Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rower owej ?

Data: 2009-04-04 16:41:15
Autor: okierna
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rower owej ?
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym miejscu (ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

Data: 2009-04-04 07:55:24
Autor: AldikWr
On 4 Kwi, 16:41, okierna <**@**.**> wrote:
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym miejscu
(ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

Z doświadczenia wiem, że ścieżki rowerowe projektują  idioci, którzy
nie jeżdżą po nich. Także to kolejna pomyłka. I tak lepsze niż wysokie
krawężniki czy słup na środku.

Data: 2009-04-04 16:40:57
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sat, 04 Apr 2009 07:55:24 -0700, AldikWr napisał(a):

Z doświadczenia wiem, że ścieżki rowerowe projektują  idioci, którzy nie
jeżdżą po nich. Także to kolejna pomyłka. I tak lepsze niż wysokie
krawężniki czy słup na środku.
Ostatnio na trasie Koszalin-Stare Bielice powstaje ścieżka rowerowa. Co ciekawe nawierzchnię zrobili z asfaltu. Co przejazd nie ma znaku koniec drogi rowerowej ale za to przez każdym wyjazdem z posesji, zakładu itp postawili słupek(taki motylek ok.50cm wysoki i 50cm szeroki) żeby samochody("nieuprzywilejowane") nie wjeżdżały. I się zastanawiam po kiego dali te słupki na środku ścieżki? A już myślałem że w końcu pojeżdżę na ścieżce na której nie skacze ciśnienie :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-04-06 20:52:20
Autor: Ryszard Mikke
piecia aka dracorp <xxx@onet.pl> napisał(a):
> [...]

Ostatnio na trasie Koszalin-Stare Bielice powstaje ścieżka rowerowa. Co ciekawe nawierzchnię zrobili z asfaltu. Co przejazd nie ma znaku koniec drogi rowerowej ale za to przez każdym wyjazdem z posesji, zakładu itp postawili słupek(taki motylek ok.50cm wysoki i 50cm szeroki) żeby samochody("nieuprzywilejowane") nie wjeżdżały. I się zastanawiam po kiego dali te słupki na środku ścieżki? A już myślałem że w końcu pojeżdżę na ścieżce na której nie skacze ciśnienie :)

Bez przesady, krawężnik to nie aż taka zmiana wysokosci, żeby cisnienie skakało...

rmikke

Data: 2009-04-06 23:59:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 6 Apr 2009, Ryszard Mikke wrote:

[...]

  To komentarz do jeszcze wcześniejszego postu, czy gdzieś tu jest
krawężnik zamaskowany? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-07 18:56:06
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 06 Apr 2009 23:59:44 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Hmm może coś ukryłem między wierszami. A apropo ciśnienia to o nerwówkę mi chodziło.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-04-05 06:36:57
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail nobody@nowhere.net napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

A je ze swego doświadczenia wiem, że jak kto najmniej zna problem,
ma najwięcej do powiedzenia .

znaczy nie zgadzasz sie z przedpisca, czy jestes projektantem?

Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
można jeść w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

Data: 2009-04-05 07:44:04
Autor: AldikWr
On 5 Kwi, 07:15, nb <nob...@nowhere.net> wrote:
at Sat 04 of Apr 2009 16:55, AldikWr wrote:

> [...]
> krawężniki czy słup na środku.

A je ze swego doświadczenia wiem, że jak kto najmniej zna problem,

Problem znają wszyscy co mają okazję poruszać się po ścieżkach,  sam
robię rocznie jakieś 2000 km po mieście, może nie dużo ale jednak
(głównie Hallera, Powstańców, i Armii Krajowej, jedne z lepszych
tras). Z czego mniej niż połowa przejazdy jest po ścieżkach. Zdjęć
absurdów nie robię, jest ich wiele, np. nie rozumiem dlaczego ścieżka
nie może być prosta a biegnie slalomami raz za przestankiem raz przy
ulicy, po za tym ścieżki są często za wąskie i mają ostre zakręty
(może to jednokierunkowe, nie zwracałem nigdy na to uwagi).

Generalnie jest źle, bo jak wytłumaczyć brak planu rozwoju dróg
rowerowych (no chyba, że o czymś nie wiem), często ścieżka się po
prostu kończy w jakimś dziwnym miejscu i zjeżdżasz na chodnik lub
ulicę, np. koło dworca. Dobą praktyką jest gdy plany budowy nowych
tras są konsultowane z grupą docelową.

No i ponoć do Rynku nie można wjeżdżać rower chociaż nigdy nie
zwracałem uwagi czy są jakieś znaki.

Data: 2009-04-09 13:24:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-05, AldikWr <bolkow@gmail.com> wrote:
On 5 Kwi, 07:15, nb <nob...@nowhere.net> wrote:

No i ponoć do Rynku nie można wjeżdżać rower chociaż nigdy nie
zwracałem uwagi czy są jakieś znaki.

Jesli to powyższe dotyczy Krakowa, to na rowerze po Rynku jeździć można,
ale ustępując pieszym - jest to strefa zamieszkania. Strefy miejskie (A
i B) nie dotyczą rowerów.

Data: 2009-04-04 16:46:21
Autor: click
okierna pisze:
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym miejscu (ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

napisz do ZDUiM
oni powinni sie orientowac
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-04-04 16:50:30
Autor: Dominik Mirowski
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
okierna wyklepał(a) :
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym
miejscu (ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

A o ścieżkach JEDNOKIERUNKOWYCH słyszałeś / aś ?? Na moście milenijnym także są jednokierunkowe ale nikt na to nie zwraca specjalnej uwagi.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-04-04 17:23:24
Autor: click
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce r owerowej ?
Dominik Mirowski pisze:
okierna wyklepał(a) :
[...]

a gdzie ty slyszales o sciezkach? ;P
i zapoznaj sie ze znaczeniem tego znaku
bo nie jest ono takie: "nie wolno z tej strony jechac rowerem"

Data: 2009-04-04 17:57:33
Autor: mbut
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce r owerowej ?
click pisze:
Dominik Mirowski pisze:
okierna wyklepał(a) :
[...]

To jest znak zakazu wszelkich pojazdów w tym wypadku rowerów w obu kierunkach.

Data: 2009-04-05 16:09:20
Autor: Krzychu
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?

Użytkownik "mbut" <rajdyger@gmail.com> napisał w wiadomości news:gr8011$ivb$1news.task.gda.pl...
click pisze:
Dominik Mirowski pisze:
okierna wyklepał(a) :
[...]

Ale to chyba po trawie nie wolno. Bo tam są psie kupy i można wpaść w poślizg ;-)

Pzdr. Krzychu

Data: 2009-04-04 20:11:09
Autor: Coaster
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
click wrote:
Dominik Mirowski pisze:
okierna wyklepał(a) :
[...]

Rowerem? Jakim rowerem?!
http://tinyurl.com/cxgxd8
A ten drugi znak to dopiero...
;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-04 20:17:06
Autor: click
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
Coaster pisze:
click wrote:
Dominik Mirowski pisze:
okierna wyklepał(a) :
[...]

paszpan jakie szybkie te inzyniery ruchu ;)

Data: 2009-04-04 20:33:30
Autor: Coaster
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
Dominik Mirowski pisze:
okierna wyklepał(a) :
[...]

Teraz to wszystko na wczoraj panie, na wczoraj...
:-)

Data: 2009-04-04 20:32:30
Autor: Coaster
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
Coaster wrote:
[...]
http://tinyurl.com/cxgxd8
A ten drugi znak to dopiero...

No nie - jednak dokladniej sie przyjrzalem - tam nie ma zadnych znakow!
http://tinyurl.com/czbkb9
;-)

Data: 2009-04-04 20:37:33
Autor: click
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
Coaster pisze:
Coaster wrote:
[...]
http://tinyurl.com/cxgxd8
A ten drugi znak to dopiero...

No nie - jednak dokladniej sie przyjrzalem - tam nie ma zadnych znakow!
http://tinyurl.com/czbkb9
;-)

moze w ZDiUM sie nabiora
ale z taka fuszerka nie wyskakuj tu
http://speed4fun.ovh.org/popraw_to.jpg

Data: 2009-04-04 20:39:27
Autor: click
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
click pisze:
Coaster pisze:
Coaster wrote:
[...]
[...]

juz nie wspominajac o trawie ktora zdeptales ;)

Data: 2009-04-04 12:09:01
Autor: Ostracy
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
Znaki rzeczywiście są bez sensu, ale znacznie bardziej przeraża mnie
inszy "kwiatek" z tej samej okolicy... A mianowicie sygnalizacja na
skrzyżowaniu z Tarnogajską, gdzie jadąc prawą stroną AK w kierunku
estakady mamy zielone światło na przejeździe i przejściu, a w tej
samej chwili zielone światło mają kierowcy skręcający z AK w
Tarnogajską! I nie strzałkę, ino ZIELONE. Nie ma więc dnia, żeby nie
trzeba było tam walczyć o przeżycie, bo rzecz jasna żaden kierowca nie
spodziewa się tam idących na legalu ludzików...

Data: 2009-04-04 21:10:49
Autor: click
Ostracy pisze:
[...]

jak na legalu, skoro stoja znaki zakazu
nie wiem jak sie tam przedstawia sytuacja z remontem, ale chyba to na te okolicznosc postawiono te znaki

Data: 2009-04-04 21:14:38
Autor: Coaster
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
click wrote:
click pisze:
Coaster pisze:
Coaster wrote:
[...]
[...]

To nie ja to ON :-)
http://tinyurl.com/co98sw

Data: 2009-04-04 21:22:50
Autor: click
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
Coaster pisze:
click wrote:
click pisze:
Coaster pisze:
Coaster wrote:
[...]
[...]

za duzo czasu spedzasz na ogladaniu Cartoon Network ;)

Data: 2009-04-04 21:28:08
Autor: Coaster
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
click pisze:
Coaster pisze:
Coaster wrote:
[...]
[...]

Naprawde? ;-o
Kartunsy to ja chyba ostatnio ogladalem 'u Suminskiego' w Zwierzyncu...
;-)

Data: 2009-04-04 21:14:05
Autor: Coaster
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
click wrote:
Coaster pisze:
Coaster wrote:
[...]
[...]

Ja?! ON sie wszystkim zajmie :-)
http://tinyurl.com/co98sw

Data: 2009-04-04 21:26:27
Autor: click
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
Coaster pisze:
click wrote:
Coaster pisze:
Coaster wrote:
[...]
[...]

sa efekty/o/wniejsze metody
http://www.youtube.com/watch?v=GkZottYDpEE
zwlaszcza jesli chodzi o skutki uboczne (1'52")
;)

Data: 2009-04-04 21:33:14
Autor: Coaster
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowero wej ?
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
Coaster pisze:
Coaster wrote:
[...]
[...]

Przed swietami jak znalazl - sposob na wybuchowe mielone (na mniejsza skale) tyle, ze moze byc roznie z szafkami w kuchni ;-)

Data: 2009-04-04 23:07:16
Autor: medea
Dominik Mirowski pisze:

A o ścieżkach JEDNOKIERUNKOWYCH słyszałeś / aś ?? Na moście milenijnym także są jednokierunkowe ale nikt na to nie zwraca specjalnej uwagi.

A czy to nie jest czasem zakaz ruchu, a nie zakaz wjazdu? ;>
Co wy, z choinki się urwaliście??

Ewa

Data: 2009-04-05 10:16:59
Autor: Waldek Brygier
medea wrote:
A czy to nie jest czasem zakaz ruchu, a nie zakaz wjazdu? ;>
Co wy, z choinki się urwaliście??

No i rowera tam nie ma, a motorower :-)

Waldek Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-04-05 19:00:11
Autor: Martinco
Waldek Brygier pisze:
medea wrote:
A czy to nie jest czasem zakaz ruchu, a nie zakaz wjazdu? ;>
Co wy, z choinki się urwaliście??

No i rowera tam nie ma, a motorower :-)

rowerU

nie ma czegos takiego jak rowerA

--
Martinco
http://www.wrower.pl

Data: 2009-04-05 21:33:52
Autor: medea
Waldek Brygier pisze:

No i rowera tam nie ma, a motorower :-)

Ja widzę rower. Zdecydowanie. Chociaż pewnie miał być motorower, ale im się pomyliło. ;)

Ewa

Data: 2009-04-06 14:26:20
Autor: Tomek P
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
On 4 Kwi, 16:50, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:
okierna wyklepał(a) :

> [...]

A o ścieżkach JEDNOKIERUNKOWYCH słyszałeś / aś ?? Na moście milenijnym także
są jednokierunkowe ale nikt na to nie zwraca specjalnej uwagi.

A ja zawsze myślałem, że o kierubku mówi znak "Droga jednokierunkowa"
D-3 oraz zakaz wjazdu B-2.
Czy coś stoi na przeszkodzie, aby te znaki (obowiązujące przecież
rowerzystów znalazły się na jednokierunowych drogach dla rowerów?

Data: 2009-04-06 14:46:08
Autor: Lagoda
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
A o ścieżkach JEDNOKIERUNKOWYCH słyszałeś / aś ?? Na moście milenijnym także są jednokierunkowe ale nikt na to nie zwraca specjalnej uwagi.

A o "drogach" słyszałeś?
A o "zakazie ruchu" słyszałeś?
A jakiś znak na milenijnym widziałeś?
--
__________________________________________MAT_______

Data: 2009-04-04 19:36:41
Autor: Krzysztof Rudnik
okierna wrote:

Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym miejscu
(ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

Jakiś głupol odkręcił znak o 180 stopni.

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-04-04 19:51:29
Autor: Szprota aka Stefandora
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
Krzysztof Rudnik wrote:
okierna wrote:

Czy m�g�by kto� wyt�umaczy�, jak nale�y rozumie� ten znak w tym miejscu
(�cie�ka dla rower�w we Wroc�awiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

Jaki� g�upol odkr�ci� znak o 180 stopni.

Pozostałe znaki drogowe wzdłuż tej drogi są tak daleko od niej ustawione?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-04 19:52:58
Autor: mocniak
Użytkownik okierna napisał:
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym miejscu (ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

To oznacza, że ddr jest jednkierunkowa.

--
Mocniak

Data: 2009-04-04 20:00:32
Autor: okierna
mocniak pisze:

To oznacza, że ddr jest jednkierunkowa.

Jak jednokierunkowa, skoro z przeciwka mają taki sam znak zakazu ?
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/7ea5db6c.jpg

Data: 2009-04-04 21:31:38
Autor: mocniak
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce r owerowej ?
Użytkownik okierna napisał:
Jak jednokierunkowa, skoro z przeciwka mają taki sam znak zakazu ?
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/7ea5db6c.jpg

A skąd wiesz co się znajduje na odwróconym znaku? Dam sobie rękę uciąć, że albo ddr albo ciąg p-r.

--
Mocniak

Data: 2009-04-04 21:35:25
Autor: click
mocniak pisze:
[...]

a zwrociles uwage, kto jest autorem watku?

Data: 2009-04-04 21:36:26
Autor: mocniak
Użytkownik click napisał:
mocniak pisze:
[...]

Co nie zmienia faktu, że ci z naprzeciwka mają ddr/cp-r.

--
Mocniak

Data: 2009-04-04 21:43:44
Autor: click
mocniak pisze:
Użytkownik click napisał:
mocniak pisze:
[...]

a wiesz, bo byles i widziales?
czy tylko ci sie tak wydaje? ale jestes przekonany, ze masz racje?
to jak? z ta reka?
chetnie sie tam jutro kopne i cykne fotki z drugiej strony

Data: 2009-04-04 20:03:09
Autor: Marcin Hyła
mocniak wrote:
[...]

Jesteś w mylnym błędzie. To _nie_ oznacza, że coś jest jednokierunkowe, w szczególności - jakaś droga rowerowa.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-04 21:32:36
Autor: mocniak
Użytkownik Marcin Hyła napisał:
mocniak wrote:
[...]

Zaraz, hola, a jak się oznacza jednokierunkowe łączniki ddr z jezdnią? Zawsze widziałem tam zakazy B-9 od strony jezdni ;-)

--
Mocniak

Data: 2009-04-04 21:41:46
Autor: click
mocniak wrote:
Użytkownik okierna napisał:
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym miejscu (ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

To oznacza, Ĺźe ddr jest jednkierunkowa.

[...]

PoRD:
Art 7.1 i 2.

stosowne rozporzadzenie
10. Znak B-9 „zakaz wjazdu rowerów” oznacza zakaz
ruchu na *jezdni i poboczu* rowerĂłw.

Data: 2009-04-04 21:49:13
Autor: Marcin Hyła
mocniak wrote:

Zaraz, hola, a jak się oznacza jednokierunkowe łączniki ddr z jezdnią? Zawsze widziałem tam zakazy B-9 od strony jezdni ;-)

Ależ nie wątpię, że _widziałes_ - tyle że były tam ustawione błędnie i
wadliwie.

Znak B-9 oznacza zakaz ruchu rowerów na jezdni i poboczu (art. 15 ust. 9
rozp. o znakach i sygnałach). Nie ma zatem w ogóle zastosowania _poza_
jezdnią (np. na drodze rowerowej), a poza tym oznacza zakaz ruchu
rowerów w ogóle a nie w _jednym_ konkretnym kierunku.

Znak B-2 oznacza zakaz wjazdu pojazdów na drogę lub jezdnię (drogę -
czyli TAKŻE drogę rowerową, przyp. mh) od strony jego umieszczenia i
takie znaki należy umieszczać na drogach rowerowych jednokierunkowych.

