Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Zębatki 428 vs 520

Zębatki 428 vs 520

Data: 2012-11-02 11:04:58
Autor: Piotr Rezmer
Zębatki 428 vs 520
Piotr Rezmer pisze:


Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
do motocykla enduro.

Już znalazłem potencjalną różnicę: ponoć bezoringowy warto stosować tam gdzie liczy się każdy ułamek KM. Wytrzymałość łańcucha bezoringowego jest nikczemna, co zgodza się z moimi doświadczeniami.

Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-02 10:30:13
Autor: Piotr Klimek
Zębatki 428 vs 520
Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:04:58 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:

Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
do motocykla enduro.

Już znalazłem potencjalną różnicę: ponoć bezoringowy warto stosować tam gdzie liczy się każdy ułamek KM. Wytrzymałość łańcucha bezoringowego jest nikczemna, co zgodza się z moimi doświadczeniami.

Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko.

Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widząc w jakich warunkach
pracuje. Nie sądzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-11-02 11:43:13
Autor: Piotr Rezmer
Zębatki 428 vs 520
Piotr Klimek pisze:

Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widząc w jakich warunkach
pracuje. Nie sądzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.

U mnie jest teraz tak że jeśli przed jazdą ustawię łańcuch na prawidłowy luz, to po przejechaniu 100 km w ciągu dnia wisi jak psu jaja :) Wygląda to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedyś mi nie spadnie z zębatek i nie zablokuje tyłu.

Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotności łańcuchów, ale wiadomo to marketing

http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-02 10:55:22
Autor: Piotr Klimek
Zębatki 428 vs 520
Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:43:13 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widząc w jakich warunkach
pracuje. Nie sądzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.

U mnie jest teraz tak że jeśli przed jazdą ustawię łańcuch na prawidłowy luz, to po przejechaniu 100 km w ciągu dnia wisi jak psu jaja :) Wygląda to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedyś mi nie spadnie z zębatek i nie zablokuje tyłu.

Ja też dość często muszę korygować naciąg.

Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotności łańcuchów, ale wiadomo to marketing

http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf

Kup oringowy i daj znać czy faktycznie różnica w cenie jest adekwatna do
ceny. Jednak patrząc na to co się dzieje z łańcuchem po tym jak się
zakopiesz po osie to nie wróżę długiego czasu życia uszczelnieniom. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Zębatki 428 vs 520

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona