Zaczęło się?

Data: 2020-01-07 15:53:40
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Atak na amerykańską bazę w Iraku. Amerykanie potwierdzili że na jej bazę Ayn al Asad spadlo od sześciu do trzydziestu rakiet. Nie są w stanie rozpoznać czy to rakiety manewrujace czy balistyczne. Potwierdzony jest również atak rakietowy  na obiekty w Debilu, stolicy autonomicznego Regionu Kurdystanu.

Data: 2020-01-07 15:55:20
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Erbilu.

Data: 2020-01-07 16:05:36
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
Wszystko na to wyglada. KOniec zartow.
Na pl.soc.religia zaczelismy Nowenne POmpejanska. Zapraszam wszystkich.

Data: 2020-01-07 16:18:54
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
Data: 2020-01-08 04:44:14
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
Iran: "wstrzas sejsmiczny" o sile 4,5 w skali Richtera w pobliżu elektrowni jądrowej Buszehr.
I nowe wirowki POszly sie bujac... https://wiadomosci.wp.pl/iran-trzesienie-ziemi-w-poblizu-elektrowni-jadrowej-6465400710137985a

Data: 2020-01-08 05:06:48
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
Data: 2020-01-08 05:50:38
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
Data: 2020-01-08 14:01:03
Autor: Runt
Zaczęło się?
W dniu 2020-01-08 o 13:44, mrbluesky.pl@gmail.com pisze:
[...]

Co do tego ma PO?
Może to sprawka A.Macierewicza i jego POmagiera Bartusia Misiewicza?

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-01-08 12:57:05
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
    -- - Wszystko na to wyglada. KOniec zartow.
Na pl.soc.religia zaczelismy Nowenne POmpejanska. Zapraszam wszystkich.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Bez paniki - nic nie będzie.  Sprowokowali brodaczy, żeby zademonstrować na nich swoją wunderwaffe.  Teraz balansjerzy będą po kolei wracać do szeregu i świat na nowo się uspokoi.

JB

Data: 2020-01-09 01:17:03
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?

Bez paniki - nic nie będzie.  Sprowokowali brodaczy, żeby zademonstrować na nich swoją wunderwaffe.  Teraz balansjerzy będą po kolei wracać do szeregu i świat na nowo się uspokoi. -- -
Niekoniecznie:
https://m.youtube.com/watch?v=JiYbkciiSgs
https://youtube.com/watch?v=JiYbkciiSgs

Data: 2020-01-09 02:59:49
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
Bez paniki - nic nie będzie.  Sprowokowali brodaczy, żeby zademonstrować na nich swoją wunderwaffe.  Teraz balansjerzy będą po kolei wracać do szeregu i świat na nowo się uspokoi.
-- -
Niekoniecznie:
https://m.youtube.com/watch?v=JiYbkciiSgs
https://youtube.com/watch?v=JiYbkciiSgs

Ty zlituj się!  Myślisz że nie mam co robić, tylko słuchać blisko godziny dyrdymałów redaktora Gadowskiego? Ja wiem, że był w Iranie, że on kocha Iran, ale tam dzisiaj rządzi krypto-bolszewia, czyli nie przymierzając diabły.
I jeśli coś im dupska zatrzęsło, to mnie nie obchodzi co ani kto - ważne, żeby oni o tym wiedzieli.

JB

Data: 2020-01-09 14:41:49
Autor: Runt
Zaczęło się?
W dniu 2020-01-09 o 11:59, Jacek Bialy pisze:
[...]

Ma  w UK kanał moskiewski. Oni tam praktycznie nie zawracaja sobie tyłka tym co się dzieje w Iranie. Zastanawiające.

Data: 2020-01-09 06:55:07
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
[...]

-- -- -- -- -- -- -

My tutaj o diabłach, a wy o swoim Zjednoczonym Królestwie.  Znowu śpicie na zebraniu towarzyszu Runt?

_kolektyw

Data: 2020-01-10 07:30:20
Autor: Runt
Zaczęło się?
W dniu 2020-01-09 o 15:55, Jacek Bialy aka Kałecki pisze:
[...]

       -- - Mam  w UK kanał moskiewski. Oni tam praktycznie nie zawracaja sobie tyłka
tym co się dzieje w Iranie. Zastanawiające.
-- -- -- -- -- -- -

My tutaj o diabłach, a wy o swoim Zjednoczonym Królestwie.

Potrafisz czytać ze zrozumieniem?

Znowu śpicie na zebraniu towarzyszu Runt?

Towarzyszy to ty sobie szukaj wsród swoich kumpli z UB/SB.

_kolektyw

Nie masz nic do powiedzenia w temacie? Jak nie to WON!

Data: 2020-01-10 03:58:23
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
[...]

Zapytał pawian do lusterka..      Buuu ha-ha!

Data: 2020-01-10 17:07:51
Autor: Runt
Zaczęło się?
W dniu 2020-01-10 o 12:58, Jacek Bialy aka Kałecki pisze:
[...]

I co sobie odpowiedziałeś?

Data: 2020-01-10 14:56:53
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
[...]
Warto POsluchac ale skoro nie masz [do Gada] cierpliwosci to w sasiednim watku "Czemu usańcy pukneli generała?"
Konopnego masz skrot tej wyPOt-wiedzi:

https://dorzeczy.pl/kraj/125831/gadowski-zbieznosc-miedzy-atakiem-na-sulejmaniego-a-odkryciem-nowych-zloz-w-iranie.html

Data: 2020-01-11 04:28:47
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Nie ma sensu co facet przekazuje jako prawdę objawiona. Tam pewny jest tylko jeden scenariusz. Maksymalnie do końca tego roku Iran wyprodukuje dostarczana ilość uranu niezbędna do stworzenia minimum jednej głowicy jądrowej. Izrael do tego nie będzie chciał dopuścić. Irańczycy twierdzą że zniszczenie Izraela nie jest ich celem a marzeniem. Chcą swoje marzenie spełnić. Ale nie mogą tego zrobić jako agresorzy. Jak zostaną zaatakowani przez Izrael to będą mogli zrobić w odwecie wszystko i nikt ich o nic nie oskarży. Izrael jest w takim scenariuszu ugotowany co by nie zrobił. Nie zbombarduja to Iran zrobi bron jądrowa i już nigdy Izrael nikomu w rejonie nie podskoczy. Zbombardują to mają u siebie w pierwszym rzucie kilka/kilkanaście tysięcy rakiet które zniszczą elektrownie, sieci przesyłowe, ujęcia wody, lotniska, infrastrukturę wojskowa. Do tego arabska partyzantke w gratisie. Po takim zabiegu Izrael zostanie cofnięty do epoki kamienia łupanego.

Data: 2020-01-11 13:07:09
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
Moga miec juz cos naprawde skutecznego na rakiety, wtedy im Iran moze naskoczyc:
https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/izrael-dokonal-przelomu-w-pracach-nad-nowa-bronia-laserowa

Data: 2020-01-11 13:49:01
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Na tym samym portalu kilka lat temu donieśli że Iran rozpracował teleportacje.

Data: 2020-01-12 08:50:00
Autor: Ola
Zaczęło się?

Nowy system zabezpieczeń opracowany przez izraelskie siły obejmuje trzy programy. Pierwszy z nich pozwolił na stworzenie holowanego, stacjonarnego systemu przeciwlotniczego umieszczonego w kontenerze. Ten system ma być doskonałym uzupełnieniem obrony bliskiego zasięgu Iron Dome, a jego głównymi celami będą pociski moździerzowe i artyleryjskie.

Drugi system będzie pełnić rolę mobilnej obrony powietrznej, np. dla wozów bojowych piechoty. Osadzony zostanie na samobieżnej platformie kołowej lub gąsienicowej i głównie będzie chronił przed pociskami kierowanymi, manewrującymi i artyleryjskimi.

Ostatni system będzie zintegrowany z bezzałogowym statkiem latającym, dzięki czemu będzie w stanie przechwytywać pociski na wyższych pułapach. Pozwoli również na neutralizację zagrożenia w większej odległości od własnych sił zbrojnych oraz w początkowych fazach lotu pocisków.

https://tech.wp.pl/izrael-osiaga-przelom-opracowano-nowy-laser-przeciwlotniczy-6466105114285697a

Data: 2020-01-12 08:56:45
Autor: Ola
Zaczęło się?
odpowiedź na każde zagrożenie z szybkością 300 tysięcy km. na sekundę:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=26&v=OkaIa0NPuBs&feature=emb_logo

Ola

Data: 2020-01-12 09:51:16
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Animacja komputerowa to nie świat rzeczywisty. Broń o jakiej jest film o ile powstanie to nie wcześniej niż za 10-20 lat. Iran ma uzyskać uran w ilości odpowiedniej do wytworzenia kilku glowic jądrowych na koniec tego roku. Są również informacje ze zaczęli używać nowocześniejszych wirówek i mogą mieć uran w połowie tego roku. Wszystkie ich rakiety o zasiegu powyzej 1500 kilometrow mają konstrukcje umożliwiającą zamontowanie głowic jądrowych. Atak Izraela na Iran musi być w przeciągu kilku miesięcy. Jeśli Izrael nie zaatakuje teraz to Iran zbuduje broń jądrowa i już nigdy nie zostanie zaatakowany przez Izrael, do tego stanie się lokalnym mocarstwem atomowym. Jeśli Izrael zaatakuje cele w Iranie to Iran odpowie tysiącami rakiet. Zaraz jak się skończy atak rakietowy to rozpocznie się w Izraelu powstanie arabskie. I coś mi się widzi że powstanie będzie najgorsza częścią wojny irańsko izraelskiej.

