Zadłużenie w ZUS/US/Banku.

Data: 2010-04-06 17:35:18
Autor: Tomek
Zadłużenie w ZUS/US/Banku.

 Dzień dobry.  Na przestrzeni kilku lat, w wyniku popełnianych błędów, dorobiłem się
zadłużenia w ZUS+US na jakieś 30 tys zł i koło 10 tys w banku. Zadłużenie w ZUS
to składki, w US to VAT+dochodowy a w banku zwykły kredyt. Prowadzę jednoosobową
działalność gospodarczą na KPiR. Wszystko było w miarę, dopóki nie postanowiłem
zwrócić się do Urzędów z prośba o rozłożenie zaległości na raty (z bankiem
miałem już ugodę). W konsekwencji mojego wniosku, że tak napiszę, "wzięli się za
mnie". Przysłali poborcę i zajęli mi wszystkie wynagrodzenia u wszystkich
kontrahentów. Spowodowało to, że nie jestem w stanie opłacić nawet mieszkania,
nie wspomnę już o tej ugodzie z bankiem i czymkolwiek innym. Dlatego postanowiłem wyjechać za granicę, żeby odrobić to zadłużenie.  I tutaj mam kilka pytań. Moja żona jest zatrudniona na umowę o pracę. Czy
komornik przysłany przez Bank w sprawie kredytu może zajmować jej wynagrodzenie?  Czy poborca skarbowy ściągający ZUS i US może zajmować jej wynagrodzenie?  Czy dobrym pomysłem jest zgłoszenie w Urzędach mojego wyjazdu i chęć spłaty w
późniejszym terminie czy lepiej trzymać język za zębami, bo mogą mi jeszcze coś
utrudnić?  Nie chcę uciec od tych długów, lecz mieć szansę wygrzebać się z nich tak, aby
przy okazji nie ucierpiała moja rodzina.  Dlatego prosiłbym o powstrzymanie się od złośliwych uwag i proszę o konkretne
porady, co najlepiej zrobić w obecnej sytuacji.  Z góry dzięki, Tomek. --

Data: 2010-04-06 23:46:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Zadłużenie w ZUS/US/Banku.
On Tue, 6 Apr 2010,  Tomek  wrote:

[...]

IMVHO - Twoje pytania bardziej kwalifikują się na .prawo, niż .podatki,
ze względu na fakt iż chodzi o postępowanie egzekucyjne (po prawdzie
w administracji) i sprawę zakresu wspólności oraz odpowiedzialności
majątkowej.
  Co do odpowiedzialności małżonka, mamy art.111 Ordynacji:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkowa-1_2_129.html
....ale w zakresie "uzyskanych korzyści", znaczy jak to jest
interpretowane, się nie wypowiem bo nie wiem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-07 23:47:05
Autor: Tomek
Zadłużenie w ZUS/US/Banku.

> [...]

IMVHO - Twoje pytania bardziej kwalifikują się na .prawo, niż .podatki,
ze względu na fakt iż chodzi o postępowanie egzekucyjne (po prawdzie

 Okej.  Tutaj cisza, więc spróbuję wysłać tam.  Dzięki za zainteresowanie, Zdrówka, T. --

Zadłużenie w ZUS/US/Banku.