Zadaszenie tarasu

Data: 2012-05-27 16:44:04
Autor: /// Kaszpir ///
Zadaszenie tarasu
Witam !

Potrzeba jakoś "zadaszyć" taras ...

Najpierw chcieliśmy kupić markizę. Niestety okazało się że elektryk za wysoko zrobił oświetlenie na zewnątrz i markiza się nie zmieści i trzeba by kombinować z oświetleniem ...

Kupiliśmy więc parasol 3m na wysięgniku. Niestety mieszkam na terenie "otwartym" i zawsze u mnie jest wiatr ...
Próbowaliśmy najpierw obciązyć podstawę parasola na wysięgniku płytami betonowymi , ale to nie pomagało. Przykręciłem więc podstawę za pomocą dużych kołków do tarasu. Teraz parasol się nie wywracał ale nawet lekki podmuch wiatru obracał cały parasol a na końcu troszkę większy podmuch wiatru całkowicie "wywinął" parasol w drugą stronę i rozwalił parasol :(

Parasol nawet przykręcony nie wytrzymał nawet lekkiego wiaterku ...
Dodam że jak zaczął wiać wiatr 2 osoby nie mogły utrzymać parasola ....

Możemy kupić markizę i zamontować , tylko pytanie ...
Jeśli parasol o średnicy 3m nie wytrzymał lekkiego wiatru to jak zachowa się markiza 4x2,5m czyli o powierchni 10m2 ..

Gdzieś czytałem że jak jest wiatr to nie można używać markizy ...
Jeśli tak to nigdy nie mógłbym używać ...
Czy wiatr spowoduje wyrwanie markizy ?

Nie mam pomysłu co zrobić.
Nie chciałbym robić stałego zadaszenia , bo zadaszenie tak naprawdę potrzebne jest późna wiosna-lato , a resztę roku nie potrzeba zadaszenia a nawet zadaszenie będzie u mnie złe , bo nie mam domu idealnie położonego wobez stron świata ...

Myślałem też aby zamontować z 2 kantówki 7x7 lub 9x9 i kupić tzw "żagiel" , ale pytanie czy wiatr nie wyrwie tego ...

Data: 2012-05-27 18:11:47
Autor: Usrobo
Zadaszenie tarasu

http://www.corradi.eu/

Data: 2012-05-29 12:34:33
Autor: quent
Zadaszenie tarasu
W dniu 2012-05-27 18:11, Usrobo pisze:
http://www.corradi.eu/

Zajebiście drogie.
Zadaszenie o wym. 3,3x3,5m to koszt rzędu ponad 20 tys. pln
A szkoda bo super sprawa.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-05-27 19:01:12
Autor: Albercik
Zadaszenie tarasu
W dniu 27.05.2012 16:44, /// Kaszpir /// pisze:
Witam !

Myślałem też aby zamontować z 2 kantówki 7x7 lub 9x9 i kupić tzw
"żagiel" , ale pytanie czy wiatr nie wyrwie tego ...

To będzie dobre rozwiązanie, ale konstrukcje musisz przemyśleć, musi być dość sztywna i stabilna, belki po obrysie plus jakieś zastrzały. Przekroje belek nie muszą być duże, ale przemyślane. Całość przytwierdzona do budynku i podłoża. Taka konstrukcja może pełnić rolę pergoli. Do niej podwieszasz, wedle potrzeb, materiał osłaniający.

Data: 2014-04-03 11:42:09
Autor: wymiataczx
Zadaszenie tarasu
W dniu niedziela, 27 maja 2012 19:01:12 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
> [...]

> Witam !

> CZEŚĆ wszystkim na forum ja  dokonałem zamówienia na wymiar w firmie od zadazeń  w Strzelinie zamówiem  przez telefon wysyłkowo ,i sie z dziwiłem co do jakości zadaszenia bo po naprężeniu jest tak stabilne i silne ze wymiekam ,płaciłem 70zł za m2,z materiału namiotowego ,ale z materiałów żaglowych robią za 100złm2 a z materiału z markiz 120 złm2  ,słupki sobie wmurowałem stalowe i mam za małe piniążki mam zadaszenie super ,goście co przyjdą są w szoku,po prostu wyszło zajebiście. pozdrawiam.  Lokalizacja
ul. PRACOWNIA ART. STRZELIN ul.Pocztowa 14 501569138 gigit71@interia.eu wysyłamy na całą polske
Strzelin
woj. dolnośląskie  są na gratce i na tablicy

Data: 2014-04-03 12:45:25
Autor: Kris
Zadaszenie tarasu
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 20:42:09 UTC+2 użytkownik wymia...@o2.pl napisał:
wysyłamy na całą polske
Spamowac też trzeba umieć;)

Data: 2012-05-30 06:41:39
Autor: Ikselka
Zadaszenie tarasu
On 27 Maj, 16:44, "/// Kaszpir ///" <b...@adres.pl> wrote:

Gdzieś czytałem że jak jest wiatr to nie można używać markizy ...
Jeśli tak to nigdy nie mógłbym używać ...
Czy wiatr spowoduje wyrwanie markizy ?

To AŻ trzeba o tym gdzieś czytać?
33333-)

Data: 2012-05-30 11:45:18
Autor: 4CX250
Zadaszenie tarasu
Mam parasol ale też mnie często wkurza. Wymysliłem więc że sam zrobię zadaszenie z... płótna żaglowego.
Płótno nawinę na długiej ułożyskowanej po bokach rurze i podwieszę to do końcówek krokwi. Po drugiej stroni tarasu planuję postawić trejarze ale demontowalne na zimę. A więc tak. Drewniane skrzynie 100x50x50 do każdej na stałe przymocowany trejarz. Skrzynie na kółeczkach. W skrzyniach ziemia w której będą rosły sobie pnące roślinki. Skrzynie rozstawione od siebie co metr a pomiędzy nimi wsuwane na wieszakach lekkie pełne ścianki. Do wystających słupków trejarzy dokręcona kantówka ostatecznie spinająca wszystko w całość  Wszystko ma być rozbieralne/składalne  w 5-10 minut. Od krokwi do tej górnej kantówki na trejarzach rozciągnięte będą dwie linka na boczkach po których zsuwać się będzie płótno żaglowe. Mam taki mechanizm silnik+przekładnia z drzwi odsuwanych i to on będzie napędem calości. Silnik ten zamontowany będzie pod okapem. Przy większym wietrze albo jak po prostu nie potrzebujemy zacienienia wystarczy tylko zwinąć płótno mechanizmem. Na zimę ściągnąć dodatkowo bloczki, rozpiąć górną kantówkę spinającą, wysunąć spomiędzy trejarzy pełne ścianki i na kółeczkach wszystko odwieźć pod okap budynku  gdzie sobie to przezimuje bezpiecznie.

Marek

Data: 2012-05-30 16:25:20
Autor: /// Kaszpir ///
Zadaszenie tarasu
Mam parasol ale też mnie często wkurza. Wymysliłem więc że sam zrobię zadaszenie z... płótna żaglowego.

Mnie parasol nie wkurza ...

Niestety dom mam tak położony że prawie zawsze jest wiatr i niestety parasol na wysięgniku od razu poległ :(
Dodatkowo trochę zniszczyłem taras bo zamocowałem parasol do tarasu , ale i to nie pomogło ...

Gdyby u mnie tak nie wiało to problemu by nie było ...

A tak jestem skazany na koszty , a najgorsze że zadaszenie "trwałe" wcale mnie nie cieszy , bo tak jak pisałem w salonie nie mam zbyt dużego przeszklenia a dodatkowo tylko w jednym kierunku , a sam dom nie jest optymlanie ustawiony ...

Data: 2012-05-30 10:54:30
Autor: Ikselka
Zadaszenie tarasu
On 30 Maj, 16:25, "/// Kaszpir ///" <b...@adres.pl> wrote:
> [...]

mnie nie cieszy , bo tak jak pisałem w salonie nie mam zbyt dużego
przeszklenia a dodatkowo tylko w jednym kierunku , a sam dom nie jest

Patrzę tak i się nie mogę nadziwić, jak te Urzędy Gmin pochopnie
wydają pozwolenia na budowę na szczytach wzgórz, a ludzie tam się
budują, nieświadomi następstw...

Data: 2012-05-30 22:59:24
Autor: /// Kaszpir ///
Zadaszenie tarasu
Patrzę tak i się nie mogę nadziwić, jak te Urzędy Gmin pochopnie
wydają pozwolenia na budowę na szczytach wzgórz, a ludzie tam się
budują, nieświadomi następstw...

Nie mieszkam na wzgórzu. Mieszkam na terenie płaskim , na mini osiedlu domków na wsi ...

Data: 2012-05-31 00:36:04
Autor: BQB
Zadaszenie tarasu
W dniu 2012-05-30 22:59, /// Kaszpir /// pisze:
[...]

Skoro tak u Ciebie wieje, to może postaw elektrownie wiatrową jakąś :P
MSPANC

Data: 2012-05-31 07:51:41
Autor: Robert G
Zadaszenie tarasu
Użytkownik BQB napisał:

Skoro tak u Ciebie wieje, to może postaw elektrownie wiatrową jakąś :P
MSPANC

Chyba nie chciałeś zasugerować, że taka elektrownia wiatrowa zastąpi zadaszenie na tarasie hahaha...

Data: 2012-05-31 09:02:48
Autor: s_13
Zadaszenie tarasu
Patrzę tak i się nie mogę nadziwić, jak te Urzędy Gmin pochopnie
wydają pozwolenia na budowę na szczytach wzgórz, a ludzie tam się
budują, nieświadomi następstw...

pozwoleń nie wydają gminy...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-06-01 13:27:45
Autor: Jarmiel
Zadaszenie tarasu
[...]

Miałem podobnie (nie z wiatrem, ale z doświetleniem) i zrobiłem zadaszenie tarasu pergolowe a na to
płyty z poliwęglanu komorowego. Teraz mogę siedzieć w deszczu na tarsie a w pokoju jest nadal jasno.

Jarek

Data: 2012-06-01 15:55:01
Autor: /// Kaszpir ///
Zadaszenie tarasu
Miałem podobnie (nie z wiatrem, ale z doświetleniem) i zrobiłem zadaszenie tarasu pergolowe a na to
płyty z poliwęglanu komorowego. Teraz mogę siedzieć w deszczu na tarsie a w pokoju jest nadal jasno.

Zrezygnowałem ...

Dostałem wycenę za "zabudowę" tarasu 4x5m z zadaszeniem z płyt PCV falistych około 3500zł .Zadaszenie prymitywne (4 słupy i zadaszenie) , bez żadnych dodatków ...

Niestety takie zadaszenie przypomina mi szopę :( a zadaszenie z poliwęglanu przystanki autobusowe :(

Chciałem z dachówki , aby wyglądało jak reszta domu ale niestety nie da sie bo za małe pochylenie ...

Po rozmowie z żoną zdecydowaliśmy się że jednak rezygnujemy z takiego zadaszenia bo tak naprawdę nikomu z nas tak naprawdę do końca się takie zadaszenie nie podoba ...
Najbardziej podoba mi się zadaszenie w bryle domu ...

Chyba jednak zaryzykuję i kupię markizę ...

Data: 2012-06-02 14:01:39
Autor: Majka
Zadaszenie tarasu
4CX250 <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał(a):
Mam parasol ale też mnie często wkurza. Wymysliłem więc że sam zrobię zadaszenie z... płótna żaglowego.

A czy taki materiał, płótno, będzie chronić przed opadami, tzn. przed deszczem, czasem burzą w lecie?
Czy jest to materiał nieprzemakalny, czy tylko chroni od słońca przepuszczając przez siebie wodę?

Majka

Data: 2012-06-12 12:45:38
Autor: Marek Dyjor
Zadaszenie tarasu
Majka wrote:
[...]

zależy jakie dasz płótno czy tworzywo...

można kupić płótno impregnowane albo membranę z jakiegoś tworzywa sztucznego wodoodpornego.

Zadaszenie tarasu