Data: 2020-01-12 10:45:23
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 19:51:18 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

przecież artykuł jest z przedwczoraj:
"Dyrekcja Badań i Rozwoju Obrony (DDR&D) w Ministerstwie Obrony Izraela ujawniła, że dokonano przełomu technologicznego w rozwoju laserów do przechwytywania zagrożeń ze strony rakiet, moździerzy i artylerii oraz UAV i ATGM"

Data: 2020-01-12 11:05:20
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Przełom technologiczny w rozwoju to nie gotowe do użycia urządzenie. Bariera jest i jeszcze długo zostanie źródło zasilania. Drugi problem to że urządzenie do niszczenia musi widzieć to co ma niszczyc. Na żadnym współczesnym dronie nie da się zainstalować takiego laserowego urządzenia bo nie ma dron dostatecznego zapasu mocy niezbędnej do działania lasera.

Data: 2020-01-12 11:14:56
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 21:05:22 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

się na tym nie znam, ale słyszałam wypowiedź Israela Aumanna, że laser będzie do użycia w sierpniu 2019 roku, a mamy już styczeń 2020

Data: 2020-01-15 15:07:26
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
   -- - Na żadnym współczesnym dronie nie da się zainstalować takiego laserowego urządzenia bo nie ma dron dostatecznego zapasu mocy niezbędnej do działania lasera.
-- -- -- -- --

A ty myślisz Zenuś, że ten dron to ma strzelać laserami?     Buu ha-ha!

JB

Data: 2020-01-15 15:48:52
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Zenus to dla kolegów szmaciarzu. Dla ciebie Pan Zenon.

Data: 2020-01-12 11:05:56
Autor: Konopny
Zaczęło się?
użytkownik Ola napisał:

[...]

Czyli działko jest na drony i małe rakiety które to mają czujniki optyczne
które są najsłabszym ogniwem i które najłatwiej uszkodzić.

Iran ma duże rakiety.

Data: 2020-01-12 11:16:06
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 21:05:57 UTC+2 użytkownik Konopny napisał:
użytkownik Ola napisał:

> [...]

Czyli działko jest na drony i małe rakiety które to mają czujniki optyczne
które są najsłabszym ogniwem i które najłatwiej uszkodzić.

ale jego duże rakiety latają powoli

Data: 2020-01-12 11:59:01
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Jeśli uwazasz że jesteś bezpieczna w Izraelu to tylko Twoja sprawa. Nie zmienia to faktu że jeśli Iran będzie miał w tym roku uran to zrobi broń jądrowa.

Data: 2020-01-12 12:13:00
Autor: Konopny
Zaczęło się?
użytkownik Ola napisał:

> Czyli działko jest na drony i małe rakiety które to mają czujniki optyczne
> które są najsłabszym ogniwem i które najłatwiej uszkodzić.

ale jego duże rakiety latają powoli

Maksymalna prędkość lotu: 5500 km/h

to daje 1,5km na sekundę
https://pl.wikipedia.org/wiki/Shahab_3

I do trafienia takiej rakiety działo laserowe nie nadaje się.

Data: 2020-01-13 05:55:55
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 22:13:01 UTC+2 użytkownik Konopny napisał:
użytkownik Ola napisał:

Maksymalna prędkość lotu: 5500 km/h

to daje 1,5km na sekundę
https://pl.wikipedia.org/wiki/Shahab_3

I do trafienia takiej rakiety działo laserowe nie nadaje się.

Chyba 1.5 to mniej niż 300 tysięcy?
Widziałeś tę animację? Obserwują całą przestrzeń bez przerwy. Zobaczą pocisk prawie w momencie wysłania.

Data: 2020-01-13 15:23:52
Autor: u2
Zaczęło się?
W dniu 13.01.2020 o 14:55, Ola pisze:
I do trafienia takiej rakiety działo laserowe nie nadaje się.
Chyba 1.5 to mniej niż 300 tysięcy?
Widziałeś tę animację? Obserwują całą przestrzeń bez przerwy. Zobaczą pocisk prawie w momencie wysłania.

wiązka laserowa nie jest inteligentna, to naprowadzanie wiązki musi być inteligentne, cenne nanosekundy marnują się na skierowanie wiązki na cel:)

Data: 2020-01-18 02:03:39
Autor: Konopny
Zaczęło się?
użytkownik Ola napisał:

Chyba 1.5 to mniej niż 300 tysięcy?
Widziałeś tę animację? Obserwują całą przestrzeń bez przerwy. Zobaczą pocisk prawie w momencie wysłania.

Piszesz co wiesz, ale nie wiesz co piszesz.
Od "zobaczenia" momentu wystrzelenia są inne systemy.

Data: 2020-01-18 05:55:26
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 12:03:40 UTC+2 użytkownik Konopny napisał:
użytkownik Ola napisał:

> [...]

Piszesz co wiesz, ale nie wiesz co piszesz.
Od "zobaczenia" momentu wystrzelenia są inne systemy.

Opieram się na zdaniu Aumanna sprzed kilku lat, że pracują nad projektem który uruchomi laser w monencie wystrzelenia rakiety atakującej, w ten sposób atakujący "zaprosi" na siebie kontratak.. Poza tym, co oznacza ta kreska latająca ukośnie? Nie jest to ciągłe skanowanie przestrzeni przez komputer? Ola

Data: 2020-01-14 10:16:31
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
    -- - Maksymalna prędkość lotu: 5500 km/h

To zależy od wysokości, kiedy zacznie się jarać..   Pierwszą prędkość kosmiczną można osiągnąć już na wysokości ok. 100 km i jeśli na takiej wysokości odpalić ładunek, to można zarobić szkód... Na szczęście Iran nie posiada takich rakiet.

JB

Data: 2020-01-14 12:11:29
Autor: Bruno Brunowski
Zaczęło się?
W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 19:16:33 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Pewny jesteś?
https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Space_Agency#Satellite_launch_vehicle_(SLV)

--
Bruno

Data: 2020-01-12 19:00:29
Autor: u2
Zaczęło się?
  I coś mi się widzi że powstanie będzie najgorsza częścią wojny irańsko izraelskiej.

dlatego dla Izraela być albo nie być to konieczność przekształcenia wojny lokalnej w wojnę globalną, o tej globalnej wojnie pisał 40 lat temu Killimuszko:)

Data: 2020-01-12 10:25:47
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Nie będzie wojny globalnej. Izrael nie graniczy z żadnym sprzyjającym mu państwem. Paskudne jest to że zwykli ludzie którzy tam żyją nie będą mieli dokąd uciec.

Data: 2020-01-12 21:42:56
Autor: u2
Zaczęło się?
Nie będzie wojny globalnej. Izrael nie graniczy z żadnym sprzyjającym mu państwem. Paskudne jest to że zwykli ludzie którzy tam żyją nie będą mieli dokąd uciec.

ten Killimuszko pisał coś o śmiesznych statkach pełnych niewiernych bojowników, którzy zaatakują południe Europy, a Izrael to nie Europa

Data: 2020-01-12 13:08:18
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Jedno nie wyklucza drugiego.

Data: 2020-01-12 22:58:42
Autor: u2
Zaczęło się?
Jedno nie wyklucza drugiego.

jak globalna, to nie lokalna, chodzi o naparzankę wszystkich ze wszystkimi

Data: 2020-01-12 14:28:05
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?

jak globalna, to nie lokalna, chodzi o naparzankę wszystkich ze wszystkimi -- -
Zobaczymy co sie wykula z okazji 23 stycznia b.r...

Data: 2020-01-12 14:33:09
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Jak sobie wyobrażasz w kontekście tych wojowników z Afryki. Jak zaczną masowo płynąć do Europy to będzie znaczyło że w Izraelu już byli. Emigracja z Afryki obciąży państwa Europy Południowej. To że ktoś chce do Włoch przypłynąć nie znaczy że doplynie a jak mu nie uda ze zostanie wpuszczony. Prognozowane jest z w bliżej nie określonym czasie, ale niezbyt odległym, z Afryki do Europy może chcieć 100-200 milionów ludzi. Niedawno byla zwiększona emigracja z Afryki Północnej. Migracji z Afryki Środkowej boją się przede wszystkim państwa Afryki Północnej.

Data: 2020-01-12 23:45:10
Autor: u2
Zaczęło się?
Jak sobie wyobrażasz w kontekście tych wojowników z Afryki.

tacy o śniadej cerze i z turbanami:)

Data: 2020-01-13 05:58:19
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 00:33:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Oni już są masami w Europie i płyną dalej, bez wojny światowej.

Data: 2020-01-13 08:28:24
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Główna fala jeszcze nie nadeszła. Dopiero będzie. To w pierwszej kolejnosci będą ludzie z biednych krajów w których religia jest Islam. Dlaczego oni pierwsi wystarczy popatrzeć na mapę Afryki z religiami. Oni są zbyt biedni żeby do Europy przepłynąć na pontonach albo przylecieć samolotami. Będą szli najkrótsza droga lądowa. Akurat tak się składa że ta droga biegnie przez Izrael. Jak przejdzie pierwsze 50 milionów ludzi to ciężko będzie znaleźć po drodze cały kamień.

Data: 2020-01-13 10:57:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
Zaczęło się?
W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 18:43:37 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
W dniu 13.01.2020 o 18:31, Jakub A. Krzewicki pisze:
> a czy ty Kuba wiesz, że Nil wpadał onegdaj do Atlantyku, a nie do Morza Ś.?:)

Ano...

Data: 2020-01-13 19:59:07
Autor: u2
Zaczęło się?

https://www.youtube.com/watch?v=qEXyPSBYbMA

Data: 2020-01-13 20:01:49
Autor: u2
Zaczęło się?
W dniu 13.01.2020 o 19:59, u2 pisze:
[...]

pasażer ma gapę

am

ma

ma

https://www.youtube.com/watch?v=qEXyPSBYbMA

Data: 2020-01-13 17:36:58
Autor: u2
Zaczęło się?
Główna fala jeszcze nie nadeszła

ano, poszła fala, świat oszalał:)

Data: 2020-01-13 20:36:21
Autor: Yogi
Zaczęło się?
Dnia Mon, 13 Jan 2020 08:28:24 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

[...]

O czym ty chłopino bełkoczesz? Y

Data: 2020-01-13 13:31:18
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Jak pizdziak ledwo oglądanie w TV piki nożnej opanowałes to nie rozumiesz o czym ja i inni rozmawiamy.

Data: 2020-01-14 06:13:04
Autor: Runt
Zaczęło się?
W dniu 2020-01-13 o 22:31, koniował Zenek Kapelinder pisze:
Jak pizdziak

zenusiu, cipaku jeden ;-)))

ledwo oglądanie w TV piki nożnej opanowałes

Wiem, wiem oglądanie programów w TVN jest
dla takich jak ty za trudne ;-)))

to nie rozumiesz o czym ja i inni rozmawiamy.

Rozmawiacie? Bełkoczecie i plujecie na ekran z bezsilności. Wasz PRL szlag trafił, pies z "dwoma ch..jami" (jacus i zenuś) uciekł od was do schroniska, a wyleniałe koty wlazły na drzewo i żrą banany. ;-)))

Data: 2020-01-13 09:35:11
Autor: Jakub A. Krzewicki
Zaczęło się?
W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 18:31:46 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]

Spoko spoko, po drodze jest jeszcze Sahara i Egipt. Jak się wstawi tam bandytów na władców, to fala użyźni piasek.

PS. I jeszcze jedno zanim dojdą, to ktoś musi im dać jeść i pić. Po drodze nie dadzą, bo nie mają. Na pustyni sami się skończą, zanim gdziekolwiek dojdą.

Data: 2020-01-13 15:22:34
Autor: u2
Zaczęło się?
W dniu 13.01.2020 o 14:58, Ola pisze:
Oni już są masami w Europie i płyną dalej, bez wojny światowej.

to jeszcze nie ci:)

Data: 2020-01-12 14:44:08
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Jest spore prawdopodobieństwo że nikt się nie zjawi. Sytuacja jest tam na tyle napięta że Izrael raczej nie może gwarantować bezpieczeństwa zaproszonym.

Data: 2020-01-15 14:46:07
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
[...]

-- -- -- -

A nie pisał Klimuszko, że wojna globalna to koniec Izraela?
Wojna globalna rozegra się na oceanach dalekiej Północy i pies z kulawą nogą nie będzie się wtedy przejmował losem Izraela. Samotny Izrael nie poradzi sobie z nawałą islamitów (bo jak mówił stary Gerwazy - wielcy wielkich zaczną tłuc, a mali małych).

JB

Data: 2020-01-12 18:16:57
Autor: u2
Zaczęło się?
W dniu 12.01.2020 o 17:56, Ola pisze:
odpowiedź na każde zagrożenie z szybkością 300 tysięcy km. na sekundę:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=26&v=OkaIa0NPuBs&feature=emb_logo

Ola

ponoć grawitony poruszają się jeszcze szybciej, słyszałaś o broni grawitonowej ?:)

Data: 2020-01-12 10:49:37
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 19:16:58 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 12.01.2020 o 17:56, Ola pisze:
> odpowiedź na każde zagrożenie z szybkością 300 tysięcy km. na sekundę:
> ponoć grawitony poruszają się jeszcze szybciej, słyszałaś o broni grawitonowej ?:)

Grawiton pokonuje przestrzeń natychmiastowo, tylko go jeszcze nikt nie złapał ;)

Data: 2020-01-12 21:41:16
Autor: u2
Zaczęło się?
W dniu 12.01.2020 o 19:49, Ola pisze:
[...]

nie tak natychmiastowo, ale szybciej niż foton

Data: 2020-01-15 05:17:27
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
-- -- -- -- -- --
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Niestety nie posiadacie systemu obrony przed konwencjonalną artylerią. Pocisk takiego działa dalekiego zasięgu opuszcza lufę z prędkością naddźwiękową i trzebaby do tego bardzo szybko działającej sztucznej inteligencji.

JB

Data: 2020-01-15 09:34:42
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu środa, 15 stycznia 2020 15:17:29 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
-- -- -- -- -- --
[...]

Jeżeli dalekiego zasięgu to chyba jest czas na zestrzelenie pocisku, czy rakiety.
Na bliski zasięg mamy to:
https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Beam
Ola

Data: 2020-01-15 10:09:15
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Ze czterdziesci lat temu na Politechnice Łódzkiej opracowano metodę produkcji pyłu diamentowego. Używany jest jako powłoka na rakietach, zabezpiecza przed działaniem laserów.

Data: 2020-01-15 16:13:03
Autor: japanizer
Zaczęło się?
On Thursday, January 16, 2020 at 3:09:17 AM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
Ze czterdziesci lat temu na Politechnice Łódzkiej opracowano metodę produkcji pyłu diamentowego. Używany jest jako powłoka na rakietach, zabezpiecza przed działaniem laserów.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Py%C5%82_diamentowy

Słupki lodowe, pył diamentowy - opad niewielkich kryształków lodu w formie słupków, blaszek, nierozgałęzionych w gwiazdki igiełek o rozmiarach do 1 mm; Występują podczas mroźnej pogody.

I mówicie że w tej Łodzi rakiety lodem smarują?

Jak dziadek następnym razem będziecie u lekarza, to poproście o coś mocniejszego.

Data: 2020-01-15 16:43:17
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
To że jesteś debilem było wiadomo od dawna. Nie musisz po raz kolejny tego udowadniać.

Data: 2020-01-16 01:33:53
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
   -- - Ze czterdziesci lat temu na Politechnice Łódzkiej opracowano metodę produkcji pyłu diamentowego.

Nu - pokrywa się nim ostrza dużych wierteł do betonu.

   -- - Używany jest jako powłoka na rakietach, zabezpiecza przed działaniem laserów.

Buuu ha-ha!
JB

Data: 2020-01-17 09:53:46
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu czwartek, 16 stycznia 2020 11:33:54 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

żeby promień się odbił, musi dotknąć powłoki rakiety. To chyba wystarczy aby ją zniszczyć
Ola

Data: 2020-01-17 14:03:01
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
Musi ale na konkretne sekundy. Dlatego rakiety obracają się wzdłuż swojej osi żeby energia cieplna nie działała w jednym miejscu. Te konkretne sekundy wymagają ogromnych ilości energii. Do tego promień musi padać z wielką precyzją w jedno miejsce, jest to możliwe ale niezwykle trudne. Pył diamentowy odbija i rozprasza spora część światła z lasera.. To wystarczy żeby część rakiet uchronić przed działaniem broni laserowej. Jak na osobę w bardzo podeszłym wieku masz sporo informacji o których mogli by pomarzyć ludzi młodzie.

Data: 2020-01-17 15:25:52
Autor: japanizer
Zaczęło się?
On Saturday, January 18, 2020 at 7:03:03 AM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Już ci pisałem dziadek, ale widzę, że znowu wylewasz z siebie stek bzdur. No to pora skorygować.

Rakiety nie obracają się dlatego, żeby uchronić się przed laserem z Izraela. Obracająca się rakieta ma stabilniejszy lot.

"Pył diamentowy" to inaczej kryształki lodu (H2O). Wbrew temu co piszesz, rakiet nie maluje się H2O.
Być może z powodu wieku trochę pomieszałeś pojęcia i chodziło ci o proszek diamentowy - ten również nie chroni przed strąceniem laserem i jest stosowany głównie w przemyśle ściernym.

Naprawdę wybierz się do lekarza, bo nienawiść do wszystkiego co żydowskie kiedyś się zabije.

Data: 2020-01-17 15:52:53
Autor: Zenek Kapelinder
Zaczęło się?
To że czegos pizdziak nie wiesz nie znaczy że tego nie ma. Znaczy ze nie wiesz. Poza tym już tyle razy udowodniles że jesteś debilem na służbie u niemieckiego pana że po raz kolejny nie musisz tego robić?

Data: 2020-01-18 01:52:58
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
  -- - Pył diamentowy odbija i rozprasza spora część światła z lasera.

To żeś Zenuś teraz wymyślił...   Żeby obronić się przed taką wiązką trzeba ją odbić raz a dobrze (najlepiej pod odpowiednim kątem).  Przy każdym odbiciu część energii jednak zostaje zaabsorbowana i taki 'proszek' to mógłby się nieźle zagotować.

JB

Data: 2020-01-18 02:16:22
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
    -- - żeby promień się odbił, musi dotknąć powłoki rakiety. To chyba wystarczy aby ją zniszczyć

Nie wystarczy - żeby zniszczyć musi przekazać swoją energię - albo jej znaczną część, która przy odbiciu może okazać się za mała.
Na animacjach widać, jak promień lasera nagrzewa korpus rakiety, która potem gdzieś znika. Tak można sobie wyobrazić zniszczenie rakiety -  obiektu dużego, niezbyt szybkiego, który może wybuchnąć lub zboczyć z kursu po trafieniu go przez promień lasera. Tymczasem pocisk armatni mknie z ponaddźwiękowa prędkością prosto do celu. Nie zboczy z kursu nawet wtedy, gdyby laser zdążył go roztopić w ułamku sekundy.. Pomijam już problem namierzenia tego typu obiektu.

JB

Data: 2020-01-18 02:55:51
Autor: japanizer
Zaczęło się?
On Saturday, January 18, 2020 at 7:16:24 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

Tzn. armaty są w użyciu w dzisiejszym wojsku? Sławne reformy tow. Maciarenki?

Data: 2020-01-18 03:00:42
Autor: Jakub A. Krzewicki
Zaczęło się?
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 11:16:24 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

To ja po raz kolejny.
1) Roztopić albo 2) odparować. Mówimy o takim rzędzie energii!
Ad 1. W przypadku roztopienia w przestrzeni kosmicznej następuje detonacja w niej ładunku konwencjonalnego bądź jądrowego (ten drugi osiąga masę nadkrytyczną) a nie na ziemi.
Ad 2. Przy odparowaniu pocisk zamienia się w chmurę gazu i pyłu.

Data: 2020-01-18 03:03:41
Autor: japanizer
Zaczęło się?
On Saturday, January 18, 2020 at 8:00:43 PM UTC+9, Jakub A. Krzewicki wrote:
> [...]

Ad 2. Przy odparowaniu pocisk zamienia się w chmurę gazu i pyłu.

Ad 3. Przy częściowym odparowaniu pocisk zmienia tor swojego lotu i nie trafia w cel.

Data: 2020-01-18 05:58:13
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
nie lepiej isc wam z tymi "analizami" na pl.misc.militaria?
Tam paru fachowcow agentow jeszcze czasem czyta i odPowiada... ;)
A tu sami agenci fachowi inaczej ;P

Data: 2020-01-18 06:03:39
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 15:58:15 UTC+2 użytkownik mrblu...@gmail.com napisał:
nie lepiej isc wam z tymi "analizami" na pl.misc.militaria?
Tam paru fachowcow agentow jeszcze czasem czyta i odPowiada... ;)
A tu sami agenci fachowi inaczej ;P

Masz rację, nie jestem żadnym fachowcem, nie polegajcie na tym co wymyślam.
Ola

Data: 2020-01-18 10:53:52
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
 - 1) Roztopić albo 2) odparować. Mówimy o takim rzędzie energii!
Wystarczy go podgrzać na tyle, aby jego ładunek eksplodował w trakcie lotu (najlepiej nad głowami tych, którzy go wystrzelili).

 - Ad 1. W przypadku roztopienia w przestrzeni kosmicznej następuje detonacja w niej ładunku konwencjonalnego bądź jądrowego (ten drugi osiąga masę nadkrytyczną) a nie na ziemi.

Rakietę balistyczną można namierzyć, bo startuje ociężale i czas jej lotu mierzy się w minutach.

 - Ad 2. Przy odparowaniu pocisk zamienia się w chmurę gazu i pyłu.

Jeśli wcześniej nie pie*dyknie..
A jeśli to pocisk armatni, to nawet gdyby go w porę namierzyć, to trzeba mieć czas, żeby go podsmażyć zanim doleci do celu.

JB

Data: 2020-01-18 03:09:26
Autor: Jakub A. Krzewicki
Zaczęło się?
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 12:03:43 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> [...]

Ad 3. Przy częściowym odparowaniu pocisk zmienia tor swojego lotu i nie trafia w cel.

Nie pomyślałem. Jeszcze może trafić w jakieś przypadkowe miejsce. Ofiar bezpośrednich według reguł prawdopodobieństwa jak na lekarstwo (znając rozmieszczenie ludności) ale wtedy szkoda dla środowiska nadal zostanie.

Data: 2020-01-18 06:01:31
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 12:16:24 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Może nie zboczy z kursu, ale chyba rozleci się zanim doleci do celu. Wówczas będzie mniej niebezpieczny.
Ola

Data: 2020-01-18 12:19:52
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
[...]

Oby :)

JB

Data: 2020-01-15 11:52:10
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
[...]

Chodzi o zasięg około 30 km. Tyle mniej więcej wynosi odległość miasta Seul od granicy z Koreą Północną. Po drugiej stronie granicy znajduje się duży kompleks stacjonarnych dział wymierzonych w stolicę Korei Południowej. W każdej chwili mogą zamienić to miasto w kupę gruzów i jak dotąd nikt nie znalazł przeciw temu żadnego środka obrony.

  -- - Na bliski zasięg mamy to:
https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Beam

Iron Beam to broń laserowa przeciw rakietom krótkiego zasięgu. Taka rakieta zanim dolecieć musi się najpierw rozpędzić, a tutaj chodzi o pociski wystrzeliwane z klasycznych armat.

JB

Data: 2020-01-16 11:47:47
Autor: Ola
Zaczęło się?
W dniu środa, 15 stycznia 2020 21:52:11 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Iron Beam to broń laserowa przeciw rakietom krótkiego zasięgu. Taka rakieta zanim dolecieć musi się najpierw rozpędzić, a tutaj chodzi o pociski wystrzeliwane z klasycznych armat.

Iron Beam nie potrzebuje rozpędzania, bo to promień.
https://missiledefenseadvocacy.org/defense-systems/iron-beam/

Data: 2020-01-16 23:58:49
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
[...]

Zgadza się.  Promień lasera może zastrzelić rakietę, która startując rozpędza się od zera.  Zwykły armatki pocisk może z lufy wychodzić z prędkością ponaddźwiękową i nawet laser go nie dosięgnie.

JB

Data: 2020-01-17 01:58:06
Autor: Jakub A. Krzewicki
Zaczęło się?
W dniu piątek, 17 stycznia 2020 08:58:50 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Zgadza się.  Promień lasera może zastrzelić rakietę, która startując rozpędza się od zera.  Zwykły armatki pocisk może z lufy wychodzić z prędkością ponaddźwiękową i nawet laser go nie dosięgnie.

Że sprostuję.
Ponaddźwiękowa to nieznaczny ułamek prędkości światła.
Szybki komputer może wziąć poprawkę na balistykę, poprawkę relatywistyczną etc. zdążyć z obliczeniami (b. prostymi) i prawidłowo wycelować.

Data: 2020-01-17 03:48:48
Autor: mrbluesky.pl
Zaczęło się?
[...]
Zbedna dyskusja.
Izraelczycy to juz majom wdrozone do produkcji.
Inaczej by sie tym nie chwalili...

Data: 2020-01-18 01:18:15
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
[...]

Nie chodzi tylko o szybkość komputera, lecz problem leży w jego peryferiach, jak szybkość kamer rejestrujących i samego działa laserowego.
Wyobraź sobie, że stajesz do pojedynku - twój przeciwnik strzela do ciebie z rewolweru, a ty masz na czole laser, który powinien przechwycić idącą ku tobie kulę. Nawet gdy ją namierzysz i trafisz, to co dalej? Przecież ona nie wyparuje w ułamku sekundy, co najwyżej się stopi, lecz nie wytraci swojej energii kinetycznej, ani nawet pędu, który nadaje jej konkretny kierunek. Z dużą armatą jest podobna sytuacja, tylko większa jest odległość strzelającego i prędkość wylotowa pocisku, który również jest większy (tyle, że już nie leci po prostej).
Po północnokoreańskiej stronie granicy setki takich armat jest wkopanych w ziemię i naładowanych. Pod Seulem są klasztory buddyjskie, gdzie mam kilku przyjaciół. W Usiech mają teraz sezon wyborczy, więc Trump z Chińczykami rozmawia, podpisuje umowy...  Jak wygra na drugą kadencję, to już nie będzie miał nic do stracenia i przypie*doli zdrowo najpierw Kimdzongowi, żeby Chińczycy mieli się na baczności..  A Kimdzung nie pozostanie dłużny - Ameryki swoimi pociskami nie sięgnie, ale Poludniową Koreę może nieźle zryć (Japonię zresztą też).

JB

Data: 2020-01-18 11:27:46
Autor: Jacek Bialy
Zaczęło się?
[...]

Kim z Trumpem to się akurat w korcu maku dobrali i rozumieją jak dwa łyse konie. Nie wiadomo jednak, co będzie jak ryży przegra.

Być może oni się rozumieją, lecz problem w tym, że Kim Dzong Un nie jest podmiotem geopolityki w tym stopniu co prezydent Trump. W Korei Północnej rządzą dzisiaj klany wojskowo-bezpieczniackie a dynastia Kimów zeszła tam do roli figur obrzędowych. Cały ten kraj jest uzależniony od Chin Ludowych i pełni dla nich rolę psa łańcuchowego mającego za zadanie trzymać USA zdala od chińskich granic. Jeśli Stany Zjednoczone i ich sojusznicy nie rozwiną projekcji siły, to ten pies będzie miał coraz dłuższy łańcuch i coraz śmielej zacznie terroryzować kraje na Zachodnim Pacyfiku, wpływać na polityczny charakter ich rządów i tak dalej. Natomiast amerykańska projekcja siły musi uwzględniać setki stacjonarnych dział zainstalowanych za północnokoreańską granicą.

JB

Data: 2020-01-18 03:05:40
Autor: Jakub A. Krzewicki
Zaczęło się?