Zagwozdka z pierwszeństwem

Data: 2017-09-30 22:14:32
Autor: radekp@konto.pl
Zagwozdka z pierwszeństwem
Fri, 29 Sep 2017 23:01:23 +0200, w <oqmcb9$93s$1@node1.news.atman.pl>,
"Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl> napisał(-a):

Mam pewien dylemat.

Jest jezdnia z dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku. Na pewnym odcinku z prawej strony pojawia się trzeci pas ruchu. Ten dodatkowy pas nie zanika, tylko po powiedzmy 300m oddziela się od reszty i tworzy zjazd z trzypasmowej w tym momencie jezdni.

Przed pojawieniem się trzeciego pasa, na dwupasmowej części jest znak pierwszeństwa przejazdu, a na jednopasmowej ustąp pierwszeństwa.

Pytanie brzmi, jeżeli jadę trzecim pasem i nie zamierzam go zmieniać, czy ktoś jadący jezdnią dwupasmową i chcący zjechać na mój pas ma pierwszeństwo i powinienem mu ustąpić?

Nie, bo to już nie jest obszar skrzyżowania. Znak ustąp dotyczy tylko
skrzyżowania. Zmiana pasów jest możliwa już poza obszarem skrzyżowania (dlatego
masz ciągłą linię ciągnącą się między tymi pasami przez jakiś czas aż poza
skrzyżowanie) i wówczas znak ustąp już nie obowiązuje.

Data: 2017-10-01 15:12:58
Autor: mk4
On 2017-09-30 22:14, radekp@konto.pl wrote:
[...]

No czyli wedle tego jak jeszcze "w obrebie skrzyzowania przetne" ciagla to nalezy mi ustapic bo znak ustap jeszcze wtedy dziala, tak?

--
mk4

Data: 2017-10-02 13:27:35
Autor: radekp@konto.pl
Zagwozdka z pierwszeństwem
Sun, 1 Oct 2017 15:12:58 +0200, w <oqqpkv$ena$1@portraits.wsisiz.edu.pl>, mk4
<mk4@dev.nul> napisał(-a):

> [...]

No czyli wedle tego jak jeszcze "w obrebie skrzyzowania przetne" ciagla to nalezy mi ustapic bo znak ustap jeszcze wtedy dziala, tak?

Nie sądzę, abyś w takim przypadku wygrał przed jakimkolwiek sądem :)

Data: 2017-10-02 12:10:17
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości
Fri, 29 Sep 2017 23:01:23 +0200, w <oqmcb9$93s$1@node1.news.atman.pl>, "Irek.N." <tajny@jakis.taki.jest.pl> napisał(-a):
[...]
[...]

No to po ch* ten znak ?
Jak snieg linie zasypie, czy jak kierowca z glownej zlekcewazy ciagla i ewentualna wysepke ?

J.

Data: 2017-10-02 13:29:24
Autor: radekp@konto.pl
Zagwozdka z pierwszeństwem
Mon, 2 Oct 2017 12:10:17 +0200, w <59d21092$0$646$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

No to po ch* ten znak ?
Jak snieg linie zasypie, czy jak kierowca z glownej zlekcewazy ciagla i ewentualna wysepke ?

Dobre pytanie :) Może przepisy nakazują, poza tym linie mogą się wyeksploatować
:)

Data: 2017-10-02 15:55:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oqt88k$t2p$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-10-02 o 13:29, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Skoro jadąc prosto z pasu do skrętu w prawi i waląc na skrzyżowaniu wyjeżdżającego z podporządkowanej zdziwionego kierowcy - winny jest wyjeżdżający z podporządkowanej, to nie ma chyba powodu, aby inaczej uprzywilejowanie traktować jadącego po drodze głównej i walącego po ciągłej linii.

Ale wyjezdzajacy w twojej sytuacji nie widzi znakow jakie mial jadacy prosto, za to widzi swoje "ustap pierwszenstwa.
A tu widzi ciagla linie i ze drugiemu nie wolno :-)

J,

Data: 2017-10-02 16:24:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-10-02 o 15:55, J.F. pisze:
[...]

Widzi, że pas jest do skrętu w prawo.

A tu widzi ciagla linie i ze drugiemu nie wolno :-)

....zatem to analogiczna sytuacja.

--
Liwiusz

Data: 2017-10-02 16:46:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oqti74$76f$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Jego wlasny pas, bo co pokazywaly znaki temu nadjezdzajacemu z lewej strony to nie wie.
Moze i wie, ale skad wie, ze nie nastapila zmiana organizacji ruchu od czasu, gdy sam tam przejezdzal ?

Poza tym chyba jakies swiatla byly w twoim przykladzie, i co mial - zielone, czy warunkową strzalke ?

A tu widzi ciagla linie i ze drugiemu nie wolno :-)
...zatem to analogiczna sytuacja.

Nie nazwalbym calkiem analogiczna ... ale do SN nie trafil juz zaden taki przypadek ?
Moze nie ma co myslec, jesli SN to juz raz rozpatrzyl ?

J.

Data: 2017-10-02 13:33:49
Autor: Shrek
Zagwozdka z pierwszeństwem
W dniu 02.10.2017 o 12:10, J.F. pisze:

No to po ch* ten znak ?
Jak snieg linie zasypie,

Po to.

czy jak kierowca z glownej zlekcewazy ciagla i ewentualna wysepke ?

A to wynika poniekąd "przy okazji". Swoją droga ciekawe, że jak ktoś "u wroga" zobaczy ustąp to już gotów mu się przez ciągłą na jego pasa ładować, bo "łon ma piweszeństwo" a jak ma napisane że "pieszy znajdujący się na przejściu ma pierwszeństwo" to będzie cały kodeks dookoła analizował, żeby tylko wyszło, że pierwszy ma pierwszeńtswo tylko wtedy, jak on akurat nie jedzie;)

Shrek

Zagwozdka z pierwszeństwem