Zaczep do przyczepki

Data: 2012-05-08 04:25:53
Autor: aslowik
Zaczep do przyczepki
To mój pierwszy post tutaj więc nie bijcie. Mam przyczepkę dla dziecka rowerową i sprawuje się rewelacyjnie. Jest tylko jeden problem, kupiłem ją bez zaczepu do roweru. teraz jeżdżę na pożyczonym ale będę musiał go oddać. Zaczep jest o tyle fajny że wkłada się go pomiędzy trójkąt jaki tworzą rury tuż przy tylnym kole. (niestety nie mam teraz jak wrzucić zdjęcia) i dociska od góry śrubą. Szukałem czegoś takiego i na allegro i w google ale nie znalazłem. Ktoś przerabiał ten temat i podpowie mi gdzie znaleźć lub jak samemu zrobić zaczep do przyczepki tego typu. Jeśli coś jest nie jasne to postaram się lepiej wytłumaczyć.

Arek

Data: 2012-05-08 04:52:48
Autor: rmikke
Zaczep do przyczepki
On Tuesday, May 8, 2012 1:25:53 PM UTC+2, asl...@gmail.com wrote:
To mój pierwszy post tutaj więc nie bijcie. Mam przyczepkę dla dziecka

[...]
Może jakbyś podał chociaż markę i model, to dałoby się obejrzeć zanim wrzucisz zdjęcie. Wiesz, mamy takiego wujka...

Data: 2012-05-08 05:36:38
Autor: aslowik
Zaczep do przyczepki
W dniu wtorek, 8 maja 2012 13:52:48 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
> [...]
Może jakbyś podał chociaż markę i model, to dałoby się obejrzeć zanim wrzucisz zdjęcie. Wiesz, mamy takiego wujka...

Tak znam tego wujka :P i go długo pytałem. Bez zdjęć się raczej nie obędzie, więc wrzucę wieczorem. Z tego co widziałem to większość przyczepek z allegro jest sprowadzana z Niemiec lub Holandii i też w większości są bez zaczepów. Trochę na wyrost założyłem, że jest jeden system mocowania (mea culpa). Wiem że można kupić taki zaczep http://www.ceneo.pl/9038580 ale ma on tą wadę że jest mocowany do roweru na stałe. P.S
Właśnie chyba znalazłem to co szukam. Dokładnie coś takiego http://www.burley.pl/akcesories/classic%20hitch.jpg Cena dosyć wysoka bo 119 zl, to jest połowa wartości przyczepki. Będę kombinował jak samemu to zrobić. Jeśli ktoś już przerabiał ten temat to proszę o wskazówki

Data: 2012-05-08 15:21:38
Autor: Tomasso
Zaczep do przyczepki
Ja bym Ci sugerował samoróbkę, np. na bazie szybkozłącza hydraulicznego (vide allegro).

Możnaby je przymocować do ramy poprzez blok z gumy lub wahliwie. Samo szybkozłącze z kolei nie ogranicza ruchów skrętnych, więc dyszel przyczepki będzie miała pełną swobodę ruchu.

A co Ci przeszkadza w tym małym elemencie z Ceneo, że będzie na stałe zamocowany do roweru?

P.S.
http://www.instructables.com/id/No-Weld-Bicycle-Trailer-Hitch/
http://www.instructables.com/id/Bicycle-Trailer-Hitch-- -Quick-Release-hose-couplin/
http://www.instructables.com/id/Building-a-strong-flexible-bicycle-trailer-coupler/

Data: 2012-05-09 00:26:16
Autor: aslowik
Zaczep do przyczepki
W dniu wtorek, 8 maja 2012 15:21:38 UTC+2 użytkownik Tomasso napisał:
[...]

Dzięki za podpowiedzi. Co do stałego elementu to raz przyczepkę ciągnę ja a raz żona i to mocowanie oryginalne jest najwygodniejsze do szybkiego przepinania. W weekend będę coś kombinował.

Data: 2012-05-09 10:42:42
Autor: Tomasso
Zaczep do przyczepki
Użytkownik napisał:

Dzięki za podpowiedzi. Co do stałego elementu to raz przyczepkę ciągnę ja a raz żona i to mocowanie oryginalne jest najwygodniejsze do szybkiego przepinania.
W weekend będę coś kombinował.

Przy tym rozwiązaniu koszt jest właściwie zaniedbywalny i możesz mieć dowolną liczbę zaczepów do jednej przyczepki, bo gniazda i wtyki kupuje się osobno.

http://www.instructables.com/id/Bicycle-Trailer-Hitch-- -Quick-Release-hose-couplin/

Powodzenia!

Data: 2012-05-09 04:37:04
Autor: aslowik
Zaczep do przyczepki
W dniu środa, 9 maja 2012 10:42:42 UTC+2 użytkownik Tomasso napisał:
Użytkownik napisał:

> [...]

Przy tym rozwiązaniu koszt jest właściwie zaniedbywalny i możesz mieć dowolną liczbę zaczepów do jednej przyczepki, bo gniazda i wtyki kupuje się osobno.

to z tym wężem jest ok do towarowej, dziecko jednak bałbym się wozić. Będę robił coś bardziej sztywnego, ale idea jest ok

Data: 2012-05-08 14:35:53
Autor: Coaster
Zaczep do przyczepki
On 5/8/12 1:52 PM, rmikke wrote:
On Tuesday, May 8, 2012 1:25:53 PM UTC+2, asl...@gmail.com wrote:
To mój pierwszy post tutaj więc nie bijcie. Mam przyczepkę dla dziecka

[...]
[...] Wiesz, mamy takiego wujka...

A to nie stryjek? Ten od kijka? ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-05-08 18:52:12
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
Zaczep do przyczepki
W dniu 2012-05-08 13:25, aslowik@gmail.com pisze:
[...]

Przyznam się, że też mnie interesuje taki hak. Tylko mnie interesuje tylko ten plastikowy wypust, bo u siebie w rowerze nie będę miał trójkąta, do którego będę mógł to przyczepić. Kawałek blachy z dwoma dziurami do tego wypustu nie problem zrobić.

Data: 2012-05-10 17:11:04
Autor: Wojciech Penar
Zaczep do przyczepki
W dniu 08.05.2012 18:52, "Michał \"Mhrok\" Kalida" pisze:
[...]

A może po prostu podrobić ideę Chariota - zaczep podkładany pod
szybkozamykacz tylnego koła? U siebie mam jeszcze dotoczoną kilka mm
podkładkę, bo wykrój haka ramy nie pozwalał na włożenie dyszla w zaczep.

Jeśli przyczepa dla dziecka OBOWIĄZKOWO kawałek taśmy i karabińczyk,
tak, by dyszel dopiąć do ramki bagażnika czy rurek tylnego trójkąta -
taka linka asekuracyjna, jak właściwy zaczep zawiedzie. OIDP jest to
wymóg przepisowy.

Pozdrawiam w przyczepkowaniu :)
Wojtek

Zaczep do przyczepki