Data: 2010-06-19 19:22:58 | |
Autor: jurajski Jaskiniowiec | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Witam,
Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz od kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy. Usterki to: - laptop wlacza sie raz na jakis czas (to standard w wiekszosci nowych HP, prawdopodobnie wygrzanie chipsetu pomoze) - dwa klawisze "urwane" (mam je, ale te mikro zaczepy sa pekniete i nie da sie ich zapiac) - czesciowo wytarta srebrna obudowa (niby moja wina, ale... czy aby napewno? Powinna sie scierac w takim razie na calosci, a nie tylko w wybranych miejscach i to w dodatku wytarcie powstalo na poczatku - "dalej" nie chce sie scierac ) - laptop niemilosiernie sie grzeje - wrecz mialem odparzone prawe udo, w dodatku halas z wentylatora uszkadza mi sluch! - slychac dziwne stuki w dysku (aczkolwiek nie stwierdzilem BB jak i SMART nic groznego nie podaje) - zaczepy nie trzymaja - po prostu klapa sobie luzno dynda Pal licho juz obudowe, dysk i klawisze, jak i wysoka temp - da sie z tym zyc... ale byle zawieszenie, restart wlaczenie laptopa to juz loteria przy ponownym wlaczeniu. Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje. Co w zwiazku z tym? Nie ukrywam, ze z checia chcialbym pokombinowac wymiane lub zwrot kasy, ale nie wiem, czy nie jest za pozno... No i pytanie dla zaznajomionych z HP - da rade dokupic rozszerzenie gwarancji do Pavilionow? Czy tylko serie "biznes" maja ten przywilej? Za wszelakie odpowiedzi bede wdzieczny. |
|
Data: 2010-06-19 10:46:34 | |
Autor: lelec | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
On 19 Cze, 19:22, "jurajski Jaskiniowiec"
<jurajski_jaskiniow...@jaskinia.na.jurze> wrote: Witam, Spokojnie. Faktura wystarczy. Ostatnio swoj± sztukêtam s³a³em, Powiedzieli, ¿e faktura wystarczy, ale w razie czego pu¶ci³em im te¿ kartê gwarancyjn±. Je¶li dalej masz w±tpliwo¶ci, dzwoñ do HP na infoliniê, wszystko ci powiedz±. Btw: Przy takich objawach - wymieni± ci prawie wszystkie podzespo³y! A przez telefon ka¿± ci zrobiæ update biosu :). Naprawa trwa³a oko³o 1 tygodnia, bo co¶tam ¶ci±gali z zagranicy. Kurier przyjecha³i zabra³ sztukê, za tydzieñ przywióz³. Po drodze mia³em kilka telefonów z HP o statusie naprawy. Serdeczne pozdrowienia -- Marcin |
|
Data: 2010-06-19 20:23:31 | |
Autor: jurajski Jaskiniowiec | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Dnia 19-06-2010 o 19:46:34 lelec <marcin.pawelec@gmail.com> napisał(a):
On 19 Cze, 19:22, "jurajski Jaskiniowiec" OK, ale jak ja dzwonilem do supportu HP, to powiedziano mi, ze mam w karton spakowac tylko sam laptop (bez dodatkow) oraz _gwarancje_ i kopie faktury. Totez gdzies wyczytalem, ze w przypadku zagubienia gwarancji jedyna droga serwisu to "ustawowe" miejsce zakupu, czyli w moim przypadku Makro. Malo tego - podczas rozmowy z konsultantem HP, wytarta obudowa ich nie interesuje, klawisze ich nie interesuja, goracy spod laptopa ich nie interesuje, zatrzask ich nie interesuje... Wg. mnie sa to wady niespowodowane przez niewlasciwe uzytkowanie (no moze poza klawiszami), tylko tandetna jakosc produktu. Zaczep ma trzymac caly czas, tak jak i obudowa ma prawo sie porysowac/wytrzec, ale jak juz to rownomiernie w miejscach faktycznie najczej uzywanych, a u mnie jest tak, ze na poczatku wytarlo sie kilka miejsc i mimo, ze reszta jest czesciej "eksploatowana" i narazona na wytarcie, to nijak nie chce sie wytrzec - wyglada to koszmarnie. Podobnie te klawisze, w ktorych pekly mikrozaczepy - to moja wina, ze HP wymyslil tandetny plastykowy zaczep klawiszow? Doradzono mi, zebym nie odsylal laptopa bezposrednio do HP, tylko probowal go reklamowac w Makro - mialbym przynajmniej ten przywilej, ze po trzech naprawach przysluguje mi nowy, albo zwrot kasy. Niestety wysylajac do HP, pozbywam sie tego "przywileju". A propos konsultanta - tez robilem upgrade BIOSu, a nawet reset (przytrzymanie klawisza wlaczania na ok 60 sek) |
|
Data: 2010-06-19 21:42:42 | |
Autor: G Nowak | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Malo tego - podczas rozmowy z konsultantem HP, wytarta obudowa ich nie Sprawdz, czy laptop jest na gwarancji producenta (google hp warratny check czy jakos tak), wyslij go na gwarancje do serwisu w uk czy niemczech - tam obsluga klienta jest troche inna. -- pozdr g |
|
Data: 2010-06-19 23:21:24 | |
Autor: jurajski Jaskiniowiec | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Dnia 19-06-2010 o 22:42:42 G Nowak <gnowak84.wytnij.to@gmail.com> napisał(a):
Malo tego - podczas rozmowy z konsultantem HP, wytarta obudowa ich nie Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - dzwoniac do HP zaproponowali mi, ze przysla kuriera na ich koszt... Aczkolwiek wtedy mialem jeszcze karte gwarancyjna, a teraz jej nie mam. Poza tym, (tez jak juz wspomnialem), serwis moze potrzymac sobie laptopa ile wlezie... I jeszcze jakies "chore" tlumaczenia, ze np, laptop byl zalany etc - tego chcialbym uniknac. A oddajac do sklepu, mialbym (?) ustawowo 2 tyg na odpowiedz/zwrot laptopa i szanse na 3 naprawy a pozniej wymiana na nowy, albo zwrot kasy(?) o ile dobrze zrozumialem... Tylko wlasnie nie wiem, co lepsze i czy da sie to bez karty gwarancyjnej? Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej napisac? |
|
Data: 2010-06-19 22:52:28 | |
Autor: G Nowak | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - W Uk jest tak: dzwonisz (co prawda do Indii i ciezko sie gada), nie pytaja o rachunki, karty czlonkowskie klubu Czarny Lotos ani rozmiar stanika kochanki, kurier przychodzi nastepnego dnia a laptop wraca naprawiony w 5 dni. Czasem czytam, co wyprawiaja serwisy w Kambodzy (Polandii) i dziwie sie, iz maja jeszcze jakichkolwiek klientow skoro sprzet firmowy sprzedawany jest z miedzynarodowa gwarancja. -- pozdr g |
|
Data: 2010-06-19 22:55:04 | |
Autor: G Nowak | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej Oczywiscie pewnie nie beda chcieli do PL odeslac, nie wiem tez czy przyjma paczke z zagranicy, czy koniecznie beda chcieli zalatwic to swoim kurierem wiec w gre wchodzi podrzucenie znajomym za granica ale to pewnie mniejszy problem niz boksowanie sie z serwisem w pl i targanie Makro po sadach. -- pozdr g |
|
Data: 2010-06-20 01:15:54 | |
Autor: Pytanie | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - dzwoniac
do HP zaproponowali mi, ze przysla kuriera na ich koszt... Aczkolwiek wtedy mialem jeszcze karte gwarancyjna, a teraz jej nie mam. Poza tym, (tez jak juz wspomnialem), serwis moze potrzymac sobie laptopa ile wlezie... I jeszcze jakies "chore" tlumaczenia, ze np, laptop byl zalany etc - tego chcialbym uniknac. A oddajac do sklepu, mialbym (?) ustawowo 2 tyg na odpowiedz/zwrot laptopa i szanse na 3 naprawy a pozniej wymiana na nowy, albo zwrot kasy(?) o ile dobrze zrozumialem... Tylko wlasnie nie wiem, co lepsze i czy da sie to bez karty gwarancyjnej? Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej napisac? -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Najlepiej bedzie jak sam we wlasnym zakresie zapoznasz sie z odpowiednimi ustawami badz paragrafami w kodeksie cywilnym. Bo to co piszesz powyzej to jest bajka. Idac reklamowac sprzet do sklepu powinienes znac swoje prawa. Sklep moze przyjac sprzet z grzecznosci, ale nie musi zwlaszcza jesli serwis jest zewnetrzny. Hipotetycznie: idziesz do sklepu: chcialem oddac na gwarancji. Pani sie pyta gdzie karta? Bez karty nie przyjmujemy lub....: jesli jest punkt serwisowy prosze oddac sprzet do punktu; Ty: ale macie obowiazek przyjac sprzet: Pani: tak? to prosze mi podac przepis na mocy ktorego mam obowiazek przyjac od pana sprzet. K r o p k a. Moze nas oswiecisz skad wziales informacje ze po 3 naprawach dostajesz nowego laptopa badz zwrot kasy? Tylko konkretnie... bo widze ze wiesz iz w ktoryms kosciele bije dzwon, ale nie wiem w ktorym konkretnie :( Poza tym, skad masz informacje ze sklep ma 2 tygodnie na odpowiedz/zwrot? Przytocz prosze ustawe/-y na ktore powolujesz sie powyzej. |
|
Data: 2010-06-20 04:17:42 | |
Autor: jurajski Jaskiniowiec | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Dnia 20-06-2010 o 01:15:54 Pytanie <xxx@xxx.tr> napisał(a):
Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - dzwoniac Tego wszystkiego chcialem sie wlasnie od Was dowiedziec :) |
|
Data: 2010-06-20 08:26:07 | |
Autor: Pytanie | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
tak? to prosze mi podac przepis na mocy ktorego mam obowiazek przyjac od Tego wszystkiego chcialem sie wlasnie od Was dowiedziec :) Aaaaaaa...czyli chcesz pojsc na latwizne i otrzymac wszystko na tacy? Nie wiem czy sie da. Ja np. stracilem kupe cennego czasu na rycie ustaw, przepisow i k.c. odnosnie niezgodnosci, gwarancji i reklamacji. Nic nie stoi na przeszkodze zebys zrobil to samo; odpalil google.pl wpisal odpowiednie frazy, sciagnal materialy i zasiadl do czytania przepisow w niedzielne popoludnie. |
|
Data: 2010-06-20 10:31:46 | |
Autor: KILu | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Sklep moze przyjac sprzet z grzecznosci, ale nie musi zwlaszcza jesli serwis jest zewnetrzny. Musi, jesli reklamujesz sprzet z tytulu niezgodnosci z umowa - i do tego nie potrzebujesz dokumentu gwarancji, wystarczy Ci paragon. Gorzej, jesli sklep uzna reklamacje za nieuzasadniona (oczywiscie zawsze mozesz probowac egzekwowac swoje prawa - od tego jest federacja konsumentow). Takie rzeczy reguluje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży: www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=139 Inna sprawa, ze powyzsze dotyczy osob prywatnych. Zdaje sie, ze przy zakupie na fakture dzialaja inne przepisy... -- KILu |
|
Data: 2010-06-20 09:16:03 | |
Autor: januszek | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
KILu napisa³(a):
Musi, jesli reklamujesz sprzet z tytulu niezgodnosci z umowa - i do tego nie potrzebujesz dokumentu gwarancji, wystarczy Ci paragon. Jedyne co sprzedawca *musi* to musi odpowiedziec na reklamacje z tego tytulu. Podkreslam: *odpowiedziec*. S± sprzedawcy ktorzy z automatu odpowiadaja, ze nie uznaja reklamacji. I od tej chwili w zasadzie niczego juz nie musza. Stan taki trwa az do uzyskania prawomocnego wyroku Sadu ;) [...] Inna sprawa, ze powyzsze dotyczy osob prywatnych. Zdaje sie, ze przy zakupie na fakture dzialaja inne przepisy... KC i rêkojmia. j. -- bing jest fajny ale nie widaæ z niego do Apteki na Solnym... |
|
Data: 2010-06-20 10:47:52 | |
Autor: Pytanie | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
taaaaaaa... pytajacy zaznaczyl ze chodzi o zakup na firme a czesc odpowiadajacych przytacza przepisy ktore jego nie dotycza, tylko nie wiem w jakim celu... |
|
Data: 2010-06-19 21:45:05 | |
Autor: nom | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <jurajski_jaskiniowiec@jaskinia.na.jurze> napisał w wiadomości news:op.vej71hunbp2dytpavilion.opteris.pl... Doradzono mi, zebym nie odsylal laptopa bezposrednio do HP, tylko probowal go reklamowac w Makro - mialbym przynajmniej ten przywilej, ze po trzech naprawach przysluguje mi nowy, albo zwrot kasy. Złóż reklamację do Makro, nie pamiętam dokładnie, ale mają chyba 14 dni roboczych na rozpatrzenie, jak w tym czasie się nie wyrobią to muszą zwrócić kasę. Kumpel reklamował kiedyś wózek w Biedronce i po miesiącu nie przyszedł jeszcze z serwisu to oddali mu pieniądze. Jak kiedyś wysłałem monitor do serwisu Fujitsu Siemens (myślałem, że będzie szybciej niż przez sklep) to naprawiali mi 2 miesiące, bo sprowadzali częsci z zagranicy i wszystko zgodnie z gwarancją, Jakbym załatwiał przez sklep to po 3 tygodniach musieliby oddać kasę. :-) |
|
Data: 2010-06-19 22:04:26 | |
Autor: jurajski Jaskiniowiec | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Dnia 19-06-2010 o 21:45:05 nom <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):
No tez wlasnie tak probuje zrobic, tylko czy fakt braku karty gwarancyjnej nie bedzie przeszkoda? Serwis w HP - od jednych slysze, ze dziala blyskawicznie... Sami nawet przysylaja kuriera po sprzet. Inni znowu opisywali jakies "zalane" plyty glowne... Z drugiej strony - oddajac sprzet do punktu gdzie sie go zakupilo, daje mi to jakas tam gwarancje na "respektowanie ustaw"... Malo tego - przypomnialem sobie, ze faktura za laptopa byla wystawiona na firme - nie wiem, czy przypadkiem te cale ustawy nie reguluja tego... Nie wiem, czy "regonowcy" sa jakos "specjalnie" potraktowani, czy tak jak wszyscy? |
|
Data: 2010-06-19 22:13:49 | |
Autor: qwerty | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <jurajski_jaskiniowiec@jaskinia.na.jurze> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.vekcpogmbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
Serwis w HP - od jednych slysze, ze dziala blyskawicznie... Sami nawet przysylaja kuriera po sprzet. Inni znowu opisywali jakies "zalane" plyty glowne... Jeden kolega - padła płyta główna to czekał miesiąc. U innego zdechła bateria - powiedzieli, że będzie czekać 4 tygodnie. Faktycznie błyskawiczny serwis... Malo tego - przypomnialem sobie, ze faktura za laptopa byla wystawiona na firme - nie wiem, czy przypadkiem te cale ustawy nie reguluja tego... Nie wiem, czy "regonowcy" sa jakos "specjalnie" potraktowani, czy tak jak wszyscy? Skoro była wystawiona faktura to obowiązkiem sklepu jest wystawienie duplikatu. Niestety nie obowiązuje niezgodność towaru z umową. -- Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity |
|
Data: 2010-06-19 22:23:52 | |
Autor: jurajski Jaskiniowiec | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Dnia 19-06-2010 o 22:13:49 qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <jurajski_jaskiniowiec@jaskinia.na.jurze> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.vekcpogmbp2dyt@pavilion.opteris.pl... Fakture mam. Nie mam jedynie karty gwarancyjnej, ktora mi zaginela. Wspomniana przez Ciebie "niezgodnosc towaru z umowa" juz pomijam. Ale zalozmy, ze oddaje do serwisu bezposrednio - serwis producenta moze trzymac ile mu sie spodoba. Oddajac do sklepu, sklep ma obowiazek(?) zwrocic naprawiony towar w ciagu max 2 tyg. i jesli w tym czasie sie nie wyrobi, ma obowiazek albo zwrocic kase, albo uszkodzony towar? To mnie wlasnie gryzie i tego nie rozumiem. Co bedzie lepsze w mojej sytuacji? I czy dobrze rozumuje? |
|
Data: 2010-06-20 06:40:40 | |
Autor: Jacek | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
To pytanie trzeba bylo zadac, gdy chciales kupic laptopa.
Wszyscy wiedza, ze nie kupuje sie HP:) |
|
Data: 2010-06-20 10:32:44 | |
Autor: Robson | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
W dniu 2010-06-20 06:40, Jacek pisze:
To pytanie trzeba bylo zadac, gdy chciales kupic laptopa. Nie wiem, skad masz takie informacje, Ty to jeszcze nie wszyscy. To samo Jaskiniowiec, slyszlaem, ktos mowil, Zdzicha brata zony syna kolegi kumpel podobno mial zalany. Nie proscie wybrac sie do tego Makro i pokazac co sie ma? albo zadzwonic do HP, wystarczy podac nr seryjny. R |
|
Data: 2010-06-20 22:00:55 | |
Autor: Jawi | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
W dniu 2010-06-19 19:22, jurajski Jaskiniowiec pisze:
gwarancja nie jest ci do niczego potrzebna, ważniejsza jest faktura. Reklamacje na temat niezgodności towaru z umową składasz w sklepie i on wszystkiego dopilnuje. Masz dwa lata na to od momentu zakupu i sklep łaski nie robi. Ja zgubiłem gwarancję na pralkę, dzwoniłem do serwisu i tylko gwarancja inaczej nie dotykają sprzętu. Dzwoniłem do rzecznika praw konsumentów to mnie wyśmiał, że ja ciągle mu o jakiejś gwarancji gadam a mam sobie dać spokój i udać się do sklepu. Co uczyniłem. |
|
Data: 2010-06-21 08:43:02 | |
Autor: Pytanie | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
sk³adasz w sklepie i on
wszystkiego dopilnuje. Masz dwa lata na to od momentu zakupu i sklep ³aski nie robi. Gosciu...a czytales co autor napisal? ze to byl zakup na firme, wiec co mu nawijasz o dwuletniej niezgodnosci?. Ponadto, jesli rzecznik radzi korzystac z niezgodnosci a nie z gwarancji to tez zycze powodzenia; widac ze nic nie zalatwial korzystajac ze slawnej "niezgodnosci". ecchhhh... masakra |
|
Data: 2010-06-24 23:20:19 | |
Autor: Marcin | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" napisał w wiadomości Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje. Gwarancja hp jest jak papier toaletowy;)Przysyłają tych druczków całymi kartonami.Idź z fakturą i poproś o wydanie gwarancji bo nie było w pudełku nie powinni robić żadnego problemu. |
|
Data: 2010-07-18 23:21:14 | |
Autor: jurajski Jaskiniowiec | |
Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej? | |
laptopyDnia 24-06-2010 o 23:20:19 Marcin <marcin2233@spam.pl> napisał(a):
Sprawa wyjasniona :) Wiecej do poczytania na forum http://forum.laptopy.info.pl/f18/serwis-hp-w-wolominie-przeczytaj-koniecznie-28798/index8.html#post362122 Nomen omen, polecam lekture pozostalych postow, bo niektore czyta sie jak powiesc sensacyjna ;) |
|