Zakład energetyczny zdjął licznik...

Data: 2009-05-18 23:23:23
Autor: Marcin [3M]
Zakład energetyczny zdjął licznik...
dewastując skrzynkę (przecięte ucho, a nie skobel).
Problem w tym, że zgodnie ze stanem licznika na koncie była... nadpłata.
Zdjęcie licznika nastąpiło na podstawie prognoz.
Czy można:
- pociągnąć ZE za zniszczenie szafki
- uzyskać odszkodowanie za straty (zniszczone produkty w lodówce, czas i.t.p.

Data: 2009-05-19 00:07:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin [3M]" <mapa.bez_tego@giemajl.pl> napisał w wiadomości news:gusjkc$jr7$1achot.icm.edu.pl...
[...]

A ichniejszy regulamin odnosi się do prognoz, czy stanu rzeczywistego?

Data: 2009-05-19 06:16:45
Autor: Tomasz Stawarz
Zakład energetyczny zdjął licznik...
Kto czyta regulaminy ?

--
sig

Data: 2009-05-19 08:46:21
Autor: szerszen
Zakład energetyczny zdjął licznik...

Użytkownik "Tomasz Stawarz" <t2s@o2.pl> napisał w wiadomości news:gutbv9$87r$1inews.gazeta.pl...

Kto czyta regulaminy ?

napewno nie ten, co nie potrafi cytowac

Data: 2009-05-19 08:53:16
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 May 2009 23:23:23 +0200, Marcin [3M] napisał(a):

dewastując skrzynkę (przecięte ucho, a nie skobel).

To jest oczywista szkoda. Muszą doprowadzić twoje urządzenia do stanu
pierwotnego.

Problem w tym, że zgodnie ze stanem licznika na koncie była... nadpłata.

Masz na myśli konto odbiorcy?
To że w którymś tam momencie dokonałeś zapłaty w wyższej kwocie nie może
być powodem 'zdjęcia licznika'.

Zdjęcie licznika nastąpiło na podstawie prognoz.

Co to za powód?
Możesz rozwinąć?
Zerknij do Umowy o Sprzedaż Energii.
Dostawa energii elektrycznej jest usługą 'powszechną" i musiałbyś np. mieć
NPE, zaległości w płatnościach by doszło do 'zdjęcia licznika'.

Czy można:
- pociągnąć ZE za zniszczenie szafki

A gdzie ich chcesz pociągnąć?

- uzyskać odszkodowanie za straty (zniszczone produkty w lodówce, czas

Bez dwóch zdań muszą szafkę pomiarową doprowadzić do stanu "sprzed".

Data: 2009-05-19 09:02:25
Autor: Tristan
Zakład energetyczny zdjął licznik...
W odpowiedzi na pismo z wtorek 19 maj 2009 08:53 (autor Herald publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <wnez7bo5847o.1c2f1t1y42r27.dlg@40tude.net>):

[...]

No i miał zaległości. Dostał PROGNOZOWANE kwoty do płacenia. Przestał płacić
i jednocześnie przestał używać prądu. Ale nie powiadomił dostawcy, że
przestał używać[1]. Dostawca wysłał mu zapewne wezwanie, on je olał, więc
dostawca przyszedł i dokonał odłączenia od prądu, ucinając kłódkę, którą on
radośnie założył licząc na to, że mu nie odetną. [1] podejrzewam, że pewnie kasy na płacenie nie miał[2], a to, że zużył
mniej niż prognozy to wyszło potem i teraz szuka w ten sposób haczyka na
ominięcie problemu. [2] wnioskując po zniszczonych produktach w lodówce, może to być skala
przemysłowa problemu i niekoniecznie niskie kwoty do płacenia i możliwości
dużych rozbieżności prognoz z rzeczywistością. --
Tristan

Data: 2009-05-19 09:31:01
Autor: Herald
Dnia Tue, 19 May 2009 09:02:25 +0200, Tristan napisał(a):

[...]

No i miał zaległości.

??
Napisał że ma *nadpłatę*.

Przestał płacić

??
Jesteś lepszy od kaszpirowskiego i zbyszka nowaka :)

i jednocześnie przestał używać prądu.

A to istnieje obowiązek konsumpcji energii elektrycznej?
Są jakieś normy?  :))))

Ale nie powiadomił dostawcy, że przestał używać[1].

ROTFL
Kładąc się spać zgłaszam dyspozytorowi wyłączenie oświetlenie i informuje
że zostawiam jednak dzisiaj na noc włączoną lodówkę :)))

więc dostawca przyszedł i dokonał odłączenia od prądu,

To napisał, tylko czekam na KONKRETNĄ odpowiedz na jakiej podstawie.

ucinając kłódkę, którą on radośnie założył licząc na to, że mu nie odetną.

Pierdolisz.
Jako odbiorca jesteś odpowiedzialny za układ rozliczeniowo - pomiarowy.
Masz go "chronić".

[1] podejrzewam, że pewnie kasy na płacenie nie miał[2], a to, że zużył
mniej niż prognozy to wyszło potem i teraz szuka w ten sposób haczyka na
ominięcie problemu.

Jak zużył mniej od prognozy to ma nadpłatę i zalicza się na poczet
przyszłych rachunków, lub na pisemny wniosek jest mu zwracane w pieniądzu.

Data: 2009-05-19 09:36:14
Autor: spp
Herald pisze:

Jak zużył mniej od prognozy to ma nadpłatę i zalicza się na poczet
przyszłych rachunków, lub na pisemny wniosek jest mu zwracane w pieniądzu.

Więc sam sobie odpowiedziałeś - licznik zdjęto nie za nadpłatę tylko najprawdopodobniej z zupełnie innych powodów które autor postu przemilczał.

--
spp

Data: 2009-05-19 09:41:04
Autor: Herald
Dnia Tue, 19 May 2009 09:36:14 +0200, spp napisał(a):

[...]

Nie sobie, tylko starałem się uświadomić tristana. Choć to jest i tak bez
sęsu ;)
Dlatego też dopóki autor nie odpisze - to wróżenie z fusów ;)

Data: 2009-05-19 10:28:41
Autor: Tristan
Zakład energetyczny zdjął licznik...
W odpowiedzi na pismo z wtorek 19 maj 2009 09:31 (autor Herald publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <fxw9ycvwsh7z$.7zjlinh8pmkp.dlg@40tude.net>):

[...]

Względem FAKTYCZNEGO stanu licznika. ZE nie prowadzi odczytu co miesiąc,
tylko raz do roku. Jeżeli przez rok korzystasz bardzo aktywnie, a w
kolejnym zmniejszasz, prognozy będą większe niż rzeczywiste zużycie i
możesz mieć nadpłatę w sensie rzeczywistym, a zaległości w zakresie
prognozowania.
Ale nie powiadomił dostawcy, że przestał używać[1].
ROTFL
Kładąc się spać zgłaszam dyspozytorowi wyłączenie oświetlenie i informuje
że zostawiam jednak dzisiaj na noc włączoną lodówkę :)))

No cóż, tak działa elektrownia czy gazownia. Wystawiają faktury prognozowane
w przód. Albo się za nie płać i potem miej nadpłatę rozliczoną w kolejnym
roku albo zgłaszaj się miesięcznie i rozliczaj z rzeczywistym stanem.
więc dostawca przyszedł i dokonał odłączenia od prądu,
To napisał, tylko czekam na KONKRETNĄ odpowiedz na jakiej podstawie.

Zaległości w płatnościach za faktury prognozowane.
ucinając kłódkę, którą on radośnie założył licząc na to, że mu nie
odetną.
Pierdolisz.

PLONK na miesiąc. Poniżej pewnego poziomu dyskusji nie schodzimy. --
Tristan

Data: 2009-05-19 10:57:54
Autor: Tapatik
Użytkownik Tristan napisał:

[...]

Rejon energetyczny. Elektrownia to prąd produkuje. Rozprowadza go inny podmiot.  :-)

Tak swoją drogą, to mnie się też zdażyło opóźnić z zapłatą za energię elektryczną. Najpierw przyszło pisemko, że chyba o czymś zapomniałem, więc miałem czas na reakcję. Licznik zdejmują w dalszej kolejności.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2009-05-19 05:09:13
Autor: SzalonyKapelusznik
On 19 Maj, 10:57, Tapatik <tapa...@bez.adresu> wrote:
> [...]

elektryczną. Najpierw przyszło pisemko, że chyba o czymś zapomniałem,
więc miałem czas na reakcję. Licznik zdejmują w dalszej kolejności.

A jak zdejmuja to i tak mozna albo dac kase do reki panom monterom
albo podpisac zobowiazanie ze np. w terminie 3 dni zaleglosc sie
zaplaci. Ja tak mialem jak zmienili rachunki z comiesiecznych na
dwumiesieczne powstalo zamieszanie ile trzeba zaplacic i do kiedy. A
InPost w tym czasie "gubil" listy.

