Zakaz wyprzedzania - do kiedy?

Data: 2017-02-27 20:09:47
Autor: Piotr Rezmer
Zakaz wyprzedzania - do kiedy?
Jest sobie takie miejsce ze znakiem zakazu wyprzedzania:

https://www.google.pl/maps/@52.1488285,21.1888758,3a,15y,359.57h,86.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ1rRkaavErzVWUSSoOoy-A!2e0!7i13312!8i6656

Potem jest pętla autobuoswa, przejście dla pieszych, za przejściem jeszcze troche podwójnej ciągłej.

Pytanie czy tam gdzie jest linia przerywana za przejściem, nadal zakaz wyprzedzania obowiązuje?

Dokładniej chodzi o to miejsce:

https://www.google.pl/maps/place/52%C2%B009'07.4%22N+21%C2%B011'15.6%22E/@52.15206,21.1866173,375m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d52.15206!4d21.187656

Moim zdaniem nie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2017-02-27 21:44:45
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-02-27 o 20:09, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Obowiązuje do odwołania lub najbliższego skrzyżowania.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-27 22:05:56
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2017-02-27 o 21:44, RadoslawF pisze:

Obowiązuje do odwołania lub najbliższego skrzyżowania.

A co sądzisz o tym najbliższym "skrzyżowaniu" zaraz za znakiem? Jeśli ktoś stamtąd wyjedzie to nie będzie wiedzieć nic o zakazie. Znak zakazu nie jest nigdzie dalej powtórzony.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2017-02-27 23:30:32
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-02-27 o 22:05, Piotr Rezmer pisze:

[...]

Wjazd na posesje to jeszcze nie skrzyżowanie.
Widok z lotu ptaka nie pasuje mi do pierwszego linka, nie widzę
zatoczki na autobus.
Ale zakładając że jedziemy od północy i dobrze zaznaczyłeś znak
to obowiązuje do ul. Krokusów. Tyle że na fotce droga idzie w lewo
a w widoku z góry na prawo.
W lewo idzie gdyby jechać z południa (od dołu), tyle że dalej nie widzę
tej zatoczki na autobusy w widoku z góry.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-28 05:41:39
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2017-02-27 o 23:30, RadoslawF pisze:

Wjazd na posesje to jeszcze nie skrzyżowanie.

Tyle że ulica Werbeny przed którą jest znak nie prowadzi wyłącznie do posesji ale można z niej się dostać na inne ulice (np. Parcelowa, Kosmonautów) i tam gdzie się kończy - 3 Maja.
Widok z lotu ptaka nie pasuje mi do pierwszego linka, nie widzę
zatoczki na autobus

Mam na myśli pętlę autobusową. Na pierwszym linku, powinieneś po prawej stronie drogi zobaczyć autobus i rowerzystę. Na tym zdjęciu zaznaczyłem na czerwono:

http://i67.tinypic.com/feq3yo.png
..
Ale zakładając że jedziemy od północy i dobrze zaznaczyłeś znak
to obowiązuje do ul. Krokusów. Tyle że na fotce droga idzie w lewo
a w widoku z góry na prawo.

Kurcze, coś dziwnego z tym wyświetlaniem. Zakładam że jadę od południa, czyli wcześniejsza przecznica to ul. Kosmonautów na północ.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2017-02-28 10:26:24
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-02-28 o 05:41, Piotr Rezmer pisze:

[...]

Jest formalnie ulicą i ma nazwę lub jest tylko wjazdem na posesję.
To że można nią dojechać do innych ulic czy miejsc nie ma znaczenia.
Nie pierwszy przypadek kiedy przejeżdżając trzeba znać prawo
własności.

[...]

Na zdjęciu widzę, na widoku z góry nie mogłem znaleźć tego miejsca.
To które znalazłem na dole uznałem że będzie niewidoczne bo jest
za lekkim łukiem.

http://i67.tinypic.com/feq3yo.png
.
[...]

Patrząc na pierwszy widok z lotu ptaka jedziesz z góry fotki, zatoczkę
autobusową masz na dole a pierwsze skrzyżowanie z Krokusów znosi
zakaz.

Tyle że dalej się nie zgadza.
Na fotce gdzie widać autobus zatoczka jest po prawej stronie.
Jadąc tak jak napisałem z góry fotki na dól zatoczka będzie
po lewej.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2017-02-28 02:19:40
Autor: Викентий Юрьевич
On Tuesday, February 28, 2017 at 10:26:29 AM UTC+1, RadoslawF wrote:

> [...]

Na fotce gdzie widać autobus zatoczka jest po prawej stronie.
Jadąc tak jak napisałem z góry fotki na dól zatoczka będzie

A jak te wszystkie ulice - Werbeny, Kosmonautów, Krokusowa - wyglądają w naturze? Tak jak na google maps?
Bo jeżeli tak, to jako drogi gruntowe nie tworzą skrzyżowań i nie mogą odwołać zakazu żadnego. Najbliższe skrzyżowanie na północ od zakazu, to to z Przylaszczkową, i na całym tym odcinku wyprzedzać nie wolno.

Jeżeli w międzyczasie wyasfaltowali Werbeny, to zakaz jest bez sensu, bo i tak na skrzyżowaniu nie wolno.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-28 18:42:27
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2017-02-28 o 11:19, ???????? ??????? pisze:

[...]

A co jeśli jeśli z tej Werbeny skręcisz w prawo, w główną drogę? Wtedy nigdzie po drodze nie miałeś znaku zakazu. Czy obowiązują Cię znaki których nie miałeś po drodze?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2017-03-01 05:17:06
Autor: Wincenty
On Tuesday, February 28, 2017 at 6:41:49 PM UTC+1, Piotr Rezmer wrote:
A co jeśli jeśli z tej Werbeny skręcisz w prawo, w główną drogę? Wtedy nigdzie po drodze nie miałeś znaku zakazu. Czy obowiązują Cię znaki których nie miałeś po drodze?

Pewnie że obowiązują.
Tylko to, jak się o nich dowiedzieć, to już zmartwienie kierowcy, nie przepisów :)
Sytuacja podobna jak z parkowaniem po lewej stronie drogi - też nie wiadomo czy wolno czy nie.

Pozdrawiam

Zakaz wyprzedzania - do kiedy?