Data: 2011-05-07 18:27:29 | |
Autor: Mikołaj Jopczyński | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Witajcie,
Jako, ze do tej pory wozilem sie glownie dieslami i benzyniaki srednio mnie interesowaly jestem zielony w tym temacie. Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta. Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to chcialbym spytac - jak to jest. 2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto. -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline |
|
Data: 2011-05-07 18:30:33 | |
Autor: marjan | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj Jopczyński pisze:
Witajcie, Witam. 2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej Jeśli to II generacja to dość dużo, jeśli za sekwencję, to cena jak najbardziej w porządku. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) |
|
Data: 2011-05-07 18:33:15 | |
Autor: Mikołaj Jopczyński | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-07 18:30, marjan pisze:
W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj Jopczyński pisze: A ta sekwencja daje mi ..... [wybaczccie za lamerskie pytanie:D] - zakladam, ze ma jakis wplyw na spalanie ? -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline |
|
Data: 2011-05-07 18:41:30 | |
Autor: marjan | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-07 18:33, Mikołaj Jopczyński pisze:
W dniu 2011-05-07 18:30, marjan pisze: http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Generacje_LPG,94.html - pierwszy lepszy link z google. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) |
|
Data: 2011-05-07 19:35:58 | |
Autor: P_ablo | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:iq3snr$r8m$3inews.gazeta.pl...
Po czym wnosisz, ze zna sie na sieciach i internecie? ;) -- Picasso |
|
Data: 2011-05-07 19:42:39 | |
Autor: marjan | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-07 19:35, P_ablo pisze:
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości Napisanie posta na p.m.s. wydaje mi się być bardziej skomplikowaną czynnością, niż kliknięcie w pierwszy link z google :) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) |
|
Data: 2011-05-07 21:55:02 | |
Autor: Papkin | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Mikołaj Jopczyński wrote:
Witajcie, Przy LPG 4 gen. nie ma strzalow w kolektor = moze byc plastik. Instaluj tylko 4gen. Cena dobra ale sprawdz czy gazownik to nie szaman a instalacje robi ladnie, schludnie i daje dobre komponenty. |
|
Data: 2011-05-07 22:09:39 | |
Autor: nom | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4dc5a399news.home.net.pl... Przy LPG 4 gen. nie ma strzalow w kolektor = moze byc plastik. Ja ma II generację (BRC Blitz) 115 tys. km przejechalem i też nie miałem strzału w kolektor. Podstawa do dobre zamontowanie i ustawienie. Ale jak 2300zł IV generacja to nie ma co się zastanawiać. :-) |
|
Data: 2011-05-08 00:57:55 | |
Autor: axyt | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
On 7 Maj, 18:27, Mikołaj Jopczyński <mikolaj.jopczyn...@gmail.com>
wrote: Witajcie, Plastik bywa problematyczny tylko w instalacjach II gen. bo możliwe strzały mog± spowodować pęknięcie kolektora. W sekwencji nie ma to miejsca. Zastanów się nad sensem montażu instalacji, punciak z tego co pamiętam nie pali zbyt wiele i żeby się instalacja zwróciła to trzeba zrobić ze 20 kkm. I żeby się zwróciło w miarę szybko to na gazie trzeba robić dłuższe odcinki. Jak trafisz na partacza to będziesz miał pasmo niekończ±cych się problemów. |
|
Data: 2011-05-08 13:55:04 | |
Autor: Mikołaj Jopczyński | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 09:57, axyt pisze:
Plastik bywa problematyczny tylko w instalacjach II gen. bo możliwe Dziennie robie okolo 200 km na trasie tychy - sosnowiec - olkusz - krak - i na odwrot. Takze mysle, ze sie zwroci ? -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline |
|
Data: 2011-05-08 14:42:51 | |
Autor: J.F. | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
On Sun, 08 May 2011 13:55:04 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote:
Dziennie robie okolo 200 km na trasie tychy - sosnowiec - olkusz - krak - i na odwrot. Nie zwroci ci sie bardziej mieszkanie w Krakowie ? Patrzac na oficjalna stawke to jest jednak ~166 zl dziennie. J. |
|
Data: 2011-05-08 15:17:49 | |
Autor: Mikołaj Jopczyński | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 14:42, J.F. pisze:
On Sun, 08 May 2011 13:55:04 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote: Wiesz, kasa kasa, a rodzina, firma to co innego. Patrzac na oficjalna stawke to jest jednak ~166 zl dziennie. Ale mam jednoosobowa firme, wiec nie ma sie co samemu rozliczac z kilometrowki ;) -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline |
|
Data: 2011-05-08 15:33:11 | |
Autor: J.F. | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
On Sun, 08 May 2011 15:17:49 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote:
Nie zwroci ci sie bardziej mieszkanie w Krakowie ?Wiesz, kasa kasa, a rodzina, firma to co innego. Tylko jak to mowia: gdyby to kosztowalo mniej, to US nie pozwolilby tyle odliczac. Roznie mozna to liczyc, ale te ~3200 co miesiac klient musi za same dojazdy doplacic. A ty dokladasz ze 3h wlasnego czasu .. J. |
|
Data: 2011-05-08 18:34:54 | |
Autor: Mikołaj Jopczyński | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 15:33, J.F. pisze:
On Sun, 08 May 2011 15:17:49 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote: To nie takie proste [wydaje mi sie?] jak piszesz. Bo.... jakbym uzywal samochodu prywatnego na cele firmy, to musze rozpisywac kilometry, nie moge odliczyc vatu od paliwa i mam jakis tam smieszny limit wydatkow (~500 pln). Jak mam samochod "firmowy" - czyli tak samo prywatny, tyle ze "ciezarowy" to moge odliczac ile wlezie lacznie z plynem do spryskiwaczy, myjnia i zapachem do auta. Ot - taka polska paranoja. -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline |
|
Data: 2011-05-08 18:35:28 | |
Autor: Mikołaj Jopczyński | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 18:34, Mikołaj Jopczyński pisze:
W dniu 2011-05-08 15:33, J.F. pisze: Aaaa jeszcze jedno. Jakis rok temu, zrobienie z osobowki "ciezarowki" kosztowalo mnie ~400 zl - dzieki temu moge odliczac wszystko to, co powyzej - paranoja. -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline |
|
Data: 2011-05-15 14:14:13 | |
Autor: J.F. | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
On Sun, 08 May 2011 18:34:54 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote:
W dniu 2011-05-08 15:33, J.F. pisze: Na jedno wychodzi. rzeczywisty koszt przejechania kilometra jest zblizony do tych 83gr. z gazem troche mniej. Nawet jak mozesz wszystkie koszta wliczyc w koszta, to i tak daje ci to tylko 19%. 81 placisz sam. No chyba ze jeszcze vat do rozliczenia. Wiec wydaje mi sie ze tych 200km dzienie to drogo, no chyba ze klient nie ma oporow za nie zaplacic. J. |
|
Data: 2011-05-19 22:58:19 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Dnia Sun, 15 May 2011 14:14:13 +0200, J.F. napisał(a):
Na jedno wychodzi. rzeczywisty koszt przejechania kilometra jest Cholera, Sierra i Granada cudownymi wyj±tkami... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-05-20 00:20:14 | |
Autor: J.F. | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
On Thu, 19 May 2011 22:58:19 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 15 May 2011 14:14:13 +0200, J.F. napisał(a): A koszt wynajmu magazynu na zapasowe silniki doliczyles ? :-P A koszty przeskakiwania przez rowy ? :-P J. |
|
Data: 2011-05-20 18:55:30 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Dnia Fri, 20 May 2011 00:20:14 +0200, J.F. napisał(a):
Cholera, Sierra i Granada cudownymi wyj±tkami... I owszem :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-05-08 11:32:42 | |
Autor: MZ | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj Jopczyński pisze:
Witajcie, Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie się silnika itd bo tu znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o: a) częstsze wymiany świec, kabli WN b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym falowanie obrotów w zależności od temp. silnika. c) droższe (trochę) przeglądy d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się naumieć jeździć z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt konieczności odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem, jeśli silnik w ten sposób zgasł - wcześniej tylko kręcił ale nie zapalał. W skrajnych sytuacjach na światłach było to b. irytujące. e) jeśli gazownik coś schrzani (a czasami i bez tego) to problemy z zapieczonymi wtryskiwaczami na benzynie f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów podziemnych g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła zapasowego, w najgorszym masz zajęte pół bagażnika. Poza tym jeśli instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak to zrobić i używa dobrych części (opisano Ci to już obok) bo zamontowanie LPG to spora ingerencja w silnik.
Problemem są tzw. strzały w kolektor. Niestety (piszę z doświadczenia) potrafi się to zdarzyć nawet na dobrze wyregulowanej instalacji II gen. W przypadku plastikowego kolektora grozi to uszkodzeniem. Poza kolektorem potrafi również malowniczo rozwalić puszkę filtra powietrza. Dowcipy jak to facet rusza ze skrzyżowania, słychać strzał, silnik gaśnie, on staje podnosi maskę i upycha elementy wiszące na sznurkach mają ziarenko prawdy :] Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG, zwłaszcza że lwią część przebiegów robię w mieście. Lepiej wybrać samochód który po prostu ... rozsądnie spala. Punto chyba ma niezłe statystyki, więc przemyśl czy Ci się opłaci i kiedy się zwróci i ile zaoszczędzisz versus to co powyżej. -- MZ |
|
Data: 2011-05-08 03:25:53 | |
Autor: axyt | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
d) okazyjne ga¶nięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się To efekt pozostawania małej ilo¶ci niespalonego gazu w kolektorze, w takich sytuacjach je¶li musimy moment po zgaszeniu zapalić ponownie warto po prostu wdepn±ć pedał gazu na maksa - wtedy szybciej dostarczymy "¶wieżego" powietrza. |
|
Data: 2011-05-08 11:47:24 | |
Autor: J.F. | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
On Sun, 08 May 2011 11:32:42 +0200, MZ wrote:
Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych nie zauwazylem. Ale ja niedbaluch jestem. c) droższe (trochę) przegl±dy Owszem. ale to drobiazg. b) problemy z dostrojeniem instalacji (je¶li nie sekwencja), w tym Wszystko kwestia regulacji, choc teraz juz nie ma czego regulowac. f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów W Polsce zyjemy .. wjedziesz :-) g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła No niestety. Poza tym je¶li instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak Mam jednak wrazenie ze oni tez nie bardzo wiedza co robia. Owszem - doswiadczenie robi swoje i jak ktos zagazowal 5 silnikow danego typu to "wie to zrobić i używa dobrych czę¶ci". Albo i nie, bo pierwszy klient nie zrobil jeszcze 50 kkm :-) Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG, A ja bylem dosc zadowolony. A ON teraz drogi :-) J. |
|
Data: 2011-05-08 13:58:45 | |
Autor: Mikołaj Jopczyński | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 11:32, MZ pisze:
Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych O ile swiece rozumiem, o tyle kable wn ? Dlaczego ? g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła Bedzie kropka przrobiona na 2 osobowa ciezarowke, wiec luz - niewiele to zmieni. -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline |
|
Data: 2011-05-08 14:44:12 | |
Autor: Adam 'Adak' Kępiński | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
O ile swiece rozumiem, o tyle kable wn ? Dlaczego ? Kable degenerują się tak samo szybko jak na benzynie, tylko że na LPG bardziej to widać (strzały w kolektor właśnie). Swoją drogą co za różnica z tymi strzałami w plastikowy kolektor? Wsadza się klapkę albo i dwie (żeby go nie rozniosło - są na allegro fajne, metalowe), a gdy zacznie strzelać wymienia się przewody i/lub świece. Calość to lekkie demonizowanie, mnie raz zaczęło strzelać i to był właśnie sygnał do wymiany kabli WN - jak ręką odjął. -- Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" |
|
Data: 2011-05-08 16:13:23 | |
Autor: marjan | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 14:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
