Zakłócenie sygnału GPS

Data: 2019-02-17 13:48:14
Autor: darek12345
Zakłócenie sygnału GPS

Co bedzie najlepszym i najwygodniejszym izolatorem?

Po pierwsze, to propnoowalbym wylaczyc A-GPS, czyli okreslanie lokalizacji na podstawie nadajnikow sieci GSM.
Jak to zrobisz, to GPS bedzie znacznie latwiej zaklocic i powinno wystarczyc zaslonienie go wlasnym cialem. Jak sa jakies przeszkody w terenie, np. budynki, duze drzewa to dodatkowo mozna stanac blisko takiego budynku, drzewa, itp. Mysle, ze zasloniecie z jednej strony budynkiem, drzewem a z drugiej wlasnym cialem powinno wystarczajace dobrze zaklocic ustalnie lokalizacji.
Generalnie chodzi o to, zeby telefon "nie widzial" horyzontu.

Data: 2019-02-17 23:59:51
Autor: Budzik
Zakłócenie sygnału GPS
Użytkownik  darek12345@gmail.com ...

[...]

A bez ingerencji w sam telefon?

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2019-02-17 23:28:26
Autor: darek12345
Zakłócenie sygnału GPS

> A bez ingerencji w sam telefon?

Jesli chcesz osiagnac taka sytuacje, zeby miec jednoczesnie zasieg sieci (transfer danych, mozliwosc rozmowy przez telefon) i jednoczesnie brak okreslenia lokalizacji (przy wlaczonym GPS i AGPS w telefonie), to moim zdaniem nie da sie tego osiagnac, bo nawet jak telefon "nie widzi" satelitow (czyli np. w budynku), to na podstawie nadajnikow sieci okresli przylizona lokalizacje.
Wedlug tego, co tu napisali:
https://pl.wikipedia.org/wiki/AGPS
to bedzie lokalizacja +/- 30-200 m. Mysle, ze jest to mniej wiecej zgodne z rzeczywistoscia, bo np. teraz jestem w budynku i mam lokalizacje telefonu okreslona z dokladnoscia okolo 50 metrow. Tak wiec zeby zupelnie stracic mozliwosc wyznaczania pozycji przez AGPS (a wiekszosc smarfonow to ma domyslnie wlaczone) to nalezalby zupelnie stracic zasieg sieci.

Data: 2019-02-18 01:35:02
Autor: RadoslawF
Zakłócenie sygnału GPS
W dniu 2019-02-17 o 22:48, darek12345@gmail.com pisze:

Co bedzie najlepszym i najwygodniejszym izolatorem?

Po pierwsze, to propnoowalbym wylaczyc A-GPS,

A to da się wyłączyć?
Bo wedle mojej wiedzy robią to stacje bazowe na podstawie
łączności z telefonem.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-17 23:35:50
Autor: darek12345
Zakłócenie sygnału GPS

A to da się wyłączyć?
Bo wedle mojej wiedzy robią to stacje bazowe na podstawie
łączności z telefonem.

W ustawieniach telefonu da sie to zwykle wylaczyc. Np. w moim telefonie, w ustawieniach lokalizacji mam trzy opcje:
1) wysoka dokladnosc (GPS, WiFi, sieci komorkowe)
2) WiFi lub sieci komorkowe
3) Tylko GPS

Czyli pierwsza i druga opcja to ustalanie lokalizacji wspomagane siecia (stacjami bazowymi), natomiast trzecia opcja jest bez tego. Tak wiec mozna to wylaczyc w telefonie i telefon nie bedzie okreslal lokalizacji na podstawie stacji bazowych. Nie ma to pewnie zadnego wplywu na to, czy operator bedzie mogl zlokalizowac telefon czy nie, bo to jest chyba zupelnie niezalezne (tzn. opertator zawsze jest w stanie okreslic lokalizacje z przyblizona dokladnoscia).

Data: 2019-02-18 13:05:09
Autor: RadoslawF
Zakłócenie sygnału GPS
W dniu 2019-02-18 o 08:35, darek12345@gmail.com pisze:

[...]

No właśnie, fakt że telefon nie poda użytkownikowi pozycji po AGPS
nie oznacza że tej informacji nie będzie miał operator

Pozdrawiam

Zakłócenie sygnału GPS