Zagazowany Focus I silnik 2.0 16V - jakieś op inie? Na co zwraca uwagę przy kupnie?

Data: 2009-03-11 11:03:50
Autor: GK
Zagazowany Focus I silnik 2.0 16V - jakieś op inie? Na co zwraca uwagę przy kupnie?
Witam,
Wybieram się obejrzec Focusa I z silnikiem 2.0 16V i instalacją gazową BRC. Może doradzicie na co zwracac uwage? Jak ogolnie sprawuje sie zagazowany focus z tym silnikiem?
Bede wdzieczny za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-03-11 12:08:44
Autor: Grzegorz
Zagazowany Focus I silnik 2.0 16V - jakieś opinie? Na co zwraca uwagę przy kupnie?
Hello GK !:
[...]

Zapomniałeś napisać, ile ma przebiegu, kto jeździł itd ...

BRC - jeśli to Sequent, to zdecydowanie polecam, ale popatrz, jakie ma wtryskiwacze. Najlepsze są japońskie Keihiny.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-11 13:29:30
Autor: GK
[...]

Instalacja BRC (sekwencyjna) - niestety nie wiem dokładnie jaki model, nie dopytywałem ma podobno ok. pół roku, założona po sprowadzeniu auta w 2008, w Polsce jeździł jeden człowiek - podobno, głównie dojazdy do pracy 15 km w jedną stronę - tak mi powiedział, w Niemczech najpierw jakiś dziadek, a po jego śmierci żona. Przebieg "podobno" 140 kkm z czego w Polsce 20 kkm - sprowadzone jak miało 120 kkm. Tyle co wiem z ogłoszenia i rozmowy. Z tym przebiegiem to... sami wiecie jak jest. Książki serwisowej nie ma. Jedynie kopia briefu z Niemiec z informacją o poprzednich właścicielach.
Sprzedaje bo podobno ma auto służbowe.
Tyle wiem co napisałem.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-03-11 17:01:05
Autor: Grzegorz
[...]

I zakładał do tego gaz ????? Jakieś bajki plecie ....

[...]

I to trzeba sprawdzić. I to bardzo dokładnie.

Książki serwisowej nie ma. Jedynie kopia briefu z Niemiec z informacją o poprzednich właścicielach.

Spróbuj czegoś poszukać po VINie ....

Sprzedaje bo podobno ma auto służbowe.
Tyle wiem co napisałem.

Cóż, na pewno warto obejrzeć, ale miernik grubości lakieru, dobra latarka, i dobry fachowiec się przydadzą.

Prześlij mi VIN, sprawdzimy, czy choć kolor się zgadza :-D ! Ale mam "tester" tylko do końca 1996 roku.
--
Grzegorz

Data: 2009-03-12 10:19:46
Autor: gosmo
Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp8ard$jvf$1inews.gazeta.pl...
pracy 15 km w jedną stronę - tak mi powiedział, w Niemczech najpierw jakiś dziadek, a po jego śmierci żona.

ROTFL, w niemczech autami jeżdżą tylko dziadkowie, którzy umierają, ale jest druga wersja, kończąca się po śmierci dziadka inaczej:
żona nie miała prawa jazdy więc przychodziła auto jedynie odpalić raz na tydzien aby popracowało pół godziny ;)

A prawda jest taka, że jeśli piszą o tym, że lakierowany był błotnik z powodu jakiejś małej rysy, to dziadek zginął zaliczając dzwon tym autem, jesli nie piszą to uszedł z życiem ;)

Data: 2009-03-11 12:20:57
Autor: ygnacy
GK napisał:

[...]

Mam takiego, silnik zetec-e, rocznik 1999
zagazowany, przy 156kkm, instalacja BRC SEQUENT 18, 1,5 roku temu
obecnie przejechane 210 kkm problemu nie miałem żadnego.
troche wiecej oleju bierze przed zagazowaniem bral 0,5l/ 15kkm, po 0,8
moc zaczyna sie o jakies 500 obr wyżej.
Po wlaczeniu klimatyzacji na obrotach < 1500 nie ma praktycznie mocy.
Imho, jezeli w miare spokojnie sie jeździ, to na gazie sie lepiej jezdzi niz na benzynie. Na benzynie, po wcisnieciu sprzegla obroty spadaja bardzo szybko i przy tej mocy torche szarpie. Na gazie  obroty spadaja wolniej i mozna byc bardziej leniwym :)
Ogólnie, do miasta gaz, na trase gaz, na swiatlach pstryk na bezynke, wylaczyc esp i moze a ruszac :)

Sprawdz swiece, czy nie sa poprzepalane, ksiazke od gazu czy byly filtry na czas wymieniane

ta 2 litrówka , to starsza konstrukcja i jest duzo bardziej wytrzymała niz nowsze o mniejszej pojemnosci dura-teci

Standardowo sprawdz, czy zawieszenie nie stuka, czy nie ma wibracji calej budy przy przyspieszaniu. Poza tym raczej bez problemowe autko.

--
Grzesiek

Data: 2009-03-11 12:34:35
Autor: Cam
[...]

Ja mam Focus 1.6 16V 2002r. z instalacja gazowa Elpigaz i obecnie przejechalem 30tys. km od 1maja 2008 i jak narazie nie ma problemow. Podstawa to dobrze wyregolowana instalacja gazowa. Na gazie pali okolo 1l wiecej niz na benzynie. Ogolnie polecam a zapomnial bym napisac bardzo wazne przy focusach aby przy instalacji gazowej byl zamontowany lubryfikator.

pozdrawiam
Artur

Data: 2009-03-11 12:47:10
Autor: ygnacy
Zagazowany Focus I silnik 2.0 16V - jakie? opinie? Na co zwraca uwag? przy kupnie?
Cam napisał:

[...]

przy nowszych silnikach, myślę że jest niezbędny.
przy starym zetec-e imho juz nie koniecznie, ale zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomoże.

--
Grzesiek

Data: 2009-03-11 13:25:08
Autor: krzysiek82
Zagazowany Focus I silnik 2.0 16V - jakie? opinie? Na co zwraca uwag? przy kupnie?
Reasumując te silniki nie nadają się do zasilania gazem.
Główny problem to zbyt cienkie trzonki zaworów z tego co mi przekazywał zaufany gazownik. A zabawy z lubryfikatorem to dłubanie w g.....

--
krzysiek82

Zagazowany Focus I silnik 2.0 16V - jakieś op inie? Na co zwraca uwagę przy kupnie?