Zakaz udzielania korepetycji

Data: 2013-02-25 13:58:19
Autor: Jacek
Zakaz udzielania korepetycji
W dniu 2013-02-22 19:31, Jacek pisze:
Dyrektor szkoły chce wprowadzić zakaz udzielania korepetycji
nauczycielom szkoły uczniom tejże.
Powstaje pytanie, o kontekst prawny takiego zakazu. Czy dyrektor ma
prawo taki zakaz wydać?
Jacek
Zrobiła się dyskusja o etyce, a nadal nie mam poglądu, czy taki zakaz dyrektor ma prawo wydać, czy też nie.
Jacek

Data: 2013-02-25 06:08:51
Autor: Adam Klobukowski
On Monday, 25 February 2013 13:58:19 UTC+1, Jacek  wrote:
> [...]

> Jacek

Zrobiła się dyskusja o etyce, a nadal nie mam poglądu, czy taki zakaz dyrektor ma prawo wydać, czy też nie.

Może to zastrzec w umowie o pracę, ale tylko nowym pracownikom. Dla starych pracowników, jeśli chce to zrobić, to musi dać wypowiedzenie zmieniające warunki umowy (aneks), które (jeśli pracownik odmówi podpisania) jest traktowane jako rozwiązanie umowy z winy pracodawcy ze wszystkimi tego konsekwencjami (odprawa itp.)

Oprócz tego może próbować podpinać to pod działanie pracownika na niekorzyść pracodawcy, ale to musiałby w sądzie pracy udowodnić, co, moim zdaniem, jest wątpliwe.

AdamK

Data: 2013-02-25 10:09:11
Autor: witek
Jacek wrote:
[...]

toz ci na samym poczatku odpowiedzialem
Nie.
Ale jak sie trafi taki przypadek, to moze go podeslac do komisji etyki, a to sie juz moze roznie skonczyc.

Zakaz udzielania korepetycji