Zakładanie klimatyzacji

Data: 2016-01-08 12:50:43
Autor: JaceK
Zakładanie klimatyzacji
Czy to jest jakaś droga impreza aby założyć klimatyzację do samochodu fabrycznie bez klimy? Konkretnie chodzi mi o Hondę CR-V I generacji. Czy to w ogóle ma sens czy trzeba się liczyć ze sporymi kosztami? Znajduję sprzeczne informacje w necie, może ktoś z Was przerabiał taki temat i może podzielić się doświadczeniem?

JaceK

Data: 2016-01-08 13:25:44
Autor: yabba
Zakładanie klimatyzacji
Użytkownik "JaceK" <JaceK@wu_pe.pe_el> napisał w wiadomości news:568fa294$0$7343$c3e8da3$66d3cc2fnews.astraweb.com...
[...]

Opłacalność zależy od samochodu. Jeden z moich kolegów zlecił warsztatowi przełożenie klimatyzacji z rozbitej VW Bory do swojej. Poszło szybko i podobno wszystko pasowało "plug and play".
Drugi kolega zakładał klimatyzację do Mazdy 626. Znalazł fabryczną serwisówkę montażu klimatyzacji z wyszczególnienie każdej śrubki do wymiany. Pojechał na szrot, wymontował części według listy z serwisówki i sam zamontował do swojego samochodu. Nie pamiętam tylko czy uszczelki dał nowe czy zostawił oryginalne japońskie. Gaz nabił w firmie zajmującej sie lodówkami sklepowymi. :) Klimatyzacja ruszyła bez problemu.

Musisz sprawdzić jak to jest w przypadku twojego modelu Hondy. Czy są duże różnice pomiędzy wersją z i bez klimy. Czy nie trzeba będzie przerabiać np. nadwozia, bo są różnice w rozmieszczeniu otworów pod rurki. Czy obecna elektronika obsłuży klimatyzację czy trzeba będzie wymieniac też komputer pokładowy. Może są różne wersje klimatyzacji: ręczna, automatyczna, dwustrefowa? I różna będzie upierdliwość w ich przekładaniu.
Ja mam Stilo z klimatyzacją manualną. Wersje z klimą automatyczną bardzo różnią się od klimy ręcznej. Inny wentylator nadmuchu, inny komputer pokładowy, inne sterowanie rozdziałem strumieni powietrza do nadmuchu. "Upgrade" wymagałby wybebeszenia połowy samochodu i zabawy z softem.

Najlepiej mieć dawcę do przeszczepu i przekładać 1:1.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-08 15:00:39
Autor: Budzik
Zakładanie klimatyzacji
[...]

A co to znaczy "droga"?

Data: 2016-01-08 20:21:16
Autor: Tomasz Pyra
Zakładanie klimatyzacji
Dnia Fri, 8 Jan 2016 12:50:43 +0100, JaceK napisał(a):

[...]

W przypadku samochodu który ma ponad 15 lat, prawie na pewno nie ma to
ekonomicznego sensu.

Jak chcesz klimę, to taniej i ogólnie lepiej będzie sprzedać ten samochód
którym jeździsz, a kupić taki z klimą.

Jeżeli masz czas, ochotę i umiejętności to nakładem własnej pracy jest to
do zrobienia (na używanych częściach nie będzie to bardzo drogie).

Jakie to będą koszty w warsztacie to musisz pytać w warsztacie :)

Data: 2016-01-08 20:47:37
Autor: Scobowski
Zakładanie klimatyzacji
W dniu 2016-01-08 o 12:50, JaceK pisze:
[...]

O tej porze, to bardziej bym się spodziewał pytania o webasto :)

Data: 2016-01-09 12:27:00
Autor: ZIWK
Zakładanie klimatyzacji
W dniu 2016-01-08 o 20:47, Scobowski pisze:
[...]

Teraz jest właściwy czas na klimatyzację bo tego nie opi.. się w 1-2 dni:
Tylko trzeba mieć czas.
- przemyślenie
- zgromadzenie materiałów i środków
- montaż
- poprawki po montażu
- poprawki po poprawkach....
ew. szukanie
- fachowca który "rzeźbę" przywróci do stanu przed
- nowego auta

Data: 2016-01-09 21:39:41
Autor: cef
Zakładanie klimatyzacji
W dniu 2016-01-09 o 12:27, ZIWK pisze:

[...]

Tak, tak i jeszcze pewnie sezonowo jest tańsza na rynku :-)

Data: 2016-01-09 12:39:13
Autor: J.F.
Zakładanie klimatyzacji
Dnia Fri, 8 Jan 2016 12:50:43 +0100, JaceK napisał(a):
Czy to jest jakaś droga impreza aby założyć klimatyzację do samochodu fabrycznie bez klimy?

IMHO - droga, bo to trzeba pol auta rozebrac, zeby potrzebne elementy
wsadzic. No i same elementy miec - tez nietanie, chyba ze ma sie
szrot.

Sam tego raczej nie zrobisz, chyba ze masz dostep do dobrze
wyposazonego warsztatu/kanalu, a "fachowcy" ... no, kto ma
doswiadczenie, zamontuja taniej niz za 2500 - nie liczac czesci ?

Konkretnie chodzi mi o Hondę CR-V I generacji.

Sprzedac, bo okres chyba sprzyja, kupic po zimie nowa, z klima :-)

J.

Data: 2016-01-10 23:03:56
Autor: Adam Wysocki
Zakładanie klimatyzacji
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

IMHO - droga, bo to trzeba pol auta rozebrac, zeby potrzebne elementy
wsadzic. No i same elementy miec - tez nietanie, chyba ze ma sie
szrot.

W Yarisie tylko zalozenie parownika wymagalo rozkrecenia przodu.

Sam tego raczej nie zrobisz, chyba ze masz dostep do dobrze
wyposazonego warsztatu/kanalu, a "fachowcy" ... no, kto ma
doswiadczenie, zamontuja taniej niz za 2500 - nie liczac czesci ?

Ja robilem pod chmurka bez warsztatu ani kanalu, dalo sie.

--
[ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

Data: 2016-01-11 09:22:53
Autor: Maciek
Zakładanie klimatyzacji
W dniu 2016-01-11 o 00:03, Adam Wysocki pisze:
[...]
W zimie? Ile było: -5, -10, -15? Szacun :->

Maciek

Data: 2016-01-11 09:47:51
Autor: J.F.
Zakładanie klimatyzacji
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6uo0s$4il$2$gof@news.chmurka.net...
[...]

No to pogratulowac ... Japonczykom, Slowakom, Francuzom ?
Czy juz niemal wszyscy kupuja auta z klima, i nawet w tych bez klimy wszystko pod instalacje przygotowane ?

Jak patrze na swoje auta ... ten parownik to gdzies gleboko schowany, nawet nie wiem od ktorej strony sie do niego dostac ..

J.

Data: 2016-01-25 09:16:51
Autor: Adam Wysocki
Zakładanie klimatyzacji
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No to pogratulowac ... Japonczykom, Slowakom, Francuzom ?

Francuzom w moim przypadku.

Czy juz niemal wszyscy kupuja auta z klima, i nawet w tych bez klimy wszystko pod instalacje przygotowane ?

W Yarisie francuskim wiazka jest przygotowana, w japonskim nie.

Jak patrze na swoje auta ... ten parownik to gdzies gleboko schowany, nawet nie wiem od ktorej strony sie do niego dostac ..

Popatrz, z ktorej strony wchodza do kabiny przewody od klimy :) W Yarisie wchodza bezposrednio na zawor dlawiacy, ktory jest przykrecony do parownika. On lekko wystaje ze scianki pod maska.

Data: 2016-01-10 23:01:24
Autor: Adam Wysocki
Zakładanie klimatyzacji
JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

Czy to jest jakaś droga impreza aby założyć klimatyzację do samochodu fabrycznie bez klimy? Konkretnie chodzi mi o Hondę CR-V I generacji.

Zakladalem u siebie w Yarisie, wyszlo 2300 zl, ale daloby sie taniej.

Tu opisalem temat: http://motogof.tumblr.com/post/125870145411/napisa%C5%82em-na-forum-toyota-club-to-wklej%C4%99-te%C5%BC

Data: 2016-01-11 16:58:56
Autor: Cavallino
Zakładanie klimatyzacji
W dniu 11.01.2016 o 00:01, Adam Wysocki pisze:
JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

Czy to jest jakaś droga impreza aby założyć klimatyzację do samochodu
fabrycznie bez klimy? Konkretnie chodzi mi o Hondę CR-V I generacji.

Zakladalem u siebie w Yarisie,

W sensie, że sam zakładałeś?
Fachowiec pewnie krzyknąłby za robotę drugie tyle.

Data: 2016-01-12 01:09:29
Autor: Tomasz Pyra
Zakładanie klimatyzacji

JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

[...]

Może też nie być tak strasznie.
Kiedyś były auta w których fabrycznie nigdy nie było klimatyzacji, a
klimatyzację ewentualnie dealer zamawiał i przychodziła w osobnym pudle.
Taki zestaw montowały max dwie osoby w kilka godzin.
Ale to pod warunkiem że auto było tak zbudowane żeby się dało.

Bo tak jak mam w Vectrze czy Civicu, to wygląda że w obu trzeba zdemontować
całą deskę ze wszystkim z przodu, wyciągnąć moduł z nawiewem i dopiero
wtedy można się dostać do miejsca gdzie będzie parownik.
Reszta to już pociągnięcie przewodów w komorze silnika.
Dwa dni robocze max + sporo okazji na połamanie różnych zaczepów
plastikowych.

Data: 2016-01-25 09:14:39
Autor: Adam Wysocki
Zakładanie klimatyzacji
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Zakladalem u siebie w Yarisie,

W sensie, że sam zakładałeś?

Tak.

Fachowiec pewnie krzyknąłby za robotę drugie tyle.

Tego nie wiem... ale nie jest to nic, co moze przerosnac kogos, kto nie ma dwoch lewych rak.

Data: 2016-01-25 11:00:44
Autor: Budzik
Zakładanie klimatyzacji
Użytkownik Adam Wysocki gof@somewhere.invalid ...

[...]

Biorąc pod uwagę, ze zkaład wziałby pewnie z 1000-1500zł to powiedziałbym ze trzeba miec sporo uporu, checi i wytrwałosci, zeby jednak troche eksperymentować z własnym autem i robić to samemu.

Zakładanie klimatyzacji