Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?

Data: 2009-03-01 19:41:17
Autor: Rockk
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?
Zaznaczam ze to moje pierwsze auto..

Znalazłem autko które mnie interesuje, bogate wyposażenie, jeszcze młode, cena OK.

Dzwonie do kolesia, oczywiście auto jeszcze w DE, mówi ze w cenie są już opłaty i sprowadzenie, czyli auto gotowe do rejestracji, żeby było lepiej przywiezie je do wskazanego serwisu, w celu sprawdzenia.

I teraz są 2 wyjścia, albo jadę z nim, oglądam auto i się decyduje, albo daje zadatek (3 tysie), on przyprowadza auto (oby), umowa od razu na mnie i jak wszystko (wiek, stan, wyposażenie) zgodne z umową dopłacam resztę (cena minus zadatek) i auto moje, a jak nie, to nie ponoszę żadnych kosztów. Pierwsza możliwość raczej odpada, w drugiej niepokoi mnie ten zadatek, że przeleje kolesiowi kasę i na tym się skończy.

Koleś mieszka 500 km ode mnie, możecie powiedzieć jak się zabezpieczyć przed utrata zadatku ? Jak na co dzień jest to praktykowane, jakie umowy podpisać ? gdzie? co w nich zawrzeć ?

Data: 2009-03-01 19:43:45
Autor: KZ
Rockk wrote:

Koleś mieszka 500 km ode mnie, możecie powiedzieć jak się
zabezpieczyć przed utrata zadatku ? Jak na co dzień jest to
praktykowane, jakie umowy podpisać ? gdzie? co w nich zawrzeć ?

Dać sobie spokój, chyba że chcesz 3k wywalić w błoto...

KZ

Data: 2009-03-01 20:02:26
Autor: Darek
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?
Koleś mieszka 500 km ode mnie, możecie powiedzieć jak się zabezpieczyć przed utrata zadatku ? Jak na co dzień jest to

Nie da się zabezpieczyć. Ne dawać zadatku. A dla ciekawości wpisać w googlach imię i nazwisko gościa (może juz jest poszukiwany)

--
Darek

Data: 2009-03-01 20:10:53
Autor: Rockk
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?
 Nie da się zabezpieczyć. Ne dawać zadatku. A dla ciekawości wpisać w
googlach imię i nazwisko gościa (może juz jest poszukiwany)

Na to wpadłem :-) poki co znam tylko nr tel, niestety google nic nie mowi :-)

Data: 2009-03-01 20:58:08
Autor: Karol
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?

Na to wpadłem :-) poki co znam tylko nr tel, niestety google nic nie mowi

A skąd ten gościu jest?

--
Pozd. Karol

Data: 2009-03-01 21:14:01
Autor: Rockk
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?
Na to wpadłem :-) poki co znam tylko nr tel, niestety google nic nie mowi

A skąd ten gościu jest?

woj. dolnośląskie

Data: 2009-03-01 21:24:38
Autor: Szymon

Użytkownik "Rockk" <ro@wp.pl> napisał w wiadomości news:goeq5u$nmt$1node2.news.atman.pl...
Na to wpadłem :-) poki co znam tylko nr tel, niestety google nic nie mowi

A skąd ten gościu jest?

woj. dolnośląskie

A znasz dokładny adres? Bo z tego co pisałeś to nawet nie wiesz jak on się nazywa. Chcesz takiej osobie wysyłać jakąś kase?

Data: 2009-03-03 20:24:07
Autor: Rockk
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?
A skąd ten gościu jest?

woj. dolnośląskie

a niech strace, ktos inny zgarnie okazje :-)
kolo stwierdził ze sam go nie kupuje i nie załatwia przez komis bo niema kasy na tyle samochodów, a kazdy samochod sprowadza bezposrednio pod klienta, nr nadwozia nie poda, bo go ktos kiedys wykiwal isamemu kupił auto ...
samochod juz niby opłacony bedzie, i transport pod dom w cenie...

http://otomoto.pl/volkswagen-polo-C7930743.html

jest moze ktos z okolicy ? zna ktos super sprzedawce ?

Data: 2009-03-02 18:32:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?
Darek pisze:

Nie da się zabezpieczyć.

Bzdura.
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-02 20:08:24
Autor: J.F.
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?
On Mon, 02 Mar 2009 18:32:25 +0100,  Rafał "SP" Gil wrote:
Darek pisze:
Nie da się zabezpieczyć.

Bzdura.

No ale z czego sciagniesz ten weksel ? J.

Data: 2009-03-02 23:38:11
Autor: Rafał \"SP\" Gil
J.F. pisze:

No ale z czego sciagniesz ten weksel ?

Pytanie było o zabezpieczenie. Nie o jego skuteczność ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-01 20:44:14
Autor: Worek
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?
Spierdzielaj od tego goscia jak najdalej.

Worek

Data: 2009-03-01 21:45:16
Autor: kamil d
Rockk pisze:
Znalazłem autko które mnie interesuje, bogate wyposażenie, jeszcze młode, cena OK.

Podaj linka.

--
kamil d
red 206

Data: 2009-03-01 21:56:59
Autor: Cavallino
[...]

Znaczy wolisz kupić w ciemno?
Dziwni ludzie.

Ja bym zdecydowanie chciał widzieć co kupuję i za ile i z tego tytułu wolałbym jechać.

Data: 2009-03-01 22:33:11
Autor: .Peeter
Cavallino wrote:
Ja bym zdecydowanie chciał widzieć co kupuję i za ile i z tego tytułu
wolałbym jechać.

I jeszcze dokładne dane zostawić domownikom, żeby mieć pewność,
że wrócisz...

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-03-01 22:43:15
Autor: Damian / Excar Group
Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?

Użytkownik "Rockk"
Koleś mieszka 500 km ode mnie, możecie powiedzieć jak się zabezpieczyć przed utrata zadatku ? Jak na co dzień jest to praktykowane, jakie umowy podpisać ? gdzie? co w nich zawrzeć ?

Kiedys rozmawialem z czlowiekiem ktory wplacil pieniadze na sprowadzenie auta (pelna kwota) i zawarl
umowe przy notariuszu. Mial pecha bo gosc byl oszustem i takich umow zawarl kilkanascie.
Goscia zawineli i siedzi ale nikt kasy nie odzyskal...

Co do powyzszego przypadku to obstawiam na "walek", bo prawda jest taka ze okazji po prostu nie ma, a
przy dzisiejszym kursie Euro to lepiej kupowac auto w Polsce i wywozic za granice ;)
Po drugie to jezeli takie auto byloby naprawde to gosciu juz dawno sprowadzilby je do Polski i nie czekal
az ktos mu je zwinie sprzed nosa.

Zaliczke mozna dac jezeli podmiotem sprowadzajacym jest zarejestrowana (najlepiej od conajmniej paru lat) firma
posiadajaca jakas wiarygodnosc na rynku. Innej szansy nie widze.

ps. mozesz zapytac sie goscia czy wspolpracuje z jakims komisem i zaliczkowac poprzez komis.

Data: 2009-03-02 00:23:09
Autor: badzio
On 1 Mar, 19:41, "Rockk" <r...@wp.pl> wrote:
I teraz są 2 wyjścia, albo jadę z nim, oglądam auto i się decyduje, albo

A chcesz kupic ten samochod czy nie?

daje zadatek (3 tysie), on przyprowadza auto (oby), umowa od razu na mnie i

I jak cos wyjdzie nie tak, to handlarza mozesz w tylek pocalowac a
niemiec powie 'ja tego polaka na oczy nie widzialem'.

Pierwsza możliwość raczej odpada, w drugiej niepokoi mnie ten zadatek, że
przeleje kolesiowi kasę i na tym się skończy.

Jesli Ci sie nudzi i brak Ci adrenaliny to daj mu ten zadatek.

Koleś mieszka 500 km ode mnie, możecie powiedzieć jak się zabezpieczyć przed
utrata zadatku ? Jak na co dzień jest to praktykowane, jakie umowy podpisać
? gdzie? co w nich zawrzeć ?

1) Pojechac z gosciem
2) Pojechac samemu
3) Znalezc komis, ktory za odpowiednia oplata bedzie posredniczyl w
transakcji.

Data: 2009-03-02 00:29:47
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Rockk" <ro@wp.pl> napisał w wiadomości news:goeko0$mlg$1node2.news.atman.pl...

Jak na co dzień jest to praktykowane, jakie umowy podpisać ? gdzie? co w nich zawrzeć ?

A kto praktykuje zadatki na samochody?
Lepiej wygooglaj nr konta jakiegos domu dziecka i przelej te 3 tys, przynajmniej nie zostaniesz frajerem a i dzieciaki cos beda mialy.

Picasso

Data: 2009-03-02 08:57:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zadatek na samochĂłd - jak zrobiĂŚ Âżeby nie daĂŚ kasy w ciemno ?
On 2009-03-01, Rockk <ro@wp.pl> wrote:

KoleÂś mieszka 500 km ode mnie, moÂżecie powiedzieĂŚ jak siĂŞ zabezpieczyĂŚ przed utrata zadatku ? Jak na co dzieĂą jest to praktykowane, jakie umowy podpisaĂŚ ? gdzie? co w nich zawrzeĂŚ ?

Zapomnij o tym samochodzie.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-03-02 18:32:05
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Rockk pisze:
Zaznaczam ze to moje pierwsze auto..

Zabezpiecz zadatek wekslem z dobrze opisaną deklaracją wekslową.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-06 00:26:16
Autor: Pa_blo

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:goh56l$p9d$1inews.gazeta.pl...
Rockk pisze:
Zaznaczam ze to moje pierwsze auto..

Zabezpiecz zadatek wekslem z dobrze opisaną deklaracją wekslową.

Handlarz/oszust pewnie nie taki glupi...
Nawet najglupszy frajer, grajacy w jednorekich bandytow wie, ze weksli sie nie podpisuje...

Picasso

Data: 2009-03-06 09:23:50
Autor: jian
Rafał "SP" Gil wrote:
Rockk pisze:
Zaznaczam ze to moje pierwsze auto..

Zabezpiecz zadatek wekslem z dobrze opisaną deklaracją wekslową.

a co ci to da
jezeli wpłaciłes zadatek  to i tak juz masz po pieniądzach - w świetle prawa jest niezwrotny
co innego zaliczka ;)

Data: 2009-03-06 09:55:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "jian" <jian@poczta.fm_stop_dla_spamu> napisał w wiadomości news:goqlnq$pia$1news.interia.pl...
Rafał "SP" Gil wrote:
Rockk pisze:
[...]

W jakim przypadku?
Bo w tym którego się obawia, jest zwrotny i to w podwójnej wysokości.

Data: 2009-03-09 13:26:00
Autor: jian
Rafał "SP" Gil wrote:
Rockk pisze:
[...]

ok według przepisów prawa Kodeks cywilny (art.394)

Art. 394. § 1. W braku odmiennego zastrzeżenia umownego albo zwyczaju zadatek dany przy zawarciu umowy ma to znaczenie, że w razie niewykonania umowy przez jedną ze stron druga strona może bez wyznaczenia terminu dodatkowego od umowy odstąpić i otrzymany zadatek zachować, a jeżeli sama go dała, może żądać sumy dwukrotnie wyższej.

czyli tylko jeżeli umowa nie została zrealizowana z przyczyn leżących po stronie biorącej zadatek, strona dająca zadatek może od umowy odstąpić i żądać zwrotu zadatku w podwójnej wysokości.

jeżęli natomiast  umowa nie została wykonana, z uwagi na rezygnację strony, która zadatek dała, zadatek przepada na rzecz biorącego zadatek,

Zadatek na samochód - jak zrobić żeby nie dać kasy w ciemno ?