Zakaz kopiowania dowodu os., paszportu i innych dokumentów

Data: 2019-07-02 16:16:18
Autor: Sonn
Zakaz kopiowania dowodu os., paszportu i innych dokumentów
W dniu 2019-07-02 o 08:00, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:
12 lipca wejdzie w zycie:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190000053/O/D20190053.pdf

"Rozdział 10
Przepis karny
Art. 58. Kto wytwarza, oferuje, zbywa lub przechowuje w celu zbycia
replikę dokumentu publicznego, podlega
grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."

Dziennikarze piszą i mówią w mediach, że będzie zakaz xerowania,
kopiowania. Tylko po przeczytaniu całej ustawy, ów zakaz jest tak
ukryty, ze tylko prawnik może dostrzec ten zapis.

"Art. 2 ust. 1
[...]
6) replika dokumentu publicznego - odwzorowanie lub kopię wielkości od
75% do 120% oryginału o cechach autentyczności dokumentu publicznego lub
blankietu dokumentu publicznego, z wyłączeniem kserokopii lub wydruku
komputerowego dokumentu publicznego wykonanych do celów urzędowych,
służbowych lub zawodowych określonych na podstawie odrębnych przepisów
lub na użytek osoby, dla której dokument publiczny został wydany;"
[...]
2. Dokumentem publicznym jest jego odpis, wypis, duplikat i wtórnik
"

Zakaz wytwarzania W CELU ZBYCIA. Tym samym całe pierdolenie o zakazie kserowania jest pozbawione jakiegokolwiek sensu.
Poza tym z definicji repliki wyłączono kserokopie.

--
Sonn

Data: 2019-07-02 07:27:03
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 2 lipca 2019 16:16:05 UTC+2 użytkownik Sonn napisał:
> [...]
> "
Poza tym z definicji repliki wyłączono kserokopie.

Nie "wszystkie kserokopie", ale tylko "z wyłączeniem kserokopii lub wydruku
komputerowego dokumentu publicznego wykonanych do celów urzędowych,
służbowych lub zawodowych określonych na podstawie odrębnych przepisów
lub na użytek osoby, dla której dokument publiczny został wydany".

Czyli wolno zrobić xero - bo jak będzie dobre, a dokument nie ma dodatkowych zabezpieczeń typu znak wodny, hologram itp. to spokojnie będzie "o cechach autentyczności" - osobie, dla której dokument został wydany.
Ew. zrobić do celów "urzędowych, służbowych lub zawodowych" - ale tylko takich "określonych na podstawie odrębnych przepisów" - czyli że jeśli ustawa pozwala bankowi, to mu wolno, ale jak nie ma takiego pozwolenia - to podpada pod "wytwarzanie" (a wg mnie chodzi tu o samo "wytwarzanie", a nie jedynie "wytwarzanie w celu zbycia") i pod karę.

Choć sądzę, że tu raczej nie chodziło o xerowanie dowodów, a o produkcję "dowodów kolekcjonerskich".

Data: 2019-07-03 06:49:25
Autor: dantes
Zakaz kopiowania dowodu os., paszportu i innych dokumentów
Dnia Tue, 2 Jul 2019 07:27:03 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]
[...]

Bankowi dzisiaj wolno bo "przeciwdziała terroryzmowi" i "przeciwdziała
praniu brudnych pieniędzy"

Data: 2019-07-03 09:08:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03.07.2019 o 06:49, dantes pisze:

[...]

Trzeci raz to piszesz. Skąd taki pomysł? Maja być do tego przepisy, ale
na razie nie widziałem.,

Data: 2019-07-03 04:17:19
Autor: Kris
W dniu środa, 3 lipca 2019 09:08:52 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Trzeci raz to piszesz. Skąd taki pomysł? Maja być do tego przepisy, ale
na razie nie widziałem.,
Prawo Bankowe 112B
https://www.giodo.gov.pl/322/id_art/2839/j/pl

Data: 2019-07-03 17:51:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03.07.2019 o 13:17, Kris pisze:
[...]

Moim zdaniem nie zadziała. W momencie, gdy ten archiwalny artykuł pisano
nie było zakazy kserowania dowodu osobistego i jego ochrona opierała sie
o zakaz przetwarzania danych osobowych. Nowa ustawa zmienia tę
konstrukcję. Musi gdzieś być wprost wpisane, że można wykonać replikę
dokumentu.

Data: 2019-07-03 09:19:56
Autor: Kris
W dniu środa, 3 lipca 2019 17:51:13 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
Musi gdzieś być wprost wpisane, że można wykonać replikę
dokumentu.

Czy kserokopia, skan, wydruk skanu na kartce to replika?

Data: 2019-07-03 18:42:42
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3fb60b6c-afe9-458c-bfe7-e6e72abe7b85@googlegroups.com...
[...]

Zalezy jakiego - takie papierowe pismo to z dobrej drukarki i skanera wychodzi trudne do odroznienia od oryginału.

J.

Data: 2019-07-03 20:19:36
Autor: 'TomN'
J.F. w <news:5d1cdb88$0$521$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

DO wg rozporządzenia jest z poliwęglanu, więc ksero tegoż na kartce
papierowej to nie replika...

Tzn tak praktycznie pisze

Kłamczuszek ;P

bo co mialy wladze na mysli, to sie tylko> domyslac mozna :-)

No to napisz czego sie domyślasz

--
'Tom N'

Data: 2019-07-03 09:20:17
Autor: dantes
Dnia Wed, 3 Jul 2019 09:08:50 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Pierwszy. Jaki pomysł?

Data: 2019-07-02 16:46:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Sonn"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:DGJSE.154877$Qv2.121167@usenetxs.com...
[...]

IMO - przechowuje w celu zbycia, a wytwarza to ogolnie.
Bo inaczej byloby tez "zbywa w celu zbycia".

Poza tym z definicji repliki wyłączono kserokopie.

Ale z tymi "odrebnymi przepisami" ...

Poza tym gdzies tam pewnie bylo slowo wstepne do projektu, i mozna doczytac czy chodzilo o te "kolekcjonerskie dowody", czy kserowanie przy kazdej okazji.

J.

Zakaz kopiowania dowodu os., paszportu i innych dokumentów