Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zagwozdka z trakcją

Zagwozdka z trakcją

Data: 2015-12-25 10:07:06
Autor: Irek.N.
Zagwozdka z trakcją
Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na pomarańczowo.

Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem, że skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt. Wymieniłem też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.

Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę wątpię w tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe) szybko, gdzie odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy się kontrola, a czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na spokojnie, potrafi zamigać.

Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

Irek.N.

Data: 2015-12-25 12:00:35
Autor: Budzik
Zagwozdka z trakcją
Użytkownik Irek.N. tajny@jakis.taki.jest.pl ...

Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic
się nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane
czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na pomarańczowo.

Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem,
że skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt.
Wymieniłem też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.

Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny
przewód trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę
wątpię w tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe)
szybko, gdzie odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy
się kontrola, a czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na
spokojnie, potrafi zamigać. Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

Chyba najlepiej pokaze komputer co tam sie dzieje podczas skretu - moze po prostu jakis uwalony czujnik?

Data: 2015-12-25 13:56:33
Autor: Myjk
Zagwozdka z trakcją
Fri, 25 Dec 2015 10:07:06 +0100, Irek.N.
Ktoś ma pomysł może?

Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-12-26 00:45:20
Autor: Irek.N.
Zagwozdka z trakcją
Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.


Ok, ale przy jeździe na wprost czy prawoskręcie też powinien raportować błędy obrotu koła, a tak się nie dzieje. Tylko skręt w lewo.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2015-12-28 09:59:17
Autor: J.F.
Zagwozdka z trakcją
Dnia Sat, 26 Dec 2015 00:45:20 +0100, Irek.N. napisał(a):
Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.
> Ok, ale przy jeździe na wprost czy prawoskręcie też powinien raportować
błędy obrotu koła, a tak się nie dzieje. Tylko skręt w lewo.

Prawdopodobnie kabel przelamany, na wprost jeszcze kontaktuje, ale
przy skrecie przestaje.
I nie upieralbym sie ze w prawym kole.

A moze i inne czujniki.

J.

Data: 2015-12-25 14:00:41
Autor: spider
Zagwozdka z trakcją
W dniu 2015-12-25 o 10:07, Irek.N. pisze:

Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

Czujnik przyspieszenia bocznego może świruje

Data: 2015-12-26 00:46:07
Autor: Irek.N.
Zagwozdka z trakcją
spider pisze:
W dniu 2015-12-25 o 10:07, Irek.N. pisze:

Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

Czujnik przyspieszenia bocznego może świruje

Może, wygląda znajomo. Trochę ten czujnik kosztuje :(

Miłego.
Irek.N.

Data: 2015-12-25 20:00:42
Autor: Jarek
Zagwozdka z trakcją


Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.

Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm chyba)

Data: 2015-12-26 00:43:57
Autor: Irek.N.
Zagwozdka z trakcją
Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm chyba)

Już poprawiam się. XC70

Może być luźna piasta? Nie poczuł bym podczas zakrętów luźnej?

Swoją drogą poszedłem jak koledzy podpowiedzieli za czujnikiem przyspieszenia bocznego, niby pasuje.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2015-12-26 10:25:53
Autor: Jarek
Zagwozdka z trakcją


Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n5kkcd$uh9$1@speranza.aioe.org...

Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm chyba)

Już poprawiam się. XC70

Może być luźna piasta? Nie poczuł bym podczas zakrętów luźnej?

Nie piasta, chodzi o śrubę centralną wkręconą w przegub półosi. Jak masz alu felgi, to wystarczy wyjąć ten mały dekielek ze znaczkiem Volvo i widzisz tą śrubę. Może to nie to, ale sprawdzenie to minuta roboty.

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2015-12-26 00:58:33
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Zagwozdka z trakcją
Powitanko,

Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.

Taa, starawe powiadasz...;-)

Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się
nie dzieje.

Jak nic V ma prawidlowe poglady polityczne;-)

Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód
trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować?

To bym obstawial. ESP bierze sobie sygnaly z czujnikow ABSu, musi cos przerywa i sie temu Volvu zdaje, ze sie 1 kolko nie kreci. Poza kabelkami czujniki tez padaja, nawet chyba czesciej niz kable. A ABS dziala normalnie?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2015-12-28 14:28:27
Autor: Irek.N.
Zagwozdka z trakcją
Nie wytrzymałem, poprosiłem o szybką diagnozę.
Zrobiliśmy z 3 kółeczka na małym rondzie i pojawił się zanik impulsów z czujnika ABS prawego przedniego koła. Na chwilę się pojawił.
Co ciekawe od 2 dni wozidło sporadycznie odcinało silnik, jak by się chciało naprawić. Ewidentnie coś jest na granicy zadziałania/usterki.
Stawiam na kabelek czujnika.

Irek.N.

Zagwozdka z trakcją

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona