Data: 2010-01-20 09:51:26 | |
Autor: mz | |
Zafira 2002-2003 silnik diesla | |
Przygotuj sie na pompę paliwa. Poza tym silnik jest całkiem niezły wg mnie.
Mam Zafire z 2003 2,0l od czerwca 2009 r. i po wymianie pompy paliwa, a nie było to tanie, samochód sprawuje się całkiem dobrze. |
|
Data: 2010-01-20 15:15:54 | |
Autor: szymo | |
Zafira 2002-2003 silnik diesla | |
mz pisze:
Przygotuj sie na pompę paliwa. Poza tym silnik jest całkiem niezły wg mnie.Jeśli mam być szczery -z diesla w zafirze najlepiej sprawuje się i najtańszy w utrzymaniu a zarazem najmniej kłopotów sprawiający jest silnik 1.8 benzyna. Diesle są paskudne. Naprawdę. Ja kupilem 1.6 też nie był to najszczęśliwszy wybór zaś kolega i sąsiad mają 1.8 i chwalą. Dwóch innych ma 2.2 diesel (i tak najlepszy z tych diesli) i jak sami mówią już niedługo ich nie potrzymają. Pompa paliwa siada nader często. |
|
Data: 2010-01-20 17:04:32 | |
Autor: Przemek | |
Zafira 2002-2003 silnik diesla | |
szymo wrote:
mz pisze: No faktycznie co 180 000 to nader czesto... Zwazywszy ze oszczedza sie na wymianie rozrzadu (2 lancuchy naprawde bezawaryjne , nie slyszalem aby ktos to musial robic oczywiscie pomijajac przypadki typu mechanicy partacze nie dokrecajacy srob na kolach) mozna odlozyc kase na naprawe pompy (jakbys co 60 tys wymienial rozrzad za 700zl to wysloby akurat po 3 wymianach tyle ile kosztuje naprawa pompy) |
|
Data: 2010-01-20 21:33:15 | |
Autor: Bastion | |
Zafira 2002-2003 silnik diesla | |
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:hj736p$bcp$1news.man.bydgoszcz.pl... mz pisze: Panowie co wy sie tak uparliscie na ta pompe paliwa w silnikach DTI? W dieslach Zafiry NIE MA zadnej pompy paliwa jest natomiast pompa wtryskowa bosch VP 44 (jedno lub dwu wtykowa). Co do awaryjnosci moim zdaniem prawidlowo eksloatowana: - bez odpowietrzania silnika przez parominutowe krecenie rozrusznikiem. (pompa jest smarowana ropa i krecenie na sucho powoduje mechaniczne zatarcie lub termiczne uszkodzenie sterownika.) - bez odpalania na hol przy padnietym aku (przyczyny uszkodzenia jw) Niekatowana pompa moim zdaniem spokojnie wytrzyma 500 kkm jak nie wiecej. Inna sprawa, ze wiekszosc sprowadzonych do nas paroletnich Zafir DTL i DTI ma faktyczny przebieg w tej wlasnie okolicy 500 kkm Koszty naprawy? Tu jest roznie, spalona elektronike mozna naprawic za ok 500 zl. Uszkodzenia mechaniczne wymagajace regeneracji to ok 3000 zl Jezeli chodzi o roznice pomiedzy silnikami w roku 2002 i 2003 to zasadniczo byly to kolejno silniki - DTL bez intercoolera z pompa jednowtykowa - DTI z intecoolerem i pompa jednowtykowa montowana -- do maja 2003 w silnikach DTI 2.0, pozniej dwuwtykowa. -- od poczatku w silnikach DTI 2.2 dwuwtykowa Silnik DTI jest oczywiscie dynamiczniejszy i oszczedniejszy ale dwuwtykowa pompa vp44 jest zintegrowana ze sterownikiem i wrazliwa na termiczne uszkodzenie elektroniki. Moja opinia o DTI 2.0 z rocznika 2003, ekonomiczny i dynamiczny polecam szczegolnie w trase. (Zafira DTI 2.0 z rocznika 2003 zrobilem prawie 100 kkm). W silnikach DTI warto tez zwrocic uwage na roznice pomiedzy wersja 2.0 i 2.2 120 konny silnik 2.2 jest chwalony za dobre osiagi i male spalanie ale ma opinie nieco "przerasowanego" i przez to bardziej awarynego. Ogolnie polecem Zafire DTI z rocznika 2003. Wybor wersji 100, 120 KM pozostawiam Tobie. Przed zakupem sprawdzilbym cisnienie sprezania- zeby nie kupic jakiegos naprawde zajezdzonego szrota. |
|
Data: 2010-01-21 08:44:24 | |
Autor: szymo | |
Zafira 2002-2003 silnik diesla | |
Panowie co wy sie tak uparliscie na ta pompe paliwa w silnikach DTI? masz rację po prostu niechlujstwo jeęzykowe (chodziło mi właśnie wtryskową) Co do awaryjnosci moim zdaniem prawidlowoi tu zaczynają się problemy..... - bez odpowietrzania silnika przez parominutowe krecenie rozrusznikiem.a w większości gorącogłowy kierowca co musi zdążyć na 6:35 na zmianę świateł na to nie zwraca uwagi - bez odpalania na hol przy padnietym aku (przyczyny uszkodzenia jw) taaaaaa....... (mażenie ściętej głowy u niektórych osobników) Niekatowana pompa moim zdaniem spokojnie Nie wytrzyma tyle (ale to tylko moja subiektywna opinia poparta jedynie obserwacjami zakupów kientów) Inna sprawa, ze wiekszosc sprowadzonych do nas paroletnich otuf to. Koszty naprawy? Tu jest roznie, spalona elektronike mozna naprawic Cięzko dostać raczej bliżej 700zł Uszkodzenia mechaniczne wymagajace regeneracji to ok 3000 zl Oczywiście. Jeżeli mówimy tylko o uszkodzeniu pompy która zazwyczaj nie jest jedyną rzeczą do wymiany jak zaczniesz ruszać bebechy. Bo jak odkręcisz to dopiero się okazuje że to i tamto i jeszcze tamtotamto. |
|