Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki

Data: 2020-10-08 00:17:13
Autor: Marek
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
Czemu PKO BP nie uznaje prawa jazdy jako dokumentu tożsamości.przy dokonywaniu formalności z wyjątkiem wpłat/wypłat (to reguluje dedykowane rozporządzenie, nie o tym mowa)? Chodzi mi o konkretny przepis a nie zasłanianie się "wewnętrznymi procedurami". Skoro pj jako dokument tożsamości uznają sądy, urzędy, komisje wyborcze to dlaczego bank nie chce?

--
Marek

Data: 2020-10-08 00:38:15
Autor: Robert Tomasik
W dniu 08.10.2020 o 00:17, Marek pisze:
[...]

Możesz nie dać im tego dokumentu, tyle, że zapewne nie dadzą Ci
możliwości skorzystania z jego usług.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-10-08 01:29:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 8 października 2020 00:17:17 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
[...]

Są dwie osobne kategorie:
- dokumenty stwierdzające tożsamość
- dokumenty pozwalające na ustalenie tożsamości - ale ich główna rola jest inna.

A seryjnie jest jakieś specjalne rozporządzenie, że w banku przy wpłacie/wypłacie może być prawo jazdy, ale do uznawania przy innych operacjach już bank nie jest zmuszony?

I coś nie wierzę, że wszystkim sądom, urzędom czy komisjom wyborczym wystarczy prawo jazdy. Oni obowiązku też nie mają - może się udać, ale lepiej mieć dowód osobisty, ew. paszport (podobno równoważne, ale czasem i z paszportem jest kłopot - oczywiście można się kłócić, i w końcu, po roku czy dwóch, w sądzie się wykłócisz, ze miałeś rację - ale co z tego, jak sprawy nie załatwisz ten rok czy dwa lata wcześniej?).

Data: 2020-10-08 10:49:07
Autor: Robert_DF
[...]

banki akceptują dowody osobiste oraz paszporty i ew. kartę pobytu dla zagranicznych

korzystam z mObywatel, ale dla większości banków to za wysoka technologia, za to komisja wyborcza i poczta akceptują, w placówkach zdrowia również ok

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-10-08 15:25:39
Autor: Marek
On Thu, 8 Oct 2020 01:29:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
Są dwie osobne kategorie:
- dokumenty stwierdzające tożsamość
- dokumenty pozwalające na ustalenie tożsamości - ale ich  główna rola jest inna.

Ok ale potrzebuje podstawę prawną do nieuznawania pj. przez bank innymi słowy dlaczego stwierdzenie tożsamości nie jest tożsame z jej ustaleniem w tym przypadku.

A seryjnie jest jakieś specjalne rozporządzenie, że w banku przy wpłacie/wypłacie może być prawo jazdy, ale do uzna
wania przy innych operacjach już bank nie jest zmuszony?

Odwrotnie: przy wpłacie/wypłacie musi być d.o. bo do tego jest dedykowana regulacja tj ustawa przeciwko praniu paniedzy, wg art 2 pkt 10. kasjer musi stwierdzić czy osoba wpłacająca/wypłacająca  jest tzw. osobą eksponowaną pełniąca funkcje wymienione w ustawie. Dotyczy to:

a) szefów państw, szefów rządów, ministrów, wiceministrów, sekretarzy
stanu, podsekretarzy stanu, w tym Prezydenta Rzeczypospolitej
Polskiej, Prezesa Rady Ministrów i wiceprezesa Rady Ministrów,
b) członków parlamentu lub podobnych organów ustawodawczych, w tym
posłów i senatorów,
c) członków organów zarządzających partii politycznych,
d) członków sądów najwyższych, trybunałów konstytucyjnych oraz innych
organów sądowych wysokiego szczebla, których decyzje nie podlegają
zaskarżeniu, z wyjątkiem trybów nadzwyczajnych, w tym sędziów Sądu
Najwyższego, Trybunału Konstytucyjnego, Naczelnego Sądu
Administracyjnego, wojewódzkich sądów administracyjnych oraz sędziów
sądów apelacyjnych,
e) członków trybunałów obrachunkowych lub zarządów banków centralnych,
w tym Prezesa oraz członków Zarządu NBP,
f) ambasadorów, charges d'affaires oraz wyższych oficerów sił zbrojnych,
g) członków organów administracyjnych, zarządczych lub nadzorczych
przedsiębiorstw państwowych, w tym dyrektorów przedsiębiorstw
państwowych oraz członków zarządów i rad nadzorczych spółek z udziałem
Skarbu Państwa, w których ponad połowa akcji albo udziałów należy do
Skarbu Państwa lub innych państwowych osób prawnych,
h) dyrektorów, zastępców dyrektorów oraz członków organów organizacji
międzynarodowych lub osoby pełniące równoważne funkcje w tych
organizacjach,
i) dyrektorów generalnych w urzędach naczelnych i centralnych organów
państwowych, dyrektorów generalnych urzędów wojewódzkich oraz
kierowników urzędów terenowych organów rządowej administracji
specjalnej;
12) osobach znanych jako bliscy współpracownicy osoby zajmującej
eksponowane stanowisko polityczne - rozumie się przez to:
a) osoby fizyczne będące beneficjentami rzeczywistymi osób prawnych,
jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub
trustów wspólnie z osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne
lub utrzymujące z taką osobą inne bliskie stosunki związane z
prowadzoną działalnością gospodarczą,
b) osoby fizyczne będące jedynym beneficjentem rzeczywistym osób
prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości
prawnej lub trustu, o których wiadomo, że zostały utworzone w celu
uzyskania faktycznej korzyści przez osobę zajmującą eksponowane
stanowisko polityczne;

Natomiast np. podpisania aneksu do umowy już takiej dedykowanej regulacji nie znajduję, stąd pytanie.

--
Marek

Data: 2020-10-12 12:16:49
Autor: Michał Jankowski
W dniu 08.10.2020 o 15:25, Marek pisze:

[...]

Raz, że w ogóle nie widzę w tej ustawie art 2 pkt 10, a dwa, że tym bardziej nie widzę w niej słów "dowód osobisty"...

   MJ

Data: 2020-10-08 04:40:21
Autor: Kris
[...]

https://gazeta.policja.pl/997/informacje/169027,Dokumenty-stwierdzajace-tozsamosc.html

"...Wszelkie legitymacje służbowe, jak również legitymacje szkolne bądź studenckie i legitymacje biblioteczne oraz podobne dokumenty ze zdjęciem należy uznać za dokumenty pozwalające na ustalenie tożsamości (a nie stwierdzenie tożsamości). Dokumenty te zawierają dane dotyczące tożsamości ich posiadacza, jednak ich funkcja w obrocie prawnym jest inna aniżeli potwierdzanie tożsamości. Ich rolą jest wykazanie pewnych uprawnień osoby, na którą legitymacja została wystawiona. Tak samo należy zakwalifikować prawo jazdy, które - zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami - jest dokumentem stwierdzającym posiadanie uprawnienia do kierowania pojazdami wymienionymi w tym przepisie.

Podsumowując, do katalogu dokumentów stwierdzających tożsamość należą następujące dokumenty: dowód osobisty, dokument paszportowy, karta tożsamości, książeczka żeglarska, karta pobytu, polski dokument tożsamości cudzoziemca, dokument ,,zgoda na pobyt tolerowany", tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, dokument podróży przewidziany w konwencji genewskiej dotyczącej statusu uchodźców. ".

Data: 2020-10-08 13:50:50
Autor: dantes
napisał:
[...]

a Książeczka Wojskowa...

Data: 2020-10-08 04:55:11
Autor: Dawid Rutkowski
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
W dniu czwartek, 8 października 2020 13:49:22 UTC+2 użytkownik dantes napisał:
Dnia Thu, 8 Oct 2020 04:40:21 -0700 (PDT), Kris napisał(a): > W dniu czwartek, 8 października 2020 00:17:17 UTC+2 użytkownik Marek
> [...]
> zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, dokument podróży przewidziany w
> konwencji genewskiej dotyczącej statusu uchodźców. ".

