ZÄ…bkowanie?

Data: 2013-04-29 11:41:41
Autor: Cavallino
ZÄ…bkowanie?

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:klld46$f5a$1@speranza.aioe.org...
Zrobiłem przez weekend ponad 500km, na wymienionych niedawno oponach i słyszę lekkie buczenie. Dźwięk nie jest uciążliwy, raczej na zasadzie - coś się zaczyna dziać. Pod koniec zeszłego sezonu wydawało mi się, że coś słyszę ale olałem temat. Teraz jestem pewny - na zimówkach efektu brak, są głośne ale nie buczą więc łożyska odpadają, zostają opony ;-).
Raczej nic innego do głowy mi nie przychodzi jak początki ząbkowania na tyle (wielowahaczowy tył, w większości czasu jeżdżony przy ciśnieniu bliższym górnej granicy - zalecanej do max. obciążenia) Zawias oczywiście sprawny ;-).

Miałem tak samo w ceedzie.
Identyczne objawy.
I to już tak po 40-50 tys przebiegu, więc raczej będę omijał Micheliny od tej pory.

Podjadę do gumiarza, chcę jeszcze sprawdzić wyważenie kół, oczywiście temat buczenia się przewinie.

Źle wyważone nie buczą, tylko drgają.

I tutaj pytanie czy moje opony są jeszcze do odratowania jakąś metodą? Słyszałem, że niektórzy zamieniają tył z przodem i ścierają trochę gumy ostrzejszą jazdą. Faktycznie daje to dobre rezultaty?

Nie.

Uratował ktoś kiedyś opony w ten sposób? Bieżnika mam b.dużo na zabawy, opłaca się eksperymentować czy strata czasu? ;-)

Widziałem u gumiarza usługę która miała usunąć ten objaw, może poszukaj?
Moje się nie nadawały jak tą ofertę zauważyłem, za mało bieżnika było.

Data: 2013-04-29 02:47:12
Autor: Jimiasty
Z±bkowanie?
W dniu poniedzia³ek, 29 kwietnia 2013 11:41:41 UTC+2 u¿ytkownik Cavallino napisa³:

Mia³em tak samo w ceedzie.
Identyczne objawy. I to ju¿ tak po 40-50 tys przebiegu, wiêc raczej bêdê omija³ Micheliny od tej pory.

Nie sadze, zeby marka miala znaczenie. U mnie zabkowaly sie Goodyear Excellence, Pirelli P7 a teraz Turanzy er300 czyli letnie asymetryczne. Kierunkowe zimowki sie nie zabkowalaly.

Data: 2013-04-29 12:23:48
Autor: Maciek
ZÄ…bkowanie?
I to już tak po 40-50 tys przebiegu, więc raczej będę omijał Micheliny
od tej pory.

Przebieg podobny (bliżej 40tyś) . Z tym, że producent inny - Goodyear Efficientgrip.

Widziałem u gumiarza usługę która miała usunąć ten objaw, może poszukaj?
Moje się nie nadawały jak tą ofertę zauważyłem, za mało bieżnika było.

U mnie opony wyglądają b.dobrze, mało bieżnika z tyłu zeszło, guma nie sparciała, jednym słowem szkoda by było wyrzucać. Pamiętasz ile taka usługa kosztuje?

Data: 2013-04-29 14:20:58
Autor: Cavallino
ZÄ…bkowanie?

[...]

Niestety nie, nawet nie kojarzę czy doszło do podania ceny.

ZÄ…bkowanie?