Zaćmienie słońca - jaki filtr

Data: 2015-03-10 18:28:26
Autor: Paweł Pawłowicz
Zaćmienie słońca - jaki filtr
W dniu 2015-03-10 o 01:02, Tomasz Wójtowicz pisze:
Witam,

w przyszłym tygodniu częściowe zaćmienie słońca w Polsce. Jaki filtr
należy nakręcić na obiektyw, żeby nie uszkodzić matrycy w lustrzance
cyfrowej?

Do oglądania oczami używam zwykle szkła spawalniczego nr 13. Jaki jest
natomiast adekwatny filtr dla lustrzanki cyfrowej?

Kawałek metalizowanej folii PET. Ino tak zamocować, coby się nie wysmykło :-)
A do oglądania płyta kompaktowa. Tłoczona, napylana aluminium.

P.P.

Data: 2015-03-20 22:47:20
Autor: Titus Atomicus
Zaćmienie słońca - jaki filtr
In article <54ff29b9$0$26239$65785112@news.neostrada.pl>,
 Paweł Pawłowicz <paw-p@wnoz.up.wroc[kropka]pl> wrote:

> [...]

Kawałek metalizowanej folii PET. Ino tak zamocować, coby się nie wysmykło :-)
A do oglądania płyta kompaktowa. Tłoczona, napylana aluminium.

Dziwne, ja przez plyte nic nie widzialem.
--
TA

Data: 2015-03-21 11:03:52
Autor: Maciek
Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:
Dziwne, ja przez plyte nic nie widzialem.

Pewnie musi być pozbawiona nadruku na drugiej stronie. Ja patrzyłem i robiłem zdjęcia przez dwie warstwy folii do opakowywania kwiatów. Plastikowa, napylana aluminium. Jakość nie powala ale plam na słońcu w ten sposób się nie ogląda. Przy jakiejś kwiatowej okazji sprawdź co widzisz.
Maciek

Data: 2015-05-12 15:46:48
Autor: Titus Atomicus
Zaćmienie słońca - jaki filtr
In article <550d4208$0$19830$65785112@news.neostrada.pl>,
 Maciek <maciek@polobox.com> wrote:

Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:
> Dziwne, ja przez plyte nic nie widzialem.

Pewnie musi być pozbawiona nadruku na drugiej stronie.
Ano tak.
:-(
--
TA