Zaczelo sie

Data: 2011-03-13 12:15:47
Autor: MarcinJM
Zaczelo sie
Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-13 12:32:41
Autor: jerzu
Zaczelo sie
On Sun, 13 Mar 2011 12:15:47 +0100, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

Ja od wczoraj słyszę za oknem wycie motocykli. Warszawa - Puławska,
odcinek od Poleczki do Wałbrzyskiej.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-03-13 11:43:40
Autor: Myjk
Zaczelo sie
jerzu napisal:

Ja od wczoraj słyszę za oknem wycie motocykli. Warszawa - Puławska, odcinek od Poleczki do Wałbrzyskiej.

Dla odmiany u mnie po lesie też już zaczęły zaiperdalać krosy i quady. --
Pozdor Myjk
xCarLink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-03-13 12:52:30
Autor: Michał Gut
Zaczelo sie

Dla odmiany u mnie po lesie też już
zaczęły zaiperdalać krosy i quady.

Rów w poprzek zalatwi temat krosow i quadow:)
zwlaszcza jak pojawi sie znienacka:)

Data: 2011-03-13 16:40:43
Autor: Jack22
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 12:52, Michał Gut pisze:

Dla odmiany u mnie po lesie też już
zaczęły zaiperdalać krosy i quady.

Rów w poprzek zalatwi temat krosow i quadow:)
zwlaszcza jak pojawi sie znienacka:)

znajomy stosuje stalowe linki rozpięte między drzewami, odkąd zaczął to robić ma spokój

Data: 2011-03-13 17:10:01
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 13.03.2011 16:40, Jack22 pisze:

Rów w poprzek zalatwi temat krosow i quadow:)
zwlaszcza jak pojawi sie znienacka:)

znajomy stosuje stalowe linki rozpięte między drzewami, odkąd zaczął to
robić ma spokój

Póki ktoś się nie natnie, bo wtedy będzie miał problem z prokuraturą.

Data: 2011-03-13 19:07:16
Autor: Dysiek
Zaczelo sie

znajomy stosuje stalowe linki rozpięte między drzewami, odkąd zaczął to
robić ma spokój

Twoj znajomy jest pierdolniety.

Dysiek

Data: 2011-03-13 19:28:51
Autor: Jack22
Zaczelo sie

Twoj znajomy jest pierdolniety.

Dysiek

o sobie mĂłwi Ekolog:)

Data: 2011-03-13 19:31:08
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
o sobie mówi Ekolog:)

Mowienie o sobie w 3 osobie tez jest oznaka pierdolca ;-)

Dysiek

Data: 2011-03-14 01:14:49
Autor: Michał Gut
Zaczelo sie
Twoj znajomy jest pierdolniety.
Dysiek
o sobie mĂłwi Ekolog:)

czyli dysiek ma racje:)

Data: 2011-03-13 21:11:07
Autor: megrims
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 16:40, Jack22 pisze:
[...]

Jak  kiedyś Twoje dziecko wjedzie w takie linki stalowe, to
co wtedy powiesz?

Data: 2011-03-13 23:33:46
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Sun, 13 Mar 2011 21:11:07 +0100, megrims napisał(a):

Jak  kiedyś Twoje dziecko wjedzie w takie linki stalowe, to
co wtedy powiesz?

'A mówił tatuś, że po lesie quadem nie wolno?'

--
     ___________ (R)

Data: 2011-03-14 05:59:38
Autor: megrims
Zaczelo sie
Dnia Sun, 13 Mar 2011 21:11:07 +0100, megrims napisał(a):

Jak  kiedyś Twoje dziecko wjedzie w takie linki stalowe, to
co wtedy powiesz?

'A mówił tatuś, że po lesie quadem nie wolno?'

Życia dziecku to nie przywróci.
Jak byś miał swoje, to byś tak nie pisał.

Data: 2011-03-14 08:39:56
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:ilk7bo$4e9$1usenet.news.interia.pl...

Życia dziecku to nie przywróci.
Jak byś miał swoje, to byś tak nie pisał.

Jak by rodzice nauczyli, że nie wolno dewastować lasu zapierdalając po nim quadem bądź crossem to nie byłoby problemu w ogóle.

kml

Data: 2011-03-14 15:34:28
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
Jak by rodzice nauczyli, że nie wolno dewastować lasu zapierdalając po nim quadem bądź crossem to nie byłoby problemu w ogóle.

Jezeli jedzie polna droga w lesie to chyba za bardzo nie dewastuje, co?

Dysiek

Data: 2011-03-14 09:13:29
Autor: Matt
Zaczelo sie
On 14 Mar, 15:34, "Dysiek" <b...@brak.pl> wrote:
Jezeli jedzie polna droga w lesie to chyba za bardzo nie dewastuje, co?

Wrecz przeciwnie - bardzo dewastuje. Po paru przejazdach zostaja dwa
zryte na losowa glebokosc rowy a nie lesna droga.

--
Regards
Matt

Data: 2011-03-14 17:19:42
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
Wrecz przeciwnie - bardzo dewastuje. Po paru przejazdach zostaja dwa
zryte na losowa glebokosc rowy a nie lesna droga.

Niech nawet dewastuje ta polna droge - jak na odludziu to niech bedzie. W czym niby to przeszkadza? Ale bez ekologicznych bredni.

Dysiek

Data: 2011-03-14 18:33:51
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:illf73$3h5$1inews.gazeta.pl...
[...]

W tym, ze nie da sie po tym przejść na piechotę ani przejechać rowerem. Do tego płoszą zwierzynę a droga eroduje coraz bardziej i w końcu z czegoś co było sympatyczną ścieżką zostaje coś takiego jak "droga po zwózce drewna" Do tego quady i crossy budzą w ludziach najbardziej buraczane instynkty i pokłady bezinteresownego chamstwa.

Rozjeżdzanie drogi "na odludziu to niech będzie" jest tak samo fajne jak mówienie "niech sobie śmiecą na odludzi bo to nikomu nie przeszkadza" Jedno i drugie nie wymaga wysiłku, ale pozbywanie się efektów takich działań jest długie i kosztowne.

kml

Data: 2011-03-14 20:11:33
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
W tym, ze nie da sie po tym przejść na piechotę ani przejechać rowerem.

Motocykl crossowy czy enduro nie jest ciezki - glebsze slady robia autami grzybiarze i wycieczkowicze. Jakos nie denerwuje cie, ze oni wjezdzaja do lasu?

Do tego quady i crossy budzą w ludziach najbardziej buraczane instynkty i pokłady bezinteresownego chamstwa.

Niezly z ciebie psycholog, pracujesz gdzies na uczelni?

Rozjeżdzanie drogi "na odludziu to niech będzie" jest tak samo fajne jak mówienie "niech sobie śmiecą na odludzi bo to nikomu nie przeszkadza"

Smiecenie jest buractwem, jazda crossem niekoniecznie.

Dysiek

Data: 2011-03-14 20:19:48
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:illp9b$bep$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak nie robi jak robi skoro cała jego waga opiera się na dwóch oponach, z czego napędowa ma bardzo agresywny bieżnik oraz _zupełnym_przypadkiem_ jedyną dopuszczalną techniką jazdy jest takie operowanie gazem żeby błoto leciało spod opony na kilka metrów. Do tego crossowcy/quadzierze bardzo lubią się popisywać dzieki czemu ryją drogę robiąc koleiny, ktore nie rzadko mają po kilkadziesiąt centymetrów.

Dokładnie to samo tyczy się jazdy samochodem terenowym w otulinie parku narodowego.

Do tego quady i crossy budzą w ludziach najbardziej buraczane instynkty i pokłady bezinteresownego chamstwa.
Niezly z ciebie psycholog, pracujesz gdzies na uczelni?

Tak, prowadzę dokładne badania na tym zjawiskiem.

Rozjeżdzanie drogi "na odludziu to niech będzie" jest tak samo fajne jak mówienie "niech sobie śmiecą na odludzi bo to nikomu nie przeszkadza"

Smiecenie jest buractwem, jazda crossem niekoniecznie.

Drobny problem w tym, że tych "niekoniecznie" jest jak na lekarstwo w porównaniu z ogółem tych ludzi.

kml

Data: 2011-03-14 21:33:31
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
[...]

Przed kim sie popisuja w pustym lesie? Smigalem motorem nie raz po polnych drogach (traktory tez po nich jezdza zeby nie bylo, ze cos zniszczylem) i nie zauwazylem ubytku gruntu tudziez wkurzania postronnych.

Dokładnie to samo tyczy się jazdy samochodem terenowym w otulinie parku narodowego.

Nikt nie mowi o jezdzeniu w parkach krajobrazowych/narodowych/etc.

Do tego quady i crossy budzą w ludziach najbardziej buraczane instynkty i pokłady bezinteresownego chamstwa.
Niezly z ciebie psycholog, pracujesz gdzies na uczelni?

Tak, prowadzę dokładne badania na tym zjawiskiem.

Tak wlasnie myslalem - smierdzi glupimi teoriami na kilometr :-)

Dysiek

Data: 2011-03-14 21:42:19
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:illu30$1ba$1inews.gazeta.pl...

Przed kim sie popisuja w pustym lesie? Smigalem motorem nie raz po polnych drogach (traktory tez po nich jezdza zeby nie bylo, ze cos zniszczylem) i nie zauwazylem ubytku gruntu tudziez wkurzania postronnych.

Traktor nie niszczy drogi tak jak motor a jeżeli zostają ślady to nie dlatego, ze rolnik dla przyjemności jeździ tylko pracuje. Dlaczego ja mam takie szczęście, że zawsze jak widzę w lesie crossiarza/quadziarza to oni zapierdalają nie wiadomo po co. Szczytem była akcja w Kampinosie jak taki kolo crossowiec w niedzielne przedpołudnie wpadł na polankę pokręcił kółka, mało brakowało a by potrącił przypadkową osobę a potem z rykiem wydechu i darciem gleby odjechał.

Dokładnie to samo tyczy się jazdy samochodem terenowym w otulinie parku narodowego.
Nikt nie mowi o jezdzeniu w parkach krajobrazowych/narodowych/etc.

Drobny problem jest taki, że w tym kraju jest zakaz poruszania się crossami/qudami po lesie w ogóle tylko, ze właścicieli to jebie.

Tak wlasnie myslalem - smierdzi glupimi teoriami na kilometr :-)

http://tiny.pl/hd9vc takie miejsce gdzie off roadowcy nie wkurzają postronnych ani nie widzą ubytków gruntu a na to, ze jest to otulina parku nie zwracają uwagi.

Widziałem ostatnio plakaty gdzie polscy profesjonaliści off roadowi zachęcali do tego zeby nie jeździć na dziko po lesie i to im się chwali. Szkoda tylko, że do szerszej publiczności to jakoś nie trafia.

kml

Data: 2011-03-15 07:35:32
Autor: Myjk
Zaczelo sie
2011-03-14 21:42:19 kml

ze jest to otulina parku nie zwracają uwagi.

Nie zwracają także uwagi na znaki zakazu, szlabany itp. Bydło i tyle.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-03-15 16:39:42
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
Traktor nie niszczy drogi tak jak motor a jeżeli zostają ślady to nie dlatego, ze rolnik dla przyjemności jeździ tylko pracuje.

Co nie zmienia faktu, ze polna droga i tak sie niszczy. Co za roznica od czego? Poza tym po polnych drogach jezdza tez kombajny i traktory z przyczepami.

Drobny problem jest taki, że w tym kraju jest zakaz poruszania się crossami/qudami po lesie w ogóle tylko, ze właścicieli to jebie.

Tak samo jak autem - jakos nie wkurzaja cie grzybiarze w liczbie pewnie stukrotnie wiekszej niz motocyklisci? I ich z deka ciezsze od motocykla auta?

Dysiek

Data: 2011-03-15 18:04:28
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:ilo183$q09$1inews.gazeta.pl...
Co nie zmienia faktu, ze polna droga i tak sie niszczy. Co za roznica od czego? Poza tym po polnych drogach jezdza tez kombajny i traktory z przyczepami.

Droga sama z siebie się nie niszczy a kombajny i traktory nie jeżdzą tam regularnie co sobotę i  niedzielę.

[...]

Nie nie wkurza mnie samochód zaparkowany na skraju drogi PRZED SZLABANEM. Wkurwiają mnie debile, którzy zapierdalają na motocyklach i quadach PO LESIE w miejscach gdzie można dojść na piechotę bądź dojechać na rowerze.

kml

Data: 2011-03-15 19:36:25
Autor: Cavallino
Zaczelo sie
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:

Nie nie wkurza mnie samochód zaparkowany na skraju drogi PRZED SZLABANEM. Wkurwiają mnie debile, którzy zapierdalają na motocyklach i quadach PO LESIE

No to ja mam odwrotnie - wolę jak już wjadą do lasu nie nie zaśmiecają poboczy gratami stojącymi tam po kilkanaście godzin.

Data: 2011-03-15 20:59:48
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
[...]

Ale w przeciagu roku (zniwa, itd) zniszcza ja bardziej niz motocykle.

[...]

Nie wiem przed iloma lasami widziales szlaban, ale to chyba nieczesty widok? Jezdzilem kiedys po puszczy na rowerze na jesieni i bylo mnostwo aut. To cie nie wkurza?

Dysiek

Data: 2011-03-16 07:39:22
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:ilogfq$qaa$1inews.gazeta.pl...

Ale w przeciagu roku (zniwa, itd) zniszcza ja bardziej niz motocykle.

Nie, nie zniszczą. Szersze opony i niższe prędkości są łagodniejsze dla polnych dróg.

Nie wiem przed iloma lasami widziales szlaban, ale to chyba nieczesty widok? Jezdzilem kiedys po puszczy na rowerze na jesieni i bylo mnostwo aut. To cie nie wkurza?

Szlabany to częsty widok zwłaszcza w parkach narodowych. Nie widuje, albo widuje raz na ruski rok, samochód za szlabanem bądź głęboko w lesie. Poza tym ktoś kto wjeżdza w takie miejsce turla się i parkuje a nie popierdala ile sie da. Taka subtelna różnica.

kml

Data: 2011-03-16 09:49:03
Autor: Cavallino
Zaczelo sie
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ilpm1g$b55$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja tam wszystkie zniszczenia polnych dróg w okolicy jasno widzę jako mające źródła w traktorach.

Data: 2011-03-16 10:54:31
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d80797d$0$2448

Ja tam wszystkie zniszczenia polnych dróg w okolicy jasno widzę jako mające źródła w traktorach.

Jak się zalęgną crossowcy i  quadziarze to będziesz mieć porównanie.

kml

Data: 2011-03-16 14:51:09
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
Nie, nie zniszczą. Szersze opony i niższe prędkości są łagodniejsze dla polnych dróg.

Opona od przyczepy nie dosc, ze ma szerokosc zblizona do pozadnego crossa ,to jeszcze przyczepa wazy z milion razy tyle co motocykl. Nie mowiac o kombajnie.

[...]

Nie dyskutujemy nad idiotami niszczacymi parki narodowe, co zaznaczylem na poczatku.

Dysiek

Data: 2011-03-16 15:03:44
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:ilqf8j$78g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Fajne masz crossa skoro wchodzi tam opona "od przyczepy" LOL

Szlabany to częsty widok zwłaszcza w parkach narodowych.

Nie dyskutujemy nad idiotami niszczacymi parki narodowe, co zaznaczylem na poczatku.

Niszczenie lasu to niszczenie lasu bez względu na to czy jest czy nie jest park narodowy.

kml

Data: 2011-03-16 15:15:24
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
Fajne masz crossa skoro wchodzi tam opona "od przyczepy" LOL

Szerokosc pozadnej opony do crossa to jakies 20 cm. Ile wezsza jest od zwyklej opony do przyczepy? 10 cm? A teraz porownaj roznice wagi. I nie pisz, ze przyczepa ma lepiej rozlozony ciezar itp bo to nieprawda.

Niszczenie lasu to niszczenie lasu bez względu na to czy jest czy nie jest park narodowy.

Dla mnie jest to istotna roznica. Parki narodowe pomijamy jako dobro wspolne, ktore powinno pozostac nienaruszone. Co do lasu - pytanie czy mamy las dla lasu czy las dla ludzi? I niszczenie polnej lesnej drogi nie jest dla mnie niszczeniem lasu. Rozumiem, ze grzybobrania te bys zabronil? Niszczy przeciez runo lesne.

Dysiek

Data: 2011-03-16 14:18:04
Autor: Kamil
Zaczelo sie
On 16/03/2011 14:15, Dysiek wrote:
[...]

A trawnik jest dla ludzi, czy ludzie dla trawnika? Jesli to pierwsze, to dlaczego nie moge sobie na nim parkowac, albo wpuscic kolege w BMW zeby pokrecil baczki sypiac blotem dookola?

Kamil

Data: 2011-03-16 15:29:01
Autor: kml
Zaczelo sie
Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:ilqgm2$brt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przyczepa nie ma silnika więc koła nie są napędza a wleczone. Ślad jaki zostawiają nie ma żadnego porównania z tym z motocykla crossowego. O róznicy w bieżniku nawet nie wspominam.

[...]

A dla mnie nie jest. Park narodowy to las za szlabanem a las "zwykły" nie ma szlabanu tak? W obecnej rzeczywistości to ludzie są dla lasu a nie odwrotnie. Zaoranie drogi przez motor/quad powoduje erozję gleby a po deszczu robi się bagno. Do tego wspomniane wcześniej straszenie zwierzyny i zapierdalanie "bo nikomu to nie przeszkadza".

kml

Data: 2011-03-16 23:14:27
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Mon, 14 Mar 2011 20:11:33 +0100, Dysiek napisał(a):

Rozjeżdzanie drogi "na odludziu to niech będzie" jest tak samo fajne jak mówienie "niech sobie śmiecą na odludzi bo to nikomu nie przeszkadza"

Smiecenie jest buractwem, jazda crossem niekoniecznie.

Jazda crossem po nieswoim, gdzie właściciel zabrania także. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-14 15:48:38
Autor: J_K_K
Zaczelo sie
Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:ill91p$cmf$1inews.gazeta.pl...
Jak by rodzice nauczyli, że nie wolno dewastować lasu zapierdalając po nim quadem bądź crossem to nie byłoby problemu w ogóle.

Jezeli jedzie polna droga w lesie to chyba za bardzo nie dewastuje, co?

Pod warunkiem, że jest to droga.
Publiczna.
Tudzież nie jest to szlak pieszy / teren prywatny /
objęty zakazem poruszania się takowych pojazdów.

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-16 22:47:17
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 14.03.2011 05:59, megrims pisze:
[...]

Tfu, tfu, tfu! Na psa urok! Przecież to by było straszne, jakby płaszczydło się rozmnożyło...

Idiocie nie przyjdzie do głowy, że rozwieszona przez tego tępego chuja (wybaczcie mocne słowa, ale delikatniej nie da się takiego delikwenta określić) linka może zaszkodzić także komuś, kto nie zasuwa jak głupi na quadzie (już pomijam taki detal, że sama metoda jest adekwatna jak poderżnięcie gardła za np. krzywe zaparkowanie).

Data: 2011-03-17 23:36:42
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Wed, 16 Mar 2011 22:47:17 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Ojej, szczekanie spod ławy dobiegło...

--
     ___________ (R)

Data: 2011-03-18 09:37:45
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 23:36, Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Twój ojciec się obudził skacowany?

Data: 2011-03-22 20:31:44
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Fri, 18 Mar 2011 09:37:45 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Ojej, szczekanie spod ławy dobiegło...

Twój ojciec się obudził skacowany?

Nie sądzę, tym bardziej, że od 10 lat leży 2,5 metra pod ziemią. Aczkolwiek
byłby to bardzo ciekawy przypadek i nie sądze, żeby kac mu zbytnio
przeszkadzał w takiej sytuacji. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-16 23:13:33
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Mon, 14 Mar 2011 05:59:38 +0100, megrims napisał(a):

[...]

Jakbym miał swoje, to by nie jeździło quadem po lesie, tylko zakładało
linki. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-14 09:14:56
Autor: Jakub Witkowski
Zaczelo sie
Dnia Sun, 13 Mar 2011 21:11:07 +0100, megrims napisał(a):

Jak  kiedyś Twoje dziecko wjedzie w takie linki stalowe, to
co wtedy powiesz?

'A mówił tatuś, że po lesie quadem nie wolno?'

A jak wjedzie rowerkiem? Też nie wolno?

Data: 2011-03-28 12:08:32
Autor: MMS
Zaczelo sie
W dniu 13.03.2011 21:11, megrims pisze:
W dniu 2011-03-13 16:40, Jack22 pisze:
W dniu 2011-03-13 12:52, Michał Gut pisze:

Dla odmiany u mnie po lesie teĹź juĹź
zaczęły zaiperdalać krosy i quady.

RĂłw w poprzek zalatwi temat krosow i quadow:)
[...]

"– Tak mówicie? A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a
tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wy
byście staruszkę przejechali, tak? A to być może wasza matka!"

Miś

Witać w realu to też występuje :)

Data: 2011-03-13 12:42:09
Autor: J_K_K
Zaczelo sie
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:epapn6l7okalbhn1d0mujgo3fjcphl6fam4ax.com...
Ja od wczoraj słyszę za oknem wycie motocykli
A ja u mnie na wsi słyszę spokojne turkotanie 2-kołowych 4-suwów :-)

Niestety, słychać również wycie "młodych, wściekłych i bez wyobraźni"
w ich czterokołowych maszynach - i nie są to quady, ani traktory ...

Raporty o wypadkach w okolicy - tylko jeden wypadek trike'a w Tychach
(śmierć kierowcy), a samochodowych co niemiara
(już dzisiaj - 3 trupy na DK1 w Czechowicach - po dyskotece).

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-13 18:28:04
Autor: to
Zaczelo sie
begin jerzu
Ja od wczoraj słyszę za oknem wycie motocykli. Warszawa - Puławska,
odcinek od Poleczki do Wałbrzyskiej.

Ja raz zawyłem samochodem. :-)

Data: 2011-03-14 01:00:03
Autor: Rafał Grzelak
Zaczelo sie
to wrote:

begin jerzu

> Ja od wczoraj słyszę za oknem wycie motocykli. Warszawa - Puławska,
> odcinek od Poleczki do Wałbrzyskiej.

Ja raz zawyłem samochodem. :-)

Pan z policji? ;p

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-03-13 12:39:56
Autor: Michał Gut
Zaczelo sie
to tak jakby ciebie odizolowali od samochodu na pol roku (zakladajac ze lubisz jezdzic rekreacyjnie) to tez bys latal jak glupek przez pierwsze dni az sie nie zachlystnalbys ta wolnoscia i mozliwoscia jezdzenia:)

tak samo i z motocyklistami.

gdybym cie nie znal z grupy to powiedzialbym ze trolisz probujac zrobic flejma (ktory i tak zakladam sie ze zaraz wybuchnie:)))
wiecej dystansu do swiata:)
najbardziej cisna sie na poczatek cieplych dni najbardziej wyglodniali wiec sie nie dziw;)

Data: 2011-03-13 13:16:54
Autor: MarcinJM
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 12:39, Michał Gut pisze:
to tak jakby ciebie odizolowali od samochodu na pol roku (zakladajac ze
lubisz jezdzic rekreacyjnie) to tez bys latal jak glupek przez pierwsze
dni az sie nie zachlystnalbys ta wolnoscia i mozliwoscia jezdzenia:)

Wlasnie widzisz, ze nie.
Czasem zdarza mi sie miesiac, poltora nie wsiasc do rajdowki.
I pierwsze 150-200km jade wyjatkowo zachowawczo.
Zreszta poza zabezpieczonymi miejscami to jezdze jak ... pizda.
Niech motocyklisci tez dadza szanse ludziom w dwusladach, aby przyzwyczaili sie do ich onbecnosci.

[...]

Jesli sadzisz, ze slalom miedzy samochodami z grubo ponad 100 na liczniku, w zabudowanym jest ok, to niech ci bedzie.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-13 14:27:06
Autor: Michał Gut
Zaczelo sie
no wlasnie napisalem ze na poczatku ci bardziej nagrzani lataja. a ze przeginaja pale ? coz... jak zwykle 20% robi opinie pozostalym 80%

i zeby nie bylo ze ja motocyklista:) jezdze skuterkiem :) i to tez okazjonalnie (co nie znaczy ze nie korci mnie).

to ze jezdzisz zachowawczo to dobrze:) ale to znaczy ze nalezysz do 80% ktorym 20% chamow zajezdzajacych droge, wymuszajacych pierwszenstwo i wyprzedzajacych na trzeciego robi opinie:)

tak wiec oczy z tylu glowy i uwazaj:)

Data: 2011-03-13 17:10:41
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 13.03.2011 13:16, MarcinJM pisze:

Jesli sadzisz, ze slalom miedzy samochodami z grubo ponad 100 na
liczniku, w zabudowanym jest ok, to niech ci bedzie.

Przy takiej prędkości odczytałeś licznik? Dobry jesteś!

Data: 2011-03-13 17:17:43
Autor: MarcinJM
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 17:10, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 13.03.2011 13:16, MarcinJM pisze:

Jesli sadzisz, ze slalom miedzy samochodami z grubo ponad 100 na
liczniku, w zabudowanym jest ok, to niech ci bedzie.

Przy takiej prędkości odczytałeś licznik? Dobry jesteś!

Nic nie odczytalem. Potrafie ocenic MNIEJ WIECEJ predkosc. Tak samo jak mniej wiecej potrafie ocenic odleglosc, temperature i godzine.
Jakbym mial obstawiac, to bym ok 150 napisal. Ale bezpiecznie napisalem "grubo powyzej 100"

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-15 09:44:00
Autor: komar
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 17:17, MarcinJM pisze:
[...]

geniusz, normalnie geniusz! :)

Data: 2011-03-16 22:27:23
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 13.03.2011 17:17, MarcinJM pisze:

Przy takiej prędkości odczytałeś licznik? Dobry jesteś!

Nic nie odczytalem. Potrafie ocenic MNIEJ WIECEJ predkosc. Tak samo jak
mniej wiecej potrafie ocenic odleglosc, temperature i godzine.

"Na oko" to chłop w szpitali umarł.

Ocena prędkości "na oko" mocno podlega psychologii i każdy obiekt wydający wyższy dźwięk i mijający obserwatora w mniejszej odległości będzie "dużo szybszy" od obiektu mijającego w większej odległości i wydającego niższy dźwięk.

Reasumując: twój "pomiar" jest z sufitu wzięty i tym samym kompletnie niewiarygodny.

Jakbym mial obstawiac, to bym ok 150 napisal. Ale bezpiecznie napisalem
"grubo powyzej 100"

Zdefiniuj "grubo" i skąd wiesz, że na pewno ponad 100? Sam właśnie tyle jechałeś? W obszarze zabudowanym? Ty bandyto!

Data: 2011-03-16 23:14:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-16, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Nic nie odczytalem. Potrafie ocenic MNIEJ WIECEJ predkosc. Tak samo jak
mniej wiecej potrafie ocenic odleglosc, temperature i godzine.

"Na oko" to chłop w szpitali umarł.

Bo pewnie bez dokładnego termometru nie wiedział, czy wyjść w
podkoszulku i krótkich spodenkach czy trzeba kożuch założyć.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-16 23:53:55
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 16.03.2011 23:14, Krzysiek Kielczewski pisze:

"Na oko" to chłop w szpitali umarł.

Bo pewnie bez dokładnego termometru nie wiedział, czy wyjść w
podkoszulku i krótkich spodenkach czy trzeba kożuch założyć.

Odczuwanie temperatury jest mocno subiektywne, zależy od wykonywanych czynności, przyzwyczajenia, predyspozycji genetycznych oraz stanu zdrowia.

To, że komuś jest zimno w swetrze nie musi oznaczać, że temperatura otoczenia spała poniżej jakiejś określonej granicy. I odwrotnie.

Data: 2011-03-16 23:57:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-16, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

Ale jesteś w stanie odróżnić -10, +5 i +20 bez patrzenia na termometr, prawda?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-17 11:10:59
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 16.03.2011 23:57, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-03-16, Andrzej Lawa<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>  wrote:

[...]

Primo: odróżnić a określić. Dwie różne sprawy.
Secundo: przy temperaturze w tych zakresach masz sporo podpowiedzi w otoczeniu - no i własną temperaturę odniesienia.
Tertio: odróżnij mi "na dotyk" 150C od 200C ;->

Data: 2011-03-17 11:41:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-17, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

A jak obserwujesz wyprzedzający Cię pojazd to masz własną prędkość jako
odniesienie.

Tertio: odróżnij mi "na dotyk" 150C od 200C ;->

Grubo powyżej setki ;-P

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-17 12:24:15
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 11:41, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-03-17, Andrzej Lawa<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>  wrote:

[...]

Czyli ktoś jechał w mieście stówą i ma czelność krytykować kogoś innego za przekroczenie ;-/

Tertio: odróżnij mi "na dotyk" 150C od 200C ;->

Grubo powyżej setki ;-P

Czego nie rozumiesz w słowie "odróżnić"?

