Zadluzenie w ZUS/US/Banku.

Data: 2010-04-08 09:19:10
Autor: Leszek
Zadluzenie w ZUS/US/Banku.
In article <3461.00001436.4bbcfde4@newsgate.onet.pl>, tomusiolekWYTNIJTO@poczta.onet.pl says...>
 Dzien dobry. Na przestrzeni kilku lat, w wyniku popelnianych bledów, dorobilem sie
zadluzenia w ZUS+US na jakies 30 tys zl i kolo 10 tys w banku. Zadluzenie w ZUS
to skladki, w US to VAT+dochodowy a w banku zwykly kredyt. Prowadze jednoosobowa
dzialalnosc gospodarcza na KPiR. Wszystko bylo w miare, dopóki nie postanowilem
zwrócic sie do Urzedów z prosba o rozlozenie zaleglosci na raty (z bankiem
mialem juz ugode). W konsekwencji mojego wniosku, ze tak napisze, "wzieli sie za
mnie". Przyslali poborce i zajeli mi wszystkie wynagrodzenia u wszystkich
kontrahentów. Spowodowalo to, ze nie jestem w stanie oplacic nawet mieszkania,
nie wspomne juz o tej ugodzie z bankiem i czymkolwiek innym.
Dlatego postanowilem wyjechac za granice, zeby odrobic to zadluzenie.
I tutaj mam kilka pytan. Moja zona jest zatrudniona na umowe o prace. Czy
komornik przyslany przez Bank w sprawie kredytu moze zajmowac jej wynagrodzenie?
Czy poborca skarbowy sciagajacy ZUS i US moze zajmowac jej wynagrodzenie?
Czy dobrym pomyslem jest zgloszenie w Urzedach mojego wyjazdu i chec splaty w
pózniejszym terminie czy lepiej trzymac jezyk za zebami, bo moga mi jeszcze cos
utrudnic?

Za zobowiazania publicznoprawne (czyli ZUS, podatki itp.) zona odpowiada solidarnie. Czyli moga zajac jej pensje.

Za zobowiazania prywatne, jesli zona nie podpisywala zgody, to nie odpowiada z majatku wspolnego.

Data: 2010-04-08 09:36:18
Autor: Madrzejszy od radia.
Zadluzenie w ZUS/US/Banku.
Leszek pisze:
[...]

Od kiedy ????

Cos sie zmienilo w polskim bezprawiu czy tylko tak pierdolisz z nudow ?

Data: 2010-04-08 09:39:51
Autor: Leszek
Zadluzenie w ZUS/US/Banku.
In article <hpk11i$hln$2@news.onet.pl>, mtspam@magicbox.pl says...>
Leszek pisze:
> [...]

Od kiedy ????

Cos sie zmienilo w polskim bezprawiu czy tylko tak pierdolisz z nudow ?

Ale o co konkretnie pytasz sympatyczny kolego?

Art. 29 Ordynacji Podatkowej lub Kodeks Cywilny.

Data: 2010-04-08 10:41:18
Autor: Madrzejszy od radia.
Zadluzenie w ZUS/US/Banku.
Leszek pisze:
[...]

OK ale tylko i wylacznie Urzad Skarbowy ZUS i Bank to nie podatki.

Data: 2010-04-08 19:18:48
Autor: B.A.N.
Zadluzenie w ZUS/US/Banku.
tak wlasnie mowil ...

Data: 2010-04-14 00:44:30
Autor: Tomek
Zadluzenie w ZUS/US/Banku.

tak wlasnie mowil ...

 Oke. Skoro już wiadomo kto i co napisał, to dopytam dalej, jeśli można ;).  Czy można taką rozdzielność ustanowić przed notariuszem, czy musi być sąd?
Jeśli sąd, to czy muszą istnieć jakieś specjalne okoliczności, czy wystarczy
zgoda małżonków? Chcę wyjechać jeszcze w kwietniu, więc zależy mi na czasie.  A swoją drogą, czy Poborca Skarbowy miał prawo zająć mi 100% dochodów? Nie ma
jak w przypadku umowy o pracę jakiegoś limitu?  Tomek. --

Data: 2010-04-17 23:28:58
Autor: Tomek
Zadluzenie w ZUS/US/Banku.

[...]

 Wie ktoś.. ?  Tomek. --

Data: 2010-04-18 00:24:16
Autor: Animka
Zadluzenie w ZUS/US/Banku.
W dniu 2010-04-17 23:28, Tomek pisze:

[...]

  Wie ktoś.. ?

Weź kredyt i dług spłać. Albo żona niech weźmie kredyt.

--
animka

Zadluzenie w ZUS/US/Banku.