Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Data: 2009-08-12 00:32:30
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
Ostatnio w mediach głośno było o zatrzymaniu na granicy maratonu rowerowego młodzieży ukraińskiej, jednym z argumentów było to że jako małołetni powinni
mieć uprawnienia do kierowania rowerem, a takowych nie posiadali.  Jestem tym lekko przerażony, bo organizuję turystykę rowerową dla
obcokrajowców z zachodu i często uczestnikami grup są osoby nastoletnie. Z
tego co wiem, tzw. karta rowerowa to oryginalny polski wynalazek, nie ma
żadnych odpowiedników tego dokumentu na zachodzie ani na wschodzie, które
mogłyby byc uznane itp. Czy ktoś słyszał, aby w przeszłości czegoś takiego
wymagano od młodzieży-obcokrajowców? --

Data: 2009-08-11 17:39:09
Autor: Saurus
On 12 Sie, 02:32, "Maciej Zimowski" <mkaczka.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Czy ktoś słyszał, aby w przeszłości czegoś takiego
wymagano od młodzieży-obcokrajowców?

Ja nie słyszałem żeby od kogokolwiek wymagali, mimo tego że niektórzy,
w mieście zwłaszcza, jeżdżą tak jakby wymagali specjalnego nadzoru.
Czy to byli sami nastolatkowie? Coś mi świta że pod opieką osoby
dorosłej już jest inaczej (ale lepiej sprawdzić, bo może źle słyszałem
a nie dotyczyło mnie to w taki sposób żebym chciał zweryfikować).
Jak to ktoś powiedział, nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu... ;)

Data: 2009-08-12 16:00:26
Autor: arturbac
Saurus pisze:
[...]

Osoba do 10 lat pod opieka osoby doroslej moze z ta osoba dorosla poruszac sie chodnikami.
Normalnie jesli predkosc dopuszczalna na drodze jest mniejsza lub rowna 50 nie wolno jezdzic chodnikami

Data: 2009-08-12 07:11:00
Autor: Saurus
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
On 12 Sie, 16:00, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:
Osoba do 10 lat pod opieka osoby doroslej moze z ta osoba dorosla
poruszac sie chodnikami.
Normalnie jesli predkosc dopuszczalna na drodze jest mniejsza lub rowna
50 nie wolno jezdzic chodnikami

Chodzi o poruszanie się jezdnią, a nie chodnikami, przez osoby
niepełnoletnie. Po ukończeniu 10 lat można sobie właśnie wyrobić kartę
rowerową i rozchodzi się o to, czy osoba niepełnoletnia bez takiej
karty (lub motorowerowej po 13 roku życia która działa również na
rower) może się jezdnią poruszać bez opieki osoby dorosłej.

Data: 2009-08-12 17:13:25
Autor: arturbac
wrote:
[...]

Nie.
Do 10 roku nie wolno ulica nalezy chodnikiem , jesli z <=10 latkiem jest osoba dorosla to ma prawo razem z nim jechac chodnikiem.
Po 10 roku nie wolno chodnikiem chyba ze najezdni jest >50km/h a chodnik ma >= 2m szerokosci to wyjatkowo zezwala sie na jazde chodnkiem.
Po 10 roku aby w ogole jezdzic zgodnie z prawem nalezy miec karte rowerowa.
Dopiero majac 18 lat i "znajomosc pord" mozna i nalezy poruszac sie w ostatecznosci jezdnia , poboczem gdy sie nadaje (utwardzone i umozliwia jazde) lub droga rowerowa jesli jest

Data: 2009-08-12 08:24:47
Autor: Saurus
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
On 12 Sie, 17:13, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:
Saurus pisze:
> [...]

Dopiero majac 18 lat i "znajomosc pord" mozna i nalezy poruszac sie w
ostatecznosci jezdnia , poboczem gdy sie nadaje (utwardzone i umozliwia

Tak myślałem, zapomniałem tylko jeszcze o sytuacji gdzie mamy osobę
powyżej 10 roku życia, bez karty rowerowej, pod opieką osoby dorosłej
ale na jezdni - bo w zasadzie ten przypadek dotyczy wycieczek
organizowanych przez autora wątku. Pamiętasz coś na ten temat?

Data: 2009-08-12 20:57:44
Autor: arturbac
wrote:
Saurus pisze:
[...]

Nie ma czegos takiego, nie wolno osobom nie uprawionym kierowac pojazdami na jezdni publicznej chyba ze w formie zorganizowanej i zgloszonej kolumny nadzorowanej przez policje.

Rozdział 3 Ruch pojazdów
Oddział 1 Zasady ogólne
5. Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd napędzany silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.

Oddział 10 Ruch pojazdów w kolumnie
Art. 32. 1. Liczba pojazdów jadących w zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać:
samochodów osobowych, motorowerów lub motocykli - 10;
rowerów jednośladowych - 15;
pozostałych pojazdów - 5.

Oddział 11
Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów, motorowerów oraz pojazdów zaprzęgowych

Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

1a. W razie braku drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z pobocza, z zastrzeżeniem art. 16 ust. 5, a jeżeli nie jest to możliwe - z jezdni.

2. Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod warunkiem że jest ono umieszczone na dodatkowym siodełku zapewniającym bezpieczną jazdę.

3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:

jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;
jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach;
czepiania się pojazdów.
4. Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem zabrania się:

wjeżdżania bezpośrednio przed jadący pojazd;
zwalniania lub zatrzymywania się bez uzasadnionej przyczyny.
5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem lub
szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów.
6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

7. Kierujący rowerem może jechać lewą stroną jezdni na zasadach określonych dla ruchu pieszych w przepisach art. 11 ust. 1-3, jeżeli opiekuje się on osobą kierującą rowerem w wieku do lat 10.

Rozdział 5
Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach

Oddział 1
Przepisy porządkowe

Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego:

dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;
dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;

Art. 43. 1. Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania.

Oddział 5
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny

Art. 65. Zawody sportowe, rajdy, wyścigi, zgromadzenia i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie.

Art. 65a. 1. Organizator imprezy jest obowiązany zapewnić bezpieczeństwo osobom obecnym na imprezie oraz porządek podczas trwania imprezy.

3. Organizator imprezy jest obowiązany:

uzgodnić z organami zarządzającymi ruchem na drogach przebieg trasy, na której ma się odbyć impreza;
współdziałać z Policją oraz, jeżeli impreza odb ...... it d itp

Data: 2009-08-12 02:54:22
Autor: pianagol[LUB]
Użytkownik "Maciej Zimowski" <mkaczka.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h5t2iu$agk$1inews.gazeta.pl...

Ostatnio w mediach głośno było o zatrzymaniu na granicy maratonu rowerowego
młodzieży ukraińskiej, jednym z argumentów było to że jako małołetni powinni
mieć uprawnienia do kierowania rowerem, a takowych nie posiadali.

Ciekawe co by się działo, gdyby tak rosyjski MSZ zakazał wjazdu na teren
Rosji rajdu rowerowego śladami Marszałka Piłsudskiego...

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-08-12 07:11:52
Autor: MichałG
pianagol[LUB] pisze:
[...]

Nawet Rosjanie nie moga mu zarzucić celowego ludobójstwa, choć czasy nie sprzyjały delikatności.......

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-12 05:41:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-12, MichałG wrote:
pianagol[LUB] pisze:
[...]

Banderze też nie zarzuca się celowego ludobójstwa, bo w czasie rzezi na
Wołyniu siedział w niemieckim obozie koncentracyjnym.

Data: 2009-08-12 09:07:04
Autor: MichałG
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-08-12, MichałG wrote:
pianagol[LUB] pisze:
[...]

Coż sytuacja z rajdem była mocno niezreczna. Jednak sam Bandera mało nadaje sie na patrona przyjaźni Polsko-Ukraińskiej.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-12 10:25:25
Autor: granat
Jan Srzednicki pisze:

Banderze też nie zarzuca się celowego ludobójstwa, bo w czasie rzezi na
Wołyniu siedział w niemieckim obozie koncentracyjnym.

tylko to uchronilo go przed stryczkiem po wojnie.
wyszedl na osobe represjonowana a nie tworce organizacji przeprowadzajacej czystki etniczne.
poza tym byl terrorysta zamieszanym w zamachy na polakow wiec cala ta pielgrzymke na rowerach moim zdaniem potraktowano bardzo laskawie.
juz widze kolejna ekipe... neonazisci na rolkach jadacy sladami waffen ss.

granat

Data: 2009-08-12 14:26:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
Panie granat, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h5tu9i$t4g$1news.onet.pl> przy ul....

juz widze kolejna ekipe... neonazisci na rolkach jadacy sladami waffen ss.

....jadący do Moskwy, oczywiście.

Data: 2009-08-12 13:43:38
Autor: Maciej Zimowski
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Panie granat, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h5tu9i$t4g$1news.onet.pl> przy ul....

> juz widze kolejna ekipe... neonazisci na rolkach jadacy sladami waffen ss.

....jadący do Moskwy, oczywiście.

Akurat zdziwiłbyś się, ale powszechne są (wzgl. były, bo biologia robi swoje)
wycieczki byłych Wehrmachtowców na tereny ZSRR śladami swoich bojów. --

Data: 2009-08-12 16:07:29
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

[...]

W mundurach waffen-ss czy wehrmachtu?

--
Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl
blog: www.maciejrozalski.eu .........................................

Data: 2009-08-12 15:23:44
Autor: Maciej Zimowski
johnkelly <johnkelly@wp.pl> napisał(a):
Maciej Zimowski pisze:

> wycieczki byłych Wehrmachtowców na tereny ZSRR śladami swoich bojów. W mundurach waffen-ss czy wehrmachtu?

W moro, bez emblematów, najczęściej przebrani za ornitologów ;)))

Data: 2009-08-13 07:41:25
Autor: MichałG
johnkelly pisze:
Maciej Zimowski pisze:

[...]

z gustowną swastyczką na tylnej kieszeni...

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-13 09:12:19
Autor: johnkelly
MichałG pisze:

[...]

Po co swastyka? Starczy "stylizowane 44".

Michał

Data: 2009-08-12 07:20:09
Autor: kml
[...]

Jezeli nie organizujesz rajdu śladami Adolfa Hitlera albo ku czci masakry na placu Tien An Men to nie masz sie czego obawiać.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-08-12 09:22:58
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Nie słyszałem by używano takiego argumentu.

Data: 2009-08-12 09:37:35
Autor: Maciej Zimowski
Maciej Zimowski pisze:
> [...]
> mieć uprawnienia do kierowania rowerem, a takowych nie posiadali.  Nie słyszałem by używano takiego argumentu.

Jak najbardziej tak. Tu szczegóły z konferencji prasowej, w której też brałem
udział, jako że organizuję wycieczki rowerowe po Ukrainie i niechciałbym być
podobnie potraktowany: http://gazeta.lviv.ua/articles/2009/08/12/38780/

Data: 2009-08-12 12:48:06
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Zasadniczo preferuję dokumenty a nie konferencje prasowe: masz możliwość wskazania linka do kwitka trzymanego na zdjęciu?

Data: 2009-08-12 11:19:26
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Zasadniczo preferuję dokumenty a nie konferencje prasowe: masz możliwość wskazania linka do kwitka trzymanego na zdjęciu?
 voila: http://bird.pl/odmowa_sawczuk.jpg

Co jest kompletną paranoją... mieli ważne wizy sportowe i jechali na sportowy
rajd, informując dokładnie o jego trasie.   --

Data: 2009-08-12 13:33:49
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Mający jakoby się odbyć w innym terminie i na innej trasie. Z dokumentu wynika dokładnie to co mówił nasz MSZ i MSWIA. Więc?...

Data: 2009-08-12 11:42:06
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Mający jakoby się odbyć w innym terminie i na innej trasie. Z dokumentu wynika dokładnie to co mówił nasz MSZ i MSWIA. Więc?...
 Otrzymali wizy WIELOKROTNEGO przekraczania granicy, ważne do końca września
br. więc trudno, żeby mając ważne wizy na cel sportowy ustawiali się po raz
kolejny w kolejkę pod konsulat.   Jednocześnie tysiące Ukraińców na wizach turystycznych zajmuje się nielegalną
pracą, handlem itp. i przymyka się na to oko.   Czy ty też jak np. dostaniesz wizę 10 letnią wielokrotną do USA, wpisując
jakiś tam cel wyjazdu, musisz za każdym razem, jadąc po raz kolejny meldować
się w ambasadzie?   --

Data: 2009-08-12 13:37:42
Autor: Rem
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
Remek wymodził:

> [...]

Co jest kompletną paranoją... mieli ważne wizy sportowe i jechali na sportowy
rajd, informując dokładnie o jego trasie.

A widziałeś ich dokumenty?
Może na tym polegała niezgodność?
Że rajd w "papierach" był sportowy a w rzeczywistości taki nie był?

Data: 2009-08-12 11:43:14
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

A widziałeś ich dokumenty?
Może na tym polegała niezgodność?
Że rajd w "papierach" był sportowy a w rzeczywistości taki nie był?

W rzeczywistości to się w ogóle NIE ODBYŁ skoro uczestnicy nie zostali
wpuszczeni na teren naszego kraju. --

Data: 2009-08-12 15:09:24
Autor: MichałG
Maciej Zimowski pisze:
[...]

może lepiej tak, niz mieliby wjechac i dostać łomot... ? Byłby news na cały swiat i nakrecanie kolejnych nacjonalizmów.

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-12 16:22:21
Autor: Rem
> [...]

> Że rajd w "papierach" był sportowy a w rzeczywistości taki nie był?

W rzeczywistości to się w ogóle NIE ODBYŁ skoro uczestnicy nie zostali

Ale odbył się na terenie Ukrainy. To ich sprawa jakich mają idoli.

Data: 2009-08-12 16:23:16
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Ale odbył się na terenie Ukrainy.

Nie jest sprawą polskiego Ministerstwa Spraw _Wewnętrznych_ kontrolowania i
komentowania tego co Ukraińcy robią na terenie Ukrainy.  No ale to już oczywiście nie temat na tę grupę, przyznaję. --

Data: 2009-08-12 18:45:15
Autor: Rem
> [...]

komentowania tego co Ukraińcy robią na terenie Ukrainy.

Ale chyba polskie MSWiA nie zabroniło im po Ukrainie jeździć?

Data: 2009-08-12 16:51:19
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Ale chyba polskie MSWiA nie zabroniło im po Ukrainie jeździć?

No i nie w tym przecież problem. Tak czy owak - to już offtopiczne - ja pytałem o karty rowerowe. --

Data: 2009-08-12 11:49:24
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!
I przy okazji, przypomnę że cała akcja została rozpętana na wniosek
Isakiewicza-Zaleskiego, który na swojej stronie isakiewicz.pl publikuje jakieś
graniczące z paranoją treści - np. symbol przekreślonego roweru (precz z
cyklistami?) i jako propagowanie faszystowskich treści uznał że.... czerwony
tył koszulki z czarnymi spodenkami z lycry tworzy flagę UPA. Uważajcie więc w
co się teraz ubieracie żeby Schetyna was gdzieś nie deportował.      --

Data: 2009-08-12 14:04:31
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 12 Aug 2009 11:49:24 +0000 (UTC), Maciej Zimowski napisał(a):

[...]

O, to już wiem czemu mi wczoraj dętkę sponiewierało w trasie. Z krzaczorów
laserem widać jakiś patriota dziurę wypalił ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-08-12 14:28:13
Autor: Wojtek Paszkowski
"Maciej Zimowski" <mkaczka.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message

[...]

Schetyna może nie... ale ja osobiście w koszulce z podobizną Lucjana
Żeligowskiego na wycieczkę do Wilna też bym nie jechał. A Ty uważałbyś za
stosowne, aby rajd po Litwie śladami generała (postaci bądź co bądź mniej splamionej krwią ludzką, często niewinną) umieścić w swojej ofercie i publicznie go promować?

pozdr

Data: 2009-08-12 13:37:42
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Schetyna może nie... ale ja osobiście w koszulce z podobizną Lucjana
Żeligowskiego na wycieczkę do Wilna też bym nie jechał.

Ale jak byś chciał to nikt by ci już nie zabronił bo Litwa leży w Schengen i UE. NB Polacy ok 1990 roku byli równie zdziwieni pamięcią Litwinów o Żeligowskim,
jak Ukraińcy, którym zabroniono wjechać do Polski.

A Ty uważałbyś za
stosowne, aby rajd po Litwie śladami generała (postaci bądź co bądź mniej splamionej krwią ludzką, często niewinną) umieścić w swojej ofercie i publicznie go promować?

Nie promuję żadnych treści politycznych i nie muszę sprawdzać jakie poglądy
mają goście moich wycieczek. Tak mi się przynajmniej wydawało.

Data: 2009-08-12 10:09:48
Autor: Michał Wolff
I uważajcie w co się ubieracie!
On 12 Sie, 15:37, "Maciej Zimowski" <mkac...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

Ale jak byś chciał to nikt by ci już nie zabronił bo Litwa leży w Schengen i UE.

To Ci się tak tylko wydaje. Zawiesić czasowo Schengen można w każdej
chwili, wielokrotnie już to robiono (najczęściej z okazji masowych
imprez sportowych) czy np. zamachów 11.IX
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-12 15:08:24
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Jesteś troszeczkę niewiarogodny w tym zakresie i odnoszę wrażenie, iż zaczynasz ocierać się o histerię. Nie znalazłem u Isakowicza-Zalewskiego niczego o spodenkach i tyle koszulek, ale za to sporo zdjęć wykonanych przez media dokumentujących barwy, loga i emblematy banderowców umieszczone na ich ubraniach. Tam nie ma nic o czarnych spodenkach i czerwonym tyle koszulek, tylko na dole koszulek jest umieszczona flaga banderowców, czasem z ich emblematem. Jest to taka dość istotna różnica wpływająca na twoją wiarygodność. Podobnie nie Isakowicz-Zalewski umieścił przekreślony rower, tylko go "przedrukował" z innego portalu, któremu udzielił wywiadu.

Nie wiem, może zakładasz, że nikt nie wejdzie na blog I-Z i nie obejrzy zdjęć. Niemniej takie założenie jest z gruntu fałszywe.

Data: 2009-08-12 13:41:05
Autor: Maciej Zimowski
Maciej Zimowski pisze:
> [...]
> co się teraz ubieracie żeby Schetyna was gdzieś nie deportował.      Jesteś troszeczkę niewiarogodny w tym zakresie i odnoszę wrażenie, iż zaczynasz ocierać się o histerię.

Napisałem to w tonie kpiarsko-ironicznym a nie histerycznym (jeśli nie zauważyłeś)

[...]

Jest, jest, w najbliższych dniach przyjrzę się temu dokładniej i opublikuję na
swoim blogu z konkretnymi cytatami.
Podobnie nie Isakowicz-Zalewski umieścił przekreślony rower, tylko go "przedrukował" z innego portalu, któremu udzielił wywiadu.

No i co to za znaczenie czy go namalował sam, czy pędzelkiem czy paintem, czy
przekleił z czego innego - opublikował i koniec. --

Data: 2009-08-12 16:06:38
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

Jesteś troszeczkę niewiarogodny w tym zakresie i odnoszę wrażenie, iż zaczynasz ocierać się o histerię.

Napisałem to w tonie kpiarsko-ironicznym a nie histerycznym (jeśli nie zauważyłeś)

Aha. Widocznie ci nie wyszło.

[...]

Ach, cudownie. Wreszcie sie temu przyjrzysz dokładniej.

[...]

Skoro nie widzisz różnicy między cytatem a wypowiedzią...

Data: 2009-08-12 15:20:00
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Ach, cudownie. Wreszcie sie temu przyjrzysz dokładniej.

proszę bardzo: http://isakowicz.pl/news_images/3618.jpg

http://isakowicz.pl/news_images/3619.jpg

nie widać tu nic oprócz czerwono-czarnej kompozycji barw, którą według autora
bloga uczestnicy tak "w eksponowanych miejscach" szerzą faszystowką ideologię
etc.
> przekleił z czego innego - opublikował i koniec. Skoro nie widzisz różnicy między cytatem a wypowiedzią...

Raczej nie spodziewałbym się na tym portalu obrońców przekreślonego na
czerwono rowerka, ale cóż. --

Data: 2009-08-12 17:53:41
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

Ach, cudownie. Wreszcie sie temu przyjrzysz dokładniej.

proszę bardzo: http://isakowicz.pl/news_images/3618.jpg

http://isakowicz.pl/news_images/3619.jpg

Niechcący zapomniałeś podać jeszcze te linki:
http://www.isakowicz.pl/news_images/3615.jpg
http://www.isakowicz.pl/news_images/3616.jpg

nie widać tu nic oprócz czerwono-czarnej kompozycji barw, którą według autora
bloga uczestnicy tak "w eksponowanych miejscach" szerzą faszystowką ideologię
etc.

Szkoda z tobą gadać.

Data: 2009-08-12 10:07:27
Autor: Michał Wolff
On 12 Sie, 17:53, johnkelly <johnke...@wp.pl> wrote:
Maciej Zimowski pisze:

> [...]

> bloga uczestnicy tak "w eksponowanych miejscach" szerzą faszystowką ideologię

Szkoda z tobą gadać.

Rzeczywiście manipulacyjka kolegi Macieja Zimowskiego przepiękna:))

IMO rajd miał charakter ewidentnie polityczne i słusznie został
cofnięty - bo nie była to impreza sportowa a przede wszystkim
polityczna i jak najbardziej były podstawy do cofnięcia wizy. Zresztą
lepiej i dla samych uczestników - jadąc przez Polskę mieli by cały
czas dziennikarzy i protestujących na głowie, do tego byli jeszcze na
tyle bezczelni że planowali trasę przez miejsca paru upowskich mordów,
gdzie mogłoby dojść nawet do rękoczynów.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-12 17:27:24
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Rzeczywi=B6cie manipulacyjka kolegi Macieja Zimowskiego przepi=EAkna:))

No cóż, to twoje zdanie, na szczęście nie brakuje osódów że to jednak
manipulacyjka rządu.
IMO rajd mia=B3 charakter ewidentnie polityczne i s=B3usznie zosta=B3
cofni=EAty - bo nie by=B3a to impreza sportowa a przede wszystkim
polityczna i jak najbardziej by=B3y podstawy do cofni=EAcia wizy. Zreszt=B1
lepiej i dla samych uczestnik=F3w - jad=B1c przez Polsk=EA mieli by ca=B3y
czas dziennikarzy i protestuj=B1cych na g=B3owie, do tego byli jeszcze na
tyle bezczelni =BFe planowali tras=EA przez miejsca paru upowskich mord=F3w=
,
gdzie mog=B3oby doj=B6=E6 nawet do r=EAkoczyn=F3w.

Po pierwsze to byłby ich problem, po drugie mieszkamy w Państwie prawa, gdzie
odpowiedzialność za ewentualne rękoczyny jest odpowiednio regulowana. --

Data: 2009-08-12 10:43:58
Autor: Michał Wolff
On 12 Sie, 19:27, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

No cóż, to twoje zdanie, na szczęście nie brakuje osódów że to jednak
manipulacyjka rządu.

Mówię o sprawie ze stroną Isakowicza i wrzuceniem tutaj jako dowód że
ksiądz się skompromitował akurat tych fotek z jego strony, gdzie godła
nie było. Ale "johnkelly" postanowił nie uwierzyć Ci na słowo i stronę
przestudiował dokładnie - wykazując czarno na białym jak manipulując
próbowałeś Isakowicza ośmieszyć. A tymczasem miał on rację - mieli
takie godła na koszulkach.

Po pierwsze to byłby ich problem, po drugie mieszkamy w Państwie prawa, gdzie
odpowiedzialność za ewentualne rękoczyny jest odpowiednio regulowana.

Podobnie jak prawo reguluje sprawę wiz. Wizy nie są dane na zawsze, w
każdej chwili można je w majestacie prawa cofnąć. Jeśli ktoś złamał
zasady na jakich mu je przyznano (czyli na rajd sportowy) - to się
wizy cofa. Rajd ewidentnie miał charakter polityczny, do tego skrajnie
prowokacyjny (przejazd przez miejsca masakr upowskich), patronem rajdu
był Stjepan Bandera, czyli człowiek skazany w Polsce na karę śmierci
(po amnestii dożywocie) za przygotowanie zamachu na ministra SW
Bogusława Pierackiego (zginął w tym zamachu), uciekł z więzienia po
klęsce wrześniowej.

Data: 2009-08-12 18:08:48
Autor: Maciej Zimowski
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):
On 12 Sie, 19:27, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> No c=F3=BF, to twoje zdanie, na szcz=EA=B6cie nie brakuje os=F3d=F3w =BFe=
 to jednak
> manipulacyjka rz=B1du.

M=F3wi=EA o sprawie ze stron=B1 Isakowicza i wrzuceniem tutaj jako dow=F3d =
=BFe
ksi=B1dz si=EA skompromitowa=B3 akurat tych fotek z jego strony, gdzie god=
=B3a
nie by=B3o.

Bo akurat pod tymi fotkami był podpis o eksponowaniu. Ale widzę że jesteś
zacietrzewiony i dyskusja nie ma sensu. Poza tym co to z tym godłem? Gdzie w jakiej ustawie jest zapisane, że tego
rodzaju symbol jest zabroniony. Nie widziałem, żeby ktoś zabraniał sprzedawać
koszulek z symbolami komunizmu, che guevary itp. a ci mają na sumieniu więcej
zbrodni.
Podobnie jak prawo reguluje spraw=EA wiz. Wizy nie s=B1 dane na zawsze, w
ka=BFdej chwili mo=BFna je w majestacie prawa cofn=B1=E6.

O tym czy zostały cofnięte w majestacie prawa, zadecyduje proces odwoławczy,
który pomagam przygotować. --

Data: 2009-08-12 13:47:52
Autor: Michał Wolff
On 12 Sie, 20:08, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Bo akurat pod tymi fotkami był podpis o eksponowaniu. Ale widzę że jesteś
zacietrzewiony i dyskusja nie ma sensu.

Ja jestem zacietrzewiony? Ja się zniżyłem do prymitywnej manipulacji,
żeby udowodnić na siłę swoją rację wbrew faktom? Skompromitowałeś się
w ten sposób zupełnie, straciłeś całą wiarygodność na potrzeby tej
dyskusji, pokazując, że masz już gotową tezę, przeczące jej fakty
naginasz

[...]

Propagowanie faszyzmu jest w Polsce karalne, a UPA bez wątpienia była
organizacją faszystowską, ściśle współpracowała z hitlerowcami. Nie
zapominaj że jeszcze żyje wielu którym UPA rodziny wymordowała, że
tacy ludzie mają święte prawo oczekiwać od polskich władz by nie
dopuściły do skandalicznej sytuacji, że ludzie uznający mordercę
Polaków za bohatera mogli takie poglądy głosić w miejscach gdzie
banderowcy tych Polaków mordowali.

O tym czy zostały cofnięte w majestacie prawa, zadecyduje proces odwoławczy,
który pomagam przygotować.

No to widząc Twoją "fachowość" nie ma obawy, że odwołanie się
powiedzie
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-13 07:53:32
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Ja jestem zacietrzewiony?

nie. mi tu jedzie czołg.
tacy ludzie maja swięte prawo oczekiwac

Póki co, w tym kraju obowiązuje prawo, a nie "święte prawo". To tyle.

Data: 2009-08-13 10:19:48
Autor: MichałG
Maciej Zimowski pisze:
Ja jestem zacietrzewiony?

nie. mi tu jedzie czołg.
tacy ludzie maja swięte prawo oczekiwac

Póki co, w tym kraju obowiązuje prawo, a nie "święte prawo". To tyle.

Nie tyle. Jest jeszcze przyzwoitość . Jak widać, juz tylko gdzieniegdzie.

M.

Data: 2009-08-13 15:01:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-12, Michał Wolff wrote:

[...]

Z tą ścisłą współpracą to się zapędziłeś. Sam Bandera wylądował w
niemieckim obozie koncentracyjnym, jego organizacja (OUN-B) była
zwalczana przez Niemców już od 1941. Zaś UPA walczyła o wolną Ukrainę
zarĂłwno z Sowietami, jak i z Niemcami.

Dodatkowo, o ile mi wiadomo, formalnie UPA nie została nigdy uznana za
organizację faszystowską jako taką. Oczywiście nie zmienia to w żaden
sposób odpowiedzialności za ludobójstwo.

Data: 2009-08-13 08:00:31
Autor: MichałG
Maciej Zimowski pisze:
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):

O tym czy zostały cofnięte w majestacie prawa, zadecyduje proces odwoławczy,
który pomagam przygotować.

wyrazy współczucia....
chciałem napisać to co myśłe- ale nie wypada publicznie... ;(

M.

Data: 2009-08-12 17:01:11
Autor: Maciej Zimowski
Maciej Zimowski pisze:
>  >> Ach, cudownie. Wreszcie sie temu przyjrzysz dokładniej.
 >
> http://isakowicz.pl/news_images/3619.jpg
> Niechcący zapomniałeś podać jeszcze te linki:
> [...]

no i co z tego? jak już chcesz ten żart przerodzić w poważną dyskusję, to
przeczytaj co opowiada Sawczuk:

http://www.gazeta.lviv.ua/articles/2009/08/12/38780/

Grupa, która przyjechała na przejście w Medyce nie miała na sobie ani ze sobą
żadnych "banderowskich" symboli, tylko zwykłe sportowe ubrania i literaturę
krajoznawczą. Celnicy przetrzepali cały bagaż i zakwestionowali jakąś
czarno-czerwoną czapeczkę z napisem New York. Swoją drogą Shell rozdaje czapeczki reklamowe w podobnych kolorach. Weź
podkabluj. --

Data: 2009-08-12 10:15:20
Autor: Michał Wolff
I uważajcie w co się ubieracie!
On 12 Sie, 19:01, "Maciej Zimowski" <mkac...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

no i co z tego?

Jak to co z tego? Wyszło na to że Isakowicz mówił czystą prawdę, bo
mają upowskie godło na koszulkach, a twierdziłeś że Isakowicz kłamie;
okazało się że go zupełnie bezpodstawnie go oskarżyłeś.

[...]

No dobrze - tylko co to za argument? To jest opowieść pana Sawczuka,
który nie jest obiektywny, który jest stroną w tej sprawie. Natomiast
ze zdjęciami nie ma dyskusji - mieli upowskie godła i tyle
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-12 17:30:11
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!
peczk=EA z napisem New York.

No dobrze - tylko co to za argument? To jest opowie=B6=E6 pana Sawczuka,
kt=F3ry nie jest obiektywny, kt=F3ry jest stron=B1 w tej sprawie.

Taa, Isakowicz jest baaardzo obiektywny i nie jest stroną w tej sprawie.
Natomiast
ze zdj=EAciami nie ma dyskusji - mieli upowskie god=B3a i tyle

Zdjęcia dotyczą na terenie Ukrainy. Gdyby w takim stylu wjechali na przejście
w Medyce, byłoby stosownych zdjęć aż nadto. --

Data: 2009-08-12 10:53:15
Autor: Michał Wolff
On 12 Sie, 19:30, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Taa, Isakowicz jest baaardzo obiektywny i nie jest stroną w tej sprawie..

Tylko ta "drobna" różnica polega na tym, że Isakowicz wrzuca dowody -
fotografie z godłem na koszulkach, Sawczuk opowiada zwykłe bajeczki,
których nie sposób zweryfikować.

Zdjęcia dotyczą na terenie Ukrainy. Gdyby w takim stylu wjechali na przejście
w Medyce, byłoby stosownych zdjęć aż nadto.

Ale to jest dowód, że rajd miał charakter polityczny, uważasz polskie
MSWiA i MZS za debili? Mają uwierzyć, że ci co dzień wcześniej jechali
pod flagami UPA, spotykali się z weteranami tej organizacji itd. nagle
zamienią się w zwykłych rowerzystów? Już za samo propagowanie
ideologii Bandery (nieważne czy w Polsce czy na Ukrainie) można ich
było do Polski nie wpuścić.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-12 17:58:56
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

pod flagami UPA, spotykali si=EA z weteranami tej organizacji itd. nagle
zamieni=B1 si=EA w zwyk=B3ych rowerzyst=F3w? Ju=BF za samo propagowanie
ideologii Bandery (niewa=BFne czy w Polsce czy na Ukrainie) mo=BFna ich
by=B3o do Polski nie wpu=B6ci=E6.

No cóż, rozumując w ten sposób nie powinno mieć prawa wjazdu do Polski co
najmniej kilka milionów mieszkańców Zach Ukrainy. Albo w ogóle postawić
szlaban całemu narodowi, gdzie pomniki Bandery stoją w niemal co drugiej wiosce. --

Data: 2009-08-12 11:07:18
Autor: Michał Wolff
On 12 Sie, 19:58, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

Tylko co innego prywatne zdanie prywatnych osób, co innego ludzie
głośno go wysławiający, otwarcie noszący faszystowskie emblematy,
emblematy organizacji która wymordowała tysiące Polaków, planujący
podróżować śladami mordercy Polaków. Mało które państwo w Europie by
sobie na coś takiego pozwoliło
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-12 18:10:34
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

podr=F3=BFowa=E6 =B6ladami mordercy Polak=F3w. Ma=B3o kt=F3re pa=F1stwo w E=
uropie by
sobie na co=B6 takiego pozwoli=B3o

Gwoli ścisłości - ani Słowacja, ani Austria ani Niemcy - czyli pozostałe
państwa na trasie rajdu nie miały nic przeciwko. Więc nie pisz mało które.
Interwencja w sprawie czrerech (bo tylu chciałoprzejechać) rowerzystów na
szczeblu dyplomatyczno-rządowym tylko ośmieszyłaby je. --

Data: 2009-08-12 14:12:52
Autor: Michał Wolff
On 12 Sie, 20:10, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Gwoli ścisłości - ani Słowacja, ani Austria ani Niemcy - czyli pozostałe
państwa na trasie rajdu nie miały nic przeciwko. Więc nie pisz mało które.

Po pierwsze - ilu Słowaków czy Austriaków UPA wycięła? Bo Polaków
ponad 100tys!!! Zdajesz sobie sprawę o jak potwornej zbrodni
rozmawiamy? Zdajesz sobie sprawę, że żyje jeszcze wielu którzy w
ukraińskich masakrach całe rodziny potracili? Z samego szacunku do
tych osób, do pamięci pomordowanych wszystkie osoby afirmujące UPA
powinny mieć zakaz wstępu do Polski. To nie jest kwestia interpretacji
- to są fakty historyczne - UPA odpowiada za masakry dziesiątek
tysięcy Polaków, masakry prawdziwie zwierzęce, gdzie mordowano nie
tylko mężczyzn ale kobiety i dzieci. Dialog polsko-ukraiński jest
sprawą bardzo trudną, wystarczy paru takich fanatyków jak Sawczuk by
cofnąć go o kilka lat, niewykluczone że to było jego celem, bo jeśli
ma trochę rozumu we łbie - to musiał wiedzieć że do Polski nikt
takiego rajdu nie wpuści. Jak myślisz co by powiedzieli Ukraincy jakby
do Lwowa pojechało paru Polaków domagających się zwrotu tego miasta (w
końcu od setek lat polskiego, gdzie Ukraincy do wojny byli wyraźnie
mniejszością)? Ile czasu byśmy musieli czekać żeby ich deportowano?

Po drugie - władze polskie zareagowały dopiero w ostatniej chwili, na
granicy - na tej samej zasadzie mogłyby zareagować władze słowackie
czy austriackie - więc Twoje stwierdzenie że nie miały nic przeciwko
jest zupełnie nie na miejscu. Przypuszczasz, że pan Sawczuk raczył ich
powiadomić że jedzie śladami Bandery, czy jak w Polsce opowiadał
bajeczki o rajdzie rowerowym? Bo w Polsce o tym się nie zająknął,
gdyby w podaniu o wizę o tym wspomniał - z miejsca dostałby odmowę.

Interwencja w sprawie czrerech (bo tylu chciałoprzejechać) rowerzystów na
szczeblu dyplomatyczno-rządowym tylko ośmieszyłaby je.

Jak widzisz po tej dyskusji zdecydowana większość popiera decyzję
państwa i wcale za śmieszną nie uznaje. Państwo ośmieszyłoby się wtedy
gdyby pozowliło tym oszołomom wjechać i mielibyśmy codzienny spektal
medialny na czele z grupką afirmującą faszystę i mordrecę Polaków,
człowieka skazanego w Polsce prawomocnym wyrokiem sądu na karę śmierci
za zabójstwo polskiego ministra. To byłaby dopiero kompromitacja, na
szczęście szybko poradzono sobie z tym problemem.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-13 08:07:06
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Jak widzisz po tej dyskusji zdecydowana wi=EAkszo=B6=E6 popiera decyzj=EA
pa=F1stwa

Zapewniam cię, że gdyby rząd wydał dekret, np. zakazujący aktów
homoseksualnych - też _większość_ społeczeństwa w tym kraju by go poparła. I
jakoś nikt nie planuje tego zrobić.  --

Data: 2009-08-13 05:40:57
Autor: pw
On 13 Sie, 10:07, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

Zapewniam cię, że gdyby rząd wydał dekret, np. zakazujący aktów
homoseksualnych - też _większość_ społeczeństwa w tym kraju by go poparła. I

Ty niestety jestes jakims lewackim oszolomem bez kontaktu z
rzeczywistoscia, wlos sie na glowie jezy jak sie widzi twoje proby
manipulowania prostymi i powszechnie dostepnymi faktami.

Pozdro,
pw

Data: 2009-08-13 13:16:30
Autor: Maciej Zimowski
pw <przemekwu@gmail.com> napisał(a):

> Zapewniam ci=EA, =BFe gdyby rz=B1d wyda=B3 dekret, np. zakazuj=B1cy akt=
=F3w
> homoseksualnych - te=BF _wi=EAkszo=B6=E6_ spo=B3ecze=F1stwa w tym kraju b=
y go popar=B3a. I
> jako=B6 nikt nie planuje tego zrobi=E6. =A0
>
> --
> Wys=B3ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/use=
net/

Ty niestety jestes jakims lewackim oszolomem bez kontaktu z
rzeczywistoscia,

Nie wydaje mi się. Jestem przedsiębiorcą, o bardzo liberalnych poglądach raczej. wlos sie na glowie jezy jak sie widzi twoje proby
manipulowania prostymi i powszechnie dostepnymi faktami.

Nie trzeba niczym manipulować - jest dość opublikowanych sondaży i innych
materiałów z których wynika że w kraju wciąż większość obywateli jest
przeciwna jakimkolwiek ustępstwom wobec "tej" mniejszości. --

Data: 2009-08-13 10:14:31
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Przecież w tym rajdzie byli nieletni. Co ty sugerujesz?

Data: 2009-08-13 08:27:43
Autor: Maciej Zimowski
Maciej Zimowski pisze:
> homoseksualnych - też _większość_ społeczeństwa w tym kraju by go poparła. I
> jakoś nikt nie planuje tego zrobić.  Przecież w tym rajdzie byli nieletni. Co ty sugerujesz?

To, że obowiązkiem Państwa jest czasem obrona mniejszości, stanie na straży
prawa, a nie kierowanie się tylko i wyłącznie głosem masowych zachcianek. Niestety, twoja wypowiedź po raz koleiny sugeruje, że masz problemy ze
zrozumieniem prostych związków logicznych. Przykro mi. --

Data: 2009-08-13 10:39:10
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

[...]

No to przecież nasze państwo stanęło w obronie tych nieletnich i nie dopuściło do kontynuacji procederu. O co ci chodzi?

Niestety, twoja wypowiedź po raz koleiny sugeruje, że masz problemy ze
zrozumieniem prostych związków logicznych. Przykro mi.

Wiesz, synku, głupi jesteś.

Data: 2009-08-13 08:47:05
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

No to przecież nasze państwo stanęło w obronie tych nieletnich

Ta, "stanęło w obronie". Gdyby komuna nadal trwała, mógłbyś się nająć za
propagandzistę.
i nie dopuściło do kontynuacji procederu.

Przypomnę że ludzie, którym anulowano wizy to osoby dorosłe, więc nie myl faktów. --

Data: 2009-08-13 11:00:44
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

No to przecież nasze państwo stanęło w obronie tych nieletnich

Ta, "stanęło w obronie". Gdyby komuna nadal trwała, mógłbyś się nająć za
propagandzistę.

Ja? Przecież to ty zacząłeś porównywać rajd Bandery z marszem tolerancji. Swoją drogą może byś zorganizował nową wycieczkę: śladami Mengele. Mogę cię skontaktować z byłymi więźniami obozów koncentracyjnych. Pewnie nie mieliby nic przeciwko statystowaniu w swoich byłych obozach, prawda? W końcu prawo tego nie zabrania a jesteśmy państwem prawa. Dorobiliby do emerytury. Co ty na to?

(A jeśli jeszcze nie pojąłeś o co chodzi to znaczy, że jesteś wyjątkowo prymitywnym człowiekiem, nie wartym grosza uwagi.)

i nie dopuściło do kontynuacji procederu.

Przypomnę że ludzie, którym anulowano wizy to osoby dorosłe, więc nie myl faktów.

Aha. No to tym bardziej nie wiem o co ci chodzi bo skoro i nieletni, i dorośli zostali po tej samej stronie granicy to proceder może być kontynuowany.

Data: 2009-08-13 09:07:02
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Ja? Przecież to ty zacząłeś porównywać rajd Bandery z marszem tolerancji.

Nie ja, inny dyskutant zwrócił na to uwagę, znów mylisz fakty. Swoją drogą może byś zorganizował nową wycieczkę: śladami
Mengele. Mogę cię skontaktować z byłymi więźniami obozów koncentracyjnych.

Tobie przydałby się pewnie nieco lepszy kontakt z rzeczywistością, ale nie
będę pomagał. --

Data: 2009-08-13 02:26:23
Autor: Korban
On 13 Sie, 11:07, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

> koncentracyjnych.

