Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem

Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem

Data: 2012-07-16 00:20:55
Autor: Tomasz Pyra
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
Awarie w samochodach to czasami niez³e zagadki.
Ostatnio mia³em tak±:

Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnoss±ca benzyna.
Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie.

Raz na jaki¶ czas (z powoli rosn±c± czêstotliwo¶ci± bo kiedy¶ raz na 2
tygodnie, potem ju¿ kilka razy w tygodniu) pojawi³y siê problemy z
uruchamianiem samochodu.
Rozrusznik krêci³ dziarsko, silnik jednak nie zapala³.
Nie mia³o to zwi±zku z por± dnia (czyli zdarza³o siê i 15 minut po je¼dzie
i rano po ca³ej nocy stania).
Poza problemami z rozruchem osi±gi i zu¿ycia paliwa w normie.

W 90% przypadków silnik od razu odpala³, ale jak siê "upar³" to krêciæ
mo¿na by³o naprawdê d³ugo - kilkana¶cie, czasami kilkadziesi±t prób do¶æ
d³ugiego krêcenia i w koñcu odpala³.
Nawet na tym rozruszniku mo¿na by³o na biegu je¼dziæ po parkingu, a nawet
wjechaæ na lawete (ale przestawianie auta nie pomaga³o).

Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywa³ nic - czasami po
d³u¿szym krêceniu ³apa³ jakie¶ pojedyncze losowe b³êdy w ró¿nych modu³ach
samochodu.
Nawet uda³o mi siê mieæ pod³±czony komputer podczas nieudanych prób
odpalenia - parametry w normie (w trakcie krêcenia rozrusznikiem
wyprzedzenie zap³onu by³o prawid³owe, czasy otwarcia wtryskiwaczy
prawid³owe, napiêcie akumulatora 10.5V, obroty 200-250rpm, immobiliser ok
itd.).

Zmierzy³em te¿ manometrem ci¶nienie paliwa na listwie - w normie.
Po d³u¿szym krêceniu z wydechu ¶mierdzia³o paliwem.

Okaza³o siê ¿e za ka¿dym razem jak samochód nie chce odpaliæ rozrusznikiem,
to nie ma problemów z uruchomieniem go na pych.
Do tego stopnia ¿e kilka razy robi³em ten pych rozrusznikiem (tzn.
rozpêdza³em samochód za pomoc± rozrusznika, a potem redukcja i puszczaj±c
sprzêg³o uruchamia³em silnik).

Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)
Kto zgadnie?

Data: 2012-07-16 00:27:40
Autor: PiteR
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)
Kto zgadnie?

1.rozrusznik zabiera³ pr±d, jaki¶ przeka¼nik odpada³ ;)
2. stacyjka

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-07-16 00:39:36
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
On 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra wrote:
Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)
Kto zgadnie?

Zbyt nieskie napiêcie dla prawid³owej iskry ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-16 00:42:30
Autor: yabba
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:tnrlblot1t71.165kn5ffa9m5w.dlg40tude.net...
Awarie w samochodach to czasami niez³e zagadki.
Ostatnio mia³em tak±:

Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnoss±ca benzyna.
Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie.

Raz na jaki¶ czas (z powoli rosn±c± czêstotliwo¶ci± bo kiedy¶ raz na 2
tygodnie, potem ju¿ kilka razy w tygodniu) pojawi³y siê problemy z
uruchamianiem samochodu.
Rozrusznik krêci³ dziarsko, silnik jednak nie zapala³.
Nie mia³o to zwi±zku z por± dnia (czyli zdarza³o siê i 15 minut po je¼dzie
i rano po ca³ej nocy stania).
Poza problemami z rozruchem osi±gi i zu¿ycia paliwa w normie.

W 90% przypadków silnik od razu odpala³, ale jak siê "upar³" to krêciæ
mo¿na by³o naprawdê d³ugo - kilkana¶cie, czasami kilkadziesi±t prób do¶æ
d³ugiego krêcenia i w koñcu odpala³.
Nawet na tym rozruszniku mo¿na by³o na biegu je¼dziæ po parkingu, a nawet
wjechaæ na lawete (ale przestawianie auta nie pomaga³o).

Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywa³ nic - czasami po
d³u¿szym krêceniu ³apa³ jakie¶ pojedyncze losowe b³êdy w ró¿nych modu³ach
samochodu.
Nawet uda³o mi siê mieæ pod³±czony komputer podczas nieudanych prób
odpalenia - parametry w normie (w trakcie krêcenia rozrusznikiem
wyprzedzenie zap³onu by³o prawid³owe, czasy otwarcia wtryskiwaczy
prawid³owe, napiêcie akumulatora 10.5V, obroty 200-250rpm, immobiliser ok
itd.).

Zmierzy³em te¿ manometrem ci¶nienie paliwa na listwie - w normie.
Po d³u¿szym krêceniu z wydechu ¶mierdzia³o paliwem.

Okaza³o siê ¿e za ka¿dym razem jak samochód nie chce odpaliæ rozrusznikiem,
to nie ma problemów z uruchomieniem go na pych.
Do tego stopnia ¿e kilka razy robi³em ten pych rozrusznikiem (tzn.
rozpêdza³em samochód za pomoc± rozrusznika, a potem redukcja i puszczaj±c
sprzêg³o uruchamia³em silnik).

Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)
Kto zgadnie?

- Stacyjka.
- Brak dobrej masy do silnika.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-07-16 04:49:24
Autor: sczygiel
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu poniedzia³ek, 16 lipca 2012 00:20:55 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Pyra napisa³:
Awarie w samochodach to czasami niez³e zagadki.
Ostatnio mia³em tak±:
....
Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)
Kto zgadnie?

Obstawiam jaki¶ czujnik.

Data: 2012-07-16 12:03:39
Autor: J.F
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywa³ nic - czasami po
d³u¿szym krêceniu ³apa³ jakie¶ pojedyncze losowe b³êdy w ró¿nych modu³ach
samochodu.

Ech, co za czasy, zeby wierzyc komputerom a nie wykrecic swiecy i nie sprawdzic czy iskra leci :-)

Okaza³o siê ¿e za ka¿dym razem jak samochód nie chce odpaliæ rozrusznikiem,
to nie ma problemów z uruchomieniem go na pych.
Do tego stopnia ¿e kilka razy robi³em ten pych rozrusznikiem (tzn.
rozpêdza³em samochód za pomoc± rozrusznika, a potem redukcja i puszczaj±c
sprzêg³o uruchamia³em silnik).
Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)

Normalnie to bym rzekl ze za niskie napiecie pod obciazeniem.
Aku, brudne klemy, kable i polaczenia do sprawdzenia ..

W dalszej kolejnosci - co tam sie dzieje po przegieciu silnika na poduszkach, czego rozrusznik nie robi. Ale to by gasl w czasie jazdy :-)


J.

Data: 2012-07-16 19:30:24
Autor: Tomasz Pyra
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
On Mon, 16 Jul 2012 12:03:39 +0200, J.F wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Komputer diagnostyczny (taki oplowski) nie pokazywa³ nic - czasami po
d³u¿szym krêceniu ³apa³ jakie¶ pojedyncze losowe b³êdy w ró¿nych modu³ach
samochodu.

Ech, co za czasy, zeby wierzyc komputerom a nie wykrecic swiecy i nie sprawdzic czy iskra leci :-)

Nie takie proste :-)

Silnik w uk³adzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienn± d³ugo¶ci±
kana³ów kolektora) po ¶rodku zakrywaj±cy od góry obie g³owice. ¦wiece od
góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.
Oscyloskop tylko pod³±czy³em do jakiej¶ losowo wybranej cewki (po stonie
niskiego napiêcia) i sygna³ wydawa³ siê ok.

Sam demonta¿ kolektora to pó³ godziny, w dodatku trzeba poroz³±czaæ wi±zkê,
przewody paliwowe i wody, co ju¿ s±dzi³em ¿e mocno pozmienia warunki testu.

A ¿e zjawisko reprodukowa³o siê rzadko i bardzo nieregularnie, w dodatku
ustêpowa³o równie nieregularnie, wiêc nawet mi siê nie chcia³o tego
rozbieraæ :-)




Okaza³o siê ¿e za ka¿dym razem jak samochód nie chce odpaliæ rozrusznikiem,
to nie ma problemów z uruchomieniem go na pych.
Do tego stopnia ¿e kilka razy robi³em ten pych rozrusznikiem (tzn.
rozpêdza³em samochód za pomoc± rozrusznika, a potem redukcja i puszczaj±c
sprzêg³o uruchamia³em silnik).
Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)

Normalnie to bym rzekl ze za niskie napiecie pod obciazeniem.
Aku, brudne klemy, kable i polaczenia do sprawdzenia ..

Winny okaza³ siê akumulator.

Objawy o tyle myl±ce, ¿e rozrusznik krêci³ naprawdê dobrze i móg³ to robiæ
bardzo d³ugo, ale widocznie napiêcie spada³o trochê za nisko i by³o to na
granicy ¿eby cewka wydoli³a z siebie iskrê, albo jaka¶ inna elektronika
mia³a zbyt niskie napiêcie.

Tak my¶lê ¿e mo¿e jedna-dwie cele akumulatora sz³y w stronê zwarcia i jak
p³yn±³ przez nie wiêkszy pr±d to napiêcie siada³o.
Pozosta³e cele dawa³y spory pr±d, rozrusznikowi to wystarczy³o ¿eby siê
krêciæ, ale elektronice ju¿ nie.

Zazwyczaj jak pada aku, to rozrusznik zaczyna mieæ problemy jako pierwszy,
tu jak widaæ jako ostatni.
W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to
potrzebuje niewiele pr±du ¿eby siê krêciæ?

Inna sprawa ¿e lipne oprogramowanie, bo komputer móg³by ³apaæ w takiej
sytuacji b³±d jeszcze nim napiêcie spadnie poni¿ej krytycznego i sugerowaæ
wizytê w serwisie nim wyst±pi± problemy z rozruchem.

Data: 2012-07-16 19:56:27
Autor: Micha³ Paszek
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu 2012-07-16 19:30, Tomasz Pyra pisze:

Inna sprawa ¿e lipne oprogramowanie, bo komputer móg³by ³apaæ w takiej
sytuacji b³±d jeszcze nim napiêcie spadnie poni¿ej krytycznego i sugerowaæ
wizytê w serwisie nim wyst±pi± problemy z rozruchem.


Z ciekawo¶ci, mo¿esz sprawdziæ jakie napiêcie rejestruje ECU po wymianie akumulatora, podczas próby odpalenia?

Data: 2012-07-17 07:51:16
Autor:
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
Witam serdecznie.

Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a): ...
Winny okaza³ siê akumulator.
...
¯eby siê po jakim¶ czasie nie okaza³, ¿e jednak nie...
Mia³em podobnie w innym aucie. Napiêcie podczas rozruchu spada³o do 10,5V.
Wygl±da³o, ¿e winny jest aku i za niskie napiêcie, bo je¶li pod³adowa³o siê
go, to chwilê pó¼niej odpala³ bez problemu. Po jakim¶ czasie znowu lipa.
Po wymianie akumulatora na nowy by³o OK przez oko³o miesi±c. Napiêcie podczas
rozruchu 11,5V, wszystko git.
Niestety pó¼niej znowu autko przestawa³o odpalaæ. ¯adnych b³êdów z komputera
zarówno przed jak i po wymianie aku.
Zastanawia³o mnie jednak, ¿e czasami nie mo¿na po³±czyæ siê z ECU. W koñcowej
fazie, kiedy ju¿ w ogóle przesta³ odpalaæ, zastanawia³ mnie te¿ losowy brak
pracy pompy paliwa po w³±czeniu zap³onu.
Pomy¶la³em, ¿e to musz± byæ po³±czenia do komputera.
Wzi±³em schemat i przy sprawdzaniu pierwszej czy drugiej masy okaza³o siê, ¿e
jest lipna.
Przyczyna by³a niedokrêcona kluczem tylko palcami, jedna ¶rubka od masy.
Powoli siê odkrêca³a. Dlatego najpierw problem objawia³ siê tylko co jaki¶
czas. Dlatego wy¿sze napiêcie aku pozornie likwidowa³o problem.
W koñcu poluzowa³a siê tak bardzo, ¿e niemal; na sta³e straci³a kontakt.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://nemetiisto.pl
http://tunery.tv


--


Data: 2012-07-17 18:34:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg40tude.net...

Silnik w uk³adzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienn± d³ugo¶ci±
kana³ów kolektora) po ¶rodku zakrywaj±cy od góry obie g³owice. ¦wiece od
góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.


ale to nie Omega?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3

Data: 2012-07-17 22:32:37
Autor: Tomasz Pyra
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg40tude.net...

Silnik w uk³adzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienn± d³ugo¶ci±
kana³ów kolektora) po ¶rodku zakrywaj±cy od góry obie g³owice. ¦wiece od
góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.


ale to nie Omega?

Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.

Data: 2012-07-17 22:35:56
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg40tude.net...
On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci
news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg40tude.net...

Silnik w uk³adzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienn± d³ugo¶ci±
kana³ów kolektora) po ¶rodku zakrywaj±cy od góry obie g³owice. ¦wiece od
góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.


ale to nie Omega?

Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.

standardow± przypad³o¶ci± w Omegach odno¶nie odpalania by³ czujnik po³o¿enia wa³u.
Drug± rzecz± pasuj±c± do Twoich problemów - kabel akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.

ps. któr± Vke tam masz? 3,2?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3

Data: 2012-07-18 08:43:47
Autor: tck
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem

U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ju4ib3$99e$1inews.gazeta.pl...

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg40tude.net...
On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci
news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg40tude.net...

Silnik w uk³adzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienn± d³ugo¶ci±
kana³ów kolektora) po ¶rodku zakrywaj±cy od góry obie g³owice. ¦wiece od
góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.


ale to nie Omega?

Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.

standardow± przypad³o¶ci± w Omegach odno¶nie odpalania by³ czujnik po³o¿enia wa³u.
Drug± rzecz± pasuj±c± do Twoich problemów - kabel akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.

ps. któr± Vke tam masz? 3,2?



cytat z pierwszego posta:
"Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnoss±ca benzyna.
Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie."

;)


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2012-07-18 19:05:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem

U¿ytkownik "tck" <tck@top.WytniJ.net.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ju5lv8$7o5$1inews.gazeta.pl...
cytat z pierwszego posta:
"Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnoss±ca benzyna.
Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie."

;)


fak ;-)


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3

Data: 2012-07-19 01:47:37
Autor: Tomasz Pyra
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
On Tue, 17 Jul 2012 22:35:56 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg40tude.net...
On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci
news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg40tude.net...

Silnik w uk³adzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienn± d³ugo¶ci±
kana³ów kolektora) po ¶rodku zakrywaj±cy od góry obie g³owice. ¦wiece od
góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.


ale to nie Omega?

Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.

standardow± przypad³o¶ci± w Omegach odno¶nie odpalania by³ czujnik po³o¿enia wa³u.

Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0.
I o czujnik to siê pluje komputer - bo tu s± dwa (wa³u i rozrz±du) i ECU
jak ³apie rozjazd to zapamiêtuje b³±d.

Drug± rzecz± pasuj±c± do Twoich problemów - kabel akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.

Ogólnie mam plan poogl±daæ jeszcze elektrykê.
Bo mo¿e teraz przewra¿liwiony jestem, ale mam wra¿enie ¿e nadal nie odpala
tak dobrze jak kiedy¶ i po wymianie aku nadal bywa ¿e trzeba ze 2-3s
pokrêciæ. Podczas gdy kiedy¶ to mam wra¿enie ¿e startowa³ natychmiast,
nawet w najwiêksze mrozy.

Ten rozrusznikowy zasilaj±cy to raczej jest dobry, bo inaczej problemy by
by³y raczej z krêceniem rozrusznikiem, a nie brakiem zasilania na czym¶
innym.
Ró¿nicy napiêcia miêdzy blokiem a minusem akumulatora te¿ nie mam.

Bardziej bym siê spodziewa³ ¿e mog³a siê poluzowaæ jaka¶ masa np. w kabinie
- taka od komputerów i tam jak co¶ ofsetu napiêcia dostaje to g³upieje.
Konkretnie uk³ad sterowania zap³onem - plus który idzie na cewki postaram
siê zmierzyæ tu¿ przy cewce.

Ale to s³abo t³umaczy dlaczego problemy wystêpowa³y tylko przy s³abym
akumulatorze, bo obwód rozrusznika jest krótki i ca³y sprawdzi³em.
Problem z zasilaniem cewek powinien dawaæ jakie¶ objawy w czasie jazdy, a
nie tylko i wy³±cznie przy rozruchu i nie zawsze.

Data: 2012-07-19 07:42:53
Autor:
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a): ...
Bo mo¿e teraz przewra¿liwiony jestem, ale mam wra¿enie ¿e nadal nie odpala
tak dobrze jak kiedy¶ i po wymianie aku nadal bywa ¿e trzeba ze 2-3s
pokrêciæ. Podczas gdy kiedy¶ to mam wra¿enie ¿e startowa³ natychmiast,
nawet w najwiêksze mrozy.
Tak samo mia³em w tym innym autku, przez miesi±c po wymianie akumulatora kiedy
je¼dzi³o. Niedokrêcona by³a jedna masa od komputera.
Drgania silnika powodowa³y styk i komputer startowa³.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://nemetiisto.pl
http://tunery.tv



--


Data: 2012-07-19 20:16:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:1al8rl570c1mt.1rz9cs8wshq2x.dlg40tude.net...
Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0.
I o czujnik to siê pluje komputer - bo tu s± dwa (wa³u i rozrz±du) i ECU
jak ³apie rozjazd to zapamiêtuje b³±d.

przy czujnikach wa³ków - tak, ale czujnik wa³u to skurwiel, który czêsto nie daje b³êdu, bo w tych Oplach by³o tak, ze jak w trakcie pracy znika³ sygna³ z czujnika wa³u korb. to nic sie nie dzia³o (sygna³ by³ z wa³ków) a jak chciale¶ zapaliæ to ju¿ sobie nie radzi³, a b³±d (nie pamiêtam kodu) wystêpuje na wy³±czonym silniku stale (w koñcu wa³ sie nie obraca ;-) )


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudow± ¶mieciarki 18m3

Data: 2012-07-23 16:45:43
Autor: Jakub Witkowski
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu 2012-07-16 19:30, Tomasz Pyra pisze:

Winny okaza³ siê akumulator.

Przy 10.5V??? To jaka¶ lipa a nie elektronika w tym oplu...
Nissan zapala przy aku tak s³abym, ¿e wykonuje tylko jeden obrót, a ¶wiat³a prawie gasn± :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-07-24 15:37:36
Autor: GR001
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
Winny okaza³ siê akumulator.

Przy 10.5V??? To jaka¶ lipa a nie elektronika w tym oplu...
Nissan zapala przy aku tak s³abym, ¿e wykonuje tylko jeden obrót, a ¶wiat³a prawie gasn± :)

a odró¿niasz napiêcie od pr±du?
pozdr.
gr

Data: 2012-07-25 10:02:22
Autor: Jakub Witkowski
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu 2012-07-24 15:37, GR001 pisze:
Winny okaza³ siê akumulator.

Przy 10.5V??? To jaka¶ lipa a nie elektronika w tym oplu...
Nissan zapala przy aku tak s³abym, ¿e wykonuje tylko jeden obrót, a
¶wiat³a prawie gasn± :)

a odró¿niasz napiêcie od pr±du?

Chyba lepiej, ni¿ ci siê wydaje.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-07-24 14:18:34
Autor: Jarek Andrzejewski
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
On Mon, 16 Jul 2012 19:30:24 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to
potrzebuje niewiele pr±du ¿eby siê krêciæ?

Hmmm, ciekawa teoria. A jaka przek³adnia pozwala³by go zasilaæ np. z
jednego "paluszka"? :-)

Data: 2012-07-24 14:26:07
Autor: Michal Jankowski
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> writes:

W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to
potrzebuje niewiele pr±du ¿eby siê krêciæ?

A co tu przek³adnia pomo¿e? Moc jest moc :), rozrusznik bierze dobre
kilkaset A i nie ma zmi³uj. Jak siê za wolno bêdzie obracaæ silnkiem
to nie zapali...

  MJ

Data: 2012-07-24 14:47:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
Hello Michal,

Tuesday, July 24, 2012, 2:24:03 PM, you wrote:

W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to
potrzebuje niewiele pr±du ¿eby siê krêciæ?
A co tu przek³adnia pomo¿e? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre
kilkaset A i nie ma zmi³uj.

Mylisz siê. U¿ycie przek³adni planetarnej 3:1 zmniejsza znacz±co
zapotrzebowanie mocy. Mo¿na zastosowaæ mniejszy rozrusznik, który nie
katuje tak akumulatora.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-07-25 10:00:24
Autor: Jakub Witkowski
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu 2012-07-24 14:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Michal,

Tuesday, July 24, 2012, 2:24:03 PM, you wrote:

W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to
potrzebuje niewiele pr±du ¿eby siê krêciæ?
A co tu przek³adnia pomo¿e? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre
kilkaset A i nie ma zmi³uj.

Mylisz siê. U¿ycie przek³adni planetarnej 3:1 zmniejsza znacz±co
zapotrzebowanie mocy.

No ale w jaki sposób?
Bo je¶li taki rozrusznik z przek³adni± krêci równie dobrze jak taki bez, bior±c znacznie
mniejszy pr±d (ile, np. 2x?), to by znaczy³o, ¿e ma znacznie wiêksz± sprawno¶æ... czyli,
¿e sprawno¶æ tych zwyk³ych musia³a by byæ tragicznie niska.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-07-25 10:15:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
Hello Jakub,

Wednesday, July 25, 2012, 10:00:24 AM, you wrote:

W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - mo¿e taki z przek³adni± co to
potrzebuje niewiele pr±du ¿eby siê krêciæ?
A co tu przek³adnia pomo¿e? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre
kilkaset A i nie ma zmi³uj.
Mylisz siê. U¿ycie przek³adni planetarnej 3:1 zmniejsza znacz±co
zapotrzebowanie mocy.
No ale w jaki sposób?
Bo je¶li taki rozrusznik z przek³adni± krêci równie dobrze jak taki bez, bior±c znacznie
mniejszy pr±d (ile, np. 2x?), to by znaczy³o, ¿e ma znacznie wiêksz± sprawno¶æ... czyli,
¿e sprawno¶æ tych zwyk³ych musia³a by byæ tragicznie niska.

Oczywiscie, ¿e sprawno¶æ jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
ma sprawno¶æ równ± dok³adnie zeru. A teraz zaczynamy walczyæ o to,
¿eby chocia¿ pr±d pobierany w takim momencie zmniejszyæ do rozs±dnych
granic. Przek³adnia daje nam 3-krotnie zmniejszony moment na
rozruszniku - mo¿na uzyæ mniejszego pr±du, ¿eby uzyskaæ moment
wystarczajacy do obrócenia wa³u silnika. A potem jest ju¿ pryszcz -
pr±d obracajacego siê rozrusznika maleje szybko. Prad rozrusznika z
przek³adni± maleje jeszcze szybciej.

Rozrusznik to silnik szeregowy - maj±cy wysoki moment przy starcie.
Ale jest to wprost wynik poboru gigantycznego pr±du.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-07-25 10:31:00
Autor: J.F
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci
Oczywiscie, ¿e sprawno¶æ jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
ma sprawno¶æ równ± dok³adnie zeru. A teraz zaczynamy walczyæ o to,
¿eby chocia¿ pr±d pobierany w takim momencie zmniejszyæ do rozs±dnych
granic. Przek³adnia daje nam 3-krotnie zmniejszony moment na
rozruszniku - mo¿na uzyæ mniejszego pr±du, ¿eby uzyskaæ moment
wystarczajacy do obrócenia wa³u silnika. A potem jest ju¿ pryszcz -
pr±d obracajacego siê rozrusznika maleje szybko. Prad rozrusznika z
przek³adni± maleje jeszcze szybciej.

Ale moc doprowadzona do silnika zaczyna sie juz stabilizowac, i z przekladnia czy bez - co najmnniej tyle musi z akumulatora poplynac.

J.

Data: 2012-07-25 12:02:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
Hello J.F,

Wednesday, July 25, 2012, 10:31:00 AM, you wrote:

Oczywiscie, ¿e sprawno¶æ jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
ma sprawno¶æ równ± dok³adnie zeru. A teraz zaczynamy walczyæ o to,
¿eby chocia¿ pr±d pobierany w takim momencie zmniejszyæ do rozs±dnych
granic. Przek³adnia daje nam 3-krotnie zmniejszony moment na
rozruszniku - mo¿na uzyæ mniejszego pr±du, ¿eby uzyskaæ moment
wystarczajacy do obrócenia wa³u silnika. A potem jest ju¿ pryszcz -
pr±d obracajacego siê rozrusznika maleje szybko. Prad rozrusznika z
przek³adni± maleje jeszcze szybciej.

Ale moc doprowadzona do silnika zaczyna sie juz stabilizowac, i z przekladnia czy bez - co najmnniej tyle musi z akumulatora poplynac.

Problemem jest pr±d rozruchu a nie pr±d podczas obracania siê silnika.
Im ni¿sze obroty silnika szeregowego, tym wiêksze straty na
rezystancji i niepotrzebnym wysycaniu stojana. Przek³adnia na pewno
poprawia sprawno¶æ ca³osci pozwalaj±c silnikowi pracowaæ w
sensowniejszym zakresie obrotów.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-07-25 14:02:03
Autor: Jakub Witkowski
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu 2012-07-25 10:15, RoMan Mandziejewicz pisze:

Bo je¶li taki rozrusznik z przek³adni± krêci równie dobrze jak taki bez, bior±c znacznie
mniejszy pr±d (ile, np. 2x?), to by znaczy³o, ¿e ma znacznie wiêksz± sprawno¶æ... czyli,
¿e sprawno¶æ tych zwyk³ych musia³a by byæ tragicznie niska.

Oczywiscie, ¿e sprawno¶æ jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
ma sprawno¶æ równ± dok³adnie zeru.

Jak ka¿dy silnik...

A teraz zaczynamy walczyæ o to,
¿eby chocia¿ pr±d pobierany w takim momencie zmniejszyæ do rozs±dnych
granic.

Czyli nie chodzi o sprawno¶æ przy normalnym obci±¿eniu, tyko o pr±d przy starcie. Zgoda.

Ale przy obci±¿eniu normalnym, tzn. ju¿ w trakcie krêcenia, stawiam na to, ¿e sprawno¶æ
ka¿dego z nich jest zbli¿ona i do¶æ typowa dla silnika pr±du sta³ego w zakresie obrotów
gdzie¶ pomiêdzy maksimum mocy a max. sprawno¶ci - bo zak³adam ¿e nikt rozs±dny nie bêdzie
projektowa³/dobiera³ rozrusznika tak, aby pracowa³ daleko poza optimum... chyba ¿e
specyficzne uwarunkowania s± takie, ¿e to jest niemo¿liwe.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-07-16 13:16:59
Autor: LEPEK
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra pisze:

Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)
Kto zgadnie?

Ja pewnie nie, ale i tak spróbujê ;)
Jaka¶ wada rozrusznika powoduj±ca w czasie jego pracy... spadek napiêcia i s³ab± iskrê?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

Data: 2012-07-16 18:44:36
Autor: Czeslawek
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra pisze:

prawid³owe, napiêcie akumulatora 10.5V, obroty 200-250rpm, immobiliser ok

Za niskie obroty silnika z rozrusznika?

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-07-30 10:27:38
Autor: Mase³
Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem
W dniu 2012-07-16 00:20, Tomasz Pyra pisze:
Awarie w samochodach to czasami niez³e zagadki.
Ostatnio mia³em tak±:
[...]
Jak wpad³em na ten pomys³ uruchamiania auta, to ju¿ wymy¶l³em co by³o
przyczyn± :-)
Kto zgadnie?


Laguna '99 1,6 16V - Objawy podobne. Przyczyna: zasniedzialy styk masy z
tylu w lampie.

Pozdro

Mase³

Zagadkowa awaria - z rozwi±zaniem

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona