Zakaz uzywania telefonu w pracy

Data: 2010-07-14 08:49:34
Autor: Kris
Zakaz uzywania telefonu w pracy
czy pracodawca moze zakazac uzywania, zalozmy ze tylko odbierania polaczen
w celach kontaktowych, np: dzwoni kurier, rodzina cos w domu sie dzieje, jakies zamowienie
chca przywiesc kanape itp

wykluczamy pogaduchy i milosne sms jak i rowniez prowadzenie swojej wlasnej firmy w pracy

chodzi o zwyczajne zyciowe ludzkie podejscie do tematu, czy podczas przerwy mozna
np zadzownic i zamowic czesci do samochodu czy tez zalatwic swoje prywatne sprawy?

wiadomo ze sie pracuje od 8 do 16-17, wiec jak zalatwic swoje sprawy, czekac do soboty
kazdego tygodnia? przeciez w sobote nie wszytsko da sie zalatwic

czy to jest zgodne z prawem?

Data: 2010-07-14 08:55:15
Autor: Liwiusz
Zakaz uzywania telefonu w pracy
Kris pisze:

czy to jest zgodne z prawem?

   Tak. Na załatwianie swoich spraw jest 15-minutowa przerwa.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-14 15:39:30
Autor: Kris

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:i1jn0k$kj7$1@news.onet.pl...
Kris pisze:

czy to jest zgodne z prawem?

  Tak. Na załatwianie swoich spraw jest 15-minutowa przerwa.

-- Liwiusz

a jakas podstawa prawna?

Data: 2010-07-14 15:44:30
Autor: Liwiusz

Kris pisze:

czy to jest zgodne z prawem?

  Tak. Na załatwianie swoich spraw jest 15-minutowa przerwa.

-- Liwiusz

a jakas podstawa prawna?

   art. 100 kp.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-14 16:14:27
Autor: Kris
Zakaz uzywania telefonu w pracy
Art. 100. § 1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
§ 2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
  1)   przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,
  2)   przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,
  3)   przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
  4)   dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,
  5)   przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,
  6)   przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

Data: 2010-07-14 23:05:27
Autor: Kris
Zakaz uzywania telefonu w pracy

no dobra ale co z przerwa ?

Data: 2010-07-14 23:07:44
Autor: Liwiusz
Kris pisze:

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i1kis9$a6f$1news.onet.pl...

no dobra ale co z przerwa ?

   W przerwie moĹźna dzwonić.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-14 22:25:28
Autor: uid
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
Kris pisze:
> [...]

   W przerwie moĹźna dzwoniÄ&#65533;

Odnoszę wrażenie, że sam sobie zaprzeczasz. Najpierw twierdzisz, że należy
"stosować się do poleceń przełożonych" (http://42.pl/u/2okj), by następnie
podważać własne słowa (http://42.pl/u/2okl). Wywołany przez Ciebie Art. 100 K.P. jednoznacznie nie zakazuje korzystania z
telefonu. Można zajrzeć do regulaminu pracy (czy takie obostrzenie istnieje).

Miałem wątpliwą przyjemność pracować w pewnej firmie gdzie pracodawca
zakazywał użytkowania / posiadani telefonu gsm podczas pracy (należało go
zostawić w szafce). Stwierdziłem krótko, że mogą mi *kazać*, ale nie uczynię
tego z uwagi na fakt, iż ona jest w wysokiej ciąży i to jest mój jedyny
kontakt. Odpuścili.

Data: 2010-07-15 07:55:36
Autor: Liwiusz
Kris pisze:
[...]

   Nie widzę sprzeczności. Przerwa jest właśnie po to, aby nie musieć wykonywać poleceń przełożonych, z wyjątkiem polecenia powrotu z przerwy (jeśli przed czasem - to przerwę uważa się za niebyłą).

Wywołany przez Ciebie Art. 100 K.P. jednoznacznie nie zakazuje korzystania z
telefonu. Można zajrzeć do regulaminu pracy (czy takie obostrzenie istnieje).

   KP nie zabrania też chodzenia w butach wyjściowych po pracy, a na pewno są zakłady, gdzie jest to niemożliwe.

   I co z tego? Brak związku z tematem.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-15 09:47:48
Autor: uid
uid pisze:

> [...]

> tego z uwagi na fakt, iż ona jest w wysokiej ciąży i to jest mój jedyny

Bynajmniej. Wykazuje wyższą konieczność posiadania owego przedmiotu. Dodam, że w nielicznych profesjach jest wskazane / uzasadnione, aby urządzenie
wytwarzające pole elektromagnetyczne leżało w szafce. Z autopsji: takie bzdurne zakazy narzucają ci, którzy moją coś do ukrycia
(teraz byle telefon posiada "aparat", który może uwiecznić *coś*).

eot  --

Data: 2010-07-19 22:07:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-07-15 11:47, uid pisze:

Z autopsji: takie bzdurne zakazy narzucają ci, którzy moją coś do ukrycia
(teraz byle telefon posiada "aparat", który może uwiecznić *coś*).

Z autopsji - tym czymś może być tajemnica spółki, dane osobowe .... cokolwiek ...
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-07-21 11:32:34
Autor: TomekK
Zakaz uzywania telefonu w pracy

Z autopsji: takie bzdurne zakazy narzucają ci, którzy moją coś do ukrycia
(teraz byle telefon posiada "aparat", który może uwiecznić *coś*).

te zakazy nie są wcale bzdurne. mialem kiedyś okazję zalatwiac cos w sekretariacie instytucji publicznej w miejscowości W. w województwie m. i pani szefowa tegoz, zamiast zapytac z czym przychodze, ustalala przez 3 minuty (w czasie pracy) ze swoim "boyem" dalszy rozklad dnia, po czym oswiadczyla, ze nie moze mi dzis wydac zaswiadczenia z braku czasu.

Data: 2010-07-21 13:24:06
Autor: mvoicem
(21.07.2010 11:32), TomekK wrote:
[...]

Gdzie związek ?

p. m.

Data: 2010-07-21 21:29:30
Autor: Marcin Mokrzycki
On Wed, 21 Jul 2010 13:24:06 +0200, mvoicem wrote:

[...]

No pomiędzy szefową a jej "boyem".

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-07-15 12:20:48
Autor: pensaro
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]
Witam,

    Kolega rozpoczynajac prace w pewnej firmie musial pisemnie sie zobowiazac sie do tego, ze w pracy bedzie rozmawial tylko na tematy zawodowe.
    Czy w takiej sytuacji rozmawiajac z kims o pogodzie lub ruchu ulicznym mozna byc zwolnionym dyscyplinarnie w oparciu o KP ?

Pozdro

Data: 2010-07-15 12:25:44
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-07-15 12:20, pensaro pisze:
[...]

Są też takie firmy, że zanim pójdziesz srać musisz odstać na czerwonej kropce. Co oznacza, że zanim wybierze się pracę, trzeba poważnie przemyśleć decyzję.

Data: 2010-07-15 23:53:31
Autor: maurycy123
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]

Są też takie firmy, że zanim pójdziesz srać musisz odstać na czerwonej
kropce. Co oznacza, że zanim wybierze się pracę, trzeba poważnie przemyśleć decyzję.

U mnie w pracy są normalni ludzie.
Mogę sobie z telefonu służbowego gadać z kim chce, o czym chcę i kiedy chce.
Mamy założone limity a po ich wyczerpaniu możemy łączyć sie tylko z z numerami firmowymi.
Ale są też miejsca gdzie nie możemy rozmawiać przez telefon komórkowy.
I nie chodzi o samo rozmawianie tylko o możliwość powstania ładunków elektrostatycznych przy wyciąganiu telefonu z kieszeni.

Pozdrawiam.
Maurycy123.

Data: 2010-07-15 20:43:25
Autor: witek
maurycy123 wrote:

[...]

ja sie nie czepiam, ale czy US o tym wie?
Bo niby jakoś tak wypadałoby podatek zapłacić.

Data: 2010-07-17 21:40:37
Autor: Krzysztof
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał

Mogę sobie z telefonu służbowego gadać z kim chce, o czym chcę i kiedy chce.

ja sie nie czepiam, ale czy US o tym wie?
Bo niby jakoś tak wypadałoby podatek zapłacić.

Nawet w sytuacji, gdy pracownik nie wychodzi poza kwotę stałego abonamentu, która to kwota bez względu na to, czy rozmowy (służbowe i prywatne) się odbędą, może zostać wrzucona w KUP?

Pozdr.

Data: 2010-07-19 21:26:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 17 Jul 2010, Krzysztof wrote:

[...]

  O ile w przypadku VAT można znaleźć jakieś korzystne wyroki ETS (oparte
o logikę: "zasada podatku VAT wymaga używania do DG, a nie nieużywania do
innych celów"), o tyle regulacje co do podatku dochodowego są ekhm....
"lokalne", a ustawa o podatku dochodowym nie wnika "czy świadczenie
powoduje zmianę wydatków" itede, lecz (dobrowolne świadczenia) każe
opodatkować i basta. Być może Twoje logika spotkałaby się nawet ze
zrozumieniem kontrolera US :), ale podstawy ustawowej nie widać.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-20 09:22:56
Autor: Krzysztof
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał

[...]

Ale co konkretnie i jak należałoby opodatkować? :)
Założmy abonament = 100 zł.

1/ pracownik_w_ogóle_nie skorzystał z telefonu w danym miesiącu => firma wrzuca w KUP 100 zł

2/ pracownik korzystał tylko do rozmów służbowych, ale mieści się w abonamencie, więc => firma wrzuca w KUP 100 zł

3/ pracownik korzystał zarówno do rozmów służbowych jak i prywatnych, ale mieści się w abonamencie => firma wrzuca w KUP 100 zł, a co w tej sytuacji traktuje się jako przychód pracownik? Rozmowy są warte 0 zł, ponieważ nie wyszły poza abonament.

Pozdr.
K.

Data: 2010-07-20 09:29:25
Autor: spp
W dniu 2010-07-20 09:22, Krzysztof pisze:

[...]

A co to ma za znaczenie?
Formalnie pracodawca jest w takiej sytuacji zobowiązany do prowadzenia ewidencji rozmów a na jej podstawie (+ ew. biling) US w razie konieczności wyliczy sobie co chce. :)

--
spp

Data: 2010-07-20 09:40:24
Autor: Krzysztof
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]
"spp" <spp@op.pl> napisał

A co to ma za znaczenie?
Formalnie pracodawca jest w takiej sytuacji zobowiązany do prowadzenia ewidencji rozmów a na jej podstawie (+ ew. biling) US w razie konieczności wyliczy sobie co chce. :)

A na bilingu jak byk będzie widniało, że koszt wszystkich rozmów = 0 zł :)
I co w takim wypadku?
Ale nawet założmy, że wyliczą sobie jakąś "średnią krajową" kosztu tych prywatnych rozmów i pracownik odda kasę na zasadzie zapłaty za wypożyczenie telefonu. W takiej z kolei sytuacji pracodawca niesłusznie imho się wzbogaci (jak to w ogóle zaksięgować? jako pozostałe przychody operacyjne?), ponieważ niezależnie od tego, czy rozmowy prywatne na bilingu by się pojawiły czy nie, to abonament w dokładnie takiej samej wysokości musiałby zapłacić.
No chyba, że ugryzą to inaczej, ale jak?

Pozdr.
K.

Data: 2010-07-20 09:51:00
Autor: spp
W dniu 2010-07-20 09:40, Krzysztof pisze:

> A na bilingu jak byk będzie widniało, że koszt wszystkich rozmów = 0 zł :)
> I co w takim wypadku?

Ile minut obejmuje abonament też nietrudno sprawdzić. :)

> [...]
> operacyjne?), ponieważ niezależnie od tego, czy rozmowy prywatne na
> bilingu by się pojawiły czy nie, to abonament w dokładnie takiej samej

To są naprawdę pierdołki.
US będzie interesowało raczej czy pracownik zapłacił za rozmowy a jeżeli nie to czy ta wartość została wliczona do podstawy opodatkowania jego wynagrodzenia. ;)

> No chyba, że ugryzą to inaczej, ale jak?

Być może w ogóle nie będzie się im chciało? ;)

--
spp

Data: 2010-07-20 10:23:07
Autor: Krzysztof
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał

Ile minut obejmuje abonament też nietrudno sprawdzić. :)

Nie ma jednak większego znaczenia, ile obejmuje minut, ponieważ płaci się go niezależnie od wykorzystania.
Koszty poszczególnych minut zaczynają mieć znaczenie dopiero po wykorzystaniu abonamentu.

> [...]
> operacyjne?), ponieważ niezależnie od tego, czy rozmowy prywatne na
> bilingu by się pojawiły czy nie, to abonament w dokładnie takiej samej

No nie bardzo pierdółki, bo nikt sobie przecież tych pieniędzy do kieszeni nie weźmie, a zaksiegować jakoś trzeba :)

US będzie interesowało raczej czy pracownik zapłacił za rozmowy a jeżeli nie to czy ta wartość została wliczona do podstawy opodatkowania jego wynagrodzenia. ;)

Tylko cały czas pytanie - jak ją prawidłowo wyliczyć w takiej sytuacji.

Być może w ogóle nie będzie się im chciało? ;)

Szczerze mówiąc mi by się nie chciało ;-)
Kiedyś sprawdzałem wszystkie bilingi, ale szybko odpuściłem, bo to bezsensowna robota, poza tym jak mam sprawdzić czy numer 123 456 789 to numer klienta, dostawcy czy kolegi z wojska? Dzwoniąc na ten numer? Muszę się zdać jedynie na "słowo honoru" pracownika.
A w sytuacji, gdy praktycznie nikt u nas nie wychodzi poza abonament, w nosie mam, czy pracownik dzwonił tylko do klientów czy przy okazji również do żony. Wiem, wiem, US na pewno nie ma tego w nosie ;-))

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-07-20 10:36:04
Autor: spp
W dniu 2010-07-20 10:23, Krzysztof pisze:

Tylko cały czas pytanie - jak ją prawidłowo wyliczyć w takiej sytuacji.

(Liczba minut wykorzystanych przez pracownika/liczba minut objętych abonamentem)*wysokość abonamentu. :)

--
spp

Data: 2010-07-20 10:49:57
Autor: Krzysztof
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał

(Liczba minut wykorzystanych przez pracownika/liczba minut objętych abonamentem)*wysokość abonamentu. :)

Teoretycznie to ja też wiem jak się dzieli i mnoży :)
Chodziło mi jedynie o to, że nie ma to sensu w sytuacji, gdy abonament pracodawca płaci ZAWSZE, w określonej wysokości, niezależnie od rodzaju wykonywanych w jego ramach rozmów. To tak, jakby pracownik musiał płacić część abonamentu RTV w sytuacji, gdy w pracy słucha radia prywatnie, a nie służbowo ;-) A abonament opłacany jest także, gdy radio nie działa.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-07-20 10:52:16
Autor: Liwiusz
Krzysztof pisze:

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał

(Liczba minut wykorzystanych przez pracownika/liczba minut objętych abonamentem)*wysokość abonamentu. :)

Teoretycznie to ja też wiem jak się dzieli i mnoży :)

   Generalnie jest tak, że jeśli życie nie przystaje do przepisów podatkowych, to... tym gorzej dla życia.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-20 11:16:38
Autor: Krzysztof
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

  Generalnie jest tak, że jeśli życie nie przystaje do przepisów podatkowych, to... tym gorzej dla życia.

Trudno się nie zgodzić ;-)

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-07-20 10:53:42
Autor: spp
W dniu 2010-07-20 10:49, Krzysztof pisze:

[...]

Ale rozmawiamy o hipotetycznym sporze z US - tutaj nie do końca można zdać się na logikę. ;)

--
spp

Data: 2010-07-21 21:47:03
Autor: BartekK
[...]
Nie nie nie, rozmowy są warte wg ceny rynkowej, i taki "przychód" dostał pracownik od pracodawcy, i to należy opodatkować (od ceny rynkowej usługi/towaru)! To że akurat pracodawce to nic nie kosztowało - nie szkodzi, gorzej dla niego :)

Data: 2010-07-21 23:16:08
Autor: Krzysztof
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał

Nie nie nie, rozmowy są warte wg ceny rynkowej,

Podaj mi zatem cenę rynkową rozmowy :)

To że akurat pracodawce to nic nie kosztowało - nie szkodzi, gorzej dla niego :)

W jakim sensie gorzej?

Pozdr.
K.

Data: 2010-07-15 23:58:18
Autor: Zbynek Ltd.
maurycy123 napisał(a) :
U mnie w pracy są normalni ludzie.

A szef? Może normalny, ale nie zna prawa?

Mogę sobie z telefonu służbowego gadać z kim chce, o czym chcę i kiedy chce.

Jak rozumiem szef od Waszych prywatnych rozmów odprowadza podatek?

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-16 19:54:14
Autor: maurycy123
Zakaz uzywania telefonu w pracy [OT]
Jak rozumiem szef od Waszych prywatnych rozmów odprowadza podatek?

1. Nie na temat.
2. Idąc twoim tokiem myślenia to powinniśmy płacić podatki od srania i oddychania ;-)
Paragraf zawsze się jakiś znajdzie ;-(

Data: 2010-07-16 16:10:37
Autor: witek
maurycy123 wrote:
Jak rozumiem szef od Waszych prywatnych rozmów odprowadza podatek?

1. Nie na temat.
Na temat
ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych. Kodeks karno-skarbowy.

2. Idąc twoim tokiem myślenia to powinniśmy płacić podatki od srania i oddychania ;-)

nie ja siedze w sejmie

Data: 2010-07-17 00:34:09
Autor: maurycy123
[...]

Przeczytaj jeszcze pierwszy post. Ja czytałem przed chwilą 5 razy.
I nadal nie widzę tam nic o podatkach.

2. Idąc twoim tokiem myślenia to powinniśmy płacić podatki od srania i oddychania ;-)

nie ja siedze w sejmie
A szkoda. Może wreszcie ten nasz "kraj" byłby normalny?

Data: 2010-07-16 19:57:37
Autor: Zbynek Ltd.
maurycy123 napisał(a) :
Jak rozumiem szef od Waszych prywatnych rozmów odprowadza podatek?

1. Nie na temat.

Ależ jak najbardziej na temat. Związany z prawem. Przypuszczalnie z
łamaniem prawa.

2. Idąc twoim tokiem myślenia to powinniśmy płacić podatki od srania i oddychania ;-)

Nie moim, tylko US. To że tobie wydaje się, że to moje wymysły, to
masz rację. Wydaje się.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-16 08:23:50
Autor: Henry(k)
Dnia Thu, 15 Jul 2010 12:25:44 +0200, PesTYcyD napisał(a):

Są też takie firmy, że zanim pójdziesz srać musisz odstać na czerwonej kropce. Co oznacza, że zanim wybierze się pracę, trzeba poważnie przemyśleć decyzję.

Wystarczy wybrać pracę w telecentrum i zgłaszanie chęci odejścia od biurka
będzie koniecznością wynikającą ze specyfiki pracy. A o wejściu z nie
wyciszoną komórką na salę można w ogóle zapomnieć - nawet służbową.
Są też inne zawody gdzie komórkę się zostawia w szatni i nie jest to nic
dyskryminującego czy zniewalającego.

Pozdrawiam,
                Henry

Data: 2010-07-16 20:09:18
Autor: DanW
W dniu 16-07-2010 08:23, Henry(k) pisze:
[...]

U mnie w biurze można rozmawiać z kim się chce i ile się chce a to wszystko na koszt firmy. Wierzcie mi że jak słyszę chcąc nie chcąc o czym rozmawiają koleżanki z biurek obok to najzwyczajniej rzygać mi się chce. Marzy mi się by ktoś to ukrócił ale co zrobić jak kierowniczka cały dzień zajęta romansowaniem przez telefon daje taki przykład... no cóż, budżetówka rządzi się swoimi prawami.

Data: 2011-02-20 22:44:13
Autor: Kris

Użytkownik "DanW" <mybox@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1q78d$laq$1news.onet.pl...
[...]

Daj numer do kierwoniczki