Zafałszowane wyniki testów pentrive'ów w programie HDD Tune

Data: 2013-03-31 18:17:38
Autor: Marcin N
Zafałszowane wyniki testów pentrive'ów w programie HDD Tune
Z ciekawości porobiłem sobie testy kilku penów przy pomocy HDD Tune.

Generalnie wyszło tak, peny mają około 13-16 MB/s "burst", czas dostępu na poziomie 0.8 ms oraz jakieś ogólne prędkości odczytu 15-25 MB/s (na wykresie).

Te dane mają się jednak często nijak do osiągów rzeczywistych.

Najszybszy pen zapisuje mi duży plik 12 MB/s, najwolniejszy o połowę wolniej. Żaden nie zbliża się nawet do osiągów syntetycznych.

Czy to wada tego rodzaju testów, czy jakieś "marketingowe" właściwości penów?

--
MN

Data: 2013-03-31 18:48:16
Autor: mappl
[...]

Wada niedoczytania. Zapisuje Ci 12 MB/s a w HDTune testujesz szybkość *odczytu*

Data: 2013-04-01 00:25:27
Autor: maX

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:kj9niv$7mp$1news.task.gda.pl...
Z ciekawości porobiłem sobie testy kilku penów przy pomocy HDD Tune.

Generalnie wyszło tak, peny mają około 13-16 MB/s "burst"

"Burst" to maksymalny tranfer samego kontrolera, w praktyce nieosiÄ…galny.

Data: 2013-04-01 17:42:16
Autor: Marcin N
W dniu 2013-04-01 00:25, maX pisze:

[...]

Dlaczego nieosiągalny? Toż cały pen to jedna elektronika bez żadnych mechanicznych elementów. Co jest wąskim gardłem?

Skoro w teście syntetycznym osiąga 20 MB to i w praktycznym też powinien. Przynajmniej w optymalnej sytuacji, nie?

--
MN

Data: 2013-06-26 04:00:46
Autor: Filip454
Zafałszowane wyniki testów pentrive'ów w programie HDD Tune
Dnia Sun, 31 Mar 2013 18:17:38 +0200, Marcin N napisa³(a):

Z ciekawo¶ci porobi³em sobie testy kilku penów przy pomocy HDD Tune.

Generalnie wysz³o tak, peny maj± oko³o 13-16 MB/s "burst", czas dostêpu na poziomie 0.8 ms oraz jakie¶ ogólne prêdko¶ci odczytu 15-25 MB/s (na wykresie).

Te dane maj± siê jednak czêsto nijak do osi±gów rzeczywistych.

Najszybszy pen zapisuje mi du¿y plik 12 MB/s, najwolniejszy o po³owê wolniej. ¯aden nie zbli¿a siê nawet do osi±gów syntetycznych.

Czy to wada tego rodzaju testów, czy jakie¶ "marketingowe" w³a¶ciwo¶ci penów?

Wszystko zale¿y od wielko¶ci pakietu danych, który wysy³asz/odczytujesz.
--
Twoje ¼ród³o informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieu¶wiadomionych

Data: 2013-06-26 11:41:24
Autor: robot
Zafa³szowane wyniki testów pentrive'ów w programie HDD Tune
W dniu 2013-03-31 18:17, Marcin N pisze:
> [...]
> wolniej. ¯aden nie zbli¿a siê nawet do osi±gów syntetycznych.
>
> Czy to wada tego rodzaju testów, czy jakie¶ "marketingowe" w³a¶ciwo¶ci

Ja wiedzia³em o tym od dawna. Wed³ug mnie to jest nie tylko wada ale te¿
g³ówna cecha testów syntetycznych. Chcesz zmierzyæ prêdko¶æ no¶nika danych - to tylko ze stoperem.

Data: 2013-06-27 03:56:10
Autor: Filip454
Zafa³szowane wyniki testów pentrive'ów w programie HDD Tune
Dnia Wed, 26 Jun 2013 11:41:24 +0200, robot napisa³(a):

> [...]
g³ówna cecha testów syntetycznych. Chcesz zmierzyæ prêdko¶æ no¶nika danych - to tylko ze stoperem.

Tu nie chodzi o jakie¶ fa³sze, tu chodzi o wielko¶æ danych. Wiadomo, ¿e HD
Tune Ci nie przesy³a 1giga danych dajmy na to, tylko mniejsz± porcjê ni¿
wysy³a³ autor.

Data: 2013-06-27 08:34:42
Autor: robot
W dniu 2013-06-27 03:56, Filip454 pisze:

> Tu nie chodzi o jakie¶ fa³sze, tu chodzi o wielko¶æ danych. Wiadomo, ¿e HD
> Tune Ci nie przesy³a 1giga danych dajmy na to, tylko mniejsz± porcjê ni¿
> wysy³a³ autor.

Zgadza siê. Fa³sze to nieodpowiednie s³owo. Chodzi mi o to, ¿e wyniki testów syntetycznych
trudno powi±zaæ z praktycznym u¿ytkowaniem komputera.

--
pozdro

Zafałszowane wyniki testów pentrive'ów w programie HDD Tune