Data: 2009-05-19 14:51:14
Autor: Herald
Dnia Tue, 19 May 2009 05:09:13 -0700 (PDT), SzalonyKapelusznik napisał(a):

A jak zdejmuja to i tak mozna albo dac kase do reki panom monterom

Chyba żartujesz, albo trafiłeś jakiegoś desperata.

albo podpisac zobowiazanie ze np. w terminie 3 dni zaleglosc sie
zaplaci.

Ale tego nie "załatwiasz z monterami" tylko w rejonie dystrybucji. Jeżeli
'monter' dostał zlecenie to nie ma zmiłuj się - musi je wykonać, działa na
podobnej zasadzie jak komornik w trakcie egzekucji :)

Data: 2009-05-19 15:37:25
Autor: Icek
> [...]

'monter' dostał zlecenie to nie ma zmiłuj się - musi je wykonać, działa na
podobnej zasadzie jak komornik w trakcie egzekucji :)

nie, procedura deinstalacji licznika zaczyna sie od zostawienia kartki
"Uprzejmie informujemy, ze zdejmiemy licznik w dniu (tu najczesciej
jutrzejasza data) o godzinie XXX"

Nikt bez wezwania i upomnienia nie przychodzi demontowac licznika.

Mam znajomego co wynajmuje mieszkanie. Od czasu do czasu jest taka sytuacja,
ze ktos mieszkal np. rok. Po tym czasie przychodzi prognoza (jak juz nikt
nie mieszka i nie ma zuzycia). Dzwonis ie do ZE i powiadamia o stanie
licznika. Jak jest do zaplaty to przyhcodzi faktura, jak jest nadplata to
przychodzi tylko rozliczenie i wskazanie jaka jest nadplata.

Icek

Data: 2009-05-19 09:59:23
Autor: Mecenas
Marcin [3M] pisze:
[...]

Proponuję najpierw poczytać umowę o dostarczanie  energii.
Tam jest wszystko.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-05-19 10:16:56
Autor: Icek
Zakład energetyczny zdjął licznik...
Problem w tym, że zgodnie ze stanem licznika na koncie była... nadpłata.

zawsze mozesz zadzwonic do ZZE i podac aktualny stan licznika i nie stanowi
to problemu.

Regulaminu/umowy nie czytasz, dzwonic nie dzwonisz. Nie sadze, zeby oni
zdejmowali licznik bez uprzedzenia

Icek

Data: 2009-05-20 01:28:12
Autor: Marcin [3M]
Zakład energetyczny zdjął licznik...
Przegląd dokumentów wystawianych przez ZE wykazał co następuje:
-ZE wystawił dwie faktury, o tym samym numerze, jedna na kwotę 0zł, drugą, kilka tygodni później na kwotę ok 100zł. Przysłanie nowej faktury poprzedziło wezwanie do zapłaty. Nie znam się być może za dobrze, ale dwie faktury na to samo z róążną datą i kwotą podpada chyba pod kodeks karno-skarbowy (na żadnej nie pisało "korekta" ani nic w tym rodzaju...
-ZE przysłać potrzefi daw blankity przelewu na jednym arkuszu - nie różniące się niczym. Tak, jakby liczyli, że osoba nie połapie się i zapłaci.
-Zainkasowali pewną kwotę pieniędzy, której nie ma na zbiorczym zestawieniu wpłat (uzyskanym od ZE właśnie) - choć wystawili do niej blankiet przelewu. Wiele wskazuje na to, że kwota gdzieś wyparowała.
-druki wpłat nie zawierają n-ry faktury, co znakomicie utrudnia połapanie się we wpłatach
-te same wymagane wpłaty (co do daty) potrafią się różnić znacznie - w zależności od tego jak się je uzyska (druczek wpłaty/wydruk z BOK/wezwanie do zapłaty). Różnice nie mają nic wspólnego z wysokością kar/odsetek
-ZE potrafi w kilka dni po uregulowaniu w BOK wszystkich (zdaniem pani z BOK) należności - przysłać żądanie zapłaty. Żeby było jasne - wystawione kilka dni PO wpłacie.

Nie chodzi o moje rachunki. Ale współczuję osobom starszym, które muszą z taką machiną walczyć - a raczej się jej poddawać.

Na zakończenie tytułem komentarza do wypowiedzi Tristana:
- nie każda lodówka służy działalności komercyjnej. Ale niemal każdą lodówkę można skutecznie wyeliminować z eksploatacji jeżeli wyłączy się ją od tak, po prostu. Choć niektórym pewnie to nie przeszkadza, zgadłem?
- czy w twoim domu/bloku każdy ma swobodny dostęp do szafki licznikowej? O ile sią nie mylę, jest to sprzeczne z odpowiednimi przepisami. I mam nadzieję, że za parkowanie ktoś utnie w twoim samochodzie śruby koła szlierką kątową, bo nie będzie mógł odczytać daty z kwitu parkingowego. Nawiasem mówiąc analogia niezbyt pełna, bo skrzynka nie była własnością osoby, której zdjęto licznik, tylko właściciela budynku, a kłódka była zwykłą kłódką nie wymagającą specjalnych nakładów.

Data: 2009-05-20 05:24:26
Autor: spp
Marcin [3M] pisze:

Przegląd dokumentów wystawianych przez ZE wykazał co następuje:

<ciach>

A co wykazuje przegląd dokumentów odbiorcy? Jakie kroki podjął aby to wyjaśnić?

--
spp

Data: 2009-05-20 18:52:22
Autor: Marcin [3M]

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:guvt5h$l3$1news.onet.pl...
Marcin [3M] pisze:

Przegląd dokumentów wystawianych przez ZE wykazał co następuje:

<ciach>

A co wykazuje przegląd dokumentów odbiorcy? Jakie kroki podjął aby to wyjaśnić?

Spędził sporo czasu w BOK. W sumie nie ustalono nic - poza złożeniem propozycji zapłaty za prognozę (rozliczenie nie było mozliwe) oraz wycieczką do innego BOK-u, bo tam dokonano niezaksięgowanej wpłaty.

Data: 2009-05-20 10:43:35
Autor: Icek
Zakład energetyczny zdjął licznik...
Przegląd dokumentów wystawianych przez ZE wykazał co następuje:

gdybys poswiecil tyle czasu co zajelo Ci napisanie tego postu na wyjasnienie
kwestie w ZE to nie byloby problemu.

Icek

Data: 2009-05-20 18:54:57
Autor: Marcin [3M]

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:gv06mo$5c4$1node1.news.atman.pl...
Przegląd dokumentów wystawianych przez ZE wykazał co następuje:

gdybys poswiecil tyle czasu co zajelo Ci napisanie tego postu na wyjasnienie
kwestie w ZE to nie byloby problemu.

Icek

Chcesz się założyć?
Po długim wyjaśnianiu i zapłaceniu wszystkich należności (co pokwitowane zostało przez pracownika) przyszło wezwanie do zapłaty...
Poza tym, jak wyjaśnić wezwanie do zapłaty do błędnie wystawionej faktury (na 0zł?)

Data: 2009-05-20 19:50:51
Autor: Icek
> [...]

zostało przez pracownika) przyszło wezwanie do zapłaty...
Poza tym, jak wyjaśnić wezwanie do zapłaty do błędnie wystawionej faktury

nie twierdze, ze nie maja burdelu (choc malo prawdopodobne).

Jak ktos dostaje wezwanie to dzwoni aby sprawe wyjasnic a jak trafia na
beton to wysyla polecony z kserokopiami potw. zaplaty.

Icek

Data: 2009-05-20 20:39:47
Autor: Marcin [3M]

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:gv16op$amu$1node1.news.atman.pl...
> [...]

(na 0zł?)

nie twierdze, ze nie maja burdelu (choc malo prawdopodobne).

Dwie faktury z tym samym numerem na różne kwoty cię nie przekonują>?

Jak ktos dostaje wezwanie to dzwoni aby sprawe wyjasnic a jak trafia na
beton to wysyla polecony z kserokopiami potw. zaplaty.

I ma zimno i ciemno...

Póki co, ZE nie uznają dowodów wpłaty (w BOK) bo nie ma ich zaksięgowanych...

Data: 2009-05-21 18:49:15
Autor: Icek
Zakład energetyczny zdjął licznik...
Dwie faktury z tym samym numerem na różne kwoty cię nie przekonują>?

nie. Wiesz, ze zawsze diabel tkwi w szczegolach ;)

> [...]
I ma zimno i ciemno...

Póki co, ZE nie uznają dowodów wpłaty (w BOK) bo nie ma ich

to daj upust swojej zlosci w BOK to zaraz sie wszystko znajdzie. Udokumentuj
wszystko co trzeba, przeczytaj umowe i regulamin i po odszkodowanie.

Icek

Data: 2009-06-03 07:07:31
Autor: ąćęłńóśźż
Zakład energetyczny zdjął licznik...
W RWE mają burdel jak stąd do Placu Pigalle.
JaC

-- -- -