Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   ZÄ™batki 428 vs 520

Zębatki 428 vs 520

Data: 2012-11-02 10:21:18
Autor: Piotr Rezmer
Zębatki 428 vs 520
Witam,

Muszę w XLR wymienić zestaw napedowy. Do tej pory myslałem że rozmiar 428 jest mniej trwały z powodu mniejszych rozmiarów zęba. Tymczasem wygląda na to że grubość zębatki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Można zatem wnioskować że rozmiar 520 jest mniej trwały - dobrze kombinuję?



Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy do motocykla enduro.

Najtańszy bezoringowy RK 428 H/134 kosztuje w Larssonie 70 zł Szerokość rolki 7,95 mm
NajtaĹ„szy oringowy  RK 428 SO/132 kosztuje 290 zĹ‚ szerokość rolki 7,95 mm

NajtaĹ„szy oringowy  RK 520 SO/112 kosztuje 275 zĹ‚ szerokość rolki 6,35

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-02 11:04:58
Autor: Piotr Rezmer
Zębatki 428 vs 520
Piotr Rezmer pisze:


Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
do motocykla enduro.

Już znalazłem potencjalną różnicę: ponoć bezoringowy warto stosować tam gdzie liczy się każdy ułamek KM. Wytrzymałość łańcucha bezoringowego jest nikczemna, co zgodza się z moimi doświadczeniami.

Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-02 10:30:13
Autor: Piotr Klimek
Zębatki 428 vs 520
Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:04:58 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:

Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
do motocykla enduro.

Już znalazłem potencjaln± różnicę: ponoć bezoringowy warto stosować tam gdzie liczy się każdy ułamek KM. Wytrzymało¶ć łańcucha bezoringowego jest nikczemna, co zgodza się z moimi do¶wiadczeniami.

Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko.

Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widz±c w jakich warunkach
pracuje. Nie s±dzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-11-02 11:43:13
Autor: Piotr Rezmer
Zębatki 428 vs 520
Piotr Klimek pisze:

Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widz±c w jakich warunkach
pracuje. Nie s±dzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.

U mnie jest teraz tak że je¶li przed jazd± ustawię łańcuch na prawidłowy luz, to po przejechaniu 100 km w ci±gu dnia wisi jak psu jaja :) Wygl±da to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedy¶ mi nie spadnie z zębatek i nie zablokuje tyłu.

Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotno¶ci łańcuchów, ale wiadomo to marketing

http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-02 10:55:22
Autor: Piotr Klimek
Zębatki 428 vs 520
Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:43:13 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widz±c w jakich warunkach
pracuje. Nie s±dzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.

U mnie jest teraz tak że je¶li przed jazd± ustawię łańcuch na prawidłowy luz, to po przejechaniu 100 km w ci±gu dnia wisi jak psu jaja :) Wygl±da to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedy¶ mi nie spadnie z zębatek i nie zablokuje tyłu.

Ja też do¶ć często muszę korygować naci±g.

Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotno¶ci łańcuchów, ale wiadomo to marketing

http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf

Kup oringowy i daj znać czy faktycznie różnica w cenie jest adekwatna do
ceny. Jednak patrz±c na to co się dzieje z łańcuchem po tym jak się
zakopiesz po osie to nie wróżę długiego czasu życia uszczelnieniom. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-11-02 12:21:12
Autor: Kuczu
Zębatki 428 vs 520
W dniu 2012-11-02 10:21, Piotr Rezmer pisze:
Witam,

Muszę w XLR wymienić zestaw napedowy. Do tej pory myslałem że rozmiar
428 jest mniej trwały z powodu mniejszych rozmiarów zęba. Tymczasem
wygląda na to że grubość zębatki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Można
zatem wnioskować że rozmiar 520 jest mniej trwały - dobrze kombinuję?

To sa inne lancuchy i juz. 428 jest szerszy ale za to ogniwo jest krotsze. Ma tez mniejsza srednice rolki. Wieksza srednica rolki to grubszy swozen  a wiec wieksza wytrzymalosc.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Zębatki 428 vs 520

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona