Data: 2010-04-27 10:46:26 | |
Autor: Frankie | |
Zębatki Rotor | |
Witam,
właśnie wczoraj założyłem komplet zębatek Rotora :-) http://picasaweb.google.com/lh/photo/WmaejHy3SgYJlFS0PWXjDw?feat=directlink Za wcześnie jeszcze, żeby napisać jaka jest różnica. Ale po majówce w Beskidach podzielę się swoimi uwagami. Największa ma "klasycznie" 44 zęby, ale już dwie mniejsze są nietypowe: 33 i 23. W każdym razie kolega powiedział mi, że po wymianie przestały go napierdzielać kolana przy jeździe na ciężkich przełożeniach. Zobaczy się :-) -- pzdr, frankie. www.frankie.waw.pl http://groups.google.com/group/browerzysci |
|
Data: 2010-04-28 09:56:19 | |
Autor: Desoft | |
Zębatki Rotor | |
właśnie wczoraj założyłem komplet zębatek Rotora :-) Jeżdżę na podobnych (biopace) od zarania dziejów. Zalety: lżej się kręci, zębatki są bardziej okrągłe. Napęd wydaje się bardziej elastyczny. Wady: Niska kadencja, u mnie 100 to szczyt możliwości. -- Desoft |
|
Data: 2010-04-28 11:11:00 | |
Autor: Wojek | |
Zębatki Rotor | |
Ja chyba nie kumam o co chodzi :).
Zwykły SLX ma 44/32/22 dlaczego więc 33/23 mają kręcić lżej? Co to znaczy że są bardziej okrągłe, macie na myśli jakieś mikroskopijne różnice na promieniu koronki? pozdrawiam w. |
|
Data: 2010-04-28 11:16:33 | |
Autor: MichałG | |
Zębatki Rotor | |
Wojek pisze:
Ja chyba nie kumam o co chodzi :). no lżej... o całe mniej-wiecej 3,1% (srednia) do 4,5% (mała) lżej. To bardziej do zaważenia niż np. 50g na masie korby... ;) ;) ;). Ale ta okragłosc brzmi tajemniczo..... -- Pozdrawiam michał |
|
Data: 2010-04-28 11:19:22 | |
Autor: MichałG | |
Zębatki Rotor | |
MichałG pisze:
Wojek pisze:owalna tarcza? Czy wyższe klasy tak maj± ? Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2010-04-28 11:23:32 | |
Autor: Frankie | |
Zębatki Rotor | |
W dniu 10-04-28 11:16, MichałG pisze:
Ale ta okragłosc brzmi tajemniczo..... No wła¶nie też nie wiem o co chodziło z t± "okr±gło¶ci±" :-) Co do rotorów zauważyłem, że w trakcie kręcenia korbami wózek przerzutki nie zmienia swojego położenia. Czyli wynika z tego, że długo¶ć łańcucha na zębatce jest cały czas identyczna, jak w klasycznej okr±głej :-) Jestem cienki z matmy ale pewnie można to jako¶ obliczyć ;-) -- pzdr, frankie. www.frankie.waw.pl http://groups.google.com/group/browerzysci |
|
Data: 2010-04-28 11:57:05 | |
Autor: Desoft | |
Zębatki Rotor | |
Co do rotorów zauważyłem, że w trakcie kręcenia korbami wózek przerzutki nie zmienia swojego położenia. Czyli wynika z tego, że długo¶ć łańcucha na zębatce jest cały czas identyczna, jak w klasycznej okr±głej :-) U mnie to widać, mam długi wózek i większ± "eliptyczno¶ć" wózek delikatnie chodzi przód-tył. -- Desoft |
|
Data: 2010-04-28 12:00:25 | |
Autor: Frankie | |
Zębatki Rotor | |
W dniu 10-04-28 11:57, Desoft pisze:
U mnie to widać, mam długi wózek i większ± "eliptyczno¶ć" wózek No wła¶nie to różni archaicznego biopace od rotora :-) -- pzdr, frankie. www.frankie.waw.pl http://groups.google.com/group/browerzysci |
|
Data: 2010-04-28 11:29:13 | |
Autor: Wojek | |
Zębatki Rotor | |
MichałG pisze:
Wojek pisze: To s± przednie zębatki, więc jak s± większe o jeden z±bek to kręci się ciężej a nie lżej :). Ale to i tak nieduże warto¶ci... pozdrawiam w. |
|
Data: 2010-04-28 11:58:26 | |
Autor: Desoft | |
Zębatki Rotor | |
To s± przednie zębatki, więc jak s± większe o jeden z±bek to kręci się ciężej a nie lżej :). Ale to i tak nieduże warto¶ci... A my¶lełem że w tej materi ważne jest przełożenie stosunek przedniej do tylnej a nie ilo¶ć zębów na przedniej :-) -- Desoft |
|
Data: 2010-04-28 12:06:21 | |
Autor: MichałG | |
Zębatki Rotor | |
Wojek pisze:
MichałG pisze: czas sie obudzić .. ;) (to było do mnie... ;) ) Miłego Michał |
|
Data: 2010-04-28 11:54:48 | |
Autor: Desoft | |
Zębatki Rotor | |
Ja chyba nie kumam o co chodzi :). Nie chodzi o ilość zębów. Tarcze są owalne. Te akurat mniej od bopace. System w sumie się nie przyjął, nie nadaje się do jazdy wyczynowej gdzie potrzebna jest wysoka kadencja. Z tą okrągłością to niestety tego nie da się zobaczyć bez spróbownia. Cały czas jeżdżę na biopace, czasami jak wsiądę na czyjś rower standardowy, to odnoszę wrażenie że zębatki nie są okrągłe i trzeba cisnąć z różną siłą w zależności od położenia pedałów. -- Desoft |
|
Data: 2010-04-28 12:10:39 | |
Autor: Frankie | |
Zębatki Rotor | |
W dniu 10-04-28 11:54, Desoft pisze:
Nie chodzi o ilość zębów. Sauser i caly team speca się zdecydowali na rotora: http://www.mtbnews.pl/content/view/1021/13/ -- pzdr, frankie. www.frankie.waw.pl http://groups.google.com/group/browerzysci |
|