Zajęcie wierzytelności - "wejście na pensje"

Data: 2011-06-17 05:09:21
Autor: Altar
Zajęcie wierzytelności - "wejście na pensje"
Witam,

W 2003 r. Polkomtel sprzedał dług. W marcu tego roku firma Raport
poinformowała mnie o przeprowadzeniu analizy prawnej i przekazaniu
sprawy do sądu. W czerwcu otrzymałem pismo - Zajęcie wynagrodzenia za
pracę i zasiłku od Komornika Sądowego.

Te wydarzenia miały miejsce pod moją nieobecność, więc nie
zareagowałem na nie. Przysługiwało mi prawo do zaskarżenia decyzji
sądu w ciągu 7 dni od daty doręczenia pisma, jednak też tego nie
zrobiłem. A wiec mam sądowy nakaz zapłaty za długi które uległy dawno
temu przedawnieniu.

Co mogę zrobić w tej chwili aby tego nie zapłacić?

Data: 2011-06-17 14:42:05
Autor: Kamil
Dnia Fri, 17 Jun 2011 05:09:21 -0700 (PDT), Altar napisał(a):

[...]

Właśnie zgubiła Cie bierność i olewanie swoich spraw.
Wystarczyło w terminie złożyć odpowiedź na pozew i podnieść w niej zarzut
przedawnienia.
Teraz, to chyba tylko cud w postaci np. leżenia pod respiratorami/ w
śpiączce mógłby BYĆ może wzruszyć prawomocny wyrok/klauzulę.
Ale jeżeli nie masz takich "mocnych papierów" - to bierz kasę i spłacaj ten
dług. Masz przesrane jak w ruskim czołgu, i zrobią Ci z dupy jesień
średniowiecza ;)

Data: 2011-06-17 06:04:07
Autor: Altar
Zajęcie wierzytelności - "wejście na pensje"

W a nie zgubi a Cie bierno i olewanie swoich spraw.
Wystarczy o w terminie z o y odpowied na pozew i podnie w niej zarzut
przedawnienia.
Teraz, to chyba tylko cud w postaci np. le enia pod respiratorami/ w
pi czce m g by BY mo e wzruszy prawomocny wyrok/klauzul .
Ale je eli nie masz takich "mocnych papier w" - to bierz kas i sp acaj ten
d ug. Masz przesrane jak w ruskim czo gu, i zrobi Ci z dupy jesie
redniowiecza ;)

To nie bylo olewanie moich spraw, po prostu o niczym nie wiedzialem,
dopiero pismo o zajeciu dotarlo do mnie, wczesniej nie otrzymalem
zadnej informacji o postepowaniu w sadzie czy wezwania do sadu. czy
naprawde nic nie moge zrobic?

Data: 2011-06-17 13:14:20
Autor: Massai
Altar wrote:

> [...]

dopiero pismo o zajeciu dotarlo do mnie, wczesniej nie otrzymalem
zadnej informacji o postepowaniu w sadzie czy wezwania do sadu. czy

Mozesz wniesc o wstrzymanie egzekucji i przywrócenie terminu.

Ale jesli po prostu wyjechales gdzies - masz marne szanse.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-17 06:20:43
Autor: Altar
Zajęcie wierzytelności - "wejście na pensje"

Mozesz wniesc o wstrzymanie egzekucji i przywr cenie terminu.

Ale jesli po prostu wyjechales gdzies - masz marne szanse.

--
Pozdro
Massai

Massai, bylem na miejscu, po prostu poprzednie pismo jakie dostalem to
byla informacja od firmy Raport o przeprowadzeniu analizy prawnej.
Czekalem na rozprawe sadowa, ale nie doczekalem sie wezwania. teraz
otrzymalem pismo pt Zajecie wynagrodzenia.....

Czyli do kogo wyslac pismo o wstrzymanie egzekucji i przywrocenie
terminu (rozprawy?)? W jakiej formie napisac taki list?

Data: 2011-06-17 16:11:34
Autor: Maddy
ZajĂŞcie wierzytelnoÂści - "wejÂście n a pensje"
W dniu 17-06-2011 15:20, Altar pisze:

[...]

Sprawdzić w sądzie czy wysłano wezwanie, na jaki adres i czy wróciło się
wezwanie czy zwrotka (i kto podpisał, jeżeli zwrotka).
Na razie nie wiemy, czy prawidłowo Cię zawiadomiono.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-17 19:29:33
Autor: Robert

Ale jak rozumieć to co napisał:
Przysługiwało mi prawo do zaskarżenia decyzji sądu w ciągu 7 dni
od daty doręczenia pisma, jednak też tego nie zrobiłem.

Czyżby jednak otrzymał pozew, ale na niego nie odpowiedział?

--
Robert

Data: 2011-06-17 10:47:13
Autor: Altar
Zajęcie wierzytelności - "wejście na pensje"
On 17 Cze, 19:29, Robert <"spam_usu _to"@wp.pl> wrote:
Dnia 17 cze  o godzinie  16:11, na pl.soc.prawo, Maddy napisa (a):

> Sprawdzi w s dzie czy wys ano wezwanie, na jaki adres i czy wr ci o si
> wezwanie czy zwrotka (i kto podpisa , je eli zwrotka).
> Na razie nie wiemy, czy prawid owo Ci zawiadomiono.

Ale jak rozumie to co napisa :

Czy by jednak otrzyma pozew, ale na niego nie odpowiedzia ?

--
Robert

nie, przepraszam, te 7 dni dotyczy zaskarzenia dzialan komornika
(cholera to wszystko takim malym druczkiem napisane ze w pierszej
chwili zle przeczytalem)
powtorze jeszcze raz, nie otrzymalem ani wezwania na rozprawe, ani
zadnej informacji ze taka sprawa sie odbyla, dopiero teraz
dowiedzialem sie o tym od komornika za posrednictwem pisma ktore mi
wyslal, tj. zajecia wynagrodzenia.

Data: 2011-06-17 21:28:48
Autor: SDD
Zajecie wierzytelno?ci - "wej?cie na pensje"

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4dfb6099$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

Sprawdzić w sądzie czy wysłano wezwanie, na jaki adres i czy wróciło się
wezwanie czy zwrotka (i kto podpisał, jeżeli zwrotka).
Na razie nie wiemy, czy prawidłowo Cię zawiadomiono.

Moze firma Raport ma "patenty" i np. jej wyslannicy awiza sprzataja ze skrzynek :)

W dzikiej PL wszystkiego sie mozna spodziewac.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-06-17 21:41:57
Autor: Robert Tomasik
Zajęcie wierzytelności - "wejście na pensje"

Teraz, to bym poszedł do normalnego adwokata, bo pomyłka będzie drogo kosztować. W skrócie musisz złożyć wniosek o uchylenie klauzuli wykonalności, przywrócenie terminu do wniesienia sprzeciwu do nakazu zapłaty oraz wnieść sam sprzeciw podnosząc zarzut przedawnienia. Potem dopiero badać, czemu się stało tak, jak się stało.

Data: 2011-06-17 21:48:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-17 21:41, Robert Tomasik pisze:
[...]

I to wszystko w ramach tych 60zł za koszty zastępstwa? Bo sam dług to pewnie max kilkaset złotych...

--
Liwiusz

Data: 2011-06-17 21:59:11
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:itgb23$fpk$1news.onet.pl...
[...]

Można samemu napisać. Nie bronię.

Data: 2011-06-17 22:10:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-17 21:59, Robert Tomasik pisze:
[...]

No i dlatego chłopak szuka porady na grupie. Ale i tak ma marne szanse.

--
Liwiusz

Zajęcie wierzytelności - "wejście na pensje"