Zakładać już zimówki?

Data: 2010-10-01 20:44:02
Autor: V-Tec
Zakładać już zimówki?
Żartowałem :))
A jakby się ktoś poważnie pytał, to V-Tec zaleca wymianę opon na zimowe kilka dni przed 1.11. Mróz i tak przyjdzie (ryzyko gołoledzi), śnieg i tak spadnie, a jak spadnie to będzie za późno (makabryczne kolejki).

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2010-10-01 11:54:59
Autor: BearBag
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
to kup u¿ywane felgi po 40z³ za sztuke i spij spokojnie 10lat.

Data: 2010-10-01 21:01:57
Autor: CUT
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
W dniu 2010-10-01 20:54, BearBag pisze:
to kup u¿ywane felgi po 40z³ za sztuke i spij spokojnie 10lat.

i wo¼ je w baga¿niku - wtedy to ju¿ w ogóle wypas :)

Data: 2010-10-01 22:06:26
Autor: z
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
CUT pisze:
W dniu 2010-10-01 20:54, BearBag pisze:
to kup u¿ywane felgi po 40z³ za sztuke i spij spokojnie 10lat.

i wo¼ je w baga¿niku - wtedy to ju¿ w ogóle wypas :)

A ja pie... miesi±c temu za³o¿y³em zimówki (przegl±d :-) ) i mam zamiar ca³y rok je¼dziæ. Je¿d¿ê wiêkszo¶æ w mie¶cie (10 ty¶ na rok), wolno, nastawiali tyle fotoradarów ¿e 70 nie przekraczam.
W zimie bêdê siê czu³ bezpieczniej a w lecie i tak nie bêdzie gorzej ni¿ w zimie. Wiem ¿e opony siê szybciej zu¿yj±. Dêbica droga nie jest a zaoszczêdzê na przek³adkach (70 z³ teraz p³aci³em)
Jak zaje¿d¿ê to kupiê ca³oroczne albo znowu zimowe :-)

PS. My¶la³em te¿ nad felgami ale szkoda zachodu. Marketning niech siê poca³uje i ma pretensje do w³adz i do pogody :-)

Data: 2010-10-02 20:42:34
Autor: nom
Zak³adaæ ju¿ zimówki?

U¿ytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i85f04$8do$1inews.gazeta.pl...
CUT pisze:

A ja pie... miesi±c temu za³o¿y³em zimówki (przegl±d :-) ) i mam zamiar ca³y rok je¼dziæ.

Na zimówkach Dêbica Frigo przejecha³em 26 tys. km je¿d¿±c ca³y rok i bie¿nika jest jeszcze sporo. :-)
Wiêkoszo¶æ trasy w³a¶nie w mie¶cie, w leci przy upalnej pogodzie piszcz± na zakrêtach. :D

Data: 2010-10-03 10:00:12
Autor: z
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
nom pisze:

Na zimówkach Dêbica Frigo przejecha³em 26 tys. km je¿d¿±c ca³y rok i bie¿nika jest jeszcze sporo. :-)
Wiêkoszo¶æ trasy w³a¶nie w mie¶cie, w leci przy upalnej pogodzie piszcz± na zakrêtach. :D

Tak± niedogodno¶æ mogê przeboleæ. Przy mojej je¼dzie zapisz± raz na tydzieñ :-)

Data: 2010-10-03 17:23:46
Autor: Jacek Bronowski
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
Na zimówkach Dêbica Frigo przejecha³em 26 tys. km je¿d¿±c ca³y rok i bie¿nika jest jeszcze sporo. :-)
Wiêkoszo¶æ trasy w³a¶nie w mie¶cie, w leci przy upalnej pogodzie piszcz± na zakrêtach. :D

W moim przypadku rekordowe by³y wakacje w Hiszpanii (sierpieñ, 3,5 tygodnia, dobrze ponad 10 kkm) na zimówkach! :-)
Ale to dlatego, ze auto by³o ju¿ przeznaczone do sprzeda¿y od wiosny (zosta³o na zimówkach, bo letnie po zdjeciu jesienia poszly do utylizacji). A poniewa¿ z ró¿nych powodów nie uda³o siê sprzedaæ przed wakacjami to pojechali¶my na zimówkach. Nie chcia³em kupowaæ ju¿ nowych opon do auta, które sz³o do sprzeda¿y... No i opony prze¿y³y, spisa³y siê ca³kiem poprawnie, i zosta³o sprzedane na tych oponach. Wygl±da³y jeszcze ca³kiem u¿ytecznie :-)

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 13 656 zdjêcia z 19 krajów.

