Zagadka

Data: 2020-05-06 07:15:23
Autor: Dawid Rutkowski
Zagadka
Jak gdzieś jest *KO to zwykle jest to konto oszczędnościowe.
Co takiego szczególnego jest w tym, że niby jest "otwarte"?
Rachunek jest otwarty? No bo raczej nie zamknięty, skoro można uznać ;>

Regulaminy promocji to ogólnie ciekawa lektura.
Moja zagadka na dziś taka:
"Nagrody zostaną przyznane Uczestnikowi wyłącznie w przypadku, gdy w dniu ich przyznania nie nastąpiła całkowita spłata Pożyczki do Karty albo Pożyczki z Karty lub nie nastąpiła spłata całkowita jednej z Pożyczki z Karty lub Pożyczki do Karty opisanej w pkt 4 ppkt 2) lit. e."

Z grubsza chodzi o to, że żeby dostać voucher na 100zł to trzeba pożyczyć 10k (max. to 5 voucherów) - liczy się suma wypłaty i może być to suma z dwóch pożyczek (to jest ten "pkt 4 ppkt 2) lit. e") - przelewu z obecnego limitu jednej karty + przelewu z obecnego limitu drugiej karty (to są "pożyczki z karty") lob z obecnego limitu + dodatkowego, nieodnawialnego limitu (to jest "pożyczka do karty").

I teraz jak interpretować drugą część zdania - czy wolno spłacić jedną z pożyczek przed otrzymaniem nagrody czy też nie wolno spłacić ani jednaj?

Zdanie napisane jest niestety w stylu "autobus wyprzedził pociąg - kto jedzie pierwszy?"

Data: 2020-05-06 20:15:16
Autor: J.F.
Zagadka
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3acd6425-8fb4-4dfb-a1c5-d63aa1e286f9@googlegroups.com...
Jak gdzieś jest *KO to zwykle jest to konto oszczędnościowe.
Co takiego szczególnego jest w tym, że niby jest "otwarte"?

Tym niemniej zapis "nagrode wyplaci bank na oko" brzmi ciekawie :-

[...]

a to sie w ogole oplaca ? Tzn jak ktos kredytu nie potrzebuje, bo zakladam, ze koszty pozyczki przewyzsza te 100 zl :-)

[...]

nie wolno splacic ani jednej ... z opisanych z 4ppkt 2) lit e

no chyba, ze wszystkie pozyczki o ktorych mowa sa tam opisane, to nie wolno splacic ani jednej ... bez dopiskow.

J.

Data: 2020-05-08 04:08:06
Autor: Dawid Rutkowski
Zagadka
W dniu środa, 6 maja 2020 20:15:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

a to sie w ogole oplaca ? Tzn jak ktos kredytu nie potrzebuje, bo zakladam, ze koszty pozyczki przewyzsza te 100 zl :-)

To źle zakładasz, nie rozmawiasz z zetem, co to płaci za przelewy ;>

Jedyne koszty pożyczki to odsetki.
Prowizja 0 (a normalnie jest - uwaga - 20% - dwadzieścia!).
Opłata operacyjna 0 (a normalnie jest 20zł miesięcznie).
Bezpłatna wcześniejsza częściowa/całkowita spłata.

Czyli 30 kwietnia umowa, 30 kwietnia wypłacone, 30 kwietnia spłacone 95%, a 1 maja kolejne 4,5% (asekuracyjnie, bo nie wiedziałem, jak się bank zachowa z przeliczaniem rat).

Oczywiście nie każdy dostanie takie warunki - a już mało kto przy okazji wie, że jeszcze jest promocja.

> [...]

no chyba, ze wszystkie pozyczki o ktorych mowa sa tam opisane, to nie wolno splacic ani jednej ... bez dopiskow.

Bank też tak twierdzi, ale przeczytaj to zdanie raz jeszcze, szczególnie z uwzględnieniem pierwszej części.
I niby dlaczego, jak ktoś wziął jedną pożyczkę, to wystarczy, żeby została jedna - a jak ktoś wziął dwie, to musi mieć wciąż dwie, a nie jedną?

Tak czy siak "wiedziałem że tak będzie", bo oczywiście citek poksięgował spłaty z automatu, mimo wcześniejszej dyspozycji, i teraz to nieudolnie ręcznie odkręca. Jedna pożyczka się zamknęła, potem ją ponownie otworzyli - a ponieważ kasa z tego ponownego otwarcia spłaciła część drugiej pożyczki, to mi od tego ponownie odsetki naliczyli.

I zobaczymy na koniec maja, czy to ponowne otwarcie naprawdę było ponownym otwarciem (ciekawostka - zamknąć kredyt, a potem "ponownie otworzyć" korektą), czy też otwarciem innej pożyczki. Prawdopodobieństwo reklamacji oceniam na ponad 2/3. Ale cóż, nie pierwsza i nie ostatnia - i do tej pory zawsze kasę dostawałem ;P

Za ten bałagan przeszły mi wyrzuty sumienia, że ich na te 5 stów (bez 2 złotych, bo pewnie tyle będzie odsetek za ten miesiąc) naciągnąłem + jeszcze prowizję dla agenta.

Zagadka