Data: 2012-07-16 00:20:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
Awarie w samochodach to czasami niez³e zagadki.
Ostatnio mia³em tak±: Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnoss±ca benzyna. Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie. Raz na jaki¶ czas (z powoli rosn±c± czêstotliwo¶ci± bo kiedy¶ raz na 2 tygodnie, potem ju¿ kilka razy w tygodniu) pojawi³y siê problemy z uruchamianiem samochodu. Rozrusznik krêci³ dziarsko, silnik jednak nie zapala³. Nie mia³o to zwi±zku z por± dnia (czyli zdarza³o siê i 15 minut po je¼dzie i rano po ca³ej nocy stania). Poza problemami z rozruchem osi±gi i zu¿ycia paliwa w normie. W 90% przypadków silnik od razu odpala³, ale jak siê "upar³" to krêciæ mo¿na by³o naprawdê d³ugo - kilkana¶cie, czasami kilkadziesi±t prób do¶æ d³ugiego krêcenia i w koñcu odpala³. Nawet na tym rozruszniku mo¿na by³o na biegu je¼dziæ po parkingu, a nawet wjechaæ na lawete (ale przestawianie auta nie pomaga³o). Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywa³ nic - czasami po d³u¿szym krêceniu ³apa³ jakie¶ pojedyncze losowe b³êdy w ró¿nych modu³ach samochodu. Nawet uda³o mi siê mieæ pod³±czony komputer podczas nieudanych prób odpalenia - parametry w normie (w trakcie krêcenia rozrusznikiem wyprzedzenie zap³onu by³o prawid³owe, czasy otwarcia wtryskiwaczy prawid³owe, napiêcie akumulatora 10.5V, obroty 200-250rpm, immobiliser ok itd.). Zmierzy³em te¿ manometrem ci¶nienie paliwa na listwie - w normie. Po d³u¿szym krêceniu z wydechu ¶mierdzia³o paliwem. Okaza³o siê ¿e za ka¿dym razem jak samochód nie chce odpaliæ rozrusznikiem, to nie ma problemów z uruchomieniem go na pych. Do tego stopnia ¿e kilka razy robi³em ten pych rozrusznikiem (tzn. rozpêdza³em samochód za pomoc± rozrusznika, a potem redukcja i puszczaj±c sprzêg³o uruchamia³em silnik). Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o przyczyn± :-) Kto zgadnie? |
|
Data: 2012-07-16 00:27:40 | |
Autor: PiteR | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o 1.rozrusznik zabiera³ pr±d, jaki¶ przeka¼nik odpada³ ;) 2. stacyjka -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-07-16 00:39:36 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
On 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra wrote:
Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o Zbyt nieskie napiêcie dla prawid³owej iskry ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-07-16 00:42:30 | |
Autor: yabba | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:tnrlblot1t71.165kn5ffa9m5w.dlg40tude.net...
Awarie w samochodach to czasami niez³e zagadki. - Stacyjka. - Brak dobrej masy do silnika. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2012-07-16 04:49:24 | |
Autor: sczygiel | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu poniedzia³ek, 16 lipca 2012 00:20:55 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Pyra napisa³:
Awarie w samochodach to czasami niez³e zagadki..... Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o Obstawiam jaki¶ czujnik. |
|
Data: 2012-07-16 12:03:39 | |
Autor: J.F | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywa³ nic - czasami po Ech, co za czasy, zeby wierzyc komputerom a nie wykrecic swiecy i nie sprawdzic czy iskra leci :-) Okaza³o siê ¿e za ka¿dym razem jak samochód nie chce odpaliæ rozrusznikiem, Normalnie to bym rzekl ze za niskie napiecie pod obciazeniem. Aku, brudne klemy, kable i polaczenia do sprawdzenia .. W dalszej kolejnosci - co tam sie dzieje po przegieciu silnika na poduszkach, czego rozrusznik nie robi. Ale to by gasl w czasie jazdy :-) J. |
|
Data: 2012-07-16 19:30:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
On Mon, 16 Jul 2012 12:03:39 +0200, J.F wrote:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci grup Nie takie proste :-) Silnik w uk³adzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienn± d³ugo¶ci± kana³ów kolektora) po ¶rodku zakrywaj±cy od góry obie g³owice. ¦wiece od góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem. Oscyloskop tylko pod³±czy³em do jakiej¶ losowo wybranej cewki (po stonie niskiego napiêcia) i sygna³ wydawa³ siê ok. Sam demonta¿ kolektora to pó³ godziny, w dodatku trzeba poroz³±czaæ wi±zkê, przewody paliwowe i wody, co ju¿ s±dzi³em ¿e mocno pozmienia warunki testu. A ¿e zjawisko reprodukowa³o siê rzadko i bardzo nieregularnie, w dodatku ustêpowa³o równie nieregularnie, wiêc nawet mi siê nie chcia³o tego rozbieraæ :-)
Winny okaza³ siê akumulator. Objawy o tyle myl±ce, ¿e rozrusznik krêci³ naprawdê dobrze i móg³ to robiæ bardzo d³ugo, ale widocznie napiêcie spada³o trochê za nisko i by³o to na granicy ¿eby cewka wydoli³a z siebie iskrê, albo jaka¶ inna elektronika mia³a zbyt niskie napiêcie. Tak my¶lê ¿e mo¿e jedna-dwie cele akumulatora sz³y w stronê zwarcia i jak p³yn±³ przez nie wiêkszy pr±d to napiêcie siada³o. Pozosta³e cele dawa³y spory pr±d, rozrusznikowi to wystarczy³o ¿eby siê krêciæ, ale elektronice ju¿ nie. Zazwyczaj jak pada aku, to rozrusznik zaczyna mieæ problemy jako pierwszy, tu jak widaæ jako ostatni. W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to potrzebuje niewiele pr±du ¿eby siê krêciæ? Inna sprawa ¿e lipne oprogramowanie, bo komputer móg³by ³apaæ w takiej sytuacji b³±d jeszcze nim napiêcie spadnie poni¿ej krytycznego i sugerowaæ wizytê w serwisie nim wyst±pi± problemy z rozruchem. |
|
Data: 2012-07-16 19:56:27 | |
Autor: Micha³ Paszek | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu 2012-07-16 19:30, Tomasz Pyra pisze:
Z ciekawo¶ci, mo¿esz sprawdziæ jakie napiêcie rejestruje ECU po wymianie akumulatora, podczas próby odpalenia? |
|
Data: 2012-07-17 07:51:16 | |
Autor: | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
Witam serdecznie.
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a): ... Winny okaza³ siê akumulator.... ¯eby siê po jakim¶ czasie nie okaza³, ¿e jednak nie... Mia³em podobnie w innym aucie. Napiêcie podczas rozruchu spada³o do 10,5V. Wygl±da³o, ¿e winny jest aku i za niskie napiêcie, bo je¶li pod³adowa³o siê go, to chwilê pó¼niej odpala³ bez problemu. Po jakim¶ czasie znowu lipa. Po wymianie akumulatora na nowy by³o OK przez oko³o miesi±c. Napiêcie podczas rozruchu 11,5V, wszystko git. Niestety pó¼niej znowu autko przestawa³o odpalaæ. ¯adnych b³êdów z komputera zarówno przed jak i po wymianie aku. Zastanawia³o mnie jednak, ¿e czasami nie mo¿na po³±czyæ siê z ECU. W koñcowej fazie, kiedy ju¿ w ogóle przesta³ odpalaæ, zastanawia³ mnie te¿ losowy brak pracy pompy paliwa po w³±czeniu zap³onu. Pomy¶la³em, ¿e to musz± byæ po³±czenia do komputera. Wzi±³em schemat i przy sprawdzaniu pierwszej czy drugiej masy okaza³o siê, ¿e jest lipna. Przyczyna by³a niedokrêcona kluczem tylko palcami, jedna ¶rubka od masy. Powoli siê odkrêca³a. Dlatego najpierw problem objawia³ siê tylko co jaki¶ czas. Dlatego wy¿sze napiêcie aku pozornie likwidowa³o problem. W koñcu poluzowa³a siê tak bardzo, ¿e niemal; na sta³e straci³a kontakt. Pozdrawiam. Sebastian http://nemetiisto.pl http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-07-17 18:34:34 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg40tude.net...
ale to nie Omega? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3 |
|
Data: 2012-07-17 22:32:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg40tude.net... Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze. |
|
Data: 2012-07-17 22:35:56 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg40tude.net... On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote: standardow± przypad³o¶ci± w Omegach odno¶nie odpalania by³ czujnik po³o¿enia wa³u. Drug± rzecz± pasuj±c± do Twoich problemów - kabel akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków. ps. któr± Vke tam masz? 3,2? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3 |
|
Data: 2012-07-18 08:43:47 | |
Autor: tck | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ju4ib3$99e$1inews.gazeta.pl...
cytat z pierwszego posta: "Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnoss±ca benzyna. Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie." ;) -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2012-07-18 19:05:46 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
U¿ytkownik "tck" <tck@top.WytniJ.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ju5lv8$7o5$1inews.gazeta.pl... cytat z pierwszego posta: fak ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3 |
|
Data: 2012-07-19 01:47:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
On Tue, 17 Jul 2012 22:35:56 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg40tude.net... Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0. I o czujnik to siê pluje komputer - bo tu s± dwa (wa³u i rozrz±du) i ECU jak ³apie rozjazd to zapamiêtuje b³±d. Drug± rzecz± pasuj±c± do Twoich problemów - kabel akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków. Ogólnie mam plan poogl±daæ jeszcze elektrykê. Bo mo¿e teraz przewra¿liwiony jestem, ale mam wra¿enie ¿e nadal nie odpala tak dobrze jak kiedy¶ i po wymianie aku nadal bywa ¿e trzeba ze 2-3s pokrêciæ. Podczas gdy kiedy¶ to mam wra¿enie ¿e startowa³ natychmiast, nawet w najwiêksze mrozy. Ten rozrusznikowy zasilaj±cy to raczej jest dobry, bo inaczej problemy by by³y raczej z krêceniem rozrusznikiem, a nie brakiem zasilania na czym¶ innym. Ró¿nicy napiêcia miêdzy blokiem a minusem akumulatora te¿ nie mam. Bardziej bym siê spodziewa³ ¿e mog³a siê poluzowaæ jaka¶ masa np. w kabinie - taka od komputerów i tam jak co¶ ofsetu napiêcia dostaje to g³upieje. Konkretnie uk³ad sterowania zap³onem - plus który idzie na cewki postaram siê zmierzyæ tu¿ przy cewce. Ale to s³abo t³umaczy dlaczego problemy wystêpowa³y tylko przy s³abym akumulatorze, bo obwód rozrusznika jest krótki i ca³y sprawdzi³em. Problem z zasilaniem cewek powinien dawaæ jakie¶ objawy w czasie jazdy, a nie tylko i wy³±cznie przy rozruchu i nie zawsze. |
|
Data: 2012-07-19 07:42:53 | |
Autor: | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a): ...
Bo mo¿e teraz przewra¿liwiony jestem, ale mam wra¿enie ¿e nadal nie odpalaTak samo mia³em w tym innym autku, przez miesi±c po wymianie akumulatora kiedy je¼dzi³o. Niedokrêcona by³a jedna masa od komputera. Drgania silnika powodowa³y styk i komputer startowa³. Pozdrawiam. Sebastian http://nemetiisto.pl http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-07-19 20:16:59 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:1al8rl570c1mt.1rz9cs8wshq2x.dlg40tude.net... Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0. przy czujnikach wa³ków - tak, ale czujnik wa³u to skurwiel, który czêsto nie daje b³êdu, bo w tych Oplach by³o tak, ze jak w trakcie pracy znika³ sygna³ z czujnika wa³u korb. to nic sie nie dzia³o (sygna³ by³ z wa³ków) a jak chciale¶ zapaliæ to ju¿ sobie nie radzi³, a b³±d (nie pamiêtam kodu) wystêpuje na wy³±czonym silniku stale (w koñcu wa³ sie nie obraca ;-) ) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3 |
|
Data: 2012-07-23 16:45:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu 2012-07-16 19:30, Tomasz Pyra pisze:
Winny okaza³ siê akumulator. Przy 10.5V??? To jaka¶ lipa a nie elektronika w tym oplu... Nissan zapala przy aku tak s³abym, ¿e wykonuje tylko jeden obrót, a ¶wiat³a prawie gasn± :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-07-24 15:37:36 | |
Autor: GR001 | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
Winny okaza³ siê akumulator. a odró¿niasz napiêcie od pr±du? pozdr. gr |
|
Data: 2012-07-25 10:02:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu 2012-07-24 15:37, GR001 pisze:
Winny okaza³ siê akumulator. Chyba lepiej, ni¿ ci siê wydaje. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-07-24 14:18:34 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
On Mon, 16 Jul 2012 19:30:24 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to Hmmm, ciekawa teoria. A jaka przek³adnia pozwala³by go zasilaæ np. z jednego "paluszka"? :-) |
|
Data: 2012-07-24 14:26:07 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> writes:
W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to A co tu przek³adnia pomo¿e? Moc jest moc :), rozrusznik bierze dobre kilkaset A i nie ma zmi³uj. Jak siê za wolno bêdzie obracaæ silnkiem to nie zapali... MJ |
|
Data: 2012-07-24 14:47:06 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
Hello Michal,
Tuesday, July 24, 2012, 2:24:03 PM, you wrote: W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co toA co tu przek³adnia pomo¿e? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre Mylisz siê. U¿ycie przek³adni planetarnej 3:1 zmniejsza znacz±co zapotrzebowanie mocy. Mo¿na zastosowaæ mniejszy rozrusznik, który nie katuje tak akumulatora. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-07-25 10:00:24 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu 2012-07-24 14:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Michal, No ale w jaki sposób? Bo je¶li taki rozrusznik z przek³adni± krêci równie dobrze jak taki bez, bior±c znacznie mniejszy pr±d (ile, np. 2x?), to by znaczy³o, ¿e ma znacznie wiêksz± sprawno¶æ... czyli, ¿e sprawno¶æ tych zwyk³ych musia³a by byæ tragicznie niska. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-07-25 10:15:15 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
Hello Jakub,
Wednesday, July 25, 2012, 10:00:24 AM, you wrote: No ale w jaki sposób?Mylisz siê. U¿ycie przek³adni planetarnej 3:1 zmniejsza znacz±coW sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co toA co tu przek³adnia pomo¿e? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre Oczywiscie, ¿e sprawno¶æ jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik ma sprawno¶æ równ± dok³adnie zeru. A teraz zaczynamy walczyæ o to, ¿eby chocia¿ pr±d pobierany w takim momencie zmniejszyæ do rozs±dnych granic. Przek³adnia daje nam 3-krotnie zmniejszony moment na rozruszniku - mo¿na uzyæ mniejszego pr±du, ¿eby uzyskaæ moment wystarczajacy do obrócenia wa³u silnika. A potem jest ju¿ pryszcz - pr±d obracajacego siê rozrusznika maleje szybko. Prad rozrusznika z przek³adni± maleje jeszcze szybciej. Rozrusznik to silnik szeregowy - maj±cy wysoki moment przy starcie. Ale jest to wprost wynik poboru gigantycznego pr±du. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-07-25 10:31:00 | |
Autor: J.F | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa³ w wiadomo¶ci
Oczywiscie, ¿e sprawno¶æ jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik Ale moc doprowadzona do silnika zaczyna sie juz stabilizowac, i z przekladnia czy bez - co najmnniej tyle musi z akumulatora poplynac. J. |
|
Data: 2012-07-25 12:02:34 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
Hello J.F,
Wednesday, July 25, 2012, 10:31:00 AM, you wrote: Oczywiscie, ¿e sprawno¶æ jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik Ale moc doprowadzona do silnika zaczyna sie juz stabilizowac, i z przekladnia czy bez - co najmnniej tyle musi z akumulatora poplynac. Problemem jest pr±d rozruchu a nie pr±d podczas obracania siê silnika. Im ni¿sze obroty silnika szeregowego, tym wiêksze straty na rezystancji i niepotrzebnym wysycaniu stojana. Przek³adnia na pewno poprawia sprawno¶æ ca³osci pozwalaj±c silnikowi pracowaæ w sensowniejszym zakresie obrotów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-07-25 14:02:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu 2012-07-25 10:15, RoMan Mandziejewicz pisze:
Bo je¶li taki rozrusznik z przek³adni± krêci równie dobrze jak taki bez, bior±c znacznie Jak ka¿dy silnik... A teraz zaczynamy walczyæ o to, Czyli nie chodzi o sprawno¶æ przy normalnym obci±¿eniu, tyko o pr±d przy starcie. Zgoda. Ale przy obci±¿eniu normalnym, tzn. ju¿ w trakcie krêcenia, stawiam na to, ¿e sprawno¶æ ka¿dego z nich jest zbli¿ona i do¶æ typowa dla silnika pr±du sta³ego w zakresie obrotów gdzie¶ pomiêdzy maksimum mocy a max. sprawno¶ci - bo zak³adam ¿e nikt rozs±dny nie bêdzie projektowa³/dobiera³ rozrusznika tak, aby pracowa³ daleko poza optimum... chyba ¿e specyficzne uwarunkowania s± takie, ¿e to jest niemo¿liwe. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-07-16 13:16:59 | |
Autor: LEPEK | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra pisze:
Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o Ja pewnie nie, ale i tak spróbujê ;) Jaka¶ wada rozrusznika powoduj±ca w czasie jego pracy... spadek napiêcia i s³ab± iskrê? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-07-16 18:44:36 | |
Autor: Czeslawek | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra pisze:
prawid³owe, napiêcie akumulatora 10.5V, obroty 200-250rpm, immobiliser ok Za niskie obroty silnika z rozrusznika? -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-07-30 10:27:38 | |
Autor: Mase³ | |
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem | |
W dniu 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra pisze:
Awarie w samochodach to czasami niez³e zagadki.[...] Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o Laguna '99 1,6 16V - Objawy podobne. Przyczyna: zasniedzialy styk masy z tylu w lampie. Pozdro Mase³ |