Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu

Data: 2009-03-14 10:24:23
Autor: kris
Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu
Nasza wspólnota mieszkaniowa ma następujacy problem.
Jedno z mieszkań zmieniło właściciela. Nowy właściciel reguluje opłaty na bieżąco jednak po poprzednim właścicelu jest zadłużenie- fundusz remontowy i eksploatacja.
Nowy właścicel nie chce tego spłacić twierdząc że nie wiedział o zadłużeniu kupując mieszkanie. Poprzedni własciciel faktycznie w akcie notarialnym przy sprzedaży oświadczył że mieszkanie nie ma zaległości. Ale myśle że nowy właściel powinien to sprawdzic w administracji przed zakupem.
Czy możliwe jest wyegzekwowanie tej zaległości od nowego właścicela? Od starego nie ma sensu gdyż nie ma żadnego majatku.
Jakie możemy podjac ew. kroki?

Krzysiek

Data: 2009-03-14 05:24:40
Autor: witek
Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu
kris wrote:
Nasza wspĂłlnota mieszkaniowa ma nastĂŞpujacy problem.
Jedno z mieszkaù zmieni³o w³aœciciela. Nowy w³aœciciel reguluje op³aty na bie¿¹co jednak po poprzednim w³aœcicelu jest zad³u¿enie- fundusz remontowy i eksploatacja.
Nowy wÂłaÂścicel nie chce tego spÂłaciĂŚ twierdzÂąc Âże nie wiedziaÂł o zadÂłuÂżeniu kupujÂąc mieszkanie. Poprzedni wÂłasciciel faktycznie w akcie notarialnym przy sprzedaÂży oÂświadczyÂł Âże mieszkanie nie ma zalegÂłoÂści. Ale myÂśle Âże nowy wÂłaÂściel powinien to sprawdzic w administracji przed zakupem.
Czy moÂżliwe jest wyegzekwowanie tej zalegÂłoÂści od nowego wÂłaÂścicela? Od starego nie ma sensu gdyÂż nie ma Âżadnego majatku.
Jakie moÂżemy podjac ew. kroki?
Zaległość tyczy się osoby a nie mieszkania, więc ścigać starego właściciela.
Nowemu nic do tego.

Data: 2009-03-14 10:44:02
Autor: HANA

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpft4a$veg$1news.onet.pl...
[...]
-- Pozdrawiam

Krzysiek

Nowy wlasciciel nie ma nic do tego
kupil mieszkanie a nie dlugi poprzednika
proba dochodzenia tych naleznosci od niego moze sie bardzo zle skonczyc dla wspolnoty
sciagac od dluznika a nie od bogu ducha winnego nowego wlasciciela
normalnie sprawa do sadu i do komornika i niech on szuka majatku czy dochodow u dluznika
zobowiazanie dotycza ludzi a nie lokalu
a takie podejscie - ten jest to go przydusic moze zaplaci, to poprostu czyste dyletanctwo

Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-14 11:11:52
Autor: kris

Użytkownik "HANA" <hana33@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpfu93$2pu$1news.onet.pl...

[...]

Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie jest zadłuzone. Ale chcę się upewnic jak to jest od strony prawnej.

Krzysiek

Data: 2009-03-14 05:46:50
Autor: witek
Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu
kris wrote:

Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdziĂŚ czy mieszkanie nie jest zadÂłuzone. Ale chcĂŞ siĂŞ upewnic jak to jest od strony prawnej.

Mieszkanie nie jest zadłużone tylko jego właściciel. I co to nowego właściciela obchodzi.

Data: 2009-03-14 10:31:34
Autor: jb
kris <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie jest zadłuzone. Ale chcę się upewnic jak to jest od strony prawnej.

A jak sprawdził, to co? Czy to cos zmienia?
Gdy kupujesz samochód, to masz obowiązek zapłacic zaległe mandaty poprzedniego
własciciela?

Data: 2009-03-14 11:54:34
Autor: kris

Użytkownik " jb" <james_bond007@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpg126$3rc$1inews.gazeta.pl...
kris <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał(a):

A jak sprawdził, to co? Czy to cos zmienia?

Podpisał akt notarialny w którym sprzedajacy złozył fałszywe oświadczenie o on o tym wiedział

Gdy kupujesz samochód, to masz obowiązek zapłacic zaległe mandaty poprzedniego
własciciela?

Mandaty są wystawiane na kierowce a nie na samochód. A nie wiedziałem jak to jest z funduszem remontowym. Czy fundusz remontowy to dług właściciela czy lokalu.
Nie jestem biegły w tych sprawach stąd moje wątpliwości.

Krzysiek

Data: 2009-03-14 15:44:42
Autor: castrol
kris pisze:

Mandaty są wystawiane na kierowce a nie na samochód. A nie wiedziałem jak to jest z funduszem remontowym. Czy fundusz remontowy to dług właściciela czy lokalu.

Wez sie zastanow co piszesz. Jak mieszkanie moze posiadac w ogole dlug?

Jacek Kustra

Data: 2009-03-14 11:17:38
Autor: .B:artek.
Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu
kris wyskrobał(a):
Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie
jest zadłuzone. Ale chcę się upewnic jak to jest od strony prawnej.

Ale długi za składki na fundusz remontowy i eksploatację są długami byłego właściciela, a nie są przypisane do mieszkania.

--
..B:artek.

Data: 2009-03-14 11:18:04
Autor: Piotr C.
ZadÂłuÂżenie mieszkania po poprzednim wÂłaÂścielu
kris wrote:
Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdziĂŚ czy mieszkanie nie jest zadÂłuzone. Ale chcĂŞ siĂŞ upewnic jak to jest od strony prawnej.

To po co pytasz, jak wiesz?
Mieszkanie było zadłużone? Czy właściciel był zadłużony?

P.

Data: 2009-03-14 11:31:31
Autor: kris
Zad3u?enie mieszkania po poprzednim w3a?cielu

Użytkownik "Piotr C." <kangyooni@g.m.a.i.l.c.om> napisał w wiadomości news:gpg08v$u$1inews.gazeta.pl...
kris wrote:
Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzia czy mieszkanie nie jest zad3uzone. Ale chce sie upewnic jak to jest od strony prawnej.

To po co pytasz, jak wiesz?
Mieszkanie było zadłużone? Czy właściciel był zadłużony?
Jakbym wiedział to bym nie pytał.
Pytam bo nie wiedziałem czy fundusz remontowy to dług "mieszkani" czy właściciela?
Jeśli faktycznie właściciela to kasa stracona bo od starego właściela nie ma szans nic odzyskać.

Krzysiek

Data: 2009-03-14 12:49:04
Autor: zly
Dnia Sat, 14 Mar 2009 11:31:31 +0100, kris napisał(a):

Pytam bo nie wiedziałem czy fundusz remontowy to dług "mieszkani" czy właściciela?

a jak mieszkanie mialo by splacac swoj dlug?

--
marcin

Data: 2009-03-14 12:57:14
Autor: kris

Użytkownik "zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał w wiadomości news:fj4rzn6fvso7$.dlgpiki.fixed...
Dnia Sat, 14 Mar 2009 11:31:31 +0100, kris napisał(a):

Pytam bo nie wiedziałem czy fundusz remontowy to dług "mieszkani" czy
właściciela?

a jak mieszkanie mialo by splacac swoj dlug?

Wpis do hipoteki np przechodzi na nowego wlaścicela. Niektóre długi też się przejmuje. Chciałem więc uzyskac info jak jest z funduszem remontowym.

Krzysiek

Data: 2009-03-14 07:09:37
Autor: witek
Zad3u?enie mieszkania po poprzednim w3a?cielu
kris wrote:

Wpis do hipoteki np przechodzi na nowego wlaÂścicela. NiektĂłre dÂługi teÂż siĂŞ przejmuje. ChciaÂłem wiĂŞc uzyskac info jak jest z funduszem remontowym.

Nie przechodzi.

Data: 2009-03-14 22:20:48
Autor: Andrzej Lawa
kris pisze:

Pytam bo nie wiedziałem czy fundusz remontowy to dług "mieszkani" czy
właściciela?
a jak mieszkanie mialo by splacac swoj dlug?

Wpis do hipoteki np przechodzi na nowego wlaścicela.

Wpis w księdze hipotecznej to nie dług tylko właściwość nieruchomości.

Niektóre długi też się przejmuje.

Tylko w spadku.

Data: 2009-03-15 13:48:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpg62r$na2$1news.onet.pl...

[...]

A wpisaliście dług do hipoteki?

Data: 2009-03-16 10:34:52
Autor: Herald
Dnia Sun, 15 Mar 2009 13:48:40 +0100, Cavallino napisał(a):

A wpisaliście dług do hipoteki?

Do czego wpisali?
Wyrażaj się precyzyjniej i napisz że chodzi o Księgę Wieczystą :)
A wpisu dokonać w niej można o ile ona w ogóle istnieje :)

Data: 2009-03-16 10:41:07
Autor: Cavallino
Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:eys3229njp2k$.1hz5dx9puoma0.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 15 Mar 2009 13:48:40 +0100, Cavallino napisał(a):

A wpisaliście dług do hipoteki?

Do czego wpisali?
Wyrażaj się precyzyjniej i napisz że chodzi o Księgę Wieczystą :)

ROTFL !!!!
Jak zaczynasz kogoś poprawiać to najpierw sprawdź czy masz rację.

Co Twoim zdaniem oznacza słowo "hipoteka"?

Data: 2009-03-16 17:42:56
Autor: kuba
Cavallino pisze:
[...]

Hipoteka jest ograniczonym prawem rzeczowym i nic do niej siłą rzeczy nie można wpisać. Pan Herald oczywiście ma rację.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-03-16 18:41:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "kuba" <jturbanowicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:

[...]

Oczywiście.
Można ją ustanowić.
I o to szło (to był skrót myślowy).
To że do księgi wieczystej wpisuje się właśnie hipotekę, już mam nadzieję tłumaczyć nie trzeba.
To że nie ma innego sposobu wpisania długu do księgi wieczystej też jest raczej jasne.

Data: 2009-03-16 20:10:48
Autor: kuba
Cavallino pisze:
[...]

Dla zupełnej ścisłości terminologicznej:
W księdze wieczystej można ujawnić hipotekę i inne prawa rzeczowe (co w języku potocznym można określić jako wpisanie długu do KW; ale w żadnym wypadku nie można sensownie mówić o wpisaniu czegoś do hipoteki, tak jak to ująłeś wyżej).
Poza prawami rzeczowymi - ujawnieniu w KW podlegają wierzytelności (prawa osobiste i roszczenie), a nie długi. Zatem wcale nie jest oczywiste, że nie ma innego sposobu wpisania "długu" (poprawnie: wierzytelności) do księgi.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-03-16 20:57:51
Autor: Cavallino
[...]

I totalnie olałeś moje wyjaśnienie powyższe?
No to wróć i przeczytaj jeszcze raz, zamiast czepiać się słówek.

Data: 2009-03-16 23:13:46
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał:

[...]

Przecież przedmówca odniósł sie właśnie do Twojego wyjaśnienia,
tylko Ty wyciąłeś część jego odpowiedzi. :-)
Nie wszczynaj kłótni, bo spokojnie i rzeczowo poprawia Twoje błędy.

Krystian

Data: 2009-03-14 11:25:04
Autor: HANA

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpfvt9$79t$1news.onet.pl...

[...]

teoretycznie to notariusz powinien miec do aktu zaswiadczenie od spoldzielni/wspolnoty o niezaleganiu w oplatach
tu sie zadowolil oswiadczeniem sprzedajacego

ja jak kupilem mieszkanie gdzie byl odlaczony prad, poszedlem z aktem notarialnym do ZE i bez gadania podpisali umowe i podlaczyli.
Nie bylo zadnych rozmow typu splata zadluzenia poprzedniego wlasciciela i prawidlowo bo co mnie to...
nowy wlasciciel nie jest strona w takich sprawach chyba ze w akcie jest inaczej.

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-14 11:33:18
Autor: kris

Użytkownik "HANA" <hana33@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpg0m1$94e$1news.onet.pl...

tu sie zadowolil oswiadczeniem sprzedajacego

Nieprawdziwym zresztą;))

Krzysiek

Data: 2009-03-15 13:42:34
Autor: PlaMa
W dniu 2009-03-14 11:25, HANA pisze:

[...]

Ha! Powiedz to sieciom kablowym, np. Multimedii :)

Data: 2009-03-15 13:48:05
Autor: Cavallino
Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie jest zadłuzone.

Pewnie sprawdził i nie było.
Trzeba było się bardziej postarać przy zabezpieczaniu długu.

Data: 2009-03-16 21:03:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 14 Mar 2009, kris wrote:

Ale moim zdaniem powinien przed kupnem sprawdzić czy mieszkanie nie jest
zadłuzone.

  I Cavallino wyjaśnił - jakby wspólnota o to zadbała, aby obciążyć
*mieszkanie*, to by nie było problemu!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-14 11:17:17
Autor: Andrzej Lawa
kris pisze:

Czy możliwe jest wyegzekwowanie tej zaległości od nowego właścicela?

Jasne. Możesz je też wyegzekwować w najbliższym banku - bierzesz spluwę
i robisz napad. Masz do tego takie samo prawo.

Od starego nie ma sensu gdyż nie ma żadnego majatku.

Twój problem.

Jakie możemy podjac ew. kroki?

1) leczyć się (ze sk*.*syństwa - chcesz ściągać od uczciwej osoby cudze
długi!!! jak w ogóle można o czymś takim myśleć??)

2) zatrudnić kompetentnego prawnika i spróbować odzyskać dług od
poprzedniego właściciela (w końcu coś z pieniędzmi ze sprzedaży zrobił,
nie?)

3) zapomnieć o sprawie

Data: 2009-03-14 12:10:28
Autor: kris

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:dqcs86-56i.ln1ncc1701.lechistan.com...

[...]

Tego typu odzywki mogłeś sobie darować

2) zatrudnić kompetentnego prawnika i spróbować odzyskać dług od
poprzedniego właściciela (w końcu coś z pieniędzmi ze sprzedaży zrobił,
nie?)

Szkoda kasy- dług nie do odzyskania

3) zapomnieć o sprawie

Więc chyba zostaje tylko to.

Krzysiek

Data: 2009-03-14 06:11:23
Autor: witek
Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu
kris wrote:

Tego typu odzywki mogÂłeÂś sobie darowaĂŚ

ten model tak juĹź ma.

Data: 2009-03-14 22:22:45
Autor: Andrzej Lawa
kris pisze:

Twój problem.
1) leczyć się (ze sk*.*syństwa - chcesz ściągać od uczciwej osoby cudze
długi!!! jak w ogóle można o czymś takim myśleć??)

Tego typu odzywki mogłeś sobie darować

A ty mogłeś pomyśleć logicznie i uczciwie.

Data: 2009-03-14 12:09:27
Autor: cef
kris wrote:

Od starego nie ma sensu gdyż nie ma żadnego majatku.
Jakie możemy podjac ew. kroki?

Majątku może nie ma, ale przecież sprzedał mieszkanie,
to taki całkiem goły więc nie jest. Weźcie się konkretnie za niego.

Data: 2009-03-14 12:12:29
Autor: kris
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:gpg3d2$ruq$1atlantis.news.neostrada.pl...
Majątku może nie ma, ale przecież sprzedał mieszkanie,
to taki całkiem goły więc nie jest. Weźcie się konkretnie za niego.

Nie ma sensu w tym przypadku, uwierz mi. Poniesiemy tylko niepotrzebnie koszty obsługi prawnej a kasa nie do odzyskania.

Krzysiek

Data: 2009-03-14 14:10:07
Autor: kris
Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpft4a$veg$1news.onet.pl...
A sytuacja odwrotna- na funduszu remontowym sa pieniądze- sprzedajacy mieszkanie chce wycofac swoje wpłaty- czy moze to zrobić?

Krzysiek

Data: 2009-03-14 19:28:38
Autor: Marcin Koszewski

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpgabf$3ds$1news.onet.pl...

[...]

Ostatnio pojawił się wyrok (od razu mówie że nie ustaliłem jeszcze sygnatury - wiem od znajomego prawnika) iż składki na fundusz remontowy podlegaja zwrotowi "staremu" właścicielowi mieszkania. Sprawa jest swieża, nie wiem czy wyrok jest prawomocny, kto go wydał ale, co jest oczywiste, może niemożebnie namieszać w temacie funduszu remontowego.
Pzdr
Koshy

Data: 2009-03-16 21:00:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 14 Mar 2009, Marcin Koszewski wrote:

Ostatnio pojawił się wyrok (od razu mówie że nie ustaliłem jeszcze
sygnatury - wiem od znajomego prawnika) iż składki na fundusz remontowy
podlegaja zwrotowi "staremu" właścicielowi mieszkania. Sprawa jest swieża,

  JAK???
  Gdzieś to widziałem daaaawno temu, tylko namiaru nie mam.

może niemożebnie namieszać w temacie funduszu remontowego.

  Myślałem że kupujący już wiedzą iż należy kupować "mieszkanie
z wkładem", a tu mnie coś zaskakuje :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-16 20:59:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 14 Mar 2009, kris wrote:

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał
A sytuacja odwrotna- na funduszu remontowym sa pieniądze- sprzedajacy
mieszkanie chce wycofac swoje wpłaty- czy moze to zrobić?

  Ze dwa lata temu widziałem gdzieś wyrok sądu, że "wkład" oczywiście
podlega zwrotowi. W prasie (chyba w internecie) było.
  Obowiązek remontowania jest przypisany do właściciela, nie do
lokalu.
  Rzecz jasna umowa *może* obejmować sprzedaż mieszkania wraz
z wkładem - ale to byłaby osobna pozycja!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-14 15:46:33
Autor: castrol
kris pisze:

Nowy właścicel nie chce tego spłacić twierdząc że nie wiedział o zadłużeniu kupując mieszkanie.

A czemu mialby splacac dlugi jakiegos obcego czlowieka? A moze sam je splacisz jak uwazasz ze to w porzadku jest?

Czy możliwe jest wyegzekwowanie tej zaległości od nowego właścicela?

A czemu od nowego wlasciciela? A moze od Ciebie od razu? Albo moze ode mnie lepiej? :) Co za roznica przeciez? :D

Jacek Kustra

Data: 2009-03-15 13:47:18
Autor: Cavallino
[...]

To nie ma znaczenia czy wiedział.
Wspólnota wpisała dług do księgi wieczystej?
Nie?
No to niech sobie dłużnika szuka, inny dług nie jest przywiązany do mieszkania.

Zadłużenie mieszkania po poprzednim właścielu