Zakaz z tabliczką

Data: 2013-10-07 06:31:08
Autor: Adam Wysocki
Zakaz z tabliczką
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/q77/s720x720/1381924_437635279680625_44567300_n.jpg

Czy Waszym zdaniem można tu parkować motocykle?

Jeszcze w celu uzupełnienia - motocykl nie stoi wzdłuż budynku we wnęce, tylko po drugiej stronie chodnika (budynek i jego wnęki jest po prawej).

Pytanie można w sumie zadać bardziej ogólnie. Czy tabliczka pod znakiem zmienia sens znaku (że znak dotyczy jedynie tego, co jest napisane na tabliczce), czy uszczegóławia go (jest ogólny zakaz zatrzymywania się z naciskiem na nie parkowanie samochodów we wnękach)?

Wykładnia prawna byłaby mile widziana.

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-10-07 08:50:30
Autor: Andrzej Lawa
Zakaz z tabliczką
W dniu 07.10.2013 08:31, Adam Wysocki pisze:

[...]

Przede wszystkim jest to błędnie sformułowane. Powinno być wprost i jednoznacznie czy "dotyczy tylko" czy "dotyczy także".

Ja bym motocyklem parkował bo (jak pisałem) wg mnie jest to tabliczka typu "dotyczy tylko".

Zakaz z tabliczką