Zajęcie świadczenia rentowego, którego nie ma

Data: 2012-02-29 05:02:44
Autor: Grandalf
Zajęcie świadczenia rentowego, którego nie ma
Witam! Bardzo bym prosił o pare słów wyjaśnienia w jednej kwestii.
Urząd Skarbowy przesłał zawiadomienie o zajęciu prawa majątkowego w
stosunku do świadczenia rentowego. Tylko prawa do renty już nie ma
prawie pół roku. Z wiedzy jaką mam można jeszcze zająć wynagrodzenie
czy środki na koncie. Od kilku miesięcy jest umowa zlecenie, a
wynagrodzenie marne. Na koncie zero. Czy jest jakaś dolna granica
wynagrodzenia poniżej którego nie można go zająć? W jaki sposób
jeszcze prawnie można egzekwować 200zł?

Data: 2012-02-29 14:06:13
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.02.2012 14:02, Grandalf pisze:

[...]

Zlecenia nie mają kwoty wolnej od zajęcia, bo nie jesteś wtedy
pracownikiem a tylko wykonującym zlecenie.

Data: 2012-02-29 06:24:07
Autor: Grandalf
Zajęcie świadczenia rentowego, którego nie ma
On 29 Lut, 14:06, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> [...]

> jeszcze prawnie można egzekwować 200zł?

Zlecenia nie mają kwoty wolnej od zajęcia, bo nie jesteś wtedy
pracownikiem a tylko wykonującym zlecenie.

 Aha, no to w takim razie jakie Państwo ma jeszcze możliwości ściągnąć
te 200zł?

Data: 2012-02-29 15:35:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.02.2012 15:24, Grandalf pisze:

Zlecenia nie mają kwoty wolnej od zajęcia, bo nie jesteś wtedy
pracownikiem a tylko wykonującym zlecenie.

 Aha, no to w takim razie jakie Państwo ma jeszcze możliwości ściągnąć
te 200zł?

Państwo nie ściąga - ściąga komornik. Zajmując różne rzeczy. Np. jeśli
firma A zleca coś dłużnikowi, to komornik może wysłać do tej firmy
właściwą informację o zajęciu i wtedy ta firma zamiast przelewać
dłużnikowi (lub wypłacać mu w kasie) będzie przelewać pieniądze na konto
komornika.

Data: 2012-02-29 07:35:45
Autor: Grandalf
Zajęcie świadczenia rentowego, którego nie ma
On 29 Lut, 15:35, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:

> [...]

właściwą informację o zajęciu i wtedy ta firma zamiast przelewać
dłużnikowi (lub wypłacać mu w kasie) będzie przelewać pieniądze na konto

A w sytuacji gdy wysokość zapłaty za zlecenie na umowie jest mniejsza
niż wymagana kwota?

Data: 2012-02-29 07:48:02
Autor: Grandalf
wrote:

> [...]

właściwą informację o zajęciu i wtedy ta firma zamiast przelewać
dłużnikowi (lub wypłacać mu w kasie) będzie przelewać pieniądze na konto

A co w sytuacji gdy wysokość zapłaty za zlecenie jest niższa od
należności do ściągnięcia? Brany jest % aż do całkowitej wysokości?

Data: 2012-02-29 16:54:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.02.2012 16:48, Grandalf pisze:

A co w sytuacji gdy wysokość zapłaty za zlecenie jest niższa od
należności do ściągnięcia? Brany jest % aż do całkowitej wysokości?

Niby dlaczego??

To jest kasa od umowy cywilnej - równie dobrze mogłaby to być umowa kupna/sprzedaży.

Jeśli dłużnik wisi X, to komornik zabierze wszystko póki nie zabierze tego X plus koszta egzekucji.

Data: 2012-02-29 08:24:20
Autor: grandalfino
[...]

Sugerowałem się pouczeniem na drugiej stronie dokumentu, chociaż tam pisało w stosunku do swiadczenia rentowego. Generalnie miałoby to sens gdyż przypuśćmy w przypadku obciążenia np 400zł, a przychód zgodny z umową to 200zł, to co, dwa miesiące bez środków?

Data: 2012-02-29 18:23:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.02.2012 17:24, grandalfino@gmail.com pisze:
[...]

Zlecenie to nie renta. Nie wiem, skąd ci się takie bezsensowne skojarzenie pojawiło.

Data: 2012-02-29 09:52:55
Autor: grandalfino
W dniu środa, 29 lutego 2012, 18:23:09 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> Sugerowa�em si� pouczeniem na drugiej stronie dokumentu, chocia� tam
> pisa�o w stosunku do swiadczenia rentowego.

Zlecenie to nie renta. Nie wiem, sk�d ci si� takie bezsensowne skojarzenie pojawi�o.

Z ludzkiego punktu widzenia jak najbardziej sensowne. Chociaż nie zdziwiłbym się aby było zgodne z "prawem" zajęcie całego dochodu, a ty człowieku jedz trawe.

Data: 2012-02-29 19:01:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.02.2012 18:52, grandalfino@gmail.com pisze:

[...]

Ale zrozum - to jest przychód ze zwykłej umowy cywilnoprawnej. Równie dobrze dłużnik mógłby się domagać od komornika 50% kwoty, za jaką ktoś nabył zajęty i zlicytowany przez komornika samochód.

Zlecenia, dzieła, sprzedaż itepe nie podlegają specjalnej ochronie jak np. renta czy pensja.

PS: i przestań syfić jakimś śmieciowym czytnikiem. Wcześniej odpisywałeś poprawnie, a teraz robisz bałagan.

Data: 2012-02-29 11:45:49
Autor: Grandalf
Zajęcie świadczenia rentowego, którego nie ma
On 29 Lut, 19:01, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
Zlecenia, dzieła, sprzedaż itepe nie podlegają specjalnej ochronie jak
np. renta czy pensja.

No i tą kwestia pytałem na początku.

PS: i przestań syfić jakimś śmieciowym czytnikiem. Wcześniej odpisywałeś
poprawnie, a teraz robisz bałagan.

To rezultaty:
"The old Google Groups will be going away soon.
Switch to the new Google Groups. "
I jak widać nowa wersja jeszcze nie działa jak należy.

Data: 2012-03-01 09:40:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 29 Feb 2012, Grandalf wrote:

Aha, no to w takim razie jakie Państwo ma jeszcze możliwości ściągnąć
te 200zł?

  Tak prześlinęła się mało skomentowana wersja zajęcia przez
komornika *rzeczy*.
  Z jednej strony jest lista rzeczy zwolnionych od zajęcia (odzieży
osobistej sztućców i jedynego stołu komornik nie zabierze, no
powiedzmy: "nie powinien próbować zabrać"), z drugiej strony jest
prawo zajmowania rzeczy znajdujących się *w posiadaniu* dłużnika
(komornik nie ma obowiązku "online" sprawdzać czy dłużnik jest
właścicielem, ten kto mu rzecz pożyczył niech się później buja
o zwrot - trochę to ogranicza wersję "ja nic nie mam, a ten
ipod jest brata")

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-01 10:11:17
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Inteligentni migający się będą mieli dostępną fakturę imienną na brata
lub inny podobny dokument ;)

Zajęcie świadczenia rentowego, którego nie ma