Data: 2011-03-17 13:10:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-17, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

Czyli ktoś jechał tak jak wszyscy, a ktoś inny szybciej. Właśnie ta
różnica powoduje niebezpieczne sytuacje.

Tertio: odróżnij mi "na dotyk" 150C od 200C ;->

Grubo powyżej setki ;-P

Czego nie rozumiesz w słowie "odróżnić"?

Oba przedmioty lądują w kategorii "gorące, nie dotykać". Dokładniejsze
rozróżnienie po prostu jest niepotrzebne.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-13 12:41:54
Autor: masti
Zaczelo sie
Dnia pięknego Sun, 13 Mar 2011 12:15:47 +0100 osobnik zwany MarcinJM
wystukał:

Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota. Sezon
przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

jak zwykle widzisz tylko wariatów. Najczęściej małolatów bez prawka.
Koło mnie motocykli mnóstwo ale jakoś wariatów nie stwierdzono.

PS; pora odhibernować kozę :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-03-13 13:53:34
Autor: MarcinJM
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 13:41, masti pisze:
[...]

ale skoro na 10 bylo 10 wariatow, to gdzie jezdza ci normalni?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-13 14:27:55
Autor: Michał Gut
Zaczelo sie
ale skoro na 10 bylo 10 wariatow, to gdzie jezdza ci normalni?

nie widzisz ich bo sie nie rzucaja w oczy

Data: 2011-03-13 16:38:46
Autor: Piotr Klimek
Zaczelo sie
Dnia (Sun, 13 Mar 2011 13:53:34 +0100) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

ja na przyklad tutaj: https://picasaweb.google.com/pklimek/EnduroZima#5583595950606215986
lub tutaj:
https://picasaweb.google.com/pklimek/Motopark2#5482909199077693074

Mozna sobie latac i nie przeszkadzac innym :)

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-03-13 18:09:23
Autor: MarcinJM
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 17:38, Piotr Klimek pisze:
Mozna sobie latac i nie przeszkadzac innym :)

Alez oni mi nie przeszkadzaja. Kompletnie. Natomiast motocyklista powienien byc na tyle rozsadny, zeby zdawac sobie sprawe, ze po zimie czujnosc kierowcow zostala zamrozona i trzeba dac im szanse na "rozmrozenie" i zachowywac sie na drodze PRZEWIDYWALNIE i w miare rozsadnie.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-16 22:29:05
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 13.03.2011 18:09, MarcinJM pisze:
[...]

Co nie zmienia faktu, że kierowca samochodu ma prawny obowiązek zachowania czujności i przez okres zimowy i w razie zdarzenia nie będzie mógł się skutecznie tłumaczyć prokuratorowi "dopiero co zima minęła i zapomniałem, że na drogach poruszają się także inne pojazdy, niż wielośladowe".

Data: 2011-03-22 17:58:01
Autor: Sebastian Kaliszewski
Zaczelo sie
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Co nie zmienia faktu, że tłumaczenie prokuratorowi nie przywróci życia komukoliwiek. Jak to w starym powiedzeniu: "ci co mieli pierwszeństwo mają na Powązkach osobną kwaterę"

pzdr
\SK

Data: 2011-03-23 08:49:20
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 22.03.2011 17:58, Sebastian Kaliszewski pisze:

Co nie zmienia faktu, że tłumaczenie prokuratorowi nie przywróci życia
komukoliwiek. Jak to w starym powiedzeniu: "ci co mieli pierwszeństwo
mają na Powązkach osobną kwaterę"

To inna sprawa i nie ma znaczenia dla kwestii odpowiedzialności za
zdarzenie.

Nie popatrzyłeś? Założyłeś, że tylko samochody jeżdżą? Pojechałeś w
rezultacie na ślepo? Twoja wina i nie ma dyskusji, że "on powinien
bardziej uważać, bo mógł zginąć, więc ja jestem niewinny".

Data: 2011-03-23 11:25:18
Autor: Ktostam
Zaczelo sie
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imc8lv$hs2$5@inews.gazeta.pl...

Nie popatrzyłeś? Założyłeś, że tylko samochody jeżdżą? Pojechałeś w
rezultacie na ślepo? Twoja wina i nie ma dyskusji, że "on powinien
bardziej uważać, bo mógł zginąć, więc ja jestem niewinny".

Jechał za szybko? Jechał. Jego wina ;).
W takich sytuacjach dla ułatwienia procesowego dajemy współwinę. A więcej jak zawsze zapłaci mniejszy\słabszy.

I nie ma o co się pieklić

Data: 2011-03-23 11:59:25
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 23.03.2011 11:25, Ktostam pisze:

[...]

Nie, bo to nie jechanie za szybko było bezpośrednią przyczyną zdarzenia.
Poza tym tutaj nawet nie było mowy o szybkości! Tylko o tym, że ktoś
"zapomniał" że istnieją też inne pojazdy, niż samochody osobowe i
patrzył tylko tam, gdzie samochód osobowy lub coś większego by się
zmieściło.

W takich sytuacjach dla ułatwienia procesowego dajemy współwinę.

Brednie.

A więcej jak zawsze zapłaci mniejszy\słabszy.

To, że w sądach panuje kumoterstwo i korupcja to inny problem.

Data: 2011-03-24 14:02:32
Autor: Ktostam
Zaczelo sie

Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imcjqd$sch$2@inews.gazeta.pl...

[...]

W przypadku kiedy jechał za szybko jednak było. Gdyby jechał wolniej byłby w innym miejscu ;).
I nie ma się co pieklić. Ta sama zasada tyczy się samochodów.

[...]

W takiej sytuacji masz absolutną rację. Nie zmienia to jednak faktu że imho na motorze trzeba jednak dwa razy szybciej myśleć niż jechać ;). Konsekwencje błędów są przyznasz bardziej bolesne.

W takich sytuacjach dla ułatwienia procesowego dajemy współwinę.
Brednie.
Brednie nie brednie. Zobacz jak takie sprawy rozwiązuje francuska drogówka ;).
Przy okazji (i też bym to przeniósł na wszelkie środki transportu) dwukrotne przekroczenie prędkości powinno przesądzać winę przekraczającego (nie tylko w sytuacji wymuszenia).

A więcej jak zawsze zapłaci mniejszy\słabszy.
To, że w sądach panuje kumoterstwo i korupcja to inny problem.

Ale ja tu nie piszę o kumoterstwie i korupcji. Raczej o fizyce ;)

PZDR

Data: 2011-03-24 14:19:53
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 24.03.2011 14:02, Ktostam pisze:

Nie, bo to nie jechanie za szybko było bezpośrednią przyczyną zdarzenia.

W przypadku kiedy jechał za szybko jednak było. Gdyby jechał wolniej
byłby w innym miejscu ;).

Brednie. Równie dobrze można by w tym momencie powiedzieć, że jechał za
wolno, bo jakby jechał szybciej, to byłby w innym miejscu.

I nie ma się co pieklić. Ta sama zasada tyczy się samochodów.

Tak, ale nie ta, którą sobie wymyśliłeś.

[...]

Owszem, ale najczęściej wynika to z konieczności reagowania na cudze
błędy i naruszenia przepisów grożące zdarzeniem drogowym.

W takich sytuacjach dla ułatwienia procesowego dajemy współwinę.
Brednie.
Brednie nie brednie. Zobacz jak takie sprawy rozwiązuje francuska
drogówka ;).

Francuska drogówka obchodzi mnie tyle samo, co drogówka Zimbabwe.

Przy okazji (i też bym to przeniósł na wszelkie środki transportu)
dwukrotne przekroczenie prędkości powinno przesądzać winę
przekraczającego (nie tylko w sytuacji wymuszenia).

Żeby ślepcy/lenie mogli sobie wyjeżdżać z podporządkowanej bez
patrzenia? To zdecydowanie zły pomysł.

Data: 2011-03-25 06:36:38
Autor: Ktostam
Zaczelo sie
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imfgdq$ght$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Tak jak już ktoś tu wspomniał "tych co mieli pierwszeństwo pełne są cmentarze".

[...]

Raczej żeby wyrównać szanse. Popatrz ile jest miejsc gdzie jest problem wyjechać kiedy główną jedzie ktoś dopuszczalną 50-tką ze względu na fatalną widoczność z podporządkowanej. A mimo to widuje się geniuszy na głównej którzy dają w palnik (i auto i moto). Swego czasu mieszkałem w miejscu gdzie dzięki oznakowaniu (a raczej jego braku) drogi przez dobry rok wyjeżdżałem z duszą na ramieniu wypuszczając najpierw maskę na 2-3 s. Na szczęście w końcu się zlitowano i postawiono zakazy parkowania. Innego wyjazdu nie miałem. Wszyscy łącznie z Policją i SM mieli w głębokim poważaniu że te płyty z boku to jednak ulica i to jest skrzyżowanie.

I na zakończenie, z wiekiem człowiek zauważa że nie jest nieśmiertelny (jednak nawet ta uproszczona fizyka jakoś się w codziennym życiu sprawdza). Dobrze jeśli do tego czasu sobie ani nikomu nie zniszczy zdrowia i życia. Czego Tobie, sobie i wszystkim życzę.

PS. Nie jestem motocyklistą, ale darzę Was pewną sympatią. Nie lubię idiotów (wszelkich typów).

PZDR.

Data: 2011-03-25 08:47:32
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 25.03.2011 06:36, Ktostam pisze:

[...]

Podobnie jak np. ofiar prześladowań rasowych, co nie oznacza, że ten kto
miał "niewłaściwą" rasę sam jest winny swojej śmierci, bo mógł się nie
plątać gdzie ktoś się mógł przyczepić.

[ciach]

[...]

Dlatego tęsknię za dwoma kółkami, bo tam nie mam maski i wystarczy się
nieco wychylić do przodu i wszystko widać :)

Zamiast robić idiotyczne zmiany w przepisach - może zainwestuj w kamerę
na przodzie pojazdu? Teraz to niewiele kosztuje.

Innego wyjazdu nie miałem. Wszyscy łącznie z Policją i SM mieli w
głębokim poważaniu że te płyty z boku to jednak ulica i to jest
skrzyżowanie.

Na pewno? A nie wyjazd z posesji czy innej drogi wewnętrznej?

[ciach]

PS. Nie jestem motocyklistą, ale darzę Was pewną sympatią. Nie lubię
idiotów (wszelkich typów).

Dla twojej (i nie tylko) informacji: aktualnie poruszam się samochodem
(zima była, no i czasem muszę coś większego przewieźć).

Data: 2011-03-25 11:08:37
Autor: Ktostam
Zaczelo sie
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imhham$3p0$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

Podobnie jak np. ofiar prześladowań rasowych, co nie oznacza, że ten kto
miał "niewłaściwą" rasę sam jest winny swojej śmierci, bo mógł się nie

Co nie zmienia faktu że w pewnych przypadkach można posądzać ofiarę przynajmniej o brak rozwagi jeśli nie skrajną głupotę lub zbyt wysoki głód adrenaliny.

Zamiast robić idiotyczne zmiany w przepisach - może zainwestuj w kamerę
na przodzie pojazdu? Teraz to niewiele kosztuje.

Proszę Cię nie żartuj. Czemu nie peryskop?

[...]

Niestety na pewno ulica. Jedyna droga dojazdowa na małe osiedle. A odpowiedź Policji jak zawsze, "przyjedziemy to już ich nie będzie bo tutaj parkują tylko Ci co przyjeżdżają na szybkie zakupy".

Data: 2011-03-25 11:38:28
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 25.03.2011 11:08, Ktostam pisze:

[...]

OK, analogia: wbrew zasadom ostrożności nosisz wypchany portfel w tylnej
kieszeni. Korzystając z łatwej okazji ktoś ci go kradnie. Który z was
jest złodziejem?

Zamiast robić idiotyczne zmiany w przepisach - może zainwestuj w kamerę
na przodzie pojazdu? Teraz to niewiele kosztuje.

Proszę Cię nie żartuj. Czemu nie peryskop?

Parę dekad temu ludzie tak samo reagowali na np. obowiązek instalowania
lusterek.

[...]

Nie było tablicy "Droga wewnętrzna" albo "Strefa zamieszkania"?

odpowiedź Policji jak zawsze, "przyjedziemy to już ich nie będzie bo
tutaj parkują tylko Ci co przyjeżdżają na szybkie zakupy".

A, bo trzeba się poświęcić - podać personalia, zrobić zdjęcie i zgłosić
się na świadka. Inaczej faktycznie w większości przypadków znikną zanim
patrol dojedzie.

Data: 2011-03-13 21:15:12
Autor: megrims
Zaczelo sie
https://picasaweb.google.com/pklimek/EnduroZima#5583595950606215986
:) Też tak kiedyś utopiłem sprzęta.

dawne dzieje.

Data: 2011-03-15 09:45:44
Autor: komar
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 13:53, MarcinJM pisze:
ale skoro na 10 bylo 10 wariatow, to gdzie jezdza ci normalni?

a jak jedziesz na trasie, powiedzmy 60km, i w tym czasie wyprzedzi cię 10 samochodów - to znaczy że po tej trasie oprócz ciebie w tym czasie jechało tylko to 10 samochodów?

Data: 2011-03-24 18:17:57
Autor: The_EaGle
Zaczelo sie
[...]

Gwarantuje Ci że podczas normalnego dojazdu do pracy spotykam więcej niż 10 idiotów w samochodach. Dlatego ilość idiotów w samochodach i tak wielokrotnie przekracza tych na motocyklach.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-03-13 20:52:14
Autor: Axel
Zaczelo sie

"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:ilie2i$tee$1news.onet.pl...

[...]

Ja niestety wczoraj mialem tez wczoraj kiepskie odczucia poczatku sezonu moto, choc nie zgadzam sie ze stwierdzeniem, ze _wszyscy_ jada jak wariaci. Ale grupka, ktora widzialem na Bitwy Warszawskiej (DC) w ciagu 3 minut przegiela kilkukrotnie. Najpierw - przepchneli sie na poczatek 2 pasow w 5 czy 6 moto (to mi zupelnie nie przeszkadza i zawsze im ulatwiam), ale po zapaleniu sie zielonego... nie ruszyli blokujac oba pasy (trzeci jest, ale sie konczy po 15m za skrzyzowaniem). Nastepnie - jeden uskutecznial jazde na jednym kole jakies 50-60km/h, przy duzym ruchu, wywrotka skonczylaby sie tragicznie, po czym przejechali przez duze skrzyzowanie - rondo Zeslancow - czesc na glebokim pomaranczowym, a dwojka na glebokim czerwonym. Ale widzialem jeszcze ze 20 motonitow, ktorzy nie powodowali niebezpiecznych sytuacji na drodze, chociaz nie moge powiedziec, ze nie lamali przepisow :-)

--
Axel

Data: 2011-03-13 13:38:59
Autor: PiteR
Zaczelo sie
na  ** p.m.s **  MarcinJM pisze tak:

Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

W sobotę miały miejsce obchody Święta Pianki do Kokpitu. Odkurzacze nisko latały. Wykształciuchy "serwisowały" auta. Na placu koło garaży zlot gwiaździsty dresiarczyków. --
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2011-03-13 14:23:24
Autor: P_ablo
Zaczelo sie
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:ili914$7ue$1news.onet.pl...
Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

Sa zle i dobre strony...
Transplantologia znowu ruszy z kopyta - jest tylu potrzebujacych :P

--
Picasso

Data: 2011-03-13 17:17:00
Autor: Inead
Zaczelo sie

"P_ablo" <op@op.pl> wrote in message news:4d7cc613$0$2502$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Motocyklista po wypadku nie nadaje się na żaden przeszczep, może gałki oczne albo włosy.

Data: 2011-03-13 14:31:04
Autor: Kazimierz Uromski
Zaczelo sie
On 13.03.2011 12:15, MarcinJM wrote:
Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

Podobnie sezon buractwa parkingowego wokół parków.
I rowerowego buractwa chodnikowego.
I policyjno-końskich gówien w obszarach przez nich nawiedzanych.
I umca umca z okien z wystającym łokciem.
I ... [dopisz sobie co sobie wymyślisz]

Data: 2011-03-13 13:52:24
Autor: Rafał Grzelak
Zaczelo sie
Kazimierz Uromski wrote:

> [...]

I rowerowego buractwa chodnikowego.
I policyjno-końskich gówien w obszarach przez nich nawiedzanych.
I umca umca z okien z wystającym łokciem.

Moje ulubione to chyba samochodowe patrole policyjne na uliczkach
parkowych.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-03-13 14:36:38
Autor: JanKo
Zaczelo sie
Agent MarcinJM nadaje:
Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.

Znaczy jak, pod prąd jechali? ;-)

Data: 2011-03-13 19:54:30
Autor: Czarek Daniluk
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 14:36, JanKo pisze:
Agent MarcinJM nadaje:
Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.

Znaczy jak, pod prąd jechali? ;-)

Dzisiaj widziałem na Bródnie 126p jadące pod prąd - na Łabiszyńskiej, jechał od Kondratowicza - do Pizza Hut pojechał sobie pod prąd ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-13 18:07:19
Autor: Piotr Wasil
Zaczelo sie
MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał(a):

Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

Dzis po 15 na skrzyzowaniu Al. Solidarnosci z Jana Pawla II lezal juz
jeden w czarnym worku, a obok motor spalony i rozwalony na latarni.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2011-03-13 18:46:06
Autor: kml
Zaczelo sie

Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:jcupn6170ae31k4duo64ajs6pscg4oshf34ax.com...
[...]

Właśnie się zastanawiałem co tam się stało, nie widziałem dokładnie kiedy tamtędy przejeżdzałem.

kml

Data: 2011-03-13 18:48:13
Autor: kml
Zaczelo sie

[...]

http://tiny.pl/hd9ft

Groźny wypadek na skrzyżowaniu al. Jana Pawła i Solidarności. Ranne zostało m.in. dwuletnie dziecko. Kierowcy musieli się liczyć z poważnymi utrudnieniami.
- Sprawcą wypadku jest kierowca skody, który skręcał w al. Solidarności, nie zauważył motocyklisty i doprowadził do zderzenia. Motocyklista odbił się od samochodu i wjechał w matkę z dwuletnim dzieckiem - tłumaczy oficer dyżurny policji.
Matka z dzieckiem oraz motocyklista trafili do szpitala.

kml

Data: 2011-03-14 10:13:31
Autor: amos
Zaczelo sie
On 13 Mar, 18:48, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
> [...]
Standardzik. Najpierw sugestia, jakie to same szatany na 2 kolkach
popier..aja,

> Dzis po 15 na skrzyzowaniu Al. Solidarnosci z Jana Pawla II lezal juz
>
> jeden w czarnym worku, a obok motor spalony i rozwalony na latarni.

potem "dowod" na to jak sie w zyciu potwierdza ogolnie wszystkim znana
prawda...

Groźny wypadek na skrzyżowaniu al. Jana Pawła i Solidarności. ...

obsmarowanie, osadzenie...a na koniec...

- Sprawcą wypadku jest kierowca skody, który skręcał w al. Solidarności, nie
zauważył motocyklisty i doprowadził do zderzenia.

--
zdrowka
amos

Data: 2011-03-16 11:56:16
Autor: Massai
Zaczelo sie
amos wrote:

> [...]

> obsmarowanie, osadzenie...a na koniec...
> Solidarności, nie zauważył motocyklisty i doprowadził do zderzenia.

Tiaaa.
Jakoś tak ten winny kierowca samochodu "nie zauważył" motocyklisty.

Nie wiem jak można nie zauważyć motocyklisty. Chyba tylko w jednej
sytuacji, jak moto zapierdala jak dzikie. I pokonuje 100 metrów w 2-3
sekundy.
Raz mi się zdarzyło na autostradzie, wyprzedzałem, popatrzyłem w tył,
pusto, wjechałem na lewy pas i pod koniec manewru wyprzedzania miałem
na ogonie moto, które dojechało do mnie jakbym stał w miejscu. A wolno
nie jechałem...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-16 14:52:51
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
[...]

Zyjesz w idealnym swiecie? Jakby kazdy wszystko widzial to by nie bylo wypadkow. Ja np. nie zauwazylem Cienkiego i przywalilem w niego. A jest troche mimo wszystko wiekszy niz motocykl. I Cienki tez nie jechal wiecej jak 60 km/h

Dysiek

Data: 2011-03-16 14:56:15
Autor: Massai
Zaczelo sie
Dysiek wrote:

> Tiaaa.
> Jakoś tak ten winny kierowca samochodu "nie zauważył" motocyklisty.
> sytuacji, jak moto zapierdala jak dzikie. I pokonuje 100 metrów w
> 2-3 sekundy.

Zyjesz w idealnym swiecie?

Nie, tylko sugerowałbym ostrożne podejście do policyjnego "winny
wypadku".

Policji wystarczy że "zajechał drogę" i winny. Udowodnienie po fakcie
że poszkodowany (czy to samochodem, czy motocyklem) jechał z prędkością
grubo powyżej dozwolonej jest czasochłonne, nie chce im się. Określanie
też w jaki sposób ta nadmierna prędkość przyczyniła się do wypadku -
nie na głowę zwykłego policjanta z drogówki.

Znam sprawę gdzie dopiero sąd uznał winę rajdowca.

A sprawca wypadku ma prawo zakładać że jeśli ma widoczność do tyłu np.
200 metrów, to zmienia pas i nie musi uważać czy zza zakrętu wyskoczy
mu Kubica czy inny Valentino Rossi, który uznał za stosowne popylać
150-200 km/h przy ograniczeniu do 50.

Większość samochodów da się rozpędzić do prędkości takiej ze trudno ci
będzie znaleźć w mieście jakiekolwiek miejsce do zmiany pasa czy do
włączenia się do ruchu, tak żeby takiemu potencjalnemu rajdowcowi nie
zjechać drogi.

Z motocyklami jeszcze gorzej. Jak się jeździ takim ścigaczem w mieście,
jeśli motocyklista miałby się trzymać ograniczenia do 50 km/h? Cały
czas na jedynce?

Czasem mnie wzywali do stwierdzenia zgonu motocyklisty, i pytany
policjant, nawet jeśli przyczyną bezpośrednią było "kobita mu wyjechała
z bocznej uliczki", to potem leciało "a że zapierdalał jak dziki, to
nie miał szans wyhamować".

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-16 20:37:01
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
[...]

Jezdze motocyklem od ponad 10 lat, scigacze nigdy mnie nie interesowaly - bujam sie raczej spokojnie (tzn ograniczenie +20 km/h) na czopku. Kilkukrotnie w tym czasie o malo bym nie zginal bo wymuszano na mnie pierszenstwo, zajezdzano droge, etc. Uwazam, podobnie zreszta jak policyjna statystyka, ze ponad 70 % winy w wypadkach z motocyklami ponosza kierowcy aut.

Dysiek

Data: 2011-03-16 23:29:22
Autor: J.F.
Zaczelo sie
On Wed, 16 Mar 2011 20:37:01 +0100,  Dysiek wrote:
[...]

hm, motocyklistow spotykam dosc rzadko, ale tak prawde mowiac - jak
wyskakuja gdzies po przecisnieciu sie "srodkowym pasem" .. to to jest
niebezpieczne. A potem sie nazywa ze to samochod wymusil pierwszenstwo
:-)

J.

Data: 2011-03-17 16:18:23
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
hm, motocyklistow spotykam dosc rzadko, ale tak prawde mowiac - jak
wyskakuja gdzies po przecisnieciu sie "srodkowym pasem" .. to to jest
niebezpieczne. A potem sie nazywa ze to samochod wymusil pierwszenstwo

Mijanie aut stojacych w korku jest dozwolone, co juz bylo tutaj walkowane.

Dysiek

Data: 2011-03-22 18:03:35
Autor: Sebastian Kaliszewski
Zaczelo sie
Dysiek wrote:
[...]

Dozwolenie tego jest wątpliwe. W przypadku jazdy pomiędzy jadącymi jest jeszcze bardziej wątpliwe.

co juz bylo tutaj walkowane.

Owszem. I zdania były rozbieżne.

pzdr
\SK

Data: 2011-03-22 18:07:25
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
Mijanie aut stojacych w korku jest dozwolone,

Dozwolenie tego jest wątpliwe. W przypadku jazdy pomiędzy jadącymi jest jeszcze bardziej wątpliwe.

co juz bylo tutaj walkowane.

Owszem. I zdania były rozbieżne.

Polecam przeczytac: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,WSZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html

Dysiek

Data: 2011-03-23 08:47:41
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 22.03.2011 18:03, Sebastian Kaliszewski pisze:

Mijanie aut stojacych w korku jest dozwolone,

Dozwolenie tego jest wątpliwe. W przypadku jazdy pomiędzy jadącymi jest
jeszcze bardziej wątpliwe.

Przepisy są dość jasne w tym względzie - zakazu nie ma i koniec.

Data: 2011-03-17 09:13:39
Autor: Massai
Zaczelo sie
Dysiek wrote:

> [...]

Jezdze motocyklem od ponad 10 lat, scigacze nigdy mnie nie
interesowaly - bujam sie raczej spokojnie (tzn ograniczenie +20 km/h)

No, tylko zobaczyć czopka na ulicy to ewenement. Jak widzę, to sam się
oglądam za takim, bo od jakiegoś czasu myślę o zrobieniu kat. A, żeby
takim sie móc bujać ;-)

Ogromna większość (nie licząc skuterów) to jednak własnie słabsze lub
mocniejsze ścigacze.

[...]

Pewnie tak, ale też motocykliści popełniają grzech "co z tego że
jechałem za szybko, on i tak nie ma prawa mi drogi zajeżdżać".

Bardzo mnie dziwi to podejście, bo to własnie motocyklista jest
najbardziej narażony na urazy w wypadku.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-17 16:22:03
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
[...]

Nie do konca to co  mowisz, jest prawda. Zalozmy ze predkosc srednia poza terenem zabudowanym to okolo 80 km/h dla typowego auta. Scigacz pogina 120-140 i przez kilkadziesiat km wyprzedzi setki aut, ktore jada 80. Gosc na czopku jezdzac spacerowo 80 km/h juz nie. Stad mniej ich widac.

Dysiek

Data: 2011-03-24 18:33:23
Autor: The_EaGle
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-17 10:13, Massai pisze:

No, tylko zobaczyć czopka na ulicy to ewenement. Jak widzę, to sam się
oglądam za takim, bo od jakiegoś czasu myślę o zrobieniu kat. A, żeby
takim sie móc bujać ;-)

To jak zrobisz i przeżyjesz 1-2 sezony to będziemy mieli o czym rozmawiać bo na razie piszesz od rzeczy.

Ogromna większość (nie licząc skuterów) to jednak własnie słabsze lub
mocniejsze ścigacze.

Bzdura. Zdecydowana wiekszosc motocykli na drogach nie ma nic wspolnego ze scigaczami. Faktycznie tak było jak piszesz jeszcze z 10 lat temu ale teraz mało kto jeździ typowym scigaczem. Takich moto widzi sie coraz mniej. Duzo ludzi kupuje turystyczne enduro o mocy 60-80KM, czesc nakedy o mocy takze 60-90KM, litrowe zabawki typu yamaha R1 to obecnie rzadkość. Natomiast np hayabusy to nie widziałem w ogóle w poprzednim sezonie.

[...]

Ja jade na moto z predkoscia taka jak samochody to kierowcy wjezdzaja na pas koło mnie i spychaja mnie z pasa. W zwiazku z tym za namową instruktorów najbezpieczniej jezdzi sie +10-15km/h okoliczny ruch.

Motocykl szybko przyspiesza ale nie musi szbko jezdzic cały czas. Szybka jazda ma moto jest meczaca natomiast duze przyspieszenie osiągane jest bez wysiłku i naturalnie.

Bardzo mnie dziwi to podejście, bo to własnie motocyklista jest
najbardziej narażony na urazy w wypadku.

Wielkość motocykla ma znaczenie i dlatego kierowcy nie zauważają tego typu pojazdów.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-03-24 17:56:11
Autor: Massai
Zaczelo sie
The_EaGle wrote:

> [...]

> A, żeby takim sie móc bujać ;-)

To jak zrobisz i przeżyjesz 1-2 sezony to będziemy mieli o czym
rozmawiać bo na razie piszesz od rzeczy.

No to konkretnie - gdzie tu piszę od rzeczy? Zobaczyć choppera na ulicy
- to ewenement. W zeszłym roku widziałem może z 10, z czego 5 na
trasie, jechali razem.
A dość trudno je przeoczyć.

> [...]

60-80KM, czesc nakedy o mocy takze 60-90KM, litrowe zabawki typu
yamaha R1 to obecnie rzadkość. Natomiast np hayabusy to nie widziałem

Jeśli coś wygląda jak ścigacz, do pewnych prędkości zapierdala jak
ścigacz, to dla mnie jest ścigaczem. Nie ma znaczenia czy osiaga 300
km/h czy tylko 200.

Nakedów rzeczywiście coraz więcej się widuje.

> jechałem za szybko, on i tak nie ma prawa mi drogi zajeżdżać".

Ja jade na moto z predkoscia taka jak samochody to kierowcy wjezdzaja
na pas koło mnie i spychaja mnie z pasa.