O ile swiece rozumiem, o tyle kable wn ? Dlaczego ? Czekaj czekaj... Strzelanie w kolektor ma miejsce jak np hamuję silnikiem? I tak fajnie wtedy z wydechu popierduje jak podtrzymanie turbo w WRC? :D Jeśli tak, to chyba właśnie wpadłem na to co się ostatnio dzieje z moim punciakiem, dzięki ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) |
|
Data: 2011-05-08 17:51:49 | |
Autor: J.F. | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
On Sun, 08 May 2011 16:13:23 +0200, marjan wrote:
W dniu 2011-05-08 14:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze: Sprobowac mozesz ... ale wydech to po przeciwnej stronie niz kolektor .... ssacy. A to w ogole punto z gazem lub gaznikiem ? J. |
|
Data: 2011-05-08 19:01:28 | |
Autor: marjan | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 17:51, J.F. pisze:
On Sun, 08 May 2011 16:13:23 +0200, marjan wrote: A, my¶lałem że chodzi o kolektor wydechowy, bo to by pasowało. A to w ogole punto z gazem lub gaznikiem ? Punto mk1 1.1, czyli jednopunktowy wtrysk, instalacja II generacji. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) |
|
Data: 2011-05-08 19:52:44 | |
Autor: Michał Gut | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
pyrka ci tak dlatego ze jak puscisz gaz to nie masz wtryskow i o ile sie zorientowalem nie ma tez iskry na swiecach. gaz jest dalej zasysany w prostych isntalacjach (z jalowych obrotow - ta dawka gazu idzie caly czas) i strzela ci w wydechu bo tam przechodzi dalej nie spalony gaz i dostaje zaplonu od ...no wlasnie nie wiem... pewnie od temperatury kolektora wydechowego.
|
|
Data: 2011-05-09 00:03:02 | |
Autor: marjan | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 19:52, Michał Gut pisze:
pyrka ci tak dlatego ze jak puscisz gaz to nie masz wtryskow i o ile sie Dzięki Michał. Czyli rozumiem, że to normalne, i nie mam się czym przejmować? -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) |
|
Data: 2011-05-11 23:01:58 | |
Autor: nom | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:iq73uo$3oc$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-05-08 19:52, Michał Gut pisze: Nie, to nie jest normalne co kolega Ci pisze. :-) W instalacji II generacji gaz z reduktora w ci¶nieniu atmosferycznym nie powinien się wydobywać (u mnie ¶rubka tzw. biegu jałowego jest zakręcona). Możesz zrobić test i włożyć weżyk z reduktora do naczynia z wod± i podać +12V na elektrozawór. Zobaczysz czy gaz się wydobywa czy nie. :-) U mnie się nie wydobywa, bo instalacja II generacji to instalacja podci¶nieniowa, silnik pobiera gaz z reduktora proporcjonalnie do ilo¶ci zasysanego powietrza. Jeżeli nie ma problemów z wolnymi obrotami to ¶ruba wzbogacenia minimum (potocznie od wolnych obrotów, w BRC wystaj±ca na klucz 10) powinna być zakręcona. Reguluje się ¶rub± od czuło¶ci reduktora (przeważnie na imbus). Poza tym w jakim miejscu masz zainstalowany mikser? Najlepiej jak jest zamontowany najbliżej przepustnicy, a najlepiej jak jest taki płaski i jest dokładnie na przepustnicy. :-) |
|
Data: 2011-05-10 14:09:07 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 16:13, marjan pisze:
Strzelanie w kolektor ma miejsce jak np hamuję silnikiem? I tak fajnie wtedy z wydechu popierduje jak podtrzymanie turbo w WRC? :D Na 90% masz jakieś nieszczelności w wydechu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-05-08 18:55:35 | |
Autor: BartekK | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Zakładając że nie ma sensu wkładać instalacji innej niż sekwencja z wtryskami, bo mamy dwudziestypierwszy wiek, a wszystkie wcześniejsze to przeżytek rodem z dziewiętnastego wieku, bo w okresie międzywojennym gaźniki były już bardziej dopracowane i zaawansowane, niż mikser, to:
a) częstsze wymiany świec, kabli WNBzdura i urbanlegend, prawdopodobnie powstała dlatego że ludzie zakładali gaz do starych aut, w których i tak świece były stare. Problemy z instalacjami I i IIgen były i są zawsze, bo tego się nie da dobrze wyregulować, a źle wyregulowane niszczy między innymi świece (zła mieszanka = temperatura spalania), wymiana świec i kabli na "całkiem nówki" troszkę poprawia sytuację ale to przypudrowanie pryszcza - on tam dalej jest i za chwilę się objawi. W skrócie - częstsze wymienianie świec i kabli WN przy LPG 1-2gen to tak samo dobre rozwiązanie jak częste wymienianie bielizny przy brudnym tyłku. b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tymDlatego trzeba montować sekwencję, a nie wynalazki przedpotopowe c) droższe (trochę) przeglądyo jakieś 60zł, fakt. d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba sięPrzy dobrej instalacji (sekwencja) nie występuje. e) jeśli gazownik coś schrzani (a czasami i bez tego) to problemy z.... oraz z padniętą pompą paliwa, bo po prostu nie można dopuścić do jazdy na LPG nie posiadając benzyny w baku. Dobra instalacja (np na stag300) na to nie pozwoli, odpala zawsze na benzynie więc wtryski przesmaruje i nie zapieką się. f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingówOficjalnie - tak i nie, zależnie od kraju. W PoRD nie widzę podstawy prawnej istnienia (czyli istniejące można traktować jako reklamę lub ogólną sugestię) znaku "przekreślone LPG". Może coś się zmieni/zmieniło/jest inaczej w innych krajach. g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z kołaNiestety, to największy chyba problem. Zbiornik jest duży i niewygodny. Pasuje do jakiegoś żuka podczepiony na dole, ale w osobówce nijak... h) największą zmorą i najgorszym problemem instalacji gazowych LPG są .... gazownicy. Przeważnie są to papraki okrutne, które robią to bez wielkiego zastanowienia i rutynowo, bez podstaw technicznych ale wg instrukcji/wiedzy "podepnie się różowy do żółtego, zawsze tak robimy i działa" , równocześnie 3 inne rzeczy psując... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-05-08 22:31:44 | |
Autor: A.K. | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Dnia Sun, 08 May 2011 18:55:35 +0200, BartekK napisał(a):
bo w okresie międzywojennym gaĽniki były już bardziej dopracowane i zaawansowane, niż mikser ??? Problemy z instalacjami I i IIgen były i s± zawsze, bo tego się nie da dobrze wyregulować, To że kto¶ nie potrafi to nie znaczy że się nie da. Odpowiedziałe¶ sobie poniżej. h) największ± zmor± i najgorszym problemem instalacji gazowych LPG s± ... gazownicy. Przeważnie s± to papraki okrutne, które robi± to bez wielkiego zastanowienia i rutynowo, bez podstaw technicznych ale wg instrukcji/wiedzy "podepnie się różowy do żółtego, zawsze tak robimy i działa" , równocze¶nie 3 inne rzeczy psuj±c... Dokładnie, i tu masz rozwi±zanie zagadki Ľle wyregulowanych instalacji II gen. Rutyna zabija, która by to nie była generacja. Znam wiele przypadków Ľle zainstalowanych sekwencji, od Ľle dobranych podzespołów po strzały w kolektor (tak, w IV generacji!). -- Pozdrawiam A.K. - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-05-08 23:16:50 | |
Autor: BartekK | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 22:31, A.K. pisze:
Instalacje I i II generacji opierają się na jakimśtam dawkowaniu gazu. Bardziej zaawansowane gaźniki (nawet takie webery sprzed 70 lat) dawkują mieszankę wstępnie rozrobioną przy użyciu dyszy emulsyjnej, dobraną względem podciśnienia w kolektorze, względem dociśnięcia pedału do końca, względem temperatury itp. W mikserze I gen nie masz ciągłej regulacji dawkowania gazu względem przepływającego powietrza, po prostu ileśtam go leci - da się to wyregulować ale nigdy dobrze dla pełnego zakresu pracy (niskie-wysokie obroty/przepływy, temperatury powietrza i silnika itd). W dodatku nie ma zamykania dopływu przy hamowaniu silnikiem, bo bezwładność systemu zbyt duża (i by gasło). Przy instalacjach z jednym wtryskiwaczem jest trochę lepiej, ale niewiele, bo sterowniki (w większości) na maksa uproszczone. Po prostu to nie te czasy, nie ta technika i technologia, porównaj sobie sterowniki do IIgen który ma komplikację i inteligencję przerywacza kierunkowskazów a jakiś do IVgen, ja np znam trochę STAG300 i to już niewiele się różni od "normalnego komputera silnika", w zasadzie dało by się już zrobić IVgen bez oryginalnego komputera silnika w ogóle.bo w okresie międzywojennym??? Dokładnie, i tu masz rozwiązanie zagadki źle wyregulowanych instalacji IINo niestety - to że coś się da zepsuć, to znaczy że prędzej czy później ktoś to zepsuje. Nawet IV generację można źle zamontować. Ale nie znaczy to, że najlepiej jest jeździć z mikserem i smrodem bigosu po zgaszeniu silnika. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-05-11 23:20:52 | |
Autor: nom | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:iq71qi$h3j$1mx1.internetia.pl... Instalacje I i II generacji opierają się na jakimśtam dawkowaniu gazu. Bardziej zaawansowane gaźniki (nawet takie webery sprzed 70 lat) dawkują mieszankę wstępnie rozrobioną przy użyciu dyszy emulsyjnej, dobraną względem podciśnienia w kolektorze, względem dociśnięcia pedału do końca, względem temperatury itp. O I generacji nie dyskutuję, bo tego już od dawna się nie zakłada. :-) Co do II generacji to jest zdecydowanie lepsza od silnia z gaźnikiem (nawet takiego webera ;-) ). Na gaźniku nie uzyskasz mieszanki stechiometrycznej w całym zakresie obrotów, dodatkowo, jak masz katalizator to mieszanka musi być raz uboga a raz bogata tak mniej więcej z częstotliwością 1 do 5Hz, bo tego wymaga działanie katalizatora. W II generacji przepływem steruje zawór magnetyczny (np. w BRC Blitz) lub zawór z silnikiem krokowym w nowszych instalacjach. Ja mam BRC Blitz i na każdym corocznym badaniu na analizatorze mam na gazie lambdę 1,00 w całym zakresie obrotów, a silnik ma 150 tys. km. Przewodów WN nie wymieniam, bo silnik takowych nie posiada, świece ostatnio wymieniłem po 85 tys. km. Strzałów nigdy nie miałem, na gazie zrobiłem 115 tys. km, reduktor oryginalny od nowości, nic nie robione, nawet filterek gazu ten sam. :-) do IVgen, ja np znam trochę STAG300 i to już niewiele się różni od "normalnego komputera silnika", w zasadzie dało by się już zrobić IVgen bez oryginalnego komputera silnika w ogóle. Nie wiem jak działa STAG300, ale chyba nie ma sterowania zapłonem? ;-) |
|
Data: 2011-05-08 23:25:48 | |
Autor: pm | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
?
gen. Rutyna zabija, która by to nie była generacja. Znam wiele przypadkówale sekwencję ciężko spieprzyć może nie jestem gazownikiem, ale sobie troszkę w ustawieniach pogrzebałem i to jest prostsze niż budowa cepa. wła¶ciwie można by nic nie ustawiać i samochód po adaptacji będzie zno¶nie jeĽdził. trza brać najtańsze rozwi±zanie: cenowo poza konkurencj± s± ci: http://allegro.pl/sekwencja-z-montazem-i-butla-stag-4-300-poczesna-i1587136374.html przerób maj± masowy wiec, do¶wiadczenie jest. w Punto będzie chyba normalna sekwencja a nie full group wiec najprostszy sterownik i najprostsze wtryski dadz± radę. mi gazownik ¶ciemnił że stag 300 to to samo co wyższe stagi niestety w sztagu 300 nie mogę ustawić emulacji full grupy czyli ze zamiast 4 wtrysków na cykl s± 2 dłuższe. no cóż albo zrobił to zło¶liwie zeby wypchn±c stary sterownik albo się nie znał. co do spalania punto, że niby małe miałem palio 1.2 10l gazu w mie¶cie 8 w trasie jaki¶ żart. owszem instalka II generacja, niestabilne obroty ogólnie dobity ale bez przesadyzmu., tyle to 1,6 może spalać a nie 1.2. |
|
Data: 2011-05-08 23:55:54 | |
Autor: BartekK | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
W dniu 2011-05-08 23:25, pm pisze:
trza brać najtańsze rozwiązanie:Chyba stag-4 a nie stag-300? W stagu 300 można to uzyskać hardwarowo (a nie przez konfig) zwierając po prostu wyjścia kolejnych wtrysków, i podłączając do jednego wtryskiwacza. Wtedy sterownik myśli że robi pełną sekwencję, wtryskuje kolejnymi wtryskami, a realnie wtryskuje jednym i tym samym, dwa razy dłużej. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-05-10 21:57:04 | |
Autor: A.K. | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Dnia Sun, 8 May 2011 23:25:48 +0200, pm napisał(a):
ale sekwencję ciężko spieprzyć Fakt, ale s± tacy którzy z Princem maj± kłopoty. W I gen. na opak zamontowany mikser też działa ale auto nie jeĽdzi. trza brać najtańsze rozwi±zanie: Bez urazy ale dzi¶ s± tańsze i równie dobre (4 GasII) ale to zależy od marż. Zaznaczam że do ludzi z Poczesnej nic nie mam. w Punto będzie chyba normalna sekwencja a nie full group Gdybym miał sekwencję to też full grupa. co do spalania punto, że niby małe Hmm, mi żre podobnie (poj. 1.9) a mam ustawion± mieszankę na bogato i pojazd cięższy - emerytem nie jestem. -- Pozdrawiam A.K. - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-05-08 22:50:02 | |
Autor: Papkin | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych nie wymienialem kabli od nowosci auta a to bylo juz ladnych kilka lat temu... Swiece to nie wiem, nie pamietam. Sie zuzywaja natrualnie, inaczej by sie nie dalo ich wykrecic bo po co. Kable nie byly wymieniane nigdy. b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym ale tylko sekwencja, ceny sa juz bardzo niskie c) droższe (trochę) przeglądy no i gosciu nic nie bada (np szczelnosc instalacji) a kase bierze :( No i trzeba wozic ze soba homologacje butli (do przegladu). Straszneeee ale to lupia nas wiesniaki z WIEJSKIEJ w warszafce. d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się przykro mi ale na 4 generacji nic nie gasnie f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów i tam, panie ja mam pusty zbiornik albo sobie zamontuj ukryty wlew :P g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła duze auto, duzy bagaznik. Asistance tez mam i nawet kola nie musze wozic ale bagaznik wielki to... woze. Poza tym jeśli instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak oczywiscie, zona go ginekologa tez chodzi dobrego a nie pierszego z brzegu co? Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG, przykro mi ze nie masz 4generacji wiec nie mowmy juz o tym. W miescie w lecie przelacza sie po jakis 400m na gaz. W zimie to nawet 800-900m idzie na ssaniu czyli na benzynie - i tak w dwie strony. Wiec jak pracujesz blisko to w zimie glownie na PB jedziesz. Coz... ale jak gosc robi 150km+ to czlowieku nie ma sie co zastanawiac. Chyba ze jestes z tych co "lpg tylko w zapaniczkach" albo masz duzo kasy na benzyne :) A ja zaluje ze LPG zostal zamontowany tak POZNO w moim aucie. |
|
Data: 2011-05-09 22:52:48 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor | |
Dnia Sat, 07 May 2011 18:27:29 +0200, Mikołaj Jopczyński napisał(a):
Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta. 1.2 w punciaku całkiem dobrze się an II generacji gazuje i nie strzela. Tak samo w Pandzie - ten sam motor. Ale gaziarze chca zarobić. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |