Zadaszenie tarasu

Data: 2012-05-30 11:45:18
Autor: 4CX250
Zadaszenie tarasu
Mam parasol ale też mnie często wkurza. Wymysliłem więc że sam zrobię zadaszenie z... płótna żaglowego.
Płótno nawinę na długiej ułożyskowanej po bokach rurze i podwieszę to do końcówek krokwi. Po drugiej stroni tarasu planuję postawić trejarze ale demontowalne na zimę. A więc tak. Drewniane skrzynie 100x50x50 do każdej na stałe przymocowany trejarz. Skrzynie na kółeczkach. W skrzyniach ziemia w której będą rosły sobie pnące roślinki. Skrzynie rozstawione od siebie co metr a pomiędzy nimi wsuwane na wieszakach lekkie pełne ścianki. Do wystających słupków trejarzy dokręcona kantówka ostatecznie spinająca wszystko w całość  Wszystko ma być rozbieralne/składalne  w 5-10 minut. Od krokwi do tej górnej kantówki na trejarzach rozciągnięte będą dwie linka na boczkach po których zsuwać się będzie płótno żaglowe. Mam taki mechanizm silnik+przekładnia z drzwi odsuwanych i to on będzie napędem calości. Silnik ten zamontowany będzie pod okapem. Przy większym wietrze albo jak po prostu nie potrzebujemy zacienienia wystarczy tylko zwinąć płótno mechanizmem. Na zimę ściągnąć dodatkowo bloczki, rozpiąć górną kantówkę spinającą, wysunąć spomiędzy trejarzy pełne ścianki i na kółeczkach wszystko odwieźć pod okap budynku  gdzie sobie to przezimuje bezpiecznie.

Marek

Data: 2012-05-30 16:25:20
Autor: /// Kaszpir ///
Zadaszenie tarasu
Mam parasol ale też mnie często wkurza. Wymysliłem więc że sam zrobię zadaszenie z... płótna żaglowego.

Mnie parasol nie wkurza ...

Niestety dom mam tak położony że prawie zawsze jest wiatr i niestety parasol na wysięgniku od razu poległ :(
Dodatkowo trochę zniszczyłem taras bo zamocowałem parasol do tarasu , ale i to nie pomogło ...

Gdyby u mnie tak nie wiało to problemu by nie było ...

A tak jestem skazany na koszty , a najgorsze że zadaszenie "trwałe" wcale mnie nie cieszy , bo tak jak pisałem w salonie nie mam zbyt dużego przeszklenia a dodatkowo tylko w jednym kierunku , a sam dom nie jest optymlanie ustawiony ...

Data: 2012-05-30 10:54:30
Autor: Ikselka
Zadaszenie tarasu
On 30 Maj, 16:25, "/// Kaszpir ///" <b...@adres.pl> wrote:
> [...]

mnie nie cieszy , bo tak jak pisałem w salonie nie mam zbyt dużego
przeszklenia a dodatkowo tylko w jednym kierunku , a sam dom nie jest

Patrzę tak i się nie mogę nadziwić, jak te Urzędy Gmin pochopnie
wydają pozwolenia na budowę na szczytach wzgórz, a ludzie tam się
budują, nieświadomi następstw...

Data: 2012-05-30 22:59:24
Autor: /// Kaszpir ///
Zadaszenie tarasu
Patrzę tak i się nie mogę nadziwić, jak te Urzędy Gmin pochopnie
wydają pozwolenia na budowę na szczytach wzgórz, a ludzie tam się
budują, nieświadomi następstw...

Nie mieszkam na wzgórzu. Mieszkam na terenie płaskim , na mini osiedlu domków na wsi ...

Data: 2012-05-31 00:36:04
Autor: BQB
Zadaszenie tarasu
W dniu 2012-05-30 22:59, /// Kaszpir /// pisze:
[...]

Skoro tak u Ciebie wieje, to może postaw elektrownie wiatrową jakąś :P
MSPANC

Data: 2012-05-31 07:51:41
Autor: Robert G
Zadaszenie tarasu
Użytkownik BQB napisał:

Skoro tak u Ciebie wieje, to może postaw elektrownie wiatrową jakąś :P
MSPANC

Chyba nie chciałeś zasugerować, że taka elektrownia wiatrowa zastąpi zadaszenie na tarasie hahaha...

Data: 2012-05-31 09:02:48
Autor: s_13
Zadaszenie tarasu
Patrzę tak i się nie mogę nadziwić, jak te Urzędy Gmin pochopnie
wydają pozwolenia na budowę na szczytach wzgórz, a ludzie tam się
budują, nieświadomi następstw...

pozwoleń nie wydają gminy...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-06-01 13:27:45
Autor: Jarmiel
Zadaszenie tarasu
[...]

Miałem podobnie (nie z wiatrem, ale z doświetleniem) i zrobiłem zadaszenie tarasu pergolowe a na to
płyty z poliwęglanu komorowego. Teraz mogę siedzieć w deszczu na tarsie a w pokoju jest nadal jasno.

Jarek

Data: 2012-06-01 15:55:01
Autor: /// Kaszpir ///
Zadaszenie tarasu
Miałem podobnie (nie z wiatrem, ale z doświetleniem) i zrobiłem zadaszenie tarasu pergolowe a na to
płyty z poliwęglanu komorowego. Teraz mogę siedzieć w deszczu na tarsie a w pokoju jest nadal jasno.

Zrezygnowałem ...

Dostałem wycenę za "zabudowę" tarasu 4x5m z zadaszeniem z płyt PCV falistych około 3500zł .Zadaszenie prymitywne (4 słupy i zadaszenie) , bez żadnych dodatków ...

Niestety takie zadaszenie przypomina mi szopę :( a zadaszenie z poliwęglanu przystanki autobusowe :(

Chciałem z dachówki , aby wyglądało jak reszta domu ale niestety nie da sie bo za małe pochylenie ...

Po rozmowie z żoną zdecydowaliśmy się że jednak rezygnujemy z takiego zadaszenia bo tak naprawdę nikomu z nas tak naprawdę do końca się takie zadaszenie nie podoba ...
Najbardziej podoba mi się zadaszenie w bryle domu ...

Chyba jednak zaryzykuję i kupię markizę ...

Data: 2012-06-02 14:01:39
Autor: Majka
Zadaszenie tarasu
4CX250 <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał(a):
Mam parasol ale też mnie często wkurza. Wymysliłem więc że sam zrobię zadaszenie z... płótna żaglowego.

A czy taki materiał, płótno, będzie chronić przed opadami, tzn. przed deszczem, czasem burzą w lecie?
Czy jest to materiał nieprzemakalny, czy tylko chroni od słońca przepuszczając przez siebie wodę?

Majka

Data: 2012-06-12 12:45:38
Autor: Marek Dyjor
Zadaszenie tarasu
Majka wrote:
[...]

zależy jakie dasz płótno czy tworzywo...

można kupić płótno impregnowane albo membranę z jakiegoś tworzywa sztucznego wodoodpornego.

Zadaszenie tarasu