To masz jakiegoś strasznego pecha chyba.

[...]

Więc konkretnie - jazda na takim turystycznym enduro, trzymając się
ograniczeń w mieście, czyli 50 km/h, czy nawet 60-65 - bez wysiłku i
naturalnie?

> Bardzo mnie dziwi to podejście, bo to własnie motocyklista jest
> najbardziej narażony na urazy w wypadku.

Wielkość motocykla ma znaczenie i dlatego kierowcy nie zauważają tego
typu pojazdów.

Z tą drobną różnicą że motocykl słychać znacznie lepiej niż samochód.
Niestety.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-24 22:16:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-24, The_EaGle <ehge@jss.com> wrote:

Natomiast np hayabusy to nie widziałem w ogóle w poprzednim sezonie.

Tak zaiwaniają, że nie ma jak ich zauważyć ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-16 22:39:33
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 16.03.2011 15:56, Massai pisze:

Zyjesz w idealnym swiecie?

Nie, tylko sugerowałbym ostrożne podejście do policyjnego "winny
wypadku".

Policji wystarczy że "zajechał drogę" i winny. Udowodnienie po fakcie

I słusznie. Wymuszenie jest sprawą formalnie oczywistą.

Ja np. wczoraj formalnie wymusiłem pierwszeństwo na pewnym pojebanym warszawskim rondzie (teraz już tylko z nazwy, bo pasy już nie idą ani na # ani w kółeczko, jest tylko jakaś dziwna twórczość artystyczna) - razem z formalnie poszkodowanym zgodziliśmy się nieformalnie, że winny był ten idiota teoretyk pseudo-racjonalizator, co zainstalował wzajemnie sprzeczne oznakowanie, w dodatku poziome na tyle nietrwałe, że miejscami już zanikające.

Notabene ludność lokalna wspominała, że problem "jest znany" i oznakowanie jest planowane do zmiany.

Ale formalnie wymusiłem i cześć pieśni- jak obejrzałem sobie dokładniej to oznakowanie, to nie dało się tego inaczej formalnie ująć. Dobrze, że pojazd mam mocno budżetowy i - ponieważ w nosie mam "glans" pojazdu - cała moja szkoda skończyła się na konieczności naprostowania jednego mocowania, przymocowania na nowo zderzaka (pianka rządzi ;) ) i wymiany reflektora za 54zł (wow! ale pięknie mi teraz świeci! drugi chyba sobie też zmienię ;) )

Data: 2011-03-16 23:55:04
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-16, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Zyjesz w idealnym swiecie?

[...]

Nie zawsze i nie wszędzie. Do dzisiaj pamiętam (i pewnie jeszcze długo
będę pamiętał) sytuację kiedy mało nie zabiłem motocyklisty. Na
trzypasmówce jechałem prawym pasem, wyprzedziłem "marudera" na środkowym
i zacząłem zmieniać pas (na środkowy oczywiście). Jak byłem w połowie
manewru kątem oka (przypadkiem!) zuważyłem motocyklistę który wykonywał
analogiczy manewr - tyle, że z lewego pasa. Moim zdaniem odbiłem w
ostatnim momencie.

Teraz do rzeczy: bez względu na to, który z nas był(by) z prawej, a
który z lewej nie miałem szans zauważyć motocykla przed rozpoczęciem
manewru. Formalnie: w tej sytuacji była by jego wina, w odwrotnej -
moja. Ale tak praktycznie, po ludzku: w żadnej nie czułbym się winny.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-17 12:18:57
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 16.03.2011 23:55, Krzysiek Kielczewski pisze:

Teraz do rzeczy: bez względu na to, który z nas był(by) z prawej, a
który z lewej nie miałem szans zauważyć motocykla przed rozpoczęciem
manewru.

Samochody mają mnóstwo irytujących martwych pól. Dlatego generalnie wolę motocykle (konkretnie w fasonie "skuter") chociaż od ponad roku jestem zmuszony poruszać się wyłącznie "na czworaka".

Ale to nie jest ważne - powinieneś uwzględniać martwe pola i zakładać, że w nich coś może być póki się tak czy inaczej nie upewnisz, że niczego nie ma. W praktyce wiadomo - średnio to wychodzi.

Formalnie: w tej sytuacji była by jego wina, w odwrotnej -
moja.

Dokładnie.

Ale tak praktycznie, po ludzku: w żadnej nie czułbym się winny.

Twoje odczucia są nieistotne. Przynajmniej w kontekście przepisów i prawa, o którym pisałem.

Data: 2011-03-17 13:08:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-17, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Ale to nie jest ważne - powinieneś uwzględniać martwe pola i zakładać, że w nich coś może być póki się tak czy inaczej nie upewnisz, że niczego nie ma. W praktyce wiadomo - średnio to wychodzi.

Upewniam się. Ale nie jestem w stanie zauważyć motocykla, jeśli pomiędzy
nami jedzie jeszcze jeden samochód.

Formalnie: w tej sytuacji była by jego wina, w odwrotnej -
moja.

Dokładnie.

A mojej winy tyle samo.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-17 13:58:05
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 13:08, Krzysiek Kielczewski pisze:

[...]

Równie dobrze możesz się tłumaczyć, że ci ciężarówka zasłoniła jakiś mniejszy samochód. Ba! Gorzej! Motocykl jak motocykl, ale motocyklista z reguły wystaje nad dachy osobówek.

Nie.

Data: 2011-03-17 14:05:53
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-17, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Upewniam się. Ale nie jestem w stanie zauważyć motocykla, jeśli pomiędzy
nami jedzie jeszcze jeden samochód.

Równie dobrze możesz się tłumaczyć, że ci ciężarówka zasłoniła jakiś mniejszy samochód.

Tyle, że zazwyczaj inny samochód jedzie z mniejszą różnicą prędkości,
wolniej zmienia pas i szybciej może odbić z powrotem na swój.

Ba! Gorzej! Motocykl jak motocykl, ale motocyklista z reguły wystaje nad dachy osobówek.

Nie zawsze, zwłaszcza jak przeszkoda blisko.

Formalnie: w tej sytuacji była by jego wina, w odwrotnej -
moja.

Dokładnie.

A mojej winy tyle samo.

Nie.

Tak. W obu sytuacjach upewniam się czy mam miejsce na wykonanie manewru
i zaczynam wjeżdżać na pusty pas ruchu.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-18 09:29:46
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 14:05, Krzysiek Kielczewski pisze:

[...]

Nie zawsze i nie jest to istotne. Kto ma oczy do patrzenia - niech patrzy. Inni - kupić białe laski i psa przewodnika.

Ba! Gorzej! Motocykl jak motocykl, ale motocyklista z
reguły wystaje nad dachy osobówek.

Nie zawsze, zwłaszcza jak przeszkoda blisko.

Jeździsz sportowym Lambo czy gokartem? ;->

[...]

Błąd - ty tylko popatrzyłeś, czy niczego nie widzisz. A musisz upewnić się, czy na pewno niczego nie ma, a jak nie masz widoczności założyć, że coś może być.

Data: 2011-03-18 10:12:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-18, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

To jest istotne, przy podejmowaniu decyzji o rozpoczęciu manewru muszę
się opierać o informacje z danego momentu, mój manewr trwa jakiś tam
czas. Podejście, że jeśli ktoś jest w stanie później zacząć swój manwewr
to ma pierwszeństwo jest złe.

Ba! Gorzej! Motocykl jak motocykl, ale motocyklista z
reguły wystaje nad dachy osobówek.

Nie zawsze, zwłaszcza jak przeszkoda blisko.

Jeździsz sportowym Lambo czy gokartem? ;->

Głowę mam poniżej dachu przeciętnego samochodu, lusterka jeszcze niżej.

[...]

Upewniłem się i w momencie rozpoczęcia manewru nikogo tam nie było.
Pojawił się jak byłem w połowie zmiany pasa. (różnicę pomiędzy nikogo
nie widzę, a widzę, że nikogo nie ma znam)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-17 09:32:14
Autor: Massai
Zaczelo sie
Andrzej Lawa wrote:

> wypadku".
> fakcie

I słusznie. Wymuszenie jest sprawą formalnie oczywistą.

Opisywałem już kiedyś ten przypadek winnego rajdowca na którym
wymuszono, ale w skrócie:

Droga główna, wzniesienie, potem droga w dół idzie, i jakieś 200 metrów
od szczytu wzniesienia dochodzi boczna droga.
Na głównej ograniczenie do 50, bo miejscowość.
Z bocznej drogi wytacza się polonez. Kierowca poloneza po patrzył w w
jedną, w drugą, i pusto. Włącza się do ruchu, zza szczytu wzniesienia
wyskakuje impreza, leci ponad 150 km/h. Z kierownicą rajdowiec (znaczy
dosłownie, jakiś kierowca rajdowy).

I jebudu. Jadąc 150 km/h, rajdowiec odcinek od szczytu wzniesienia
pokonał w kilka sekund, nawet hamując.

Sąd po analizie uznał że kierowca poldka nie miał szans wcześniej
zobaczyć imprezy, a odległość od szczytu wzniesienia nie uzasadniała
stosowania przepisów o "braku widoczności" i konieczności zapewnienia
sobie pomocy osoby drugiej, i mimo że niby "wymusił" - winny jest
kierowca imprezy.

Między innymi po to są właśnie przepisy o ograniczeniu prędkości, żeby
w miejscach o gęstej sieci dróg dało się bezpiecznie włączyć do ruchu.

A motocykl jadący 250 km/h pokonuje pół kilometra w 7 sekund.
Wystarczająco mało żeby "zajechać drogę".
Konia z rzędem temu kto znajdzie w Warszawie miejsce o rzeczywistej
widoczności pół kilometra.

Jeśli ta predkość tego na którym się wymusza miałaby nie miec
znaczenia, to znaczy że każdy właczający się z podporządkowanej liczy
na łut szczęścia. I de facto łamie przepisy, bo powinien się upewnić
czy ma wystarczającą widoczność, a jeśli nie, to powienien sobie
zapewnić pomoc osoby drugiej, czyli wozić w samochodzie krótkofalówki,
i przy każdym skręcie wysyłać pasażera na najbliższy zakręt. Absurd.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-17 11:06:33
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 10:32, Massai pisze:

[...]

Jeśli faktycznie _fizycznie_ nie było możliwości zauważeni nadjeżdżającego pojazdu, to jest przypadek szczególny - ale samo przekroczenie dopuszczalnej prędkości nie stanowi usprawiedliwienia wymuszenia pierwszeństwa. Np. dłuuuuuuuuga równa prosta z widokiem "po horyzont".

Data: 2011-03-17 10:52:13
Autor: Massai
Zaczelo sie
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

> winny jest kierowca imprezy.

Jeśli faktycznie fizycznie nie było możliwości zauważeni

No, to znowu przegięcie w drugą stronę. Jak ktoś ma wyjazd z garażu tuż
za zakrętem, i nie ma lustra - nie może się tłumaczyć "że nie widział",
powienien kogoś poprosić żeby popatrzył i dał mu znak czy może
wyjeżdżać.

to jest przypadek szczególny - ale samo
przekroczenie dopuszczalnej prędkości nie stanowi usprawiedliwienia
wymuszenia pierwszeństwa. Np. dłuuuuuuuuga równa prosta z widokiem
"po horyzont".

Taka długa prosta z widokiem po horyzont to dopiero przypadek
szczególny.

Tak czysto teoretycznie: co to jest wymuszenie pierwszeństwa? Zmuszenie
do hamowania czy zmniejszenia prędkości.

No i jedzie taki gość, powiedzmy 110, dozwolone 90, 2 km od ciebie
jest. Włączasz się do ruchu i po bożemu jedziesz 90.

On dojeżdża do ciebie i musi wyhamować! wymusiłeś ;-) Jakbyś nie
wjechał, przed niego to by nie musiał hamować przed tobą.

Baa, nie hamował i wjechał Ci w kuper. Jesteś winny spowodowania
wypadku?

Chodzi mi tylko o to że nie można zakładać z góry że prędkość nie ma
znaczenia w ocenie winy. IMHO powinna mieć.

Dodatkowo, ocena winy spowodowania wypadku nie powinna zawsze wprost
wynikać z wymuszenia.

Dajmy na to "tak, wymusił", ale też "gdyby tamten stosował się do
ograniczenia prędkości, to by do wypadku nie doszło, bo np. wymuszający
zdążyłby się rozpędzić do jakiejś tam prędkości".

W mieście naprawdę nietrudno o sytuacje gdzie kierowca zmieniając pas
wymusza pierwszeństwo na kimś kto jedzie "tylko" 80 km/h, i de facto
nie miał za bardzo możliwości żeby go przewidzieć, czy zobaczyć.

I tu dochodzimy do motocyklistów, wśród których niestety dużą grupę
stanowią ci co znacznie przekraczają dozwoloną przędkość.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-17 12:22:59
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 11:52, Massai pisze:

[...]

Ahem - może powinienem był dopisać, choć w tym kontekście raczej powinno być to oczywiste - że chodziło o fizyczne uniemożliwienie dostrzeżenia pojazdu, który jechałby za szybko, podczas gdy pojazd jadący zgodnie z limitem nie stanowiłby niespodzianki.

[ciach]

Tak czysto teoretycznie: co to jest wymuszenie pierwszeństwa? Zmuszenie
do hamowania czy zmniejszenia prędkości.

To to samo. I jeszcze dochodzi zmiana toru jazdy (np. zmuszenie do zmiany pasa).

No i jedzie taki gość, powiedzmy 110, dozwolone 90, 2 km od ciebie
jest. Włączasz się do ruchu i po bożemu jedziesz 90.

Po włączeniu się do ruchu mamy już zupełnie inną sytuację.

[ciach]

I tu dochodzimy do motocyklistów, wśród których niestety dużą grupę
stanowią ci co znacznie przekraczają dozwoloną przędkość.

Ale takie jest prawo - mogłeś dostrzec, wymusiłeś -> jesteś winny i nie ma przebacz.

Data: 2011-03-17 13:17:11
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-17, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

No i jedzie taki gość, powiedzmy 110, dozwolone 90, 2 km od ciebie
jest. Włączasz się do ruchu i po bożemu jedziesz 90.

Po włączeniu się do ruchu mamy już zupełnie inną sytuację.

Problem jest z ustaleniem od którego momentu już jesteśmy "włączeni" do
ruchu.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-17 14:00:11
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 13:17, Krzysiek Kielczewski pisze:

[...]

Od tego są biegli. W uproszczeniu można założyć, że jeśli dogoni ciebie dopiero jak osiągniesz maksymalną dopuszczalną prędkość - wymuszenia nie było. Jeśli dużo wcześniej - było. A trafienie w bok jest sprawą oczywistą.

Data: 2011-03-17 14:24:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-17, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

A jeśli trochę wcześniej? A jeśli na ograniczeniu do 50km/h koleś leciał
150? 100?

A trafienie w bok jest sprawą oczywistą.

Też tak uważam. (acz zależy od okoliczności, patrz przypadek którym się
ostatnio Adam chwalił)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-17 23:39:54
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Thu, 17 Mar 2011 14:24:03 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

A trafienie w bok jest sprawą oczywistą.

Też tak uważam. (acz zależy od okoliczności, patrz przypadek którym się
ostatnio Adam chwalił)

Wszytko zalezy od okoliczności ;) --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-18 09:24:02
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 14:24, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-03-17, Andrzej Lawa<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>  wrote:

[...]

Był widoczny? Doprowadziłeś do sytuacji, w której nie miał możliwości całkowicie bezpiecznego wyhamowania do prędkości dopuszczalnej? Jesteś winien.

W innej sytuacji skłaniałbym się ku teorii, że mniej lub bardziej celowo się władował w zadek. Albo w ogóle nie patrzył, dokąd jedzie.

A trafienie w bok jest sprawą oczywistą.

Też tak uważam. (acz zależy od okoliczności, patrz przypadek którym się
ostatnio Adam chwalił)

Uważaj na kontekst ;) Mowa jest o "długiej prostej z widokiem po horyzont" (tudzież o każdej innej sytuacji, w której nadjeżdżający obiekt był widoczny w momencie włączania się do ruchu/wyjeżdżania z podporządkowanej.

Data: 2011-03-18 10:06:45
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-18, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

"Całkowicie bezpieczne wyhamowanie do prędkości dopuszczalnej" to
pojęcie jeszcze bardziej rozmyte i zupełnie nie nadające się do użycia w
przepisach.

W innej sytuacji skłaniałbym się ku teorii, że mniej lub bardziej celowo się władował w zadek. Albo w ogóle nie patrzył, dokąd jedzie.

Pokomplikujmy: droga z ograniczeniem do 90km/h, nadjeżdżający koleś leci
90km/h. Ja wjeżdżam z podporządkowanej i rozpędzam się do szalonych
70km/h bo wjechałem tuż za starym pekaesem. Wymusiłem? (tak serio to
proponuję EOT bo mi coraz głupsze przykłady przychodzą do głowy)

Toż to właśnie taka sytuacja była :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-17 14:37:21
Autor: Massai
Zaczelo sie
Andrzej Lawa wrote:

> "włączeni" do ruchu.

Od tego są biegli. W uproszczeniu można założyć, że jeśli dogoni
ciebie dopiero jak osiągniesz maksymalną dopuszczalną prędkość -
wymuszenia nie było.

Ja bym ostrzej to określił - jeśli zdążyłbyś się rozpędzić do
maksymalnej dopuszczalnej, gdyby on jechał z maksymalnie dopuszczalną -
wymuszenia nie było.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-17 15:45:35
Autor: J.F.
Zaczelo sie
On Thu, 17 Mar 2011 14:37:21 +0000 (UTC),  Massai wrote:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Ale czy masz prawo przypuszczac ze dopuszczalna predkosc na tym
odcinku jest taka jak przypuszczasz ? :-)

J.

Data: 2011-03-17 15:35:29
Autor: Massai
Zaczelo sie
J.F. wrote:

> maksymalnej dopuszczalnej, gdyby on jechał z maksymalnie
> dopuszczalną - wymuszenia nie było.

Ale czy masz prawo przypuszczac ze dopuszczalna predkosc na tym
odcinku jest taka jak przypuszczasz ? :-)

Gut point, jak mawiają moskwianie ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-25 07:03:27
Autor: Ktostam
Zaczelo sie

Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d8205db$1@news.home.net.pl...

A trafienie w bok jest sprawą oczywistą.

Nie jest (co prawda to przykład skrajnie odmienny od "horyzontalnej prostej").
Przykład:
Wsi spokojna, wsi wesoła. Teren zabudowany - 50. Wyjazd z posesji z której odbierałem dzieciaka znajomych znajduje się ok. 50 m od zakrętu który ... zasłonięty jest pięknym, murowanym, wysokim murem kolejnego "gospodarza". W tym konkretnym miejscu wyjeżdżasz na ślepo prawie zawsze, a jadący główną 50 i tak prawdopodobnie zdejmą nogę z gazu (a więc wymuszasz :) ). No i co powiedzieć jeśli ktoś tam napada z prędkością gdzie skromne 80 możemy podać spokojnie "z zaniżeniem"? I jeszcze przez szybę wygraża (no tak, nie ten topic bo szaleniec w aucie akurat ;) ). I takie miejsca znajdziesz w wielu wioskach. Także niestety, chcesz czy nie prędkość też ma znaczenie.

PZDR

Data: 2011-03-25 08:58:32
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 25.03.2011 07:03, Ktostam pisze:

Wsi spokojna, wsi wesoła. Teren zabudowany - 50. Wyjazd z posesji z
której odbierałem dzieciaka znajomych znajduje się ok. 50 m od zakrętu

Czyli mamy włączanie się do ruchu, zatem bezwzględny nakaz ustąpienia
pierwszeństwa. I nie jest to skrzyżowanie, więc nie ma nakazu zachowania
szczególnej ostrożności przez jadących drogą.

[...]

Owszem - 50m przy 50km/h to jakieś 3,6 sekundy.

prędkością gdzie skromne 80 możemy podać spokojnie "z zaniżeniem"? I
jeszcze przez szybę wygraża (no tak, nie ten topic bo szaleniec w aucie

Sorry winnetou, ale formalnie rzecz biorąc to powinieneś poprosić kogoś,
kto by stanął tak by mieć widok na ten zakręt oraz resztę drogi i mógł
tobą pokierować. Ewentualnie należałoby zainstalować lustro.

Data: 2011-03-25 11:26:19
Autor: Ktostam
Zaczelo sie

[...]

Masz teren zabudowany gdzie powinieneś się liczyć z tym że ktoś znajdzie się nagle z Tobą "na kolizyjnym".
I to zabudowany w sposób który powinien wymagać od kierowcy wyjątkowej ostrożności bo często masz tam "bramy w drogę".
No ale w Polsce przyjęło się że wieś to nie miasto, a nie miasto to 90 kmh.

Sorry winnetou, ale formalnie rzecz biorąc to powinieneś poprosić kogoś,
kto by stanął tak by mieć widok na ten zakręt oraz resztę drogi i mógł
tobą pokierować. Ewentualnie należałoby zainstalować lustro.

7-latka? I gdzie mam go pognać? Do zakrętu? Tam są takie 3 wyjazdy jeden po drugim, pierwszy fatalny, drugi niewiele lepszy i trzeci w miarę bezpieczny. Kto zainstaluje te lustra jak myślisz? Ja mam ludziom instalować?
Lubię jeździć szybko, ale do jasnej cholery jak czytam takie wypociny to jestem za skandynawskim modelem mandatów.
Przekraczając prędkość też łamiesz reguły i powinieneś być gotowy na poniesienie konsekwencji (czy to mandat czy wypadek).
Ja wyznaję zasadę że każdy wypadek to po części moja wina (w mojej wewnętrznej ocenie). Bo powinienem przewidzieć daną sytuację na drodze.
Bez winy byłbym wtedy jakby spadł na mnie meteoryt. Co nie oznacza równocześnie że przyjmę każdy mandat za współwinę ;).

Data: 2011-03-25 11:47:43
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 25.03.2011 11:26, Ktostam pisze:

[...]

Idziesz nocą przez miasto. Powinieneś liczyć się z tym, że ktoś ciebie
napadnie i okradnie.

W razie takiego zdarzenia: kto będzie bandytą i złodziejem? Ty?

I to zabudowany w sposób który powinien wymagać od kierowcy wyjątkowej
ostrożności bo często masz tam "bramy w drogę".

Ponownie: pierwszeństwo mają włączający się do ruchu. Jeśli nie
potrafisz zrobić tego bezpiecznie - nie powinieneś siadać za kierownicą
i tyle.

[...]

Nie mój problem. Przepisy są jasne: jeśli nie masz dostatecznej
widoczności z pojazdu - musisz uzyskać pomoc osoby trzeciej.

Kto zainstaluje te lustra jak myślisz? Ja mam ludziom
instalować?

A kto zainstalował bramę?

[...]

Ależ oczywiście - mandat za przekroczenie jak najbardziej się należy.

Co nie zmienia faktu, że winnym będzie prawie zawsze wymuszający, chyba
że udowodni opisany wcześniej przypadek szczególny (gdyby jechał zgodnie
z przepisami, to byłby widoczny na tyle wcześnie, że mógłbyś się włączyć
do ruchu bez wymuszania).

Ja wyznaję zasadę że każdy wypadek to po części moja wina (w mojej
wewnętrznej ocenie). Bo powinienem przewidzieć daną sytuację na drodze.

Twoja wewnętrzna ocena się nie liczy. Ostatnio miałem np. małe puknięcie
na rondzie (dawniej) Babka w Warszawie. Obaj zgodziliśmy się, że rondo
jest spartolone, nieintuicyjne a farba się wyciera, zaś znaki pionowe
wprowadzają w błąd i prywatnie między nami winny jest projektant i
wykonawca.

Ale jednocześnie zgodziliśmy się, że formalnie winny jestem ja
(wymuszenie pierwszeństwa przy mimowolnej zmianie pasa) i nie ma co
medytować.

Data: 2011-03-28 07:15:30
Autor: Ktostam
Zaczelo sie

> [...]

napadnie i okradnie.

W razie takiego zdarzenia: kto będzie bandytą i złodziejem? Ty?

Czytając ten bzdet naprawdę trzeba się starać żeby Cię nie obrazić.
Czy idąc w nocy przez miasto popełniasz jakieś wykroczenie?

[...]

Tak na zakończenie pozostawię do przemyślenia (jeśli jesteś w stanie wyjść poza swoje sztywne ramki):

B) Włączanie się do ruchu - Taryfikator
33.     art. 90     Nieustąpienie pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu podczas włączania się do ruchu     art. 17 ust. 2     300 zł
D) Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu - Taryfikator
50.     art. 90     Nieustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem zmieniającego zajmowany pas ruchu     art. 22 ust. 4     250zł
F) Wyprzedzanie - Taryfikator
57.     art. 90 lub art. 97     Naruszenie przez kierującego obowiązku upewnienia się przed wyprzedzaniem, czy kierujący jadący za nim nie rozpoczął manewru wyprzedzania     art. 24 ust. 1 pkt 2     250

i dla porównania:

C) Prędkość i hamowanie - Taryfikator
36.     art. 97 albo art. 92 § 1     Przekroczenie dopuszczalnej prędkości do 10 km/h     art. 20 albo § 27 lub § 31 [1]     do 50
37.           Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 11 - 20 km/h 50 - 100
38.           Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 21 - 30 km/h 100 - 200
39.           Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 31 - 40 km/h 200 - 300
40.           Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 41 - 50 km/h 300 - 400
41.           Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o ponad 51 km/h 400 - 500

Teraz punkty:

Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu:
- na skrzyżowaniu w sytuacji równorzędnej - 6
- na skrzyżowaniu oznaczonym znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu - 6
- podczas zmiany pasa ruchu - 5
- podczas włączania się do ruchu - 5

Naruszenie przepisów dotyczących wyprzedzania:
- nieupewnienie się co do możliwości wyprzedzania - 5

i porównanie:

Przekroczenie prędkości:
- powyżej 50 km/h - 10
- od 41 do 50 km/h - 8
- od 31 do 40 km/h - 6
- od 21 do 30 km/h - 4
- od 11 do 20 km/h - 2
- od 6 do 10 km/h - 1

Zarówno kwotowo jak i punktowo wszystko w przedziale 31-40 kmh. Mam nadzieję że zrozumiałeś aluzję.

PZDR

Data: 2011-03-28 08:20:34
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 28.03.2011 07:15, Ktostam pisze:

W razie takiego zdarzenia: kto będzie bandytą i złodziejem? Ty?

Czytając ten bzdet naprawdę trzeba się starać żeby Cię nie obrazić.

Dla niektórych bzdetem będzie wszystko, czego nie zrozumieją.

Czy idąc w nocy przez miasto popełniasz jakieś wykroczenie?

Ja osobiście nie, ale są ludzie idący nocą lekko wstawieni i śpiewający.
To jest wykroczenie. I jak pijanego okradną, to ten pijany będzie złodziej?

Zrozum, serdeńko - prywatnie możesz sobie powiadać "mądrości" ludowe
typu "sam sobie winien" czy "okazja czyni złodzieja", ale winnym
zdarzenia będzie jego bezpośredni sprawca, a nie ten, co mu to zdarzenie
tak czy inaczej ułatwił.

A przypadki szczególne to de facto zmuszenie kogoś do spowodowania
zdarzenia.

[ciach]

Tak na zakończenie pozostawię do przemyślenia (jeśli jesteś w stanie
wyjść poza swoje sztywne ramki):
[ciach sztywne, arbitralne ramki taryfikatora]
Zarówno kwotowo jak i punktowo wszystko w przedziale 31-40 kmh. Mam
nadzieję że zrozumiałeś aluzję.

Aluzję - owszem. Inna sprawa, że to kompletnie idiotyczna aluzja, bo
taryfikator jest sprawą czysto arbitralną i z sufitu wziętą.

Rozumując po twojemu - jadący autostradą 200km/h będzie uznany za
sprawcę rozjechania pieszego, który na autostradę nagle wtargnął, bo
"opłata" za przełażenie przez autostradę jest niższa.

Data: 2011-03-28 09:44:17
Autor: Ktostam
Zaczelo sie

[...]

Bo nie pasuje do Twojej wizji świata (ja zapie...lam, więc Wy maluczcy uważajcie). Wina w przypadku wypadku też jest rzeczą czysto arbitralną.

Rozumując po twojemu - jadący autostradą 200km/h będzie uznany za
sprawcę rozjechania pieszego, który na autostradę nagle wtargnął, bo
"opłata" za przełażenie przez autostradę jest niższa.

Jeżeli postępowanie tego by dowiodło to powinien dostać najmniej współwinę.
Serdeńko (skoro już tak się spoufalamy), zrozum że gdyby ten gość jechał w przedziale 130-150 to ten biedny pieszy prawdopodobnie poprawnie oszacowałby jego prędkość i albo by zdążył przejść albo by ten zamiar odłożył o kilka(naście) sekund.
Odwracając przykład. To że ten gość wlazł na autostradę uprawnia Cię do jego rozjechania bo nie chodzi się po autostradzie?

Wracając do przykładu z wyjazdem z bramy z ograniczoną widzialnością w terenie zabudowanym. Zapewne w takich sytuacjach (nie mając nikogo do pomocy, a zapewne nawet mając ale nie korzystając) bierzesz pod uwagę że zaraz wyskoczy stamtąd kretyn jadący np. 140 kmh.
A więc wyjeżdżając stamtąd miałem wszelkie możliwe informacje że mój manewr się powiedzie. Dopóki nie pojawił się idiota.

Data: 2011-03-28 10:26:05
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 28.03.2011 09:44, Ktostam pisze:

[...]

Nie sądź innych po sobie, zapierdalaczu.

Ja akurat jeżdżę dość statecznie, bo nawet gdyby 16-letni półtoralitrowy
wolnossący diesel na więcej pozwalał, to nie czuję takiej potrzeby plus
ja lubię optymalizować zużycie paliwa.

A twoja aluzja jest idiotyczna, bo taryfikator nie ma nic wspólnego ze
stopniem winy w przypadku zdarzenia.

uważajcie). Wina w przypadku wypadku też jest rzeczą czysto arbitralną.

Nieprawda. To znaczy owszem, zdarza się kupiony/niekompetentny sędzia,
ale w takiej sytuacji sprawa zabójstwa także będzie rzeczą arbitralną.

[...]

A na jakiej podstawie prawnej?

[...]

Co za brednie... Nie szacuje się prędkości tylko (i to mocno "na oko")
czas potrzebny na przebycie dystansu. To po pierwsze.

Po drugie - co za różnica, czy jedzie 100 czy 200? Powyżej pewnej
prędkości wg. ciebie robi się niewidzialny? Zwracam uwagę, że prędkość
światła jest w okolicy 300 _tysięcy_ kilometrów - i to na sekundę.

Odwracając przykład. To że ten gość wlazł na autostradę uprawnia Cię do
jego rozjechania bo nie chodzi się po autostradzie?

Uprawnia? Nie. Ale taki delikwent włażąc pod koła odbiera kierującemu
pojazdem możliwość reakcji.

[...]

Równie dobrze może wyskoczyć nie-kretyn tylko np. karetka albo radiowóz.
Oni mają prawo tyle jechać, a zza winkla i tak nie zauważysz.

A skoro nie masz w ogóle widoczności, to równie dobrze możesz władować
się tuż pod kogoś jadącego 50km/h (skoro sam pisałeś, że i tacy muszą
zwalniać).

A więc wyjeżdżając stamtąd miałem wszelkie możliwe informacje że mój
manewr się powiedzie. Dopóki nie pojawił się idiota.

Nie miałeś, bo formalnie rzecz biorąc NIE WIESZ jakie ograniczenie
obowiązuje na drodze, na którą wyjeżdżasz.

Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale limit prędkości można podnieść
stosownym znakiem jak urzędnika/właściciela fantazja poniesie.

Data: 2011-03-28 11:13:25
Autor: Ktostam
Zaczelo sie

Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
W dniu 28.03.2011 07:15, Ktostam pisze:

Nie sądź innych po sobie, zapierdalaczu.

uuuu, brak argumentów?

A twoja aluzja jest idiotyczna, bo taryfikator nie ma nic wspólnego ze
stopniem winy w przypadku zdarzenia.

no pewnie że nie ma, tak samo jak zapewne nie ma na przyczyny wypadków lub stopień stwarzania zagrożenia na drodze.

Wina w przypadku wypadku też jest rzeczą czysto arbitralną.

Nieprawda. To znaczy owszem, zdarza się kupiony/niekompetentny sędzia,
ale w takiej sytuacji sprawa zabójstwa także będzie rzeczą arbitralną.

Wiesz dlaczego w niektórych przypadkach jest sprawa sądowa? Żeby ktoś przeprowadził ów arbitraż ponieważ strony czasami łącznie z Policją nie były w stanie na miejscu precyzyjnie określić winy. A widzenie spisku w każdej wzmiance na temat sądu pozostawię bez komentarza.

[...]

Z tym szacowaniem (prędkość\czas) strasznie się czepiasz. Przypuszczam że większość osób czytających zrozumiała moją wypowiedź, ale ok. Szacujemy czas. Ja nie twierdzę że ktoś ma być niewidzialny. Wystarczy że przy pewnych prędkościach i odległościach spora część osób może mieć problem z poprawnym określeniem tego czasu. I nie muszą mieć prawka. Wystarczy że będą próbować przechodzić przez ulicę czy autostradę. Warto natomiast zastanowić się nad prawkiem dla osoby która znacznie łamiąc przepisy nie potrafi przewidzieć możliwych konsekwencji swojego czynu.

[...]

Wiesz po co istnieją sygnały dźwiękowe w takich pojazdach? Po za tym kierowcy tych aut też muszą brać pod uwagę sytuację na drodze.

A skoro nie masz w ogóle widoczności, to równie dobrze możesz władować
się tuż pod kogoś jadącego 50km/h (skoro sam pisałeś, że i tacy muszą
zwalniać).

Zwalniać nie oznacza hamować. Zdroworozsądkowo zdejmą nogę z gazu. Załóżmy że jadąc przepisowe 50 auta się miną niebezpiecznie blisko.

[...]

Wyjeżdżając znałem panujące tam limity. Po za tym wiesz czemu nie ma ograniczeń co wyjazd z posesji? Ponieważ ustawodawca słusznie mniemam sądzi że okoliczni mieszkańcy znają te limity.

Dla mnie EOT. Boję się że sprowadzisz mnie do swojego poziomu (jeśli nie już) i pokonasz doświadczeniem.

Data: 2011-03-28 12:10:04
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 28.03.2011 11:13, Ktostam pisze:

Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
W dniu 28.03.2011 07:15, Ktostam pisze:

Nie sądź innych po sobie, zapierdalaczu.

uuuu, brak argumentów?

Ty zacząłeś na tę nutę.

[...]

NA przyczyny? Na pewno nie.

[...]

Piszesz o czymś, o czym najwyraźniej nie masz bladego pojęcia... Nawet
jeśli obecni na miejscu policjanci są w 100% pewni, kto jest winien, to
i tak sąd musi się tym zająć, bo policja nie jest od orzekania o winie -
po prostu to nie leży w jej kompetencji z przyczyn czysto formalnych.

[...]

Nie, nie czepiam się, bo właśnie sporo ludzi twierdzi, że szacuje prędkość.

Szacujemy czas. Ja nie twierdzę że ktoś ma być niewidzialny. Wystarczy
że przy pewnych prędkościach i odległościach spora część osób może mieć
problem z poprawnym określeniem tego czasu. I nie muszą mieć prawka.

Jak się nie ma pewności, że na pewno będzie bezpiecznie, to się nie
wychodzi przed pojazd - prosta i jasna zasada.

Ty wychodzisz, jak nie masz pewności, że ciebie przejedzie?

Wystarczy że będą próbować przechodzić przez ulicę czy autostradę. Warto

No i co z tego, że nie mają prawa jazdy? Przepisy muszą znać i tak.

natomiast zastanowić się nad prawkiem dla osoby która znacznie łamiąc
przepisy nie potrafi przewidzieć możliwych konsekwencji swojego czynu.

Tia, że nagle mu przed koła wyskoczy jakiś półślepy gamoń...

[...]

Ach, teraz echolokacją określasz odległość?

BTW: głuchoniemi mogą być kierowcami.

kierowcy tych aut też muszą brać pod uwagę sytuację na drodze.

A potem pyskowanie, że tak długo zajmuje im dojazd.

[...]

Tia, a fellatio to nie seks, jak tłumaczył się Clinton.

Załóżmy że jadąc przepisowe 50 auta się miną niebezpiecznie blisko.

Załóżmy, że się niebezpiecznie trafią.

[ciach]

Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale limit prędkości można podnieść
stosownym znakiem jak urzędnika/właściciela fantazja poniesie.

Wyjeżdżając znałem panujące tam limity.

Nie, nie znałeś. Chyba że miałeś ustawionego w okolicy najbliższego
skrzyżowania wywiadowcę. Czyli miałeś pomoc osoby trzeciej.

Po za tym wiesz czemu nie ma
ograniczeń co wyjazd z posesji?

Ależ są. Patrz: włączanie się do ruchu.

Ponieważ ustawodawca słusznie mniemam
sądzi że okoliczni mieszkańcy znają te limity.

Gdyby tak ustawodawca sądził, to nie byłoby nakazu korzystania z pomocy
strony trzeciej w przypadku braku widoczności.

Dla mnie EOT. Boję się że sprowadzisz mnie do swojego poziomu (jeśli nie
już) i pokonasz doświadczeniem.

Tia, cytat awaryjny każdego kretynka, który chce mądrze zabrzmieć.

Data: 2011-03-27 12:23:13
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Fri, 25 Mar 2011 08:58:32 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

[...]

Owszem nie. Podobny przypadek miałem jakiś czas temu, sąd uznał winę przekraczajacego. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-27 18:39:08
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 27.03.2011 12:23, Adam Płaszczyca pisze:

[...]

No to co?

W sądach wszystko zależy od układów. Znajomi poszli naiwnie w oczywistej sprawie (kradzież samochodu) do sądu... i przegrali, a na apelację nie było już szans, bo w sądzie dokumenty sobie poginęły (naiwnie dali oryginały).

Złodziej z układami i był na tyle bezczelny, że na rozprawy ich samochodem przyjeżdżał.

Data: 2011-03-27 22:39:46
Autor: J.F.
Zaczelo sie
On Sun, 27 Mar 2011 18:39:08 +0200,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

A jak to bylo ? Bo moze po prostu byl uczciwy - kupil w dobrej wierze i nie zamierzal
nic ukrywac. A sad dal mu wiare, bo nie bylo przekonywujacych dowodow.

W uczciwszym kraju mozna by sad zaskarzyc za te dokumenty :-)

J.

Data: 2011-03-27 22:59:33
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 27.03.2011 22:39, J.F. pisze:

A jak to bylo ?
Bo moze po prostu byl uczciwy - kupil w dobrej wierze i nie zamierzal
nic ukrywac. A sad dal mu wiare, bo nie bylo przekonywujacych dowodow.

Nie, to właśnie on ukradł. Czy też dokonał bezprawnego zaboru mienia.

Samochód został oddany do warsztatu, który oficjalne splajtował - a potem samochód zagarnął jego właściciel.

W uczciwszym kraju mozna by sad zaskarzyc za te dokumenty :-)

Ha! "Nie mamy waszych dokumentów... I co nam zrobicie?"

Data: 2011-03-27 23:20:15
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zaczelo sie
On 2011-03-27, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

Możesz szerzej opisać to zdarzenie?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-27 23:55:05
Autor: J.F.
Zaczelo sie
On Sun, 27 Mar 2011 22:59:33 +0200,  Andrzej Lawa wrote:
[...]

Dziwne to jakies. No ale Temida jest slepa i nic nie widzi :-)

W uczciwszym kraju mozna by sad zaskarzyc za te dokumenty :-)
Ha! "Nie mamy waszych dokumentów... I co nam zrobicie?"

no to sie nalezy odszkodowanie i na drugi raz dokumenty nie zgina :-)

J.

Data: 2011-03-27 23:07:58
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Sun, 27 Mar 2011 18:39:08 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Niech zgadnę - gdzieś na terenie byłego zaboru rosyjskiego?

--
     ___________ (R)

Data: 2011-03-28 08:22:49
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 27.03.2011 23:07, Adam Płaszczyca pisze:

[...]

Nie da się ukryć. Pruszków.

Twierdzisz, że w Galicji sytuacja jest lepsza? ;)

Data: 2011-03-28 21:16:01
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 08:22:49 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

Niech zgadnę - gdzieś na terenie byłego zaboru rosyjskiego?
Nie da się ukryć. Pruszków.
Twierdzisz, że w Galicji sytuacja jest lepsza? ;)

Z moich doświadczeń i obserwacji, to najlepiej działają sądy w dawnym
zaborze pruskim, potem austriackim, a na końcu w rosyjskim. Te ostatnie
traktuja prawo instrumentalnie - czyli policja pokazuje kogo, a sedzia
znajduje przepis. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-28 21:39:53
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 28.03.2011 21:16, Adam Płaszczyca pisze:

[...]

Policjanci byliby szczęśliwi, ale niestety aż tak dobrze nie mają. Przynajmniej w przypadku przestępstw pospolitych na które akurat nie ma "akcji".

Natomiast faktycznie daje się odczuć ich pewną, hmmm, dyspozycyjność.

Data: 2011-03-28 23:11:06
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 21:39:53 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Policjanci byliby szczęśliwi, ale niestety aż tak dobrze nie mają. Przynajmniej w przypadku przestępstw pospolitych na które akurat nie ma "akcji".

Natomiast faktycznie daje się odczuć ich pewną, hmmm, dyspozycyjność.

OK, poprawka - niekiedy to nie policja pokazuje kogo ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2011-03-25 09:07:57
Autor: Cavallino
Zaczelo sie
Użytkownik "Ktostam" <ktostam@abcd.pl> napisał w wiadomości news:4d8c3030$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Że wyjeżdżający w ten sposób jest debilem i nie powinien tego robić bez pomocy osób trzecich, lusterka na wysięgniku? ;-)

Data: 2011-03-25 09:30:19
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 25.03.2011 09:07, Cavallino pisze:

Że wyjeżdżający w ten sposób jest debilem i nie powinien tego robić bez
pomocy osób trzecich, lusterka na wysięgniku? ;-)

Debilami raczej byli urzędnicy odpowiedzialni za powstanie takiego
koszmarku - w końcu zarówno mury, jak i wyjazdy z posesji podlegają
urzędniczej kontroli. Podobnie jak np. ograniczenia prędkości.

Data: 2011-03-25 11:12:20
Autor: Ktostam
Zaczelo sie

Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imhjqs$ag0$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Wyjątkowo zgadzam się z Tobą w 100% :)

Data: 2011-04-17 19:29:55
Autor: jerzu
Zaczelo sie
On Fri, 25 Mar 2011 09:07:57 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Że wyjeżdżający w ten sposób jest debilem i nie powinien tego robić bez pomocy osób trzecich, lusterka na wysięgniku? ;-)

Peryskopu :P

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-03-17 14:42:47
Autor: Massai
Zaczelo sie
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

dostrzeżenia pojazdu, który jechałby za szybko, podczas gdy pojazd
jadący zgodnie z limitem nie stanowiłby niespodzianki.

Drażliwa definicja ;-)

Bo zobacz co z niej wynika - że prędkość ma wpływ na widzialność ;-)
Jeśli masz widzialność na 200 metrów (zakręt, mgła, wzniesienie) to
niezależnie ile jedzie, fizycznie zobaczysz go z 200 metrów.

No, ale to tak na boku, bo taką definicję trudno precyzyjnie napisać.
trzeba się posiłkować czasem, tzn. fizyczne uniemożliwienie pojazdu
dostatecznie WCZEŚNIE (w sensie czasu, który jest mu potrzebny na
dotarcie od punktu w którym jest widoczny do nas) żeby nie wymusić.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-18 09:31:38
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 15:42, Massai pisze:

Bo zobacz co z niej wynika - że prędkość ma wpływ na widzialność ;-)
Jeśli masz widzialność na 200 metrów (zakręt, mgła, wzniesienie) to
niezależnie ile jedzie, fizycznie zobaczysz go z 200 metrów.

Owszem. Stąd ograniczenie prędkości powinno uwzględniać takie przeszkody terenowe. Zaś jeśli chodzi o mgłę - wychodzi sprawa dostosowania prędkości do warunków drogowych.

Jasna sprawa.

Data: 2011-03-17 23:38:51
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Thu, 17 Mar 2011 11:06:33 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Sąd rejonowy w Międzyrzeczu był innego zdania. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-18 09:36:34
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 17.03.2011 23:38, Adam Płaszczyca pisze:

[...]

Sąd rejonowy w innej pipidówie był zdania, że dyskryminacja płciowa w kawiarni jest OK, o ile dyskryminowani/ośmieszani są mężczyźni, a nie kobiety.

Jakie sądy w Polsce są to wiemy - wyroki z prawem często mają niewiele wspólnego. Sędziowie są często niekompetentni, w taki czy inny sposób skorumpowani lub zwyczajnie niedbali.

Data: 2011-03-22 20:33:21
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Fri, 18 Mar 2011 09:36:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Jakie sądy w Polsce są to wiemy - wyroki z prawem często mają niewiele wspólnego. Sędziowie są często niekompetentni, w taki czy inny sposób skorumpowani lub zwyczajnie niedbali.

To w Polsce B. Akurat ten z Międzyrzecza argumentację oparł na przepisach
PoRD. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-23 08:50:05
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 22.03.2011 20:33, Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Masz może treść wyroku wraz z uzasadnieniem?

Data: 2011-03-27 12:29:45
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Wed, 23 Mar 2011 08:50:05 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

To w Polsce B. Akurat ten z Międzyrzecza argumentację oparł na przepisach
PoRD.
Masz może treść wyroku wraz z uzasadnieniem?

Nie, nie prosiłem o pisemne uzasadnienie korzystnego dla mnie wyroku ;)
Sąd oparł się na tym, co napisał biegły. Biegły zaś napisał (w dużym
skrócie, rzecz jasna), że w momencie podejmowania decyzji przeze mnie o
wyjeździe na główną, pas na który wyjeżdżałem był wolny i miałem prawo się
nie spodziewać niezgodnego z przepisami wyprzedzania na tymże skrzyżowaniu.
Wyprzedzający zaś delikwent złamał kilka przepisów czym doprowadził do
powstania zagrożenia. Sąd uznał, że nie można mi przypisać winy, gdyż spełniłem swoje obowiązki,
więc nie popełniłem wykroczenia. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-27 12:54:27
Autor: J.F.
Zaczelo sie
On Sun, 27 Mar 2011 12:29:45 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Z tym ze aby tak wyszlo to przekroczenie predkosci musi byc naprawde
duze. IMO nie wystarczy poltora raza. J.

Data: 2011-03-27 15:31:49
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Sun, 27 Mar 2011 12:54:27 +0200, J.F. napisał(a):

Sąd uznał, że nie można mi przypisać winy, gdyż spełniłem swoje obowiązki,
więc nie popełniłem wykroczenia.

Z tym ze aby tak wyszlo to przekroczenie predkosci musi byc naprawde
duze. IMO nie wystarczy poltora raza.

Tak naprawdę, to jedyne co musi być, to opinia biegłego, że przekroczenie
prędkości było wystarczające. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-27 17:51:26
Autor: J.F.
Zaczelo sie
On Sun, 27 Mar 2011 15:31:49 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Opinie bieglego obala sie opinia drugiego bieglego :-)

Najlepsze bylby slady hamowania pojazdu dlugosci ponad 50m, ale teraz
wszyscy maja ABS. No wiec nagranie z kamery - ale malo kto ma cztery,
zeby w kazda strone miec widok. Pozostaje wiec odleglosc od skrzyzowania - jesli naprawde wyjechales
bez wlasnej winy, to stukniecie bedzie daleko za skrzyzowaniem.
No chyba ze tam 20 obowiazywalo

J.

Data: 2011-03-27 23:09:03
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Sun, 27 Mar 2011 17:51:26 +0200, J.F. napisał(a):

Opinie bieglego obala sie opinia drugiego bieglego :-)

A tą trzecim biegłym ;)

Najlepsze bylby slady hamowania pojazdu dlugosci ponad 50m, ale teraz
wszyscy maja ABS. No wiec nagranie z kamery - ale malo kto ma cztery,
zeby w kazda strone miec widok.

Wystarczy jedna, to już całkiem spory materiał dowodowy.

Pozostaje wiec odleglosc od skrzyzowania - jesli naprawde wyjechales
bez wlasnej winy, to stukniecie bedzie daleko za skrzyzowaniem.
No chyba ze tam 20 obowiazywalo

A to już zalezy od tego, jaką masz konfigurację. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-27 18:43:04
Autor: Andrzej Lawa
Zaczelo sie
W dniu 27.03.2011 12:29, Adam Płaszczyca pisze:

[...]

Moment! Jakie wyprzedzanie? W tym wątku nie była mowa o żadnym wyprzedzaniu tylko o samotnym nadjeżdżającym pojeździe!

Wyprzedzanie na skrzyżowaniu to zupełnie inny przypadek.

I na pewno nie będzie to miało związku z przypadkami wyjeżdżania z np. posesji, bo wtedy za chiny ludowe nie jest to skrzyżowanie i jeśli to był taki przypadek i sąd powoływał się na wyprzedzanie na skrzyżowaniu, to będzie to tylko kolejny dowód na niekompetencję/nieuczciwość sędziów.

Data: 2011-03-27 23:11:46
Autor: Adam Płaszczyca
Zaczelo sie
Dnia Sun, 27 Mar 2011 18:43:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Moment! Jakie wyprzedzanie? W tym wątku nie była mowa o żadnym wyprzedzaniu tylko o samotnym nadjeżdżającym pojeździe!

Opisuję swój przypadek. Też wydawać by się mogło, że sprawa ewidentna, bo
ja wyjeżdżałem z podporządkowanej, więc miałem obowiązek ustąpić
pierwszeństwa wszystkim na drodze głównej. Cały myk polega na tym, że art. 4 jest naprawdę bardzo dobrze sformułowany.
Jeśli w momencie podejmowania decyzji o włączeniu się do ruchu wyjeżdżający
nie może widziec nadjeżdżającego, a dochodzi do 'bum', to wchodzi art. 2
KW. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-24 18:23:47
Autor: The_EaGle
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-16 12:56, Massai pisze:

[...]

A jak można nie zauważyć tira? A ile jest takich wypadków że ktoś pod taki drobiażdżek się wpierniczy? A skoro można nie zauważyć na przejeździe kolejowym lokomotywy która jedzie 80km/h PO TORACH to tym bardziej motocykla jadącego 60km/h!

  Wiec przestań pieprzyć bo się ośmieszasz!

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-03-24 17:49:19
Autor: Massai
Zaczelo sie
The_EaGle wrote:

> [...]

> miejscu. A wolno nie jechałem...

A jak można nie zauważyć tira? A ile jest takich wypadków że ktoś pod

Widać mało, skoro jakoś ludzie nie nalepiają sobie na samochodach
"patrz w lusterka, tiry są wszędzie".

A skoro można nie zauważyć na
przejeździe kolejowym lokomotywy która jedzie 80km/h PO TORACH,

"Pociągi są wszędzie"?

Akurat z pociągami dochodzi do wypadków w miejscach gdzie jest
ograniczona widoczność. Względnie kierowca jest na takiej bani że i tak
cud że do tego przejazdu się dotoczył.
A i tak są bardzo rzadkie.

to tym
bardziej motocykla jadącego 60km/h!

No cóż, skoro masz problem z zauważeniem motocykla jadącego 60 km/h,
może trzeba pomyśleć nad wizytą u okulisty?

 Wiec przestań pieprzyć bo się ośmieszasz!

Sam pieprzysz jak potłuczony.

Bronisz tego ganiania motocyklem jak niepodległości.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-13 18:58:15
Autor: P_ablo
Zaczelo sie
[...]

Zaraz sie dowiesz, ze na bank winna jakas puszka...

--
Picasso

Data: 2011-03-13 19:29:34
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
Zaraz sie dowiesz, ze na bank winna jakas puszka...

W wiekszosci przypadkow winna jest puszka - tutaj nie jest inaczej:

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,skoda-w-motocykliste-dwuletnie-dziecko-potracone,134058.html

Data: 2011-03-24 18:45:19
Autor: The_EaGle
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 18:58, P_ablo pisze:
[...]

A widziałeś motocyklistę gadającego przez telefon w czasie jazdy?

Data: 2011-03-25 08:37:12
Autor: Andrzej Ława
Zaczelo sie
W dniu 24.03.2011 18:45, The_EaGle pisze:

Zaraz sie dowiesz, ze na bank winna jakas puszka...

A widziałeś motocyklistę gadającego przez telefon w czasie jazdy?

Telefon to pikuś - jakiś czas temu na trasie katowickiej widziałem
kretyna w małym fiacie, który jadł... zupę. Kierownicę trzymał "klatą".

Notabene nieco wcześniej widziałem identyczny numer w wykonaniu kierowcy
TIRa.

Swoją szosą nałogowo gadających przez telefony widuję... rowerzystów.

Data: 2011-03-13 18:54:36
Autor: Seba
Zaczelo sie
Dnia Sun, 13 Mar 2011 12:15:47 +0100, MarcinJM napisał(a):

Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

Akurat w motocykliźmie nie ma długowiecznych 'chojraków' - każda głupota
w podejściu, działaniu prędzej czy później zostaje ukarana. Srogo
ukarana.

Jak to się już utarło - "do maja, czerwca pozostaną tylko myślący".

PS. Ja w tym roku już kilka razy sobie pojeździłem, jednakże dzisiaj już
całkiem oficjalnie 'rozpocząłem sezon' sprowadzając moto na stałe pod
domem po okresie zimowania w ciepłym garażu. W końcu nadchodzi czas
ukojenia :)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-03-13 19:43:16
Autor: P.B.
Zaczelo sie
Dnia Sun, 13 Mar 2011 12:15:47 +0100, MarcinJM napisał(a):

Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

Generalizujesz! Ja wczoraj między Juratą a Helem widziałem dwóch
harleyowców. Jechali jak normalni ludzie. Dla odmiany dziś na Morskiej w
Gdyni widziałem przygłupa, który z dziewuchą za plecami na gumie startował. Głupków dłużej się pamięta, ale normalnych też się spotyka.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-03-13 19:59:34
Autor: pwz
Zaczelo sie
W dniu 2011-03-13 12:15, MarcinJM pisze:
Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

Fakt faktem, że ludzie głupawki dostali. Nie wiem, jak na jednośladach, ale mnie przedwczoraj koleś zajechał tak drogę (zmienił mi pas przed samą maską), że gdybym nie wcisnął po heblach i nie wjechał prawą stroną na krawężnik (dzięki Bogu bez przechodniów), to bym mu siedział w tyłku (auć!). Mam nadzieję, że felga to przeżyła, ale jeżeli to czyta kierownik tego jasnobrązowego WOxxxx z Górczewskiej, to niech wie, że jest mi winien kołpak na prawe przednie koło (dojechałem do domu i zauważyłem, że go nie ma - musiał odpaść przy tym najechaniu na krawężnik).
pwz

Data: 2011-03-13 19:38:22
Autor: to
Zaczelo sie
begin pwz
[...]

Napraw hamulce i nie jeździj tuż przy krawężniku. ;)

Data: 2011-03-13 20:24:22
Autor: MM
Zaczelo sie
Dnia 13-03-2011 o 19:59:34 pwz <pwz@onet.eu> napisał(a):

[...]

Jeżeli jechał tobie po błotniku, to trzeba było jechać prosto, on by się  obrócił wokół własnej osi.

A ty byś miał minimalne uszkodzenia.

Data: 2011-03-13 19:30:22
Autor: to
Zaczelo sie
begin MM
Jeżeli jechał tobie po błotniku, to trzeba było jechać prosto, on by się
obrócił wokół własnej osi.

A ty byś miał minimalne uszkodzenia.

A lekarz co na to?

Data: 2011-03-13 22:48:52
Autor: Cavallino
Zaczelo sie
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości news:ilj46n$vef$1news.onet.pl...
W dniu 2011-03-13 12:15, MarcinJM pisze:
Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

Fakt faktem, że ludzie głupawki dostali.

Nie jeździli pół roku, więc jak odtrąbili koniec zimy, to powyciągali przeróżne pojazdy z garażu i uczą się jeździć od nowa.
Co pewnie znaczy że dobre czasy się skończyły i od jutra wracają letnie korki.
Droga do pracy wydłuży się znacznie.

Data: 2011-03-14 01:49:59
Autor: Michał Gut
Zaczelo sie
Droga do pracy wydłuży się znacznie.

a to dlaczego? nie powiesz mi ze motory je powoduja:)(korki)

Data: 2011-03-14 07:02:03
Autor: Dysiek
Zaczelo sie
a to dlaczego? nie powiesz mi ze motory je powoduja:)(korki)

W zimie wiele osob rezygnuje z auta (strach przed jazda). U mnie w pracy z polowa babek, no ale juz jezdza od jakiegos czasu znowu.

Dysiek

Data: 2011-03-14 09:36:35
Autor: Cavallino
Zaczelo sie
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:iljonn$6tp$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Droga do pracy wydłuży się znacznie.

a to dlaczego? nie powiesz mi ze motory je powoduja:)(korki)

Napisałem że chodzi o przeróżne pojazdy.
Z samochodami na czele.

Data: 2011-03-14 21:11:19
Autor: bratPit
Zaczelo sie

Ok 10 mijanych motocyklistow, KAZDY jedzie jak idiota.
Sezon przeszczepow nerek zostal niniejszym oficjalnie otwarty.

dramatyzujesz, ja zwracam uwagę na choppery/cruisery - ci jeżdżą normalnie,
szlifierkom zwyczajnie robię miejsce...o ile zdążę zareagować,

brat

Zaczelo sie