Data: 2010-10-01 21:49:57
Autor: DoQ
Zakładać już zimówki?
V-Tec pisze:
[...]

Ja zakladam w przyszlym tyg., za 2tyg mam zamiar pojechac w gory wiec moze byc licho na letnich ;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-10-01 22:00:24
Autor: Artur Maśląg
Zakładać już zimówki?
W dniu 2010-10-01 21:49, DoQ pisze:
(...)
Ja zakladam w przyszlym tyg.,

Ja tam nie wiem kiedy, niemniej zastanawiałem się, czy tego nie zrobić
jakoś teraz, by kolejek uniknąć. Letniaki dożyły swojego przebiegu :)

za 2tyg mam zamiar pojechac w gory wiec moze byc licho na letnich ;)

W górach to różnie bywa - 2 lata temu, wrzesień, pobudka i wyjazd,
a tu szklanka, skrobanka i zimnowato :)

Data: 2010-10-01 23:50:28
Autor: DoQ
Zakładać już zimówki?
Artur Maśląg pisze:

W górach to różnie bywa - 2 lata temu, wrzesień, pobudka i wyjazd,
a tu szklanka, skrobanka i zimnowato :)

Rok temu wyjezdzalem 15 pazdziernika, jak dowalilo sniegiem to nawet zimowki beemce nie pomogly i jazda zakonczyla sie 1.5km od celu na wzniesieniu serpentynki :S

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-10-02 08:46:07
Autor: Myjk
Zakładać już zimówki?
Artur Maśląg napisa�:

a tu szklanka, skrobanka i zimnowato :)

Trzeba mieć webasto na wszelki wypadek. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-02 21:59:46
Autor: Artur Maśląg
Zakładać już zimówki?
W dniu 2010-10-02 10:46, Myjk pisze:
Artur Maśląg napisa�:

a tu szklanka, skrobanka i zimnowato :)

Trzeba mieć webasto na wszelki wypadek. ;)

Webasto mi atmosfery nie podgrzeje w stopniu
wystarczającym do likwidacji 'szklanki' - najwyżej
będę się mógł się poślizgać w szybciej osiągniętym
komforcie :)

Data: 2010-10-03 14:19:59
Autor: Myjk
Zakładać już zimówki?
> [...]

Webasto mi atmosfery nie podgrzeje w stopniu
wystarczającym do likwidacji 'szklanki' - najwyżej
będę się mógł się poślizgać w szybciej osiągniętym

Na szklankę zimowe opony też niewiele zdziałają.
Także przynajmniej ciepło będzie. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-01 21:53:18
Autor: Artur Maśląg
Zakładać już zimówki?
W dniu 2010-10-01 20:44, V-Tec pisze:
Żartowałem :))

Najwyraźniej nie.

A jakby się ktoś poważnie pytał, to V-Tec zaleca wymianę opon na zimowe
kilka dni przed 1.11. Mróz i tak przyjdzie (ryzyko gołoledzi), śnieg i
tak spadnie, a jak spadnie to będzie za późno (makabryczne kolejki).

To oczywiste - najlepiej mieć ze 3 komplety opon z felgami w bagażniku.
Takie na lato, na wiosnę, na jesień i na zimę - któreś akurat będą na
kołach. Jak się nagle warunki zmienią, to szybki zjazd na parking
i szybka zmiana.

Data: 2010-10-01 22:02:36
Autor: Tomasz Pyra
Zakładać już zimówki?
W dniu 2010-10-01 21:53, Artur Maśląg pisze:
[...]

Trzeba mieć slicki, medie, deszcze, zimówki, szutrówki i jakieś kolce.
Wszystko powinno jechać w aucie serwisowym z ekipą mechaników i w razie czego robi się szybki serwis i wymienia koła :)

Data: 2010-10-01 20:52:21
Autor: Robert Rêdziak
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
On Fri, 01 Oct 2010 22:02:36 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Trzeba mieæ slicki,

 Przynajmniej o trzech twardo¶ciach mieszanki ;)))

jakie¶ kolce.

 Szwedzkie i Monte.

Wszystko powinno jechaæ w aucie serwisowym z ekip± mechaników i w razie czego robi siê szybki serwis i wymienia ko³a :)

 Nie zapomnij o docinarce!

 :)

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-01 22:05:43
Autor: Artur Maśląg
Zakładać już zimówki?
W dniu 2010-10-01 22:02, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Na miasto i znaną trasę to niezły zestaw. W normalnych zastosowaniach
w zupełności poprawnie zachowują się wielosezonówki, które nie wymagają
takich zabiegów.

Data: 2010-10-01 20:08:00
Autor: to
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
begin Artur Maśląg
W normalnych zastosowaniach w
zupełności poprawnie zachowują się wielosezonówki, które nie wymagają
takich zabiegów.

W Meleksie. :-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-01 22:15:12
Autor: Artur Maśląg
Zakładać już zimówki?
W dniu 2010-10-01 22:08, to pisze:
begin Artur Maśląg

W normalnych zastosowaniach w
zupełności poprawnie zachowują się wielosezonówki, które nie wymagają
takich zabiegów.

W Meleksie. :-)

Jeżeli Twój Melex używa rozmiaru 205/50R16 to tak - nawet w Melexie.

Data: 2010-10-01 22:06:37
Autor: to
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
begin Artur Maśląg
[...]

Ale tak zupełnie poważnie to zgadzam się z Tobą całkowicie, z tym, że zamiast "normalne zastosowanie" wstawiłbym "spokojna jazda niezbyt mocnym autem głównie w mieście".

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-02 13:23:13
Autor: ąćęłńóśźż
Zakładać już zimówki?
Tak swoją drogą jeszcze przy Poldolocie, gdzie podnośnik był w jednym miejscu na całą stronę, chciało mi się wymieniać koła samemu.
A jak mam 4 x podnośnik przekładać to już jakoś mi się nie chce "pod domem" czy w garażu (BTW w garażach zwykle ciemno jak w
turbanie u ciapatego) tego robić...
Mam wrażenie, że producenci aut podobnie jak ze zmieniaczami żarówek są także w zmowie z oponiarzami ;-))

-- -- -

Data: 2010-10-02 17:49:15
Autor: daxus
Zakładać już zimówki?
[...]

zapomniałeś o oponach nocnych (brak światła słonecznego wpływa na strukturę gumy opon co powoduje zmniejszenie drogi hamowania)

Data: 2010-10-02 21:57:17
Autor: Artur Maśląg
Zakładać już zimówki?
W dniu 2010-10-02 17:49, daxus pisze:
(...)
zapomniałeś o oponach nocnych (brak światła słonecznego wpływa na
strukturÄ™ gumy opon co powoduje zmniejszenie drogi hamowania)

Fakt, zapomniałem, ale brak światła słonecznego wpływa raczej na
wydłużenie drogi hamowania, stąd też zapotrzebowanie na opony
nocne.

Data: 2010-10-01 21:59:00
Autor: blachu
Zak³adaæ ju¿ zimówki?

U¿ytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i85a5j$m5u$1inews.gazeta.pl...
¯artowa³em :))
A jakby siê kto¶ powa¿nie pyta³, to V-Tec zaleca wymianê opon na zimowe kilka dni przed 1.11. Mróz i tak przyjdzie (ryzyko go³oledzi), ¶nieg i tak spadnie, a jak spadnie to bêdzie za pó¼no (makabryczne kolejki).

-- pozdrawiam,
W.
A ja mam ca³oroczne i nie wymieniam :))

Data: 2010-10-01 22:28:21
Autor: Adam Szewczak
Zakładać już zimówki?

Użytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisał w wiadomości news:i85a5j$m5u$1inews.gazeta.pl...
[...]

    Kupic i zalozyc GY Vector i tak jezdzic.

PZDr
Adam

;)

Data: 2010-10-02 13:24:23
Autor: ąćęłńóśźż
Zakładać już zimówki?
Przy czym Vector + dość drogie są niestety.

-- -- -

Data: 2010-10-02 10:34:36
Autor: J.F.
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
On Fri, 01 Oct 2010 20:44:02 +0200,  V-Tec wrote:
A jakby siê kto¶ powa¿nie pyta³, to V-Tec zaleca wymianê opon na zimowe kilka dni przed 1.11. Mróz i tak przyjdzie (ryzyko go³oledzi), ¶nieg i tak spadnie, a jak spadnie to bêdzie za pó¼no (makabryczne kolejki).

A jak mroz nie przyjdzie, snieg nie spadnie, wszyscy beda szalec, a ty
kapeluszniczo, bo na wiecej w deszczu zimowki nie pozwalaja ? :-P

J.

Data: 2010-10-02 13:58:09
Autor: BydlÄ™
Zakładać już zimówki?
V-Tec wrote:
(makabryczne kolejki).

Podnośnik mam w samochodzie, a opony z felgami.
Kwadrans wystarczy...
;-)

--
BydlÄ™

Data: 2010-10-02 17:20:53
Autor: Jotte
Problem śniegu ale nie opon.
W wiadomości news:i85a5j$m5u$1inews.gazeta.pl V-Tec <v_tec@zatega.pl>
pisze:

Podepnę się pod ten wątek, chociaż z innym nieco pytaniem.
Ubiegła zima w mieście pokazała mi niewielki, wręcz pomijalny sens zamiany kół na ogumione zimówkami (przekładka opon, wyważanie 2 razy w roku to przecież kompletny nonsens). Wiele razy wypychaliśmy się wzajem z sąsiadami ze zwałów śniegu, że przykro wspominać.
Meteorolodzy straszą podobnymi opadami tej zimy. Chciałbym uniknąć codziennej ruletki - wyjadę, czy nie wyjadę z parkingu. W desperacji pomyślałem nawet o łańcuchach, ale to pełzanie przy kołach to nie dla mnie. No i jak przypadkiem gdzieś kawałek jezdni odśnieżą, to jechać nie bardzo się da.
Są takie obejmy na koła, zakładane niemal jednym ruchem, można ponoć na nich jechać nawet po suchym, więc i te 2-3 km do pracy się w razie czego dokulam.
Czy ktoś korzystał z czegoś podobnego i mógłby sie podzielić doświadczeniem?
To drogie, więc wolałbym nie eksperymentować.
Przykład:
http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-spikes-spider-compact-1-i1225696700.html

--
Jotte

Data: 2010-10-02 22:18:48
Autor: J.F.
Problem œniegu ale nie opon.
On Sat, 2 Oct 2010 17:20:53 +0200,  Jotte wrote:
Ubieg³a zima w mie¶cie pokaza³a mi niewielki, wrêcz pomijalny sens zamiany kó³ na ogumione zimówkami (przek³adka opon, wywa¿anie 2 razy w roku to przecie¿ kompletny nonsens). Wiele razy wypychali¶my siê wzajem z s±siadami ze zwa³ów ¶niegu, ¿e przykro wspominaæ.

Czyli moje wielosezonowe nie sa takie zle - w tym roku tez zawiodly
pare razy :-)

Meteorolodzy strasz± podobnymi opadami tej zimy.

Meteorologm mozna wierzyc na trzy dni, ale nie na 3 miesiace :-)

Chcia³bym unikn±æ codziennej ruletki - wyjadê, czy nie wyjadê z parkingu. W desperacji pomy¶la³em nawet o ³añcuchach, ale to pe³zanie przy ko³ach to nie dla mnie.

Odpowiedni model, troche wprawy, robocza kurtka i szybko zalozysz :-)

http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-spikes-spider-compact-1-i1225696700.html

Drogie to :-(

Na moj gust na codzienne dojazdy to wystarcza jakies inne srodki.
Wazne zeby uwazac gdzie sie zatrzymujesz i nie szarzowac "gdzie ja to
nie wjade". Solidna saperka, wiaderko soli, moze jakies podkladki pod kola
[dywaniki gumowe sie nie sprawdzaja], worek z piaskiem ? J.

Data: 2010-10-02 23:11:54
Autor: Leszek Kowalski
Problem ¶niegu ale nie opon.