Nie spodziewaj się cudów po inżynierach drogowcach z wykształceniem
kierunkowym.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-04 20:04:52
Autor: fabian
mocniak wrote:
[...]

To _miało_ oznaczać, że ddr jest jednokierunkowa. Zamiast tego powinien być znak B-2 jeżeli to miała być ddr jednokierunkowa.

Fabian.

Data: 2009-04-04 21:49:20
Autor: click
mocniak pisze:
[...]

ze ddr jest jednokierunkowa to sie oznacza strzalka namalowana na ddr
do czego delegacje daje par 91.3 stosownego rozporzadzenia

Data: 2009-04-04 21:52:14
Autor: Marcin Hyła
click wrote:

ze ddr jest jednokierunkowa to sie oznacza strzalka namalowana na ddr

Jesteś w mylnym błędzie. Strzałka namalowana na ddr (znak P-8 i pochodne) znaczy coś innego. Yhy. Dokładnie - kierunek w którym można opuścić dany pas ruchu. A nie kierunek w którym można się poruszać po pasie ruchu.

Stosowanie strzałek P-8 na drogach rowerowych jest naciągane.

Data: 2009-04-04 21:59:12
Autor: click
Marcin Hyła pisze:
click wrote:

[...]

ale co stoi na przeszkodzie zeby tak bylo?

cytowany par. mowi o "innych symbolach oznaczajacych przeznaczenie"

znacznie to lepsze IMHO od rysowania rowery do gory kolami

inna sprawa, ze wystarczyloby zrobic odpowiednio szerokie ddr i nie byloby problemu z ich kierunkowoscia
zwlaszcza jesli biegna one wzdloz "miejskich autostrad" i przedostanie sie na wlasciwa co do kierunku jazdy ddr jest skomplikowane o ile wewogole mozliwe

Data: 2009-04-04 22:00:03
Autor: click
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce r owerowej ?
click pisze:

crossujemy na regionalne

Data: 2009-04-04 22:09:01
Autor: Marcin Hyła
click wrote:

[...]

"inne symbole" - ale symbol strzałki jest już zajęty! Por. art. 87 ust.
1 rozporządzenia -  Strzałki P-8a, P-8b i P-8c oznaczają, że "jazda z
pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolona tylko w kierunku
wskazanym strzałką". Strzałki P-8 po prostu określają, czy pas jest do
jazdy na wprost lub prawo- czy lewoskrętu, a nie zastępują znaku B-2
(lub zasady ogólnej - jedziemy prawą stroną jezdni). No i umieszcza się
je na pasach ruchu przed skrzyżowaniem, a nie na drodze między
skrzyżowaniami.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-04 22:39:21
Autor: click
Marcin Hyła pisze:
click wrote:

[...]

to ja wiem
ktos, gdzies jednak wpada na pomysl kieunkowosci ddr
ale oznakowanie tego mozna zaliczyc do radosnej tworczosci

Data: 2009-04-05 16:25:45
Autor: Krzychu

Użytkownik "Marcin Hyła" <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> napisał w wiadomości news:gr8dpi$nif$2inews.gazeta.pl...
click wrote:

[...]

A wg mnie nie można stosować takich samych reguł do ścieżek rowerowych jak do normalnej drogi. Np wspomniany znak zakazu wjazdu na ścieżkę która ma być jednokierunkowa. Na ścieżke rowerową można dostac się w różnych miejscach  i nie zdawać sobie sprawy że jest jednokierunkowa dopóki nie dojedzie się do znaku, stąd sensownejsze są znaki poziome na ścieżce, o ile wogóle ma sens coś takiego jak jednokierunkowść ścieżki rowerowej.

Krzychu

Data: 2009-04-05 17:32:40
Autor: fabian
Zakaz wjazdu rowerĂłw na ÂścieÂżce rowero wej ?
Krzychu wrote:
A wg mnie nie moÂżna stosowaĂŚ takich samych reguÂł do ÂścieÂżek rowerowych jak do normalnej drogi. Np wspomniany znak zakazu wjazdu na ÂścieÂżkĂŞ ktĂłra ma byĂŚ jednokierunkowa. Na ÂścieÂżke rowerowÂą moÂżna dostac siĂŞ w ró¿nych miejscach  i nie zdawaĂŚ sobie sprawy Âże jest jednokierunkowa dopĂłki nie dojedzie siĂŞ do znaku, stÂąd sensownejsze sÂą znaki poziome na ÂścieÂżce, o ile wogĂłle ma sens coÂś takiego jak jednokierunkowœÌ ÂścieÂżki rowerowej.

Jednokierunkowa ddr ma jak najbardziej sens! Ale jak to sie robi sensownie, czyli droga, 2 pasy ruchu, po jednym w jedna stronę i 2 ddr po obu stronach, oczywiście jednokierunkowe ;)

Jeżeli robi się ddr przy drodze z wieloma pasami ruchu to IMHO powinna być dwukierunkowa, w końcu to tylko jeden pas ruchu dla samochodów.

Fabian.

Data: 2009-04-06 14:54:52
Autor: Piotr Rościszewski
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
A wg mnie nie można stosować takich samych reguł do ścieżek rowerowych jak do normalnej drogi.

Każda reguła ma to do siebie, że jest zawsze taka sama. Inaczej nie można by nigdy liczyć na to, że użytkownik nie przypomni sobie akurat jakiejś innej, niewłaściwej w danej sytuacji. I tak zawsze obowiązuje ruch prawostronny i zawsze obowiązuje reguła prawej ręki.

[...]

Ja tez uważam, że w drobnymi wyjątkami drogi dla rowerów powinny być zawsze projektowane jako dwukierunkowe. Jednym z wyjątków jest prowadzenie pasa rowerowego przy krawężniku na jezdni. Znam taki pas dwukierunkowy i podobno jest na nim dużo wypadków, ale to osobny temat. Poruszasz też problem częstotliwości oznakowania. W zasadzie wszystkie wyloty bocznych dróg powinny byc oznakowane, jeżeli wyjeżdżają z nich jakieś pojazdy, a jak ktoś porusza się po bezdrożach i wyjeżdża na drogę w przypadkowym nieoznakowanym miejscu, to musi się liczyć z koniecznością dostosowania się do ograniczeń, jakie obowiązują na danej drodze. Ale rzecz jasna nie powinno się wprowadzać ograniczeń nikomu do niczego nie potrzebnych.

Data: 2009-12-11 13:19:43
Autor: szaman
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce r owerowej ?
Piotr Rościszewski wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

 Znam taki pas dwukierunkowy i podobno jest na nim dużo wypadków, ale to osobny temat.

katowicka Jankego?

sz

Data: 2009-04-05 07:13:29
Autor: nb
at Sat 04 of Apr 2009 16:41, okierna wrote:

Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym
miejscu (ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

Tak ma być. To droga jednokierunkowa. Po drugiej stronie jezdni jest
ścieżka dla przeciwnego kierunku i taki sam znak. Trochę ma to sens,
ale nie jest konieczne.

--
nb

Data: 2009-04-05 13:33:11
Autor: click
nb pisze:
[...]

to nie ma najmniejszego sensu jak sie zna znaczenie znaku

Data: 2009-04-07 13:57:24
Autor: darkelf
nb pisze:
Tak ma być. To droga jednokierunkowa. Po drugiej stronie jezdni jest
ścieżka dla przeciwnego kierunku i taki sam znak. Trochę ma to sens,
ale nie jest konieczne.

Jeżdżę w tym miejscu i to nie ma sensu, próbowałeś przejechać AK na drugą stronę?

Data: 2009-04-09 03:54:00
Autor: nb
at Tue 07 of Apr 2009 13:57, darkelf wrote:

nb pisze:
[...]

Tak i dlatego to przejeżdżanie staram się ograniczać do minimum.
Poza tym częściej niż ścieżką, jeżdżę szerokim pustym chodnikiem,
bo dalej od jezdni. Mieszkam na Hallera a trasę znam jak własną
kieszeń, wiem gdzie i kiedy kto wyprowadza psy albo dzieci
na spacer i wtedy czywiście wybieram ścieżkę. --
nb

Data: 2009-04-05 10:44:34
Autor: rv
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
Na sciezke rowerową na tyłach Auchan
też jest zakaz wjazdu rowerem.

Data: 2009-04-07 08:07:27
Autor: MichałG
okierna pisze:
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym miejscu (ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

przecież to oczywiste:
"zsiądz z roweru"
;-)
M.

Data: 2009-12-10 16:11:22
Autor: J.F.
Użytkownik "okierna" <**@**.**> napisał w wiadomości news:gr7rje$52o$1inews.gazeta.pl...
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, jak należy rozumieć ten znak w tym miejscu (ścieżka dla rowerów we Wrocławiu, Armii Krajowej):
http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

Zatrzymac sie, zsiasc z roweru, przeprowadzic przez przejscie ?

 .. ale co widac w tle ? Chyba tez zakaz ?

J.

Data: 2009-12-10 16:25:58
Autor: johnkelly
J.F. pisze:
[...]

Ja bym to rozumiał jako kiepski fotomontaż ;P.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2009-12-10 17:43:49
Autor: kaczor1
johnkelly pisze:
J.F. pisze:
[...]

Jako kiepski ?

Beznadziejny !

--
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-12-10 18:11:36
Autor: MadMan
Dnia Thu, 10 Dec 2009 16:25:58 +0100, johnkelly napisał(a):

Zatrzymac sie, zsiasc z roweru, przeprowadzic przez przejscie ?

.. ale co widac w tle ? Chyba tez zakaz ?

J.

Ja bym to rozumiał jako kiepski fotomontaż ;P.

A ja jako jednokierunkową drogę dla rowerów. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-10 23:24:47
Autor: johnkelly
MadMan pisze:
[...]

Może byś miał rację gdyby nie ten cień ;P.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2009-12-11 01:51:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-10 23:24, johnkelly pisze:

Może byś miał rację gdyby nie ten cień ;P.

Tymbardziej, że jest to już w cholerę stare zdjęcie, które nomen omen na prw już było.

FAKE i tyle.

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-12-11 05:57:46
Autor: nb
at Fri 11 of Dec 2009 01:51, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

W dniu 2009-12-10 23:24, johnkelly pisze:

Może byś miał rację gdyby nie ten cień ;P.

Tymbardziej, że jest to już w cholerę stare zdjęcie, które nomen
omen na prw już było.

Nie tylko na prw.

FAKE i tyle.

Nie. Już ktoś wyjaśnił, że to oznacza ścieżkę jednokierunkową.
Na ścieżce rowerowej po drugiej stronie ulicy są analogiczne znaki.
Przejeżdżałem tamtędy setki razy, a czasami specjalnie przyprowadzałem
znajomych, żeby pogłówkowali co to może oznaczać.

--
nb

Data: 2009-12-11 08:43:52
Autor: Mariusz Kruk
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "nb"
FAKE i tyle.
Nie. Już ktoś wyjaśnił, że to oznacza ścieżkę jednokierunkową.

Nie. Jednokierunkową DDR należałoby oznaczyć B-2, nie B-1.

Na ścieżce rowerowej po drugiej stronie ulicy są analogiczne znaki.
Przejeżdżałem tamtędy setki razy, a czasami specjalnie przyprowadzałem
znajomych, żeby pogłówkowali co to może oznaczać.

I słońce też tak blisko przysuwałeś?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-12-11 10:47:46
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Fri, 11 Dec 2009 08:43:52 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "nb"
FAKE i tyle.
Nie. Już ktoś wyjaśnił, że to oznacza ścieżkę jednokierunkową.

Nie. Jednokierunkową DDR należałoby oznaczyć B-2, nie B-1.

Oznacza. Że nie powinno, to inna bajka.

[...]

No to fake, bo ktoś słońce przesunął. Takie durne oznakowanie tam
faktycznie jest. Na skrzyżowaniu kilkaset metrów wcześniej jest jeszcze
fajniej. Na jednym słupku masz taki sam znak i sygnalizację świetlną dla
rowerów ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-12-11 10:54:20
Autor: Mariusz Kruk
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek 'Qrczak' Potocki"
FAKE i tyle.
Nie. Już ktoś wyjaśnił, że to oznacza ścieżkę jednokierunkową.
Nie. Jednokierunkową DDR należałoby oznaczyć B-2, nie B-1.
Oznacza. Że nie powinno, to inna bajka.

Nie. B-1 oznacza zakaz ruchu na drodze, lub jej odcinku. W dowolną
stronę.

Miodzio po prostu.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-12-12 04:28:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-11 05:57, nb pisze:

[...]

Pierdolisz ... nie ma.

Data: 2009-12-11 01:15:54
Autor: charwel (Oo)==:::
W dniu 2009-12-10 16:11, J.F. pisze:
[...]

Też się zastanawiałem.
Chodzi o to, że to droga rowerowa jednokierunkowa.
Po przeciwnej stronie Armii Krajowej jest droga rowerowa w drugim kierunku.

Pozdrawiam
charwel

Data: 2009-12-11 12:04:38
Autor: Grzegorz
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce r owerowej ?
Hello charwel (Oo)==::: !:

[...]

A może dowcipniś odwrócił znak odnoszący się do głównej drogi dla aut ???? To nierzadki przypadek, i byłoby logiczne.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-12-11 12:13:42
Autor: Mariusz Kruk
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz"
[...]

Rzeco? Miałbyś zakaz ruchu na jezdni "samochodowej"? Bez sensu.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-12-11 20:53:30
Autor: Grzegorz
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce r owerowej ?
Hello Mariusz Kruk !:

A może dowcipniś odwrócił znak odnoszący się do głównej drogi dla aut ???? To nierzadki przypadek, i byłoby logiczne.

Rzeco? Miałbyś zakaz ruchu na jezdni "samochodowej"? Bez sensu.

Psińco - tożto zakaz ruchu rowerów po drodze aspirującej na trasę "szybkiego ruchu". A nie zakaz ruchu w ogóle ....

Bardzo często gdy masz ścieżkę rowerową, to na drodze jest zakaz. Przynajmniej ja znam takich miejsc z tuzin.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-12-11 20:58:28
Autor: Mariusz Kruk
[...]
Psińco

O, widzę kolega anonim kulturą błyszczy...

- tożto zakaz ruchu rowerów po drodze aspirującej na trasę "szybkiego ruchu". A nie zakaz ruchu w ogóle ....

Faktycznie, to B-9, a nie B-1. Źle pamiętałem.

Bardzo często gdy masz ścieżkę rowerową, to na drodze jest zakaz. Przynajmniej ja znam takich miejsc z tuzin.

Ale jeśli miałby to być znak odnoszący się do jezdni dla samochodów, to
trochę daleko by był od niej.

Data: 2009-12-14 14:15:41
Autor: Grzegorz
[...]

A wiesz co to znaczy ? Po śląsku ;-)

- tożto zakaz ruchu rowerów po drodze aspirującej na trasę "szybkiego ruchu". A nie zakaz ruchu w ogóle ....

Faktycznie, to B-9, a nie B-1. Źle pamiętałem.

Hmmm ..... ;-)

Bardzo często gdy masz ścieżkę rowerową, to na drodze jest zakaz. Przynajmniej ja znam takich miejsc z tuzin.

Ale jeśli miałby to być znak odnoszący się do jezdni dla samochodów, to
trochę daleko by był od niej.

Owszem. Ale nie takie bzdury na drogach się widuje...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-12-11 12:55:07
Autor: charwel (Oo)==:::
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce r owerowej ?
W dniu 2009-12-11 12:04, Grzegorz pisze:
Hello charwel (Oo)==::: !:

[...]

Nie, nie :)
Droga jednokierunkowa i tyle.Sam byłem zdziwiony lekko tym bardziej, że nawet na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną chociaż jadę pod prąd jest sygnalizator dla rowerów w tym (złym) kierunku.

pozdrawiam
charwel

Data: 2009-12-11 13:32:51
Autor: Mariusz Kruk
Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rowerowej ?
["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "charwel (Oo)==:::"
[...]

Nie. To nie jest droga jednokierunkowa. To jest droga, po której nie
wolno się poruszać.
Gdyby to miałaby być droga jednokierunkowa, powinien stać tam B-2. B-1
to po prostu - jakże typowy u nas - błąd w oznakowaniu.

Data: 2009-12-11 13:39:38
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Fri, 11 Dec 2009 13:32:51 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

I nawet policja to chyba rozumie, bo nigdy si e nie czepiają tych co tam po
chodniku jadą, w dowolną stronę. Inna sprawa, że na odcinku około kilometra
ta ścieżynka wije się straszliwie, a równoległy chodnik idzie prosto jak
strzała.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-12-11 14:03:30
Autor: darkelf
J.F. pisze:
[...]

To jest prawdziwy znak z Armii Krajowej i było już o tym wiele razy na grupach.

Data: 2009-12-12 00:01:54
Autor: Gotfryd Smolik news
OT: Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce ro werowej ?
On Thu, 10 Dec 2009, J.F. wrote:

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/9b60fa29.jpg

.. ale co widac w tle ?

....flarę.
  Znaczy focono bez osłony p-słonecznej.
  I raczej obiektywem bez hipernastu powłok.

pzdr, Gotfryd
(nie bić!)

Data: 2009-12-12 16:03:41
Autor: okierna
Gotfryd Smolik news pisze:
... ale co widac w tle ?

...flarę.
 Znaczy focono bez osłony p-słonecznej.
 I raczej obiektywem bez hipernastu powłok.

Chyba nikt nie zakłada osłon uv na telefon komórkowy...

Zakaz wjazdu rowerów na ścieżce rower owej ?