Zagadka - jakie urządzenie i jaka firma

Data: 2011-03-12 22:19:27
Autor: Waldek Godel
Zagadka - jakie urządzenie i jaka firma

Mam takie pytanie - jakiego wykonania obudowy spodziewalibyście się po
firmie robiącej zaawansowaną elektronikę?
Czy zamknięcie obudowy z użyciem kleju na gorąco jest takim rozwiązaniem?
Czy raczej przystoją zabawce za 3 złote na odpuście?

Tak, pytania są retoryczne, ja znam odpowiedź. Będzie dalej w tym wątku,
zakładam, że jakiś nastąpi.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

Data: 2011-03-12 23:37:10
Autor: Piotr M
Dnia 12-03-2011 o 23:19:27 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

Czy zamknięcie obudowy z użyciem kleju na gorąco jest takim rozwiązaniem?
Czy raczej przystoją zabawce za 3 złote na odpuście?

Hy?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2011-03-12 23:38:36
Autor: Ryszard C

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:q51jy0cuvhy6.dlglepper.institute.com...

[...]

Jeśli ta elektronika ma być nienaprawialna ze względów np. ekonomicznych, to może być w zaklejonej, czy zgrzanej obudowie. W sytuacji gdy byłaby możliwość naprawiać, ewentualnie rozbudować, czy unowocześnić, to naturanym jest, że obudowa powinna mieć mozliwość łatwego demontażu.

Pozdrawiam Rycho

Data: 2011-03-12 22:49:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 12 Mar 2011 23:38:36 +0100, Ryszard C napisał(a):

[...]

"good point" jak mawiają rosjanie, więc uściślenie:
w środku jest akumulator zasilający urządzenie, jest też złącze systemowe
(do kabla przy pomocy którego urządzenie komunikuje się z innymi) któremu w
jakiejś części urzadzeń zdarza się wyłamać. Części są dostępne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-03-13 02:04:58
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:8s48twvdzchb$.dlglepper.institute.com...

[...]

A tam, zaraz coś jest nierozbieralne. Polak potrafi! Baterie laptopów/notebooków/netbooków też niby są nierozbieralne a elektronika nieprogramowalna. Tymczasem firma szwagra ma się świetnie a regenerowane baterie są lepsze niż oryginały (nie mówiąc o zamiennikach). Tak więc na i-wynalazki też znajdzie się sposób:-)

Data: 2011-03-16 14:19:18
Autor: NieLubieSpamu
> [...]

możliwość naprawiać, ewentualnie rozbudować, czy unowocześnić, to naturanym

jest, że obudowa powinna mieć mozliwość łatwego demontażu.

Szkoda że producenci tak nie robią. HP w zasilaczach do drukarek zamontował
zabezpieczenie (bezpiecznik ?) wyglądające jak mały rezystor. Po przepięciu w
sieci "spaliły" się zasilacze a obudowy szczelnie zaklejone (nawet szpary nie
ma) żeby przypadkiem nie otworzyć i są niby nie naprawialne, trzeba kupić nowe
za kupę kasy w serwisie HP. Po rozcięciu obudowy pił&#312;ą do metalu okazło się że
spaliło się tylko to zabezpieczenie, zalutowałem nowe bezpieczniki, obudowy
zakleiłem taśmą i działa. Ale wiadomo HP woli żeby zasilacz razem z drukarką
wywalić na śmieci, bo koszt zasilacza tak duży że lepiej kupić nową drukarkę.
Taka sama sytuacja: opalarka. Zepsuła się a obudowy nie da się rozkręcić bo są
nietypowe śruby. Kupiłem specjalny śrubokręt i w środku był zepsuty jakiś
bezpiecznik termiczny. Wymieniłem na nowy i działa.
Kolejny przykład: ładowarka do telefonów Nokia. Skręcona na śruby które da się
tylko wkręcić a wykręcić już nie bo główka śruby spiłowana. Oczywiście najlepiej
do śmieci i do sklepu po nową ładowarkę. Nawala najczęściej kabel zaraz przy
obudowie, ale jak go naprawić skoro nie można rozkręcić obudowy ? Znów trzeba
użyć piłki do metalu.
W powyższych przypadkach zrobiono wszystko żeby się urządzenia nie dało naprawić
w prosty sposób, mimo że naprawa byłą łatwa i tania.

Data: 2011-03-16 14:42:09
Autor: Tomek

Użytkownik "NieLubieSpamu" <spamboxWYTNIJTO@onet.eu> napisał:

[...]

Najbardziej chyba popularne ładowarki do nokii AC-6E i AC-3E mają śruby, które można odkręcić. Bez problemu. Jeśli natomiast ktoś nie umie się posługiwać ładowarką i urywa systematycznie kabel to ma problem. Sam posiadam kilka telefonów odkąd pojawiła się telefonia GSM i nigdy nie urwał mi się kabel, czy też uszkodziła ładowarka w inny sposób. A nawet jeśli tak by się już stało, są one tak tanie, że dłubanie w niej pozostaje daleko odległym zamysłem.

Data: 2011-03-16 16:49:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 16 Mar 2011 14:42:09 +0100, Tomek napisał(a):

[...]

Oprócz tego trochę dziwne jest porównywanie ładowarki za 10 zł z iTamponem
za złotych 2500

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-03-12 23:38:41
Autor: frank drebin
Waldek Godel wrote:
[...]

zdążyliśmy już poznać twoje skrzywienie więc to musi być coś od apple'a

Data: 2011-03-13 10:46:29
Autor: J.F.
Zagadka - jakie urzšdzenie i jaka firma
On Sat, 12 Mar 2011 22:19:27 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Eee tam. A co za urzadzenie ? Klejone obudowy sie stosuje, a wybor kleju nalezy do producenta.

Widzialem juz klejone tasma klejaca .. ale tasma byla doooobra.

J.

Data: 2011-03-13 12:00:15
Autor: jalboss
W dniu 2011-03-12 23:19, Waldek Godel pisze:

[...]

czyżbyś mówił o nokii N8?

Data: 2011-03-13 11:04:57
Autor: Waldek Godel
Zagadka - jakie urządzenie i jaka firma
Dnia Sun, 13 Mar 2011 12:00:15 +0100, jalboss napisał(a):

czyżbyś mówił o nokii N8?

Pudło, N8 się ślicznie otwiera po odkręceniu 4 torxów.
Powiedziałbym nawet, że N8 jest zrobiona wręcz wzorcowo jeżeli chodzi o
serwisowalność, znacznie lepiej niż poprzednie modele Nokii.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Paweł

Data: 2011-03-13 20:21:06
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 13 Mar 2011 21:04:21 +0100, Krzysiek napisał(a):

[...]

Brawo ten pan. Świat już nie będzie taki sam. Znowu.
http://www.ifixit.com/Teardown/iPad-2-Wi-Fi-Teardown/5071/1
na razie gościom z ifixit - o których trudno powiedzieć, że są paprokami -
nie udało się otworzyć iTamponu2 bez pęknięcia digitizera. A to znaczy, że
to jest tandetna JEDNORAZOWA chińska zabawka. W momencie upływu gwarancji,
trzeba się liczyć z daniem na tacę w kościele świętego golfa, czyli z
zakupem nowego urządzenia. Genialnie precycyzjny biznesplan, mucha nie
siada, czapki z głów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

Data: 2011-03-13 21:32:28
Autor: atm
[...]

Dokladnie tak ma byc. Gwarancja pewnie tylko na rok, zeby czasem urzadzenie nie zestarzalo sie technologicznie zanim gwarancja uplynie.
Niestety teraz wszystko staje sie niedopracowane, jednorazowe i nastawione na zysk :|

Data: 2011-03-14 00:41:17
Autor: J.F.
On Sun, 13 Mar 2011 20:21:06 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

A co dzis nie jest taka zabawka ? Takie czasy - uslyszysz ze trzeba wymienic cala plyte glowna, ktora
kosztuje tyle co cale urzadzenie, albo ze nie ma czesci, albo ze
naprawa nieoplacalna ..

J.

Data: 2011-03-14 15:15:54
Autor: TGor
On 2011-03-13 21:21, Waldek Godel wrote:

Brawo ten pan. Świat już nie będzie taki sam. Znowu.
http://www.ifixit.com/Teardown/iPad-2-Wi-Fi-Teardown/5071/1

Ja nie rozbierałem, ale kolega tak i upiera się, że E51 (no, było-nie było "zaawansowana elektronika") ma przód mocowany na klej. Nie wiem, czy na gorąco, ale ... co za różnica? Skoro to nie zatrzaski (odpustowy namber łan jak pamiętam) i nie śrubki...

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-03-14 14:25:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Mar 2011 15:15:54 +0100, TGor napisał(a):

[...]

Być może ma, ale na pewno nie po wyjsciu z fabryki.
http://www.formymobile.co.uk/e51disassembly.php

N97 ma przyklejoną metalową ramkę do digitizera, całość można zdjąć bez
rozklejania

Oprócz tego obydwie pozwalają wymienić baterię bez żadnego voodoo, a mała
powierzchnia osłony ekranu powoduje, że pęknięcie jest bardzo rzadkie.
Pęknięty ekran wymienia się w kilka minut.

Data: 2011-03-14 16:32:11
Autor: TGor
On 2011-03-14 15:25, Waldek Godel wrote:

Być może ma, ale na pewno nie po wyjsciu z fabryki.
http://www.formymobile.co.uk/e51disassembly.php

Masz, opowiadał mi podczas długiej podróży samochodem: ot, tak dla zabicia czasu. Niemniej wspomnę...

Data: 2011-03-14 15:38:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Mar 2011 16:32:11 +0100, TGor napisał(a):

Masz, opowiadał mi podczas długiej podróży samochodem: ot, tak dla zabicia czasu. Niemniej wspomnę...

ja już chyba wiem co on miał na myśli - w E71 szybka osłaniająca LCD jest
przyklejona taśmą dwustronnie klejącą. Pewnie tak samo jest w E51.
Tyle, że do robienia czegoś w środku ściąga się cały panel bez konieczności
odklejania szybki. A szybka odkleja się bez konieczności ogrzewania, jak
wszystko na tasmie dwustronnie klejącej. Zresztą digitizer w iPoo 3G i 3GS również wymaga odklejenia taśmy
dwustronnie klejącej przy wymianie. Ale - jak wspomniałem - to nie jest
duży problem, bo to się ładnie odkleja bez uszkadzania elementów
(oczywiście jak wiesz jak z tym postępować). iPoo 3G/3GS przy iPoo 4 czy iTamponie 2 to wzór serwisowalności..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2011-03-15 10:19:14
Autor: TGor
On 2011-03-14 16:38, Waldek Godel wrote:

ja już chyba wiem co on miał na myśli - w E71 szybka osłaniająca LCD jest
przyklejona taśmą dwustronnie klejącą. Pewnie tak samo jest w E51.

Dokładnie o to chodzi. Co do śrubek - podejrzewam, że trafił mu się rozkręcany już egzemplarz...

Data: 2011-03-15 16:02:43
Autor: Marek Dyjor
Waldek Godel wrote:
[...]

znaczy jak sobie tego ipada zostawie w futerale na słonecznku to mi sie może rozleźć :)

dooooobre

Data: 2011-03-13 21:11:05
Autor: atm
Zagadka - jakie urządzenie i jaka firma