Zagadka serwisowa

Data: 2009-09-02 17:49:17
Autor: Jacek Maciejewski
Zagadka serwisowa
Zabieram znajomy komp (Ath.1800+ na KT3V) do naprawy. Objawy - system nie
startuje. W domu diagnostyka partycji i dysku. Partycje zawirusowane,
system posiekany. Format, reinstalka windy XP, sterowniki, kilkana¶cie
typowych programów, załadowanie z backupa zawarto¶ci katalogów osobistych
itd. Komp cały czas chodzi bez zaj±knięcia, w sumie kilkana¶cie godzin.
Zawożę na miejsce i kicha. Komp startuje, winda startuje lecz komp chodzi
2-3sek i 15sek mrozu i tak w kółko. Podmieniłem mysz, klawiaturę i Monitor
:), sprawdziłem gniazdko, założyłem brakuj±ce zerowanie, dalej to samo.
Przywożę komp do domu, u mnie biega bez problemów. Waln±łem w skrzynię
kilka razy, sprawdziłęm na różnych myszach i klawiaturach, dalej chodzi.
Zawożę na miejsce, to samo. 2-3sek pracuje, kilkana¶cie sek stoi. Brak w
tym czasie reakcji na mysz, na klawiaturę a aplet Wydajno¶ć Managera
procesów stoi. Potem drgnięcie, 2-3 sek działa wszystko i kolejne zacięcie.
Znów do domu, w domu chodzi. Napięcie sieci identyczne tu i tam. No,
panowie, co za cholerne krasnoludki mi szczaj± w skrzynkę? :)
--
Jacek

Data: 2009-09-02 18:04:34
Autor: Grzegorz Prędki
Zagadka serwisowa
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

A kabel zasilajacy zmieniles? :)
Mialem kiedys podobny przypadek, chyba styki cos nie kontaktowaly. Komputer potrafil chodzic kilka h a za chwile freez. Czasem nawet bios nie starowal. Po wymianie kabla wszytsko ok.

Data: 2009-09-02 17:19:01
Autor: Jacek Kalinski
Zagadka serwisowa
W artykule <h7m56v$8ef$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Grzegorz Prędki napisał(a):

[...]

Zadaj sobie pytanie jakie kabelki masz podł±czone u siebie, a jakie
u klienta.
Monitor całkiem wykluczam, bo on takich jazd by nie robił.
Klawiatura i mysz - może, bo może mieć inne sterowniki czy inne aplikacje,
aktywuj±ce się dopiero po podł±czeniu konkretnego urz±dzenia.
Drukarka USB? Skaner? Je¶li podł±czasz, to nie rób tego.

Ale to wszystko jest jeszcze mało prawdopodobne.
Obstawiałbym, że u siebie podł±czasz komputer do netu i jaka¶ aplikacja
działa poprawnie. U klienta nie podł±czasz netu (lub na odwrót)
i st±d te problemy.
I tak± sytuację już kiedy¶ miałem. Równie dobrze może być konflikt adresów
IP, je¶li ustawiłe¶ na sztywno. Więcej możesz znaleĽć w dzienniku zdarzeń.

A kabel zasilajacy zmieniles? :)

Dobry żart :D
Gdyby kabel zasilaj±cy nie kontaktował, to komputer restartowałby się,
a nie objawiałoby się przywieszeniami systemu operacyjnego.

Jacek

Data: 2009-09-03 08:43:24
Autor: Robson
Zagadka serwisowa
Malo widziales.

potwierdzam, malo widzial.
Ja natomiast miaslem taki przypadek: poczatek podobny, u mnie komp dziala wysmienicie, u znajomego sie wiesza (domek na wsi). W koncu nie wiedzialem co robic, zmierzylem napiecie w gniazdku, bylo jakies 170V. Telefon do zakladu energetycznego, cos majstrowali przy transformatorze na slupie (chuba go wymienili) i komp zaczal dzialac normalnie.

Data: 2009-09-03 09:10:36
Autor: qwerty
Zagadka serwisowa
Użytkownik "Robson" <albercik@z.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h7noic$js0$1@news.onet.pl...
[...]

Wiesz, że znajomy może ż±dać odszkodowanie za nie spełnienie norm napięcia?

--
Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał ¶mieci
to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jeste¶ obdarzony inteligencj±.

Data: 2009-09-04 14:08:36
Autor: Robson
Zagadka serwisowa
Wiesz, że znajomy może ż±dać odszkodowanie za nie spełnienie norm napięcia?

A tego to nie wiedzialem. :)

Data: 2009-09-04 18:26:52
Autor: qwerty
Zagadka serwisowa
Użytkownik "Robson" <albercik@z.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h7r005$opm$1@news.onet.pl...
Wiesz, że znajomy może ż±dać odszkodowanie za nie spełnienie norm napięcia?

A tego to nie wiedzialem. :)

Na ogół ugoda polega na zmniejszeniu ceny kWh. Jednak jak zdarzenie miało spory kawałek czasu temu to będzie ciężko udowodnić. Znajomy opowiedział ciekaw± historię. Akcja działa się na wiosce. Zaplanowano malowanie w stacji rozdzielczej. Oczywi¶cie wszystkich poinformowano, że w okre¶lonych godzinach pr±du nie będzie. Gdy pomalowali, zapomnieli wł±czyć stacje. Po 2 dniach dzwoni rolnik, czy długo będ± trwały konserwacje, bo ma kilkadziesi±t krów i sam nie będzie ich wszystkich doił. :)

Data: 2009-09-04 08:32:22
Autor: Pszemol
Zagadka serwisowa
"Robson" <albercik@z.pl> wrote in message news:h7noic$js0$1news.onet.pl...
[...]

To musiał być bardzo stary komputer, bo dzisiejsze maj± zasilacz
który działa dobrze w szerokim zakresie napięć od około 90V-250V.
Chodzi mi o te nowe komputery bez przeł±cznika US-120V/EU-220V.

Data: 2009-09-02 18:41:59
Autor: Jacek Maciejewski
Zagadka serwisowa
Dnia Wed, 02 Sep 2009 18:04:34 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

A kabel zasilajacy zmieniles? :)

A jakże :), wymieniłem.
--
Jacek

Data: 2009-09-02 18:53:13
Autor: Grzegorz Prędki
Zagadka serwisowa
Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Wed, 02 Sep 2009 18:04:34 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):

A kabel zasilajacy zmieniles? :)

A jakże :), wymieniłem.

A jakies listwy zasilajace/upsy tam sa? Wedlug mnie to cos nie tak z pradem. Moze jakies zaklocenia? Podmien zasilacz na inny i zobacz co sie stanie.

Data: 2009-09-02 19:03:16
Autor: Nex@pl
Zagadka serwisowa
Grzegorz Prędki pisze:
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

A gniazdko inne ? Spróbuj wpi±ć się gdzie indziej z komputerem.

Data: 2009-09-02 20:43:59
Autor: Jacek Maciejewski
Zagadka serwisowa
Dnia Wed, 02 Sep 2009 19:03:16 +0200, Nex@pl napisał(a):

A gniazdko inne ? Spróbuj wpi±ć się gdzie indziej z komputerem.

O tym nie pomy¶lałem, choć pomy¶lałem o przestawieniu kompa z podłogi na
stolik, jakie¶ 2m dalej :) Oczywi¶cie, bez rezultatu. No i przecież na tym
gniazdku działał rok z gór±... Okolica jest wiejska, nic tam nie zakłóca.
Do kompa nic oprócz monitora, myszy i klawiatury nie było podł±czone, netu
nie było, jeszcze nie zd±żyłem aktywować linka radiowego. Aczkolwiek u mnie
w domu działa zarówno z aktywnym poł±czeniem wifi jak i bez.
No nic, na razie koniec bojów, wyjeżdżam jutro na miesi±c. Po powrocie,
nasz ulubiony ci±g dalszy :)
--
Jacek

Data: 2009-09-02 21:15:48
Autor: Arkadiusz Stopa
Zagadka serwisowa
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:16fuei5h0vekx$.1xlgfeos4wavq$.dlg@40tude.net...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nie był bym tego taki pewny. Nawet sobie nie wyobrażasz,
jak wiele ludzie na wsi potrafi± w tej materii zdziałać...

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Data: 2009-09-02 19:00:21
Autor: Mateusz Viste
Zagadka serwisowa
On Wednesday 02 September 2009 17:49, Jacek Maciejewski wrote:
tam. No, panowie, co za cholerne krasnoludki mi szczajÄ… w skrzynkÄ™? :)

Miałem kiedyś podobny przypadek u ludzi. Po poszukiwaniach okazało się, że
winny był sąsiad spawacz :-D
Po wymianie zasilacza i instalacji UPSa, komputer działał bez zarzutu
przez lata.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-09-02 20:11:47
Autor: qwerty
Zagadka serwisowa
Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7uk2n6-fbb.ln1@mail.viste-family.net...
Miałem kiedyś podobny przypadek u ludzi. Po poszukiwaniach okazało się, że
winny był sąsiad spawacz :-D
Po wymianie zasilacza i instalacji UPSa, komputer działał bez zarzutu
przez lata.

Sugerujesz wyższe harmoniczne? Zasilacz pobiera prąd impulsowo, więc jest duże prawdopodobieństwo (ale raczej przestoje powinny być krótsze).
to lepiej nic nie pisz, gdyĹĽ nie jesteĹ› obdarzony inteligencjÄ….

Data: 2009-09-02 20:29:48
Autor: Mateusz Viste
Zagadka serwisowa
On Wednesday 02 September 2009 20:11, qwerty wrote:
Sugerujesz wyższe harmoniczne? Zasilacz pobiera prąd impulsowo, więc
jest duże prawdopodobieństwo (ale raczej przestoje powinny być krótsze).

Nic nie sugeruję, nie wdawałem się zbytnio w temat. Zaobserwowałem tylko,
że gdy sąsiad coś sobie spawał w garażu, to komputer dostawał bzika
(wyłączał się, resetował, zawieszał, itp). A że sąsiad podobno często
spawał, to i tym ludziom często komputer wariował. :-)
Skuteczną radą była wymiana zasilacza (prewencja) + dokupienie UPSa.
Sprawa działa się na wsi, w mieście z takimi problemami nigdy się nie
spotkałem.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-09-03 08:23:30
Autor: qwerty
Zagadka serwisowa
Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:u5q2n6-snb.ln1@mail.viste-family.net...
[...]

Może napięcie za małe? Akurat na wsiach to jest główny problem. Zdarza się, że jak włączy się lodówka to światło trochę przygasa. :)

to lepiej nic nie pisz, gdyĹĽ nie jesteĹ› obdarzony inteligencjÄ….

Data: 2009-09-07 11:13:01
Autor: Chopin
Zagadka serwisowa
qwerty pisze:
Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:u5q2n6-snb.ln1@mail.viste-family.net...
On Wednesday 02 September 2009 20:11, qwerty wrote:
Sugerujesz wyższe harmoniczne? Zasilacz pobiera pr±d impulsowo, więc
jest duże prawdopodobieństwo (ale raczej przestoje powinny być krótsze).

Nic nie sugeruję, nie wdawałem się zbytnio w temat. Zaobserwowałem tylko,
że gdy s±siad co¶ sobie spawał w garażu, to komputer dostawał bzika
(wył±czał się, resetował, zawieszał, itp). A że s±siad podobno często
spawał, to i tym ludziom często komputer wariował. :-)
Skuteczn± rad± była wymiana zasilacza (prewencja) + dokupienie UPSa.
Sprawa działa się na wsi, w mie¶cie z takimi problemami nigdy się nie
spotkałem.

Może napięcie za małe? Akurat na wsiach to jest główny problem. Zdarza się, że jak wł±czy się lodówka to ¶wiatło trochę przygasa. :)

Przydałby się UPS line-interactive, który by w razie potrzeby podbijał lub przycinał skoki napięcia napięcia.

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"

Data: 2009-09-04 12:03:50
Autor: Doxent
Zagadka serwisowa
[...]

a jak ma się sprawa z internetem na tej wsi ? Zauważyłem, że często po podł±czeniu modemu od neozdrady sagem dziej± się podobne cyrki na starych kompach mimo iż wszystko jest ok dopóki nie podł±czymy linii telefonicznej. Parę razy też widziałem komputery które wieszały się z monitorami LG Flatron mimo iż na innych chodziły znakomicie. Jeden to nawet krzyczał, "no cpu installed" (płyta asus na sis). Podł±czałem zwykłego highscreena i działał a z LG procka mu brakowało.

Zagadka serwisowa