Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.

Data: 2016-09-03 07:04:53
Autor: Shrek
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
Mówiłem, że się doigrają.

http://40ton.net/zakaz-wyprzedzania-dla-ciezarowek-na-wszystkich-autostradach-rzad-wlasnie-pracuje-nad-takim-przepisem/

W sumie mi ich nie szkoda. Mieli po prostu innych w dupie, to niech teraz kwiczą.

Inna sprawa, że sam zakaz nic nie daje, ale kamerek dużo, jak będą się tak dalej tak zachowywać, to będą kwiczeli nie tylko, że jak tak można zakazać, to jeszcze coś o ormowcach.

Shrek

Data: 2016-09-03 10:33:12
Autor: J.F.
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqdllh$d12$1@node1.news.atman.pl...
Mówiłem, że się doigrają.

Kaczynskiemu droge zajechali ?

http://40ton.net/zakaz-wyprzedzania-dla-ciezarowek-na-wszystkich-autostradach-rzad-wlasnie-pracuje-nad-takim-przepisem/
W sumie mi ich nie szkoda. Mieli po prostu innych w dupie, to niech teraz kwiczą.

Zalezy co rzad wymysli. W wersji niemieckiej przepis rozsadny.

Inna sprawa, że sam zakaz nic nie daje, ale kamerek dużo, jak będą się tak dalej tak zachowywać, to będą kwiczeli nie tylko, że jak tak można zakazać, to jeszcze coś o ormowcach.

Oni tez maja kamerki. I potem bedziesz grzecznie jechal 30/50, bo moze jakis pieszy zechce wejsc na przejscie :-)

No chyba, ze nastapi kolejna dobra zmiana w rzadzie.

A swoja droga, to gdzie byly te policyjne vectry i inne z kamerami ... przed nimi nie wyprzedzali ?
A moze takie powyzej minuty to jednak margines ?

J.

Data: 2016-09-03 12:18:05
Autor: Shrek
W dniu 03.09.2016 o 10:33, J.F. pisze:

[...]

A co ma wymyślać - przecież napisali - zakaz wyprzedzania przez ciężarówki. Co do rozsądku - gdyby byli rozsądni, specjalny przepis nie byłby potrzebny. Niestety w d4 mają innych użytkowników, więc z dużym prawdopodobieństwem dojdzie do tego co mówiłem wcześniej. Tirmani wyprzedzają, bo oni są w robocie więc w dupie mają małe mobilki, a małych mobilków jest więcej, więc władzy nic nie kosztuje podlizanie się im i ustawienie zakazu. Trzeba było brać łyżeczką nie chochlą, to nikt by się nie czepiał. A tak z jednej strony pojechali z grubej rury "będziemy wyprzedzać, bo nam wolno", to z drugiej strony dostaną "już nie wolno"

Oni tez maja kamerki. I potem bedziesz grzecznie jechal 30/50, bo moze
jakis pieszy zechce wejsc na przejscie :-)

Niech nagrywają - ja pieszych i tak przepuszczam. Generalnie staram się być uprzejmy dla innych na drodze. Gdyby oni się też postarali problemu by nie było. Jak muszą wyprzedzać, to niech wyprzedzany zdejmie lejce z tempomatu i problemu by nie było. Ale woleli mieć innych w dupie i teraz za to zbiorą zakaz.

A swoja droga, to gdzie byly te policyjne vectry i inne z kamerami ...
przed nimi nie wyprzedzali ?

Myslę, że biorąc pod uwagę, że Tiry cały czas na CB jadą, to mogli mieć to na uwadze;) Zresztą - do tej pory im "było wolno".

A moze takie powyzej minuty to jednak margines ?

Margines, nie margines - jak zdarza się co chwila, to w efekcie małe mobilki dostawały w dupę niewspółmiernie do zysków Tirmanów. No to doczekają się demokracji. Tirmenów mniej, to mają mniej głosów.

Shrek

Data: 2016-09-03 12:41:43
Autor: J.F.
[...]

Co napisali, a co bedzie w projekcie, to dwie rozne sprawy. A co jeszcze Sejm, Senat i prezydent uchwala to trzecia.

Tam w koncu nie sami glupole siedza, i zdaja sobie sprawe, ze sa ciezarowki lzejsze niz 3.5t, ze zaladowana ciezarowka pod gore moze i 40 nie wyrobic.

Co do rozsądku - gdyby byli rozsądni, specjalny przepis nie byłby potrzebny. Niestety w d4 mają innych użytkowników, więc z dużym prawdopodobieństwem dojdzie do tego co mówiłem wcześniej.

No coz, wiekszosc wyprzedza w rozsadnym czasie.
Czasem trudno ocenic, ze zrobi sie nierozsadnie.

A moze w druga strone - to wyprzedzana ciezarowka ma zwolnic w razie przedluzajacego sie manewru :-)

Oni tez maja kamerki. I potem bedziesz grzecznie jechal 30/50, bo moze
jakis pieszy zechce wejsc na przejscie :-)

Niech nagrywają - ja pieszych i tak przepuszczam.

Jak chcesz. A jak sie upowszechni, to 30 moze byc za szybko :-)

Generalnie staram się być uprzejmy dla innych na drodze.

Jeden samochod przepuscic, to dla pieszego znikome utrudnienie.
Za to jednego pieszego przepuscic - to bardzo nieuprzejme do innych samochodow :-)

Gdyby oni się też postarali problemu by nie było. Jak muszą wyprzedzać, to niech wyprzedzany zdejmie lejce z tempomatu i problemu by nie było. Ale woleli mieć innych w dupie i teraz za to zbiorą zakaz.

Albo i nie zbiora. Tez wyborcy.

[...]

Przepis o utrudnianiu ruchu byl od dawna. Zajezdzanie drogi i bardzo dlugie wyprzedzanie ukarac mozna bylo.

[...]

A czytales wlasny link ?
Bedzie po niemiecku/holendersku i wcale niekoniecznie lepiej.
Prawym pasem bedzie jechala kolumna tirow 70-80, za najwolniejszym, a ty bediesz jechal lewym 110 za skoda :-)

J.

Data: 2016-09-03 12:57:45
Autor: Shrek
W dniu 03.09.2016 o 12:41, J.F. pisze:

A co ma wymyślać - przecież napisali - zakaz wyprzedzania przez
ciężarówki.

Co napisali, a co bedzie w projekcie, to dwie rozne sprawy. A co jeszcze
Sejm, Senat i prezydent uchwala to trzecia.

A to problem. Sejm przegłosuje co prezes wymyśli, notariusz podpisze.

Tam w koncu nie sami glupole siedza,

Poważnie? ;)

i zdaja sobie sprawe, ze sa
ciezarowki lzejsze niz 3.5t, ze zaladowana ciezarowka pod gore moze i 40
nie wyrobic.

A gdzie masz autostrady "pod górę". Zresztą naczelnik chyba nawet prawka nie ma, a i fizykę zmienia ustawą:P

[...]

Skoro sami Tirowcy nie potrafią... No to trzeba jasno postawić sprawę. Czyli albo wolno, albo nie wolno. Skoro "wolno" się nie sprawdza...

A moze w druga strone - to wyprzedzana ciezarowka ma zwolnic w razie
przedluzajacego sie manewru :-)

No toż pisałem. Ja nawet jak jadę 160 to nie mam oporów wrócić na prawy po wyprzedzaniu, nawet jak muszę zdjąć nogę z gazu, żeby jadący 180 mógł mnie łyknąć. Ale tirmanom nie chciało się lejców z tempomatu wypinać, to się doczekali.

[...]

Jakoś w Warszawie już około 1/3 na jednopasmówkach puszcza i się nic nie wali.

[...]

Mnie tam nie boli. I tak średnią w mieści wyznaczają korki lub światła.

[...]

Ale jest ich o rząd(rzędy) wielkości mniej, a i połowa nie ma praw wyborczych bo mają zagraniczne paszporty:P

[...]

Niby można, a w praktyce to średnio. Zreszta jak pisałem. Na CB jechali, więc o Vektrach wiedzieli. To już byłby masochizm im drogę zajeżdzać. Nawet jakby mandatu za "utrudnianie" nie zebrali, to i tak by wiele więcej czasu stracili niż z wyprzedzania by zyskali, a i mogłoby się okazać, że opony łyse, ładunek za ciężki i ogólnie tak stan techniczny nie najlepszy. Nie mówiąc już że na tacho wyjdzie 90 a można 80;)

[...]

One jeżdzą 90 z tego co pamiętam;)

za najwolniejszym, a ty

A co za różnica czy będą jechać 87 czy porozstrzelani od 87 do 91? Jak będą w kjolumnach jechać, to nawet lepiej. Łykasz całą i nie zmieniasz co chwilę pasa. Przecież więcej się ich od tego nie zrobi - prawda? Ogólnie argumentacja z dupy.

bediesz jechal lewym 110 za skoda :-)

A teraz ta skoda to ile jedzie?

Shrek

Data: 2016-09-03 18:36:32
Autor: re
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.

Użytkownik "Shrek"

i zdaja sobie sprawe, ze sa
ciezarowki lzejsze niz 3.5t, ze zaladowana ciezarowka pod gore moze i 40
nie wyrobic.

A gdzie masz autostrady "pod górę".
-- -
Jarek ma na Górę św. Anny

[...]

No nie wiem, mnie tam właściwie w ogóle nie wadzili. Może innym jakimś cudem bardziej, ale kierowcy TIRów też zwykle są kierowcami osobówek to by chyba się zreflektowali, gdyby było problemem.

Data: 2016-09-03 18:00:23
Autor: Budzik
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
Użytkownik re re@re.invalid ...

No nie wiem, mnie tam właściwie w ogóle nie wadzili. Może innym jakimś
cudem bardziej, ale kierowcy TIRów też zwykle są kierowcami osobówek
to by chyba się zreflektowali, gdyby było problemem.

Jezdzac po autostradzie 150-170 notorycznie wyjezdzaja pod maske w taki sposób, ze samo odpuszczenie gazu nie wystarcza i trzeba uzywac hamulca.
Czasami ich rozumiałem, bo pełno aut po horyzont, czasami to było zwykłe chamstwo / głupota bo za mna pusciutko.
Ale w taki ogólny przepis nie wierze.

Data: 2016-09-03 20:19:59
Autor: re
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.

Użytkownik "Budzik"

Ile takich sytuacji na 100 km ?

Data: 2016-09-04 07:46:56
Autor: Budzik
[...]

Najczesciej jezdze odcinek około 50km i praktycznie zawsze zdaza sie minimum 1-2 takie egzemplarze. Ale bywa róznie.

Data: 2016-09-06 08:44:03
Autor: ddddddddd
W dniu 04.09.2016 o 09:46, Budzik pisze:
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

to masz jakiś zły odcinek, ja jeżdżąc 140-200 km/h - zwykle A4/S8 - sytuację z hamowaniem (i to nie jakimś mocnym, chociaż może to kwestia hamulców, bo akurat w tym aucie nie są to spowalniacze a dobre hamulce) mam może raz w miesiącu (nie wiem, może wcześniej gaz odpuszczam, bo spodziewam się że wyjedzie?)

Łukasz

Data: 2016-09-06 08:41:06
Autor: ddddddddd
W dniu 03.09.2016 o 18:36, re pisze:

No nie wiem, mnie tam właściwie w ogóle nie wadzili. Może innym jakimś
cudem bardziej, ale kierowcy TIRów też zwykle są kierowcami osobówek to
by chyba się zreflektowali, gdyby było problemem.

mi też nie wadzili, za to wczoraj dużo bardziej wadzili mi fabiowcy jadący 110km/h lewym pasem, bo na prawym tiry z zakazem wyprzedzania... (wiem, wiem na tym odcinku jest ograniczenie do 110km/h, ale mógłbym jechać szybciej).
Mam nadzieję że ten zakaz nie wejdzie (nie mam nic przeciwko zakazowi wyprzedzania np. powyżej 1 minuty)

Łukasz

Data: 2016-09-06 10:39:08
Autor: re
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.

Użytkownik "ddddddddd"

[...]

Więc właśnie, problem nie jest tylko w kierowcach tirów. Zwykle więcej blokad jest z osobówek. Może tylko osobówki sprawniej zjeżdżają, ale jak dla mnie to i tak ... se ktoś migacz załączy i powooooli pas zmienia a czas leci. A w ogóle nie problem w tym, że ktoś jedzie wolniej tylko, że nie jedzie dynamicznie. Nie przyspieszy jak potrzeba ani nie zwolni. Taki tempomat. I potem jadąc "fabią" może być problem jak w ogóle wyprzedzać jak na lewym w lusterku "sznur pojazdów po horyzont" jadących tylko niewiele szybciej.

Data: 2016-09-06 12:05:28
Autor: ddddddddd
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
W dniu 06.09.2016 o 10:39, re pisze:

Użytkownik "ddddddddd"

[...]

tak teraz mi się przypomniało, że dużo częściej spotykam osobówkę mającą prawy pas wolny, ale zmieniającą pas na prawy dopiero jak jestem blisko. Jak udaję że w takiego wjadę (czyli hamuję późno) to ucieka szybciej, jak zwalniam wcześniej to i tak zjeżdża dopiero jak siądę na zderzaku.

Data: 2016-09-03 18:40:08
Autor: re
[...]

Czyli Ty robisz te korki.

Data: 2016-09-04 23:40:57
Autor: Bolko
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
> bediesz jechal lewym 110 za skoda :-)

A teraz ta skoda to ile jedzie?

Kiedyś tłumnik mi się "rozszczelnił" na autostradzie pod Gliwicami na A4 w stronę Krakowa.
Szybciej niż 80 km/h się nie dało.

I teraz sytuacja taka że po 100 km mam za sobą sznur tirów.
bo nie mogą mnie wyprzedzić.
No i za wyprzedzanie tego sznura tirów + mnie
zabiera się skoda fabia z predkością 110 km/h.
Bo właściciel pamięta że po austostradzie można max 120km/h.

Zresztą ja też między Tarnowem a Krakowem te 120 km/h jadę bo 10 minut różnicy mi nie zrobi a na stacji czuć różnicę.
I teraz z dwójką dzieci miałbym zjechać na prawy pasy gdzie jest TIR za Tir-em bo Ty mi migasz światłami?
Sorry nie jestem samobójcą.

Data: 2016-09-05 11:01:05
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.09.2016 o 08:40, Bolko pisze:
[...]

Ty w ogóle nie wyjeżdżaj na drogi publiczne. Będziesz w 100% bezpieczny.

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-09-05 02:12:54
Autor: Bolko
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
Ty w ogóle nie wyjeżdżaj na drogi publiczne. Będziesz w 100% bezpieczny.

Problem jest taki że od kilku lat odpowiadam też za życie dwójki maluchów.

I mój ojciec umarł jak miałem 5 lat więc też wiem jak to jest "fajnie"

Data: 2016-09-05 16:28:19
Autor: Shrek
W dniu 05.09.2016 o 11:12, Bolko pisze:
Ty w ogóle nie wyjeżdżaj na drogi publiczne. Będziesz w 100% bezpieczny.

Problem jest taki że od kilku lat odpowiadam też za życie dwójki maluchów.

I mój ojciec umarł jak miałem 5 lat więc też wiem jak to jest "fajnie"

Tym bardziej nie powinieneś ryzykować prowadzenia pojazdów - licho nie śpi.

Shrke

Data: 2016-09-07 21:20:11
Autor: Wiesiaczek
[...]

No to tym bardziej!

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2016-09-05 16:27:29
Autor: Shrek
> [...]
W dniu 05.09.2016 o 08:40, Bolko pisze:

> Kiedyś tłumnik mi się "rozszczelnił" na autostradzie pod Gliwicami

No to jest rzeczywiście dobry argument - bo ktoś ma niesprawny samochód i musi autostradą.

> No i za wyprzedzanie tego sznura tirów + mnie
> zabiera się skoda fabia z predkością 110 km/h.
> Bo właściciel pamięta że po austostradzie można max 120km/h.

Albo argument nr 2 - bo ktoś nie umie jeździć. Może jeszcze przepisy układać pod tych co nie mają prawka, ale jeżdzą;)

> [...]
> I teraz z dwójką dzieci miałbym zjechać na prawy pasy gdzie
> jest TIR za Tir-em bo Ty mi migasz światłami?

Oczywiście - na prawym pasie czai się śmierć. Dlatego należy zawsze jechać lewym. Chuj z innymi. Poczekają, w końcu ty jazdy prawym nie zaryzykujesz, a jak już jedziesz lewym to trzymasz się za kieszeń i 120 nie przekroczysz.

Jak z autostrad nie umiesz korzystać, to może po prostu nie korzystaj.

Shrek.

Data: 2016-09-05 17:32:12
Autor: Cavallino
[...]

Nie masz, bo zjeżdżasz pierwszym zjazdem i szukasz warsztatu albo lawety.
Nie wiem kto Ci naopowiadał, że wolno Ci jeździć niesprawnym samochodem po drogach.

Data: 2016-09-05 10:17:20
Autor: Miroo
W dniu 2016-09-03 o 12:57, Shrek pisze:
[...]

To bardzo często nie jest możliwe, bo na prawym ciąg samochodów co 30-70m jadących z prędkościami 80-110km/h. Wciśnij się tam z prędkością 160km/h.
A ten z tyłu zwykle tego nie rozumie i mruga długimi w zderzak. Zwolnić nie ma jak - trzeba czekać na większą szczelinę.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-05 12:36:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
Hello Miroo,

Monday, September 5, 2016, 10:17:20 AM, you wrote:

[...]

Zmyślasz jakieś historie z mchu i paproci - jak poginasz lewym pasem
160 a na prawy masz ciąg TIRów, to nikt nie mruga w zderzak.
Rzeczywistość jest taka, że na lewym jedzie locals 110 km/h a na
prawym odstępy między TIRami są takie, że spokojnie można zjechać a
czasem nawet takiego skurwiela (który na ,,trasie" Tarnów-Kraków nie
zjeżdża z lewego nigdy) prawym wyprzedzić.

Problem ,,wyprzedzam 160 kolumnę TIRów i mi mrugają" nie istnieje w
rzeczywistości. Mrugający idiota w takiej sytuacji zdarza się raz na
ruski rok i się go olewa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-09-05 18:34:06
Autor: J.F.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:924962850.20160905123632@pik-net.pl.invalid...
[...]

Oj ... zdarza sie.

Tylko o co innego chodzilo - kolega zjedzie i zwolni, a wyprzedzany tirman nic nie zrobi.
Wiec jest dlugo wyprzedzany. Gdyby tak noge z gazu zdjal ... ale on jej tam nie trzyma :-)

[...]

Przyzwyczaj sie. Wielokrotnie cos takiego w Niemczech widzialem.
Prawym pasem jada tiry, z rzadka, a lewym je "wyprzedza" kolumna osobowek.
Z predkoscia 80-100km/h. Czyli nierzadko wolniej niz te tiry.
Ale zaden nie zjedzie na prawy,  co jest akurat zrozumiale - przeciez wszyscy chca te cholerne tiry wyprzedzic i jechac szybciej, ale sie nie da, bo korek po horyzont (na lewym pasie).
Mija 30 km ... kolumna sie jakos rozwiewa i nie wiadomo z jakiego powodu powstala ...

J.

Data: 2016-09-05 18:49:48
Autor: Shrek
W dniu 05.09.2016 o 18:34, J.F. pisze:

> Tylko o co innego chodzilo - kolega zjedzie i zwolni, a wyprzedzany
> tirman nic nie zrobi.
> Wiec jest dlugo wyprzedzany. Gdyby tak noge z gazu zdjal ... ale on jej
> tam nie trzyma :-)

I dlatego doczekają się zakazu na wszystkich autostradach (i mam nadzieję, że na eskach również). Mogli tego uniknąć, ale właśnie nie chciało im się z tempomatu wypiąć, "bo mi wolno i mam w dupie, że to uciążliwe dla innych"

> Przyzwyczaj sie. Wielokrotnie cos takiego w Niemczech widzialem.
> Prawym pasem jada tiry

Zaraz - bo znowu wychodzi, że z zakazu wyprzedzania tirów wynika, że się rozmnożą co najmniej. Ich długość się zwiększy, więcej ich będzie? No bo skoro po wprowadzeniu zakazu ma być ich na prawym pasie po horyzont w dwie strony a teraz ich nie ma, to skąd one się do jasnej cholery wezmą? Jak się przez pączkowanie rozmnożą to nawet dobrze - każdy sobie po jednym przygarnie, sprzeda - kasę dostanie podatek zapłaci, PKB w górę wystrzeli;) No chyba żeby jednak nie - ale wtedy ich wcale więcej na tym prawym nie będzie i do dupy z tym argumentem:P

Shrek.

Data: 2016-09-06 10:33:50
Autor: SW3
W dniu 05.09.2016 o 18:49 Shrek <1@wp.pl> pisze:

No bo skoro po wprowadzeniu zakazu ma być ich na prawym pasie po  horyzont w dwie strony a teraz ich nie ma, to skąd one się do jasnej  cholery wezmą?

Teraz ich nie ma bo część już zdążyła dojechać do celu. Po wprowadzeniu  zakazu wyprzedzania wszystkie będą jechać z prędkością najwolniejszego  przed sobą. Jeśli przyjmiemy optymistycznie, że to będzie średnio 80 km/h  to dla większości oznacza to około 10% dłuższy czas przejazdu czyli około  10% więcej tirów na drodze.
A nawet jeśli by była taka sama ilość to wolisz kilkukilometrowe kolumny  poruszające się z prędkością ~80km/h porozdzielane podobnej długości  przerwami (czyli w efekcie kawałek autostrady bez tirów a kawałek z  całkowicie zablokowanym przez nie prawym pasem) czy tak jak teraz czyli od  czasu do czasu tir na lewym pasie ale za to prawy pas dostępny częściej  niż co kilka kilometrów i częściej jadący 90 niż 70?

--
SW3
-- --

Data: 2016-09-06 10:44:16
Autor: J.F.
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ync0qonxctg864@hopeit.linksys...
[...]

No nie, bo ciagle maja ograniczenie czasu pracy.
Zeby ich bylo 10% wiecej to trzeba dokupic nowych samochodow i/lub kierowcow.

Natomiast beda jechaly w dlugich kolumnach.
Przejedzies 5km z predkoscia 150, a potem kolejne 5 km 100km/h za skoda czy lublinem :-)

J.

Data: 2016-09-06 11:54:06
Autor: SW3
W dniu 06.09.2016 o 10:44 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

No nie, bo ciagle maja ograniczenie czasu pracy.
Zeby ich bylo 10% wiecej to trzeba dokupic nowych samochodow i/lub  kierowcow.

No to trzeba będzie. Koszty wzrosną. Konsumenci zapłacą.

I jak ta nasza gospodarka ma być konkurencyjna w stosunku do np. USA gdzie  ciężarówki mogą jeździć ok. 100 km/h a czas pracy może być dłuższy i  przede wszystkim bardziej elastyczny...

--
SW3
-- --

Data: 2016-09-06 14:26:56
Autor: J.F.
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ync4ggt6ctg864@hopeit.linksys...
[...]

U nas kraj mniejszy i dystanse mniejsze.
Choc w skali calej Unii juz podobnie.

Ale moze konkurencja zyska na tym, ze nie bedzie sie wozilo niepotrzebnie tysiac kilometrow ...

J.

Data: 2016-09-06 12:43:36
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 10:33, SW3 pisze:

> [...]
> przed sobą. Jeśli przyjmiemy optymistycznie, że to będzie średnio 80
> km/h to dla większości oznacza to około 10% dłuższy czas przejazdu czyli

Optymistycznie to ja nigdy tira na uatostradzie jadącego 80 nie widziałem. Przecież ona wszystkie na kagańcu jeźdzą;)

Ale niech ci będzie - czyli będzie ich 10% więcej (przez pączkowanie;). Teraz prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry - no to jak nie jest to z dypy te twoje i tak nadmiernie naciągane obliczenia.

> A nawet jeśli by była taka sama ilość to wolisz kilkukilometrowe kolumny

Od razu weź kilkunasto - co się będziesz oszczędzał;)

> poruszające się z prędkością ~80km/h

90, ale to bez znaczenia;)

> [...]
> od czasu do czasu tir na lewym pasie ale za to prawy pas dostępny
> częściej niż co kilka kilometrów i częściej jadący 90 niż 70?

Oczywioście że lepiej mieć 10 tirów na raz i potem 10 km pusto niż tira co kilometr. Wyprzedzasz i z bani, a nie ciągła czkawka.

Shrek

Data: 2016-09-06 13:31:39
Autor: SW3
W dniu 06.09.2016 o 12:43 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Optymistycznie to ja nigdy tira na uatostradzie jadącego 80 nie  widziałem. Przecież ona wszystkie na kagańcu jeźdzą;)

To od teraz zacznij się przyglądać :)
Bo tu nie chodzi o te "wszystkie" które jeżdżą na kagańcu, tylko o te  pozostałe, nie tylko tiry.

 Ale niech ci będzie - czyli będzie ich 10% więcej (przez pączkowanie;).  Teraz prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry

Jeśli jest zajęty w 90% no to będzie zajęty w 100% czyli nie będzie tych  przerw, na które tak liczyłeś.

--
SW3
-- --

Data: 2016-09-06 13:37:36
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 13:31, SW3 pisze:

[...]

Jeśli jest, to tak.

Z tym że:

Tiry na A i S jadą na kagańcu czyli 90+- może 2,
Tiry nie zajmują 90% prawego pasa.

Więc - nie ni rozmnożą się cudownie i nie będą od horyzontu po horyzont;) CBDO.

Data: 2016-09-06 13:49:08
Autor: SW3
W dniu 06.09.2016 o 13:37 Shrek <1@wp.pl> pisze:

pączkowanie;). Teraz prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry

Tiry nie zajmują 90% prawego pasa.

Chyba, że w pierwszym cytacie chodziło o stosunek ilości tirów do  wszystkich pojazdów na prawym pasie a nie do pojemności prawego pasa..

Więc - nie ni rozmnożą się cudownie i nie będą od horyzontu po  horyzont;) CBDO.

Nie cudownie tylko zgodnie z prawami fizyki i ekonomii. Jeśli prędkość  handlowa tirów spadnie to dla przewiezienia tej samej ilości ładunku w  danym czasie będzie potrzeba ich więcej. Chyba, że nadwyżkę przewiezie się  innymi środkami transportu - może ten przepis to sprawka lobby  kolejowego...(?)

--
SW3
-- --

Data: 2016-09-06 13:57:19
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 13:49, SW3 pisze:

> Chyba, że w pierwszym cytacie chodziło o stosunek ilości tirów do
> wszystkich pojazdów na prawym pasie a nie do pojemności prawego pasa.

Nie kombinuj - skoro tiry nie zajmują 90% pojemności prawego pasa, to nawet wzrost ich ilości o 10 punktów procentowych nie spowoduje że nagle prawy pas wypełni się kolumnami tirów od horyzontu po horyzont.

> [...]
> danym czasie będzie potrzeba ich więcej. Chyba, że nadwyżkę przewiezie
> się innymi środkami transportu - może ten przepis to sprawka lobby

Ale robisz błąd w założeniach - tiry jeżdzą na kagańcu. Kagańce między poszczególnymi egzemplarzami nie różnią się o 10 procent.

A nawet jakby się różniły, to dalej nie będzie to miało katastrofalnego wpływu na ruch (tity po horyzont).

Shrtek

Data: 2016-09-06 16:28:29
Autor: SW3
W dniu 06.09.2016 o 13:57 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Nie kombinuj - skoro tiry nie zajmują 90% pojemności prawego pasa, to  nawet wzrost ich ilości o 10 punktów procentowych nie spowoduje że nagle  prawy pas wypełni się kolumnami tirów od horyzontu po horyzont.

Opieram się tylko na tym co piszesz. Niestety nadal nie wiem co miałeś na  myśli pisząc "prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry".

Ale robisz błąd w założeniach - tiry jeżdzą na kagańcu. Kagańce między  poszczególnymi egzemplarzami nie różnią się o 10 procent.

Naprawdę nie widziałeś na autostradzie pojazdu jadącego wolniej niż tir z  kagańcem?

A nawet jakby się różniły, to dalej nie będzie to miało katastrofalnego  wpływu na ruch (tity po horyzont).

Czy po horyzont to zależy od ich ilości.

--
SW3
-- --

Data: 2016-09-06 17:42:37
Autor: J.F.
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yndg5ry1ctg864@hopeit.linksys...
[...]

No patrzysz na kawal prawego pasa, dodajesz do tira bezpieczny odstep i szacujesz zajeta w ten sposob dlugosc.

Z reguly to bedzie jakis drobny procent. I nawet jak wzrosnie o te 10%, to nadal bedzie drobny.

Ale czasem bywa tych ciezarowek gesciej.

Ale robisz błąd w założeniach - tiry jeżdzą na kagańcu. Kagańce między  poszczególnymi egzemplarzami nie różnią się o 10 procent.

Naprawdę nie widziałeś na autostradzie pojazdu jadącego wolniej niż tir z  kagańcem?

A to prawde mowiac rzadko, bardzo rzadko.
Jak tir cos wyprzedza, to to jest drugi tir.

Teoretycznie to osobowe z przyczepami powinny byc wolniejsze, ale nie sa, i moze jakies pojazdy specjalne np dzwigi ...

J.

Data: 2016-09-07 07:55:55
Autor: ddddddddd
W dniu 06.09.2016 o 17:42, J.F. pisze:

Naprawdę nie widziałeś na autostradzie pojazdu jadącego wolniej niż
tir z  kagańcem?

A to prawde mowiac rzadko, bardzo rzadko.
Jak tir cos wyprzedza, to to jest drugi tir.

bo za szybko jeździsz. Tir tira wyprzedza dłużej, bo jak osobówka się ciągnie to jedzie 10 czy 20km/h wolniej, a nie o 2km/h mniej.
Wiem, bo czasem (jak jestem bardzo zmęczony) zdarza mi się jechać bardzo wolno (czyli wskakuję na prawy pas i jadę z prędkością tira przede mną)

Łukasz

Data: 2016-09-07 11:41:26
Autor: J.F.
Użytkownik "ddddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqoa5b$bnu$1@dont-email.me...
[...]

Ale nie chodzi o ile sie wyprzedza, tylko co na autostradzie jezdzi wolniej od przecietnego tira.

Powinny:
-osobowe z przyczepa - wolno 70, ale sie nie trzymaja,
-ciezarowe z przyczepa,
-niektore pojazdy specjalne, np dzwigi.

W efekcie tir jak cos wyprzedza, to jest to drugi tir.

J.

Data: 2016-09-07 11:45:38
Autor: ddddddddd
W dniu 07.09.2016 o 11:41, J.F. pisze:
[...]

no właśnie nie- osobówki jeżdżą wolniej od tira tylko tego nie zauważasz, bo wyprzedzanie trwa krócej, a na zakazie albo się męczą i klną na CB, albo wyprzedzają mimo zakazu
Te z przyczepką raczej lecą min. z prędkością tira, ale zdarzają się "fabiarze"...

Łukasz

Data: 2016-09-06 18:36:51
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 16:28, SW3 pisze:

> Opieram się tylko na tym co piszesz. Niestety nadal nie wiem co miałeś
> na myśli pisząc "prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry".

Nic nie poradzę - masz dokładnie wyżej napisane. Rozumiem, że mogłeś mieć wątpliwości za pierwszym razem (choć z kontekstu wynikało), jak dalej masz wątpliwości, mimo że wprost uściśliłem, że chodzi o pojemność, to nic nie poradzę.

> Naprawdę nie widziałeś na autostradzie pojazdu jadącego wolniej niż tir
> z kagańcem?

Tak dłużej niż na rozbiegówce albo jakiś techniczny na awaryjnym - naprawdę nie.

> Czy po horyzont to zależy od ich ilości.

No właśnie - a cudownie się nie rozmnożą (prznajmniej w zauważalny sposób).

Shrek

Data: 2016-09-06 13:57:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqm9q0$q9j$4@node1.news.atman.pl...
[...]

Z tym, ze, sa dni i godziny, kiedy tych tirow po horyzont sporo.

To nie ta sytuacja, ale spojrz na jezdnie po lewej
https://www.youtube.com/watch?v=6jZZCGNbwFY

naliczylem 18 tirow przez 100s filmu. Dosc gesto.
Fakt, ze potem minuta przerwy, a jakby sie grzecznie ustawily za najwolniejszym w odstepach po 50m, to by zajely ponizej  50% :-)

Albo tu
https://www.youtube.com/watch?v=6Fl5kUCUSSw
Tiry jednak zajmuja 50% jezdni :-)

J.

Data: 2016-09-06 14:09:04
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 13:57, J.F. pisze:

[...]

No są. I ci z tego - jak ich będzie dużo, tak będzie tak samo dużo (albo mało). Przez zakaz wyprzedzania ani się nie romnożą anie nie powymierają.

Shrek

Data: 2016-09-06 14:24:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqm6ko$q9j$1@node1.news.atman.pl...
Optymistycznie to ja nigdy tira na uatostradzie jadącego 80 nie widziałem. Przecież ona wszystkie na kagańcu jeźdzą;)

Predkosciomierz w osobowych zawyza. Musialbys pojechac rowno za tirem (no bo przeciez nie obok) i spojrzec na GPS.

> [...]

Oczywioście że lepiej mieć 10 tirów na raz i potem 10 km pusto niż tira co kilometr. Wyprzedzasz i z bani, a nie ciągła czkawka.

A to zalezy jeszcze od ilosci fabii na drodze.
Taka jedna skoda przy jednym tirze moze cie nie zablokowac, bo akurat bedzie daleko przed lub za.
Przy kolumnie szansa rosnie.

J.

Data: 2016-09-06 14:35:38
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 14:24, J.F. pisze:

[...]

Akurat ci z przysłowiowej fabi to raczej stan umysłu i oni raczej nie wracają na prawy pas jak widzą kolejnego tira. Więc niech już lepiej łykną 10 za jednym zamachem jak są zbite w grupę niż jadą lewym przez 10 kilometrów, bo "już zaraz następny".

Shrek.

Data: 2016-09-06 15:13:44
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqmd6q$5pf$3@node2.news.atman.pl...
[...]

Przy 10km to stan umyslu nie znajduje usprawiedliwienia. A jak znajduje, to mozna mandatem skorygowac.
I az tak bardzo bym na te fabie przy 10km nie narzekal.
Ale przy 100m samousprawiedliwienie jest pelne i w sumie to nawet zasadne...

J.

Data: 2016-09-06 15:21:56
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 15:13, J.F. pisze:

[...]

Dobra - niech będzie, że jedzie te 110. Weźmy 108, żeby się łatwo liczyło - 18 różnicy do 90 tira czyli 5 m sekundę. Ile ten tir ma - niecałe 20 metrów plus powiedzmy 20 odstępu (choć jak ich znam będą siedzieli sobie na dupie, żeby paliwko zaoszczędzić). Niech będzie 50 na tira - 500 metrów na 10 tirów. 500m/5m=100 sekund. Tyle co czasem się dwa tiry wyprzedzają (a w sumie trzy - jeden wyprzedza dwa inne). Ale potem masz 10 km wolnego:P

Shrek

Data: 2016-09-06 15:51:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqmftk$8ah$2@node1.news.atman.pl...
[...]

110 na liczniku, naprawde 105.
Tirman ma ogranicznik chyba dokladniej wyregulowany ... ale z faktu, ze wyprzedzaja czesto szybciej, nalezy wnioskowac, ze niektorzy jezdza wolniej niz na maksa.

[...]

IMO - raczej beda trzymali co najmniej 50m odstepu, czyli licz 700m/10 tirow.

dwa tiry wyprzedzają (a w sumie trzy - jeden wyprzedza dwa inne). Ale potem masz 10 km wolnego:P

Przy malym ruchu masz 10 km wolnego. Ale przy malym ruchu tiry sie z rzadka wyprzedzaja i nie stanowia problemu.
Przy duzym ruchu bedziesz mial np 2 km wolnego.

Ale to i tak jest drobiazg, jeszcze przyjda do nas niemieckie zwyczaje - kolumna osobowek po horyzont, wszytskie jada lewym pasem, wszystkie "wyprzedzaja", a jada 80-100km na godzine.
A tiry na prawym dosc rzadko, i czasem jada szybciej niz osobowe.

No ale na dluzszym odcinku trzeba przyznac, ze kolumna jednak szybsza niz tiry.

J.

Data: 2016-09-06 16:04:57
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 15:51, J.F. pisze:

Dobra - niech będzie, że jedzie te 110. Weźmy 108, żeby się łatwo

110 na liczniku, naprawde 105.

Możemy się nie rozmieniać na drobne i przyjąć te 108?

[...]

Skoro teraz jeżdzą jeden drugiemu na dupie, to czemu mieliby nagle zaacząć utrzymywać 50m odstępu?

[...]

Ruch będzie taki jak teraz. Skoro będzie ich z grubasz tyle samo, to jak się zbiją w grupki, to gdzie indziej ich nie będzie. To nie fizyka kwantowa i zasada nieoznaczoności - tir fizycznie jest w jednym miejscu - jak jest tu, to nie ma ich gdzie indziej. Skoro się zbiją w grupkę tu, to nie będzie ich w grupce za 2 km.

Shrek.

Data: 2016-09-06 16:50:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqmie9$8ah$3@node1.news.atman.pl...
W dniu 06.09.2016 o 15:51, J.F. pisze:
Dobra - niech będzie, że jedzie te 110. Weźmy 108, żeby się łatwo
110 na liczniku, naprawde 105.

Możemy się nie rozmieniać na drobne i przyjąć te 108?

Mozemy, ale zauwaz, ze jak skoda bedzie bardziej skrzywiona i naprawde pojedzie np 102, to nadwyzka predkosci spada istotnie, a czas sie wydluza rowniez istotnie :-_

[...]

IMO - teraz nie siedza tak calkiem na dupie i utrzymuja rozsadny odstep.
Byc moze jak zaczna jezdzic 70-80, to bedzie blizej ... ale po co, skoro wyprzedzic nie mozna :-)

[...]

Ruch będzie taki jak teraz.

Ale teraz czasem i miejcami jest maly i tiry nie stanowia problemu, a czasem jest duzy i skody stanowia problem.
A czasem jest sredni.

Wiec mozna sie zastanowic jak zakaz wplynie sumarycznie/przecietnie.

Skoro będzie ich z grubasz tyle samo, to jak się zbiją w grupki, to gdzie indziej ich nie będzie.

Tylko, ze czasem to bedzie jak piszesz - 1 km kolumna i 10km przerwy, a czasem 1km kolumny i 1 km przerwy ...

J.

Data: 2016-09-06 18:47:49
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 16:50, J.F. pisze:

[...]

Jednak nie widziałem dawno nikogo, kto by jechał 100 (oprócz autobusów) na autostradzie. 120 - często, 110 rzadzej, poniżej to już tylko tiry i jakieś wartburgi z emerytami, ale to za tirem;) A - rzeczywiście przypomniałem sobie jeden przypadek - jakaś kolumna wojskowa - oni rzeczywiście mogli okazać się prawilni i jechać 80, choć wcale nie jestem przekonany - akurat wtedy ja jechałem koło 200;)

[...]

Nie - jak jadą w kolumnie to zdecydowanie nie jest to 50m.

Skoro będzie ich z grubasz tyle samo, to jak się zbiją w grupki, to
gdzie indziej ich nie będzie.

Tylko, ze czasem to bedzie jak piszesz - 1 km kolumna i 10km przerwy, a
czasem 1km kolumny i 1 km przerwy ...

Ale jak to będzie 1 km kolumny i 1 przerwy, odpowiada to sytuacji, kiedy na całej długości autostrady jest tir co 100-150 metrów. I teraz średnio niech co 50 wyprzedza - cały czas będziesz jechał 90 obyudwoma pasami. Wiec już wolę niech ten Skodziak wyprzedza nawet przez 2 minuty, niż co chwila jakieś wyścigi ślimaków (albo skodziak 100 na lewym pasie, bo przecież jak za 100m następny tir, to nie zjedzie na prawy).

Ogólnie będzie lepie, być może poza brzegowym przypadkiem kiedy już i tak jest tak chujowo, że wszystko jedno, a gorzej to już tylko zablokowana autostrada;)

Shrek.

Data: 2016-09-06 19:46:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqmrvl$kle$2@node1.news.atman.pl...
[...]

no i o skodach z emerytami mowa :-)

Jak sie na A4 robi od tirow gesto, to predkosc na lewym pasie spada.
I to wcale nie od tira wyprzedzajacego.

Ale do ilu dokladnie to mi trudno powiedziec - moze nastepnym razem zanotuje pare przykladow.

[...]

Moze kiedys sfilmuje.
Ale mniej to juz IMO niebezpiecznie dla nich.
Chyba, ze maja tam jakies radarki.

[...]

No nie, bo jak on wyprzedzi, to ja w gaz. 50 tirow to IMO ~3 km.
Jak jeszcze sie zachowaja inteligentniej i popatrza w lusterko, to wyprzedza, bo akurat lewy pas wolny.
I nawet nie bede musial drugi raz zwolnic.

Ogólnie będzie lepie, być może poza brzegowym przypadkiem kiedy już i

No, dla nas moze lepiej ... a oni sa w pracy, to moze byc im gorzej :-)

Ale jak ja sluzbowo jade, to tez moze byc mi gorzej ? :-)

J.

Data: 2016-09-06 19:58:38
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 19:46, J.F. pisze:

> Jak sie na A4 robi od tirow gesto, to predkosc na lewym pasie spada.
> I to wcale nie od tira wyprzedzajacego.
>
> Ale do ilu dokladnie to mi trudno powiedziec - moze nastepnym razem
> zanotuje pare przykladow.

Jak się robi gęsto to prędkość zawsze (prawie) spada. Nie ma to nic wspólnego z tirami i jako takie nie powinno być argumentem w tej dyskusji:P

> Moze kiedys sfilmuje.
> Ale mniej to juz IMO niebezpiecznie dla nich.

W sumie to paradoksalnie bezpieczniej. Było wiele razy pisane - dopóki poprzednik nie zatrzyma się w miejscu (lub nie ominie nieruchomej w ostatniej chwili bez kierunku) to jest mała różnica prędkości.

> No nie, bo jak on wyprzedzi, to ja w gaz. 50 tirow to IMO ~3 km.
> Jak jeszcze sie zachowaja inteligentniej i popatrza w lusterko, to
> wyprzedza, bo akurat lewy pas wolny.
> I nawet nie bede musial drugi raz zwolnic.

Jasne - teraz jak nie ma tira co 100 metrów, to na drodze Warszawa Łódz się 5-6 zdarza, a jak będzie ich w diabły to nagle dostaną rozumu;)

> No, dla nas moze lepiej ... a oni sa w pracy, to moze byc im gorzej :-)

Jak na razie to tłumaczą, że oni są w pracy dlatego ma im być lepiej:P

Shrek

Data: 2016-09-06 20:31:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqn04e$kle$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Ten zakaz spowoduje, ze gesto sie zrobi na dluzszych odcinkach.
Potem beda dluzsze luzniejsze ... ale na tych gestych emeryci cie spowolnia :-)

> [...]

W sumie to paradoksalnie bezpieczniej. Było wiele razy pisane - dopóki poprzednik nie zatrzyma się w miejscu (lub nie ominie nieruchomej w ostatniej chwili bez kierunku) to jest mała różnica prędkości.

Tylko wiesz - chwila zagapienia i juz kolizja.
Przy wiekszym odstepie komfort jest wiekszy.

https://www.youtube.com/watch?v=aXt5i-4Hvkg

Po slupkach cos nie moge sie zorientowac - ale 3 sek odstepu trzyma.

J.

Data: 2016-09-06 21:32:04
Autor: Shrek

Tir spowolni cię bardziej. Wydaje się oczywiste - wolisz mieć na lewym emeryta@110 czy tira @91?

[...]

Też żeś sobie miarodajny filmik wybrał - jazda tirem bez trzymania kierownicy;)

Shrek.

Data: 2016-09-06 21:37:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqn5jk$rqm$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie rozumiesz - teraz tir spowalnia mnie dosc rzadko.
A jak bedzie zakaz, to sie zgromadzi na prawym pasie kolumna tirow, i to niekoniecznie tylko 10, a lewy pojedzie 110. Albo 105 ...

[...]

Ale tam z przodu jest jeszcze jeden tir. Spojrz na odleglosc miedzy pierwszym a drugim.

J.

Data: 2016-09-06 22:42:36
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 21:37, J.F. pisze:

> Nie rozumiesz - teraz tir spowalnia mnie dosc rzadko.
> A jak bedzie zakaz, to sie zgromadzi na prawym pasie kolumna tirow, i to
> niekoniecznie tylko 10, a lewy pojedzie 110. Albo 105 ...

To dalej szybciej niż tir na kagańcu.

> Ale tam z przodu jest jeszcze jeden tir. Spojrz na odleglosc miedzy
> pierwszym a drugim.

Tu masz pierwsze z brzegu po wpisaniu "tir na autostradzie"

https://www.youtube.com/watch?v=tP3Nhx1P8_U

Shrek.

Data: 2016-09-06 00:16:41
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

yhy ale jeden ma X5 a drugi C1 wiec mamy efekt jojo zanim dojada do kolejnej kolumny ... po jakims czasie przestalem sie tym przejmowac i zjezdzam na na prawy i ciagne troche szybciej od TIR-a (ale nie na tyle szybko zeby podpasc pod wyprzedzanie prawym) i tak mijam co najmniej kilku deliwentow po czym zgrabnie wskakuje w luke na lewym itd a teraz analiza psychologiczna zjawiska :-) w takich przypadkach wazne jest przyspieszenie a nie Vmax (bo jak sie przekonalem nawet Chevy Spark moze isc 170 km/h) ale niestety nie wszyscy to ogarniaja ew. mowiac kolokwialnie maja to w dupie :-) efekt ? u posiadaczy konkretnych fur (zazwyczaj juz lekko skrzywionych) frustracja rosnie co z kolei wywoluje niebezpieczne zagrania typu wyprzedzanie prawym i heblowanie ...
ogolnie podpisuje sie obiema rekami pod twierdzeniem ze w Polsce kultura jazdy rosnie a w Niemczech niestety maleje ... P.

Data: 2016-09-06 01:28:36
Autor: Jimiasty
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 12:36:33 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Zmyślasz jakieś historie z mchu i paproci - jak poginasz lewym pasem
160 a na prawy masz ciąg TIRów, to nikt nie mruga w zderzak.

Na A4 KRK-TARNOW taki poganiacz zdarza sie za każdym razem jak jadę,
a jeżdzę 2-3 razy w miesiącu. Najczęściej takiego poganiacza można spotkać gdy
oba pasy zapchane po horyzont.

--
Pozdro
Jimiasty

Data: 2016-09-06 10:33:01
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 10:28, Jimiasty pisze:

Na A4 KRK-TARNOW taki poganiacz zdarza sie za każdym razem jak jadę,
a jeżdzę 2-3 razy w miesiącu. Najczęściej takiego poganiacza można spotkać gdy
oba pasy zapchane po horyzont.

Jak zapchane to nic nie zrobisz, więc nie ma się co przejmować:P

Shrek

Data: 2016-09-06 01:36:29
Autor: Jimiasty
W dniu wtorek, 6 września 2016 10:32:55 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

> oba pasy zapchane po horyzont.

Jak zapchane to nic nie zrobisz, więc nie ma się co przejmować:P

Jakoś mnie to wpienia strasznie. Szczególnie, że niektóre typy podjeżdzają
naprawdę blisko, tak że w lusterku znikają mi jego przednie światła. W razie
hamowania (gdy np z prawego ktoś się nagle właduje) może być naprawdę
niebezpiecznie.

--
Pozdro.
Jimiaty

Data: 2016-09-06 11:23:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
Hello Jimiasty,

Tuesday, September 6, 2016, 10:36:29 AM, you wrote:

> [...]
hamowania (gdy np z prawego ktoś się nagle właduje) może być naprawdę

Wręcz przeciwnie - o wiele bezpieczniej niż gdyby był kilkanaście
metrów za Tobą.

Jak jest blisko, to w momencie zderzenia różnica prędkości jest
niewielka, szkody są minimalne. Jak jest dalej, to zdążysz bardziej
zwolnić zanim do Ciebie dojedzie i walnie.

Całkowicie bezpiecznie przy 160km/h jest dopiero w odległości jakiś
150-200 metrów :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-09-06 11:13:13
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, September 6, 2016, 10:28:36 AM, you wrote:

[...]

Jak oba pasy zapchane po horyzont, to nie da się lewym jechać 160.
Zazwyczaj wtedy na lewym siedzi jakiś lokalny kretyn jadący 100-120
(jak dobrze pójdzie) a za nim kilkukilometrowy kondukt. A w czymś
takim zaczyna ludziom odwalać.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-09-06 14:28:23
Autor: J.F.
[...]

Ale tez szybko przechodzi, bo jak dlugo moze odwalac - minute, dwie, piec ?

J.

Data: 2016-09-05 16:36:07
Autor: Shrek
W dniu 05.09.2016 o 10:17, Miroo pisze:

> To bardzo często nie jest możliwe, bo na prawym ciąg samochodów co
> 30-70m jadących z prędkościami 80-110km/h. Wciśnij się tam z prędkością
> 160km/h.

O tym właśnie pisze - jest możliwe, tylko trzeba chcieć - zdejmujesz noge z gazu, zwalniasz i zmieniasz pas. Ewentualnie przyspieszasz jak widzisz, że jest miejsce wcześniej, zmieniasz pas i zwalniasz - wyprzedzi cię i jedziesz normalnie dalej. Nie jest możliwe zwykle tylko wtedy gdy ty jedziesz te 160 i nie dopuszczasz do siebie myśli, że mógłbyś zwolnić albo przyspieszyć, bo ci honor nie pozwala (czyli właśnie dokładnie jak większość tirmanów). Mi pozwala i zwykle dzięki temu nikt mi ani długimi ani kierunkami na dupie nie miga. Zdarzyło się kilka razy, bo się zgapiłem i jeden burak. Całkiem nieźle jak na tyle lat jazdy.

> A ten z tyłu zwykle tego nie rozumie i mruga długimi w zderzak. Zwolnić
> nie ma jak - trzeba czekać na większą szczelinę.

Szczerze - taki mi się zdarzył tylko raz. Większość jednak nie mruga ci światłami jak wrzucisz prawy kierunek. Ogólnie jeżdzę tak, że raczej mni na dupie nikt nie siada.

Shrek

Data: 2016-09-06 01:34:14
Autor: Jimiasty
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 16:36:02 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

[...]

Zwalniasz i wciskasz sie na prawy, żeby przepuścić poganiacza. Potem żeby wrócić na lewy musisz puścić jeszcze z 5-10 innych. Wreszcie pojawia się dziura na lewym,
no to but i wracasz do swojej podróżnej prędkości (160).. Wyprzedzasz dalej kolumnę aut na prawym pasie, wyprzedzasz, wyprzedzasz i po chwili widzisz jak prawym z prędkością ok 140-150 jedzie sobie ten twój poganiacz.

Znasz ten scenariusz? :)

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2016-09-06 12:50:45
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 10:34, Jimiasty pisze:

[...]

Znam;) Ale jednak większość poganiaczy jak fizycznie może to zapierdala dalej:P

Shrek

Data: 2016-09-03 20:42:15
Autor: Artur Miller
W dniu 2016-09-03 o 12:18, Shrek pisze:
Tirmani
wyprzedzają, bo oni są w robocie

i tym właśnie dowodzą swojej głupoty. bo ja też jestem w robocie i to takiej, że jak nie zdążę, to kilku z nich będzie kiblowało pod rampą przez weekend, czekając na załadunek. a takich, od których zależy to czy wyjadą w drogę czy nie - jest sporo.

a.

Data: 2016-09-05 16:37:18
Autor: SW3
W dniu 03.09.2016 o 07:04 Shrek <1@wp.pl> pisze:

http://40ton.net/zakaz-wyprzedzania-dla-ciezarowek-na-wszystkich-autostradach-rzad-wlasnie-pracuje-nad-takim-przepisem/
 W sumie mi ich nie szkoda. Mieli po prostu innych w dupie, to niech  teraz kwiczą.

"autostrada - drogę [...] przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów  samochodowych, z wyłączeniem czterokołowca, które na równej, poziomej  jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, [...]"

Czyli jadąc lewym pasem, na którym będzie wszystko co jedzie szybciej niż  najwolniejszy pojazd i nie jest ciężarówką, będziesz się cieszył, że oni  mają jeszcze gorzej.

--
SW3
-- --

Data: 2016-09-06 10:51:36
Autor: SW3
W dniu 05.09.2016 o 16:51 Shrek <1@wp.pl> pisze:

[...]

No i to co wyciąłeś.

OK, tłumaczę:
Po autostradzie może się poruszać zgodnie z przepisami pojazd jadący z
prędkością 40 km/h. Jeśli będzie zakaz wyprzedzania dla ciężarówek to
momentalnie utworzy się za takim pojazdem wielokilometrowa kolejka
ciężarówek. Więc każdy pojazd, który może rozwinąć wyższą prędkość (niż 40
km/h) i wolno mu wyprzedzać, będzie tę kolumnę wyprzedzał czyli zajmie
lewy pas. Prędzej czy później wśród wyprzedzających trafi się pojazd
jadący maksymalnie około 100km/h (raczej prędzej, później może się trafić
jadący 80km/h) więc lewy pas będzie jechał z prędkością 80-100 km/h.
Oczywiście z przodu będą 2 prawie całkiem wolne pasy, tylko mało kto
będzie mógł z nich skorzystać (tak samo jak za każdym zwężeniem). W tym
momencie wyobraź sobie siebie dojeżdżającego do końca tego zamieszania -
będziesz się martwił z powodu czekającej wielokilometrowej powolnej jazdy,
czy cieszył że ciężarówki muszą jechać jeszcze wolniej?

--
SW3
-- --

Data: 2016-09-06 12:53:15
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 10:51, SW3 pisze:

[...]

Kiedy ostatnio widziałeś kogoś jadącego 40 po autostradzie i nie był to pojazd obsługi na pasie awaryjnym?

A jakby na mopie było przedszkole w przyszłości... Skoro musisz się uciekać do jakiś skrajnie nieprawdopodobnych sytuacji...

Shrek

Data: 2016-09-06 13:16:21
Autor: SW3
W dniu 06.09.2016 o 12:53 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Kiedy ostatnio widziałeś kogoś jadącego 40 po autostradzie i nie był to  pojazd obsługi na pasie awaryjnym?

Nie jechałem wszystkimi autostradami w każdym momencie. Natomiast prawo ma  obowiązywać w całym kraju przez cały czas.

  A jakby na mopie było przedszkole w przyszłości... Skoro musisz się  uciekać do jakiś skrajnie nieprawdopodobnych sytuacji...

Przedstawiłem sytuację graniczną w ramach obowiązującego prawa (tak  plus-minus, bez przypadku drogi pod górę albo tego, że pojazd mogący  rozwinąć prędkość 40km/h będzie jechał 30km/h i czy podpadałoby to wtedy  pod artykuł o utrudnianiu ruchu). W sytuacji skrajnej najwyraźniej widać  efekty ale w mniej skrajnych sytuacjach efekty będą takie same tylko o  różnej intensywności. I o ile 40km/h można uznać za wyjątek to 60-70 jest  dość mocno prawdopodobne. Sporo pojazdów ma ustawowy limit 80. Jakiś czas  temu sporo dyskutowaliśmy o pewnym wysoko postawionym policjancie, który  twierdził, że jeździ po autostradzie 70km/h bo tak lubi i mu wolno..

--
SW3
-- --

Data: 2016-09-06 13:44:57
Autor: Shrek
W dniu 06.09.2016 o 13:16, SW3 pisze:

> Nie jechałem wszystkimi autostradami w każdym momencie.

Tirman też nie jeżdzi wszystkim autostradami w każdym monencie. No to jak widziałeś, czy musisz się do skrajnie nieprawdopodobnej sytuacji odwoływać?

> Natomiast prawo
> ma obowiązywać w całym kraju przez cały czas.

No to nich obowiązuje - w skrajnie nieprawdopodobnym przypadku jak prawilni to sobie pojadą powoli. Jak rozsądni to wyprzedzą i tyle.

> [...]
> plus-minus, bez przypadku drogi pod górę albo tego, że pojazd mogący
> rozwinąć prędkość 40km/h będzie jechał 30km/h i czy podpadałoby to wtedy

Graniczną, czyli bardzo mało prawdopodobną. Wręcz wyssaną z palca. Zresztą przebijam - skoro jednen może, to i drugi też. Więc wjadą dwa - jeden 40 na prawym drugi 40,5 na lewym - wolno im - skoro kierowcom tirów wolno, to czemu nie? I w łeb bierze twoje graniczne rozważanie, bo na każdy absurd da się znaleźć większy:P Ale cóż - nie ja zacząłem.

> Jakiś czas temu sporo dyskutowaliśmy o pewnym wysoko postawionym
> policjancie, który twierdził, że jeździ po autostradzie 70km/h bo tak
> lubi i mu wolno.

No i tirowcy robili wyścigi ślimaków to tak im było wolno. I wskórali tyle, że niedługo im przestanie być wolno.

Shrek

Data: 2016-09-06 20:15:36
Autor: Cavallino
[...]

To nie jest odpowiedź na pytanie.
A prawa nie robi się dla ekstremalnych przykładów.
Ono ma służyć na codzień.

Data: 2016-09-06 14:20:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nqm76r$q9j$3@node1.news.atman.pl...
W dniu 06.09.2016 o 10:51, SW3 pisze:
OK, tłumaczę:
Po autostradzie może się poruszać zgodnie z przepisami pojazd jadący z
prędkością 40 km/h. Jeśli będzie zakaz wyprzedzania dla ciężarówek to

Zdolny do rozwiniecia 40km/h po poziomej drodze.
Jechac moze wolniej. Choc moga mu policjanci mandat za utrudnianie ruchu zaproponowac.

momentalnie utworzy się za takim pojazdem wielokilometrowa kolejka
ciężarówek.

Kiedy ostatnio widziałeś kogoś jadącego 40 po autostradzie i nie był to pojazd obsługi na pasie awaryjnym?

Tak sobie licze ... 300KM podnosi 22t z predkoscia 1m/s.
44t to tylko 0.5m/s. Na drodze o nachyleniu 8% to jest 6.2m/s, a po odjeciu innych oporow powiedzialbym ze nawet 5.
Czyli 18km/h.

Nie wiem ile jest na gorze sw. Anny ... znaku ostrzegawczego nie ma, wiec 4% czy mniej ?
No ale tam sa trzy pasy ... i wyjatkowo mozna by pozwolic na wyprzedzanie przez ciezarowki ... tylko jakim znakiem ? :-)

J.

Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.