Zakaz uzywania telefonu w pracy

Data: 2010-07-14 08:55:15
Autor: Liwiusz
Zakaz uzywania telefonu w pracy
Kris pisze:

czy to jest zgodne z prawem?

   Tak. Na załatwianie swoich spraw jest 15-minutowa przerwa.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-14 15:39:30
Autor: Kris

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:i1jn0k$kj7$1@news.onet.pl...
Kris pisze:

czy to jest zgodne z prawem?

  Tak. Na załatwianie swoich spraw jest 15-minutowa przerwa.

-- Liwiusz

a jakas podstawa prawna?

Data: 2010-07-14 15:44:30
Autor: Liwiusz

Kris pisze:

czy to jest zgodne z prawem?

  Tak. Na załatwianie swoich spraw jest 15-minutowa przerwa.

-- Liwiusz

a jakas podstawa prawna?

   art. 100 kp.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-14 16:14:27
Autor: Kris
Zakaz uzywania telefonu w pracy
Art. 100. § 1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
§ 2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
  1)   przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,
  2)   przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,
  3)   przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
  4)   dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,
  5)   przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,
  6)   przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

Data: 2010-07-14 23:05:27
Autor: Kris
Zakaz uzywania telefonu w pracy

no dobra ale co z przerwa ?

Data: 2010-07-14 23:07:44
Autor: Liwiusz
Kris pisze:

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i1kis9$a6f$1news.onet.pl...

no dobra ale co z przerwa ?

   W przerwie moĹźna dzwonić.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-14 22:25:28
Autor: uid
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
Kris pisze:
> [...]

   W przerwie moĹźna dzwoniÄ&#65533;

Odnoszę wrażenie, że sam sobie zaprzeczasz. Najpierw twierdzisz, że należy
"stosować się do poleceń przełożonych" (http://42.pl/u/2okj), by następnie
podważać własne słowa (http://42.pl/u/2okl). Wywołany przez Ciebie Art. 100 K.P. jednoznacznie nie zakazuje korzystania z
telefonu. Można zajrzeć do regulaminu pracy (czy takie obostrzenie istnieje).

Miałem wątpliwą przyjemność pracować w pewnej firmie gdzie pracodawca
zakazywał użytkowania / posiadani telefonu gsm podczas pracy (należało go
zostawić w szafce). Stwierdziłem krótko, że mogą mi *kazać*, ale nie uczynię
tego z uwagi na fakt, iż ona jest w wysokiej ciąży i to jest mój jedyny
kontakt. Odpuścili.

Data: 2010-07-15 07:55:36
Autor: Liwiusz
Kris pisze:
[...]

   Nie widzę sprzeczności. Przerwa jest właśnie po to, aby nie musieć wykonywać poleceń przełożonych, z wyjątkiem polecenia powrotu z przerwy (jeśli przed czasem - to przerwę uważa się za niebyłą).

Wywołany przez Ciebie Art. 100 K.P. jednoznacznie nie zakazuje korzystania z
telefonu. Można zajrzeć do regulaminu pracy (czy takie obostrzenie istnieje).

   KP nie zabrania też chodzenia w butach wyjściowych po pracy, a na pewno są zakłady, gdzie jest to niemożliwe.

   I co z tego? Brak związku z tematem.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-15 09:47:48
Autor: uid
uid pisze:

> [...]

> tego z uwagi na fakt, iż ona jest w wysokiej ciąży i to jest mój jedyny

Bynajmniej. Wykazuje wyższą konieczność posiadania owego przedmiotu. Dodam, że w nielicznych profesjach jest wskazane / uzasadnione, aby urządzenie
wytwarzające pole elektromagnetyczne leżało w szafce. Z autopsji: takie bzdurne zakazy narzucają ci, którzy moją coś do ukrycia
(teraz byle telefon posiada "aparat", który może uwiecznić *coś*).

eot  --

Data: 2010-07-19 22:07:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-07-15 11:47, uid pisze:

Z autopsji: takie bzdurne zakazy narzucają ci, którzy moją coś do ukrycia
(teraz byle telefon posiada "aparat", który może uwiecznić *coś*).

Z autopsji - tym czymś może być tajemnica spółki, dane osobowe .... cokolwiek ...
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-07-21 11:32:34
Autor: TomekK
Zakaz uzywania telefonu w pracy

Z autopsji: takie bzdurne zakazy narzucają ci, którzy moją coś do ukrycia
(teraz byle telefon posiada "aparat", który może uwiecznić *coś*).

te zakazy nie są wcale bzdurne. mialem kiedyś okazję zalatwiac cos w sekretariacie instytucji publicznej w miejscowości W. w województwie m. i pani szefowa tegoz, zamiast zapytac z czym przychodze, ustalala przez 3 minuty (w czasie pracy) ze swoim "boyem" dalszy rozklad dnia, po czym oswiadczyla, ze nie moze mi dzis wydac zaswiadczenia z braku czasu.

Data: 2010-07-21 13:24:06
Autor: mvoicem
(21.07.2010 11:32), TomekK wrote:
[...]

Gdzie związek ?

p. m.

Data: 2010-07-21 21:29:30
Autor: Marcin Mokrzycki
On Wed, 21 Jul 2010 13:24:06 +0200, mvoicem wrote:

[...]

No pomiędzy szefową a jej "boyem".

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki