Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej

Data: 2009-08-11 17:39:09
Autor: Saurus
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
On 12 Sie, 02:32, "Maciej Zimowski" <mkaczka.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Czy ktoś słyszał, aby w przeszłości czegoś takiego
wymagano od młodzieży-obcokrajowców?

Ja nie słyszałem żeby od kogokolwiek wymagali, mimo tego że niektórzy,
w mieście zwłaszcza, jeżdżą tak jakby wymagali specjalnego nadzoru.
Czy to byli sami nastolatkowie? Coś mi świta że pod opieką osoby
dorosłej już jest inaczej (ale lepiej sprawdzić, bo może źle słyszałem
a nie dotyczyło mnie to w taki sposób żebym chciał zweryfikować).
Jak to ktoś powiedział, nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu... ;)

Data: 2009-08-12 16:00:26
Autor: arturbac
Saurus pisze:
[...]

Osoba do 10 lat pod opieka osoby doroslej moze z ta osoba dorosla poruszac sie chodnikami.
Normalnie jesli predkosc dopuszczalna na drodze jest mniejsza lub rowna 50 nie wolno jezdzic chodnikami

Data: 2009-08-12 07:11:00
Autor: Saurus
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
On 12 Sie, 16:00, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:
Osoba do 10 lat pod opieka osoby doroslej moze z ta osoba dorosla
poruszac sie chodnikami.
Normalnie jesli predkosc dopuszczalna na drodze jest mniejsza lub rowna
50 nie wolno jezdzic chodnikami

Chodzi o poruszanie się jezdnią, a nie chodnikami, przez osoby
niepełnoletnie. Po ukończeniu 10 lat można sobie właśnie wyrobić kartę
rowerową i rozchodzi się o to, czy osoba niepełnoletnia bez takiej
karty (lub motorowerowej po 13 roku życia która działa również na
rower) może się jezdnią poruszać bez opieki osoby dorosłej.

Data: 2009-08-12 17:13:25
Autor: arturbac
wrote:
[...]

Nie.
Do 10 roku nie wolno ulica nalezy chodnikiem , jesli z <=10 latkiem jest osoba dorosla to ma prawo razem z nim jechac chodnikiem.
Po 10 roku nie wolno chodnikiem chyba ze najezdni jest >50km/h a chodnik ma >= 2m szerokosci to wyjatkowo zezwala sie na jazde chodnkiem.
Po 10 roku aby w ogole jezdzic zgodnie z prawem nalezy miec karte rowerowa.
Dopiero majac 18 lat i "znajomosc pord" mozna i nalezy poruszac sie w ostatecznosci jezdnia , poboczem gdy sie nadaje (utwardzone i umozliwia jazde) lub droga rowerowa jesli jest

Data: 2009-08-12 08:24:47
Autor: Saurus
Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej
On 12 Sie, 17:13, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:
Saurus pisze:
> [...]

Dopiero majac 18 lat i "znajomosc pord" mozna i nalezy poruszac sie w
ostatecznosci jezdnia , poboczem gdy sie nadaje (utwardzone i umozliwia

Tak myślałem, zapomniałem tylko jeszcze o sytuacji gdzie mamy osobę
powyżej 10 roku życia, bez karty rowerowej, pod opieką osoby dorosłej
ale na jezdni - bo w zasadzie ten przypadek dotyczy wycieczek
organizowanych przez autora wątku. Pamiętasz coś na ten temat?

Data: 2009-08-12 20:57:44
Autor: arturbac
wrote:
Saurus pisze:
[...]

Nie ma czegos takiego, nie wolno osobom nie uprawionym kierowac pojazdami na jezdni publicznej chyba ze w formie zorganizowanej i zgloszonej kolumny nadzorowanej przez policje.

Rozdział 3 Ruch pojazdów
Oddział 1 Zasady ogólne
5. Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd napędzany silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.

Oddział 10 Ruch pojazdów w kolumnie
Art. 32. 1. Liczba pojazdów jadących w zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać:
samochodów osobowych, motorowerów lub motocykli - 10;
rowerów jednośladowych - 15;
pozostałych pojazdów - 5.

Oddział 11
Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów, motorowerów oraz pojazdów zaprzęgowych

Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

1a. W razie braku drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z pobocza, z zastrzeżeniem art. 16 ust. 5, a jeżeli nie jest to możliwe - z jezdni.

2. Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod warunkiem że jest ono umieszczone na dodatkowym siodełku zapewniającym bezpieczną jazdę.

3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:

jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;
jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach;
czepiania się pojazdów.
4. Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem zabrania się:

wjeżdżania bezpośrednio przed jadący pojazd;
zwalniania lub zatrzymywania się bez uzasadnionej przyczyny.
5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem lub
szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów.
6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

7. Kierujący rowerem może jechać lewą stroną jezdni na zasadach określonych dla ruchu pieszych w przepisach art. 11 ust. 1-3, jeżeli opiekuje się on osobą kierującą rowerem w wieku do lat 10.

Rozdział 5
Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach

Oddział 1
Przepisy porządkowe

Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego:

dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;
dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;

Art. 43. 1. Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania.

Oddział 5
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny

Art. 65. Zawody sportowe, rajdy, wyścigi, zgromadzenia i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie.

Art. 65a. 1. Organizator imprezy jest obowiązany zapewnić bezpieczeństwo osobom obecnym na imprezie oraz porządek podczas trwania imprezy.

3. Organizator imprezy jest obowiązany:

uzgodnić z organami zarządzającymi ruchem na drogach przebieg trasy, na której ma się odbyć impreza;
współdziałać z Policją oraz, jeżeli impreza odb ...... it d itp

Zakaz wjazdu do Polski bez karty rowerowej