Zagrożenia związane z użyciem pianki...

Data: 2011-08-10 22:22:05
Autor: jacekplacek
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j1ut2v$1bq$1inews.gazeta.pl...

> Mogę tylko powiedzieć, że bardzo mi przykro, że CD PADI Maciek C. nie ma
> zielonego pojęcia o zagrożeniach wynikających z użycia pianki - a są od
> termiki, po utratę wyporu. Przykro mi, że nie rozumie tego ani Zbój > Marciniak
> ani Ty Rysiu Czarnecki... Cóż więcej mogę dodać? To że Panowie są > niedouczeni
> nie jest moją winą a Twoje obelgi, Rysiu Czarnecki, w żaden sposób tego > nie
> zmienią. Szkoda że nie znalazłeś cytatu do idiotyzmów z barotraumą - to > była
> wisienka na torcie tamtej dyskusji. Przypomnisz kto był tak durny? :)))

Wybacz że wejdę w słowo w tak pasjonującej dyskusji między Wami,
ale zaciekawiła mnie szczerze wypowiedź o zagrożeniach wynikających
z użycia pianki - jako że używam pianek podczas swoich nurkowań...

Czy dla dobra osób które mogłyby skorzystać nieco z Twojej obszernej
wiedzy i doświadczenia byłbyś tak miły i rozwinął nieco obszerniej ten temat?

Jest to chyba dla każdego oczywiste, że pianka pod wpływem nacisku wody
z zewnątrz ulega zgnieceniu tym większego im głębiej nurkujemy...
Ale chyba udaje się tą czasową utratę wyporności skorygować pompując BCD?
Przynajmniej dopompowanie BCD na większej głębokości należy do moich
rutynowych zachowań pod wodą... Więc o co Ci właściwie chodzi?
"use the Force, think!" - albo zdaj się na mędrców: Ryszard, Zbój i Kraken Ci wyjaśnią. Możesz też ponownie przejrzeć podręcznik OWD - powinno być wyjaśnione. Ja nie jestem w stanie z Toba dyskutować, ani nie czuję się na siłach czytać w Twoich myślach. Trochę jest tu:
http://www.forum.divetrek.com.pl/printview.php?t=2998&start=0 Jako nurek AOWD powinieneś znać temat doskonale.

Data: 2011-08-10 19:59:19
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
[...]

Czemu Ty tego krótko i treściwie nie wypunktujesz?
Wykręcasz się od obrony własnej tezy... i wysyłasz do ludzi którzy
nic na ten temat tutaj nie pisali...

Możesz też ponownie przejrzeć podręcznik OWD - powinno być
wyjaśnione. Ja nie jestem w stanie z Toba dyskutować, ani nie
czuję się na siłach czytać w Twoich myślach.

Nie musisz czytać w moich myślach - wystarczy że odpowiesz na pytanie.
Co tam się dzieje poza tym co już napisałem, czyli utratą wyporności?

Trochę jest tu:
http://www.forum.divetrek.com.pl/printview.php?t=2998&start=0
Jako nurek AOWD powinieneś znać temat doskonale.

I okazuje się, że znam go doskonale - nic tam nie znalazłem więcej ponad
to co napisałem - pianka pod wpływem ciśnienia wody traci wyporność...
WOW! Cóż za odkrycie Ameryki! :-)

A swoją drogą jeśli ludzie takie "eksperymenty" robią na 60 metrach
w Blue Hole to już teraz wiem czemu tyle tam tabliczek pożegnalnych
było przykręconych do skały przy Blue Hole... W czasie swojego pobytu
sam widziałem jednego nurka którego reanimowano po wynurzeniu,
podobno ze 120 metrów... Ale miał dobrej jakości suchara DUI... Ciekawe
czy eksperymentował w taki sposób bez zabezpieczenia ze strony
kilku kolegów :-(

A co do poruszonego na tamtym forum problemu utraty szczelności BCD
i awaryjnego zrzucania pasa - to dziwi mnie że nikomu nie wpadło
do głowy że kamizelka BCD ze zintegrowanymi kieszeniami umożliwia
łatwe zrzucenie 30-50% ołowiu (zależy ile dasz kafli do tylnych kieszonek)
zamiast całego pasa a do tego zrobić to możesz łatwo i szybko....

Data: 2011-08-11 13:37:09
Autor: Parol_Parol
Zagrożenia związane z użyciem pianki...

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:j1unv5.10o.0poczta.onet.pl...

MOzesz podać nazwisko instrukotra (jeśli sie nie wstyndziwsz) kto tobie dał AOWD? Czy ty wogóle nurkujesz?

Marek

Data: 2011-08-12 06:47:08
Autor: Parol_Parol
Zagrożenia związane z użyciem pianki...
MOzesz podać nazwisko instrukotra (jeśli sie nie wstyndziwsz) kto tobie dał

brak odzewu.
tak myslałem....
kłamstwo ma krutkie nogi...

Parol

Data: 2011-08-11 05:15:49
Autor:
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Jacku Biernacki zamiast wyjaśnić bzdury które generujesz, znowu odsyłasz do całego materiału bez wskazania istotnego fragmentu. Tak jest zawsze w Twoim wykonaniu, ostatnio to było GUE i RD. Gdybyś przeczytał to za cholerę byś tego nie umieścił.
Forum "cyrk Wojciecha Filpa" to nie jest miejsce wiedzy objawionej nielicznym, nawet to forum jest w poprzek oficjalnej wiedzy w GUE.
http://archive.rubicon-
foundation.org/dspace/bitstream/123456789/2358/1/10813436.pdf
"Scanned for the Undersea and Hyperbaric Medical Society by The Rubicon Foundation
in cooperation with Global Underwater Explorers."
http://www.rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?t=155

To co na forum jest zakazaną wiedzą tajemną jest elementem wiedzy GUE. Ktoś tu kogoś robi w bambuko. Woli opowiadać bzdury sprzeczne z podwalinami wiedzy nurkowej, o barku możliwości awaryjnego użycia czynnika oddechowego z ppO2 wyższym niż 1,6 at.

pozdrawiam rc

--

Zagrożenia związane z użyciem pianki...