Zakaz placenia karta w pracy

Data: 2011-10-05 06:30:33
Autor: Michal
Zakaz placenia karta w pracy
Czy pracodawca ma prawo zabronić pracownikowi płacenia za zakupy służbowe
prywatną kartą i odmówić rozliczenia faktury w ten sposób opłaconej?
Czy to ma jakiś sens?

M.

Data: 2011-10-04 23:34:29
Autor: krzysztofsf
Zakaz placenia karta w pracy
On 5 Paź, 06:30, "Michal" <msawicWYTNI...@op.pl> wrote:
Czy pracodawca ma prawo zabroni pracownikowi p acenia za zakupy s u bowe
prywatn kart i odm wi rozliczenia faktury w ten spos b op aconej?
Czy to ma jaki sens?

M.

Jesli nie opisano "zapłacono gotówka", to moze sie czepiac.
Nie wiem na jakiej podstawie konkretnie, ale gdy zdarzało mi sie
kiedys czesto kupowac rozne rzeczy  rozliczane przez firme, ksiegowa
wymagala jednoznacznego okreslenia sposobu platnosci na fakturze -
stempel lub nadruk "zaplacono gotowka".

US czepia sie wielu rzeczy.......

Data: 2011-10-05 10:44:05
Autor: Matt
On Wed, 05 Oct 2011 08:34:29 +0200, krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> wrote:

[...]

Moja księgowa domaga się potwierdzenia zapłaty faktury, może być przelew,  może być napis "zapłacono", nieistotne czy "zapłacono gotówką" czy  "zapłacono kartą". Jeśli księgowa domaga się tylko faktur zapłaconych  gotówką to jakaś dziwna jest.
Wracając do tematu, kiedyś miałem pracodawcę, który udostępnił mi kartę  firmową i życzył sobie płacenia tą kartą. Tylko w sytuacji gdy nie można  było użyć tego firmowego Amexa miałem płacić gotówką lub własną kartą.  Niemniej, nikt mi nie robił problemów jeśli drobne wydatki (kilkadziesiąt  zł) płaciłem swoją kartą a firmową płaciłem tylko za przeloty, noclegi itp.

Matt

Data: 2011-10-05 01:55:03
Autor: krzysztofsf
On 5 Paź, 10:44, Matt <m...@matt.ms> wrote:
On Wed, 05 Oct 2011 08:34:29 +0200, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

> [...]

zł) płaciłem swoją kartą a firmową płaciłem tylko za przeloty, noclegi itp.

Moze ksiegowosc u zalozyciela posta nie chce sie bawic przykladowo w
ponizsze

http://kartyonline.pl/arty.php?id=232

ZAPŁATA PRYWATNĄ KARTĄ PRACOWNIKA

Może się zdarzyć, że pracownik kupując towary bądź usługi na rzecz
firmy, zapłaci własną kartą kredytową. Wówczas otrzymaną fakturę
należy zaksięgować następująco (zakładamy, że pracownik kupił
materiały biurowe):

W n konto zespołu 4 "Koszty wg rodzaju",

Ma konto 202 "Zobowiązania wobec dostawców" oraz

W n konto 202 "Zobowiązania wobec dostawców",

Ma konto 230 "Rozrachunki z pracownikami".

Wypłata pracownikowi należnej kwoty:

W n konto 230 "Rozrachunki z pracownikami",

Ma konto 100 "Kasa" bądź 130 "Bieżący rachunek bankowy".

Dodajmy, że ujęcie faktury za pośrednictwem konta 202 "Zobowiązanie
wobec dostawców" ma na celu zarejestrowanie w ewidencji obrotu z danym
kontrahentem (dostawcą).

Data: 2011-10-05 09:37:23
Autor: jureq
Dnia Wed, 05 Oct 2011 01:55:03 -0700, krzysztofsf napisał(a):

[...]

wobec dostawcĂłw" ma na celu zarejestrowanie w ewidencji obrotu z danym
kontrahentem (dostawcą).

A czym się różni to księgowanie od księgowania gdy pracownik zapłacił własną gotówką? Bo ja różnicy nie widzę. Może już ślepy jestem.

Data: 2011-10-05 03:25:38
Autor: krzysztofsf
On 5 Paź, 11:37, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

A czym się różni to księgowanie od księgowania gdy pracownik zapłacił
własną gotówką? Bo ja różnicy nie widzę. Może już ślepy jestem.

W wiekszosci firm w praktyce nie ma takiej opcji - pracownik bierze
"zaliczke" w wysokosci identycznej jak faktura (o ile wczesniej nie
bral zaliczki ) i rozlicza ja w 100% faktura.

Data: 2011-10-05 10:44:04
Autor: witek
On 10/5/2011 4:37 AM, jureq wrote:
A czym się różni to księgowanie od księgowania gdy pracownik zapłacił
własną gotówką? Bo ja różnicy nie widzę. Może już ślepy jestem.

zwykle firmowa gotówka od własnej gotówki niewiele się różni.
Wiec wystawia mu sie zaliczke, ktora rozlicza faktura.

z karta tego zrobic sie nie da i ten problem wiekoszosc ksiegowych przerasta.

Data: 2011-10-05 19:13:39
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-10-05 17:44, witek pisze:
[...]

W dalszym ciągu nie wiem w czym tkwi problem.
Jak jadę Intercity biorę zaliczkę gotówką a płacę własną kartą.
Jestem do przodu o grace period (i ewentualnie cashback).
Czy u mnie w pracy księgowa jest taka genialna czy taka ograniczona
Ĺźe nie widzi problemu?

Data: 2011-10-05 10:26:33
Autor: fiki
On 5 Paź, 19:13, "Bogdan B." <goodb...@rocketmail.pl> wrote:

> [...]

Jestem do przodu o grace period (i ewentualnie cashback).
Czy u mnie w pracy księgowa jest taka genialna czy taka ograniczona
że nie widzi problemu?

w przypadku firm majacych podpisana umowe np z amex dzieki wykonaniu
jakims tam obrotow dostaje sie jakies znizki/bonusy etc.

Data: 2011-10-05 19:33:44
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> napisał w wiadomości news:4e8c9047$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

W dalszym ciągu nie wiem w czym tkwi problem.
Jak jadę Intercity biorę zaliczkę gotówką a płacę własną kartą.
Jestem do przodu o grace period (i ewentualnie cashback).

A może to są jakieś dodatkowe korzyści, które w jakiś PIT powinny trafić a księgowej nie chce się tego robić.
P.G.

Data: 2011-10-05 20:20:40
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-10-05 19:33, Piotr Gałka pisze:

[...]

A może każdy kto ma kartę kredytową powinien ująć w PITcie korzyści z
grace period? Że o cashback nie wspomnę?

Data: 2011-10-05 13:22:18
Autor: witek
On 10/5/2011 1:20 PM, Bogdan B. wrote:
[...]

ooo, powinienes zostac ministrem finansow w rzadzie kaczynskiego

Data: 2011-10-05 21:25:00
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> napisał w wiadomości news:4e8c9ffa$0$2503$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Biorąc pod uwagę zawiłości polskich przepisów, ich interpretacji i pazerność US wcale bym się nie zdziwił (oczywiście opłatę za kartę jako koszty uzyskania ;-).
Dawno, ale wcale nie tak bardzo, przez kilka lat kontrole US nie uznawały faktur w których zamiast słowa oryginał było orginał (lub odwrotnie, sam nie wiem, no bo ustawa definiując ważność faktury wymagała któregoś z tych słów) - konsekwencje wykrytego po kilku latach zaniżonego dochodu oczywiste.
Kiedyś zapłaciliśmy chyba 20zł kary za wpisanie w tej samej rubryce KPiR zakupu i kosztu zakupu, co utrudnia pracę urzędnika, a następnie, tego samego dnia, odebraliśmy wytyczne na następny rok, które właśnie kazały wpisywać to w jednej rubryce aby ułatwić urzędnikowi pracę.
P.G.

Data: 2011-10-06 09:49:21
Autor: Villgefortz
Zakaz placenia karta w pracy
A może każdy kto ma kartę kredytową powinien ująć w PITcie korzyści z
grace period? Że o cashback nie wspomnę?

Jeżeli chodzi o cashback, w ustawie o PIT jest zwolnienie stosowane w
tym przypadku przez banki - z tego co pamiętam, dla nagród związanych
ze sprzedażą premiową, do wysokości 760 zł rocznie. Stąd najczęściej
banki zastrzegają, że cashback lub premia z karty nie może przekroczyć
tej wartości, ewentualnie rozbijają limit na miesiące, albo też
wskazują że po przekroczeniu tej wartości pobiorą podatek (tak np.
Alior - por.
http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/zasady_premiowania_cashback.pdf
- par. 5 ust. 2).

Jeżeli chodzi o grace period jako przychód w PIT, to interesująca
koncepcja. Nazwałbym ją absurdalną, gdyby nie ostatnie orzecznictwo
sądów i podejście MF do kwestii nieodpłatnych świadczeń stanowiących
przychód. Skoro może być przychodem nieodpłatna pomoc prawna,
obowiązkowa impreza integracyjna (na której mamy niepowtarzalną szansę
spotkania naszych przemiłych współpracowników), jak również nigdy
nieotrzymane świadczenie medyczne, to w sumie dlaczego nie grace
period? Aż strach iść do sąsiada na grilla albo do rodziny na imieniny
- być może gospodarz będzie czyhał przy wyjściu, trzymając w dłoni
formularz PIT-8C...

Data: 2011-10-06 19:26:39
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-10-06 18:49, Villgefortz pisze:

Aż strach iść do sąsiada na grilla albo do rodziny na imieniny
- być może gospodarz będzie czyhał przy wyjściu, trzymając w dłoni
formularz PIT-8C...

JeĹźeli chodzi o urodziny, to rzecz jasna kaĹźdy z nas prowadzi przecieĹź
rejestr korzyści za ostatnie pięć lat, tak aby po przekroczeniu kwoty
zwolnionej z podatku uiścić podatek (zależnie od przynależności
darczyńcy do odpowiedniej grupy podatkowej).
Ten wątek posuwa się już za daleko ...

Data: 2011-10-06 21:38:24
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Villgefortz" <isengrim.faoiltiarna@gmail.com> napisał w wiadomości news:048deab4-150a-40f1-911f-faadac997e57u6g2000vbo.googlegroups.com...

[...]
-- -- -- --
Nie wiem, co masz na myśli ale to sugeruje, że różni "Pomocni fachowcy." czy inne darmowe świadczenia przypisywane do kont, kart itd. nawet jak się nigdy nie skorzysta są (mogą być) przychodem.
P.G.

Data: 2011-10-06 22:10:49
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-10-06 21:38, Piotr Gałka pisze:

[...]

IMHO: fachowcy w przychody, imprezy integracyjne w koszty :-)

Data: 2011-10-07 17:23:19
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Thu, 6 Oct 2011 09:49:21 -0700 (PDT), Villgefortz napisał(a):

[...]

W regulaminach BZWBK takich zastrzeżeń nie dostrzegłem, a kilkakrotnie
przekroczę wspomniany limit, żona również. Trudno, trzeba będzie zagonić
rodzinę do otwierania kont :)

AK

Data: 2011-10-07 17:36:28
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisał w wiadomości news:1ooq2k1ic1fy0.122c8sm4c0emj$.dlg40tude.net...

[...]

Zapewne to nie bank ma obowiązek uniemożliwić przekroczenia tego limitu tylko podatnik wykazać gdzie trzeba.
P.G.

Data: 2011-10-07 17:59:06
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Fri, 7 Oct 2011 17:36:28 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

Zapewne to nie bank ma obowiązek uniemożliwić przekroczenia tego limitu tylko podatnik wykazać gdzie trzeba.

Wręcz na pewno. I tak wolę BZWBK z brakiem limitów i samodzielnym
wypełnianiem papiórków, niż inne banki z blokadą :)

AK

Data: 2011-11-08 22:35:51
Autor: vvvvvv
Zakaz placenia karta w pracy
"
[...]

samo chodzenie do pracy to przeciez przychód - nabywasz doswiadczenia przeciez. to wiekszy przychod niz studia i szkola srednia razem

Data: 2011-11-09 09:18:47
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "vvvvvv" <wlewszy@porsche.de> napisał w wiadomości news:j9c79v$5m7$1newsread1.aster.pl...

Aż strach iść do sąsiada na grilla albo do rodziny na imieniny
- być może gospodarz będzie czyhał przy wyjściu, trzymając w dłoni
formularz PIT-8C...

Czy jak siadam w parku na ławce to otrzymuję od kogoś nieodpłatną usługę ?

samo chodzenie do pracy to przeciez przychód - nabywasz doswiadczenia przeciez. to wiekszy przychod niz studia i szkola srednia razem
Samo chodzenie (do nikąd) to też przychód bo jest to rodzaj zabiegu rehabilitacyjnego ;-)
P.G.

Data: 2011-10-05 22:31:01
Autor: Samotnik
Dnia 05.10.2011 Bogdan B. <goodbody@rocketmail.pl> napisał/a:
Czy u mnie w pracy księgowa jest taka genialna czy taka ograniczona
że nie widzi problemu?

Dla mnie temat jest prosty i nie chodzi wprost o podatki. Co zrobi firma,
kiedy złożysz reklamację tej transakcji i bank Ci odda kasę? Może w
przypadku transakcji z PINem jest o to coraz trudniej, ale w przypadku
zakupu na odległość - no problem. Firma w tym momencie będzie miała
nieopłaconą fakturę i w jakimś tam stopniu potencjalne kłopoty z tego
tytułu.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-10-06 22:37:32
Autor: Cubus
W dniu 11-10-06 00:31, Samotnik pisze:
Dnia 05.10.2011 Bogdan B. <goodbody@rocketmail.pl> napisał/a:

Dla mnie temat jest prosty i nie chodzi wprost o podatki. Co zrobi firma,
kiedy złożysz reklamację tej transakcji i bank Ci odda kasę?

Złoży zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (jak > 250 zł)
i delikwent może zakończyć przygodę z reklamacjami wyrokiem skazującym.

--
oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
ID: 7JLTTMQN -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-10-07 06:42:46
Autor: Samotnik
Dnia 06.10.2011 Cubus <cubus.cubus@nie-spamowi-nie.pl> napisał/a:
[...]

Jakiego przestępstwa?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-10-07 16:37:32
Autor: Maseł
W dniu 2011-10-07 08:42, Samotnik pisze:
[...]

Przestepstwa placenia kartą...

Pozdro

Maseł

Data: 2011-10-12 12:29:30
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnj8t7r5.9id.samotniklocalhost.localdomain...

[...]

    Np. doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Musisz się liczyć, że jak bank odda pieniądze tobie, to zabierze je sklepowi, a więc takim działaniem doprowadzasz sklep do stanu jak wyżej. Przy jednej reklamacji zawsze można wytłumaczyć się "sklerozą", co jednak nie zwalnia nas od odpowiedzialności na drodze cywilnej. Natomiast przy powtarzających się reklamacjach na które regularnie skarżą się sprzedawcy, nie będzie trudno udowodnić umyślność i podciągnąć pod oszustwo, wyłudzenie, czy choćby jak na wstępie.

Data: 2011-10-12 15:18:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zakaz placenia karta w pracy

"Marcin Wasilewski" j73q64$mk1$1@news.onet.pl

[...]

Ile lat odsiadki przewidujesz zatem za nielegalne użycie karty firmowej
w celach niefirmowych? ;)

Data: 2011-10-05 06:29:16
Autor: jureq
Dnia Wed, 05 Oct 2011 06:30:33 +0200, Michal napisał(a):

Czy pracodawca ma prawo zabronić pracownikowi płacenia za zakupy
służbowe prywatną kartą i odmówić rozliczenia faktury w ten sposób
opłaconej?

Tak. Ma prawo.
Jeśli kwota jest większa niż 15.000 EUR ma taki obowiązek.

Czy to ma jakiś sens?

Nie. Dla kwot < 15.000 EUR nie ma sensu.

Data: 2011-10-05 16:45:14
Autor: JaromirD
środa, 5 października 2011 08:29 jureq napisał na pl.biznes.banki:

[...]

Nie przesadzaj - 15 Euro? 67 zł (po kursie 4,47 zł)?

Data: 2011-10-05 19:54:06
Autor: Mark
Zakaz placenia karta w pracy
JaromirD <rydberg@q2.pl> w wiadomości news:1526228.Jbt2hz31IS159753
napisał(a):
[...]
Słownie piętnaście tysięcy Euro (67050 zł).
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2011-10-05 07:24:06
Autor: Emeryk
Zakaz placenia karta w pracy
prywatną kartą i odmówić rozliczenia faktury w ten sposób opłaconej?

oczywiście, zgodnie z rozporządzeniem powinno byc płacone kartą firmową

jk

Data: 2011-10-05 07:26:55
Autor: WOJO
Zakaz placenia karta w pracy

oczywiście, zgodnie z rozporządzeniem powinno byc płacone kartą firmową
Oświeć mnie - jakim rozporządzeniem ?
WOJO

Data: 2011-11-09 20:09:54
Autor: Don Pedro
On 2011-10-05 04:30:33 +0000, Michal said:

Czy pracodawca ma prawo zabronić pracownikowi płacenia za zakupy służbowe
prywatną kartą i odmówić rozliczenia faktury w ten sposób opłaconej?
Czy to ma jakiś sens?

Większego sensu nie widzę. Od 6-ciu lat płacę za wszystko swoją prywatną kartą kredytową i jeszcze nikt nie zwrócił mi uwagi (nie lubię zaliczek i tego całego rozliczania). Nawet za granicą ;-) To chyba zależy od podejścia księgowej...

--
Pozdrawiam,
Don Pedro, Szpieg z Krainy DeszczowcĂłw

Zakaz placenia karta w pracy