Zagrzybiona pralka

Data: 2011-08-22 01:10:23
Autor: Tata
Zagrzybiona pralka
W nieużywanej przez kilka tygodni pralce pojawiły się ogniska grzyba, ciemno brązowe miejsca w szufladzie środka piorącego i na fartuchu drzwiczek. Czy gdzieś jeszcze w środku pralki tego nie wiem. Jak zlikwidować powyższy problem bez rozbierania pralki?

Z powaĹźaniem
MJ

Data: 2011-08-22 16:57:36
Autor: waldek
Zagrzybiona pralka
stara wyrzuc
wez nowa
pralke oczywiscie

Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:j2tcrr$4a4$1news.dialog.net.pl...
[...]

Z poważaniem
MJ

Data: 2011-08-23 04:44:01
Autor: s_13
Zagrzybiona pralka
On 22 Sie, 16:57, "waldek" <g...@e-konsument.com.pl> wrote:
stara wyrzuc
wez nowa
pralke oczywiscie

i tak co kilka... tygodni oczywiście...

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-08-22 18:38:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Tata" j2tcrr$4a4$1@news.dialog.net.pl

[..] Jak zlikwidować powyższy problem bez rozbierania pralki?

Zasuszyć. :) Same zdechną, choć nigdy do końca.

Data: 2011-08-22 20:58:16
Autor: medea
Zagrzybiona pralka
W dniu 2011-08-22 02:10, Tata pisze:
[...]

Ta szufladka na środki piorące powinna dać się wyciągnąć i można ją dokładnie wyszorować. Pralkę otworzyć i wysuszyć. Robić to po każdym praniu - zostawiać otwartą aż do wysuszenia.
U mnie praktycznie cały czas jest otwarta.

Ewa

Data: 2011-08-23 08:44:37
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
Tata <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał(a):

[...]

Szuflade na proszek wyjac i odkazic jakas chemia,
to samo fartuch. Co do srodka zrobic pelny cykl
prania bez ubran  na 90 stopniach (moze sa tez jakies
dodatki chamieczne tak jak do "czyszczenia" zmywarek).

Data: 2011-08-24 13:17:12
Autor: kika
Zagrzybiona pralka

UĹźytkownik "Tata"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j2tcrr$4a4$1@news.dialog.net.pl...

[...]

Pralkę musisz zawsze mieć otwartą, szufladę lekko wysuniętą.   SprĂłbuj teraz zrobić pranie na pusto, z jedną szklanką sody oczyszczonej i temp 90 st. Drugie pranie puste z 1 szklanką octu 10 % i temp. 90 st.   Powinno pomĂłc. Szufladę musisz wyjąć i wyszorować sodą i octem.   Bardzo przydatna jest, do szorowania takich małych zakamarkĂłw  szczoteczka do zębĂłw.   Pozdrawiam.

Data: 2011-08-24 13:28:24
Autor: Pooh
Zagrzybiona pralka
Dnia Wed, 24 Aug 2011 13:17:12 +0200, kika napisał(a):
Pralkę musisz zawsze mieć otwartą, szufladę lekko wysuniętą.
Nie straszcie... Myślę o pralce do zabudowy i jakoś nie uśmiecha mi się
trzymać jej otwartej...

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

                   Dołącz do tych, którym zależy.     http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-24 14:38:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Pooh" 1w3v34ob405ka$.dlg@pooh.priv.pl

Nie straszcie... Myślę o pralce do zabudowy i jakoś
nie uśmiecha mi się trzymać jej otwartej...

Pierz często. :) I susz/wietrz łazienkę.

Data: 2011-08-25 11:38:48
Autor: Michał Lankosz
Zagrzybiona pralka
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:j32rd6$hrc$1inews.gazeta.pl...

"Pooh" 1w3v34ob405ka$.dlg@pooh.priv.pl

Nie straszcie... Myślę o pralce do zabudowy i jakoś
nie uśmiecha mi się trzymać jej otwartej...

Pierz często. :) I susz/wietrz łazienkę.

U mnie pralka ładowana od góry stoi w łazience. Z uwagi na małe dzieci pierze często, ale w niskich temperaturach. 90C praktycznie nie używaliśmy. Mimo tego, że między praniami zawsze jest otwarta grzyb niestety się wdał. Niedawno znalazłem taki opis:
http://sceptyczny.pl/grzyb-szlam-w-twojej-pralce-jak-to-wyczyscic/
Póki co, ten wybielacz prawie usunął grzyba z miejsc widocznych. Pytanie, czy coś jeszcze moze siedzieć w bębnie?
Czy można w jakiś sposób rozebrać tą skorupę, w której kręci się bęben? Raz tylko sięgałem przez otwór po zdjęciu rury odprowadzającej w celu wyciągnięcia drutu ze stanika ;)

Michał

Data: 2011-08-24 11:08:36
Autor: Tata
Zagrzybiona pralka
Zastosowałem w szufladzie trochę wybielacza w płynie, z dużą zawartością chloru. Wybielacz ma wielki apetyt na grzyba, skuteczność olbrzymia, problem w tym, że nie wiem jak z działaniem na elementy gumowe. Zgodnie z radą Kiki, zrobiłem pranie w sodzie spożywczej i w occie, grzyb całkowicie zniknął bez rozbierania pralki.

Z podziękowaniami
MJ

Data: 2011-08-26 02:49:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Michał Lankosz" j35596$p61$1@inews.gazeta.pl

Niedawno znalazłem taki opis:
http://sceptyczny.pl/grzyb-szlam-w-twojej-pralce-jak-to-wyczyscic/

Ja za 709 złotych kupiłem przenośny ;) klimatyzator (30 kg -- raczej
tego nie można nosić pod pachą, ale kółka ma) i wysuszyłem nim
łazienkę, po czym pobieżnie wymyłem sufit.

Pleśni niczym nie wygonisz zupełnie, ale zasuszyć można ją skutecznie.

O pleśniach domowych przeczytałem tyle, iż sam nie wierzą
w to, że można tyle przeczytać...

Data: 2011-08-26 08:19:06
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Ja za 709 złotych kupiłem przenośny ;) klimatyzator (30 kg -- raczej
tego nie można nosić pod pachą, ale kółka ma) i wysuszyłem nim
łazienkę, po czym pobieżnie wymyłem sufit.

Klimatyzator czy osuszacz powietrza?

Pleśni niczym nie wygonisz zupełnie, ale zasuszyć można ją skutecznie.

Mozna spokojnie chemia. Ale skoro tylko pobieznie wymyles sufit
to nie dziwie sie, ze masz takie zdanie.

O pleśniach domowych przeczytałem tyle, iż sam nie wierzą
w to, że można tyle przeczytać...

I ciagle za malo...

Data: 2011-08-26 09:54:32
Autor: Michał Lankosz
Zagrzybiona pralka
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:j36qnt$c39$1inews.gazeta.pl...
Pleśni niczym nie wygonisz zupełnie, ale zasuszyć można ją skutecznie.

Pleśń nie ma jakaiejś formy przetrwalnikowej?
Michał

Data: 2011-08-27 01:41:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Michał Lankosz" j37jh0$f8p$1@inews.gazeta.pl

Pleśń nie ma jakaiejś formy przetrwalnikowej?

ZTCW -- ma. I grzybnie w tynku czy w ubraniu -- także.
Łatwiej szczury wytępić niż pleśnie.

Data: 2011-08-28 16:58:27
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Łatwiej szczury wytępić niż pleśnie.

Bzdura na resorach. Od razu widac, ze nigdy nie probowales
wytepic ani szczurow ani plesni, bo "po czym pobieżnie wymyłem sufit"
nie mozna nazwac powaznym podejsciem do problemu.

Data: 2011-08-29 02:07:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Przesmiewca" qnlk579pvad2snrs9mpmfna1g8l83mdqh8@4ax.com

Łatwiej szczury wytępić niż pleśnie.

Bzdura na resorach. Od razu widac, ze nigdy nie probowales
wytepic ani szczurow ani plesni, bo "po czym pobieżnie wymyłem
sufit" nie mozna nazwac powaznym podejsciem do problemu.

Nie jest mi przykro z tego powodu, że jakaś profesjonalna
firma nie zarobiła (i nie przekazała części zysku do Kościoła)
na odgrzybianiu mego mieszkania. :) A że ci, którym odebrałem
chleb powszedni ;) będą mnie teraz kąsali, to wiedziałem już
wtedy, gdy zacząłem odgrzybianie. :)

Do zdrowych na umyśle:

Pleśni nie można zlikwidować. Podobnie jest z bakteriami.
Można natomiast pozbyć się znaczącej części pleśni. I to
mi wystarczy. Pozostaną zarodniki (zawsze -- nie może być
inaczej) i przetrwalniki oraz ukryte grzybnie, ale będzie
tego tak mało, że będzie można z tym żyć. :)

Szczury można wytępić.

Data: 2011-08-30 07:54:00
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Pleśni nie można zlikwidować. Podobnie jest z bakteriami.

Jesli juz tak literalnie podchodzisz do tematu - to tak, mozna
wytepic do zera zarowno i plesn i bakterie i co sobie tam wymyslisz.
Sek w tym, ze zarodniki plesni sa wszedzie wokol ludzi wiec
sens jest znikomy  i chodzilo zupelnie o cos innego.

Data: 2011-08-30 11:00:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Przesmiewca" 0huo57huci73k2nbbsthiftehch5hdr6rg@4ax.com

[...]

Nie można pozbyć się co najmniej trzech rzeczy -- pleśni, bakterii i Twojej głupoty.

Na Wenus nie latają z Ziemi statki kosmiczne, aby nie zarzucać jej ziemskimi życiem.
Na zewnątrz Układu Słonecznego ziemskie bakterie niesione są wiatrem słonecznym, który
chroni Ziemię przed promieniowaniem kosmicznym i jest łapany w dwa pasy van Allena.
Do Wenus takie życie może być niesione tylko przez człowieka.

I bakterie mają przetrwalniki, które mogą istnieć niemal dowolnie długo w stanie
zawieszenia pomiędzy życiem i nieżyciem, nie pobierając z otoczenia wody czy
pokarmu, i pleśnie mogą mieć swoje przetrwalniki.

Data: 2011-08-30 20:48:11
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Nie można pozbyć się co najmniej trzech rzeczy -- pleśni, bakterii i Twojej głupoty.

Jestes bardziej  ograniczony umyslowo niz mozna bylo sie spodziewac, teraz juz rozumiem skad te
teksty  o wypadku w Jezewie.

Na Wenus nie latają z Ziemi statki kosmiczne, aby nie zarzucać jej ziemskimi życiem.

http://lk.astronautilus.pl/sondy/wenold.htm

Na zewnątrz Układu Słonecznego ziemskie bakterie niesione są wiatrem słonecznym, który
chroni Ziemię przed promieniowaniem kosmicznym i jest łapany w dwa pasy van Allena.

Nie ma czegos takiego jak bakterie poza US - nikt tego nigdy nie stwierdzil. Najdalszymi  dzialajacymi obiektami ziemskimi i jedynymi poza US  sa Voyagery
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Voyagery.jpg&filetimestamp=20090116150813
na twoje nieszczescie zostaly wyslane w latach '70 i nie maja mozliwosci
potwierdzenia twoich rewelacji. Dzisiejsze orbitery zreszta tez tego nie robia.

Do Wenus takie życie może być niesione tylko przez człowieka.

No i co z tego wynika? :)

I bakterie mają przetrwalniki, które mogą istnieć niemal dowolnie długo w stanie
zawieszenia pomiędzy życiem i nieżyciem, nie pobierając z otoczenia wody czy
pokarmu, i pleśnie mogą mieć swoje przetrwalniki.

Sa rzadkie bakterie, ktore sa w stanie przezyc dowolny naturalny ziemski
czynnik, ale nie ma zadnych bakterii, ktore sa w stanie przezyc specjalne srodki
chemiczne stworzone przez ludzi. Widze twoja tepota umyslowa niestety nie jest w stanie
pojac tak prostej sprawy.

Data: 2011-08-30 22:40:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Przesmiewca" reaq57lpp2nce41irlf09q8kudpe7vfu9k@4ax.com

chemiczne stworzone przez ludzi. Widze twoja tepota umyslowa
niestety nie jest w stanie pojac tak prostej sprawy.

Nie pokonam Cię w rynsztokowym języku. :) Nie jestem wszak poliglotą. :)
W każdym razie -- ja nie potrzebuję płatnych dobroczyńców usuwających
profesjonalnie ;) pleśń z mieszkań raz na zawsze. :)

Gdy byłem w sanatorium, chorzy na grzybice i łuszczyce mówili mi, że
nie można pozbyć się dziwki i grzybicy oraz łuszczycy. Od tamtej pory
grzybicę leczy się (ja leczę na swoich nadgarstkach) w ciągu jednego
dnia, nie wiem co z nieproszoną dziwką, ale wiem o tym, że płatnych
dobroczyńców (takich jak Ty) nie zraża nic. :)

Dzięki Ci Boże za to, że pokazujesz mi natarczywość takich ludzi
i jednocześnie nie pozwalasz im na dojenie mnie. :)

-=-

Do szukających pomocy -- jeśli wilgotność względna powietrza
w łazience (czy w innych miejscach, ale w łazience i w kuchni
zwykle bywa najgorzej) nie będzie większa od 50% -- szansa na
pleśnie jest tak mała, iż można uznać, że pleśni nie będzie.

Ale wystarczy wytrzeć ścierką rozlane mleko i tę mokrą ścierkę
odłożyć, aby w kilkadziesiąt godzin mieć na niej śliczne okazy
pleśni!!! Pozostawienie śmieci na noc może zaowocować pleśnią. :)
(na przykład gdzieś w zakamarki może spaść kawałek nektarynki...)

Usunięcie pleśni z tynku czy z drewna lub z ubrania nie jest możliwe -- tynk
trzeba skuć i położyć nowy albo pogodzić się z grzybami (grzybniami) tkwiącymi
wewnątrz takiego tynku. Nie znam też metody na usuniecie pleśni z bawełnianego
ubrania. :) Można to prać, gotować, prasować -- ale bezskutecznie. :) Co do
drewna... No cóż... Czasami nie ma co zbierać po ataku pleśni...

Pleśń do życia potrzebuje zazwyczaj tlenu, wody i jedzenia.
Najłatwiej odciąć jej wodę poprzez suszenie powietrza i wietrzenie.

Usunięcie pleśni z jedzenie raczej ;) jest trudne -- jeśli zarażony
jest sok w butelce, trzeba pożegnać wszystko, co w butelce jest; podobnie
z owocami -- lekko spleśniały owoc trzeba wyrzucić w całości... Jeśli
spleśniały jest chleb -- można próbować szczęścia z odkrajaniem, ale
trzeba być chyba solidnie wygłodzonym... ;)

Pleśń produkuje stosowne toksyny -- imo te toksyny (zjedzone) nie zabijają człowieka od razu. ;)

Grzybice rąk nie przeszkadzają mi zbyt mocno, jeśli nie liczyć niepokojących wrażeń wzrokowych. ;)

-=-

Do mego interlokutora -- możesz ze mną rozmawiać, ale nie dam Ci zarobić na odgrzybianiu mego mieszkania. :)
Zastanów się więc -- bo na razie wyglądasz jak piesek skaczący wokoło człowieka niosącego smaczne jedzonko. :)

W wolnych chwilach możesz poczytać sobie o przetrwalnikach bakterii czy grzybów. :)