Hehe, pewnie skojarzyło Ci się z "książeczką żeglarską".
Ale ta książeczka żeglarska to nie jest jakaś tam karta pływacka czy nawet patent sternika - jest to pewien rodzaj paszportu, umożliwiający przekraczanie granicy morskiej oraz pobyt w portach całego świata (ciekawe swoją drogą, gdzie się taki "port" kończy - np. w Nowym Jorku jest siedziba ONZ, więc mają tam prawo przyjeżdżać obywatele państw skonfliktowanych, a nawet wojujących z USA - ale wolno im przebywać tylko w promieniu 25 mil od Columbus Circle - to takie rondo).

Data: 2020-10-08 14:08:47
Autor: dantes
napisał:
[...]

Kiedyś ktoś posłużył się w Sądzie, i przeszło. A jest to dokument, w którym
najłatwiej można zaktualizować fotografię.

Niesamowici są ci Amerykanie...

Data: 2020-10-08 14:18:08
Autor: Michał Jankowski

napisał:
[...]

Nie wiesz, co to jest książeczka wojskowa?

Za PRL obywatel na czas powołania do wojska miał zabierany dowód osobisty i legitymował się wyłącznie książeczką wojskową. Podobnie na czas wydania paszportu zabierano d.o.

Stąd tak paszport, jak i książeczka musiały działać wszędzie tam, gdzie działał d.o.

   MJ

Data: 2020-10-08 05:29:51
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 8 października 2020 14:18:25 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

> [...]

Stąd tak paszport, jak i książeczka musiały działać wszędzie tam, gdzie działał d.o.

PRLu na szczęście nie ma już od 30 lat, mimo usilnych prób odbudowania.
Więc tym, czym była wtedy książeczka wojskowa, teraz już być nie musi.

A co to jest to wiem, nawet dostałem, tyle że już w RP3 i gdzieś tam w szpargałach chyba do tej pory leży.
Nikt mi jednak DO nie zabrał - inna sprawa, że powołany do wojska też nie byłem.

A PRLowski paszport też miałem (jakby plany wyszły, to bym pewnie teraz do Was z Australii pisał), tyle że o zabieraniu dowodu to wiem tyle, co z "Misia", bo mając ten paszport dowodu jeszcze nie miałem.

Ale mi chodziło o to, że "książeczka" "książeczce" nierówna - i taka "książeczka żeglarska" (choć bardziej powinna się nazywać "marynarska" - choć przeciw temu pewnie protestowali oficerowie na statkach ;) to może być coś naprawdę użytecznego, a nie tylko taka kula u nogi jak wojskowa.

Data: 2020-10-08 14:54:23
Autor: Olin
Dnia Thu, 8 Oct 2020 14:18:08 +0200, Michał Jankowski napisał(a):

Za PRL obywatel na czas powołania do wojska miał zabierany dowód osobisty i legitymował się wyłącznie książeczką wojskową.

Miałem nieprzyjemność spędzić 8 miesięcy w kamaszach w 1989, ale zupełnie
nie przypominam sobie, żeby zabrano mi z tej okazji dowód. W tym drugim
walili za to pieczątki po rozpoczęciu i zakończeniu służby wojskowej.

Podobnie na czas wydania paszportu zabierano d.o.

W 1985 dostałem paszport uprawniający do wjazdu do bratnich krajów
socjalistycznych i nie musiałem zostawiać dowodu przy jego odbiorze.
Paszport leżał w domu, aż stracił ważność.
Może w przypadku "prawdziwych" paszportów procedury były inne. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-10-09 11:35:26
Autor: Michal Jankowski
W dniu 08.10.2020 o 14:54, Olin pisze:
[...]

Kategorycznie dementuję informację, jakoby PRL zaczął się w 1989.

[...]

Ani nawet w 1985. Wymienianie dowodów na  paszporty i nazad skończyło się w 1984.

Zabieranie dowodów żołnierzom - nie wiem, kiedy, ale tu masz, że było:

https://www.prawo.pl/akty/m-p-1953-a-10-145,16805284.html

   MJ

Data: 2020-10-09 11:57:18
Autor: Olin
Dnia Fri, 9 Oct 2020 11:35:26 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

Kategorycznie dementuję informację, jakoby PRL zaczął się w 1989.

Ale skończył się dopiero w czerwcu 1989, o czym oznajmiła Szczepkowska, a
ja pełniłem zaszczytny obowiązek od stycznia.
Wymienianie dowodów na  paszporty i nazad skończyło się w 1984.

To wszystko tłumaczy. Ale książeczki walutowe jeszcze były. Jechałem do Czechosłowacji i po
przysługującą mi pulę pieniędzy zagramanicznych stałem w dupnej kolejce w
banku. Dostałem zresztą tylko jakieś papierki (promesy, talony, czy jakoś
tak), z którymi poszedłem do banku w Libercu i dopiero tam (kolejki nie
było) dali mi korony.

Data: 2020-10-09 14:54:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:16ywkgm5fy1qd.19zkhm3h0yn47$.dlg@40tude.net...
[...]

Czerwiec 89 to chyba troche za wczesna data.

Poza tym o ile pamietam, to przyszly lata 90-te, a przymusowa sluzba wojskowa nadal byla ...

Wymienianie dowodów na  paszporty i nazad skończyło
się w 1984.
To wszystko tłumaczy.

No nie wiem czy tak wszystko ... a paszporty w 1984 tak chetnie wydawali ?
Czy tylko wybranym osobom ?

Skleroza mi doskwiera .. "paszport dla kazdego" to byl rok 1987, 1989, czy jeszcze pozniej ?

[...]

A ktory to rok byl ? bo ja pamietam jakies pozniejsze czasy, gdy ksiazeczki jeszcze byly, ale walut to juz niezbyt.
A moze to nie ksiazeczki, tylko inne talony/bony/promesy ...

J.

Data: 2020-10-09 15:06:31
Autor: Olin
Dnia Fri, 9 Oct 2020 14:54:53 +0200, J.F. napisał(a):

No nie wiem czy tak wszystko ... a paszporty w 1984 tak chetnie wydawali ?
Czy tylko wybranym osobom ?

Nie wiem czy chętnie, ale dawali jeśli się miało "zaproszenie" od osoby z
kraju, do którego chciałeś jechać.

A ktory to rok byl ? bo ja pamietam jakies pozniejsze czasy, gdy ksiazeczki jeszcze byly, ale walut to juz niezbyt.

Ten sam (1985). Potem jeździłem jeszcze w '87 i '88 z książeczką walutową i
tym czymś, co w banku wymieniano na korony.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-10-09 17:06:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1h1lly5qa0awd.1ajmhtipaty1n$.dlg@40tude.net...
[...]

84 to tak jeszcze okres terroru lekkiego.
Ale moze juz brak dolarkow zajrzal w oczy.

Ale jechales do CS, czy na prawdziwy zachod ? Paszporty o ile pamietam byly inne na demoludy.

[...]

tak ~87 to pamietam ze byl juz problem z bulgarskimi lewami ... a moze nawet te ksiazeczki juz zlikwidowali.
Jechalem na jakas studencka praktyke, i sie okazalo, ze jakies grosze mozemy wymienic.
Jeden kolega mial lepiej, bo pracowal na jakim MOP w NRD, i mial prawo zarobek wymienic na inne demowaluty.

J.

Data: 2020-10-11 21:54:10
Autor: Akarm
W dniu 2020-10-09 o 17:06, J.F. pisze:

Paszporty o ile pamietam byly inne na demoludy.

Nie były inne. Miały wbitą pieczątkę uprawniającą do przekraczania granicy z demoludami.

--
-          Akarm

Data: 2020-10-09 01:33:04
Autor: Akarm
W dniu 2020-10-08 o 14:18, Michał Jankowski pisze:

Za PRL obywatel na czas powołania do wojska miał zabierany dowód osobisty i legitymował się wyłącznie książeczką wojskową. Podobnie na czas wydania paszportu zabierano d.o.

Do powyższych bredni dodaj jeszcze kolejne: że były kartki na wyroby czekolado-podobne, a bez kartek w sklepach bywał wyłącznie ocet - to już będzie komplet informacji.

--
-          Akarm

Data: 2020-10-09 06:33:03
Autor: Pete
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
Hello, Akarm.
On 09.10.2020 01:33 you wrote:

> Do powyższych bredni dodaj jeszcze kolejne: że były kartki na wyroby > czekolado-podobne, a bez kartek w sklepach bywał wyłącznie ocet - to > już będzie komplet informacji.

Ale że co?
Masz nawet w Misiu dowód, gdy Stanisław Paluch legitymuje się paszportem.

--
Pete

Data: 2020-10-11 21:48:30
Autor: Akarm
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
W dniu 2020-10-09 o 06:33, Pete pisze:

Ale że co?

Ale że to: Dowodu Osobistego nigdzie się nie zdawało.
Książeczka wojskowa była wymagana do identyfikacji wyłącznie w wojsku.

Masz nawet w Misiu dowód, gdy Stanisław Paluch legitymuje się
paszportem.

Tak. Paszport był przetrzymywany w urzędzie. Otrzymać go można było tylko na czas wyjazdu, po powrocie należało go zwrócić. W latach osiemdziesiątych nie zwracałem, trzymałem w domu.

--
-          Akarm

Data: 2020-10-11 23:02:19
Autor: Pete
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
Hello, Akarm.
On 11.10.2020 21:48 you wrote:

Ja o niebie ty o chlebie. Gdy odbierało się paszport, dowód osobisty trzeba było zostawić w depozycie.
Zwrócony paszport, dostawałeś dowód.

Tak samo z książeczką wojskową.
Dowód był w depozycie w jednostce. Żołnierz miał tylko książeczkę wojskową.
 --
Pete

Data: 2020-10-12 17:05:43
Autor: Akarm
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
W dniu 2020-10-11 o 23:02, Pete pisze:
Hello, Akarm.
On 11.10.2020 21:48 you wrote:

Ja o niebie ty o chlebie. Gdy odbierało się paszport, dowód osobisty
trzeba było zostawić w depozycie.
Zwrócony paszport, dostawałeś dowód.

Ja miałem i paszport, i Dowód Osobisty. Ten paszport pewnie jeszcze w jakimś pudle na strychu leży.

Tak samo z książeczką wojskową.
Dowód był w depozycie w jednostce. Żołnierz miał tylko książeczkę
wojskową.

Przysiągłbym, że kiedy mnie milicjanci legitymowali na lewiźnie, to pokazywałem im Dowód Osobisty.

--
-          Akarm

Data: 2020-10-08 14:55:13
Autor: J.F.
Użytkownik "dantes"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlmubu$50e$1@gioia.aioe.org...
[...]

Taa ... a swego czasu w CA chcieli "drugi dokument ze zdjeciem".
No i tak sobie pomyslalem - PJ i paszport sa nieobowiazkowe, to co za drugiego dokumentu mozna wymagac.
Czasy legitymacji zakladowych sie mocno ograniczyly ...

a Książeczka Wojskowa...

Jeszcze jest ?
Ale zdjecie szybko staje sie nieaktualne :-)

J.

Data: 2020-10-08 15:02:57
Autor: dantes
Dnia Thu, 8 Oct 2020 14:55:13 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Ale w KW jest miejsce na dwie fotografie.

Data: 2020-10-08 15:09:10
Autor: Robert_DF
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
dodam, że jak klient ubiega się o kredyt to w wielu bankach skan dowodu nie jest wymagany, klient pokazuje dokument dopiero w banku pracownikowi przy podpisywaniu umowy kredytowej

lub
można zrobić skan ale dokument przekreślić i dopisać, że do wykorzystania TYLKO do procesu o kredyt X w banku Y

Data: 2020-10-08 23:20:27
Autor: Pete
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
Hello, Robert_DF.
On 08.10.2020 15:09 you wrote:

> dodam, że jak klient ubiega się o kredyt to w wielu bankach skan > dowodu nie jest wymagany, klient pokazuje dokument dopiero w banku > pracownikowi przy podpisywaniu umowy kredytowej lub można zrobić > skan ale dokument przekreślić i dopisać, że do wykorzystania TYLKO > do procesu o kredyt X w banku Y

Teraz to już w ogóle chyba jest zakaz zbierania skanów.
 --
Pete

Data: 2020-10-09 08:15:00
Autor: Robert_DF
W dniu 08.10.2020 o 23:20, Pete pisze:

Teraz to już w ogóle chyba jest zakaz zbierania skanów.
  --
Pete

nie jest, nie pamiętam proporcji, ale można zrobić ksero dokumentu poniżej 80% lub powyżej 120% wielkości (te wartości mogą być inne - strzelam) i wtedy nie jest to traktowane jako kopia

poza tym jak składam klientowi wniosek o kredyt i na checkliście jest ksero dowodu to bank nie rozpatrzy wniosku jeżeli tego nie załączę

Data: 2020-10-09 09:03:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f7fffe4$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jakby to przed czymkolwiek mialo zabezpieczyc ...

poza tym jak składam klientowi wniosek o kredyt i na checkliście jest ksero dowodu to bank nie rozpatrzy wniosku jeżeli tego nie załączę

ale 1:1 czy 120 lub 80% ?

J.

Data: 2020-10-09 09:30:21
Autor: Robert_DF
W dniu 09.10.2020 o 09:03, J.F. pisze:

[...]

nie ja jestem autorem ustawy, tak sobie wymyślili

poza tym jak składam klientowi wniosek o kredyt i na checkliście jest ksero dowodu to bank nie rozpatrzy wniosku jeżeli tego nie załączę

ale 1:1 czy 120 lub 80% ?

dla banku bez znaczenia, ja takich cyrków nie robię, jak klient nie chce to proponuję, aby przekreślił ksero i dopisał, że tylko do procesu kredytowego

bank chce mieć pewność, że ja ten dokument widziałem, bo i tak finalnie klient musi pokazać pracownikowi przy umowie

Data: 2020-10-09 10:16:23
Autor: Pete
On 09.10.2020 08:15 you wrote:

> nie jest, nie pamiętam proporcji, ale można zrobić ksero dokumentu > poniżej 80% lub powyżej 120% wielkości (te wartości mogą być inne - > strzelam) i wtedy nie jest to traktowane jako kopia

Jesteś w mylnym błędzie.
Stanowisko UODO z września 2019, poprzedzone analizą obowiązującego stanu prawnego jasno wskazuje jedyny przypadek gdy Bank _może_ (ale nie musi) wykonać kopię dowodu.
 > poza tym jak składam klientowi wniosek o kredyt i na checkliście > jest ksero dowodu to bank nie rozpatrzy wniosku jeżeli tego nie > załączę

Na pewno?
Od września wiele się zmieniło.
Być może da jakieś jednostkowe przypadki, ale znam też temat od środka i tam akurat jest sytuacja odwrotna. Tzn. są usuwane skany jeśli zdarzyło się przypadek załączenia tegoż.
 --
Pete

Data: 2020-10-09 12:05:08
Autor: witrak()
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
On Friday, October 9, 2020 at 10:16:35 AM UTC+2, Pete wrote:
Hello, Robert_DF.
On 09.10.2020 08:15 you wrote: > W dniu 08.10.2020 o 23:20, Pete pisze: >> Teraz to już w ogóle chyba jest zakaz zbierania skanów. >> -- >> Pete > nie jest, nie pamiętam proporcji, ale można zrobić ksero dokumentu > poniżej 80% lub powyżej 120% wielkości (te wartości mogą być inne - > strzelam) i wtedy nie jest to traktowane jako kopia
Jesteś w mylnym błędzie.

:-)

Stanowisko UODO z września 2019, poprzedzone analizą obowiązującego stanu prawnego jasno wskazuje jedyny przypadek gdy Bank _może_ (ale nie musi) wykonać kopię dowodu. W każdym innym przypadku bankowi ma wystarczyć wypis z dowodu.

A mógłbyś podrzucić link? Bo ja mam na pieńku z Aliorem, a chyba właśnie oni mają to w regulaminie...
Więc by mi się przydało...

witrak()

Data: 2020-10-09 22:02:52
Autor: Pete
Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
Hello, witrak().
On 09.10.2020 21:05 you wrote:

> =20
> dokumentu=20
> mog=C4=85 by=C4=87 inne -=20
> :-)
> =85zuj=C4=85cego=20
> nie=20
> A m=C3=B3g=C5=82by=C5=9B podrzuci=C4=87 link? Bo ja mam na > pie=C5=84ku z Al= iorem, a chyba w=C5=82a=C5=9Bnie oni maj=C4=85 to > w regulaminie... Wi=C4=99c by mi si=C4=99 przyda=C5=82o...

Wrzuć w Google zakaz skanowania dowodów i będziesz miał.
 --
Pete

Data: 2020-10-09 13:41:07
Autor: Robert_DF
W dniu 09.10.2020 o 10:16, Pete pisze:

[...]

tak, są banki, które wymagają i takie które sobie nie życzą i tak jak piszesz

skrajnie różne podejście, a przepisy dla wszystkich takie same

Data: 2020-10-09 01:35:01
Autor: Akarm
W dniu 2020-10-08 o 15:02, dantes pisze:

Ale w KW jest miejsce na dwie fotografie.

W mojej na pewno jest miejsce wyłącznie na jedną.
--
-          Akarm

Data: 2020-10-09 01:03:00
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 9 października 2020 01:35:03 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
W dniu 2020-10-08 o 15:02, dantes pisze:

> Ale w KW jest miejsce na dwie fotografie.
> W mojej na pewno jest miejsce wyłącznie na jedną.

W mojej (gdzieś z 1997/8) prawie na pewno na dwa (do tego takie malutkie te miejsca, że zdjęcia trzeba było tak mocno przycinać, że zwykle ścinało fryzurę po bokach i z góry oraz szyję - może właśnie przez to, że dwa się miały zmieścić) - i zdjęcie takiej jest też w wiki.
Sądziłem, że to drugie zdjęcie ma być w mundurze (bo pierwsze to z czasów rejestracji poborowych) - ale patrząc na to zdjęcie w wiki nabieram wątpliwości, bo tam jest miejsce nie tylko na dwa zdjęcia, ale i na dwa "podpisy posiadacza książeczki" (!) - co to miałoby znaczyć?

Data: 2020-10-09 10:53:21
Autor: Olin
Dnia Fri, 9 Oct 2020 01:35:01 +0200, Akarm napisał(a):

Ale w KW jest miejsce na dwie fotografie.

W mojej na pewno jest miejsce wyłącznie na jedną.

W mojej na dwie, ale drugie miejsce niewykorzystane.

Data: 2020-10-12 17:19:12
Autor: Akarm
W dniu 2020-10-09 o 10:53, Olin pisze:
Dnia Fri, 9 Oct 2020 01:35:01 +0200, Akarm napisał(a):

Ale w KW jest miejsce na dwie fotografie.

W mojej na pewno jest miejsce wyłącznie na jedną.

W mojej na dwie, ale drugie miejsce niewykorzystane.

Ja mam taką w czerwonych (a może raczej czerwono-brązowych) okładkach. Tutaj jest chyba taka sama:
http://www.muzeum-hrubieszow.com.pl/upload/hist/736344304.jpg

--
-          Akarm

Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki