Żadnego znoszenia celibatu

Data: 2011-03-27 20:02:52
Autor: abc
Żadnego znoszenia celibatu
Czcigodny Sługa Boży Pius XII tak napisał w encyklice Sacra Virginitas:

Dlatego to Kościół łaciński wymaga od sług ołtarza dobrowolnego
posłuszeństwa wobec wymagań doskonałej czystości, chcąc, by tą drogą
osiągnęli wewnętrzna wolność duszy i ciała i sprawami ziemskimi nie byli
krępowani.

Chociaż to prawo, jak twierdzi nasz nieśmiertelnej pamięci poprzednik Pius
XI, tak nie obowiązuje kapłanów Kościoła wschodniego, jednak i u nich
kościelny celibat jest także w poszanowaniu, a czasem jest nawet wymagany i
nakazany, zwłaszcza gdy chodzi o najwyższe stopnie hierarchii.

Prócz tego należy zwrócić uwagę, że kapłani rezygnują całkowicie z
małżeństwa nie tylko dlatego, że pełnią obowiązki apostolskie, lecz także
dlatego, że są sługami ołtarza.

Jeśli bowiem już kapłani Starego Testamentu, w czasie gdy pełnili służbę w
świątyni, powstrzymywali się od pożycia małżeńskiego, by prawo nie uznało
ich jak i innych ludzi za nieczystych, o ileż bardziej jest słusznym, żeby
słudzy Chrystusa, którzy codziennie składają Ofiarę Eucharystyczną, trwali w
wieczystej czystości.

Więcej
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/sacra_virginitas_25031954.html

Data: 2011-03-27 20:24:05
Autor: Kaczysta

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d8f7bd1$0$2496$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Ciekawe - a Chrystus nauczał, aby każdy, kto chce służyć Bogu, był wzorowym mężem/żoną, ojciem/matką. Słuzba Bogu nie wymaga żadnego celibatu, który jest sprzeczny z ludzką naturą, jest tak samo nienormalny, jak pederastia czy zoofilia.
AZ

Data: 2011-03-27 20:31:08
Autor: pluton
Żadnego znoszenia celibatu
Ciekawe - a Chrystus nauczał, aby każdy, kto chce służyć Bogu, był
wzorowym

a skad pomysl , ze kosciol sluzy Bogu ?

Nullification

Data: 2011-03-27 20:44:33
Autor: abc
Żadnego znoszenia celibatu
Ciekawe - a Chrystus nauczał, aby każdy, kto chce służyć Bogu, był
wzorowym mężem/żoną, ojciem/matką.

Niezupełnie. "Rzekli Mu uczniowie: Jeśli tak ma się sprawa człowieka z żoną,
to nie warto się żenić. Lecz On im odpowiedział: Nie wszyscy to pojmują,
lecz tylko ci, którym to jest dane. Bo są niezdatni do małżeństwa, którzy z
łona matki takimi się urodzili; i są niezdatni do małżeństwa, których ludzie
takimi uczynili; a są i tacy bezżenni, którzy dla królestwa niebieskiego
sami zostali bezżenni. Kto może pojąć, niech pojmuje!" (Mt 19:10-12)

Słuzba Bogu nie wymaga żadnego celibatu, który jest sprzeczny z ludzką
naturą, jest tak samo nienormalny, jak pederastia czy zoofilia.

Celibat daje możliwość całkowitego poświęcenia się Bogu, także poprzez
służbę innym, zgodnie z tym, o czym pisał św. Paweł:

"Człowiek bezżenny troszczy się o sprawy Pana, o to jakby się przypodobać
Panu. Ten zaś, kto wstąpił w związek małżeński, zabiega o sprawy świata, o
to, jakby się przypodobać żonie. I doznaje rozterki." (1 Kor 7,32b-34a)

Data: 2011-03-27 20:50:56
Autor: Andy Niemczuk
Żadnego znoszenia celibatu

"abc" <abc@wp.pl>
[...]

To się zdecyduj kto wymyślił celibat ? Bóg, Chrystus czy może jakis pojeb uważający się za następcę Piotrowego na ziemi?

Data: 2011-03-27 21:01:30
Autor: pluton
> [...]
To się zdecyduj kto wymyślił celibat ? Bóg, Chrystus czy może jakis pojeb
uważający się za następcę Piotrowego na ziemi?

celibat wymyslily czarnychy, ktore nie chcialy, zeby dzieci ksiendzow
pretendowaly do dziedziczenia mienia po tatusiach.

Nullification

Data: 2011-03-28 07:17:56
Autor: sofu

--

To połowa prawdy. Druga połowa jest taka, że od samego poczatku kosciol toczyl rak pederastii i innych zboczeń. Zboczeńcy zakładania rodzin nie mieli zamiaru ani mozliwości. Kotabasy w dzień na pokaz się poświęcaja Bogu swoim celibatem, a w nocy kopuluja wedle ich uznania, z kobietami, mężczyznami, z dziećmi wreszcie.
Inna sprawa, że slużba Bogu to przykrywka dla niecnego procederu służenia Bestii.

sofu

Data: 2011-03-27 21:02:23
Autor: abc
Żadnego znoszenia celibatu
W Starym Testamencie Bóg zaleca Jeremiaszowi, aby nie brał sobie żony (Jr
16, 2). W stanie bezżennym żyli prorocy Eliasz i Elizeusz..

W Kościele katolickim od samego początku kształtował się zwyczaj
spontanicznego celibatu, który w miarę upływu czasu zaczęto traktować jako
obowiązek. Drogę celibatu wybrali Jan Chrzciciel, Jan Ewangelista, a także
Święty Paweł.

Data: 2011-03-27 21:07:54
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

W Starym Testamencie Bóg zaleca Jeremiaszowi, aby nie brał sobie żony (Jr
16, 2). W stanie bezżennym żyli prorocy Eliasz i Elizeusz..

Ja też żyję w stanie bezżennym. Czy to powód by wszyscy inni żyli w stanie
bezżennym?

Data: 2011-03-27 23:13:35
Autor: Kaczysta

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d8f89c4$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Takie praktyki sam sobie ten kościół wymyślił - a kościół to instytucja, stworzona przez niedoskonałych ludzi. Kościół katolicki jest chyba jedynym wyjątkiem, gdzie wprowadzono celibat.
AZ

Data: 2011-03-28 07:50:34
Autor: abc
[...]

Kościół katolicki jest jedynym prawdziwym Kościołem.  Odpadłe od niego sekty
nie są żadnymi Kościołami.  Koścó jest tylko jeden.

(Ciekawe dlaczego nikt się nie czepia przestrzegających celibatu buddystów...)

Data: 2011-03-28 09:15:45
Autor: Zakarm
W dniu 2011-03-28 07:50, abc pisze:
[...]

A widziales zeby mnisi buddyjscy wozili sie super brykami ?

Data: 2011-03-28 11:56:15
Autor: sofu
Żadnego znoszenia celibatu

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d9021b1$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
-- -- -- >
Kościół katolicki jest jedynym prawdziwym Kościołem.  Odpadłe od niego sekty
nie są żadnymi Kościołami.  Koścó jest tylko jeden.

-- -

Wychodzi na to, że jedynym "prawdziwym" kosciolem jest Kościół Rzymsko-Katolicki służący Bestii.
I to by się zgadzało.
Boga bowiem nie ma, więc i nie ma jego kościoła.
Jest tylko atrapa, fasada, pozory i dowolna kotabasia interpretacja wiary.

sofu
--
Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraźnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony

Data: 2011-03-27 21:02:15
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

Celibat daje możliwość całkowitego poświęcenia się Bogu, także poprzez
służbę innym, zgodnie z tym, o czym pisał św. Paweł:

Niezupełnie. Biskup więc powinien być nienaganny, mąż jednej żony, trzeźwy, rozsądny,
przyzwoity, gościnny, sposobny do nauczania, nieprzebierający miary w piciu
wina, nieskłonny do bicia, ale opanowany, niekłótliwy, niechciwy na grosz,
dobrze rządzący własnym domem, trzymający dzieci w uległości, z całą
godnością. Jeśli ktoś bowiem nie umie stanąć na czele własnego domu, jakżeż
będzie się troszczył o Kościół Boży?" (1 Tm 3,1-5)

Data: 2011-03-27 23:11:41
Autor: Kaczysta

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d8f8596$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przede wszystkim troszczy się o to, aby nikt nie podejrzał jego wstydliwych praktyk zabawy ze samym sobą - to rodzi frustrację i kaleczy miłość do Boga.
AZ

Data: 2011-03-28 09:29:52
Autor: Polok_Prawdziwy
Żadnego znoszenia celibatu

CHAAAA...!!!, ABECADŁO...!!!

- tośsiem teroski psyznoł, ze wolis namarynie barchany pryskać i wsparkem
ładowane mieć....!

--

Żadnego znoszenia celibatu