Zagadka z poniedziałku

Data: 2009-06-15 16:16:16
Autor: Tomasz Radko
Zagadka z poniedziałku
Zachciało mi się przyjrzeć najlepszym graczom w historii p-o. Dokładniej: As/G. I znowu: większośc zgodnie z oczekiwaniami. W TOP 10 3 razy Magic Johnson (w tym #1 i #2, 15.1 i 15.2), 5 razy Stockton. W TOP 20:
7 sezonów Magica,
5 Stocktona (w najgorsyzch p-o z okresu 88-92 zaliczył 13.6 As/G - dziś już takich graczy nie produkują),
2 KJa,
i po razie Kidd, Nash, Cheeks, Strickland i Robertson.

Jak łatwo policzyć: wymieniłem 19 sezonów z top 20. Kto zaliczył dwudziesty, który zresztą dał mu piąte miejsce, po dwóch sezonach Magica i dwóch Stocktona?

pzdr

TRad

PS Druga ciekawostka: czołówka listy sumarycznej wygląda tak:
Magic    12.3
Paul     11.0
Stockton 10.1
Williams  9.4
KJ        8.9

Pomimo tego najlepszy sezon Paula dał mu dopiero 29 miejsce, a Williamsa 43.

Data: 2009-06-15 07:36:16
Autor: sooobi
Zagadka z poniedziałku
Jak łatwo policzyć: wymieniłem 19 sezonów z top 20. Kto zaliczył
dwudziesty, który zresztą dał mu piąte miejsce, po dwóch sezonach Magica
i dwóch Stocktona?

Ten ktory nie umie rzucac osobistych i  ktorym sie tak niezdrowo
podniecasz

Data: 2009-06-15 23:21:34
Autor: L'e-szczur
Zagadka z poniedziałku
On 15 Cze, 16:36, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:
> [...]
> i dwóch Stocktona?

Ten ktory nie umie rzucac osobistych i  ktorym sie tak niezdrowo

Nope. On akurat jest na 61 miejscu. Zawodnik ktorego mial na mysli
TRad gral w latach 80-ych i malo kto na grupie o nim slyszal. Johnny
Moore w swoim czasie byl dobrym rozgrywajacym - nieco podobnym do
Rondla. Rzucal troche punktow, zbieral, slabo rzucal za 3, ale bardzo
dobrze podawal i przechwytywal.
Niestety zapadł na gorączkę pustynną  - chorobę wywoływaną przez
grzyby i to przyczynilo sie do skrocenia jego kariery.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-06-15 23:38:38
Autor: wiLQ
Zagadka z poniedziałku
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

5 Stocktona (w najgorsyzch p-o z okresu 88-92 zaliczył 13.6 As/G - dziś już takich graczy nie produkują),

Bo druzyn grajacych w takim tempie rowniez nie produkuja ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-15 23:07:10
Autor: L'e-szczur
Zagadka z poniedziałku
On 15 Cze, 23:38, wiLQ <N...@spam.com> wrote:
> [...]

> już takich graczy nie produkują),

Bo druzyn grajacych w takim tempie rowniez nie produkuja ;-)

Emmmm. Jazz Stocktona w tym okresie ani razu nie byli w czolowce ligi
pod wzgledem szybkosci gry. Oni raczej grali wolno - na poziomie 20-25
miejsca w lidze. Pace Factor ani razu nie przekroczyl 98.
Po prostu Ast% Stocktona w karierze to nieco ponad 50% z okresowymi
wahnieciami sezonowymi w okolice 60%.
Ale to nie prawda ze takich zawodnikow juz nie robia. Stockton byl
ewenementem i drugiego takiego nie bylo w historii. Magic Ast% w
karierze ma na poziomie 40%. Oscar Robertson na poziomie 30% (pewnie
troche wiecej bo nie mamy danych z pierwszych 4 sezonow kariery).
Najblizej Stocka jest Chris Paul - on poki co ma 47% oraz Deron - 41%
(odpowiednio 2 i 4 wynik w historii), ale pamietajmy, ze oni dopiero
zaczynaja kariere i niekoniecznie musza utrzymac tak wysrubowane
statsy.

Pozdro

L'e-szczur

Zagadka z poniedziałku