Tobie przydałby się pewnie nieco lepszy kontakt z rzeczywistością, ale nie

Mam wrażenie, że zaliczasz się do tych osób którym (w tym wypadku
Ukraińcy) plują w oczy, a które myślą, że to deszcz pada. Jakiej
sofistyki trzeba, aby bronić intencji organizatorów tego rajdu? Albo
faktycznie jest Tobie obojętne jak bardzo szydzą sobie z Polski
niektórzy nasi sąsiedzi. Prawo to jedno, a przyzwoitość nakazująca
szacunek dla sąsiadów i świadomość zaszłości historycznych to drugie.
Kto tego nie pojmuje jest, albo skończonym głąbem, albo łajdakiem.
Faktem, jest że banderowcy mają silne poparcie na Ukrainie bo wielu
członków rządu i parlamentu z prezydentem Juszczenką na czele wykazuje
sympatie dla OUN-UPA.

Mirek

Data: 2009-08-13 09:54:40
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Mam wra=BFenie, =BFe zaliczasz si=EA do tych os=F3b kt=F3rym (w tym wypadku
Ukrai=F1cy) pluj=B1 w oczy,

Rozmawiałem z organizatorami rajdu i nie zauważyłem, żeby ktoś komuś "pluł w oczy"

a kt=F3re my=B6l=B1, =BFe to deszcz pada. Jakie=
sofistyki trzeba, aby broni=E6 intencji organizator=F3w tego rajdu? Albo
faktycznie jest Tobie oboj=EAtne jak bardzo szydz=B1 sobie z Polski
niekt=F3rzy nasi s=B1siedzi.

Oczywiście, że szydzą sobie z Polski: Niemcy, Czesi, Amerykanie, Ruscy  i
dziesiątki innych nacji. Podobnie jak Polacy szydzą sobie z innych. Ale nie
jest normą w cywilizowanym świecie przekładanie tego na zakaz wjazdu i szlaban
na granicach. Nie przypominam sobie żadnego takiego precedensu. Wyobraź sobie,
że rząd Niemiec zakazał wjazdu rajdu jakichś polskich patriotów na wniosek
któregoś z działaczy ichnich ziomkostw, co by się działo w Polsce, i jak byś
zareagował. --

Data: 2009-08-13 03:04:56
Autor: Korban
On 13 Sie, 11:54, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

któregoś z działaczy ichnich ziomkostw, co by się działo w Polsce, i jak byś

Chyba nie wpadłbym na pomysł urządzania takiego rajdu na terenie
Niemiec, bo byłoby to zwykłą bezczelnością. I byłbym przeciwnikiem
urządzania takiego rajdu. My też sobie szydzimy z innych nacji, ale
czym innym jest robić to u siebie, a zupełnie czymś innym pakować się
z tym właśnie do kraju z którego się szydzi. Dostrzegasz subtelną
różnicę?

Mirek

Data: 2009-08-13 10:24:11
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Chyba nie wpad=B3bym na pomys=B3 urz=B1dzania takiego rajdu na terenie
Niemiec,

Tysiące Polaków wpadali i wpadają wciąż na rajdy np. pod hasłem odwetu za
1939r. i ograbiania Niemców z różnych dóbr, począwszy od kosmetyków w
supermarketach a kończąc na samochodach, więc jak widzisz wpadają na pomysły
daleko bardziej ryzykowne niż patriotyczny rajd np. śladami słowian połabskich
i manifestację pod hasłem "powrotu tych ziem do macierzy". Gdyby rzeczywiście
coś takiego miało miejsce, może jakaś lokalna gazetka napisałaby o tym
wzmiankę na stronach satyrycznych.  Tymczasem grupka czterech Urkaińców chciała wjechać na swój koszt, nikogo nie
mieli zamiaru okradać ani zabijać. Zrobiono wokół tego żenujący cyrk na
rządowym szczeblu. Rozumiesz różnicę? --

Data: 2009-08-13 03:40:48
Autor: Korban
On 13 Sie, 12:24, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

coś takiego miało miejsce, może jakaś lokalna gazetka napisałaby o tym

O czym Ty piszesz? Porównujesz chuligańskie wybryki naszych rodaków do
zorganizowanej manifestacji ukraińskiego nacjonalizmu w najgorszym
wydaniu, na polskich ziemiach?  Zastanów się.

Tymczasem grupka czterech Urkaińców chciała wjechać na swój koszt, nikogo nie
mieli zamiaru okradać ani zabijać. Zrobiono wokół tego żenujący cyrk na
rządowym szczeblu. Rozumiesz różnicę?

Wjazd w celach turystycznych, a wjazd "Śladami Stepana Bandery" to
jest zasadnicza różnica. Rozumiesz ją?

Mirek

Data: 2009-08-13 10:56:29
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

O czym Ty piszesz? Por=F3wnujesz chuliga=F1skie wybryki naszych rodak=F3w d=
zorganizowanej manifestacji ukrai=F1skiego nacjonalizmu w najgorszym
wydaniu, na polskich ziemiach?  Zastan=F3w si=EA.

Czterech cyklistów, czekających grzecznie do odprawy, w tłoczącym się na co
dzień w Medyce tłumie pracowników na czarno, tanich dziwek, przemytnikow fajek
spirytusu i benzyny, nie mających na wyposażeniu nic poza sprzętem sportowym i
literaturą krajoznawczą nazywasz "manifestacja ukrainskiego nacjonalizmu w
najgorszym wydaniu"? Aha. Uważaj jak zobaczysz na ulicy ratlerka, żeby cię nie napadł znienacka i
nie zjadł żywcem. Przodkami ptaków leśnych też były jakieś dinozaury, więc
lepiej trzymaj się od nich na baczności. --

Data: 2009-08-13 04:10:27
Autor: Korban
On 13 Sie, 12:56, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

nie zjadł żywcem. Przodkami ptaków leśnych też były jakieś dinozaury, więc
lepiej trzymaj się od nich na baczności.

Nie boję się "ratlerka", nie podobają mi się jego "właściciele".. I jak
widać nie tylko mnie.

Mirek

Data: 2009-08-13 11:36:13
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Nie boj=EA si=EA "ratlerka", nie podobaj=B1 mi si=EA jego "w=B3a=B6ciciele"=
.. I jak
wida=E6 nie tylko mnie.

Mogą się tobie i pyru innym nie podobać wszystkie osobniki homo sapiens oprócz
własnego odbicia w lustrze. Ale wara od mieszania do tego oficjalnej polityki
państwa. --

Data: 2009-08-13 04:50:23
Autor: Korban
On 13 Sie, 13:36, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

własnego odbicia w lustrze. Ale wara od mieszania do tego oficjalnej polityki

Odpowiem artykułem przytoczonym wcześniej

Artykuł 266 Kodeksu Karnego:
"Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój
państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych,
etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do lat 2"

To jest oficjalne stanowisko oficjalnej polityki państwa.

Nie podobają mi się zaś te osobniki homo sapiens, które nawołują do
mordowania innych oraz te, które czczą ich jako bohaterów narodowych.

Szkoda słów

Mirek

Data: 2009-08-13 17:02:39
Autor: Coaster
Korban wrote:
[...]

Summa summarum 'koleszce' MZ nie udalo sie skaptowac poplecznika ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-13 16:54:49
Autor: Coaster
Maciej Zimowski wrote:
[...]

Obywatelu, Ty nic a nic nie rozumiesz :-(

Data: 2009-08-13 12:27:35
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

[...]

Ty po prostu masz kompleks swojego pochodzenia.

Data: 2009-08-13 11:03:11
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Ty po prostu masz kompleks swojego pochodzenia.

ależ ty dużo wiesz o moim pochodzeniu.

demonstracją polskich kompleksów jest anulacja z wielką pompą wiz tych paru
śmiesznych gości na rowerach. co na szczęście dostrzegli publicyści bardziej
poczytnych mediów niż to kilkuosobowe forum. --

Data: 2009-08-13 16:56:33
Autor: Coaster
Maciej Zimowski wrote:
[...]

Nic nie rozumiesz - to gospodarz decydyje, kogo zaprasza/wpuszcza do swojego domu, nie gosc.

Data: 2009-08-13 16:48:50
Autor: Coaster
johnkelly wrote:
Maciej Zimowski pisze:

[...]

Niestety najczesciej zawisc i zapieklosc w tym ma swoje zrodlo...

Data: 2009-08-13 16:47:04
Autor: Coaster
Maciej Zimowski wrote:
[....] grupka czterech Urkaińców chciała wjechać na swój koszt, nikogo nie
mieli zamiaru okradać ani zabijać. [...]

Bez jaj. A ilez mozna?
http://tinyurl.com/md8o3n

Data: 2009-08-13 14:59:29
Autor: Maciej Zimowski
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
Maciej Zimowski wrote:
[....] grupka czterech Urkaińców chciała wjechać na swój koszt, nikogo nie
> mieli zamiaru okradać ani zabijać. [...]

Bez jaj. A ilez mozna?
http://tinyurl.com/md8o3n

No tak, rozumiem. To był kamuflaż. Z braku pił Sawczuk i jego dzieciaki
zamierzali dusić Lachów łańcuchami rowerowymi, ciąć zębatkami, nabijać na
szprychy, wieszać na linkach od przerzutek i V-breaków. A może i inne części
rowerowe zostałyby użyte, oświeć mnie.   --

Data: 2009-08-13 03:06:00
Autor: Korban
> [...]
> Ukrai=F1cy) pluj=B1 w oczy,

Rozmawiałem z organizatorami rajdu i nie zauważyłem, żeby ktoś komuś "pluł w oczy"

Właśnie. Nie zauważyłeś :).

Mirek

Data: 2009-08-13 10:17:24
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

W=B3a=B6nie. Nie zauwa=BFy=B3e=B6 :).

Ach, w takim razie bardzo dziękuję za twoją znakomitą uwagę.

Data: 2009-08-13 16:29:57
Autor: Coaster
Maciej Zimowski wrote:
[..]Wyobraź sobie,
że rząd Niemiec zakazał wjazdu rajdu jakichś polskich patriotów [...]

Porownanie lekko mowiac nietaktowne i wypaczajace.

Data: 2009-08-13 02:47:08
Autor: Michał Wolff
> [...]

> koncentracyjnych.

Tobie przydałby się pewnie nieco lepszy kontakt z rzeczywistością, ale nie

A niby dlaczego? Czym by się różniły te dwie sytuacje:
1. Sawczuk wjeżdża do Polski na rajd śladami Bandery - mordercy
Polaków, człowieka skazanego prawomocnym wyrokiem za zabójstwo
polskiego ministra, chce odwiedzić m.in. miejsca gdzie UPA dokonywała
masowych mordów na Polakach?
2. Jakiś Niemiec wjeżdża do Polski na rajd śladami doktora Mengele -
również mordercy Polaków, chce odwiedzić miejsce, gdzie "pracował"
Mengele czyli Oświęcim

Wytłumacz mi czym się różnią te dwie sytuacje, dlaczego tą drugą
hipotetyczną sytuację uznajesz za oderwaną od rzeczywistości, a w
pierwszym przypadku uznajesz że Sawczukowi powinno się pozwolić
wjechać? Dlatego że Bandera jest uznawany za bohatera przez setki
tysięcy ludzi na Ukrainie, a Mengele za zbrodniarza w Niemczech? Bo ja
żadnych innych różnic tu nie widzę.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-13 11:10:25
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):

> Tobie przyda=B3by si=EA pewnie nieco lepszy kontakt z rzeczywisto=B6ci=B1=
, ale nie
> b=EAd=EA pomaga=B3.

A niby dlaczego? Czym by si=EA r=F3=BFni=B3y te dwie sytuacje:
1. Sawczuk wje=BFd=BFa do Polski na rajd =B6ladami Bandery - mordercy
Polak=F3w, cz=B3owieka skazanego prawomocnym wyrokiem za zab=F3jstwo
polskiego ministra, chce odwiedzi=E6 m.in. miejsca gdzie UPA dokonywa=B3a
masowych mord=F3w na Polakach?
2. Jaki=B6 Niemiec wje=BFd=BFa do Polski na rajd =B6ladami doktora Mengele =
-
r=F3wnie=BF mordercy Polak=F3w, chce odwiedzi=E6 miejsce, gdzie "pracowa=B3=
"
Mengele czyli O=B6wi=EAcim

Wyt=B3umacz mi czym si=EA r=F3=BFni=B1 te dwie sytuacje, dlaczego t=B1 drug=
=B1
hipotetyczn=B1 sytuacj=EA uznajesz za oderwan=B1 od rzeczywisto=B6ci, a w
pierwszym przypadku uznajesz =BFe Sawczukowi powinno si=EA pozwoli=E6
wjecha=E6? Dlatego =BFe Bandera jest uznawany za bohatera przez setki
tysi=EAcy ludzi na Ukrainie, a Mengele za zbrodniarza w Niemczech? Bo ja
=BFadnyc

Każdy może sobie wjechać dowolnymi śladami np. Koszałka Opałka, Myszki Miki -
organom Państwa nic do tego, dopóki zachowuje się zgodnie z prawem ruchu
drogowego, ogólnego porządku itp. Nie ma żadnego prawa zakazującego a priori
wjazdu komukolwiek "bo istnieją podejrzenia" że to czy tamto przeskrobie - jak
było w przypadku Sawczuka.

Data: 2009-08-13 16:59:27
Autor: Coaster
I uważajcie w co się ubieracie!
Maciej Zimowski wrote:
[...]
Każdy może sobie wjechać dowolnymi śladami np. Koszałka Opałka, Myszki Miki -
organom Państwa nic do tego, dopóki zachowuje się zgodnie z prawem ruchu
drogowego, ogólnego porządku itp. [...]

Ubierz sie na bialo, przyklej sobie znaczek KKK i przejedz sie przez NY.

Data: 2009-08-13 15:14:00
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Ubierz sie na bialo, przyklej sobie znaczek KKK i przejedz sie przez NY.

Po co tak daleko, wystarczy ubrać się w pasy i przejść przez dzielnę na której
rządzi wisła.

tylko co z tego?     --

Data: 2009-08-13 15:37:12
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-13, Maciej Zimowski wrote:

Ubierz sie na bialo, przyklej sobie znaczek KKK i przejedz sie przez NY.

Po co tak daleko, wystarczy ubrać się w pasy i przejść przez dzielnę
na której rządzi wisła.

tylko co z tego?

Naprawdę nie rozumiesz, czy znowu celowo manipulujesz zrównując KKK z
animozjami kiboli?

Data: 2009-08-14 21:44:36
Autor: Jacek_P
Maciej Zimowski napisal:
Każdy może sobie wjechać dowolnymi śladami np. Koszałka Opałka, Myszki Miki -
organom Państwa nic do tego, dopóki zachowuje się zgodnie z prawem ruchu
drogowego, ogólnego porządku itp.

To dotyczy tylko wlasnych obywateli.

Nie ma żadnego prawa zakazującego a priori
wjazdu komukolwiek "bo istnieją podejrzenia" że to czy tamto przeskrobie - jak
było w przypadku Sawczuka.

Owszem, jest. Konsulat/ambasada moga odmowic wystawienia wizy bez
obowiazku uzasadniania odmowy. W szczegolnosci moze nastapic takze
anulowanie wizy na granicy w dalszym ciagu bez obowiazku uzasadniania
anulowania. Zezwolenia na wjazd na teren Polski nie jest prawem cudzoziemca, a wylaczna prerogatywa wladz panstwowych. Nie ma tu
pelnej symetrii praw, jakimi dysponuje obywatel polski wzgledem
polskich wladz.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-13 11:36:35
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

Ja? Przecież to ty zacząłeś porównywać rajd Bandery z marszem tolerancji.

Nie ja, inny dyskutant zwrócił na to uwagę, znów mylisz fakty.

Inny dyskutant nazywa się "Krzysztof" i napisał (2009-08-12 22:42):
Ale TEN rajd miał tyle wspólnego z imprezą sportową ile "marsz tolerancji"
z chodziarstwem.

Z czego ty wyciągnąłeś światłe wnioski, iż:
Ale zauważ, że marszów tolerancji nikt nie zabrania, chociaż - co już w innym
miejscu napisałem - znakomita większość społeczeństwa jest im przeciw.

Ty najwyraźniej nie rozumiesz, a najprędzej nie jesteś w stanie objąć umysłem, jakie cele miał ten "apolityczny" rajd śladami Bandery (o którym kłamałeś, że nie ma żadnego związku z Banderą) a jakie cele ma marsz tolerancji.

[...]

A jużci :). Mając takich pomagierów zimą w trampkach bym chodził.

Data: 2009-08-13 10:33:34
Autor: Maciej Zimowski
[...]

Właśnie cały problem w tym, że rzecznik MSWiA oświadczył, że nie miesza się do
poglądów politycznych organizatorów - czyli daje przyzwolenie na organizacje
imprez pod dowolnym szyldem "politycznym" (i racja, bo konstytucja RP tego nie
zabrania) a jedynie zanulował ważne, wielokrotne wizy z powodów ich rzekomego
"wyłudzenia" co jest kompletną bzdurą. O odnośnie "obejmowania umysłem" to wydajże 10 zł kup newsweeka i politykę,
przeczytaj obszerne dossiers na ten temat - wywiady z historykami polskimi i
ukraińskimi o złożoności sytuacji. --

Data: 2009-08-13 04:25:55
Autor: Michał Wolff
On 13 Sie, 12:33, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Właśnie cały problem w tym, że rzecznik MSWiA oświadczył, że nie miesza się do
poglądów politycznych organizatorów - czyli daje przyzwolenie na organizacje
imprez pod dowolnym szyldem "politycznym"

To już Twoja kolejna manipulacja. Jak można ze zdania że nie miesza
się do poglądów politycznych wysnuć wniosek że daje przyzwolenie na
organizację imprezy pod dowolnym szyldem politycznym???

Data: 2009-08-13 11:49:09
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Artyku=B3 266 Kodeksu Karnego:
"Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustr=F3j
pa=F1stwa lub nawo=B3uje do nienawi=B6ci na tle r=F3=BFnic narodowo=B6ciowy=
ch,
etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze wzgl=EAdu na bezwyznaniowo=B6=E6
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolno=B6ci albo pozbawienia
wolno=B6ci do lat 2"

Człowieku zrozum,

Prywatny wjazd kilku osób na teren Polski którzy z góry deklarowali, że nie
będą tu uprawiać żadnej propagandy a jedynie we własnym PRYWATNYM kręgu
powspominają S. Banderę nie jest żadnym propagowaniem czegokolwiek.  A to że
na terenie Ukrainy demonstrowali pod tymi czy innymi flagami to g... powinno
obchodzić nasz MSWiA, które może się jedynie przyczepić do tego co by się
działo na terenie Polski.  Chcę ci powiedzieć, że wciąż istnieje np. bardzo dużo Niemców, kwestionujących
powojenny ład i przynależność ziem zachodnich do Polski. Na oficjalnych
zjazdach ziomkostw deklarują antypolskie hasła pod stosownymi sztandarami.
Mają swoje biura organizacje i sobie przyjeżdżają do Polski i w prywatnych
kręgach wymieniają te czy inne nieprzychalne nam uwagi.

Za komuny najpierw w ogóle Polska nie wydawała takowym wiz, później, gdzieś od
połowy lat 70 za Gierka poluźniono to i pozawalała wjeżdżać, ale pod ścisłą
esbecką kontrolą - przewalano całe bagaże konfiskując jakąkolwiek literaturę -
mapy, przewodniki itp. gdzie np. było napisane Danzig albo Breslau. Oczywiście
od 1990 nikt tego nie myśli robić. Obecnie _identyczne_ szykany zastosowano wobec paru Ukraińskich cyklistów. To
powrót najgorszych upiorów z przeszłości. --

Data: 2009-08-13 05:19:11
Autor: Michał Wolff
On 13 Sie, 13:49, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

Na jakim Ty świecie żyjesz? MSWiA  ma dbać o bezpieczeństwo Polski i
Polaków, dbać o przestrzeganie prawa. Jeśli dostanie informację że na
teren kraju chce wjechać np. człowiek podejrzany o kontakty z
terrorystami (podkreślam tylko podejrzany) - to jak przypuszczasz?
Dostanie wizę? Ile razy w cywilizowanej Europie (Niemcy, Anglia,
Włochy) - że prewencyjnie przed meczami o podwyższonej skali ryzyka
cofano z granic setki kibiców podejrzanych (tylko podejrzanych!) że
będą robić rozróby? Na tej samej zasadzie jeśli chce wjechać faszysta
wobec którego są podejrzenia o to że faszyzm będzie chciał propagować,
do tego mamy silne podejrzenie że doprowadzić to może do bijatyk i
rozruchów; do tego jeszcze skłamał w podaniu o wizę - to ja się pytam
- na jakiej podstawie mamy go tu wpuszczać? Wiesz co to znaczy słowo
PREWENCJA?

Tylko po to właśnie istnieją wizy, żeby móc kontrolować kto do Polski
wjeżdża, by nie zezwalać na wjazd ludziom którzy szkodzą państwu
polskiemu. A Sawczuk niewątpliwie jest taką osobą. Jak już pisałem
swoim nieodpowiedzialnym zachowaniem tylko rozbudził stare demony,
cofnął trudny dialog polsko-ukraiński daleko w tył. Jeśli ma odrobinę
oleju we łbie - to musiał wiedzieć jak jednoznaczne jest w Polsce
oceniana postać Bandery, szczególnie w rejonach przez które chciał
podróżować
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada,pl

Data: 2009-08-13 12:49:46
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):
On 13 Sie, 13:49, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

> Prywatny wjazd kilku os=F3b na teren Polski kt=F3rzy z g=F3ry deklarowali=
, =BFe nie
> b=EAd=B1 tu uprawia=E6 =BFadnej propagandy a jedynie we w=B3asnym PRYWATN=
YM kr=EAgu
> powspominaj=B1 S. Bander=EA nie jest =BFadnym propagowaniem czegokolwiek.=
 =A0A to =BFe
> na terenie Ukrainy demonstrowali pod tymi czy innymi flagami to g... powi=
nno
> obchodzi=E6 nasz MSWiA, kt=F3re mo=BFe si=EA jedynie przyczepi=E6 do tego=
 co by si=EA
> dzia=B3o na terenie Polski. =A0

Na jakim Ty =B6wiecie =BFyjesz? MSWiA  ma dba=E6 o bezpiecze=F1stwo Polski =
Polak=F3w, dba=E6 o przestrzeganie prawa. Je=B6li dostanie informacj=EA =BF=
e na
teren kraju chce wjecha=E6 np. cz=B3owiek podejrzany o kontakty z
terrorystami (podkre=B6lam tylko podejrzany) - to jak przypuszczasz?
Dostanie wiz=EA? Ile razy w cywilizowanej Europie (Niemcy, Anglia,
W=B3ochy) - =BFe prewencyjnie przed meczami o podwy=BFszonej skali ryzyka
cofano z granic setki kibic=F3w podejrzanych (tylko podejrzanych!) =BFe
b=EAd=B1 robi=E6 rozr=F3by? Na tej samej zasadzie je=B6li chce wjecha=E6 fa=
szysta
wobec kt=F3rego s=B1 podejrzenia o to =BFe faszyzm b=EAdzie chcia=B3 propag=
owa=E6,
do tego mamy silne podejrzenie =BFe doprowadzi=E6 to mo=BFe do bijatyk i
rozruch=F3w; do tego jeszcze sk=B3ama=B3 w podaniu o wiz=EA - to ja si=EA p=
ytam
- na jakiej podstawie mamy go tu wpuszcza=E6? Wiesz co to znaczy s=B3owo
PREWENCJA?

Tylko po to w=B3a=B6nie istniej=B1 wizy, =BFeby m=F3c kontrolowa=E6 kto do =
Polski
wje=BFd=BFa, by nie zezwala=E6 na wjazd ludziom kt=F3rzy szkodz=B1 pa=F1stw=
polskiemu. A Sawczuk niew=B1tpliwie jest tak=B1 osob=B1.

Co ta za bzdury piszesz, szaleju się najadłeś? jaki z Sawczuka terrorysta?
Znasz człowieka? Gość prowadzi od lat działalność charytatywną na zapadłej
ukraińskiej prowincji dla chorych dzieci. Zobacz sobie relacje z poprzednich
imprez i rajdów: http://ecomercy.io.ua/
http://ecomercy.io.ua/album
http://ecomercy.io.ua/story.php

Jak ju=BF pisa=B3e=
swoim nieodpowiedzialnym zachowaniem tylko rozbudzi=B3 stare demony,

Stare demony obudzili nasi misnistrowie pogranicznicy traktując gościa na
zasadzie - najpierw do ciupy na parę godzin, bez picia i bez jedzenia, potem
przetrząśnięty cały bagaż - na końcu bez wyjaśnień (oprócz zeskaniowanego
świstka) - masz misia w paszport wypierdalaj. Z takich zachować - począwszy od
traktowania 20 tys internowanych żołnierzy Petlury w 1920r. przez całą
dyskryminacyjną politykę II RP brały się późniejsze gwałty. Poczytaj o
historii. Ale nie tylko w broszurkach krsowiaków i na blogach nazioli.        --

Data: 2009-08-13 07:24:04
Autor: Michał Wolff
On 13 Sie, 14:49, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Co ta za bzdury piszesz, szaleju się najadłeś? jaki z Sawczuka terrorysta?

Znowu prymitywnie manipulujesz. Gdzie ja napisałem że Sawczuk jest
terrorystą??? Dałem przykłady osób podejrzanych (zaznaczam zaledwie
podejrzanych) o terroryzm, dałem także przykłady kibiców (również
zaledwie podejrzanych o to że zrobią rozróbę). A mimo to państwa całej
Europy, najstarsze europejskie demokracje  nie mają żadnych problemów
z odmawianiem im prawa wjazdu (mimo Schengen). Analogicznie - państwo
polskie ma prawo odmówić prawa wjazdu osobie podejrzanej o
propagowanie faszyzmu, apologizowanie mordercy Polaków. Dając te
przykłady udowodniłem Ci, że wbrew bajeczkom które rozsiewasz
cofnięcie kogoś z granicy nie jest niczym niezwykłym, nie mają z tym
żadnych problemów kilkusetletnie demokracje (gdzie prawa człowieka są
podstawą), dlaczego mielibyśmy mieć my?

Znasz człowieka? Gość prowadzi od lat działalność charytatywną na zapadłej
ukraińskiej prowincji dla chorych dzieci. Zobacz sobie relacje z poprzednich
imprez i rajdów:

Widzę zdjęcie człowieka jak z dumą stoi pod  flagą organizacji, która
ma na sumieniu tysiące Polaków, widzę jak z dumą noszą takie koszulki
jego podopieczni - i na tej podstawie go oceniam, jego działalność
charytatywna nie ma w tym momencie dla mnie żadnego znaczenia. Co
więcej facet jest podwójnie groźny - bo zaraża swoimi chorymi
poglądami młodzież, wychowuje kolejne pokolenia nacjonalistów

[...]

Ministrowie zachowali się odpowiedzialnie. Nawet idiota musi sobie
zdawać sprawę, że gdyby Sawczuka wpuszczono - sytuacja zaogniłaby się
dużo bardziej. Nie widzę też powodu dlaczego pogranicznicy mieliby go
traktować jako kogoś wybranego, jako VIP-a - takie procedury stosuje
się na tej granicy wobec wszystkich wobec których są jakieś
wątpliwości czy granicę mogą przekroczyć

[...]

No pewnie. Potrzymanie kogoś na granicy wg Ciebie usprawiedliwia
masowe mordy?
Ukraińcy byli oczywiście prześladowani w IIRP, byli polonizowani,
zdarzały się nawet zabójstwa które oczywiście należy zdecydowanie
potępić. Ale porównywanie tego z tym czego dopuściła się UPA na
Wołyniu (gdzie zabito ponad 100tys osób w bestialski sposób, mordując
również kobiety i dzieci) - to jest po prostu bezczelność. Co więcej
jest to próba usprawiedliwienia tych ludzi, próba zrelatywizowania
całej sytuacji. A tego w żadnym razie nie wolno robić; podobnie jak
nie wolno usprawiedliwiać Polaków którzy przed wojną Ukraińców
prześladowali. Tylko skala zjawiska jest absolutnie nieporównywalna i
o tym trzeba pamiętać. Te nieliczne morderstwa których dopuścili się
Polacy to były przede wszystkim zabójstwa działaczy politycznych,
walczących z polonizacją. Oczywiście były to zbrodnie trzeba to jasno
powiedzieć, ale można próbować zrozumieć logikę morderców, eliminowali
ludzi, którzy w jakiś sposób polskim porządkom na kresach zagrażali.
Natomiast co robiła UPA? UPA dokonywała MASAKR na ogromnych obszarach,
mordując dziesiątki wiosek w całości, wiosek w których ludzi polityka
niewiele interesowała, zabijano ich tylko dlatego że byli Polakami.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-13 14:46:24
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Widz=EA zdj=EAcie cz=B3owieka jak z dum=B1 stoi pod  flag=B1 organizacji, k=
t=F3ra
ma na sumieniu tysi=B1ce Polak=F3w, widz=EA jak z dum=B1 nosz=B1 takie kosz=
ulki
jego podopieczni - i na tej podstawie go oceniam, jego dzia=B3alno=B6=E6
charytatywna nie ma w tym momencie dla mnie =BFadnego znaczenia. Co
wi=EAcej facet jest podw=F3jnie gro=BCny - bo zara=BFa swoimi chorymi
pogl=B1dami m=B3odzie=BF, wychowuje kolejne pokolenia nacjonalist=F3w
 No więc już raz napisałem - jedź na zachodnią Ukrainę, zobacz ile stoi tam
pomników bandery i wisi czerwono-czarnych flag. Gdyby stosować tego rodzaju
kryterium, że każdy Ukrainiec który się pod czymś takim kiedyś sfotografował
miał zakaz wjazdu do Polski, trzeba by postawić szlaban dla ćwierci narodu.
> Stare demony obudzili nasi misnistrowie pogranicznicy traktuj=B1c go=B6ci=
a na
> zasadzie - najpierw do ciupy na par=EA godzin, bez picia i bez jedzenia, =
potem
> przetrz=B1=B6ni=EAty ca=B3y baga=BF - na ko=F1cu bez wyja=B6nie=F1 (opr=
=F3cz zeskaniowanego
> =B6wistka) - masz misia w paszport wypierdalaj.

Ministrowie zachowali si=EA odpowiedzialnie. Nawet idiota musi sobie
zdawa=E6 spraw=EA, =BFe gdyby Sawczuka wpuszczono - sytuacja zaogni=B3aby s=
i=EA
du=BFo bardziej. Nie widz=EA te=BF powodu dlaczego pogranicznicy mieliby go
traktowa=E6 jako kogo=B6 wybranego, jako VIP-a -

a kto gdzie pisze że mieli go potraktować jak Vipa? przecież stanął w kolejce
ze wszystkimi i nie żądaą żadnego specjalnego traktowania.  specjalne traktowanie dostał w sensie negatywnym - wyrzucono go za rzekome
"wyłudzenie wizy" które polegało na tym że przypomnę - dostał wizę przy okazji
innego rajdu na który pojechał, i postanowił skorzystać z niej jeszcze raz,
zgodnie z terminem ważności i klauzulą wielokrotności. Jadąc turystycznie,
celem prywatnego zwiedzania zabytków i miejsc pamięci, ze środkami na pobyt itp. W tym czasie tysiące ukraińców otwarcie handluje na bazarach, jeździ w te i we
w te jako mrówki, pracuje na czarno itp. na wizach turystycznych i jakoś nikt
ich nie deportuje. Nie widzisz w tym nic dziwnego? Naprawdę?
 Z takich zachowa=E6 - pocz=B1wszy od
> traktowania 20 tys internowanych =BFo=B3nierzy Petlury w 1920r. przez ca=
=B3=B1
> dyskryminacyjn=B1 polityk=EA II RP bra=B3y si=EA p=F3=BCniejsze gwa=B3ty.=
 Poczytaj o
> historii. Ale nie tylko w broszurkach krsowiak=F3w i na blogach nazioli. =
=A0 =A0 =A0 =A0

No pewnie. Potrzymanie kogo=B6 na granicy wg Ciebie usprawiedliwia
masowe mordy?
Ukrai=F1cy byli oczywi=B6cie prze=B6ladowani w IIRP, byli polonizowani,
zdarza=B3y si=EA nawet zab=F3jstwa kt=F3re oczywi=B6cie nale=BFy zdecydowan=
ie
pot=EApi=E6. Ale por=F3wnywanie tego z tym czego dopu=B6ci=B3a si=EA UPA na
Wo=B3yniu (gdzie zabito ponad 100tys os=F3b w bestialski spos=F3b, morduj=
=B1c
r=F3wnie=BF kobiety i dzieci) - to jest po prostu bezczelno=B6=E6. Co wi=EA=
cej
jest to pr=F3ba usprawiedliwienia tych ludzi, pr=F3ba zrelatywizowania
ca=B3ej sytuacji. A tego w =BFadnym razie nie wolno robi=E6; podobnie jak
nie wolno usprawiedliwia=E6 Polak=F3w kt=F3rzy przed wojn=B1 Ukrai=F1c=F3w
prze=B6ladowali. Tylko skala zjawiska jest absolutnie niepor=F3wnywalna i
o tym trzeba pami=EAta=E6. Te nieliczne morderstwa kt=F3rych dopu=B6cili si=
=EA
Polacy to by=B3y przede wszystkim zab=F3jstwa dzia=B3aczy politycznych,
walcz=B1cych z polonizacj=B1. Oczywi=B6cie by=B3y to zbrodnie trzeba to jas=
no
powiedzie=E6, ale mo=BFna pr=F3bowa=E6 zrozumie=E6 logik=EA morderc=F3w, el=
iminowali
ludzi, kt=F3rzy w jaki=B6 spos=F3b polskim porz=B1dkom na kresach zagra=BFa=
li.
Natomiast co robi=B3a UPA? UPA dokonywa=B3a MASAKR

Gościu, wymienić ci wszystkie organizacje i flagi pod jakimi dokonywano w
przeszłości MASAKR? ze znakiem krzyża katolickiego włącznie, i to jeszcze jakich. --

Data: 2009-08-13 16:36:23
Autor: johnkelly
Michał Wolff pisze:

[...] Poczytaj o
historii. Ale nie tylko w broszurkach krsowiaków i na blogach nazioli.

No pewnie. Potrzymanie kogoś na granicy wg Ciebie usprawiedliwia
masowe mordy?

Swoją drogą interesująca logika. Mam czytać historię (ale nie broszurki kresowiaków tudzież nazioli) by poszerzyć swoją wiedzę i w ten sposób usprawiedliwić wjazd do nas ukraińskiego nacjonalisty. A w czymże ci nasi kresowiacy i naziole są gorsi od ukraińskiego nacjonalisty bez skrępowania występującego na tle flag i symboli ukraińskich organizacji nacjonalistycznych, że mam ich nie czytać?

Data: 2009-08-13 14:49:29
Autor: Maciej Zimowski
Michał Wolff pisze:

> [...]

Swoją drogą interesująca logika. Mam czytać historię (ale nie broszurki kresowiaków tudzież nazioli) by poszerzyć swoją wiedzę i w ten sposób usprawiedliwić wjazd do nas ukraińskiego nacjonalisty.

Oj, to ty byś chyba tydzień nie spał, gdybyś sobie uświadomił ilu de facto
Ukraińskich (tudzież Niemieckich, Rosyjskich, Chińskich itp.) nacjonalistów do
nas gdzieś tam codziennie sobie prywatnie wjeżdża.  --

Data: 2009-08-13 16:58:19
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

[...]

I wszyscy z medialnym szumem i pozowaniem do zdjęć na tle banderowskich flag? Oraz z takowymi na plecach? Nie odpowiadaj :)))))).

Data: 2009-08-13 15:02:19
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

I wszyscy z medialnym szumem i pozowaniem do zdjęć na tle banderowskich flag? Oraz z takowymi na plecach?
Ach to ten "szum medialny" ci najbardziej przeszkadza? No to jesteśmy w domu.
Idź na Pudelka, tam masz więcej okazji powylewać żale na celebrytów. --

Data: 2009-08-13 17:04:47
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

[...]

Po co, skoro tutaj trafił mi się TAKI celebryta?

Data: 2009-08-13 17:34:36
Autor: Coaster
Michał Wolff wrote:
[...]

Jak widac czarno na bialym, wielu osobnikom zalezy na podsycaniu wzajemnej niecheci, miast szukaniu wspolnego jezyka i wybaczaniu choc nie zapominaniu...

Data: 2009-08-13 12:01:55
Autor: Maciej Zimowski
[...]

I ten artykuł należałoby w całej rozciągłości zastosować do tych bojówkarzy,
którzy zareagowaliby agresją na rowerzystów-obcokrajowców przejeżdżających po
Polsce.

O czym będę pamiętał organizując rajdy rowerowe dla Ukraińców i komuś o
podobnym do ciebie myśleniu przyjdzie do głowy rzucać kamieniami. --

Data: 2009-08-13 05:13:16
Autor: Korban
On 13 Sie, 14:01, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> [...]

O czym będę pamiętał organizując rajdy rowerowe dla Ukraińców i komuś o
podobnym do ciebie myśleniu przyjdzie do głowy rzucać kamieniami.

Łoł hoł hoł. Aleś mnie podsumował :). Wyrażanie dezaprobaty dla rajdów
upamiętniających zbrodniarzy łączysz z rzucaniem kamieniami w ludzi w
nich uczestniczących. Wyciągasz zbyt daleko posunięte wnioski. Ale to
też pokazuje Twoją ograniczoność, nie potrafisz sobie wyobrazić, że
sprzeciw dla tego typu imprez nie musi być połączony z agresją. Dziwne
zwyczaje panują u Ciebie.

Dla mnie EOT

Mirek

Data: 2009-08-13 12:37:37
Autor: Maciej Zimowski
Korban <mireks77@gmail.com> napisał(a):

> I ten artyku=B3 nale=BFa=B3oby w ca=B3ej rozci=B1g=B3o=B6ci zastosowa=E6 =
do tych boj=F3wkarzy,
> kt=F3rzy zareagowaliby agresj=B1 na rowerzyst=F3w-obcokrajowc=F3w przeje=
=BFd=BFaj=B1cych po
> Polsce.
>
> O czym b=EAd=EA pami=EAta=B3 organizuj=B1c rajdy rowerowe dla Ukrai=F1c=
=F3w i komu=B6 o
> podobnym do ciebie my=B6leniu przyjdzie do g=B3owy rzuca=E6 kamieniami.

=A3o=B3 ho=B3 ho=B3. Ale=B6 mnie podsumowa=B3 :). Wyra=BFanie dezaprobaty d=
la rajd=F3w
upami=EAtniaj=B1cych zbrodniarzy =B3=B1czysz z rzucaniem kamieniami w ludzi=
nich uczestnicz=B1cych. Wyci=B1gasz zbyt daleko posuni=EAte wnioski. Ale to
te=BF pokazuje Twoj=B1 ograniczono=B6=E6, nie potrafisz sobie wyobrazi=E6, =
=BFe
sprzeciw dla tego typu imprez nie musi by=E6 po=B3=B1czony z agresj=B1.

Ja mogę. Ale deklaracje były conajmniej niedwuznaczne.   --

Data: 2009-08-13 16:52:00
Autor: Coaster
Maciej Zimowski wrote:
[...]

Co ma konstytucja jednego panstwa do obywatela innego?

[...] kup newsweeka i politykę,
przeczytaj obszerne dossiers na ten temat - wywiady z historykami polskimi i
ukraińskimi o złożoności sytuacji.

Zamiast powyzszych czytadel proponuje "Karte".

Data: 2009-08-13 13:10:05
Autor: Maciej Zimowski
[...]

Byłem na Ukrainie, rozmawiałem z jego organizatorami i sponsorami - i
prywatnie i na oficjalnej konferencji prasowej,  przeczytałem mnóstwo
dokumentów i oświadczeń na ten temat, całą historię organizacji
Eko-Miłosierdzie... Ale ty wyraźnie wiesz lepiej. Bóg z Tobą i krzyżyk na
drogę.   --

Data: 2009-08-13 13:11:17
Autor: Maciej Zimowski
[...]

drogę. Ze swoim ogarniającym wszystko i wszystkich umysłem. --

Data: 2009-08-13 15:16:26
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Znaczy: skoro zostałeś wyśmiany i zaczynasz być olewany to będziesz wracał do starych postów i odpowiadał na nie jeszcze raz, najlepiej po kilka razy? To nie jest dobre.

Data: 2009-08-13 13:25:24
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Znaczy: skoro zostałeś wyśmiany i zaczynasz być olewany

no właśnie nie zauważam, żebym zaczął być olewany. a wyśmiewam wasze kolejne,
coraz idiotyczniejsze argumenty typu porównanie młodzieżowego działacza
turystyki rowerowej do terrorysty to będziesz
wracał do starych postów i odpowiadał na nie jeszcze raz, najlepiej po kilka razy?

coś mi się zablokowało w interfejsie usenetowym gazety.pl i stąd te kilka postów

Data: 2009-08-13 08:28:10
Autor: Maciej Zimowski

Data: 2009-08-13 02:34:58
Autor: Michał Wolff
On 13 Sie, 10:28, "Maciej Zimowski" <mkac...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

To, że obowiązkiem Państwa jest czasem obrona mniejszości, stanie na straży
prawa, a nie kierowanie się tylko i wyłącznie głosem masowych zachcianek.

Człowieku - o jakich Ty mniejszościach mówisz???
Czy Sawczuka nie wpuszczono dlatego, że był Ukraincem? Nie wpuszczono
go dlatego, że chciał afirmować postać Bandery - faszysty mającego na
rękach polską krew. A propagowanie faszyzmu jest w Polsce karalne. Nie
wpuszczono go dlatego, że wizę wyłudził - podał w podaniu zupełnie
inny cel odwiedzin Polski niż miał rzeczywiście, nie zająknął się że
jedzie śladami Bandery - wiedząc, że to by miało ogromne znaczenie dla
władz przy wydawaniu decyzji.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-13 11:40:44
Autor: johnkelly
Michał Wolff pisze:
[...]

A niestety media ukraińskie "uprzejmie doniosły" jaki był faktyczny charakter tej "wycieczki". Ale nie przeszkadza to naszemu "koledze" twierdzić, że uczestnicy nie mieli na czole loga OUN mimo, że są na zdjęciach pod flagami OUN, a nawet takowe mają na dolnej części pleców.

Data: 2009-08-12 19:09:12
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-08-12 19:01, Użytkownik Maciej Zimowski napisał:

[...]

Czyjś szwagier siedzący na posadce wydał zgodę bez sprawdzenia
co wydaje lub jak to przy koneksjach rodzinnych był za głupi
aby zrozumieć na co się zgadza.
Sprawę nagłośnili dziennikarze i zrobiło się wstyd
bo nie dość że darmozjady z rządu (głownie z MSZ) nic nie
robią w sprawie tworzenia bohatera z człowieka odpowiedzialnego
za mordy na ludności cywilnej polskiego pochodzenia to jeszcze
wydano zgodę na manifestację jego idei w naszym kraju.
I wymyślono jak sprawę rozwiązać mimo wydanej zgody na wjazd.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-12 19:28:53
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:

[...]

Tak, oczywiście. A "Śladami Bandery" to było tropem bandery ukraińskiej floty, nieprawdaż?

Ty na prawdę myślisz, że ludzie są aż takimi idiotami?

Data: 2009-08-12 17:32:35
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!

Tak, oczywiście. A "Śladami Bandery"

Na czole tego wypisane nie mieli. --

Data: 2009-08-12 20:06:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-08-12 19:32, Użytkownik Maciej Zimowski napisał:
Tak, oczywiście. A "Śladami Bandery"

Na czole tego wypisane nie mieli.

Żaden złodziej,bandyta czy morderca siedzący w więzieniu nie
ma na czole nic wypisane, więc wedle twojej metody skoro czoło
czyste to wypuszczamy ?

Pozdrawiam

Data: 2009-08-12 18:39:28
Autor: Maciej Zimowski
I uważajcie w co się ubieracie!
le tego wypisane nie mieli.

Żaden złodziej,bandyta czy morderca siedzący w więzieniu nie
ma na czole nic wypisane, więc wedle twojej metody skoro czoło
czyste to wypuszczamy ?

Uważasz uczestników rajdu za złodziei i bandytów? No to git. --

Data: 2009-08-12 21:19:02
Autor: RadoslawF
I uważajcie w co się ubieracie!
Dnia 2009-08-12 20:39, Użytkownik Maciej Zimowski napisał:
le tego wypisane nie mieli.
[...]

Nie, po prostu tak spodobała ni sie ta Twoja metoda że sugeruje
stosowanie jej do większej liczby przypadków.
Masz może coś przeciwko ?

Pozdrawiam

Data: 2009-08-12 21:27:13
Autor: johnkelly
I uważajcie w co się ubieracie!
Maciej Zimowski pisze:
le tego wypisane nie mieli.
[...]

Nie sądzę by tak uważał. Ale za to ja ciebie uważam za równie nieudolnego co nawiedzonego manipulanta nie wartego by go uwiarygodniać za pomocą tej polemiki. Co innym sugeruję.

A swoją drogą uprzedzę znajomych kresowiaków byś przypadkiem nie zorganizował im wycieczki po zachodniej Ukrainie.

Data: 2009-08-12 11:25:30
Autor: BoDro
"johnkelly" napisał:

Nie słyszałem by używano takiego argumentu.

bo MSZ się może zarzekać że, cykliści ukraińscy "wyłudzili" wizy, że dzieci
nie miały kart rowerowych itp. Jednak jest oczywiste, że decyzja była czysto
polityczna i miała niedopuścić do ewentualnych tarć trasie między tymi,
którzy ucierpieli z rąk siepaczy z UPA, a ukraińskimi wyznawcami Bandery,
uczestniczącymi w  rajdzie.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-12 11:25:44
Autor: Adampio
Maciej Zimowski pisze:
[...]

MSZ jedynym argumentem bylo "wyludzenie wizy" czyli podanie nieprawdziego celu przyjazdu

Data: 2009-08-12 11:28:57
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Witaj :-) Osoba niepełnoletnia musi być pod opieką osoby dorosłej.
Tyle, że nie pamiętam ile młodzieży ma przypadać na dorosłego.

Dla pewności, napisz maila do policji, niech zajmą oficjalne stanowisko.

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka przyjazdowa i wyjazdowa.

Data: 2009-08-12 12:42:11
Autor: pw
[...]

Nie chodzilo o zadne rowerowe pierdulki, nie czytaj wiecej gazety
wyborczej.

Pozdro,
pw

Data: 2009-08-12 23:24:41
Autor: Tomek

Użytkownik "pw" <przemekwu@gmail.com> napisał w wiadomości news:b812f921-4823-4241-a4de-ac677525c139d4g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Poczytaj raczej to:

Tomek

Data: 2009-08-12 14:32:36
Autor: pw
On 12 Sie, 23:24, "Tomek" <t...@st.com.pl> wrote:
Użytkownik "pw" <przeme...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:b812f921-4823-4241-a4de-ac677525c139d4g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

> Wysłano z serwisu Usenet w portalu
> Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie chodzilo o zadne rowerowe pierdulki, nie czytaj wiecej gazety

Poczytaj raczej to:http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=869

Serio mi to polecasz?

Pozdro,
pw

Data: 2009-08-12 23:50:00
Autor: Tomek

Użytkownik "pw" <przemekwu@gmail.com> napisał w wiadomości news:3a97dba7-c1c4-4a9a-9b33-60437f5d3a20w41g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

> Wysłano z serwisu Usenet w portalu
> Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Nie chodzilo o zadne rowerowe pierdulki, nie czytaj wiecej gazety

Wszystkim
--
Tomek

Data: 2009-08-12 15:51:58
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Gdzie o tym argumencie wspominali?
Nie ściemniaj.
Przyczyną było "wyłudzenie" wiz.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-12 15:02:51
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
napisał(a):

> [...]
> mieć uprawnienia do kierowania rowerem, a takowych nie posiadali.  Gdzie o tym argumencie wspominali?
Nie ściemniaj.

Nie mam czasu na ściemnianie. Pisały o tym polskie media w pierwszych wersjach
doniesień 7.08. rano, potem problem zniknął bo młodzież się wycofała, dorosłym
anulowano wizy i w obecnych wersjach dostępnych w necie nie jest już o tym
wspominane. Ale SG i Policja mówiły jasno - młodzeży nie pozwolimy jechać
rowerem po drogach publicznych "bo nie ma uprawnień". To samo mówił
organizator i można przeczytać w mediach ukraińskich.
Przyczyną było "wyłudzenie" wiz.

Jak to "wyłudzenie" wyglądało to już pisałem - mieli przyznane wizy
wielokrotnego przekroczenia granicy, które otrzymali przy okazji
wcześniejszych rajdów rowerowych - na które pojechali wrócili, i skoro wizy
były nadal ważne chcieli wyjechać jeszcze raz. Ty byś inaczej postąpił?   --

Data: 2009-08-12 22:42:13
Autor: Krzysztof
[...]

Serio tak było?  Pawło Sawczuk między 10 lipca a 6 sierpnia odbył po Polsce wcześniejsze rajdy rowerowe, na które pojechał i wrócił?  Hmmm.  Ale TEN rajd miał tyle wspólnego z imprezą sportową ile "marsz tolerancji" z chodziarstwem.

Pozdrawiam,
Krzysztof

Data: 2009-08-13 11:00:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-08-13 10:18, Użytkownik Maciej Zimowski napisał:
[...]

Tyle że taki marsz tolerancji to tolerancja naszych rodzinnych
zboczeńców a ten niby maraton to był manifestacją ideologii
zagranicznych nacjonalistów. I teraz wytłumacz w sposób dostępny
i zrozumiały dlaczego nasz rząd miałby występować przeciwko
własnym obywatelem i spełniać kaprysy obcych nacjonalistów
chcących sobie powspominać zabijanie naszych obywateli i ideę
która do tego zabijania zaprowadziła ?

Pozdrawiam

Data: 2009-08-13 09:15:43
Autor: Maciej Zimowski
RadoslawF <radoslawfl@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
własnym obywatelem i spełniać kaprysy obcych nacjonalistów
chcących sobie powspominać zabijanie naszych obywateli i ideę

No ba! a to z takiego powodu, że na skutek promowania ich zboczeń nie przyszło
na świat tysiące polskich dzieci, które urodziłyby się, gdyby zdolny do
rozpłodu obywatel był zobligowany jak to jest w każdy fundamentalnym podejściu
de religii - czy to w islam, czy judaizm, czy katolicyzm - do zakładania
rodziny i rozmnażania się. Przez to Naród Polski stracił więcej obywateli niż
wyrżnięto w Katyniu i na Wołyniu razem wziętych. No cóż, argument równie kretyński jak argumenty, którymi posłużyło się MSWiA
nie wpuszczając cyklistów z Ukrainy. --

Data: 2009-08-13 11:34:56
Autor: MichałG
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Trzymaj przynajmniej jakiś poziom..... zaczynasz być żałosny.
M.

Data: 2009-08-13 09:45:10
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Trzymaj przynajmniej jakiś poziom.....

Przez uprzejmość staram się go dostosować do "większości" (czytaj: 2-3)
dyskutantów. --

Data: 2009-08-13 11:49:07
Autor: MichałG
Maciej Zimowski pisze:

Trzymaj przynajmniej jakiś poziom.....

Przez uprzejmość staram się go dostosować do "większości" (czytaj: 2-3)
dyskutantów.
reszcie nie chce sie odzywać .... w koncu to p.r.r. a nie polityka.
Dyskusja juz zjechała na takie pobocza, ze moze by strescić stanowiska ?
pozdr.
Michał

Data: 2009-08-13 15:59:02
Autor: Coaster
MichałG wrote:
Maciej Zimowski pisze:

Trzymaj przynajmniej jakiś poziom.....

Przez uprzejmość staram się go dostosować do "większości" (czytaj: 2-3)
dyskutantów.
reszcie nie chce sie odzywać ....

Waszmosc chyba jasnowidzisz ;-)

Data: 2009-08-13 18:23:04
Autor: MichałG
Coaster pisze:
MichałG wrote:
Maciej Zimowski pisze:

[...]

To niezbyt trudne... ;)

M.

Data: 2009-08-13 13:27:12
Autor: Coaster
Maciej Zimowski wrote:

Trzymaj przynajmniej jakiś poziom.....

Przez uprzejmość staram się go dostosować do "większości" (czytaj: 2-3)
dyskutantów.

Uprzejmie przestan spamowac i szkodzac w ten sposob _obu_ stronom.

Data: 2009-08-13 14:33:22
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Uprzejmie przestan spamowac i szkodzac w ten sposob _obu_ stronom.

Uprzejmie cię informuję, że spam to jest rozsyłanie niechcianych reklam, a nie
odpowiadanie na głosy w dyskusji. Jak cię nie interesuję, to nie zaglądaj, a
nie próbuj cenzurować internetu.  --

Data: 2009-08-13 16:38:35
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:
[...]

A to ty nie rozumiesz co to jest "podział tematyczny" oraz "przeznaczenie tematyczne grup dyskusyjnych"?

Data: 2009-08-13 14:54:55
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

A to ty nie rozumiesz co to jest "podział tematyczny" oraz "przeznaczenie tematyczne grup dyskusyjnych"?

Toteż wrzuciłem tu zapytanie dotyczące _tylko i wyłącznie_ zagadnień prawnych
odnośnie ruchu drogowego. O oftopiczność miej pretensje do tych oszołomów
którzy rozpoczęli dyskusję na inne tematy i na moje raczej zdawkowe i na
odczepnego odpowiedzi wylewają kolejne kubły swoich historyczno-politycznych
schiz.   --

Data: 2009-08-13 17:02:52
Autor: johnkelly
Maciej Zimowski pisze:
[...]

Gdybyś raczył zamilknąć, człecze neostrady, to temat dawno by przestał zaprzątać czyjąkolwiek uwagę. A, że z uporem maniaka produkujesz dowody swoich politycznych schiz to i temat jest kontynuowany. Oszczędź se wstydu, zamilcz.

Data: 2009-08-13 15:24:14
Autor: Maciej Zimowski
[...]

No coż, tobie skończyły się widzę ciekawe argumenty więc szkoda czasu. Ale
wprawka przed właściwą bitwą z oszołomami była ciekawa.  --

Data: 2009-08-13 22:10:08
Autor: Coaster
Maciej Zimowski wrote:
Uprzejmie przestan spamowac i szkodzac w ten sposob _obu_ stronom.

Uprzejmie cię informuję, że spam to jest rozsyłanie niechcianych reklam, a nie
odpowiadanie na głosy w dyskusji.

Uprzemie Cie informuje, ze Twoja wiedza rowniez w tej kwestii jest fragmentaryczna i niepelna, co zreszta bylo do przewidzenia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Newsgroup_spam
http://en.wikipedia.org/wiki/Spam_(electronic)

Jak cię nie interesuję, to nie zaglądaj, a
nie próbuj cenzurować internetu.

Sprawdz, prosze, jakie maja znaczenie slowa, ktorych uzywasz*:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2447537

*Jezeli ze masz na mysli znaczenie w pkt. 3 to zauwaz, ze sam pod niego podpadasz.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-08-13 17:13:39
Autor: Krzysztof
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
Ale zauważ, że marszów tolerancji nikt nie zabrania, chociaż - co już w innym
miejscu napisałem - znakomita większość społeczeństwa jest im przeciw.

Oczywiście.  Jazdy na rowerze, nawet szlakiem kogośtam, też nikt nie zabrania.  Ale to nie znaczy, że musimy wpuszczać wszystkich cudzoziemców, którzy mają ochotę pojeździć rowerem.

Wiza uzyskana dla uczestnictwa w imprezie sportowej ma na celu promocję sportu.  Chodzi o to, żeby umożliwić sportowcom, którzy inaczej nie mieliby prawa wjazdu do Polski, spotkanie z rywalami, zdobywanie tytułów czy punktów, a także o zapewnienie organizowanym w Polsce zawodom odpowiedniej obsady.  Zatem jeśli zagraniczny wędkarz uczestniczy w Polsce w jakichś mistrzostwach, dostaje wizę na imprezę sportową.  Ale ktoś, kto chciałby sobie tylko przez tydzień powędkować na Wigrach powinien uzyskac wizę turystyczną.

Rajd Sawczuka jest imprezą polityczną.  Nawet jeżeliby odjąć jego flagi, symbole i hasła, byłby zwykłą wycieczką turystyczną.  Pominąłeś moje pytanie o "wcześniejsze rajdy" Sawczuka.  Otóż z daty wydania jego wizy wnioskuję, że nie był on na żadnych innych rajdach w Polsce, a wizę uzyskał specjalnię na rajd neobanderowców, fałszywie przedstawiając go jako imprezę sportową.  Stąd zarzuty o wyłudzenie wizy.  Fakt, że konsul popełnił błąd wydając tę wizę, nie zwalnia aplikanta od odpowiedzialności.

Pozdrawiam,
Krzysztof

Data: 2009-08-13 15:22:08
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Wiza uzyskana dla uczestnictwa w imprezie sportowej ma na celu promocję sportu.

Cała dotychczasowa, wieloletnia działalność organizacji Eko-miłosierdzie jest
niczym innym jak promocją sportu rowerowego - dziesiątki zorganizowanych
społecznie rajdów i maratonów, zarówno po Ukrainie jak i przez  wiele krajów
świata.
Pominąłeś moje pytanie o "wcześniejsze rajdy" Sawczuka.  Otóż z daty wydania jego wizy wnioskuję, że nie był on na żadnych innych rajdach w Polsce,

Odpowiadałem po innymi zapytaniami ale powtórzę jeszcze raz - był na tym
wcześniejszym rajdzie przy okazji którego starał się o wizę, wrócił z niego, a
ponieważ wiza była wciąż ważna i wielokrotna uznał ja każdy na jego miejscu że
nie musi niczego dodatkowego zgłaszać w konsulacie wyjazdu na kolejny rajd,
prawo zresztą tego nie przewiduje. --

Data: 2009-08-13 18:45:41
Autor: Krzysztof
[...]

To jest rekreacja, turystyka i działalność społeczna a nie sport.  Ale to nie ma znaczenia.  Rajd, o który trwa spór nie był wyjazdem charytatywnym "Eko-
miłosierdzie" tylko oddaniem czci symbolowi wrogości między narodami.

Odpowiadałem po innymi zapytaniami ale powtórzę jeszcze raz - był na tym
wcześniejszym rajdzie przy okazji którego starał się o wizę

A w jakich dniach i gdzie odbył się ten rajd?  Które miejsce zajął Sawczuk?
A pozostali uczestnicy rajdu Bandery - oni też byli wcześniej na zawodach w Polsce?

ponieważ wiza była wciąż ważna i wielokrotna uznał ja każdy na jego miejscu
że nie musi niczego dodatkowego zgłaszać w konsulacie wyjazdu na kolejny rajd

Zapomniał, że ten kolejny rajd to akcja polityczna i nie powinien wykorzystywać swojej sportowej wizy.  Nie jest niczym dziwnym posiadanie w paszporcie kilku wiz różnego typu do tego samego kraju.  Istotnie, w przypadku nikomu niewadzących turystów i handlarzy służby graniczne, przez życzliwość dla sąsiadów, przymknęłyby pewnie oko.  Dziwi jednak twoje i jego oburzenie, że prowokatorom nie udało się obejść przepisów.  Jak sam pisałeś - w Polsce obowiązuje prawo.  Tylko niezupełnie takie, jak myślisz.

Pozdrawiam,
Krzysztof

Data: 2009-08-13 16:59:51
Autor: Maciej Zimowski
Krzysztof <KrzysztofPiorunWYTNIJTO@hotmail.com> napisał(a):
> [...]

A pozostali uczestnicy rajdu Bandery - oni też byli wcześniej na zawodach w Polsce?

Przecież to jest wiadome - http://www.e-gory.pl/content/view/1809/38/

typowa imprezy rekreacyjna a nie zawody z zajmowaniem miejsc...

> [...]

Zapomniał, że ten kolejny rajd to akcja polityczna i nie powinien wykorzystywać swojej sportowej wizy.  Nie jest niczym dziwnym posiadanie w paszporcie kilku wiz różnego typu do tego samego kraju.  Istotnie, w przypadku nikomu niewadzących turystów i handlarzy służby graniczne, przez życzliwość dla sąsiadów, przymknęłyby pewnie oko.  Dziwi jednak twoje i jego oburzenie, że prowokatorom nie udało się obejść przepisów.  Jak sam pisałeś - w Polsce obowiązuje prawo.  Tylko niezupełnie takie, jak myślisz.

To się okaże, w tej sprawie piszę do MSWiA

Data: 2009-08-13 19:35:40
Autor: Krzysztof
[...]

Nie rozumiem - to żart?  Rajd z 2008 roku?
Znalazłem jeszcze w sieci informację o IV rajdzie, ale ten miał termin w maju 2009, a wiza Sawczuka była wydana 10 lipca 2009.

Nie odnosisz wrażenia, że Cię ten Pawło owija wokół palca?

To się okaże, w tej sprawie piszę do MSWiA

Okaże się.  Napisz, co Ci odpowiedzieli.

Pozdrawiam,
Krzysztof

Data: 2009-08-14 12:29:52
Autor: Maciej Zimowski
> [...]

Znalazłem jeszcze w sieci informację o IV rajdzie, ale ten miał termin w maju 2009, a wiza Sawczuka była wydana 10 lipca 2009.

było i w lipcu, 11 lipca, pewnie o to chodzilo

http://www.szwejk-przemysl.pl/index.php?id=zdarzenia

ale to i tak nie ma wiekszego znaczenia

Data: 2009-08-14 17:10:13
Autor: Krzysztof
[...]

Ty po prostu kpisz z nas wszystkich razem z Sawczukiem.

Zamiast wyszukiwać kolejne, coraz mniej przypominające sport imprezy - napisz zwyczajnie, że nie wiesz, ale Pawło to kryształowy człowiek i wierzysz mu bezwarunkowo.

Myślałem, że intencje masz dobre, tylko doświadczenia mało.  Ale po przeczytaniu, że teraz ty zorganizujesz akcję neobanderowców w Polsce, wiem już, co o tobie myśleć.  Co nie zmiena faktu, że pozwalaszsz Sawczukowi sobą manipulować.  Zapewne myśli o tobie, żeś "pożyteczny".
Smutek.

Krzysztof

Data: 2009-08-14 15:34:37
Autor: Maciej Zimowski
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Ty po prostu kpisz z nas wszystkich

wszystkich trzech na tym forum. Serdeczności! --

Data: 2009-08-14 10:35:40
Autor: Maciej Zimowski
No i mamy rzeczową odpowiedź
No i wreszcie - zamiast polityczno-histerycznej napierdalanki, mamy rzeczowa
odpowiedz niezawodnego Marcian Hyły: ===================

Konwencja Wiedeńska o Ruchu Drogowym - chyba że Ukraina nie jest stroną KW. Ale jest. Poniżej KW:

Artykuł 3

Obowiązki umawiających się stron:
[...]
5. Umawiające się Strony są obowiązane dopuścić do ruchu międzynarodowego na swoich terytoriach rowery i motorowery odpowiadające warunkom technicznym określonym w rozdziale V niniejszej konwencji i którymi kierujący mają swe stałe miejsce zamieszkania na terytorium innej Umawiającej się Strony. Żadna z Umawiających się Stron nie może wymagać, aby kierujący rowerami lub motorowerami w ruchu międzynarodowym mieli prawa jazdy; jednakże Umawiające się Strony, które zgodnie z ustępem 2 artykułu 54 niniejszej konwencji złożyły oświadczenia o zrównaniu motorowerów z motocyklami, mogą wymagać praw jazdy od kierujących motorowerami w ruchu międzynarodowym.
[...]
8. Żadne z postanowień ustępów 3, 5 i 7 niniejszego artykułu nie narusza prawa każdej Umawiającej się Strony do podporządkowania znajdujących się w ruchu międzynarodowym na jej terytorium pojazdów samochodowych, przyczep, rowerów, motorowerów, jak również kierujących nimi oraz pasażerów, swoim przepisom dotyczącym zarobkowego przewozu podróżnych i ładunków swoim przepisom dotyczącym odpowiedzialności cywilnej kierujących, swoim przepisom celnym oraz, ogólnie biorąc, swoim przepisom dotyczącym innych dziedzin niż ruch drogowy.

***

To był powód zlikwidowania w Polsce karty rowerowej - niemieccy turyści skarżyli się 20 lat temu, że policja ich kontroluje i jakieś bzdury wymaga. Zostało tylko dla dzieci, IMHO nadal nielegalnie (nierówność wobec prawa: taki gówniarz z niemiec czy Ukrainy nie musi mieć karty rowerowej, a Polak mały - musi :-)

Data: 2009-08-14 14:40:36
Autor: Wojtek Paszkowski
"Maciej Zimowski" <mkaczka.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h63els$61e$1inews.gazeta.pl...

No i wreszcie - zamiast polityczno-histerycznej napierdalanki

do której sam się sumiennie przyłożyłeś...

[...]
(...)
[...]

zaraz zaraz, to chyba nie żaden konkretny powód, ale raczej pretekst? Przecież w świetle powyższego tak czy inaczej zagraniczni rowerzyści nie powinni być legitymowani na okoliczność posiadania karty rowerowej.
A co do nierówności - karta rowerowa to pikuś w porównaniu z tym, że z powyższego bodajże również wynika, że np. polski rowerzysta może mieć w głębokim poważaniu surowe niemieckie przepisy co do obowiązkowego wyposażenia roweru. Czy w związku z tym sąsiedzkie ministerstwo związkowe powinno wywalić ze StVZO wywalić większość wymogów dot. rowerów?

Tak gwoli podsumowania - nawet pomijająć powyższą kwestię, rząd dał mocno ciała w kwestii umotywowania nie wpuszczenia rajdu, ewidentnie widać, że było to robione łapu-capu, na ostatnią chwilę. Ale wracając do kwestii samej słuszności decyzji - chciałbym zobaczyć inny kraj europejski (nieważne, czy z zachodu, czy wschodu kontynentu), który pozwoliłby sobie na tolerowanie u siebie imprezy o tak ciężkim gatunkowo motywie. I to nie wnikając w to, czy sami organizatorzy po prostu nie wykazali się wyczuciem tematu i elementarną przyzwoitością, czy też celowo chcieli prowokować.

pozdr

Data: 2009-08-14 13:24:05
Autor: Maciej Zimowski
Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> napisał(a):
"Maciej Zimowski" <mkaczka.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h63els$61e$1inews.gazeta.pl...

> No i wreszcie - zamiast polityczno-histerycznej napierdalanki

do której sam się sumiennie przyłożyłeś...

Z reguły jak się do czegoś przykładam to sumiennie

zaraz zaraz, to chyba nie żaden konkretny powód, ale raczej pretekst? Przecież w świetle powyższego tak czy inaczej zagraniczni rowerzyści nie powinni być legitymowani na okoliczność posiadania karty rowerowej.

Dokładnie tak.
[...]

Techniczne warunki wyposażenia roweru określa rozdział 5 par 44 w którym jest
mowa o standardowym wyposażeniu w hamulec, dzwonek i oświetlenie. Jeśli
narodowe przepisy są bardziej restrykcyjne to nie z pewnością nie mają
zastosowania dla kolarzy za granicy, na podobnej zasadzie jak lokalne polskie
przepisy o wyposażeniu samochodu w gaśnice itp. nie mają zastosowania do
samochodów zza granicy, o czym było głośno kilka miesięcy temu.
[...]

Zobaczysz za tydzień - dwa, Polskę, bo zamierzam tę imprezę zorganizować. I
zobaczymy czy mi ktoś podskoczy. To nie Rosja, gdzie Schetyna może mnie
wsadzić do ciupy jak Putin Chodorkowskiego. --

Data: 2009-08-14 15:45:06
Autor: Wojtek Paszkowski
"Maciej Zimowski" <mkaczka.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h63ohl$kfv$1inews.gazeta.pl...

[...]

Słuszna uwaga, dobrze wiedzieć w razie jakichś problemów z niemieckimi służbami, chociaż rowerzystów tam chyba jednak nie nękają tak, jak czasami kierowców aut. Ciekaw jestem swoją drogą, czy częste są tam przypadki karania rowerzystów za nieprzepisowe wyposażenie - ktoś ma jakieś informacje na ten temat?

Zobaczysz za tydzień - dwa, Polskę, bo zamierzam tę imprezę zorganizować. I
zobaczymy czy mi ktoś podskoczy. To nie Rosja, gdzie Schetyna może mnie
wsadzić do ciupy jak Putin Chodorkowskiego.

a, że się tak spytam, jakie motywy Tobą kierują? Pospolite "ja wam q... pokażę"? Rozumiem, że w ramach poznania, pojednania i rozwoju wspólpracy polsko-ukraińskiej, razem z partnerami planujesz również transgraniczny rajd "Śladami Waltera i pokojowej akcji >>Wisła<<"? Czy też jaj i odwagi jednak zabraknie?

pozdr

Data: 2009-08-14 14:05:28
Autor: Maciej Zimowski
No i mamy rzeczową odpowiedź

Słuszna uwaga, dobrze wiedzieć w razie jakichś problemów z niemieckimi służbami, chociaż rowerzystów tam chyba jednak nie nękają tak, jak czasami kierowców aut.

Nieeee... nawet po piwku, a nawet po paru można spokojnie jechać. Nękali kierowców o to wyposażenie na zasadzie złośliwości po czym nagłośniono
paragrafy konwencji wiedeńskiej i skończyło się.
a, że się tak spytam, jakie motywy Tobą kierują?

Najdalej w niedzielę wieczorem opublikuję obszerny list otwarty, będzie m.in.
na kaczka.blog.pl --

Data: 2009-08-15 00:04:12
Autor: Bo(o)t_manager
Dnia Wed, 12 Aug 2009 00:32:30 +0000, Maciej Zimowski napisał(a):

[...]

Jeśli to ten "rajd" co myślę, to jest to sprawa polityczna, nie masz się czym martwić..

Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej