Data: 2012-11-02 10:21:18 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Zębatki 428 vs 520 | |
Witam,
Muszę w XLR wymienić zestaw napedowy. Do tej pory myslałem że rozmiar 428 jest mniej trwały z powodu mniejszych rozmiarów zęba. Tymczasem wygląda na to że grubość zębatki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Można zatem wnioskować że rozmiar 520 jest mniej trwały - dobrze kombinuję? Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy do motocykla enduro. Najtańszy bezoringowy RK 428 H/134 kosztuje w Larssonie 70 zł Szerokość rolki 7,95 mm Najtańszy oringowy RK 428 SO/132 kosztuje 290 zł szerokość rolki 7,95 mm Najtańszy oringowy RK 520 SO/112 kosztuje 275 zł szerokość rolki 6,35 -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-11-02 11:04:58 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Zębatki 428 vs 520 | |
Piotr Rezmer pisze:
Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy Już znalazłem potencjalną różnicę: ponoć bezoringowy warto stosować tam gdzie liczy się każdy ułamek KM. Wytrzymałość łańcucha bezoringowego jest nikczemna, co zgodza się z moimi doświadczeniami. Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-11-02 10:30:13 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Zębatki 428 vs 520 | |
Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:04:58 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje: Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to 5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widz±c w jakich warunkach pracuje. Nie s±dzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-11-02 11:43:13 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Zębatki 428 vs 520 | |
Piotr Klimek pisze:
Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał U mnie jest teraz tak że je¶li przed jazd± ustawię łańcuch na prawidłowy luz, to po przejechaniu 100 km w ci±gu dnia wisi jak psu jaja :) Wygl±da to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedy¶ mi nie spadnie z zębatek i nie zablokuje tyłu. Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotno¶ci łańcuchów, ale wiadomo to marketing http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-11-02 10:55:22 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Zębatki 428 vs 520 | |
Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:43:13 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje: Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał Ja też do¶ć często muszę korygować naci±g. Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotno¶ci łańcuchów, ale wiadomo to marketing Kup oringowy i daj znać czy faktycznie różnica w cenie jest adekwatna do ceny. Jednak patrz±c na to co się dzieje z łańcuchem po tym jak się zakopiesz po osie to nie wróżę długiego czasu życia uszczelnieniom. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-11-02 12:21:12 | |
Autor: Kuczu | |
Zębatki 428 vs 520 | |
W dniu 2012-11-02 10:21, Piotr Rezmer pisze:
Witam, To sa inne lancuchy i juz. 428 jest szerszy ale za to ogniwo jest krotsze. Ma tez mniejsza srednice rolki. Wieksza srednica rolki to grubszy swozen a wiec wieksza wytrzymalosc. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |