Zafira LPG, gdzie zbiornik?

Data: 2009-03-26 16:50:21
Autor: GK
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Witam,
Gdzie w zagazowanych Oplach Zafira jest zbiornik i jaką ma pojemność?
Zafira dobrze się zagazowuje czy raczej kiepsko? Który silnik najlepszy do tego?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-03-26 19:15:33
Autor: Michal
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Gdzie w zagazowanych Oplach Zafira jest zbiornik i jaką ma pojemność?

albo w bagazniku troidalny albo w koło - innej opcji nie ma :-)

Data: 2009-03-26 19:21:53
Autor: Grejon
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Michal pisze:
Gdzie w zagazowanych Oplach Zafira jest zbiornik i jaką ma pojemność?

albo w bagazniku troidalny albo w koło - innej opcji nie ma :-)

No jest jeszcze opcja, że jest walcowy :-P

Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-03-26 19:27:14
Autor: bratPit
Zafira LPG, gdzie zbiornik?

albo w bagazniku troidalny albo w koło

tyle że tam koło zapasowe jest pod autem,
brat

Data: 2009-03-26 19:42:30
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
bratPit pisze:
albo w bagazniku troidalny albo w koło

tyle że tam koło zapasowe jest pod autem,

i?

Data: 2009-03-26 20:01:43
Autor: bratPit
Zafira LPG, gdzie zbiornik?

albo w bagazniku troidalny albo w koło

tyle że tam koło zapasowe jest pod autem,

i?

sądziłem że to nastręcza pewne problemy ze wzg. na konieczność jego umieszczeniem na zewnątrz auta,
brat

Data: 2009-03-26 20:18:47
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
bratPit pisze:
tyle że tam koło zapasowe jest pod autem,

i?

sądziłem że to nastręcza pewne problemy ze wzg. na konieczność jego umieszczeniem na zewnątrz auta,

Kenickie mial w 306 butle pod autem i problem nie bylo. Jedyne co, to butla nie moze byc najnizszym punktem auta.

Data: 2009-03-26 20:35:19
Autor: MadMan
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Dnia Thu, 26 Mar 2009 20:18:47 +0100, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):

Kenickie mial w 306 butle pod autem i problem nie bylo. Jedyne co, to butla nie moze byc najnizszym punktem auta.

Panda LPG ma cylindryczny zbiornik na gaz w miejscu koła zapasowego -
pod samochodem. Nie zwróciłem uwagi czy jest to później osłonięte, ale
zdaje się że nie (wczoraj zwiedziałem Fiata i widziałem poszczególne
etapy produkcji). --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-03-26 20:38:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Marcin J. Kowalczyk pisze:
bratPit pisze:
[...]

Ano nie było.

Jedyne co, to butla nie moze byc najnizszym punktem auta.

Tu raczej problemu nie ma. Butla u mnie była podczepiona do płaskiej podłogi bagażnika, która jest jednak sporo wyżej niż podłoga przedziału pasażerskiego. Podejrzewam, że tak będzie w każdym aucie, gdzie koło jest na zewnątrz, pod bagażnikiem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-03-26 20:50:52
Autor: bratPit
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Kenickie mial w 306 butle pod autem i problem nie bylo. Jedyne co, to butla nie moze byc najnizszym punktem auta.

bardzo być może w końcu dużo samochodów ma koło na zewnątrz, tyle że kiedyś słyszałem spiskową teorię że owa butla wówczas musi być osłonięta od uszkodzeń mechanicznych ale w takim razie to kolejna urban legend,
brat

Data: 2009-03-26 21:05:02
Autor: J.F.
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
On Thu, 26 Mar 2009 20:50:52 +0100,  bratPit wrote:
[...]

to nie legend, tylko rozporzadzenie ministra.

J.

Data: 2009-03-26 21:18:08
Autor: bratPit
Zafira LPG, gdzie zbiornik?

[...]

zatem przepisy sobie a życie życiem? heh
brat

Data: 2009-03-26 21:25:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
bratPit pisze:

[...]

Zakłady instalujące LPG na życzenie montują plastikowe osłony zbiornika. Ja takiej nie miałem. I dwa przeglądy zrobiłem i nikt się nigdy nie przyczepił do jej braku.

Data: 2009-03-28 21:49:02
Autor: Marcin Jan
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
bratPit pisze:

[...]

OIDP to u mnie został kosz po zapasie jako osłona. Było to w P405

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

Data: 2009-03-26 22:13:32
Autor: Grzegorz K.
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Michal pisze:
Gdzie w zagazowanych Oplach Zafira jest zbiornik i jaką ma pojemność?

albo w bagazniku troidalny albo w koło - innej opcji nie ma :-)

A pojemność zbiornika? Ktoś ma LPG w Zafirze lub wie?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-03-29 21:24:36
Autor: viktorius
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
Grzegorz K. pisze:
Gdzie w zagazowanych Oplach Zafira jest zbiornik i jaką ma pojemność?
A pojemność zbiornika? Ktoś ma LPG w Zafirze lub wie?

Butlę mam zamiast koła zapasowego, podwieszoną. Osłonięta jest seryjną osłoną koła zapasowego, osłona sporo ukrywa. Żeby kosz nie był za bardzo obciążony masą butli, dodatkowo mam centralną śrubę trzymającą butlę. Śruba wychodzi pomiędzy siedzeniami trzeciego rzędu, w rogu wnęki na nogi. W niczym nie przeszkadza, a człowiek spokojniejszy :)
Do butli wchodzi 36,5 - 37 litrów, nie pamiętam jaka jest nominalna pojemność butli. Gazownik 3 razy mierzył mi koło zapasowe, zanim zamówił odpowiedni zbiornik, żeby włożyć jak największy pasujący.

Silnik 1,6 pali 10,6 do 11,5(zimą) w mieście. Na trasie coś koło 8.
Czy to dużo, czy to mało, nieważne, ważne że tanio ;)

--
viktorius

Data: 2009-08-05 14:20:39
Autor: szymo
Zafira LPG, gdzie zbiornik?
viktorius pisze:
Grzegorz K. pisze:
[...]

Mój ma 36 litrów (80%) z osłoną w koszu pod autem.
Spalanie z klimą 12 bez klimy 10 po trasie 9 gazu
Trzeba uważać na moduł i świecie bo ma tendencję do strzelania jak się zapuści świecie (ja akurat nie mam sekwencji).
Ogólnie wrażenie jest raczej dobre ale naprawdę ślimak się robi z auta w momencie załączenia klimy (silnik 1.6 16V).

Zafira LPG, gdzie zbiornik?