U¿ytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisa³ w wiadomo¶ci news:i87iqe$tum$1news.dialog.net.pl...
W wiadomo¶ci news:i85a5j$m5u$1inews.gazeta.pl V-Tec <v_tec@zatega.pl>
pisze:

Podepnê siê pod ten w±tek, chocia¿ z innym nieco pytaniem.
[...]
Meteorolodzy strasz± podobnymi opadami tej zimy. Chcia³bym unikn±æ codziennej ruletki - wyjadê, czy nie wyjadê z parkingu. W desperacji pomy¶la³em nawet o ³añcuchach, ale to pe³zanie przy ko³ach to nie dla mnie. No i jak przypadkiem gdzie¶ kawa³ek jezdni od¶nie¿±, to jechaæ nie bardzo siê da.
S± takie obejmy na ko³a, zak³adane niemal jednym ruchem, mo¿na ponoæ na nich jechaæ nawet po suchym, wiêc i te 2-3 km do pracy siê w razie czego dokulam.
Czy kto¶ korzysta³ z czego¶ podobnego i móg³by sie podzieliæ do¶wiadczeniem?
To drogie, wiêc wola³bym nie eksperymentowaæ.
Przyk³ad:
http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-spikes-spider-compact-1-i1225696700.html

Fajna sprawa, tylko troche droga. A pewnie by¶ tego u¿y³ z 2-3 razy w sezonie.
Generalnie w mie¶cie nie ma problemów jak masz zimówki - raczej na ulicy siê nie zakopiesz. Jedynie problem z parkowaniem, bo parkingi zazwyczaj zawalone ¶niegiem i nikt nie bawi siê w ich od¶nie¿anie.
Co do ³añcuchów to raz mi uratowa³y dupê na le¶nej za¶nie¿onej drodze. Próbowa³em pó³ godziny wyjechaæ i nie by³o szans (mimo dwóch osób które pcha³y auto). Po za³o¿eniu ³ancuchów wyjecha³em w kilkana¶cie sekund. Od tej pory zawsze w okresie zimowym mam je w samochodzie (kupi³em na wyprzeda¿y w Tesco za 15z³). Zak³adanie i ¶ci±ganie to droga przez mêkê, ale lepsze to ni¿ szukaæ ci±gnika czy innej pomocy.

Leszek Kowalski

Data: 2010-10-03 00:32:49
Autor: B.Z.
Problem śniegu ale nie opon.
[...]

Cena z kosmosu. W 2004 kosztowało coś takiego około 700 zł... no chyba, ze tak ceny poszalały. Sprawdzało się OK, nie było problemów z wyjechaniem pod górkę. Raczej nie sprawdzałem na suchym asfalcie - po prostu jak już nie były to ściągałem (naprawdę szybko to się robi).
Kupowane w Krakowie... okolice ulicy Weissa, Murarska... coÅ› takiego.

B.Z.

--
Forum osiedlowe: http://piaskinowe.net

Data: 2010-10-03 15:35:41
Autor: Jotte
Problem śniegu ale nie opon.
W wiadomości news:i88bsv$1c7$1news.onet.pl B.Z. <bolivar @ CosTamJeszcze
autograf.pl> pisze:

Czy ktoś korzystał z czegoś podobnego i mógłby sie
podzielić doświadczeniem? To drogie, więc wolałbym nie eksperymentować.
Cena z kosmosu. W 2004 kosztowało coś takiego około 700 zł... no chyba,
ze tak  ceny poszalaÅ‚y. SprawdzaÅ‚o siÄ™ OK, nie byÅ‚o problemów z
wyjechaniem pod górkÄ™.  Raczej nie sprawdzaÅ‚em na suchym asfalcie - po
prostu jak już nie byÅ‚y to  Å›ciÄ…gaÅ‚em (naprawdÄ™ szybko to siÄ™ robi).
Kupowane w Krakowie... okolice ulicy Weissa, Murarska... coÅ› takiego.
Dziękuję za wypowiedzi. Chyba się wykosztuję, ale poszukam taniej. U nas zeszłej zimy śniegi takie były, że właściwie trzeba było myśleć nie o łańcuchach, a raczej o gąsienicach. Co 2, 3 dni odkopywanie auta - ja i tak miałem szczęście, bo zwykle już 4-te było moje. A gdy cieć-tępak odśnieżając kawałek chodnika zwalił pryzmy między samochody zaparkowane na ulicy to o wyjeździe nie było mowy, auto można było najwyżej wynieść. Służby miejskie jak zwykle miały wszystko w d***e, szczególnie na małych uliczkach.

--
Jotte

Data: 2010-10-04 17:05:34
Autor: radekp@konto.pl
Problem ¶niegu ale nie opon.
Sat, 2 Oct 2010 17:20:53 +0200, w <i87iqe$tum$1@news.dialog.net.pl>, "Jotte"
<tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisa³(-a):

Przyk³ad:
http://allegro.pl/lancuchy-sniegowe-spikes-spider-compact-1-i1225696700.html

S± tañsze "odpowiedniki":
http://allegro.pl/snowkik-nie-lancuchy-sniegowe-jak-spider-new-i1252896353.html

Data: 2010-10-09 17:48:32
Autor: Jotte
Problem ¶niegu ale nie opon.
W wiadomo¶ci news:p0oja6l81kull451e9f0368t0pb4cdil3v4ax.com
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> pisze:

Przyk³ad:
[...]
Trochê wygl±da na przyrz±d jednorazowego u¿ytku...
Muszê oceniæ organoleptycznie.

--
Jotte

Data: 2010-10-03 09:59:50
Autor: V-Tec
Zakładać już zimówki?
witam wszystkich,
dziękuje za odpowiedzi, mój e-mail nie miał być zachętą do używania opon zimowych, a odnosił się do momentu ich założenia. Był skierowany do tych, co już mają zimówki bądź zamierzają je kupić :) Żałuję, że nie napisałem tego wprost (nie napisałem "czy zakładać" ale "czy już zakładać"). Co do sensu ich używania to już każdy sam musi sobie odpowiedzieć, w wielu przypadkach wielosezonowe będą wystarczające. Mi się zdarza jeździć różnymi drogami na Kaszubach czy też podróżować po Polsce i zimówki są MSZ nieodzowne, z kolei do auta żony planuję zakup opon wielosezonowych (zimą jeździ tylko po mieście).

--
pozdrawiam serdecznie,
W.

Data: 2010-10-03 10:05:35
Autor: V-Tec
Zakładać już zimówki?
W dniu 2010-10-03 09:59, V-Tec pisze:
[...]

w szczególności do pytających tu osób. Zazwyczaj o tej porze roku jest wysyp takich wątków.

W.

Data: 2010-10-03 10:56:04
Autor: J.F.
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
On Sun, 03 Oct 2010 09:59:50 +0200,  V-Tec wrote:
dziêkuje za odpowiedzi, mój e-mail nie mia³ byæ zachêt± do u¿ywania opon zimowych, a odnosi³ siê do momentu ich za³o¿enia.

Moment jak to moment - kazdy musi sobie sam wykoncypowac. Generalnie nie ma co zwlekac, bo pierwszy snieg potrafi u nas spasc i
1 listopada.

Mi siê zdarza je¼dziæ ró¿nymi drogami na Kaszubach czy te¿ podró¿owaæ po Polsce i zimówki s± MSZ nieodzowne, z kolei do auta ¿ony planujê zakup opon wielosezonowych (zim± je¼dzi tylko po mie¶cie).

Nie chcesz, ale jatrzysz :-)

Dwa lata temu jezdzilem na narty na Debicach Navigator, i bylo
naprawde niezle, choc pierwszy raz od lat musialem zalozyc lancuchy ..
no ale tez przelecza Okraj rzadko wczesniej jezdzilem i chyba nigdy od
polskiej strony. Inni tam tez stali ale im sie nie przygladalem - moze
w swojej niefrasobliwosci nie mieli nie tylko lancuchow ale tez
zimowych opon.

Rok temu opony zawiodly pare razy, i nie wiem - zuzyly sie,
zestarzaly, czy zima byla prawdziwa. Niestety nikt z kolegow nie dal sie zaprosic na przeciaganie liny,
wiec obiektywnego porownania nie ma :-)
Musze sobie chyba wreszcie zmontowac wage hakowa.

Tak czy inaczej - fajnie sie kiedys jechalo w pierwszym sniegu w
sezonie, gdy cala reszta chyba jeszcze nie zdazyla opon zmienic :-)

J.

Data: 2010-10-04 17:05:30
Autor: radekp@konto.pl
Zak³adaæ ju¿ zimówki?
Profilaktycznie ju¿ praw± przedni± wymieni³em ;)
Reszta stopniowo -- w miarê narastania mrozów :)

Zakładać już zimówki?