Zaduszkowe zatrzymanie drogowe

Data: 2013-11-04 12:37:41
Autor: PlaMa
Zaduszkowe zatrzymanie drogowe
Kumpel powiedział mi dzisiaj ciekawą historię z powrotu ze święta zniczy.

Przejeżdżał przez jakąś wioskę, przy wjeździe tylko standardowy "obszar zabudowany". Na liczniku trzymał "do +10km/h" i starał się uważać na to. Za zakrętem przysuszył go policjant i zatrzymał.

Tutaj standard - przedstawienie się, powód kontroli - przekroczenie prędkości - 62kmph/50kmph, dokumenty, szybkie oględziny samochodu w wokół i spacerek do radiowozu.

Wraca po chwili a kumpel do niego z monologiem: brak zarejestrowanego obrazu wskazującego na to który pojazd był mierzony, metalowy płot w tle i mżawka i że on na nic się nie zgadza (na jednym wydechu).

Policjant na spokojnie wysłuchał litanii i odpowiada, że mało prawdopodobne wydaje się, żeby fotoradar przekłamał o 12 km/h, niemniej według intencji ustawodawcy przekroczenie prędkości o 10 km/h nie jest karalne mandatem i punktami karnymi a prawdopodobnie z taką sytuacją mieli tu do czynienia. Jednak fakt, że zachowanie takie nie jest karalne nie zmienia faktu, że jest to wykroczenie i mój znajomy powinien się zastanowić czy te dodatkowe 10km/h, które "zaoszczędzi" przez te 700m obszaru zabudowanego warte jest ryzyka, że kogoś skrzywdzi lub zabije (wioska, z jednej strony sklep z drugiej kościół). Dlatego zdecydował się (policjant) zatrzymać mojego znajomego i go pouczyć.

Kumpel mówi, że szczęka mu opadła, gdyż właściwie nie wiedział jak kontrować taką logikę i trudno mu było nie przyznać racji. Resztę trasy pokonał grzecznie się trzymając ograniczeń w obszarze zabudowanym.

Kurde! Można? Zamiast upierać się, że iskra jest nieomylna, że wszystko cacy, zamiast kłócić się o te 2 km/h na spokojnie zatrzymał i wytłumaczył, że nie warto. Przyniosło to dokładnie taki efekt jaki powinno przynieść - ostrożną jazdę kumpla na reszcie trasy.

ja daję +1 do tego.

Data: 2013-11-04 05:49:50
Autor: kogutek444
Zaduszkowe zatrzymanie drogowe
W dniu poniedziaek, 4 listopada 2013 12:37:41 UTC+1 uytkownik PlaMa napisa:
Kumpel powiedzia mi dzisiaj ciekaw histori z powrotu ze wita zniczy.

Przejeda przez jak wiosk, przy wjedzie tylko standardowy "obszar zabudowany". Na liczniku trzyma "do +10km/h" i stara si uwaa na to. Za zakrtem przysuszy go policjant i zatrzyma.

Tutaj standard - przedstawienie si, powd kontroli - przekroczenie prdkoci - 62kmph/50kmph, dokumenty, szybkie ogldziny samochodu w wok i spacerek do radiowozu.

Wraca po chwili a kumpel do niego z monologiem: brak zarejestrowanego obrazu wskazujcego na to ktry pojazd by mierzony, metalowy pot w tle i mawka i e on na nic si nie zgadza (na jednym wydechu).

Policjant na spokojnie wysucha litanii i odpowiada, e mao prawdopodobne wydaje si, eby fotoradar przekama o 12 km/h, niemniej wedug intencji ustawodawcy przekroczenie prdkoci o 10 km/h nie jest karalne mandatem i punktami karnymi a prawdopodobnie z tak sytuacj mieli tu do czynienia. Jednak fakt, e zachowanie takie nie jest karalne nie zmienia faktu, e jest to wykroczenie i mj znajomy powinien si zastanowi czy te dodatkowe 10km/h, ktre "zaoszczdzi" przez te 700m obszaru zabudowanego warte jest ryzyka, e kogo skrzywdzi lub zabije (wioska, z jednej strony sklep z drugiej koci). Dlatego zdecydowa si (policjant) zatrzyma mojego znajomego i go pouczy.

Kumpel mwi, e szczka mu opada, gdy waciwie nie wiedzia jak kontrowa tak logik i trudno mu byo nie przyzna racji. Reszt trasy pokona grzecznie si trzymajc ogranicze w obszarze zabudowanym..

Kurde! Mona? Zamiast upiera si, e iskra jest nieomylna, e wszystko cacy, zamiast kci si o te 2 km/h na spokojnie zatrzyma i wytumaczy, e nie warto. Przynioso to dokadnie taki efekt jaki powinno przynie - ostron jazd kumpla na reszcie trasy.

ja daj +1 do tego.

I w tym opowiadaniu jest cale chujozolstwo kierowcw. Dlaczego pilnowa 50+10 a nie 50-2. W takiej sytuacji gdzie nie da si wystawi mandatu ani da punktw to w przypadku patrolu z suszark powinni przetrzyma kretynocwaniaka z trzy kwadranse.

Data: 2013-11-05 10:24:29
Autor: tᴏ
Zaduszkowe zatrzymanie drogowe
kogutek444 wrote:

I w tym opowiadaniu jest cale chujozolstwo kierowców. Dlaczego pilnował
50+10

Bo za +10 nie ma żadnej kary. Czyli można.

a nie 50-2.

A dlaczego nie 50-20?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-05 03:38:50
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 5 listopada 2013 11:24:29 UTC+1 użytkownik tᴏ napisał:
kogutek444 wrote:

> I w tym opowiadaniu jest cale chujozolstwo kierowców. Dlaczego pilnował

> 50+10 Bo za +10 nie ma żadnej kary. Czyli można.

> a nie 50-2.

A dlaczego nie 50-20?

-- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

To ze nie ma kary nie znaczy ze można. Bo jak by było można to za 65 na 50 nie było by tyle ile jest kary tylko mniej albo wcale. I tak do pierdyliona km/h by debile interpretowali.  Dlaczego uważasz że 50-20 to nie. jak najbardziej 50 - n20 jest legalne.

Data: 2013-11-07 13:37:32
Autor: tᴏ
kogutek444 wrote:

To ze nie ma kary nie znaczy ze można. Bo jak by było można to za 65 na
50 nie było by tyle ile jest kary tylko mniej albo wcale. I tak do
pierdyliona km/h by debile interpretowali.

ROTFL, ale debilna argumentacja. Prawda jest taka, że to cale +10 jest określone w przepisach po to, by kierowca nie musiał cały czas kontrolować czy czasem nie jedzie np. 52 albo 55 km/h bo lekko poruszył stopą. Wystarczy, że jedzie mniej więcej 50 km/h i mandatu nie zostanie. Po co takich zatrzymywać i zawracać im głowę? Policja już naprawdę nie ma co robić?

Dlaczego uważasz że 50-20 to
nie. jak najbardziej 50 - n20 jest legalne.

Ale dlaczego radzisz jechać 48, a nie np. 30 albo 20? Też będzie bezpieczniej.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-07 06:41:25
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 7 listopada 2013 14:37:32 UTC+1 użytkownik tᴏ napisał:
kogutek444 wrote:

> [...]

> pierdyliona km/h by debile interpretowali. ROTFL, ale debilna argumentacja. Prawda jest taka, że to cale +10 jest określone w przepisach po to, by kierowca nie musiał cały czas kontrolować czy czasem nie jedzie np. 52 albo 55 km/h bo lekko poruszył stopą. Wystarczy, że jedzie mniej więcej 50 km/h i mandatu nie zostanie. Po co takich zatrzymywać i zawracać im głowę? Policja już naprawdę nie ma co robić?

> Dlaczego uważasz że 50-20 to

> nie. jak najbardziej 50 - n20 jest legalne.

Ale dlaczego radzisz jechać 48, a nie np. 30 albo 20? Też będzie bezpieczniej.

debilna jest Twoja. Zrobili +10 ale jak złapią 65/50 to nie liczą jak od +2 a jak +15. Nie ma zakazu jeśli warunki pozwalają jechać 20 albo 30. To pozwalanie warunków to nie przeszkadzanie innym. Jadąc trochę poniżej 50 jak wolno 50 nie jest przeszkadzaniem nawet jak ci inni chcą jechać 60 bo sobie wykombinowali że pilnują 50+10. To 10jest po to żeby mogli legalnie wyprzedzić kogoś kto jedzie 35. Nie jest przeszkadzaniem jak ktoś jedzie 30 jeśli wolno 50 jak są warunki do wyprzedzania.

Data: 2013-11-07 17:39:18
Autor: tᴏ
kogutek444 wrote:

debilna jest Twoja. Zrobili +10 ale jak złapią 65/50 to nie liczą jak od
+2 a jak +15.

No i? Skoro ustawodawca karze dopiero od +10, to jego intencje są jasne dla każdego myślącego. Oczywiście, jeśli ktoś "trzyma +10" i mu nie wyjdzie, to już jego problem.

Nie ma zakazu jeśli warunki pozwalają jechać 20 albo 30.

Takie warunki zdarzają się raz na dekadę, chyba, że ktoś jeździ jakimś
trupem, ew. na letnich po śniegu lub jest ślepy.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-11-07 10:46:10
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 7 listopada 2013 18:39:18 UTC+1 użytkownik tᴏ napisał:
kogutek444 wrote:

> [...]

Takie warunki zdarzają się raz na dekadę, chyba, że ktoś jeździ jakimś

trupem, ew. na letnich po śniegu lub jest ślepy.

Ustawodawca to ludzki pan. Mógł zrobić że wszystko co ponad tolerancję miernika się liczy. Źle zrobił ze dal 10 górką. Powinna być tylko o błąd pomiaru.

Data: 2013-11-05 12:13:30
Autor: Andrzej Kubiak
Zaduszkowe zatrzymanie drogowe
Dnia 05 Nov 2013 10:24:29 GMT, tᴏ napisa(a):

Bo za +10 nie ma adnej kary. Czyli mona.

http://www.infor.pl/prawo/wykroczenia/wykroczenia-drogowe/313204,2,Aktualny-taryfikator-mandatow-2013.html

Data: 2013-11-04 12:50:16
Autor: J.F
Użytkownik "PlaMa"  napisał w wiadomości
[...]

No ale widzisz - licznik urzadzenie nieprecyzyjne, zazwyczaj zawyza, ale o tym moze byc przekonany ktos kto czesto weryfikuje, czy to z gps czy ze stoperem i slupkami,
kumpel sie staral jechac "do +10", radar pokazal +12 - mozna podejrzewac ze w miare prawidlowo.

[...]

Dotyczy fotoradarow, a nie policjantow z suszarka :-)

[...]

Pojedz z nim jutro - zobaczymy czy przynioslo skutek, czy lepiej byloby wreczyc 100zl mandatu :-)

Ale ... tu moze i 700m, a na innej drodze bywa 20 km.
A te 700m zapewne nie jest jedyne, tu parenascie sekund, tam parenascie sekund, i robia sie w dluzszej trasie godziny.
A potem kierowca zasypia za kierownica i mamy 4 trupy, albo tak sobie spokojnie jedzie, odprezony i nie reaguje na  pieszego co mu wchodzi pod kola.

J.

Data: 2013-11-04 13:12:04
Autor: PlaMa
W dniu 2013-11-04 12:50, J.F pisze:

Dotyczy fotoradarow, a nie policjantow z suszarka :-)

hmm... to czemu go puścił a nie upierał się przy mandacie?

Pojedz z nim jutro - zobaczymy czy przynioslo skutek, czy lepiej byloby
wreczyc 100zl mandatu :-)

cóż, na trasie podejrzewam, że dalej "rozsądnie przekracza" ale co do obszarów zabudowanych zdaje się dojrzał (chociaż muszę się go spytać jak w mieście będzie podróżował)

[...]

A tutaj pierdolish :D Jak zmęczony to niech odda kierownice żonę albo się zatrzyma i odpocznie 10 min.

Data: 2013-11-04 13:21:47
Autor: J.F
Użytkownik "PlaMa"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-11-04 12:50, J.F pisze:
Dotyczy fotoradarow, a nie policjantow z suszarka :-)
hmm... to czemu go puścił a nie upierał się przy mandacie?

Bo nie musial.
Moze ma dobre serce, moze sam uwaza ze 62 to wystarczajace przestrzeganie przepisow, moze norme mandatow juz wyrobil, a zatrzyman nie :-)

[...]

Slowa a czyny to dwie rozne rzeczy :-)

[...]

A to akurat moze byc znacznie wieksze zagrozenie niz te 62 :-)
Albo np zony nie ma w samochodzie.

albo się zatrzyma i odpocznie 10 min.
Raczej nie pomoze.

A wszystko dlatego ze niektorym sie nie chce obejrzec przy przechodzeniu przez jezdnie.

J.

Data: 2013-11-04 17:56:55
Autor: Cavallino

Użytkownik "PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52778f16$0$2276$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Raczej już "przejrzał" awansując do grupy zgniłków (czyt. kapelszuników).

Data: 2013-11-04 17:55:37
Autor: Cavallino
Zaduszkowe zatrzymanie drogowe

Użytkownik "PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
62kmph/50kmph,

czy te dodatkowe 10km/h, które "zaoszczędzi" przez te 700m obszaru zabudowanego warte jest ryzyka, że kogoś skrzywdzi lub zabije

A nocą już przestanie być z miejsca mordercą przy tej samej prędkości, czy też nocą obowiązują inne przepisy dotyczące przebywania pieszych na jezdni?

Data: 2013-11-04 22:36:33
Autor: Marek Dyjor
Cavallino wrote:
[...]

w nocy?

w nocy jest większa szansa że kogoś strzeli bo jest ciemno i g.. widać.

Data: 2013-11-04 22:54:57
Autor: J.F.
Zaduszkowe zatrzymanie drogowe
Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:36:33 +0100, Marek Dyjor napisa(a):
Cavallino wrote:
Uytkownik "PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> napisa w wiadomoci grup
62kmph/50kmph,
czy te dodatkowe 10km/h, ktre "zaoszczdzi" przez te 700m obszaru
zabudowanego warte jest ryzyka, e kogo skrzywdzi lub zabije

A noc ju przestanie by z miejsca morderc przy tej samej
prdkoci, czy te noc obowizuj inne przepisy dotyczce
przebywania pieszych na jezdni?

w nocy?
w nocy jest wiksza szansa e kogo strzeli bo jest ciemno i g.. wida.

A wolno 60 pojechac ...

No chyba ze kampania przemowi do ludzi, i wprowadza po zmroku 40, bo
to przeciez zycie ratuje :-P

J.

Data: 2013-11-05 07:35:46
Autor: Marek Dyjor
Cavallino wrote:
[...]

imho najlepiej jakby ludzie uywali mzgu czciej za kkiem.

Data: 2013-11-05 18:45:11
Autor: Cavallino
Zaduszkowe zatrzymanie drogowe

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:1r8p6gyfsivzj$.edazxp7u94qm.dlg@40tude.net...
Cavallino wrote:
[...]

Dokadnie o to chodzio.
Limit nie stanowi dokadnie ADNEJ wartoci.
Nie dajmy sobie robi wody z mzgu i przejmowa si ograniczeniami obliczonymi dla Kamaza z wglem zim na niegu.

Data: 2013-11-05 10:22:43
Autor: tᴏ
PlaMa wrote:

Kumpel mówi, że szczęka mu opadła, gdyż właściwie nie wiedział jak
kontrować taką logikę i trudno mu było nie przyznać racji. Resztę trasy
pokonał grzecznie się trzymając ograniczeń w obszarze zabudowanym.

Można kontrować bardzo łatwo -- skoro 50 zamiast 60, to dlaczego nie 40 zamiast 50 itd.?

[...]

Tyle, że nie wiadomo, jak zachowałby się policjant, gdyby nie usłyszał prawdziwych zarzutów dotyczących niewłaściwego użytkowania sprzętu pomiarowego. Jestem jakoś dziwne spokojny, że zapewne nieco inaczej.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Zaduszkowe zatrzymanie drogowe