Zagadka. Z Pilska.

Data: 2009-03-15 13:58:40
Autor: Zbynek Ltd.
Zagadka. Z Pilska.
Witam

Dla ułatwienia dodam, że nie znam rozwiązania :-)
Co to tak truje, aż do stratosfery na zdjęciach:
http://my.opera.com/sp2scf/albums/show.dml?id=716391
Jakiś pióropusz dymu czy pary i dymu. Widoczny z dużej odległości z Pilska. Azymut dokładnie 350^(o). Wychodzi z mapy, że to może Mysłowice, Jaworzno? W każdym razie coś co ma olbrzymi komin, żeby tak to wypchnąć w górę.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-03-15 13:47:09
Autor: Michał Wasiak
Zagadka. Z Pilska.
On Sun, 15 Mar 2009 13:58:40 +0100, Zbynek Ltd. wrote:
[...]

Jesteś pewny azymutu?

--
Michał Wasiak

Data: 2009-03-15 15:47:10
Autor: Zbynek Ltd.
Zagadka. Z Pilska.
Witam

Michał Wasiak napisał(a) :
z Pilska. Azymut dokładnie 350^(o). Wychodzi z mapy, że to może

Jesteś pewny azymutu?

Tak. Te +-1 na pomyłkę najwyżej.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-03-15 15:07:39
Autor: Michał Wasiak
Zagadka. Z Pilska.
On Sun, 15 Mar 2009 15:47:10 +0100, Zbynek Ltd. wrote:
Witam

Michał Wasiak napisał(a) :
z Pilska. Azymut dokładnie 350^(o). Wychodzi z mapy, że to może

Jesteś pewny azymutu?

Tak. Te +-1 na pomyłkę najwyżej.

A w Żywcu nie ma jakiegoś komina?

--
Michał Wasiak

Data: 2009-03-16 07:31:49
Autor: Basia Z.
Zagadka. Z Pilska.

Użytkownik "Michał Wasiak" :

A w Żywcu nie ma jakiegoś komina?

W Żywcu jest tylko niski komin browaru.
Ale zupełnie nie ten kierunek.
Jak dobrze widzę ze zdjęcia to tamten komin jest mniej więcej nad Jałowcem.

B.

Data: 2009-03-15 18:26:04
Autor: any
Zagadka. Z Pilska.
Zbynek Ltd. pisze:

Jakiś pióropusz dymu czy pary i dymu.

Zakłady chemiczne w Oświęcimiu, kilka razy obserwowałem z bliska takie kłęby pary jadąc od strony Wadowic.
Lub ciepłownia w Jaworznie.

any

Data: 2009-03-15 19:08:27
Autor: Paweł Dudzik
Zagadka. Z Pilska.
any pisze:
Zbynek Ltd. pisze:

Jakiś pióropusz dymu czy pary i dymu.

Zakłady chemiczne w Oświęcimiu, kilka razy obserwowałem z bliska takie kłęby pary jadąc od strony Wadowic.
Lub ciepłownia w Jaworznie.

wygląda na efekt z chłodni kominowych np. z Jaworzna III
http://energetyka.wnp.pl/elektrownie/pke-sa-elektrownia-jaworzno-iii,4292_2_0_1.html

co do trucia to można o tym poczytać pod
http://www.wnp.pl/wiadomosci/elektrownia-jaworzno-iii-w-pelni-odsiarczona,55331_1_0_0_0.html

pzdr

Dudi

Data: 2009-03-16 10:47:29
Autor: Zbynek Ltd.
Zagadka. Z Pilska.
Witam

Paweł Dudzik napisał(a) :

wygląda na efekt z chłodni kominowych np. z Jaworzna III
http://energetyka.wnp.pl/elektrownie/pke-sa-elektrownia-jaworzno-iii,4292_2_0_1.html

Taki mały komin i taki wysoki pióropusz? Myślałem, że to coś z komina jak ten wyższy. Sądząc po kształcie, to nie było tam wiatru, więc rzeczywiście para (?) mogła wznieść się aż tak wysoko z tych chłodni kominowych.

Dzięki wszystkim za pomoc.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-03-16 11:01:39
Autor: JKK
Zagadka. Z Pilska.

Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpl77a$5q6$1inews.gazeta.pl...
Taki mały komin i taki wysoki pióropusz? Myślałem, że to coś z
komina jak ten wyższy. Sądząc po kształcie, to nie było tam wiatru, więc rzeczywiście para (?) mogła wznieść się aż tak wysoko z tych chłodni kominowych.

Jak jedziemy S1 lub A4, to dzieci na to mówią "fabryka chmur" :-)
Efekt na zdjęciu jest dosyć mały - czasem widać jak rzeczywiście
przechodzi w chmury na stosownej wysokości.

Pzdr

JKK

Data: 2009-03-16 11:18:17
Autor: Basia Z.
Zagadka. Z Pilska.

Użytkownik "JKK" :

Jak jedziemy S1 lub A4, to dzieci na to mówią "fabryka chmur" :-)
Efekt na zdjęciu jest dosyć mały - czasem widać jak rzeczywiście
przechodzi w chmury na stosownej wysokości.

Też mi mąż opowiadał ze w czasie pracy na tych chłodniach praktycznie cały czas obserwowali Widmo Brokenu.

B.

Data: 2009-03-16 11:25:55
Autor: Wojciech Wierba
Zagadka. Z Pilska.
Basia Z. pisze:
Użytkownik "JKK" :

[...]

Gwoli poprawności (i czepialstwa) to IMVHO Widmo z Brocken, ale... :-)

Przy okazji, w mroźny (przymrozek) jesienny dzień będąc na koronie
działającej chłodni kominowej (inspekcja robót wysokościowych) obserwowaliśmy
tak niesamowity (nie miałem anemometru niestety) 'cug' kominowy, że wydawało sie,
że można by się położyc wewnątrz chłodni na poduszce powietrznej (pewnie nie, bo do tego
potrzeba jakieś ~200 km/h).
Nie dziwi mnie, że przy sprzyjających warunkach para wodna może osiągnąć wydokość
~10 km.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-03-16 20:38:14
Autor: Stefan
Zagadka. Z Pilska.

Użytkownik "Wojciech Wierba" <wierba@mail.desy.de> napisał w wiadomości news:gpl9fr$e6c$1it-news01.desy.de...
[...]
Codziennie, od przeszło 25 lat widzę chłodnie kominowe i kominy w Łęgu (pracuję w EC Kraków), bardzo często je fotografuję i filmuję, oceniam że para z chłodni rzadko przekracza 1000m, jest porównanie gdyż po pierwsze: jest korytarz dla samolotów lądujących na Balicach - wysokość lotu nie mniej niż 450 m, po drugie: jest korytarz powietrzny samoloty lecą na wys ok 9000 m.
Co do ciągu vel cugu - podobno wystarczy takie specjalne ubranko i można się położyć, prędkość jest wystarczająca, chociaż grubo niższa niż 200 km/h. Juto spytam się kolegów...
pozdr
Stefan

Data: 2009-03-16 23:49:24
Autor: Zbynek Ltd.
Zagadka. Z Pilska.
Witam

Stefan napisał(a) :
[...]

Rozumiem, że jesteśmy już zaproszeni? ;-)
Wejście za okazaniem wydruku Twojego maila?

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-03-17 18:23:18
Autor: Stefan
Zagadka. Z Pilska.

Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpml1b$d0v$1inews.gazeta.pl...
Witam

Stefan napisał(a) :
[...]

Naturalnie, najbliższy termin to druga sobota września, wtedy są Dni Otwarte, przedostatnio można było wejść do środka chłodni (pracującej!!!)
Zapraszam
pozdrawiam
Stefan
PS.Pokazała się inicjatywa, aby po spełnieniu odpowiednich warunków można było wchodzić na komin lub chłodnię. Jest trochę problemów, ale gdyby się udało je przezwyciężyć, to byłoby super.

Data: 2009-03-18 06:36:21
Autor: Wojciech Wierba
Zagadka. Z Pilska.
Stefan pisze:

PS.Pokazała się inicjatywa, aby po spełnieniu odpowiednich warunków można było wchodzić na komin lub chłodnię. Jest trochę problemów, ale gdyby się udało je przezwyciężyć, to byłoby super.

Ale tylko na ten niższy (bez 'uśmieszku', bo to wcale nie jest śmieszne).
Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-03-18 09:24:27
Autor: Zbynek Ltd.
Zagadka. Z Pilska.
Witam

Stefan napisał(a) :
[...]

To chyba uszy tam urywa :-)

[...]

A ja sobie myślałem, że tylko zażartuję :-)
Szkoda, że to jest na drugim końcu Polski.
Niemniej dzięki za zaproszenie.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-03-16 07:30:04
Autor: Basia Z.
Zagadka. Z Pilska.

Użytkownik "Zbynek Ltd." :

Wychodzi z mapy, że to może Mysłowice, Jaworzno? W każdym razie coś co ma olbrzymi komin, żeby tak to wypchnąć w górę.

Też stawiam na to że to Jaworzno III.
Ten komin mój mąż kiedyś malował, podobno z jego szczytu widać Tatry.

B.

Data: 2009-03-16 08:04:06
Autor: bans
Zagadka. Z Pilska.
Basia Z. pisze:

Też stawiam na to że to Jaworzno III.

Takoż i ja obstawiam. A co do trucia - bez obaw. Nie trzęśmy nogami przed każdym kominem...

--
bans

Data: 2009-03-16 08:16:40
Autor: Wojciech Wierba
Zagadka. Z Pilska.
bans pisze:

Nie trzęśmy nogami przed każdym kominem...

Zwłaszcza, jeśli jest to, dotyczący nas, komin płacowy :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-03-18 06:49:09
Autor: merti
Zagadka. Z Pilska.
Basia Z. <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> napisał(a):

Też stawiam na to że to Jaworzno III.
Ten komin mój mąż kiedyś malował, podobno z jego szczytu widać Tatry.

Nie ma co obstawiać, :) To na bank są chłodnie EL3 Jaworzno. Tą parę widać z
większości górek Beskidu. Co do Tatr to - kiedy są te dni otwarte ?? Można by
się wspiąć na chłodnie, a 120m wysokości na pewno pozwoli dostrzec także
oprócz wierchów, Turbacza i Mogielicę, nie wspominając o całym paśmie Beskidu
Makowskiego i Sadeckiego. :)

--

Zagadka. Z Pilska.