Zębatki Rotor

Data: 2010-04-27 10:46:26
Autor: Frankie
Zębatki Rotor
Witam,

właśnie wczoraj założyłem komplet zębatek Rotora :-)

http://picasaweb.google.com/lh/photo/WmaejHy3SgYJlFS0PWXjDw?feat=directlink

Za wcześnie jeszcze, żeby napisać jaka jest różnica. Ale po majówce w Beskidach podzielę się swoimi uwagami.
Największa ma "klasycznie" 44 zęby, ale już dwie mniejsze są nietypowe: 33 i 23.

W każdym razie kolega powiedział mi, że po wymianie przestały go napierdzielać kolana przy jeździe na ciężkich przełożeniach. Zobaczy się :-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-04-28 09:56:19
Autor: Desoft
Zębatki Rotor
[...]

JeĹĽdĹĽÄ™ na podobnych (biopace) od zarania dziejĂłw.
Zalety: lżej się kręci, zębatki są bardziej okrągłe. Napęd wydaje się bardziej elastyczny.
Wady: Niska kadencja, u mnie 100 to szczyt możliwości.

--
Desoft

Data: 2010-04-28 11:11:00
Autor: Wojek
Zębatki Rotor
Ja chyba nie kumam o co chodzi :).

Zwykły SLX ma 44/32/22 dlaczego więc 33/23 mają kręcić lżej?
Co to znaczy że są bardziej okrągłe, macie na myśli jakieś mikroskopijne różnice na promieniu koronki?

pozdrawiam
w.

Data: 2010-04-28 11:16:33
Autor: MichałG
Zębatki Rotor
Wojek pisze:
Ja chyba nie kumam o co chodzi :).

Zwykły SLX ma 44/32/22 dlaczego więc 33/23 maj± kręcić lżej?
Co to znaczy że s± bardziej okr±głe, macie na my¶li jakie¶ mikroskopijne różnice na promieniu koronki?

no lżej... o całe mniej-wiecej 3,1% (srednia) do 4,5% (mała) lżej. To bardziej do zaważenia niż np. 50g na masie korby... ;) ;) ;).
Ale ta okragłosc brzmi tajemniczo.....

michał

Data: 2010-04-28 11:19:22
Autor: MichałG
Zębatki Rotor
MichałG pisze:
Wojek pisze:
[...]

owalna tarcza? Czy wyższe klasy tak maj± ?

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-04-28 11:23:32
Autor: Frankie
Zębatki Rotor
W dniu 10-04-28 11:16, MichałG pisze:

Ale ta okragłosc brzmi tajemniczo.....

No wła¶nie też nie wiem o co chodziło z t± "okr±gło¶ci±" :-)

Co do rotorów zauważyłem, że w trakcie kręcenia korbami wózek przerzutki nie zmienia swojego położenia. Czyli wynika z tego, że długo¶ć łańcucha na zębatce jest cały czas identyczna, jak w klasycznej okr±głej :-)
Jestem cienki z matmy ale pewnie można to jako¶ obliczyć ;-)

Data: 2010-04-28 11:57:05
Autor: Desoft
Zębatki Rotor
Co do rotorów zauważyłem, że w trakcie kręcenia korbami wózek przerzutki nie zmienia swojego położenia. Czyli wynika z tego, że długo¶ć łańcucha na zębatce jest cały czas identyczna, jak w klasycznej okr±głej :-)

U mnie to widać, mam długi wózek i większ± "eliptyczno¶ć" wózek delikatnie chodzi przód-tył.

--
Desoft

Data: 2010-04-28 12:00:25
Autor: Frankie
Zębatki Rotor
W dniu 10-04-28 11:57, Desoft pisze:

U mnie to widać, mam długi wózek i większ± "eliptyczno¶ć" wózek
delikatnie chodzi przód-tył.

No wła¶nie to różni archaicznego biopace od rotora :-)

Data: 2010-04-28 11:29:13
Autor: Wojek
Zębatki Rotor
MichałG pisze:
Wojek pisze:
[...]

To s± przednie zębatki, więc jak s± większe o jeden z±bek to kręci się ciężej a nie lżej :). Ale to i tak nieduże warto¶ci...

pozdrawiam
w.

Data: 2010-04-28 11:58:26
Autor: Desoft
Zębatki Rotor
To s± przednie zębatki, więc jak s± większe o jeden z±bek to kręci się ciężej a nie lżej :). Ale to i tak nieduże warto¶ci...

A my¶lełem że w tej materi ważne jest przełożenie stosunek przedniej do tylnej a nie ilo¶ć zębów na przedniej :-)

--
Desoft

Data: 2010-04-28 12:06:21
Autor: MichałG
Zębatki Rotor
Wojek pisze:
MichałG pisze:
Wojek pisze:
[...]

czas sie obudzić .. ;) (to było do mnie... ;)   )

Miłego
Michał

Data: 2010-04-28 11:54:48
Autor: Desoft
Zębatki Rotor
Ja chyba nie kumam o co chodzi :).

Zwykły SLX ma 44/32/22 dlaczego więc 33/23 mają kręcić lżej?
Co to znaczy że są bardziej okrągłe, macie na myśli jakieś mikroskopijne różnice na promieniu koronki?

Nie chodzi o ilość zębów.
Tarcze sÄ… owalne. Te akurat mniej od bopace.
System w sumie siÄ™ nie przyjÄ…Ĺ‚, nie nadaje siÄ™ do jazdy wyczynowej gdzie potrzebna jest wysoka kadencja.

Z tą okrągłością to niestety tego nie da się zobaczyć bez spróbownia.
Cały czas jeżdżę na biopace, czasami jak wsiądę na czyjś rower standardowy, to odnoszę wrażenie że zębatki nie są okrągłe i trzeba cisnąć z różną siłą w zależności od położenia pedałów.

--
Desoft

Data: 2010-04-28 12:10:39
Autor: Frankie
Zębatki Rotor
W dniu 10-04-28 11:54, Desoft pisze:

Nie chodzi o ilość zębów.
Tarcze sÄ… owalne. Te akurat mniej od bopace.
System w sumie siÄ™ nie przyjÄ…Ĺ‚, nie nadaje siÄ™ do jazdy wyczynowej gdzie
potrzebna jest wysoka kadencja.

Sauser i caly team speca siÄ™ zdecydowali na rotora:
http://www.mtbnews.pl/content/view/1021/13/