Data: 2011-08-30 23:02:05
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

W wolnych chwilach możesz poczytać sobie o przetrwalnikach bakterii czy grzybów. :)

Kazdą forme plesni i grzybow, w tym form przetrwalnikowych,
mozna zniszczyc chemia, na ktora srodowisko nie mialo szans ich
uodpornic. Nie mowimy o  grzybicy organizmow zywych, gdzie walka z nimi  w organizmie
jest dluga i rzeczywiscie trudna, tylko o grzybach i plesni w lazience, gdzie walka
moze byc krotka i konkretna, bo nie ma szans, ze pacjent zejdzie wiec i srodki sa inne.
Wypadaloby rozroniac tez rodzaje grzybow i trzymac sie watku, a nie skakac od swoich
chorob az po kosmos.

Data: 2011-08-30 23:28:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Przesmiewca" sfjq57l01b8q2hgu1h76aom4e3iarcs9vm@4ax.com

W wolnych chwilach możesz poczytać sobie o przetrwalnikach bakterii czy grzybów. :)

Kazdą forme plesni i grzybow, w tym form przetrwalnikowych,

Do ludzi myślących -- każda pleśń to grzyb. Na dodatek chyba
każda pleśń jest grzybem żywiącym się tym, co martwe.

Czyli mamy mądre_inaczej stwierdzenie typu -- kobiety_i_ludzie, małpy_i_zwierzęta, róże_i_kwiaty...

mozna zniszczyc chemia, na ktora srodowisko nie mialo szans ich
uodpornic. Nie mowimy o  grzybicy organizmow zywych, gdzie walka
z nimi  w organizmie jest dluga i rzeczywiscie trudna,

Bardzo trudna ;) -- u mnie to jeden dzień, jedno posmarowanie maścią Triderm.
Po godzinie są już wyraźnie zmiany, a po dobie widać wyraźnie, że grzyb kona
w męczarniach :) i rozpaczliwie ;) szuka niesmarowanych części... :) Dobijanie
kolejnym smarowaniem przypomina znęcanie się nad pokonanym grzybem... :)

Mam grzybice od wielu lat. Zazwyczaj znikają same, ale czasami
warto posmarować -- kto smaruje ten...

tylko o grzybach i plesni

Wyżej wyjaśniam, że każda pleśń jest grzybem.

w lazience, gdzie walka moze byc krotka i konkretna,

Bardzo krótka -- wystarczy mokra gąbka po nocnej kąpieli
i rano możemy mieć nową/świeżą pleśń. Podobnie z zakamarkami,
złączeniami ścian, fugami, a nawet gładkimi kafelkami. :)

U mnie wyrosła pleśń na płytce glazury. :)
Śliczna, ruda/pomarańczowa, prawie okrągła plamka o średnicy około 7 mm.

bo nie ma szans, ze pacjent zejdzie wiec i srodki sa inne.
Wypadaloby rozroniac tez rodzaje grzybow i trzymac sie watku,
a nie skakac od swoich chorob az po kosmos.

Już Ci wyjaśniłem -- ja nie zapłacę za odgrzybianie. :)

Data: 2011-08-31 00:07:54
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Do ludzi myślących -- każda pleśń to grzyb. Na dodatek chyba
każda pleśń jest grzybem żywiącym się tym, co martwe.

Eureka.

[...]

Jestes wiekszym ignorantem niz moznaby sadzic.
Napisalem: "gdzie walka z nimi  w organizmie
jest dluga i rzeczywiscie trudna". Slowo klucz
"w". Nic tu do rzeczy nie ma twoje objawowe leczenie i smarowanie mascia.
Kolejne slowa klucz to candida i kandydoza.

Wyżej wyjaśniam, że każda pleśń jest grzybem.

Kazdy koniak to brandy, ale nie kazda brandy to koniak.

Bardzo krótka -- wystarczy mokra gąbka po nocnej kąpieli
i rano możemy mieć nową/świeżą pleśń. Podobnie z zakamarkami,
złączeniami ścian, fugami, a nawet gładkimi kafelkami. :)

To znaczy, ze sie nie znasz, nie umiesz, nie znasz tematu, a w lazience
sobie nie radzisz z pozbyciem sie grzybow. Kiepski jestes :)

[...]

Nie trzeba placic zeby sie pozbyc, chociaz z twoja skutecznoscia walki moze i trzeba.

Data: 2011-08-31 00:50:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Przesmiewca" k9mq579vsippessgctiomvk2gmf79nehst@4ax.com

Do ludzi myślących -- każda pleśń to grzyb. Na dodatek chyba
każda pleśń jest grzybem żywiącym się tym, co martwe.

Eureka.

Jestes wiekszym ignorantem niz moznaby sadzic.

mozna by

Też dostanę skwitowanie słowem eureka? :)

Napisalem: "gdzie walka z nimi  w organizmie
jest dluga i rzeczywiscie trudna". Slowo klucz
"w". Nic tu do rzeczy nie ma twoje objawowe leczenie
i smarowanie mascia.

O tyle długa, że nawet nie wolno tej maści długo stosować. :)
Leczenie jest (; objawowe ;) -- grzybek na ręce jest sporym obciążeniem
dla ***całego organizmu*** i widać efekty działania maści bardzo wyraźnie
i bardzo szybko.

Nie widać natomiast samej maści -- zaraz (natychmiast) po smarowaniu ręce solidnie myję...
(aby nie brudzić niczego) Maść wnika w skórę i raczej ;) nie należy jej przedawkowywać. :)

Kolejne slowa klucz to candida i kandydoza.

Ja grzybki mam -- Ty o nich dopiero teraz czytasz. :)

Wyżej wyjaśniam, że każda pleśń jest grzybem.

Kazdy koniak to brandy, ale nie kazda brandy to koniak.

Fakt -- Twoje myślenie jest tak szybkie jak pijanego. :)

[...]

Już pisałem -- nie zapłacę Ci za odpleśnianie. :)

Data: 2011-08-31 09:20:00
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Ja grzybki mam -- Ty o nich dopiero teraz czytasz. :)

Z przerosnietej candidy wyleczylem sie, tak z 5 lat temu.
Trafiles kula w plot- jak zwykle zreszta.

Już pisałem -- nie zapłacę Ci za odpleśnianie. :)

Wiesz, moja branza dzialalnosci jest troche inna niz
odplesnianie u ciszewskich. Skad w ogole w twoim urojonym
umysle sie wzielo, ze chcialbym to u ciebie zrobic? Znow ci sie poplataly fakty i osoby.

Data: 2011-08-31 12:06:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Przesmiewca" 8onr57pkos8220kabau135596cdt8cem1h@4ax.com

Ja grzybki mam -- Ty o nich dopiero teraz czytasz. :)

Z przerosnietej candidy wyleczylem sie, tak z 5 lat temu.
Trafiles kula w plot- jak zwykle zreszta.

Problem w tym, że ja piszę prawdę, a Ty - prawdę_korzystną. :)

[...]

Cieszę się tym, że pojąłeś, iż u mnie nie zarobisz. :)

Data: 2011-08-31 12:33:30
Autor: Przesmiewca
Zagrzybiona pralka
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Cieszę się tym, że pojąłeś, iż u mnie nie zarobisz. :)

To sie nazywa schizofrenia, wiesz? ;)

Data: 2011-08-31 13:15:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zagrzybiona pralka

"Przesmiewca" 0f3s579m4ea8rhb24ju620us4rcj394a8a@4ax.com

Cieszę się tym, że pojąłeś, iż u mnie nie zarobisz. :)

To sie nazywa schizofrenia, wiesz? ;)

Nie wiem. :)

Data: 2011-09-08 11:38:05
Autor: _ąćęłńóśźż
Zagrzybiona pralka
Chlor jest bardzo skuteczny, ale niszczy metal, bezpieczniej jest uzywać mniej żrącego nadtlenuku wodoru H2O2 (perhydrol).

-- -- -